Kirjoittaja Aihe: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-11  (Luettu 51929 kertaa)

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #20 : 21.05.2010 15:01:24 »
Kiitos siirappisesta aviounelma -leivoksesta. Oli herkullinen ulkonäöltään että maultaan. :P

Valtaosa luihuistytöistä vaikuttaa käyttäytyvän kuin kanat, jotka kilpailevat kotkottaen ja toisiaan nokkien tunkiolla tepastelevan kukon eli nuoremman Malfoyn huomiosta. Hylätyn morsianehdokkaan eli Parkinsonin neidin voi kuvitella sielun silmin mököttävän oleskeluhuoneessa, jolloin uskollisten hovineitojen täytyy lohdutella oikukasta luihuisprinsessaa. Pansy ei kuitenkaan piristy, vaan tiuskii töykeästi silloin kuin ei mökötä jossain sohvan nurkassa.

Draco on tässä vaiheessa etäämmälle jäävä hahmo, mutta tiedän että se on tarkoituksellista ihan juonellisten seikkojenkin kannalta. Pikkuvanha sivustakatsoja Astoria on itsessään osittain mystiseksi jäävä hahmo, joten neiti Greengrassin muotokuvasta puuttuu vielä siveltimenvetoja, jotka viimeistelevät blondiinin muotokuvan ennen Malfoyn potretin aloittamista. Draco on syntynyt huomiomagneetiksi ja kaiken keskipisteeksi. Hän on ohuen, samalla kestävän jääkuorensa alta pehmeämpi kaivatessaan tyttöjä paijaamaan ja rupattelemaan, tukemaan itseään ilman että tukijat tajuavat lohduttavansa häntä. Mikä kettu. ;D

Astoria on pikkuvanha silloin kuin hän ei käyttäydy tai ajattele silloin tällöin tyypillisen ikäisensä tavoin. Neito haluaa varmasti siskonsa tulevansa onnelliseksi ja toivoo tälle pelkästään hyvää silloin kuin kitkeryys ei maistu suussa saamalla vihaamaan jopa rakasta ja tärkeää ihmistä. Tytön kenties ainoaa läheistä ystävää.

Edit, mäkin jään odottamaan kuka velhoaristokraatti pujottaa kihlasormuksen Daphnen hentoiseen nimettömään! :P
« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 15:26:41 kirjoittanut Lavinia »

ReginaRiddle

  • Vieras
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #21 : 21.05.2010 15:23:01 »
Alan entistä enemmän tykätä tästä sun Astoriasta, ja siitä kuinka se on tuollainen aikuinen ja looginen. Se, että nää päiväkirjamerkinnät alkaa sisältää entistä enemmän Dracoa alkaa selkeästi oireilla ihastusta.. Kaunista tekstiä, jota on ilo lukea!

Odotan possuna kenelle Daphnen naitat :D

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #22 : 23.05.2010 10:27:59 »
Mun täytyy nyt ekaks pahotella sitä, etten oo kommentoinu näitä edellisii lukui.. :(

Mut nyt mä aion yrittää saada jotain järkevää aikaan. Tykkään tosi paljon tästä Astoriasta (vaikken ookkaan lukenu siit muit fikkei). Mä en varsinaisesti tiiä mikä siin on sellast, et tykkään siit, mut tykkään vaa. Se voi osittain johtuu siitä, et se ei oo ihastunu siihen niinku sillain tosi palvovasti, mut sit se ei myöskään oo sellanen, et se vihais sitä ja sit niil ois jotain riitaa. Tykkään sun Astoriasta varmaan siks, et se on just tollanen.. siin kaveritasol oleva, mut silti vähän kiinnostunut siitä.

Ja tykkään myöskin siitä, et miten kirjotat tätä. Niinku tykkään muutenki lukee noit päiväkirja merkintöi, mut tykkään myös sun kirjotustyylistä. Se on sellast ihanan selkeetä. Tätä on tosi kiva lukee.

No.. jatkoo oottelen innolla!

NeitiMusta. ;D
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #23 : 14.06.2010 17:38:24 »
A/N: Rakkaat lukijat, olen suunnattoman pahoillani, että tässä on taas kestänyt. En aio alkaa latelemaan mitään (teko)syitä tähän, mutta mitäs sanotte jos lupaisin kirjoittaa uuden osan heti huomiseksi? Annatte minulla anteeksi, eikö niin? ;)

Odoshi: Olen iloinen, että olen saanut Astorian kuvattua mieleiseksesi. On aina mukavaa kuulla, että toisetkin käsittävät hahmon samanlaisena kuin minä.

Niin ja osien pituus tulee vaihtelemaan jatkossakin. Osa on hieman pidempiä ja jotkut taas sitten lyhyempiä.

Upsila: No voi, kommentissasi oli paljonkin järkeä. Älä turhaan huoli.
Olen jälleen kerran otettu sanoistasi. Mietin pitkään, onko otsikko turhan tönkkö, mutta mukavaa, että olen mielestäsi saanut ripoteltua siihen jotakin taikaa. ;D

Luihuisista on herkullista kirjoittaa  juuri noiden ominaisuuksien vuoksi. Tykkään draamailla. :)

Lavinia: Hauska tuo sinun vertauksesi nimenomaan siitä syystä, että itse mielsin tilanteen juuri samalla tavalla. :D Pansy raukka on tosiaan tullut kertakaikkiaan hylätyksi, muttei sentään käyttäydy kuin de la Valliére Angelikassa konsanaan menettämällä taisteluntahtonsa ja rietumalla olemattomiin. En tosin tiedä, onko hänenkään tapansa suhtautua tilanteeseen yhtään parempi, sillä tuollainen kiukuttelu on lapsellista ja typerää.

