Kirjoittaja Aihe: Glee, Piikki budjetissa, S  (Luettu 2566 kertaa)

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Glee, Piikki budjetissa, S
« : 13.02.2011 17:44:39 »
Title: Piikki budjetissa
Author: Beatrix Bones
Fandom: Glee -jjb lisäsi fandomin otsikkoon
Genre: Drama, lievä huumori, Paritukseton
Rating: S
Challenges: Fandom10, Genrehaaste (Paritukseton)
Disclaimer: Kaikki tunnistettava kuuluu Ian Brennanille, Brad Falchukille ja Ryan Murphylle.

A/N: Kirjoitin tämän joskus kauan sitten ja löysin äskettäin omien tiedostojeni keskeltä ja ihmettelin suuresti, miksen ole julkaissut tätä. Nyt asia tulee sitten korjattua. Hieman taustatietoa tästä sen verran, että idea tähän ficciin syntyi (joo, muistan tämän, koska kirjoitin ylöskin) katsottuani 1. tuotantokauden jakson nimeltä "Power of Madonna". Tämä ei silloin vielä ollut Suomessa ensi-iltaansa televisiossa saanut, mutta netin välityksellähän näitä katsotaan. Tässä on mukana myös vaikutteita muista 1. tuotantokauden jaksoista, eikä tämä myöskään spoilaa mitään tulevaa.



Piikki budjetissa


Will Schuester. Oikea piikki lihassani, joka pitää vetää pois. Ne inhottavat kiharat hiukset – en luota kiharahiuksisiin miehiin, koska mieleni täyttyy epämiellyttävistä mielikuvista aina, kun vain vilkaisenkin sellaisia hiuksia. Ja se ällöttävä hymy, jonka nähtyäni minun tekee aina mieli lukittautua toimistooni ja kiljua. Minä en tosiaankaan pidä hänestä, en sitten ollenkaan.

Tunnen itseni voimakkaaksi kohdatessani hänen katseensa, jossa on tietty rippunen pelkoa, jonka vain minä haistan ja huomaan. Hänen pelkonsa ruokkii minun haluani repiä se kiljuntakerho maahan. Minusta tulee päivä päivältä voimakkaampi, yhtä voimakas kuin esikuvani Madonna on. Siinä naisessa on tyyliä ja hän osaa laulaa, toisin kuin ne seinäkukkaset.

Kuinka niin minun ei tarvitse lennättää pyykkejä Eurooppaan, jotta ne pestäisiin siellä? Se kiharapäinen hippiäinen ei tiedä sitten ollenkaan, mistä oikein puhuu. Jollain ihme konstilla hän sai keploteltua itselleen osan minun budjetistani, joka kuuluu vain ja ainoastaan minulle. Hän tulee vielä katumaan itsekästä tekoaan.

Minä tarvitsen koko budjetin – tahdon nimittäin savukoneen.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 23:21:27 kirjoittanut Yukimura »
Ava © flawless

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Piikki budjetissa, S
« Vastaus #1 : 13.02.2011 17:50:00 »
Eikä! Mä hajosin tolle savukoneelle!
Sue ajattelee/puhuu/mitälie just niinkun Sue ;)
Ei siis mitään järjellistä sanottavaa mulla, mut tää oli tosi hauska ;)

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Piikki budjetissa, S
« Vastaus #2 : 14.02.2011 17:22:45 »
Ei elämä! :D

Mitä kettua Sue tekee savukoneella :P?
Okei Beatrix oot onnistunu tosi hyvin Suen ajatuksissa.
Reilustipa Williä kuvaillaan siinä, mut tottahan toi on :D
Hieno raapale :)

- Fero (kiipeenä ei kannattais kommata mitään :D)
People go in one end, and meat comes out the other.

Kahvituokio

  • bussikuski
  • ***
  • Viestejä: 54
  • only i can life forever.
Vs: Piikki budjetissa, S
« Vastaus #3 : 14.02.2011 21:32:57 »
Täähän on mukava pikkuficci.

Kirjotat tosi hyvin ja sujuvasti. Osaat kirjottaa ihan loistavasti Suen
näkökulmasta, tykkään!

Lainaus
Ja se ällöttävä hymy, jonka nähtyäni minun tekee aina mieli lukittautua toimistooni ja kiljua.
Okei, en yhtää tiedä miks, mut tää on jotenki mun suosikkilauseeni. :----D

Kiitos.
ava by puolipro

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Piikki budjetissa, S
« Vastaus #4 : 14.02.2011 21:43:49 »
Osuva! Nimittäin juuri tällaisia ajatuksia Suelta ollaan kuultu läpi Gleen. Niin uudempien kuin vanhojenkin jaksojen halki, erityisesti tietty ensimmäisellä kaudella. Sain eläväisen kuvan eteeni siitä, miten Will ja Sue tappelevat vanhaan tuttuun kissameininkiin cheerleaderien ja gleeläisten katsellessa suu auki taustalla tapahtumien etenemistä. Näin ihan ensimmäisestä kappaleesta.

