Kirjoittaja Aihe: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-11  (Luettu 51938 kertaa)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 74 || K-13
« Vastaus #200 : 27.08.2013 21:52:58 »
Osa 76 – Haureuden vallankumous

06.09.1998

Olin aivan oikeassa. Priscilla osasi kuin osasikin vastata kysymykseeni! Yllätyksekseni suosioni selitys on nimenomaan skandaalini! Priscilla näkee asian niin, että inspiroin ikäisiäni tyttöjä. Hän olettaa, että heidän silmiinsä tekoni oli varsin uskalias. Se sattui juuri sopivaan saumaan, sillä Pimeyden lordin murtuminen nosti pinnalle monelaisia uusia arvoja. Kamarineitoni mukaan jotkut saattavat nähdä tekoni jopa rohkeana kannanottona  etikettisääntöihin. Vaikka teiniromanssilla ja Pimeyden lordilla ei olekaan hirveästi tekemistä toistensa kanssa, näkyy Potterin voiton vaikutus noinkin pienissä asioissa.

Monet uskovatkin vanhan säätyjärjestelmän olevan pikkuhiljaa hajoamassa. Veren perusteella arvottaminen on nykyään laitonta. Ennen Pimeyden lordin viimeistä nousuakaan sellainen ei ollut hyväksyttävää, mutta käytännössä varakkaat aristokraatit saivat yksityiselämässään kutsua alempiaan miksi tykkäsivät. Nyt olot ovat erilaiset. Monet entiset, verisäätyaatteelle uskollisimmat mahtisuvut ovat loanneet nimensä. Vain meidän kaltaisemme, poliittisesti sitoutumattomat säilyttivät arvovaltaisen asemansa. Koska veri ei enää saa määrätä säätyjä, on niiden jakaminen muutenkin vaikeampaa. Tämä vaikeuttaa myös etiketin ylläpitämistä. Jotkut vapaamielisimmät ovat jopa sitä mieltä, että koko etiketti pitäisi romuttaa ja siirtyä vapaampaan elämäntapaan. Samanlaiseen kuin se osa yhteisöämme, jota ennen kutsuimme alemmaksi kastiksi. Monille ajatus on pöyristyttävä, mutta jotkut nuoret uudistusmieliset ovat alkaneet innokkaasti ajamaan sitä. Toki sitten muutkin nuoret ovat alkaneet miettiä vapaan elämäntavan etuja. Tavallaan on siis ymmärrettävää, että tekoni inspiroi nuoria tyttöjä. Luulen kyllä, että he ovat kuulleet siitä vähän väritetyn version. Onneksi makuusalissa ei juuri nyt ole ketään, sillä naurahdin juuri ajatukselle Astoria Greengrassista, joka uljaasti puolustaa nuorten naisten valinnanvapautta harrastamalla haureutta pahamaineisen Draco Malfoyn kanssa. Ehkä siinä sitten on jotain kiehtovaa.

En kuitenkaan pistä vastaan, sillä ensimmäiset päiväni ovat olleet varsin mukavat. Minun ei ole tarvinnut pelätä arvostelevia katseita tai ilkeämielisiä vihjailuja. Yksinäisyyttäkään ei ole tarvinnut murehtia. Ensimmäisenä päivänä luokseni istumaan tullut tyttöporukka on nimittäin ottanut minut jäsenekseen. Olen itse asiassa huomannut, miten he toisinaan yrittävät salakavalasti saada minua kertomaan piknikin tapahtumista. En kuitenkaan ole vielä sanonut heille muuta, kuin että häitämme juhlitaan yhdeksäs päivä. En luota heihin vielä tarpeeksi, että alkaisin selittää tilanteesta yhtään syvemmin.

Dracokin on suonut minulle huomiotaan mukavasti. Olemme käyneet kaksin kävelyillä linnan tiluksilla, syöneet yhdessä, sekä viettäneet iltoja oleskeluhuoneessa. Kaipaisin kuitenkin ehkä vielä enemmän kahdenkeskeistä aikaa. Ymmärrän kuitenkin, että Dracolla on nyt paineet päästä takaisin seurapiirin keskiöön. Me kerkeämme tutustamaan paremmin häiden jälkeenkin.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-13
« Vastaus #201 : 27.08.2013 22:34:04 »
Söpöö!!! Pikkutytöt pihkassa Dracoon! <3 joo ihana luku taas! Jatkoa!!!!!!!!

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-13
« Vastaus #202 : 29.08.2013 15:06:36 »
Ihanaa, jatkoa kolmen luvun verran :)

Mä jo ihan unohdin että Astorian pitää vielä vuodeksi kouluun. Ja Dracokin meni takas. Kiva että Astoria on päässyt muiden tyttöjen porukkaan, ettei tarvitse yksin olla. Ja nyt hänen ei tarvitse olla enää siskonsa varjossa. Saakohan Astoria koskaan tietää kuka kertoi heidän piknikistään ulkopuolisille. Mä oon kyllä Tracyn kannalla.

Astorian hääpuku kuulostaa hienolta. Hyvä että puku kelpasi myös äidille joka ei yleensä hyväksy Astorian valintoja.

Ayumi

  • Fandomconfused
  • ***
  • Viestejä: 91
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-13
« Vastaus #203 : 29.08.2013 16:01:04 »
Luin tätä joskus, mutta unohdin kommentoida ja löysin taas nyt :D
Tykkään tästä tarinasta tosi paljon, ja muutenkin on hauskaa lukea vähän harvinaisemmasta näkökulmasta. Kirjotusvirheitä en etsinyt, kun vaan ahmin tarinaa eteenpäin. Jossain vaiheessa yksittäiset päiväkirjamerkinnät oli aika lyhyitä, mutta näkyy pidentyneen. Hyvä näin!

maikkistorakka

  • Thinker not a talker
  • ***
  • Viestejä: 6
  • Not all those who wander are lost
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-13
« Vastaus #204 : 15.09.2013 16:09:27 »
Olen lukenut tätä ficciä jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta tuli mieleen että voisin jotain kommentoidakin!  :)

En voi tähän alkuun muuta sanoa kuin että tykkään tästä ficistä. Osaat kirjoittaa uskottavalla tavalla Astoriasta ja hänen elämästään. Astoria on jäänyt HP-kirjoissa tosi epämääräiseksi hahmoksi, mutta olet silti saanut siitä paljon irti! *Kumarrus*  :D

Ficin haikean toiveikas tunnelma on todella mukaansatempaava, ei tätä voi jättää lukematta kerralla loppuun jos on jo ehtinyt aloittaa. Olet loihtinut Astoriasta tosi uskottavan hahmon, johon on helppo samaistua. Astorian ja Dracon suhde on kehittynyt pikkuhiljaa mutta se on toimiva, ei kovin kliseinen, ainakaan omasta mielestäni. Daphne on koominen hahmo mieshuolineen ja yliromanttisine maailmankuvineen, mikä tuo esille sisarusten välisiä luonne-eroja. Astoria vaikuttaa ihanan aidolta ja sympaattiselta, siinä missä Daphne on hyvin naiivi ja yksinkertainen romantikko.

Jotkut päiväkirjamerkinnät olivat harmittavan lyhyitä. Pidemmistä luvuista saa paljon enemmän irti! Kirjoitusvirheisiin en kiinnittänyt huomiota, teksti oli niin sujuvaa ja juoni niin koukuttava.

Jatkoa, kiitos!  ;D
"Does it hurt?" The childish question had escaped Harry's lips before he could stop it.
"Dying? Not at all", said Sirius. "Quicker and easier than falling asleep."

thecrystalship

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-13
« Vastaus #205 : 07.02.2014 16:18:24 »
Voi että ! Tää ficci on kyllä tosi suloinen :3

Löysin tämän viime yönä ja nukkuminen jäi aika vähälle... :D Oot kyllä onnistunut luomaan loistavan koukuttavan tarinan. Kirjoitusvirheitä en löytänyt.

Astoria/Draco on mun oma suosikkiparitus, ja nyt kun löysin näin loistavan ficin tällä parituksella niin toivon että jatkoa tulee lisää ! (:

Vähän tynkä tämä kommentti ja rakentavasta palautteeesta ei tietoakaan, mutta mun oli pakko ilmoittaa että luen tätä  ;D
“People laugh at me because I use big words. But if you have big ideas, you have to use big words to express them, haven't you?”
- L.M. Montgomery: Anne of Green Gables