Draco on kettu ja jumala. Ei voi muuta sanoa. En sinänsä ollenkaan ihmettele luihuistyttöjen käytöstä, mutta en halunnut tehdä Astoriasta mitään Dracon kamarineitoa. Saa nähdä, mitä kaikkea vielä tulee tapahtumaan.

Astoria on ehkä pikkaisen pikkuvanha, mutta toisaalta taas ei. Sinä olitkin oikein hyvin selventänyt kommentissasi tätä piirrettä.

Daphnen sulhasehdokkaista saatamme kuulla jo piankin. ;)

ReginaRiddle: Mukava kuulla, että pidät Astoriastani! Ja joo, saa nähdä miten Dracon ja hänen suhde kehittyy. Eihän sitä koskaan tiedä. ;) Daphnesta kuullaan ehkä jo piankin. :)

NeitiMusta: Joo ei se mitään, hyvä että kommentoit nyt! =)

Astoria on aika neutraali hahmo tässä, josta on helppo pitää. Mukavaa kuulla, että sinäkin olet tullut tähän tulokseen, katsotaan miten tilanne etenee. =)

Paljon kiitoksia kommenteistanne!

Part 6 Viinanhuuruisia suunnitelmia

11.04.1998  

Ei ollut mikään yllätys, kun astuessani sisään makuusaliin oli Pansy ystävineen kikattelemassa ja juoruamassa päät yhdessä. Ensiksi tietenkin ihmettelin, että mistä ihmeestä on kyse, kun noin kamala kikatus käy, mutta lopulta Daphne huikkasi minutkin mukaan           
(, josta Pansy ei suuremmin innostunut.) No minulle selvisi, että Blaise, Daphne ja Pansy ovat suunnitelleet jonkinmoisia juhlia ylihuomiselle. Pansy tietenkin huomautti niiden olevan vain vanhemmille oppilaille, mutta sisareni puuttui asiaan ja sai minut järjestetyksi mukaan. Blaise saa kuulemma kuljetetuksi joitakin pulloja tuliviskiä ja paikaksi on kaavailtu Rääkyvää röttelöä. Mielestäni se on oikein hyvä suunnitelma, sillä Röttelö tuo hieman jännitystä koko touhuun. Uskomme pääsevämme livistämään kohtuullisen helposti, kunhan pysyttelemme varjoissa ja käytämme salakäytäviä.

Täytyy myöntää, että minua hieman jännittää. Otan ensimmäistä kertaa alkoholia kunnolla, mutten aio vetää juttua överiksi, sillä sellainen ei sovi hienolle naiselle. Olen kuullut, että Millicent juo kuin mikäkin porsas enkä tahdo hänenlaistaan mainetta. No, onneksi Daphne sanoi katsovansa hieman perääni.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #24 : 14.06.2010 17:49:26 »
Oi jatkoa tullut! Tätä on odotettukin.  :)

Hmm tämä päiväkirja merkintä on aika lailla lyhyt, eikä sisällä lopultakaan paljoa mitään "tarinaa", mutta tämä on juuri sellainen lyhyt pätkä, joka saa todella miettimään ja etenkin odottamaan jatkoa! Mielenkiintoista nähdä millainen Astoria on humalassa, tai ylipäätään, kuinka ilta sujuu kun he lähtevät yhdessä juhlimaan!

Pidin tästä pätkästä, sai jännittämään seuraavaa lukua.  :)

Tosin edelleen toivon, että se olisi ollut pikkuisen pidempi... Olisin halunnut lukea pitkästä aikaa enemmänkin.  :D Kirjoitusvirheitä ei ollut tai en ainakaan huomannut  ja muutenkin sujuvaa tekstiä. Kiitos tästä, odottelen jatkoa.  ;)
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #25 : 14.06.2010 18:01:54 »
Minä kerkesinkin jo ihmetellä, että miksiköhän täällä ei ole tullut uusia päivityksiä, mutta eihän se tietenkään haittaa, että tässä on kestänyt. Sinulla on elämää konenkin ulkopuolella, eikä tässä tarvitse kertoa syitä, jos itse ei tahdo. Ja tottakai me annamme anteeksi, eihän sinulle voi vihastua näin pikkiriikkisestä asiasta. :) Mukavaa siis, että sait kirjoitettua taas uuden, jännittävän tekstin. Kohta päästään nuorten pirtsakan punaiseen ja räikeiden bilettäjien tunnelmiin.

En ymmärrä miten keksit niin hienoja otsikoita; tässäkin osassa on taas hieno otsikko. Yksinkertaisista sanoistakin saa hienoja otsikoita ja tekstiä. Viinihuuruisia suunitelmia - otsikko sopii todella hyvin siihen mitä nuoret aikovat suunitella (taidan toistaa vähän liikaa tuota "otsikko" sanaa).

Osa oli aika lyhyehkö, mutta eihän päiväkirjan merkinnät ole aina pitkiäkään. Eihän kukaan nyt jaksa kirjoittaa päiväkirjaansa romaanin mittaista aina. Yksinkertainen selitys päivästäänkin voi kertoa aika paljon mitä tapahtui ja mitä tulee tapahtumaan.