Sitten tulikin vanha ja tuttu Suen-päiväkirja mieleen. Se, mihin nainen piirtelee giljotiineja ja Willin päitä. Hyvin sai kuvan siitä, millaisia mielleyhtymiä Suen päässä liikkuu. Pituutta olisi voinut olla ehkä hieman enemmän, vaikka tällaisena raapaleenakin se kyllä toimii. Nimittäin Madonnan ihannoimisesta olisi kuullut mielellään lisää (: Mutta kuten jo sanoin, niin raapaleena tähän oli tiivistetty hyvin ne oikeat asiat.

Viimeinen lause oli kyllä niin Suemainen, ettei mitään rajoja. Mitäpä siitä, jos Glee ei saa uusia asuja, mikrofoneja tai muuta kamalaa krääsää (ainakin Suen mielestä krääsää), kunhan Sue itse saa savukoneensa. Lievemmin mennään sentään, eikä ihmiskanuunaa olla vielä otettu lukuun. Onneksi sentään näin, onhan Suekin joskus yksinkertaisempaa lajia harrastava.

Mutta tiivistettynä tämä sekava ja todella outo kommenttini: Tykkäsin! Gleetä on alkanut tulla enemmän finiin, mikä on hienoa. Ja aina, kun sellainen tulee jostain esille olen ihan, no tsekkaa avaani! Haha. Kiitos tästä palasesta, Bea!

- Un
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Piikki budjetissa, S
« Vastaus #5 : 20.02.2011 19:28:23 »
Bea, sä teit sen taas.
Kerta kaikkiaan onnistunut fic. Kerronta oli hyvin Sue-maista ja aihekin oli oikein osuva. Jotenkin kaikki kuvailu siitä kuinka Will ärsyttää Sueta onnistui hyvin. Sait myös hänen dramaattisen ja narsistisen puolensa hyvin esiin.

Ei yhtään liian pitkä tai lyhyt fic, vaan juuri sopiva. Kirjoitusvirheitä ei ollut, mutten niitä kyllä odottanutkaan ilmenevän. Kerronta oli sujuvaa eikä takkuillut.

Kerrassaan mainio pikku fic.
Kiittäen, Class ♥
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Piikki budjetissa, S
« Vastaus #6 : 20.02.2011 19:45:52 »
Tää oli tosi hyvä!

Sue on mun lempihahmo koko Glee:ssä, ja on kiva että siitä on kirjoitettu. Ja sä osaat kirjoittaa siitä loistavasti. Tosi osuvaa, hyvin sait Suen persoonallisuuden mukaan. Willin dissaaminen oli hyvä kohta, sillä kaikkihan nyt tietää että ne tappelee keskenään koko ajan.

Minä tarvitsen koko budjetin – tahdon nimittäin savukoneen.

Ei helvetti mä repesin ja pahasti. :'D Niin osuva lausahdus.

Mitään fiksua en nyt pysty enää sanomaan, mut kirjoittele lisää vain tälläisiä.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Hupsista, kommentteihin vastaaminen on vähän jäänyt. Nyt korjataan tilanne !

Solembum, kiitokset, on aina mukava saada kuulla onnistuneensa ficin kirjoittamisessa! :)

Ferope, me kaikki voimme vain arvailla, mitä Sue oikein aikoo tehdä sillä savukoneellaan. Ehkä hänellä on vähän synkempiäkin suunnitelmia, tai sitten ihan vain Cheeriosit tarvitsevat sen. Kiitos kommentista! :)

Kahvituokio, aaaah Sue kiljumassa omassa huoneessaan. Onnistun aina naurahtamaan kyseiselle mielikuvalle. Kiitos kommentista! ;)

Unrealistic, minunkin mielestäni Suen ja Willin tappeleminen läpi Gleen ensimmäisen (ja toisen) tuotantokauden on sitä parasta viihdettä, varsinkin kun he osaavat olla niin nasevia ja iskevät aivan ihania lausahduksia pitkin poikin toisiaan piikitelläkseen! Sue ja hänen päiväkirjansa ... Tämä itse asiassa syntyi Suen päiväkirjamerkintöjen innoittamana, sieltähän minä tuon Madonnankin poimin. Ehkä hieman sääli, ettei Madonnasta ja tämän ihannoimisesta puhuttu enempää, mutta ehkä sitten seuraavassa ficissä (med Olivia Newton-John). Kiitokset tästä ihanasta kommentista! ♥

Classick, muruseni, kaikki tuo kehuminen saa minut punastumaan mielihyvästä. Hienoa, jos tällainen välipala kelpasi! Suen tyylissä on tosiaan vähän hakemista, sillä rouva (eikun ehkä sittenkin neiti) Sylvester osaa olla erittäin naseva ja pilkallinen, ja sen tyylin jäljittelemisessä on jo tekemistä. On siis erittäin hyvä, jos tämä oli edes sinne päin. Kiitokset mahtavasta kommentista! ♥

Annoy, et ole ainut jonka lempihahmoihin Sue kuuluu, sillä hän on yksi minunkin suurimpia suosikkejani. Kiitokset kaikista noista kehuista, on todellakin ihanaa kuulla, että olen osannut kirjoittaa - ja ilmeisesti vielä hyvin! Kiitoksia kommentista! :)
Ava © flawless