Kirjoittaja Aihe: Näytös voi alkaa [K11] angst, drama  (Luettu 4615 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Näytös voi alkaa [K11] angst, drama
« : 22.01.2011 15:46:16 »
Title: Näytös voi alkaa

Author: minä eli sennamiila

Beta: ei ole

Genre: angst, drama

Rating: K11

Pairing: ehei, mutta pääroolia esittää (yllätys, yllätys) Bellatrix sekä hänen ikioma suojelusenkelinsä

Disclaimer: Rowling omistaa Potter-maailman ja Tommi Läntinen tuon ihanaisen kappaleen

Quote: Vasta lapsuuden jälkeen voi aikuistua.

Warnings: mainintaa perheväkivallasta

A/N: Meillä on tuo kaunis ja koskettava kappale nuorten teatterimme näytelmässä. Kun sitten yhtenä iltana kuuntelin sitä harjoitusten jälkeen, inspiraatio vain iski. Menee FF50:een sanalla 001. Alku sekä Suojelusenkeli -haasteeseen




Näytös voi alkaa


Seison ulkona portailla. On syksy ja ruskan aika. Maa on täynnä värikkäitä lehtiä, joita putoilee puista jatkuvasti lisää. Kauempana siintää hopeinen järvi, jonka rannat alkavat pikkuhiljaa saada valkoista peitettä.

Bellatrix Musta istuu kauempana nojaten puuhun. Jäätävä tuuli puhaltaa pitkin Tylypahkan maita, mutta Bellatrix ei tunnu välittävän. Hän vain kietoo viittaansa tiukemmin ympärilleen.

Kuullessaan ääniä linnan suunnasta Bellatrix kohottaa katseensa. Siellä ne taas ovat. Tuo viiden tytön porukka rohkelikosta. Niin ärsyttäviä. Koko ajan nauramassa kaikelle ja kaikesta. Etenkin Bellatrixille.

Bellatrix vetää jalkansa rintaansa vasten ja painaa päänsä polviinsa toivoen, ettei häntä huomattaisi. Etteivät he huomaisi, kuinka tytön sydän huitoo rinnassa.

Eikä sitä huomata. Eihän kukaan. Koskaan. Paitsi minä, vaikken sitä näytäkään.


Äiti, en tahdo mennä kouluun
Äiti, saan aina olla yksin
Ei kukaan musta välitä,
saan aina yksin leikkiä
Äiti, miks toiset vaan kiusaa



Bellatrixilla ei ole ystäviä. Ainoa, jonka kanssa hänellä on hiemankin läheisemmät välit, on kolmea vuotta nuorempi pikkusisko Narcissa. Mutta Narcissalla on omat ystävät, jotka eivät pidä Bellatrixista. Sen vuoksi tyttö ei voi viettää aikaansa juurikaan siskon kanssa.

Olisi myös toinen mahdollisuus. Kolmannella luokalla oleva pikkusisko Andromeda. Mutta tästä siskostaan Bellatrix ei pidä. Andromeda on rohkelikko, eikä se isosiskon mielestä ole hyväksyttävää. Sitäpaitsi he ovat rohkelikossa.

Bellatrix on erilainen kuin muut, se on kai perimmäinen syy siihen, miksi häntä kiusataan ja syrjitään. Hän ei sulaudu toisten sekaan mustan takkutukkansa ja tummien, synkkien silmiensä kanssa. Toiset ehkä saattavat olla myös kateellisia hänelle. Kateellisia siitä kaikesta kauneudesta, mitä tytöllä on, hienosta suvusta.

Tyttö viettääkin suurimman osan vapaahetkistään ulkona, jolloin saa rauhassa irtautua siitä maailmasta, johon häntä ei hyväksytä. Bellatrix saattaa kulkea metsässä useita tunteja ja palata linnaan vasta myöhään illalla. Metsässä on hänen oma maailmansa, jonka hän on luonut kuin suojamuuriksi ympärilleen. Sinne hän voi paeta, olla turvassa. Siellä kukaan ei voi satuttaa tyttöä, ellei tämä itse anna siihen lupaa.

Pala kurkussa olen usein katsellut Bellatrixin vaeltelua metsässä toivoen, ettei hänelle tosiaan sattuisi siellä mitään. Eikä hänelle koskaan ole mitään sattunut. Miksi sattuisi? Tyttö on siellä turvassa pahalta maailmalta.