Astoria aikoo juoda ensimmäistä kertaa elämässään alkoholia kunnolla, ohoh. Siitä tulee varmasti jännittävä kokemus, sillä tyttö aikoo pyrkiä samalla olemaan selvinpäin. Mutta minä taidan aavistaa draamaa tulevasta juhlasta. Ehkä kiinnijääminen, joku saattaa päätyä sänkyyn jonkun kanssa tai jotain jännittävää. Hm, ei sitä koskaan tiedä mitä sinä suunittelet. Mutta odotan sitä innolla.

Odotan siis seuraavaa osaa innolla, kiitos tästä.
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #26 : 15.06.2010 15:37:18 »
Oh my, mutta tämähän on mielenkiintoinen tapaus. :)

Tämä päiväkirja-muotoinen kirjoittaminen on mukavaa vaihtelua noihin "normi ficceihin", joita on viime aikoina tullut luettua yksi jos toinenkin. :p

Astoria on hahmona neutraali ja kuitenkin niin tunteikas, että on mielenkiintoista jäädä seuraamaan, miten tässä käy. :) Tyyli sopii myös hyvin henkilön ajatusten paljastamiseksi, tässä oppii Astoriasta yhtä jos toista. ;)

Astoria aikoo juoda ensimmäistä kertaa elämässään alkoholia kunnolla, ohoh. Siitä tulee varmasti jännittävä kokemus, sillä tyttö aikoo pyrkiä samalla olemaan selvinpäin.
En olisi osannut paremmin sanoa, mutta varmasti tulee mielenkiintoista. :D

Äh, en osaa sanoa mitään järkevää. x) Odotan jatkoa suurella mielenkiinnolla.


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #27 : 15.06.2010 16:53:10 »

Kiinnijäämisen riski tekee juomisesta ja polttamisesta kaksin verroin jännittävämpää, sillä luihuiset sekä tosielämän teinit hakevat elämäänsä jännitystä, joka saa tuntemaan että he ”ovat jotakin” ja kuuluvan ”johonkin kuulumisen” arvoiseen.

Rohkenisin olla toista mieltä kuin Odoshi tuossa aiemmin. Näin lyhytkin merkintä kertoo oman tarinansa kuten haalenneet arvet iholla. Arpiviiva näyttää liki huomaamattomalta, mutta kertoo elämästä ja palauttaa siihen liittyvät muistot mieleen. Merkintä oli täpötäynnä raadollisen nokkimisjärjestyksen epämuodollisia sääntöjä. Paljastipa senkin että Astoriakin haluaa välillä heittäytyä ja olla mukana jossain kielletyssä ja vähemmän sopivassa. Omalla tavallaan, kuitenkin mukana.

Luihuistyttöjen välinen nokkimisjärjestys korostui heidän suunnitellessaan puoliksi salassa viinanhuuruisia kemuja rääkyvään röttelöön. Oli Pansyn tapaista huomauttaa nokkavasti Astorialle, etteivät tämänkaltaiset nuoremmat ja epäsuositummat oppilaat ole tervetulleita kermalle suunnattuihin bileisiin. ;D Hän ei missään nimessä kaipaisi itseään persoonallisemman näköistä ja viehättävämpää tyttöä bileisiin viemään huomiota ah-niin-suurenmoisesta itsestään. Parkinson oli varmaan myrtynyt joutuessaan antamaan myöten Daphnelle, koska ei keksinyt pätevää syytä jonka varjolla kieltäytyisi, sillä Astorian avoin syrjiminen tekisi hallaa Daphnen ja Pansyn ystävyydelle.

Seuraavaa merkintää janotessani en tohdi spekuloida liikaa. Minulla on aavistukseni, vaikken olekaan mikään Punurmio. :D Astoria nuoriherra Malfoyn tai Zabinin syleilyssä päihtymyksen vapautettua osan blondiinin estoista. Noo, sinun hihassasi on varmasti varalla muutama yllätys lukijakunnallesi sinkautettavaksi; sinulla on aina. 8)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #28 : 15.06.2010 18:19:59 »
Odoshi: Joo, olikin tarkoitus nimenomaan viitata tuleviin tapahtumiin, siihen, että jotakin erikoista olisi edellistä. Halusin antaa teille jotakin, mitä odottaa. ;) Lisäksi tässä kuitenkin on jotakin teemoja rivien välissä, joiden oli tarkoitus näkyä lukijalle, mutten kai sitten ilmaissut niitä sitten tarpeaksi selkeästi. Niin ja tämä osa sitten onkin pidempi. :)

Upsila: On tosiaan, mutta se ei ole mikään syy jättää ficciä näin pitkäksi aikaa ja varsinkaan tällaista, jonka osat ovat todella lyhyitä. Mukavaa, että olet malttanut odottaa. :)

Ihanaa, että pidät otsikoistani! Itsekin olen niihin tyytyväinen ja olen yrittänyt saada muotoiltua niistä mahdollisimman herkullisia. Thank you very much!

Tässähän tätä (hieman pidempääkin) osaa tulee! Toivottavasti pidät!

TouchOfDeath: Halusin vaihteeksi kokeilla jotakin erilaista ja päädyin tämäntyyppiseen kirjottamistapaan. Kiva, että miellyttää. :) Lisäksi päiväkirjamuodossa saa kerrottua päähenkilöstä paljon ilman, että suoraan sitä mainitsee vaan kirjoittamistapa kertoo jo paljon.

Lavinia:  Niin, onhan tuo totta, mutta voivathan nämä teinit vain haluta pitää hauskaakin. ;)

Osa oli tavallaan Odoshin sanoman mukaan vähemmän tapahtumarikas eikä niin merkittävä, mutta ei se täysin sisällötön ollut. Halusin tuoda uudessa merkinnässä vielä selkeämmin esiin tyttöjen taistelua ja eriarvoisuutta, kuten olit jo maininnutkin.

