Kirjoittaja Aihe: Twilight: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa, S  (Luettu 2691 kertaa)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Nimi: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa
Kirjoittaja: Deph
Ikäraja: S
Fandom: Twilight
Paritus: Alice/Jasper
Tyylilajit: FLUFF, romance, one-shot, AU(=kaikki ihmisiä)
Vastuuvapaus: Kaikki tunnistettava S. Meyerille, kuten tavallisesti. Loput minulle.
A/N: Hahha :D Edelleen tätä Alice/Jasper söpöstelyä! No, mihinkäs sitä tavoistaan pääsis. Osallistuu Fandom10 ja OTP10 haasteisiin.

Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa

Kesä

Se kaikki oli kovin uutta. Mahanpohjassa kutkuttavan uutta. Perhoset räpiköivät ja kiemurtelivat tuskissaan, niin minua ihastutti ja jännitti koko tilanne. Hän vain istui puistonpenkillä, käsissään pieni karkkipussi. Lämmin tuulenvire liikutteli vaaleita kiharoita ja kirkkaanvihreä, uusi ruoho hipoi paljaita jalanpohjia. Hän oli heittänyt kenkänsä pois.

Ja kun minä astelin lähemmäksi, hän tervehti kohteliaasti - kuten aina! Niin herrasmiesmäistä poikaa sai etsiä, mutta nyt hän oli siinä. Minun.

”Otatko karkin?”

**

Syksy

”Alice!”

Käännyin ympäri. Tuosta huudosta en erehtynyt koskaan. Missä hän oikein oli? Missä? Tuuli kuljetti hiukset silmilleni, enkä nähnyt mitään.
”Alice, tässä.” Se oli väsynyt henkäisy. Käännyin jälleen ympäri ja tuijotin kirkkaisiin silmiin. Hän oli kietonut minun kaulaliina oman kaulansa ympärille. Minua nauratti.

”Jasper, anna se tänne. Kiltti”, hymähdin ja revin kirkkaanoranssia liinaa hänen kaulastaan. Hän pudisti päätään ja nauroi. ”En, ennen kuin saan antaa sinulle lehtipesun.”
Silmäni suurenivat tahtomattani. Hän oli typerä! Lehdet olivat ihan märkiä sateen jäljiltä. Hän ei kuitenkaan odottanut vastaustani, vaan kumartui ottamaan käsiinsä lehtiä. Hän heitti ne kasvoilleni ja nauroi.

”Sinä olet ilkeä!”

**

Talvi

”Kuule. Minä taidan rakastaa sinua.”

Hän hymyili minulle valkoisilla hampaillaan ja kallisti viattomasti päätään. Henkäisin yllätyksestä. Ja ilosta. Hän rakasti minua! Hän oli sanonut sen!
Hän ojensi lumisen lapasensa ja pyysi äänettömästi tarttumaan siihen. Kohotin oman villankankaan peittämän käteni ja tartuin hänen käteensä. Hän painoi pakkasen kuivattamat huulensa minun huulilleni ja suuteli. Taisin olla taivaassa.

Pieniä lumihiutaleita leijaili ympärillämme, ne sulivat poskilleni, nenälleni ja jopa yhteen liitetyille huulillemme. Hän vetäytyi hieman kauemmaksi ja hymyili kirkkain, rakastavin silmin. ”Mennäänkö kaakaolle?”

”Mennään vain. Ja muuten, minäkin rakastan sinua.”

**

Kevät

”Mitä haluaisit tehdä tänään?”

Hän oli kovin huomaavainen. Hän muisti aina minut. Hän kysyi aina mielipidettäni. Siksi häntä oli helppo rakastaa niin paljon kuin minä rakastin.
”En tiedä. Sinun vuorosi päättää.” Hän loi minuun nauravaisen katseen, jossa oli hiukan moitettakin. ”Olen huono päättämään ja sinä tiedät sen.”

”Niin, tiedän”, nauroin ja tiukensin otettani hänen sadetakin verhoamasta käsivarrestaan. Ulkona tihkutti ja lätäköt litisivät jaloissamme, tarvoimme niiden poikki urheasti.
”Tehdään jotakin hauskaa”, hän ehdotti. Minua nauratti. Ainahan me teimme jotain hauskaa! Kaikki hänen kanssaan oli hauskaa.

”Mehän teemme jo jotain hauskaa. Olemme yhdessä.”