Mutsi hei, mä tahdon uuden videon
Tiätsä mutsi, missä meidän faija on
En lukea, en tahdo tavata, en sydäntäni avata
Mutsi hei, mä en mee enää kouluun



Tiedän Bellatrixin usein ajattelevan, ettei joku syksy enää nousisikaan Tylypahkan pikajunaan. Mutta hänen on pakko. Mitä vanhemmat sanoisivat, jos tytär ilmoittaisi, ettei aikoisikaan enää palata kouluun? Isä varmaan löisi ja äiti valittaisi koko ajan.

Bellatrix menee kouluun, jotta pääsisi eroon vanhemmistaan. Hän vihaa heitä, isäänsä, joka viime aikoina on sortunut liian usein alkoholiin ja joka on aina lyönyt vanhinta tytärtään, äitiään, joka tahtoo kaiken olevan täydellistä ja puhdasta. Puhdasta on äidin sana.

Toisinaan Bellatrix ajattelee, että entä jos hänellä olisi jästisyntyinen tai puoliverinen ystävä. Mitä vanhemmat silloin tekisivät? Minä luulen, että ajaisivat tyttärensä pois kotoa ilman toivoakaan paluusta. Sitä minä en halua, vaikka toivoisinkin Bellatrixin saavan ystävän. Mutta eihän jästisyntyinen tai puoliverinen ystävä sopisi tytön maailmaan. Tämä pitää asiaa niin selkeänä itselleen kuin muuta ajattelutapaa ei olisi. Kuitenkin ajatus tuntuu pyörivän usein Bellatrixin päässä.

Ystävä on jotain, jota lapsi todellakin kaipaa.


Usein on vaikeaa elämäänsä aloittaa,
niin pienillä siivillä lentää
Voi kuinka koskee
Kelle sen kertoisin
Syvälle sydämeen sattuu



Kipu on hirveä Bellatrixin sisällä, tiedän senkin. Niin kamala, että hän toisinaan huutaa ja itkee sitä pois. Ikään kuin se auttaisi jotain. Kipu on ja pysyy. Olen usein nähnyt hänet iltaisin oleskeluhuoneessa, kun kaikki muut ovat menneet jo nukkumaan. Hän luulee olevansa yksin ja itkee matolla takanedustalla. Tai sitten nojatuolissa. Hän ei tiedä, että minä näen.

Monena iltana tyttö myös itkee itsensä uneen. Viime aikoina se on yleistynyt huomattavan paljon. Olen kuullut hänet. Ja nähnyt sen yön jälkeen. Punaiset silmänaluset, tukka tavallista enemmän takussa.

Unissaan tyttö huutaa äitiään, vaikka vihaakin tätä. Äiti on kuitenkin sellainen, johon lapsi usein huomaamattaan liimautuu, jos ei ketään muuta ole lähettyvillä. Niin kuin Bellatrixilla.


Sattuu, pienet hartiat kun alas painuu
Sattuu, paha lääkettä on siihen löytää
Kiusaajat saapuvat, näytös voi alkaa
Sattuu, kun sivusta vain sitä katson



Bellatrix hytisee kylmästä metsän reunassa. Hän ei kuitenkaan tahdo mennä sisälle. Sisällä on se kaikki paha, jota tyttö kaikin voimin pyrkii välttämään.

Niillä voimilla, joita hänellä vielä on jäljellä. Paljon ei ole, mutta toistaiseksi se on riittänyt. Kysymys kuuluukin vain, miten kauan. Kuinka kauan lapsi oikein jaksaa pitää itsensä kasassa? Kuinka kauan hän kestää tuota kaikkea?

Nyt rohkelikkotytöt huomaavat Bellatrixin, virnistävät toisilleen ja rientävät mäkeä alas metsälle päin. Näen Bellatrixin painavan katseensa yhä alemmas. Se lisää vain tulta pesään. Haukkujen litania kantautuu minun korviini saakka, mutta päässäni pyörii vain yksi ajatus: Miksen koskaan mene väliin? Miksen tee mitään?


Yksin taas välitunnilla hän seisoo
Niin yksin, pois leikeistä toisten



Bellatrix Musta on yksin. Niin tavattoman yksin.

Usein ennen oppituntia tyttö seisoo käytävän reunalla puristaen kirjaa tiukasti rintaansa vasten ja pälyillen arkana ympärilleen, koettaen olla mahdollisimman näkymätön. Aina kun hän näkee jonkun, katse painuu taas tiukasti kiviseen lattiaan.

Minun käy tyttöä sääliksi. Hän on joutunut kestämään haukkuja ja ivasanoja koko pienoisen elämänsä. Vähemmästäkin murtuisi. Bellatrix tulee kuitenkin vahvasta suvusta ja on kyennyt pitämään itsensä edes jollain tavoin koossa. Arvoitukseksi jää, että miten.

Sitä ei kuitenkaan käy kiistäminen, etteikö Bellatrix olisi hajalla. Kyllä hän on, paljonkin. Joka päivä tulee uusia haavoja, vanhoja revitään auki.

En ymmärrä, miksei hän tee mitään. Miksei ylipäätään kukaan tee mitään? Eivätkö opettajat vain näe vai eivätkö he välitä? Eikö ketään liikuta nuoren tytön olotila, se, kuinka hän kärsii? Eikö kukaan näe, miten lapsella on paha olla?

En tajua myöskään, miksen minä tee mitään. Ilmoita vaikka olemassaolostani ja siitä, että olen hänen puolellaan. Eihän Bellatrix varmaan edes tunne minua, tuskin tietää nimenikään.


Pikku Zorrot, pikku prinsessat
kohta aikuisiksi kasvavat
Ne kostaa, et sydäntä voi niiltä ostaa



Bellatrix on kärsinyt jo kauan. Kipun hänen sisällään on kasvanut niin valtaviin mittoihin, ettei sitä enää voi noin vain unohtaa. Se on alkanut muodostaa suojamuuria tuon aran tytön ympärille tehden tästä katkeroituneen muita ihmisiä kohtaan.

Bellatrix tahtoo kostonsa. Hän tahtoo maksaa samalla mitalla takaisin häntä kiusanneille. Ellei sitten pahemminkin. Laittaa heidät kärsimään, tuntemaan sen saman tuskan. Niin siinä usein käy. Ihminen tahtoo kostaa kokemansa vääryydet. Niin myös Bellatrix. Aina ei anteeksianto onnistu. Ei etenkään Bellatrixin tapauksessa. Niin paljon lokaa on tyttö saanut niskaansa.

Minun pitäisi estää Bellatrixia, puhua hänelle. Mutta miten minä voisin? Ja kuuntelisiko hän edes? Miksi kuuntelisi, tuntematonta?


Voi kuinka koskee
Kelle sen kertoisin
Syvälle sydämeen sattuu



Ehkä minun sittenkin pitäisi. Voisin paljastaa itseni. Esittäytyä ja kysellä kuulumisia.

Ei, en minä voi. Bellatrix arkailee kaikkia. Arkailee varmasti myös minua, vaikkei edes tunne. En minä voi noin vain mennä puhumaan hänelle. Olen hänelle tuiki tuntematon.

Mutta minä tunnen hänet, vaikkei hän edes itse tiedä sitä. Olen seurannut sivusta monia vuosia, eikä hän ole koskaan nähnyt minua. Mutta minä ymmärrän häntä. Paremmin kuin kukaan uskoisi.

Olen vain katsonut sivusta kaikki nämä vuodet. Pitäisikö minun? Pitäisikö minun tulla viimein esiin? Ehkä. Tyttö tarvitsee nyt jotakuta, jolle puhua. Hän tarvitsee aikuisen apua kipeämmin kuin koskaan ennen. Mutta eritoten Bellatrix kaipaa puhekaveria. Tytöllä on paljon asioita sydämellään, joita vuodattaa pois. Jos samalla hän kykenisi valuttamaan verta pois haavoistaan, jotta ne umpeutuisivat. Kenties voisin auttaa tyttöä kuromaan haavat umpeen. Ikuisesti.

Rohkelikkotytöt lähtevät samalla, kun minä lähestyn nuorta tyttöä puiden katveessa. Bellatrix näyttää aikuiselta, muttei sitä ole. Minä jos kuka tiedän sen. Mieletään hän on vielä lapsi.

He yrittivät tehdä Bellatrixista aikuisen liian varhain. Sen vuoksi hänen mielensä elää yhä lapsen maailmassa. Tulee elämään vielä pitkän aikaa, kunnes hän saa edes pienen osan lapsuuttaan takaisin. Vasta lapsuuden jälkeen voi aikuistua.

Painan kalpean käteni tytön olkapäälle. Tämä säpsähtää kuin iskun saaneena jaloilleen ja pyörähtää hädissään ympäri. Mustat kiharat valahtavat kasvoille. Tyttö katsoo minua pelokkaana.

”Mitä sinä haluat?” hän kysyy hiljaa.

”Et taida tuntea minua”, sanon.

”Kyllä minä tunnen”, Bellatrix kuiskaa yllättäen minut täysin. ”Olen nähnyt sinusta kuvia kotona. Olet se enkeli.”

Niin, enkeli tosiaan. Kai minä sellainen olen, ainakin jonkinlainen. Pienen tytön suojelusenkeli.

Toivottavasti otin neulan ja lankaa mukaan. Nyt olisi aika korjata ennen kuin se on liian myöhäistä.


Voi kuinka koskee
toiset ei ymmärrä
Syvälle sydämeen sattuu
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013 23:24:49 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #1 : 22.01.2011 16:27:26 »
Omm! Tää oli ihana!

Tosi kaunis. Tykkäsin kovasti. Tuo kuvailu oli kiva. Myös tekstiin lisäsi tuo Bellatrixin nimen käyttö sitä... jotain. En tiedä mitä, mutta se teki tästä vielä kauniimman. Kirjoitus virheitä en huomannnut ja teksti oli todella sujuvaa.

Muuta ei irtoo :-[ . Tykkäsin kovasti. Kiitän :-*.

Kiittäen ja kumartaen tekstille ja kirjoittajalle,
Natural
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011 17:02:27 kirjoittanut Natural »


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #2 : 22.01.2011 17:08:23 »
Oih, kiitus paljon Natural. Mä tykkään itekii kovasti tästä ficistä, syytä en osaa sanoa, mut mulle tuli kylmiä väreitä ja sit sisälle semmoin jännä paino, ku kirjotin tätä. Ehkä siksi, että krhm on hieman omakohtaista kokemusta aiheesta

Kiitos
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #3 : 22.01.2011 17:26:27 »
äh, yleensä olen kovin huono kommentoimaan mitään normaalin kuuloista, mutta haluisin ihan ensiksi kiittää aivan ihanasta kappaleesta, jonka sanat tulivat ihanasti julki ja kulkivat käsi kädessä koko ficin ajan! :')

Olisi kiva tietää, ketä tuo suojelusenkeli todellisuudessa oli c: itse kuvittelin jostai ihme syystä McGarmiwaa, enpä tiedä oliko sitten kaukaa haettua vai ei :D Jostain aikuisen tuesta kun tuossa puhuttiin, niin jotenkin tuli vain aluksi mieleen.

Mutta todella hienosti olet kirjoittanut ja kuvaillut vahvoja ja vaikeitakin tunteita :-) kiitos todella tästä!


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #4 : 22.01.2011 17:35:23 »
kiitos, kiitos Lumille. Toi kappale on tosiaan tosiaan ihana (ja mä saatan joutuu laulaa sen siinä meiän nuorten teatterin näytelmässä - apuva). Suojelusenkelin jätin tarkotuksella vähän epäselväks, ajattelin että lukija sais ite päättää, kuka se loppujen lopuks on :)

Vahvat ja vaikeet tunteet... Jaa'a, mitäköhän siihen sanoisi. En mä yhtään ajatellu. Mä jotenki vaan niin helposti pystyin samaistumaan tohon kappaleeseen ja koulukiusattuun Bellaan (ei sillä, mä pystyn samaistumaan melkeen kehen tahansa, jota kiusataan)

Mutta kiitos vielä kerran kommentistasi
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #5 : 22.01.2011 17:50:09 »
heh, nojoo. Mä taas ajattelin että tollaset on ihan kauheen vaikeita tunteita, koska siis loppujen lopuksi siinähän käpertyy vaan ahdinkoon ja omaan maailmaansa tollasessa tilassa .. äh, en oikeen osaa selittää. Mutta aivan erilaisia tunteita kuitenkin kuin vaikkapa viha, joka leimahtaa hetkessä ja saattaa laantua yhtä nopeasti kun oli tullutkin, ja tuollaiset jutuhan porautuu mieleen ja niinedelleen. :-\

Saatan olla kyllä vähän huono tulkitsemaan tälläsiä juttuja mutta kuitenkin :D


ääär, oon toivoton offipostailia  :--c


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #6 : 22.01.2011 19:41:07 »
Lumille: Kai noi tunteitten kuvailut sit tulee multa luonnostaan tai jotain :) Ainaski tällasis jutuissa

Beatrice: Voi kun sä olet niin ihana <3 Joo, mä keksin koko ajan lisää kirjotettavaa Bellasta, kun satuin tuohon FF50:eenkin kyseisellä hahmolla osallistumaan. Eli Bellaa tuun jatkossakin kirjottamaan lisää ja lisää - ihuna hahmo <3 parhautta Pottereissa


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Pinkkura

  • ***
  • Viestejä: 97
  • Hurr.
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #7 : 03.04.2011 13:40:34 »
Voi apua... Mitä mä oikeen teen? Kommentoin joo, mutta täysin sisällöttömästi, varaudu.

Tämä oli jotakin. Tässä oli jotakin. En osaa selittää mitä, mutta tämä vain oli niin realistinen. Osasin todellakin samaistua Bellaan. Mun kommentointitaidot on täysin jossain hakusessa ja rakentava on lenkillä Vatikaanivaltiossa.

Pidän Bellasta hahmona, osaan helposti samaistua tyttöön tässä. Olet sanonut tässä kaiken, kuvaillut enkelin näkökulman kautta sen, mitä kiusattu lapsi tuntee; tarvitsee ystävää, ihmistä tai tässä tapauksessa enkeliä, joka kuuntelee ja lievittää kipua. En mä osaa sanoa mitään muuta, kuin että tiedän miltä Bellasta tuntuu.

Kappale sopi tähän ficciin erinomaisesti, eikä siihen ole minulla mitään lisättävää.

Mä en osaa kommentoida tätä, mä oon pahoillani ja lainaisin koko ficin, koska mitään varsinaista lempikohtaa mulla ei ollut. Loppu oli kaunista. Jos lukisit tämän kertaalleen läpi, voisit pari kirjoitusvirhettä löytää, mutta itse en laiskuuttani jaksa etsiä niitä enää, kun kerran ne jo kadotin.

Pahoittelen tämän kommentin sisällöttömyyttä, mutta haluan vain kertoa, että rakastuin tähän ja en todellakaan kadu sitä että tämän päätin lukea.

Melkein kyyneleet poskilla,
Pinkkura
Juostaan pakoon elämää, kuolemaa, päivää ja yötä - ei kukaan särkyneitä sydämiä kaipaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #8 : 03.04.2011 14:15:05 »
Voi kamala. Kiitos ihanasta kommentistasi Pinkkura. Ei se ollut sisällötön, ei sinne päinkään. Sain siitä erittäin paljon irti.

Mä pidän kanssa Bellasta ihan tosi paljon (sen huomaa miun ficeistä) ja tätä kirjoittaessani samaistuin häneen aivan täysin. Ehkä se juontaa juurensa siitä, että itselläni on hieman samankaltaisia kokemuksi aiheesta. Ei täysin, eikä läheskään yhtä pahoja, mutta jotain samansuuntaista.

Pitänee joskus lukea tämä ficci läpi kunnolla ajatuksen kanssa ja etsiä noita virheitä. Kyllä sen nytkin luin, mutta ei siitä meinannut tulla mitään, kun alkoi itseäni vain ahdistaa sen lukeminen, kun muistin sen kaiken ja sitten alkoi vain pelottaa Bellan puolesta. Mitäköhän mie oikeen selitän?

No jaa, joka tapauksessa kiitän suuresti kommentistasi. Ja mitä mitä? Melkein kyyneleet poskilla? Oikeasti?

Kiittäen
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Pinkkura

  • ***
  • Viestejä: 97
  • Hurr.
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #9 : 03.04.2011 16:25:55 »
Sä selität ihan asiaa, ainakin mun mielestä (= Kyyneleet juu melkein poskilla, olet onnistunut tämän ficin kanssa täydellisesti ;D

Niiaten,
Pinkkura
Juostaan pakoon elämää, kuolemaa, päivää ja yötä - ei kukaan särkyneitä sydämiä kaipaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #10 : 04.04.2011 10:06:44 »
Ai, no se on kiva tietää, että selitän asiaa. En useinkaan kuule mitään tuohon suuntaan viittaavaakaan :D Ja oi, sinä saat sennan ihan hämilleen. Tämä on toinen kerta, kun joku kertoo melkein itkeneensä minun kirjoittamani ficin aikana (paitsi että ensimmäinen, joka kertoi, sanoi oikeasti itkeneensä)

häkeltynyt senna kiittää ja kumartaa (vaikka onkin oikeasti aika neiti niin silti kumartaa)


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #11 : 04.04.2011 23:36:20 »
Oli pakko tulla lukemaan tämä uudestaan ja kommentoida.

Pidän tästä ficistä aivan valtavasti. Siis ihan oikeasti, kaikki nuo tunteet voin niinku jo pelkästään ajatella päässäni. Voi Bellaa :(
Kuvailu on edelleen yhtä kaunis. Se on todella aidon tuntuinen. Pakko sanoa, että tämä kuuluu ehkä parhaimpiin angsti ficceihin, mitä olen koskaan lukenut.

Suojelusenkelit on mielestäni kiinostavia, vaikken kovin uskovainen olekkaan. Ja ihanasti olit saanut Bellan luonteen esille, tykkäsin kovasti.

Lainaus
Tyttö viettääkin suurimman osan vapaahetkistään ulkona, jolloin saa rauhassa irtautua siitä maailmasta, johon häntä ei hyväksytä. Bellatrix saattaa kulkea metsässä useita tunteja ja palata linnaan vasta myöhään illalla. Metsässä on hänen oma maailmansa, jonka hän on luonut kuin suojamuuriksi ympärilleen. Sinne hän voi paeta, olla turvassa. Siellä kukaan ei voi satuttaa tyttöä, ellei tämä itse anna siihen lupaa.
Tämä oli ehkä paras kohta, tiedä sitten miksi.

Mitähän muuta tässä keksis sanoa? Tuo kappale sopi mielestäni edelleen paremmin kuin nyrkki silmään. Minä en oikein ymmärrä mitenkä olet saanut tehtyä tästä niin aidon oloisen. Iso plussa siitä!

Myös mielestäni on kiinostavaa lukea kiusatuista/hyljätyistä (onkohan se eres sana?). Heihin voi jotenkin vain samaistua.

Lainaus
He yrittivät tehdä Bellatrixista aikuisen liian varhain. Sen vuoksi hänen mielensä elää yhä lapsen maailmassa. Tulee elämään vielä pitkän aikaa, kunnes hän saa edes pienen osan lapsuuttaan takaisin. Vasta lapsuuden jälkeen voi aikuistua.
Tämäkin kohta oli hyvä, tykkäsin paljon.

Mitähän mää vielä keksisin? Empä oikein muuta.

Kiittäen ja kumartaen uudestaan ficille ja kirjoittajalle,
Natural, joka voisi varmaan harkita nukkumista.


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #12 : 07.04.2011 21:17:54 »
Ooi, Natural. Mä melkeen jo ehdin unohtaa, että olit kommentoinut tähän, koska en heti jaksanut mitään vastausta alkaa väsäämään :) Olen aika taitava

Mä tässä ficissä jotenkii jännällä tavalla onnistuin pääseen neiti Mustan pääkopan sisälle (joka loppujen lopuksi taisi kuitenkin olla oma pääkoppani) ja tuotua sieltä esille ne piinaavat ja ahdistavat tunteet, jotka kaihertaa ja painaa mieltä. Tosin kuten jo taisin jossain viestissä mainita, en ite oo koskaan kokenu asiaa yhtä pahana kuin Bells tässä ficissä. Mutta tästä sitten tuli tämmöinen... jännä. En mä pysty tätä ite enää edes kunnolla lukemaan, kun ahdistaa :( Ja tossa lopussa kun mainitaan, että Bella tahtoo kostonsa niin ehkä se oli sitten se liittyminen kuolonsyöjiin, ehkä hän sen jälkeen mahdollisesti kidutti kiusaajiaan, ehkä tappoikin.

Mä oon aina ihan pienestä pitäen ollu tosi kiinnostunu suojelusenkeleistä, joten tuntu jotenkii helpolta kirjoittaa sellainen tähän. Tied sitten, mikä siinä niin kovasti kiehtoo. Ja niin, itsekin kykenen jotenkin tosi helposti samaistumaan kiusattuihin/hylättyihin ihmisiin. Jotenkin se vain... no, en tiedä.

Kiitän kamalasti ihanasta kommentistasi
sennamiila, joka viettää erittäin lokoisaa kahdella päivällä pidennettyä viikonloppuaan ;)


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #13 : 21.04.2011 15:11:18 »
Ihana!!! Ja niin surullinen... :'( :'( :'( :'( :'( Kuka tuo kertoja mahtoi olla? Ainakin hän osasi kuvailla tarkasti Bellatrixin tunteita... ;)

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Näytös voi alkaa
« Vastaus #14 : 21.04.2011 18:06:23 »
Kiitoskiitos, ihana Hermione :) Kertojaa en paljasta, jokainen tehköön omat päätelmänsä. Suojelusenkeli se oli ;) Tai ehkä se olin minä! Joo hei, hyvä idea, minähän se ihan selkeesti olin, Bellsin suojelusenkeli.

Kiitän jälleen kerran
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.