Hahhah, Pansy on typerys, kun kuvittelee voivansa sanella Astorian menemisiä Daphnen seurassa. Mutta sitähän mustasukkaisuus ja pelko teettävät. Omaksi harmikseen Pansy ei tosiaan voi syrjiä Daphnen sisarta niin näiden sukulaisuuden kuin yleisten kulissienkaan tähden.

Saapa nähdä, mitä on edessä. Ehkä arvauksesi eivät aivan hirvittävän metsään mene. :D

Part 7 Haurasta illuusiota terästettynä marenkikuorrutteella

14.04.1998

Olipas ihanan kamala ilta! Emme arvatenkaan jääneet kiinni, kun ymmärsimme varautua etukäteen lähtöön, emmekä saaneet ideaa muutamaa tuntia aikaisemmin. Tämän kirjoitin, koska mieleeni tulivat eräät rohkelikot, jotka eivät päässeet aulaa pidemmälle viime viikolla. Mitä typeryksiä.

Mutta niin, en jaksaisi nyt lörpötellä rohkelikoista kun on muutakin puhuttavaa. Ensimmäinen kertani alkoholin kanssa oli, miten sen nyt sanoisi, sangen kummallinen. Minusta oli omituista, kun monet sellaisekin ihmiset olivat mukavia, jotka eivät siedä minua normaalisti. Otetaan nyt esimerkiksi Zabini. Ei hän oikeastaan ole minua inhonnut, muttei pahemmin rakastanutkaan. Olen luullut olleeni hänelle kuin ilmaa, mutta sitten yhtäkkiä hän rojahti sohvalle viereeni ja kysyi, tahtoisinko tanssia hänen kanssaan. Idea oli todella kummallinen, sillä eihän meillä ollut musiikkiakaan kuunneltavanamme, mutta suostuin silti. Olin hieman humalassa ja siten altis tekemään vaikka mitä, joten pian löysin itseni Röttelön aulasta tanssimasta itseäni kaksi vuotta vanhemman luihuispojan kanssa. Totta puhuen hän oli hieman ahdistavakin, sillä yritti kouria minua vallan sopimattomista paikoista, mutta pyrin lähtemään tilanteesta varovaisesti ja kohteliaasti.

No, eihän Zabini sitä ymmärtänyt vaan seurasi minua kuin hai laivaa kiusaantumiseeni asti, mutta onneksi Draco tuli hätiin. Hän käski Zabinia etsimään helpompaa ja vähemmän ylhäistä lihaa teuraakseen, jolloin poika alistui itseään korkea-arvoisemman herran tahtoon. Tietenkin minä kiitin Dracoa, mutten oikein tiennyt, mitä muuta sanoa. Tavallaan minua ehkä pelotti, että poika käyttäytyisi Zabinin tavalla, jos antaisin siihen mahdollisuuden. Yllätyksekseni hän kuitenkin istui vain asiallisesti viereeni jutellen kanssani ainoastaan lievästi humaltuneena.

Oi, miten kohtelias hän olikaan! Ei kovin avoin, mutta todella, todella kohtelias. En varmaankaan koskaan ole tavannut poikaa, joka käyttäytyisi yhtä arvokkaasti kuin hän. Juttelimme vähän kaikenlaisesta arkisesta ja hän jopa kehui minua kauniiksi. Oikeastaan hän lipsautti sen vahingossa puhuessaan Zabinin lähentely-yrityksistä, mutta kehuipa kuitenkin. Täytyy myöntää, että olen aika ylpeä, sillä Draco Malfoyn kehut ovat harvinaista herkkua.

No, on turha kuvitella, ettemme olisi sitten herättäneet Pansyn huomiota. Hän oli tietenkin yrittänyt piirittää Draco koko illan onnistumatta ollenkaan. No, palataksemme tilanteeseen, niin totta puhuen minun vasen poskeni on arka vieläkin. Aivan, hän löi minua, tai läpsäisi oikeastaan, samapa tuo. Kaiken lisäksi tyttö haukkui minua halvaksi pikkuhuoraksi, joka antautuu jokaiselle vastaantulijalle. Yllätyksekseni Draco korjasi tämän sanomalla, että olin ollut sangen luotaantyöntävä Zabinia kohtaan. No, ei ollut yllätys, että Pansy sitten huomautti, ettei puhunutkaan Zabinista vaan Dracosta.

Siihen Draco sanoi jotakin, joka sai humalaisen tytön suunniltaan järkytyksestä. Malfoy nimittäin totesi kylmästi, että mieluummin hän ottaisi rakastajakseen minunlaiseni arvokkaan neidin kuin Pansyn kaltaisen porton. Voit varmastikin arvata, ettei Pansy ollut ainoa, joka järkyttyi kommentista, nimittäin myös moni muu haukkoi henkeään. No, ei se ole mikään ihme kun ottaa huomioon parin historian.

Juhlat jatkuivat hieman kireämmissä tunnelmissa tuosta välikohtauksesta eteenpäin, mutta se ei suinkaan estänyt uusia skandaaleja. Daphne nimittäin meni typeryyksissään suutelemaan Zabinia! Blaisea, joka yritti juuri hetki sitten vietellä minua. Tyttö tuskin tiesi siitä, mutta oli kerrassaan typerää antaa pientäkään mahdollisuutta tuollaiselle naistenmiehelle. Ties mitä juttuja Daphnestakin alkaa liikkua… Toivottavasti moinen ei vaikeuta hänen mahdollisuuksiaan avioliittomarkkinoilla.

Sisareni tapaus ei kuitenkaan ollut se pahin, vaan poloinen Tracey Davis päätyi luovuttamaan viattomuutensa vuotta nuoremmalle Harperille! Suoraan sanottuna pyöristyttävää käytöstä! Todennäköisesti hänet joko pakotetaan naimisiin pojan kanssa tai sitten hän päätyy todella huonoon avioliittoon. Typerä tyttö, ei voi muuta sanoa.

No, muuta mainitsemisen arvoista en usko illassa olevan. Minun pitäisi mennä suureen saliin syömään, mutta voin hieman pahoin eikä minulla ole kyllä mikään kiire tavata Pansyakaan…
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #29 : 15.06.2010 19:00:07 »
Oh, sinähän olet nopea. Ja jälleen pitää kehua sinua, koska ei sitä voi jättää mitenkään väliin. Pidin taas otsikostasi, miten kuorrutatkaan siitä niin houkuttelevan, että ihan tekee mieli joka kerta taputtaa sinulle. Itselläni on aina mennyt hyvin pitkään ajatella edes kunnollista otsikkoa, josta tulee aina melko tylsähkö ja tavallinen. Sinulla taas se näyttää onnistuvan todella hyvin, taas jälleen yksi kaunis ja kekseliäs otsikko.  :)

Heh, minähän tiesin, että juhlissa oli paljon draamailua! Mutta yllätyksenä oli tietenkin se, että Draco oli humalana erittäin kohtelias ja puolusti ritalillisesti Astoriaa. Blaise taas on tainut ottaa vähän liikaa alkoholia ja viekotella naisia näiden lupaamatta. Daphne suuteli Blaisea, Traceys menetti viattomuutensa Harperille, Pansyn raivokohtaus ja Dracon kylmät sanat... Luihuisilla näyttää olevan aina rankkaa menoa, aamulla valitetaan sitten krapulasta ja huonosta olosta. :D

Mukavaa, että osa oli pitkä ja päiväkirjaan saatin mausteita juhlista, sen tunnelmasta ja ihmisten käytöksistä. Astoria oli näemmä ainoa, joka osasi hillitä itsensä. Pidin siis tästä jälleen kovasti, mitäköhän seuraavaksi tapahtuu?
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #30 : 16.06.2010 16:39:53 »

Olen ollut Sherlock, kun arveluni osuivat suurin piirtein oikeaan. (Pitäisiköhän harkita etsivän uraa?) xD Zabini houkutteli Astorian tanssimaan iskettyään neitoseen silmänsä päästäkseen poimimaan melkein kypsän ahomansikan. En veikannut Blaisen onnistuvan käyttämään vaaleaverikköä kokonaisvaltaisesti hyväkseen, mutta olin uumoillut pojan houkutelleen humaltuneen tytön johonkin syrjäiseen huoneeseen, jossa tämä olisi yrittänyt heilauttaa toisen helmat korviin, kunnes joku olisi tullut paikalle keskeyttämään Zabinin yritykset. Draco oli kuin sadunhohtoisuudestaan luopunut prinssi tuli estämään ylhäisen lihan joutumisen teuraaksi. Astoria ei ole niin sokerinen kuin ulkopuoliset saattavat pitää häntä, mutta en usko että hän olisi jaksanut nousta helposti pohjalta, jos Zabini tai joku muu olisi varastanut hänen viattomuutensa tällaisessa tilanteessa.

Astoria alkoi huomata Draco Malfoyssa olevan muitakin puolia. Taisi vakuuttaa epäluuloisen neidin arvokkaalla ja hillityllä käytöksellään. Siinäpä puhdasverinen aristokraatti, joka vaalii verenperintöään kalleimpana aarteenaan kuten minäkin, neiti Greengrass saattoi ajatella koettaessaan käyttäytyä luontevasti, vaikka kohteliaisuudet houkuttelisivat leveän hymyn hänen huulilleen.

Suunpiekseminen lienee Pansyn elämäntehtävä, kun asiat eivät mene Parkinsonin mielen mukaan. Silloin läimäytetään uhkatekijää, kilpailijatarta avokämmenellä poskelle tai korvallisille ja ladellaan henkeä vetämättä härskiyksiä. ”Halpa, jokaiselle pojalle antautuva pikkuhuora” lienee Pansyn kulunein sanonta, johon tämä tukeutuu jos ei mitään muuta keksi. :D Säälittävää!

Entinen poikaystävä kehtaa väittää Grengrassin outsiderin olevan arvokkaana neitinä varteenotettavampi rakastajatar kuin hänenlaisensa ”portto”. Pansyn on kosto on oleva yhtä hirmuinen kuin Pikku Myyn. Haistan skandaalien käryä. ;)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #31 : 17.06.2010 13:52:52 »
Upsila: Hahahah, Blaise taisi ikävä kyllä jäädä vaille sitä, mitä tuli hakemaan, mutta siitäs sai kun oli niin töykeä. :D Draco taas on hillitty herrasmies, joka varmasti saisi neidon kuin neidon lankeamaan jalkoihinsa, kuten erään tietyn luihuisprinsessamme käytöksestä huomaa.

Oli tosiaan draamaa, mutta voin luvata, että vastaisuudessakin on luvassa vastaavanlaista. :D Kiitos kommentistasi!

