Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Forever Young K-11 (17/56 luku saapunut 31.5.12)  (Luettu 61234 kertaa)

E_Bella

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #60 : 28.11.2009 13:34:16 »
Leahilla taitaa olla tosiaan asenneongelma.
  toivottvasti Bella tekee siitä selvää  xD

kiva, kun tulee jatkoo näin nopeesti! <3

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #61 : 28.11.2009 13:47:45 »
en oikein tiedä mitä sanoa. on se vaan niin uskomatonta, että oikeasti viitsit ruveta suomentamaan noin viidenkymmenen (!) luvun mittaista ficciä jälleen kerran, vaikka koulu ja kokeet varmasti painavat päälle. sitten vielä se, että kykenet suomentamaan sillä lailla, ettei edes huomaa, että tämä on käännösficci. yleensä joku kohta pomppaa silmään ja siinä tajuaakin, että niin joo, tämähän olikin käännös, mutta nyt ei käynyt sillä tavalla. kiitos todella paljon taas tästäkin.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #62 : 28.11.2009 14:55:40 »
Hyvä hyvä!!  ;D Leah on kyl aika vammanen...  ::)
Jee Charlie ja Sue menee naimisiin!  :D hihii...
Jatkoo vaan nopeesti  ;)

~Emb
daadaaadaaadaaadaa

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #63 : 28.11.2009 17:55:48 »
Ihana ficci!! Kiva ku suomentelet tätä :)
Jatkoo pian!

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #64 : 28.11.2009 18:35:19 »
Tämähän vaikutti kivalta. :)
Tykkään lukea hirveästi käännös ficcejä. Ne on yleensä aina hyviä.
Jäi viime luku niin kivaan kohtaan, että pakko lukea jatkoa. ;)

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #65 : 29.11.2009 16:35:50 »
Voi kun sä olet loistava suomentaja. Mä niin tykkään tästä, ja niin mun tuuria, että on 4 lukua jo tullut, ja sitten, tottakai, se 4. luku jää sellaiseen kohtaan, että..!

Suomennapas lisää, ja nopeasti, ei todellakaan jaksa odottaa <3

En toivo, että Leahia nyt niin kamalasti sattuisi, vaikka kyllä se aika rasittava on  ::)
Repesin jostain syystä tolle koiranpennulle  ;D Muttah, jatkoa!


<3 Cindy
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

Korsetti

  • ***
  • Viestejä: 106
  • lwl ♥
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #66 : 29.11.2009 16:53:41 »
oho :o

nyt kyllä Leahin pitää saada kunnolla turpaansa, et oppii kunnioittamaa Culleneita!

tää oli taas hyvä (:
vaihteeks :D

ihanaa, et jaksat suomentaa näin paljon! :o

mutt joo, jatkoa odotellen ^^
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #67 : 29.11.2009 19:57:36 »
T/N: Kiitos kommenteista. :D Piristitte jälleen päivääni. ;D

5. luku

Taklasin Leahin maahan ennen kuin hänellä oli edes aikaa muuttua. Hän painoi kyntensä lapaluihini heittäen minut päänsä ylitse. Nousimme jaloillemme yhtä aikaa. Astuin taaksepäin, kun hänen koko kehonsa alkoi kouristella. Pyörähdin ympäri potkaisten häntä jälleen ennen kuin hän ehti muuttua. Hän lensi taaksepäin osuen valtavaan tammeen, katkaisten sen kahtia.

”Pysäyttäkää joku heidät!” kuulin Charlien huutavan terassilta. Mutta olin liian keskittynyt kiinnittääkseni huomiota kehenkään muuhun.

”No niin, Leah! Tiedän, että olet halunnut tätä jo jonkin aikaa”, sanoin astuen lähemmäs häntä. Hän oli vielä maassa pidellen takaraivoaan. Ennen kuin ehdin räpäyttää silmiäni, hän oli jo jaloillaan ja muuttui sudeksi hyökäten kimppuuni. Hän osui minuun päälaellaan. Lensin taaksepäin, mutta sain tasapainoni takaisin ja laskeuduin pehmeästi jaloilleni. ”Onko tuo parasta, mihin pystyt?” kysyin pidellen käsiäni edessäni. Hän syöksyi minua kohti uudelleen, mutta minä avasin suuni sähisten. Päästin vaistoni valloilleen maistaakseni edessä olevan suden veren.

”Ei, Bella, älä!” kuulin äänen takaani. Ääni tuli lähemmäs, mutta oli jo liian myöhäistä ja hampaani upposivat johonkin… mikä ei ollut karvaista.

”AHH Bella!!” Ääni tuli Edwardilta. Päästin irti mitä se nyt olikaan suustani, mutta ennen kuin tajusin, mikä se oli, tunsin terävän kivun kyljessäni. Lensin ilman halki. Laskeuduin kovaa kivilohkareen päälle, kimmoten ensin ja sitten tipahtaen maahan.

”Jacob! Pitikö tehdä se noin lujaa?!” kuulin Edwardin huutavan, kun nousin ylös täristen pudotuksesta.

”Bella, oletko kunnossa?” Edward kysyi tullen lähemmäs hitaammin kuin yleensä. Hänen kätensä olivat levitettyinä valmiina ottamaan minut kiinni, jos yrittäisin hänen ohitseen.

Haukoin henkeä katsoen hänen vasenta kättään. Otin sen käteeni katsoen lähemmin. ”Se olit sinä!” kiljaisin tajuten, että olin purrut häntä. ”Sattuuko siihen? Edward, olen niin pahoillani…”

”Bella, olen ihan kunnossa. Hiukan kirvelee vain.” Edward kohautti olkiaan, mutta pytyin näkemään pettymyksen hänen silmistään. Katsoin alas kenkiini vältellen häntä.

”Kuinka Leah voi?” kysyin nostamatta edes katsettani.

”Kyllä hän pärjää.” Hänen äänensä oli kylmä. ”Bella, ymmärrätkö, että isäsi näki kaiken?”

Suljin silmäni toivoen, että pystyisin hallitsemaan vihaani.

”Luulen, että sinun pitäisi pyytää anteeksi Leahilta.”

”Minun?!” huusin ja pääni napsahti ylös katsomaan häntä. Miksi minun pitäisi? Hän sen aloitti.

”Niin, ole kiltti Bella.”

”En”, sanoin työntyen hänen ohitseen. Hän päästi minut menemään seuraamatta minua. Vilkaisin Jacobia ja Leahia silmäkulmastani. He olivat molemmat vieläkin susihahmoissaan.

”Bella…” Charlie aloitti, kun kävelin terassille.

Kohotin kättäni pysäyttääkseni hänet. ”Jätä minut rauhaan.” Kävelin sisälle paukauttaen makuuhuoneen oven kiinni. Tyytymättömänä, etten rikkonut mitään. Loikkasin ovelta sängylle makaamaan kasvot sänkyä vasten. Jos voisin itkeä, niin olisin nyt nyyhkyttämässä.

”Bella? Öh… voinko minä… tulla sisään?” Charlie änkytti koputtaen kevyesti oveen. Kun en vastannut, hän käveli sisään joka tapauksessa. ”Voisitko selittää?” hän kysyi. Tunsin sängyn liikahtavan, joten tiesin, että hän istui vieressäni. Tunsin itseni vieläkin vihaiseksi, joten nousin istumaan tietämättä, mitä halusin sanoa.

”Kuten näit, Leah ja Seth ovat myös ihmissusia, kuten Jacob. Ja minä olen vampyyri, kuten Edward. Vampyyrit ja ihmissudet eivät sovi yhteen. Sinä olet menossa naimisiin kahden sellaisen äidin kanssa!” sanoin liian nopeasti, jotta olisin pystynyt estämään itseäni.

”Olet mikä?!” Charlie huusi nousten seisomaan. ”Se on mahdotonta! Mitä hän on oikein laittanut päähäsi? Nyt riittää, sinä tulet kotiin kanssani.” Charlie otti käsistäni kiinni, mutta minä vetäydyin pois.

”Ei Edward laita asioita päähäni, Charlie. Tunnetko ihoni? Se on kylmä, ja tässä.” Otin hänen kätensä ja laitoin en siihen kohtaan, missä sydämeni pitäisi lyödä. Hän jätti vasemman kätensä siihen, kun hänen silmänsä täyttyivät kyynelissä. Hän otti kädestäni kiinni ja etsi pulssia, ja tiputti sen sitten, kun ei löytänyt sitä.

”Sinun pitäisi olla… kuollut”, Charlie kuiskasi perääntyen luotani. ”Sinulla ei ole sydämenlyöntejä”, hän henkäisi antaen kyynelten valua poskilleen.

”Olen tässä, isä. Minun piti tulla Edwardin kaltaiseksi, kun Renesmee oli syntynyt. Minulla ei ollut vaihtoehtoa.”

”Nessie”, hän kuiskasi vilkaisten suljettua ovea.

”Minä tulin raskaaksi, kun olin vielä ihminen, hän on puoliksi ihminen ja puoliksi vampyyri”, sanoin painaen pääni alas. ”Hänen sydämensä lyö. Nopeammin kuin tavallisen ihmisen, mutta se lyö.”

”Voitko sinä…” Charlie aloitti, mutta minä keskeytin hänet, koska tiesin, mitä hän kysyisi.

”En ikinä satuttaisi sinua, eikä Edwardkaan”, vakuutin hänelle nousten seisomaan ja kävellen häntä kohti.

”Joten, odotas…” Charlie aloitti kuulostaen hämmentyneeltä ja ärtyneeltä samaan aikaan. ”Minulla on ollut vampyyri talossani kaikki ne vuodet?” Hänen silmänsä suurenivat.

”Voi, sinulla ei ole aavistustakaan, isä”, sanoin pyöräyttäen silmiäni ja taistellen virnistystä vastaan.

”Ei, minä haluan nähdä äidin!” kuulin Renesmeen itkevän käytävässä.

”Nessie, ei! Anna hänen ja isoisän puhua.” Edwardin ääni kuulosti rasittuneelta.

”EI!” hän huusi ennen kuin hän työntyi ovesta sisään. Hän pysähtyi lyhyesti ennen kuin ryntäsi huoneen läpi ja suoraan syliini. Hän kurkotti kohti kasvojani, näyttäen kuvia minusta taistelemasta Leahin kanssa.

”Olen pahoillani”, sanoin painaen suukon hänen päälaelleen. Suljin silmäni tiukasti kiinni tietäen, että minun pitäisi selittää Charlielle tämäkin, mutta en ollut varma, kuinka paljon hän kestäisi. Yritin selittää hänelle voimiamme, mutta oli helpompaa antaa Renesmeen näyttää hänelle. Hän istui kärsivällisesti, kun Renesmee näytti hänelle kuvia kaikesta, mitä hän muisti päivästä, jolloin hän syntyi. Kun hän oli valmis, hän painoi päänsä Charlien olkapäälle. Charlie piti hänestä tiukasti kiinni tuijottaessaan seinää edessään.

”Oletko kunnossa?” kysyin koskettaen hänen olkapäätään.

”Paremmassa kuin luulin.” Hän epäröi hetken ennen kuin jatkoi. ”Tietääkö Sue?” hän kysyi hetken kuluttua.

”Kyllä.”

”Ja loput Culleneista?”

”Samanlaisia kuin Edward ja minä.” Annoin pääni laskeutua häpeissäni. ”Olen pahoillani, että sait tietää. Halusin suojella sinua kaikelta tältä.”

”Olen jotenkin iloinen, Bells. Tiedän nyt totuuden.” Hän kääntyi sängyllä niin, että me olimme kasvot vastakkain. ”Olitko sinä todella silloin sairas, kun tulit kuherruskuukaudeltasi?”

”Tavallaan… kun sain tietää, että olin, öh… raskaana”, epäröin sen sanan kohdalla, koska tajusin, että tämä oli ensimmäinen kerta, kun oikeastaan sanoin isälleni, että minä olin raskaana. ”Se ei selvästikään ollut tavallinen raskaus, ja se teki minut todella sairaaksi. En halunnut sinun näkevän minua sellaisena. Pääosin siksi, että hän kasvoi uskomatonta vauhtia.” Minä hymyilin koskettaen Renesmeen poskea. Hän kuunteli tarkkaavaisesti joka sanaa, minkä sanoin, koska tämä tieto oli uutta hänelle. Me emme koskaan puhuneet varsinaisesta raskaudestani hänen lähettyvillään.

”Ymmärrän, mutta entä jos sinä et…” Charlie keskeytti itsensä tiukentaen otettaan Renesmeestä. Haluamatta säikäyttää häntä sillä, mitä hän aikoi sanoa.

Minä vain pudistin päätäni. ”Meillä oli jo suunnitelma. Edward aikoi muuttaa minut heti, kun Renesmee oli turvallisesti ulkona.” En voinut kuin tuijottaa häntä ja odottaa hänen juoksevan kirkuen talosta ulos. Sitten nauroin itsekseni, tämä oli varmaan aivan samaa kuin, mitä Edward tunsi silloin, kun hän kertoi minulle totuuden itsestään.

”Etkö ole peloissasi?” kysyin hetken hiljaisuuden jälkeen.

Hän katsoi minua naurahtaen kerran. ”Isabella, sinä olet ja tulet aina olemaan tyttäreni. Teen vuoksesi mitä tahansa. Vaikka se tarkoittaisi, että minun pitää rakastaa sinua tuollaisena kuin… tuota kuin… sinä olet”, hän epäröi. Nyökkäsin kerran rohkaistakseni häntä. Hän hymyili vinosti katsoen alas Renesmeehen. ”Minä olisin tehnyt samoin, jos olisin sinun kengissäsi. Ei ole mitään, mitä vanhempi ei tekisi lapsensa turvallisuuden tähden.”

”Sinulla ei ole aavistustakaan”, nauroin, kohottaakseni ilmapiiriä.

”Bells, en tiedä, mitä sinun ja Leahin välillä on, mutta hän tulee olemaan perhettämme.”

Irvistin kuunnellessani hänen sanojaan. ”Tiedän, ja olen pahoillani, että käyttäydyin, kuten käyttäydyin. Leah ja minä sovimme asiamme. Minä lupaan.” Tiesin, että minun pitäisi tehdä se isäni vuoksi. Se oli vähintä mitä voin tehdä, ottaen huomioon, kuinka rauhallisesti hän otti kaiken tämän.

Kun me kävelimme ulos huoneesta, kaikki olivat ahtautuneet kapeaan käytävään kuuntelemaan. Edward ja Jacob olivat lähinnä makuuhuoneen ovea Seth aivan takanaan. Suella oli Claire sylissään. ”Missä Quil on?” kysyin yrittäen katsoa kaikkien yli.

”Ulkona Leahin kanssa”, Edward sanoi yrittäen kohdata silmäni.

”Kaikki on hyvin”, vakuutin hänelle koskettaen hänen poskeaan.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2009 16:51:09 kirjoittanut A-nuu »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

strawberrycullen

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #68 : 29.11.2009 20:39:56 »
Jee, olin eka  ;D. Tää oli kyllä taas hyvä. Aatella että Charlie sai nyt tietää kaiken, ihmeen hyvin suhtautui noin isoon juttuun.
Huomasin muutamissa kohdissa pieniä kirjoitusvirheitä, mutta ei se juurikaan häirinnyt lukemista kun tajusi kuitenkin mitä kohta tarkoitti. Jatkoa <3!

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #69 : 29.11.2009 22:27:29 »
Suomennoksesi oli taas todella hyvää, ei valittamista. Joku iso kirjain vissiin puuttui jostain ja joitain muitakin tällaisia minimaalisia virheenpoikasia löytyi, mutta erittäin vähän, en valita.

Juonesta sen verran että hämmästyin, kun Charlie otti tuon vampyyriasian noin hyvin. Odotin jonkinlaista kauheaa kohtausta, jollaista kirjat ennakoivat. Ja minua rupesi oikeasti pelottamaan räyhäävä Bella. En ikinä olisi odottanut tuollaista, luultavasti johtuen siitä, että olen aina olettanut hänen karttavan väkivaltaa. En osaa sanoa, olivatko nämä hyviä vai huonoja ratkaisuja kirjoittajalta. Ja raukka Edward...

Kiitoksia taas erittäin paljon, jatkoa ehtiessäsi.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #70 : 30.11.2009 13:29:12 »
Taas kerran täytyy sanoa, että ihana oli, ja osaat suomentaa hyvin  :D
Mutta vähän kyllä hämmästyin, kun Charlie otti sen asian niin hyvin.
I'm ready to crawl on my knees to know it all

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #71 : 30.11.2009 15:59:16 »
Jess, uus luku! Oli kyllä vähän outo luku. Tai siis kun Bella vaan räväytti Charlielle sen, että hän on vampyyri ja sitten on vähän susia ja tällei. Mutta se eteni kuitenkin hyvin. You know:D
Muutama lainaus! :D
Lainaus
”Luulen, että sinun pitäisi pyytää anteeksi Leahilta.” 
”Minun?!” huusin ja pääni napsahti ylös katsomaan häntä. Miksi minun pitäisi? Hän sen aloitti. 
”Niin, ole kiltti Bella.” 
”En”, sanoin työntyen hänen ohitseen.
Hahaha, nii just. Bella on oma itsepäinen itsensä :)

Ja tässä tais olla pikkupikku virhe
Lainaus
”Minä tulin raskaaksi, kun olin vielä ihminen, hän on puoliksi ihminen ja puoliksi vampyyri”, sanoin painaen pääni alas. ”Hänen sydämensä lyö. nopeammin kuin tavallisen ihmisen, mutta se lyö.”
Pitäisikö tuo lause alkaa isolla alkukirjaimella? :)

Jatkoa pyytelen taas :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #72 : 30.11.2009 16:22:29 »
Vähän kiva tää luku :D



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #73 : 30.11.2009 16:39:24 »
Ihanaa, uusi luku. :)
Eipä tässä muuta, kun jatkoa.

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #74 : 30.11.2009 17:35:36 »
Oijoijoi, hyvä että Charlie sai tietää (: Ja typeristä typerin Leah, Bells olis kyllä saanu laittaa sen koiran juoksemaan pelkällä kolmella jalalla tai jotain siihen suuntaan, murrr..

Niinkuin ennenkin, tykkäsin  ;)
Jatkoa odotellen,

mouu
team Edward♥
Dramione♥

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #75 : 30.11.2009 18:31:47 »
Oioi, kaksi lukua tullut, enkä mä huomaa mitään...
Tää on edelleen ihana. Tosin tää ei tuu varmaan koskaan syrjäyttämään sen Pensylvia-avenue jutun ykkös-Twilight-ficci-paikkaa mun sydämessä. Mutta silti tää on aivan mahtava. Sää vaan osaat.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

liinau

  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #76 : 30.11.2009 21:22:39 »
jee, nyt charlieki sai tietää. tää on kiva, suomennat just hyvin. :)

-liinau

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #77 : 01.12.2009 14:11:03 »
Leah on kyllä aika lehmä... Mut hei, vähänkö kiva kun Charlie sai tietää! Happy happy!!

Loistavaa suomennustyötä jälleen. Tiedän, toistan itseäni kerta toisensa jälkeen, mutta mitä muutakaan mä voisin sanoa? En kai mä nyt valehtelemaankaan rupea?

-Salla
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: Käännös: Forever Young (5/56 luku saapunut 29.11.09)
« Vastaus #78 : 03.12.2009 16:52:26 »
Aaaws... Tää on kyl aika paras... :-*
daadaaadaaadaaadaa

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Forever Young (6/56 luku saapunut 4.12.09)
« Vastaus #79 : 04.12.2009 13:29:08 »
T/N: Uusi luku tullut. Kiitos kommenteista! ;D

6. luku

Edward vilkaisi vaivautuneena isääni peruuttaen pari askelta. Katsoin häntä hämmentyneenä ihmetellen, miksi hän perääntyisi isästäni. Charliekin varmaan huomasi sen, koska kuulin hänen nauravan hiljaa takanani.
   
”Edward, minä tiedän, että teit kaiken pelastaaksesi tyttäreni. Et satuttaaksesi häntä. Sinä olet hyvä mies, poikaseni”, Charlie puhui syvällä äänellä ojentaen oikeaa kättään kätelläkseen Edwardia.

”Kiitos, Charlie.” Edward rentoutui kätelläkseen häntä ja laittaen vasemman harteilleni. ”Mennäänkö?” Hän viittoili olohuoneeseen päin ja pois ahtaasta käytävästä.

”Missä Leah on?” kysyin, kun Quil käveli etuovesta sisään.

”Hän meni kotiin.” Hän katsoi ohitseni puhuen Suelle. Sue nyökkäsi kiitokseksi.

”Sue, olen todella pahoillani”, aloitin kävellen hänen luokseen. Hän laski Clairen maahan, joka käveli Renesmeen luo Quilin ja Jacobin kanssa.

”Ei sinun minulta tarvitse anteeksi pyytää, Bella.” Hänen äänensä kuulosti pettyneeltä. ”Mutta kiitos”, hän sanoi vielä ottaen Sethin kädestä kiinni ja hän käveli Charlien luo.

”Aika lähteä”, hän sanoi laskien vapaan kätensä Charlien olalle. Hän myöntyi ja minä saatoin heidät ovelle tuntien vieläkin häpeää.

”Hei, Seth?” Otin hänen käsivarrestaan kiinni ennen kuin me kävelimme ovesta ulos. Hän pysähtyi katsoen minua ja hymyillen rohkaisevasti.

”Nähdään myöhemmin, Bella”, hän sanoi ennen kuin hän kiirehti Suen ja Charlien perään.

Quil ja Jacob lähtivät pian heidän jälkeensä, koska heidän piti viedä Claire Emilylle. Seisoin nyt hiljaisessa olohuoneessa odottaen, että Edward puhuisi. Kävelin hänen luokseen, mutta hän astui yllättäen taaksepäin, kun kurkotin hänen kasvojaan kohti. Peruutin itsekin askeleen säikähtäneenä, silmät suurina ihmetyksestä.

”Nessie, voisitko mennä hetkeksi huoneeseesi leikkimään. Minun täytyy puhua äitisi kanssa.” Edwardin ääni kuulosti kylmältä, mutta pehmeältä. Renesmee makasi vatsallaan lattialla katsoen televisiota. Hän pyörähti kyljelleen katsoen häntä.

”Mutta, mutta minä katson TV:tä”, hän valitti.

”Sanoin NYT!” Edward huusi ja minä ja Renesmee hätkähdimme säikähdyksestä. Hän oli jaloillaan välittömästi alahuuli väpättäen. Minun suuni oli loksahtanut auki ja silmät olivat laajentuneet. Edward ei ollut ikinä ennen korottanut ääntään hänelle tuolla tavoin. Tiesin, että hän oli vihainen minulle, mutta ei hänen tarvinnut purkaa sitä Renesmeehen! Renesmee juoksi ohitsemme ja paiskasi ovensa kiinni.

Kavensin silmiäni Edwardille. ”Älä puhu hänelle tuolla tavoin!” huusin ja käännyin lähteäkseni Renesmeen perään.

”Meidän täytyy puhua”, hän sanoi purren hampaansa yhteen ja ottaen kyynärpäästäni kiinni ennen kuin ehdin kävellä pois. Hän veti minut takaisin, joten seisoin hänen edessään. Seisoin hiljaa epävarmana, pitäisikö minun olla vihainen vain pahoillani tässä vaiheessa.

”Eihän täydy. Kaikki on hyvin.” Väänsin kättäni yrittäen vapautua, mutta hänen otteensa tiukkeni. Hän ravisti kättäni kerran, jotta lopettaisin vääntelemisen.

”Sinä menit vastoin KAIKKEA, Bella! Sinä taistelit ihmissutta vastaan, käytit voimiasi kuolevaisten edessä, JA sinä paljastit isällesi, et vain mikä sinä olet, vaan myös tyttäresi, Sethin ja Leahin.” Tässä vaiheessa minä tajusin, että hän oli peruuttanut minut seinää vasten. Ensimmäistä kertaa minä pelkäsin olentoa, joka oli edessäni. Tiesin, etten saisi näyttää hänelle pelkoani, joten työnsin itseni pois seinästä.

”Sinä et ymmärrä…” aloitin, mutta hän otti käsivarsistani kiinni ja työnsi minut takaisin seinää vasten. ”Sinä satutat minua!” huusin käyttäen voimaani työntäen hänet irti minusta. Hän peruutti ja hänen ilmeensä näytti siltä kuin hän olisi juuri syyllistynyt maailman pahimpaan rikokseen.

”Mikä sinua oikein vaivaa?” kysyin hieroen käsivarsiani.

”Tämä, Bella!” hän sanoi kävellen luokseni ja näyttäen hampaanjälkiä, joka näkyivät hänen ihossaan. ”Entä jos tämä olisi ollut isäsi? Entä jos se olisi ollut Jacob, Quil, RENESMEE? Sinä olisit voinut tappaa jonkun!”

”Mutten tappanut!”

”Meidän täytyy lähteä, nyt. Luulin, että olet tarpeeksi vahva tukahduttamaan vihasi, mutta olin väärässä. Renesmee jää Carlislen ja Esmen luo, kun minä vien…”

”Älä uskallakaan viedä häntä pois luotani!”

”Ei ole muutakaan, mitä voisi tehdä! Hän ei ole turvassa.”

”Pää kiinni! Hän kuulee sinut”, sähisin kävellen ulos. ”Me emme mene minnekään. Se oli tulossa Leahilta jo muutenkin.”

”Sinä laitoit juuri kaksi viatonta ihmistä vaaraan, ymmärrätkö? Mitä sinä teet, kun Volturit tulevat tuhoamaan Suen ja isäsi, koska sinä kerroit heille salaisuutemme?!”

”Sue tiesi jo! Hänellähän on Seth ja Leah.”

”Ehkä, mutta entä isäsi?”

”Minun isäni on kunnossa! Eivät he saa tietää. Me emme lähde, eikä tästä enää puhuta.”

”Ei… sinulla ei OLE muuta vaihtoehtoa.” Yhdellä askeleella hänen kätensä olivat taas kuin kuolemanloukut käsivarsillani. ”Me lähdemme ensitilassa. Minä varmistan, että Nessien tavarat on pakattu.” Hän kääntyi kävelemään sisälle.

Juoksin hänen eteensä laittaen käteni hänen rinnalleen. ”Sinä et mene lähellekään häntä. Et tällaisena”, sanoin työntäen häntä takaperin kauemmaksi. Tiesin, ettei hän ikinä satuttaisi Renesmeetä, mutta tiesin myös, ettei hän ikinä satuttaisi minua. Mutta hänen tämän hetkisellä luonteenlaadullaan en ollut varma mistään.

”Siirry pois tieltäni”, hän sanoi purren hampaitaan yhteen.

”En.”

”Me lähdemme.” Hänen silmänsä kaventuivat. Hengitykseni kiihtyi kuin sydämeni olisi tihentänyt tahtiaan. ”Anna minun mennä pakkaamaan hänen tavaransa.”

”Vain kuolleen ruumiini yli ja me kaikki tiedämme, että se on mahdotonta.”

”En halua satuttaa sinua”, hän sanoi ottaen kiinni ranteistani, jotka vieläkin työnsivät häntä. ”Mutta minä satutan…”

”Mitä oikein on tekeillä?!” Edward ja minä käänsimme katseemme metsään liikuttamatta muita osia kehoistamme. Carlisle tuli aukiolle Emmett ja Jasper kannoillaan.

”Kuulitteko te meidät?” kysyin järkyttyneenä. Tunsin Edwardin yrittävän työntyä minua kohti toivoen, että Carlislen häirintä jättäisi suojaukseni alas. Hän tiukensi otettaan ranteistani, kun en liikahtanutkaan.

”Ei, Nessie…” Carlisle tuli lähemmäs kävellen varovaisemmin. Emmett ja Jasper aivan hänen perässään. ”Nessie soitti meille itkien. Hän sanoi, että te tappelette.” Carlisle laittoi kätensä meidän molempien olkapäille. Yhtäkkiä tunsin koko kehoni rentoutuvan ja vein syvään henkeä. Pidätin sitä suoristautuen.

”Jasper, lopeta!” huusin häntä kohti. Hän peruutti pari askelta kädet ylhäällä antautuen. Tunsin Edwardin ryntäävään ohitseni ja minä pyörähdin ympäri tarttuen hänen ranteestaan ennen kuin hän ehti ovelle. Edward murisi kääntyen ympäri ja ottaen kiinni niskastani kädellään.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.