**

Kaiken tämän jälkeen, minkä olet meistä ottanut selville, voit kuvitella monenlaista. Ehkä olemme mielestäsi unelmapari, täydelliset yhdessä, toisillemme luodut. Tai ehkä elämme mielestäsi vaaleanpunaisessa kuplassa, jonka voisi niin kovin helposti puhkaista. Ehkä olemme mielestäsi pinnallisia, hölmöjä. Ja sitä me olemmekin.

Kysyt minulta, voisinko elää Jasperin kanssa näin koko pitkän elämäni. Yhdessä, onnellisina, joskin typerinä ja onnellisina. Vuodet täynnä sormenpäät tahrivia irtokarkkeja, höyryäviä kaakaomukillisia ja rakkaudentunnustuksia. Ilman mitään sen syvällisempää.

Ja minä vastaan, että totta hitossa voisin.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2013 10:58:01 kirjoittanut Sädekehä »
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

mao-chan

  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa, K-7
« Vastaus #1 : 11.11.2010 20:14:41 »
Aaaawwws!
Suloista, ihanaa, söpöä!
Jälleen ihana teksti sulta, pidin taas aivan sikana. Teksti oli sujuvaa, enkä yhtään virheitä bongannut.
Alice ja Jasper ovat kyllä niin suloinen pari, että♥.
Piristi mukavasti päivääni: ).

♥mao-chan
allikosta ojaan ja siitä takas tielle, mulla taitaa olla suhun pieni pakkomielle

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa, K-7
« Vastaus #2 : 14.11.2010 21:32:20 »
Kiitos, mao-chan, ihanasta, ylistävästä kommentistasi :) Tällaiset aina piristävät päivää!
Ja kyllä, Alice ja Jasper ovat suloinen pari.
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa, K-7
« Vastaus #3 : 16.11.2010 16:17:09 »
oooiiii vähä sulonen :'))  Jassu ja Allu on niiii sulosia :')
mulla ei ooo mitää rakentavaaa sanottavaa nyt.. mutta ei siitä sen enempää.
Muttta sujuvaa ja sulosta tekstii (::
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

momentum

  • Vieras
Vs: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa, K-7
« Vastaus #4 : 19.11.2010 14:04:04 »
Kommenttikamppanjan kautta eksyin näin ficciäsi lukemaan ja kommentoimaan.  :)
Heti alkuun pitääkin sanoa, että en ole mikään hirmuinen Twilight-fani. Olen kyllä kirjat lukenut ja pidän niistä, mutta ficcejä olen lukenut hyvin vähän. Eniten kuitenkin olen tainnut lukea niitä juuri tällä parituksella!

Ja siitä päästäänkin siihen aiheeseen, että tämä paritus on kyllä suosikkiparitukseni Twilightista! Tai no, pidän kyllä yhtä paljon myös Emmett/Rosalie - parituksesta, mutta kyllä tämä silti taitaa hitusen mennä heidänkin edelleen!  :D Bella ja Edward - ficcejä en tykkää lukea oikein yhtään!

...mutta enivei, en ole mikään hyvä antamaan rakentavaa palautetta, mutta aluksi lyhyesti ja ytimekkääksti: pidin ficistäsi! Oikein sujuvaa tekstiä, ei ollut yhtään raskasta luettavaa, enkä löytänyt kirjoitusvirheitäkään. Vuodenaikoja oli kivasti kuvailtu, niistä välittyi juuri se oikea tunnelma, mikä kussakin vuodenajassa nyt onkin! Erityisesti pidin tuosta talven kuvailusta, kun se on lempivuodenaikani ja nytkin sattuu olemaan talvi!  :) Lisäksi rakkaudentunnustukset olivat suloisia ja niinhän tässä ficissä näkyikin, kuinka tämä pari rakastaa toisiaan syvästi!

Eipä minulla oikein muuta tällä kertaa...kiitos tästä lukukokemuksesta ja jatka samaan malliin!

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa, K-7
« Vastaus #5 : 29.12.2010 16:11:08 »
Tämäpäs oli söpö pikkuinen vuodenajat läpi käyvä ficci, aww.  Jasper/Alice paritus on kyllä niin suloinen, he sopivat toisilleen ihanasti.  Teksti oli sujuvaa ja suloisuutta täynnä.  Pidin erityisesti kaulaliina kohdasta, ihana!

Lainaus
Hän oli kietonut minun kaulaliina oman kaulansa ympärille.
minun kaulaliinani ?

Kiitos,

 ~ Tuhisija

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Jo vuodenpäivät sokerihuuruissa, K-7
« Vastaus #6 : 29.12.2010 18:18:56 »
Niin söpö ettei voi muuta ku hymyillä :) Ihanan kevyttä ja sujuvaa luettavaa. Saatoin oikeasti kuvitella kaiken :)

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid