Kirjoittaja Aihe: PJ, Myisitkö sielusi paholaiselle? Haades, angst, S  (Luettu 2703 kertaa)

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Author: bbrickless
Genre: angst
Rating: S
Fandom: Percy Jackson
PoV: Haades
Summary: Oletko yksi niistä, jotka toivovat ikuista elämää, jonka hinnaksi joku idiootti on määritellyt sielun?

A/N: Osallistuu ff50 sanalla 46. elämä. Winifredille<3


Myisitkö sielusi paholaiselle?
 
 
Jumalten suvun mätä haara, Olympoksen vihattu vierailija muutaman kerran vuodessa. Voimakas ja mahtava. Olen kaiketi tunnetuin heti Zeuksen jälkeen. Nimeni on jokaisen huulilla. Haades. Manalan kuningas. Pelätty ja vihattu, ne eivät oikeastaan ole niitä tunteita, joita haluaisi herättää suurissa ihmismäärissä. Jaksaako sitä kuunella päivästä toiseen tuomittujen sielujen rääkyviä herjauksia vasten ikiaikaisia kasvoja. Kaikki ympärillä heijastaa katkeruuttani ja kuvastaa entisen elämäni irvikuvaa.
 
Pahinta kaiketi on se, että tunne ja materia ei häviä, ennenkuin kaikki se hyvä katoaa. Ennenkuin itse kuolet ja jos kuolet, sukusi kauniimpi puoli on kadonnut johonkin ikuisuuteen rinnastetussa todellisuudessa, jossa odotat vuoroasi tai jäät loukkuun mittaamattomaksi ajaksi. Kuulostaako jumalan elämä helpolta tai tavoittelemisen arvoiselta? Rakastaisitko itseäsi tilallani tai eläisitkö tuntien ylpeyttä saavutuksista, joita ei todellisuudessa ole? Ei se ole elämää. Silti lähes jokainen suutelisi mustia kuoleman huulia ja antaisi mitä vain päästäkseen paikalleni. Kuoleman synnit kuuluvat kuvaan, joka minusta on rakennettu kulttuuriin. Paha, ahne. Itsekäs paskiainen. Ja ne naurettavat liekkihiukset. Hyvää päivää, mitä saisi olla? Oletko yksi niistä, jotka toivovat ikuista elämää, jonka hinnaksi joku idiootti on määritellyt sielun? Ajattelitko, että kaipaan sielua? Minulla on kaikkien kuolleiden sielut, jotka ehtivät manalaan ennen sinua. Katso ja ihaile.
 
Ottaisitko paikkani, jos minulla olisi valta vaihtaa? Minä vaihtaisin, jos voisin mutten voi. Olen kahlittu tänne ja täällä pysyn. En yritä tehdä muuta, koska se on hyödytöntä. Maailma on epäreilu ja minä olen enkeli, eikö?
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 23:22:25 kirjoittanut Yukimura »
They say you won't come back

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 712
Vs: Myisitkö sielusi paholaiselle?
« Vastaus #1 : 16.05.2011 21:09:40 »
Kommenttikampanjasta heips!

Uskaltauduin tarttumaan tähän, vaikka fandomia en tunne, mutta jo muutaman lauseen lukaistuani totesin tämän niin mielenkiintoiseksi, että halusin ehdottomasti jatkaa loppuun. Ehkä jo siksi, että antiikin jumaltarut ovat mulle henkilökohtaisesti heikko kohta ja uppoudun niitä aina lukemaan.  :D

Tosiaan minulla ei ole hajuakaan, miten tämä liittyy itse fandomiin, mutta minusta tässä on paljon tarttumapintaa, vaikka fandom olisikin täyttä hepreaa. Siis jo pelkästään itse Haadeksen pääkoppaan uppoutuminen on ideana toteuttamisen arvoinen ja varsinkin tässä se tosiaan oli hienoa luettavaa. Lisäksi tähän saa lukijan todella hyvin mukaan tuolla puhuttelulla ja ainakin omat ajatukseni lähtivät heti miettimään Haadeksen esittämiä kysymyksiä.

Lainaus
Kuoleman synnit kuuluvat kuvaan, joka minusta on rakennettu kulttuuriin.

Tähän on saatu todella mahtavia lauseita ripoteltua joukkoon ja tämä ei ole teksti, jota pystyisi aivan tuosta noin vain ohimennen lukemaan. Ei, tämä vaatii jo vähän keskittymistä ja lauseiden kunnollista sisäistämistä. Hyviä, voimakkaita sanavalintoja teksti täynnä ja tällainen tietämätön tapauskin kyllä uppoutuu tällaiseen tekstiin vaivattomasti.

Lainaus
Maailma on epäreilu ja minä olen enkeli, eikö?

Lopetus kruunaa tämän pikkupätkän kivasti ja taitaa olla minunkin aika tutustua tähän fandomiin tarkemmin.  ;)

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Myisitkö sielusi paholaiselle? PJ-Haades, angst, S
« Vastaus #2 : 13.07.2011 17:51:33 »
Zomg, sä oot hyvä kirjoittaja, liian hyväkin, kun tän kommentin aloittaminen oli niin hankalaa, kun mä en tiennyt, mitä mun pitäisi sanoa tosta, mutta yritetään nyt silti sanoa jotain hienoa.

Tää taitaa itse asiassa olla ensimmäinen Percy Jackson-ficci, minkä mä ikinä oon lukenut… Mä nyt vaan toivon, että mä en kauheesti toista, mitä Unohtumaton sanoi jo mun edellä, mutta… Tää oli tosi mielenkiintonen pätkä, varsinkin, kun tää oli Haadeksen näkökulmasta kirjotettu. Mulle ei oo ikinä aiemmin tullut ees mieleen, miltä mahtaa tuntua olla Helvetin kuningas niin sanotusti. Äh, siitä on liian kauan, kun mä oon lukenut niitä kirjoja, kun mä en muista millaiseks Haades niissä kuvataan, mulle tulee vaan mieleen se leffa-versio siitä. Enkä mä siitäkään muista kovin paljoa… Mutta oli kyllä todella mielenkiintoista lukea pätkä Haadeksen ajatuksista.

Tän nimi oli kyllä jotenkin, emmä tiiä, ei niinkään harhaanjohtava, vaan… öööö… erilaisia ajatuksia herättävä… Tai siis, en mä keksi sille mitään sopivaa sanaa, mutta siis mä tarkotin sitä, että ton nimen perusteella mä ainakin odotin tästä hivenen erilaista kuin millanen tää sitten olikaan, mutta sitten toi summary jo avasi tota nimeä vähän enemmän.

Ottaisitko paikkani, jos minulla olisi valta vaihtaa? Minä vaihtaisin, jos voisin mutten voi. Olen kahlittu tänne ja täällä pysyn. En yritä tehdä muuta, koska se on hyödytöntä. Maailma on epäreilu ja minä olen enkeli, eikö?
Tää lopetus on hieno! Varsinkin toi viimenen lause oli todella hieno ”oivallus” sulta, ja oon samaa mieltä Unohtumattoman kanssa siitä, että toi kruunaa tän pätkän hienosti. Kiitoksia mukavasta lukukokemuksesta!

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Myisitkö sielusi paholaiselle? PJ-Haades, angst, S
« Vastaus #3 : 13.07.2011 21:07:42 »
OMG joo moi. Mun sydän saatto hypätä kurkusta ylös, kun huomasin teidän kommentit. Ja siis apua. En yhtään tiedä mitä mun pitäis sanoa, mutta mä aloitan kiittämällä! Pelottavaa huomata, että joku oli vaivautunut kommentoimaan, koska askjfkdgjh apua. Pelottavaa! D: mun aivot lähti pitkälle karkumatkalle!

Unohtumaton, musta on ihana kuulla että vaikkei fandom ollutkaan tuttupäätit silti lukea! Mun hymy venyy korviin tästä hyvästä ja myhäilen, että sain ehkä fandomia mainostettua PJ:t ovat nerokkaita jo siksi, että: antiikin jumalat<3! OIkeasti et tiedäkään kuinka paljon kommentti ja kehut lämmittävät mun mieltä, oon tästä ihan järkyttävän epävarma, mutta hienoa jos tuo itselleni hieman erikoisempi puhuttelevuus toimi.

LillaMyy, apua ihanaa ja kiitos, häkellyn kehuista kdjdkh ah ihanaa, että hahmovalinta ei mennyt mönkään, eikä huolta itselläkin on jo vierähtänyt aikaa lukemisesta, mutta muistaakseni kirjojen Haades oli sellainen tavallaan kyllästynyt kaikkeen siihen Jumalten väliseen draamaan ja seuraili Percyn liikkeitä, koska ne toivat elämään jännitystä (no en ole varma miten se canonissa meni, mutta juu XD) Hih tiedän, että nimi oli vähän ehh.. harhaanjohtava mutta todellisuudessa tämän ei koskaan pitänyt päätyä julkaisuun, joten se nyt on vähän mitä on D: en osaa muuttaa asioita jälkeenpäin.

Ihana kuulla molemmilta mist kohdista piditte ja ksjkdgfgh oikeasti, kiitos! (:
They say you won't come back

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Vs: Myisitkö sielusi paholaiselle? PJ-Haades, angst, S
« Vastaus #4 : 16.07.2011 18:32:21 »
Mitäs tähän sanoisi... Todella hyvin oivallettuja juttuja ja pieni sarkasmi sopi kuvaan loistavasti :)
Lainaus
Maailma on epäreilu ja minä olen enkeli, eikö?
Aivan niin ;D
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."