Lavinia: Hahaha, ehkä Dracon osuus saattoi olla ennalta-arvattavakin, mutta Zabinin suhteen myönnän sinulle Sherlockin arvonimen, sillä hänestä ei juuri ficissä ole aikaisemmin puhuttu. :D Ja tuosta viattomuuden viemisestä, niin uskon minäkin. Olisihan se ollut kova kolaus ylpeydelle. Onneksi Draco pelasti tilanteen ja sai Astorian täysin lumoihinsa. :D Voi voi. :D

Haha, Pansy on todellakin säälittävä. Raukka ei ymmärrä pilaavansa ainoastaan oman maineensa.

Kiitos kommentistasi!

Part 8 Haurasta hiljaisuutta ja purppuraisia rakkauskirjeitä

15.04.1998

Minun täytyy tunnustaa, että Pansyn käytös hieman pelottaa minua. Olisin paljon mieluummin ottanut vaikka herjalaulan niskaani, mutta kävellessäni suureen saliin aamiaiselle tyttö ei ollut huomaavinaankaan minua. Olin odottanut vähintään pahanilkistä kuisketta ja vihjailevia huuteluita, mutta ei, en saanut osakseni mitään sen tapaistakaan.

En ole niin typerä, että kuvittelisin Pansyn painaneen asian villasella. Ensinnäkin minä loukkasin hänen kunniaansa ja lisäksi hänen käsityksensä mukaan vein miehen, joka kuuluu ainoastaan hänelle. Ei, jotakin pahempaa on tulossa. Hän vain odottaa aikaansa.

No, ehkä minun on turha vatvoa mokomaa asiaa, kun en sille mitään voi. Minusta oli vain kummallista, että Dracon tervehtiessä minua aamulla Pansy ei osoittanut minkäänlaista merkkiä katkeruudesta tai kateudesta. Mutta kuitenkin, Dracosta ja Pansysta Daphneen. Häntä piiritetään kuin mitäkin. En oikeastaan ymmärrä sitä, sillä eihän sisareni mikään kaunotar ole, vaikkakin ihan sievä. Varjelkoon! Mitä minä puhun omasta sisarestani? Kuulostan aivan Pansylta…

Minusta oli sangen huvittavaa, kun istuessamme tupapöytäämme tuli hetken kuluttua Goyle seisomaan Daphnen selän taakse. Se ei nyt sinänsä olisi ollut niin kummallista, ellei hän vain silmät pyöreänä olisi tuijottanut sisartani. Hetken tyttö kesti sitä typerystä, kunnes tapansa mukaan kohteliaasti kysyi Goylelta, oliko tällä jotakin asiaa. Poika punastui, ojensi Daphnelle jonkun lapun ja lampsi tiehensä hämmentyneen näköisenä.

Ja arvaa mitä? En ole varmaan vuoteen nauranut niin paljon. Epäselvällä, suurella käsialalla muistivihkosta repäistylle paperin palaselle oli kirjoitettu: ”Tuletko kanssani tee kupposelle lauantaina klo 13 matami Puddifootille?” En voinut olla nauramatta moiselle käytökselle! Eihän kukaan lähettele moisia lappuja kun voisi puhua suoraankin. Hauskinta tässä on se, ettei Daphne kaikkien kohteliaisuussääntöjen takia voi kieltäytyä, vaan hänen on pakko mennä teelle mokoman jälkeenjääneen porsaan kanssa! Täytyy myöntää, että olen hitusen vahingoniloinen!
« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 14:03:27 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Audri

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #32 : 17.06.2010 18:41:50 »
Hih, teenpäs tässä nyt sitten kommenttidebyyttini ja tunnustaudun lukijaksi. Ensimmäisistä luvuista en oikein saanut muodostettua mielipidettä, mutta lisämerkintöjen myötä olen hitaasti ihastunut tähän. :"D Kirjoitat sujuvasti ja taitavasti, ja juoni on mielenkiintoinen. Parasta tässä ovat hahmot - olen aina rakastanut Dracoa,  ja meitsi on luihuinen henkeen ja vereen. Elämässä täytyy aina olla vähän draamaa! Sekä oikeassa, että ficeissä. :p
Upsilan tavoin minäkin rakastan otsikointejasi, ja lisäksi pidän siitä, että luvut ovat lyhyitä. Nämä ovat tämmöisiä kevyitä, piristäviä välipaloja. Aina ei jaksa (tai ehdi) lukea kilometrificcejä, siksi tämmöiset lyhyemmät ovat pelastajia - varsinkin näin tasokkaat! Siispä kiitos ja kumarrus. Tykkäilen ehdottomasti. :)

(Ainiin, jotain kurjaakin keksin - omasta näkökulmastani. Olen pitkään suunnitellut Draco / Astoria -ficciä, mutta koska tämä on näin hyvä, saatan haudata koko aikeen! Meikän suunnitelmissa he tapaavat ihan eri olosuhteissa. Tai ehkä minä kirjoitan sen. Joskus. Myöhemmin. :"D)
Yhdeksän kohtaloa, jotka sattuma yhdistää rajusti. Ja kun kaikki eivät selviä törmäyksesestä, kenen on syy?

