Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Epävireessä, S | John Watson/Sherlock Holmes  (Luettu 2129 kertaa)

Neponen

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Ficin nimi: Epävireessä
Kirjoittaja(t): Neponen
Beta: Minä itse
Fandom: Sherlock Holmes
Genre: Draama, Fluff
Ikäraja: S
Paritus: Watson/Holmes
Yhteenveto: "Minä taidan olla epävireessä ilman sinua."
A/N: Tein tätä todella kauan, oikeasti. Ja tämä nyt on vähän hassu muutenkin, mutta toivoisin silti kommenttia. :)
Ja kiitos Nukkemestarin ihanista Holmes-ficeistä, sait mut innostumaan.


~Epävireessä~

Baker Streetillä vietettiin rauhallista iltaa, ja seutu oli hiljainen, kuten normaalistikin, mutta ulkona tuuli ja satoi tihkusadetta, jonka vuoksi moni pysytteli mieluummin sisällä; toisin kuin Holmes. Hän oli sanonut Watsonille, että aikoisi lähteä kävelylle, ja häipyi ulos ovesta. Muuta tuo mies ei sanonut, ja Watson jäi tuijottamaan kiinni laitettua etuovea.

~*~

Watson oli hakenut keittiöstä jakkaran ja kurotti kädellään kaapiston ylimmälle hyllylle. Hän kurotteli käsillään hyllyn perälle, minne juuri ja juuri kykeni yltämään, kunnes hänen käteensä osui se mitä hän oli etsinytkin; viulu. Holmesin puusta valmistettu, hyvin huollettu viulu. Watson hykerteli itsekseen ja vilkaisi selkänsä taakseen, kuin pikkupoika joka otti salaa karamellin ennen päivällistä.

Watson hypähti alas jakkaralta viulu käsissään, ja laski sen varovasti pöydälle, ja antoi sen levätä siinä sillä välin, kun vei jakkaran paikoilleen. Sitten Watson käveli portaita pitkin yläkertaan, viulu mukanaan. Hän aikoi kokeilla nopeasti, millaista viulun soittaminen olisi, kunnes veisi viulun paikoilleen; eikä Holmes saisi tietää asiasta mitään.
Watson katsoi vielä kerran selkänsä taakse, ennen kuin katosi pieneen huoneeseen, jättäen oven auki. Watson siirsi nurkassa olleen tuolin keskelle huonetta ja istahti alas katsellen viulua, ja mietti miten Holmes soitti. Watson hahmotteli mieleensä utuisen kuvan viulua soittavasta Holmesista ja hymyillen hän asetti leukansa leukatuelle, ja kohotti jousen ilmaan.

Watson vei vasemman kätensä otelaudalle ja painoi varovasti muutamaa kieltä, kunnes oikella kädellä, jousella, Watson koetti saada aikaan äänen viulusta. Ääni, mikä halkoi ilmaa, oli korviasärkevä. Mutta Watson ilahtui; hän sai viulusta aikaan äänen!

Watson koetti uudestaan, ja uudestaan; ääni ei parantunut juurikaan, mutta Watson soitti viulua nyt hieman varmemmalla otteella, ja Watsonin korvaan ääni kuulosti hyvältä. Nyt Watson liikutti jousta kielien päällä pidempään, ja sai aikaan erilaisia sointuja, jotka helisivät ilmassa. Kauniilta se ei kuulostanut ulkopuolisen korviin, mutta Watson piti siitä. Hän ei ollut koskaan itse soittanut viulua, ja ilahtui kun sai äänen aikaan.

Watson soitti nyt erittäin pitkää sävelmää, joka oli korviariistävää kuunneltavaa eikä melodiakaan ollut kohdallaan. Watson oli kuitenkin hyvin iloinen ja keskittynyt viulun soittoon, että havahtui vasta kun kuuli ovelta kovaäänisen rykäisyn. Watson säpsähti rajusti ja lopetti soittamisen kuin seinään, ja katsahti ovelle.

Holmes nojasi ovenkarmiin kädet puuskassa, ja poltti piippua; mutta hän ei näyttänyt vihaiselta, hän oli enemminkin äärimmäisen huvittunut.

"Sehän kuulosti mielenkiintoiselta", Holmes sanoi ja kohotti kulmiaan hymyillen. Watsonin teki mieli huokaista helpotuksesta, sillä Holmes ei ollutkaan suuttunut hänelle, kuten Watson oletti. Holmes suoristautui ja lähti kulkemaan kohti Watsonia. Watson piteli viulua yhä soittoasennossa, eikä edes huomannut sitä, sillä keskittyi seuraamaan Holmesin liikkeitä.

"John, otteesi on väärä", Holmes huomautti pian Watsonin korvan juuresta. Watson äännähti melkein olemattomasti, kuin puolustukseksi. Holmes tarttui hitaasti kiinni Johnin jousikäteen, ja korjasi sen asentoa, pitäen yhä kiinni, liikuttaen Johnin kättä, niin että viulusta syntyi ääni, ja tällä kertaa vireinen sellainen. Watson kuunteli ääntä hämmästyneenä.

"Minä taidan olla epävireessä ilman sinua", Watson mutisi, ja sai Sherlockin ilmeen muuttumaan keskittyneestä jälleen huvittuneeksi.

"Ja yhdessä me olemme vireessä, niinkö?" Holmes kysyi saaden Watsonin sisällä piileneet tunteet kuplimaan ja purskahtamaan pintaan. Watsonia kuumotti hieman, kun Holmes irroitti otteensa hänen kädestään ja sipaisi kylmillä sormenpäillään Watsonin kaulaa.

"Tiedätkö mitä, John?" Holmes kysyi ovelasti.
"Olet minulle parhainta huumetta."
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 22:27:10 kirjoittanut Vlad »
✘Asiasta voidaan tapella!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Epävireessä, K-7
« Vastaus #1 : 13.06.2011 20:49:50 »
Aww <3 Meikäläinen on nyt kyllä melkosen vireessä, niinku taitaa olla herrasväkikin tämän jälkeen.

Kuulin puskaradion kautta että Nukkis on käynyt sua pelottelemassa ;D Ei mutta, hienoa että saadaan fandomiin lisää porukkaa, heti ensimmäisenä mainostan että Livejournalissa sherlock_suomi yhetösössä oltaisiin varmasti hyvin innoissaan lukemassa uuden ihmisen ficcejä, että sinne surffaamaan, kukaan ei pure.

Niin ja mitä tulee itse ficciin, niin se oli luvattoman herttainen. Tulee muuten elävästi mieleen venäläisen Sherlock Holmes-sarjan Viimeinen tapaus jakso, jossa Watson totta tosiaan soitti itku kurkussa kuolleeksi luuleman Holmesin viulua ja aivan epävireessä. Mutta oli herttaista kuin mikä. Voin oikein elävästi kuvitella Vasily Livanovin Holmesina naureskelemassa söpösöpönsöppänälle Vitaly Solomin Watsonille<3

Kerronallisesti tosi helppolukuinen ja paikoittain mukavan näppärä. Ehkä vähän jäykkä, nimiä toistetaan aika paljon, Watson sitä, Watson tätä, mutta ei silti vielä häiritsevässä määrin.

Lainaus
Sehän kuulosti mielenkiintoiselta", Holmes sanoi ja kohotti kulmiaan hymyillen.
Tämä oli minun suosikkikohta. Älä kysy miksi, se vain oli, sopi niin hyvin Holmesin suuhun.

Niin, ja tervetuloa fandomiin. Toivottavasti siitä seuraa monta vuotta iloista Holmesmaniaa.
T: jjb

Edit: Haha, puskaradiolla tarkoitan Nukkista itseään joka roumaa kaikki paikkat ja tietää kaikenxD
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 03:17:32 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Epävireessä, K-7
« Vastaus #2 : 13.06.2011 21:35:23 »
Voiaww :3 olin jo kirjottamassa vastausta, mut tuli äkkilähtö kauppaan, ja nyt Jossu meni pölisee paljon  asiaa mitä mun piti pölistä.

Tosiaan, tämmöinen kaunis söpö pätkä. Mietin juuri miksi en itse ole kirjoittanut saman tapaista, koska idea on kuitenkin ihan maanläheinen. Helppo lukuinen, mutta ehkä juuri pieni viilaus olisi paikallaan, muut ainekset ovatkin kasassa, söpöliinini<3

Kiitän lukuhetkestä!
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Neponen

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Epävireessä, K-7
« Vastaus #3 : 14.06.2011 03:11:52 »
Tuota, hmm, keräsin suunnilleen.. Todella monta tuntia palasiani lattialta että kykenin lukemaan nämä kommentit  ::)
Ja siis, mä en olettanut että saan näin lyhyellä aikavälillä mitään kommenttia. Joten sain sydäninfarktin ^^'
Mutta siis ette lintannu mua ja oon yllättynyt.

jossujb, sä pelottelet nyt mua tolla puskaradiolla! Hmm, pistetään korvan taakse tuo paikka. Ja joo, mulla toi kerronta vähän tökkii ja tiedän sen, tein tuon kuitenkin yöaikaan (muistaakseni), niin en ajatellut ihan selvästi.. Ja pyh, emmä koskaan ajattele selvästi, varsinkaan, kun kirjoitan. Mutta siis, kiitos ihanasta kommentista *halaus* ;__; Nyt tuo puskaradio kyllä pelottaa, enemmän kuin Nukkis ^^' Mutta siis, oon  ihan sanaton.. Kiitos ;___; Herttainen kirjoitelma? Silmissäni se on lapsekas :'>

Nukkemestari, hihiii älä siellä mitään mieti >8o mä oon kateellinen sun ideoille! Ja mä kirjoitan lähes aina maanläheistä tarinaa, en tiedä miksi.. Kiitos itsellesi kommentista 8> Btw, mun äikän opettaja tykkää noista tuon tapaisista mitä kirjoitan, ja siksi äidinkielennumeroni on erinomainen. Olen siitä aika yllättynyt, koska esimerkiksi tänä vuonna muutama koe meni aavistuksen verran pieleen.. Ja sain silti 10 todistukseen, phyh. Mutta siis kiitos, kiitos. (:

En olisi varmaan muuten koskaan kirjoittanut tätä, ellei meidän olisi äidinkielessä täytynyt lukea Baskervillen Koira. (:
Anteeksi sekava vastaus, oon vaan iloinen ja kello on mukavan paljon (:
✘Asiasta voidaan tapella!

PlanetEarth

  • ***
  • Viestejä: 28
 Jeij! Ihuna <3
 Voin jo tässä vaiheessa sanoa, kommenttini sisältö ei ole rakentavaa. Kaikki mitä tulen sanomaan liittyy jotenkin vain
yleiseen ihkutukseen.

 Asiaan; Ihana, ihana, hömelö Watson! Ei kukaan osaa soittaa Sherlockin viulua, kuin vain hän itse! Suloista.
Voisin jatkaa samaa sivutolkulla mutta taidan säästää sinut siltä :D

Kiitos tästä~  :-*

.tellus
Scottish Verse is my Bible