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #33 : 18.06.2010 13:11:12 »
Pahottelen, etten oo taaskaan kommentoinu!! Nyt oikeesti kaduttaa, koska tää on aivan mahtava!! Tykkään täst älyttömästi.
Tykkään sun kirjotustavasta ja siitä, ettei tää oo sellanen perinteinen fikki. Tykkään siitä, et tää on päiväkirjamerkinnöin kirjotettu.. :D Ja tykkään myös näitten lukujen lyhyydestä. Näitä voi napsia iltasin ku pitäis mennä nukkuun.. :D

Okei.. olipa typerä kommentti, mut tykkään kuitenki tästä tosi paljon! :D

NeitiMusta.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #34 : 18.06.2010 16:18:29 »
Pansyn käytös muistuttaa kerälle kiertyneen myrkkykäärmeen käytöstä, joka näyttää pistävästä katseestaan huolimatta näennäisen tyyneltä. Sisältä ontot myrkkyhampaat ovat silti täpötäynnä myrkkyä. Sinänsä ovelaa käytöstä koston sulostuttamiseksi. Ansaitsisi hatunnoston, mikäli kyseessä olisi joku toinen nainen Pansyn sijasta. Minä en olisi olettanut tyttösen oivaltavan olla noin laskelmoiva ja harkitseva, koska hänen päänsä vittumaisuudestaan huolimatta vaikuta yhtä terävältä kuin partaveitsi. Lukijakaan ei usko Pansyn antaneen anteeksi, vaan hiovan kostosuunnitelmaa, jonka tämä toteuttaa silloin kuin lukijat ja Astoria sitä vähiten odottavat. :D Käy Astoriaa etukäteen sääliksi.

Ehkä Pansy onnistuukin nolomaan itsensä toistamiseen!

Goyle antoi Daphnelle rakkauskirjeen, koska ei kehdannut pyytää tyttöä suoraan ulos. :D Hyvänen aika sentään! ”Tee kupposelle” kirjoitetaan yhteen - tiedoksi vaan, Goyle. Sinänsä ihme että Goyle osasi ylipäänsä kirjoittaa noinkin ymmärrettävän lappusen ja lähestyä tyttöä. Minä olen kallistunut aikoja sitten sille kantille, että Gregory on homoseksuaali ihan sen takia, että porsastelija tietää ettei tule saamaan ketään tyttöä itselleen. Onneksi Crabbe on olemassa.

Daphnen ja Goylen kahvilareissussa on ainesta luihuisten sisäiseksi vitsiksi. Siinäkin määrin että puolet tuvasta voisivat mennä Puddifootille vakoilemaan kaksikkoa. Naurukuolemahan tässä on edessä, mikäli Astoria tulee käsittelemään tulevissa merkinnöissä aihetta. :’D

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #35 : 20.06.2010 14:36:18 »
Pansy odottaa koston hetkeä varmasti kuin kuuta nousevaa ja suunittelee myrkyllisiä suunitelmia miten saada Astoriaa häpeänhuntuun. En yhtään ihmettele, että Astoria hieman kohotteli hämmentyneenä kulmiaan sille, että Pansy ei ole ivaillut hänestä kenellekkään. Yleensähän Pansyn pitäisi heti saada luihuiset ilkkumaan ja naureskelemaan Astorialle mistä mistäkin keksimästään juoruistaan. Minua myös hämmensi siis lukea, että Pansy oli laskemoiva ja harkitseva suunitelmissaan. Mutta Pansy taisi tällä kertaa suuttua toden teolla ja  alkaa vasta punoa pahansuopaisia kostosuunitelmia kuin koskaan, joten hiljaista on toistaiseksi. Hän ei tule todellakaan tekemään ystävyyttä Astoriaan; varsinkin sen jälkeen kun oli vienyt Dracon ja kunnian häneltä. Astoria parka, mitäköhän hänelle tullaan tekemään.

Goyle antamassa Daphnelle rakkauskirjeen sai tirskahduksen melkein väkisinkin purkautumaan ulos. Aika uskomatonta, että poika osasi kirjoittaa noin sujuvasti ja lähestyä edes jotenkuten tyttöä. Hän on ilmeisesti harjoitellut kovasti lappusilla ja onnistunut sitten muovaamaan treffipyynnön lappuihin. :D Daphne haluaa varmaan mielummin kuolla, kun ei voi kieltäytyäkkään kutsusta. Kaikki luihuiset varmaan tulevat muistuttamaan tästä hyvin pitkään.. ;)
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

maikkimaa

  • Vieras
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #36 : 20.06.2010 22:45:11 »
Löysin tämän mielenkiintoisen fikin vastany, sillä aloin selailla osastoja joilla en yleensä käy.
Astoria on todellakin mielenkiintoinen hahmo.
Apua, mielenkiinnolla odotan, että mitä Pansy on Astorian varalle kehitellyt. Outoa oli tosiian, ettei Pansy sanonut mitään, ei kuiskaillout muille yms. Jotenkin dotin että kaikki olisivat kuiskailleet ja alkaneet syrjiä Astoriaa enemmän.
Goyle haluaa tavata Daphnen, säälin jo Daphnea tulevasta tapaamisesta :D Luultavasti Goyle on joko hiljaa tai yrittää esittää naistenmiestä, nämä kaksi vaihtoehtoa nousivat ensimmäisenä mieleen.
Mielenkiinnolla odotan seuraavia lukuja ja sitä, että mitä Pansy on keksinyt Astorian varalle ja miten Goylen ja Daphnen tapaaminen on sujut :)

Kiittäen -mm

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #37 : 22.06.2010 21:18:22 »
Audri: Draco on aika ihana. ;) Elämässä voi välillä olla draamaa, mutta aina se ei ole hyväksi. Itselläni on ollut jo hieman liikaakin. :D
Lyhyys on käytännöllistä omaltakin kannaltani, näitä kirjoittaa nopeasti ja oikeastaan milloin vain!
Kirjoita se ficci ihmeessä, haluan ehdottomasti lukea! Draco/Astoriaa on aivan turhan vähän. Itse olen kirjoittanut parituksella jonkin verran, mutta julkaissut yllättävän vähän, vaikka lempiparituksestani onkin kyse. (Lucius/Narcissan ohella)

NeitiMusta: Kiitos paljon! Kommenttisi ei ollut ollenkaan typerä ja imarteli minua suuresti! :)

Lavinia: Pansy ei ole fiksu, mutta kostonhimossaan pelottava. Tyhmäkin ihminen voi olla joskus älykäs jos tarve vaan vaatii. Eikä kukaan oikeastaan ole sanonutkaan, että kosto välttämättä niin kovin hohdokas lopulta olisi, saa nähdä! ;)

Sääli nyt hieman pikkuraukkaa! Minkäs hän sille voi että on ruma, tyhmä ja öö... Aika paljonkin itse asiassa. :D Itsehän porsastelee. Mutta niin, säälin Daphnea kovasti etenkin tuon kirjeen takia. Idea itse asiassa tuli vasta aloittaessani uutta osaa ja sen idioottimaisuuden vuoksi en voinut olla kirjoittamatta siitä. :D  Goyle tosiaan voi olla homo. Tai sitten ei. En ajattele häntä seksuaalisena olentona kovinkaan usein.

No, tässä hieman esimakua tulevasti sisäpiirin vitsistä! :D

Upsila: Tuostahan on juuri kyse: Pansy suuttui todenteolla. Kuten Lavinialle selitin, voi silloin yksinkertainenkin ihminen voi keksiä oivankin suunnitelman. Saa nähdä, onko kyse siitä vai munaako Pansy täysin.

Voin luvata, että Goyle kirjoitti väh. 50 lappusta. Voin luvata myös sen, etteivät luihuiset hevillä unohda tätä episodia.

maikkimaa: Mukavaa, että olet pitänyt!

Pansyn suhteen sanon, ettei pahinta ole vielä nähty. Kuten varmasti huomasitkin Astorian kirjoittaneen, tyttö selvästikin suunnittelee jotakin. :)

Haha, kuule, minä voin kuvitella hänestä pahempaakin. :D

Kiitos kaikille!

***

Part 9 Nauravat pirut Daphnen seinillä

16.04.1998

Daphnen ahdinko melkein säälittää minua. Hän on yrittänyt kaikin keinoin luistaa treffeiltään Goylen kanssa, muttei (valitettavasti) ole onnistunut. Itse asiassa hän lähetti heti eilen illalla äidille kirjeen, jossa uteli keinoja väistää epämiellyttävä tapaaminen. Aamupostin aikaan en voinut muuta kuin nauraa, sillä äiti oli vastannut sisareni kirjeeseen tavalla, joka ei todellakaan hyödyttänyt tai edes lohduttanut Daphnea. Hän kirjoitti, ettei todellakaan tiedä yhtäkään sellaista keinoa ja että tyttö voisi aivan hyvin mennä kahville niin jalosukuisen herrasmiehen kanssa. Herrasmiehen! Haha! Äiti ei selvästikään ole perehtynyt meidän ikäluokkamme ihmisiin lukuun ottamatta ehkä sukunimiä!

Näyttää siis pahasti siltä, että Daphne joutuu menemään kiltisti treffeille sen lihavan kauhistuksen kanssa. Huomautin siitä hänelle itselleenkin, jonka seurauksena siskoraukkani melkein purskahti itkuun. Ihmiset ovat kuitenkin säälimättömiä, sillä saman tien kävelivät Draco, Nott ja Blaise ohitsemme huikaten tulevansa seuraamaan Daphnen treffejä. Minua todella säälittää hänen puolestaan, mutta kysymys kuuluukin: Säälittääkö vai huvittaako enemmän?

***

No niin, Daphne ei ole keksinyt vieläkään yhtä ainutta järkevää ideaa ja kello alkaa olla yksitoista illalla. Taitaa tulla treffit. Yllätyksekseni menen huomenna kytistämään niitä Dracon ja muiden kanssa. Olin kyllä todella tyrmistynyt, kun poika yllättäen liittyi seuraamme minun nauraessa Daphne-raukan kohtalolle ja ehdotti, että voisin tulla seuraamaan parivaljakkoa poikien kanssa. Sisko itse ei oikein pitänyt tästä ja alkoi huutaa ystävälleen, ettei ikimaailmassa haluaisi ketään meistä sinne. Nämä sanat poika kuittasi toteamalla, että ei meitä ole laissa kielletty menemästä Puddifootille. Daphne mutisi vastaukseksi jotakin sen tapaista, että vaikka olisikin, niin se tuskin estäisi Dracoa, mutta tällöin poika oli jo viilettänyt matkoihinsa. Saa nähdä mitä huomisesta tulee.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #38 : 22.06.2010 21:44:57 »
OI OI!!! Haluun ehottomasti tietää, mitä siel tapahtuu :D
Täähän on menossa koko ajan paremmaks.. :D
Ja tätä on ehottomasti erittäin hauska lukee, varsinki, koska nää on lyhyitä pätkii kerrallaan.. ihanaa iltalukemista.
En malta oottaa, mitä Pansy mahtaa hautoo.. :D Oikein maukasta..

NeitiMusta.
Oottelee innokkaana jatkoo!! :D
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

ReginaRiddle

  • Vieras
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #39 : 22.06.2010 21:50:56 »
Daphne taas kiusataan :D Mikä intohimo kaikilla ihmisillä on aina kiusata sitä :/

En oo taas hetkeen kommannu, mutta kommaan nyt ni tiiät, et seuraan yhäti. Pansy on ihanan IC :D