Kirjoittaja Aihe: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 22. osa+loppu/ valmis 16.9!  (Luettu 7218 kertaa)

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Todella lupaavilta vaikuttavia kumpainenkin ja nousi niitä lukiessa heti hymy huulille. Summaryt olivat varsin koukuttavia ja vaikuttivat mielenkiintoisilta, huomasin myös että uusia hahmoja nousi esille ja se sai minut valtavan uteliaaksi. Olin myös todella iloinen lukiessani että uusia hahmoja tulisi esille sillä silloin tämä hahmokaarti vain lisääntyy myös ihanaa. Jos minun nyt pitäisi sanoa kumpi on minusta paremman/houkuttelevamman kuuloinen en osaisi todellakaan päättää. Pidin näiden kummankin nimestä!

Vapauttaakseen Herakleksen lampusta heidän täytyy löytää miehen kadonnut kissa, mikä sekään ei ole aivan helppoa koska Herakles ei aivan muista missä näki sen viimeksi.
 
Voi raukkaa kun on kirottu hengeksi lamppuun, onhan se hieman ongelmallista jos ei muista missä näki kissan viimeksi. Lisäongelmaa aiheuttaa varmasti myös se että on nukkunut jo hieman pidemmän aikaa ja kissa on liikuva otus.

Mutta entä jos prinsessa ei haluakaan löytää tosirakkauttaan, tanssia tanssiaisissa ja on jo aivan onnellinen elämäänsä? Lisäksi hänellä on myös todella ylisuojeleva isoveli…
Tää kohta sai hymyn nousemaan huulille tässä,kerro kerro summaryssa. varsinkin tuo maininta todella ylisuojelevasta isoveljestä oli ihana ja hauska yhtä aikaa.
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 373
En olisi edes huomannut näitä jos en uteliaisuudesta tullut lukemaan Kuolottaren kommenttia :)  (jotain hyötyä pitkästä ja uteliaasta nenästäkin)
 Kissanpäivä otsikkona kuulostaa siltä ettei tarinasta ainakaan vauhtia ja huumoria puutu ( mistä sadusta nyt muka puuttuisi?)Kissan etsimiseen taidetaan tarvita enemmän onnea ja ruokaa, kuin muistikuvaa missä se on viimeksi nähty( tosin siitä voi olla hyötyä(nimim. 3kattia omistava)) Eliza, tuo miesten kauhu. Pitäisikö noita miehiä nyt hieman sääliä kun tuo nainen lähtee metsästämään :D   Ilmarosvot<3


Kerro kerro.. Kehtaanko edes sanoa että tuli suomi ensimmäisenä vastahakoisesta prinsessasta mieleen XD  kun luin ensin summarun kuin että ketä hahmoja siinä on ;D
Ehkäpä noita rituaaleja tullaan rikkomaan, ihan vain vaikka isoveljen ärsytykseksi ;) Eikö taikapeilin, jolla pystyy näkemään minne vain haluaa, luovuttaminen mieshenkilölle ole hieman vaarallista, jos noin siveyden puolesta ajatellaan...  :P  ainakin se ylisuojeleva veli voisi olla tuota mieltä :D

 
      hamsu



Questacia

  • ***
  • Viestejä: 25
Mulla on sellainen erittäin huono tapa, että luen jatkoficit vasta sitten, kun ne on valmiita. Liian usein ficci on jäänyt kesken/päivitystahti hiipunut olemattomiin. Lisäksi tykkään lukea paljon kerralla, tämäkin meni kahdessa erässä. Hatunnostot kaikille, jotka tätä olivat ahkerasti joka välissä kommentoineet.

Tykkään ihan mielettömästi tästä au:sta. Myönnän olevani satujen ja lasten piirrettyjen suuri kuluttaja, aina oon tykännyt niistä paljon. Luen ja katon kyllä muutakin, mutta saduissa on oma hohtonsa. Lisäksi usein vähän vanhemmille lapsille tarkoitetuissa (7-11v) leffoissa on yleensä paljon yllättävämpi juoni kuin jossain nuorille/aikuisille tarkoitetuissa, jotka on ehkä jännittäviä, mutta juonen arvaa jo koteloa katsellessa.

Miten mä aina onnistun pälättämään kaikkea turhaa ennen kuin varsinaisesti kommentoin ficciä?

Tässä ficissä mulle tuli eniten mieleen Simbad, seitsemän meren sankari. En tiedä onko tarkoituksellista vai ei, mutta kyseisessä leffassa Simbad miehistöineen seilaa maailman ääriin hakemaan varastetun rauhankirjan estääkseen täydellisen kaaoksen/maailmanlopun. Siinä oli myös tuollainen elävä saari, se tosin taisi olla joku jättikilpikonna.

Tykkään tavastasi kirjoittaa Pohjoismaita (paitti lordimme Ruotsi) veljeksinä. Siinä on kuitenkin mukana vähän DenNoria ja Islanti on vähän... ulkopuolinen, kuten aina. Muttei kuitenkaan onneksi tunnu ottavan pahakseen. Ja onhan hällä Berwaldin linnan väki (jotka muuten oli niin ihania aina sählätessään!)

Sun kirjotustyyli on sellanen on tosi helppolukuinen, mutta kuitenkin niin kuvaileva. Seikkailivatpa meidän sankarit sitten synkässä metsässä tai aavikkokaupungissa, tuntui välillä että olisin itsekin ollut mukana.

Nahka on muuten tosi hieno keksintö! Mäkin haluun kokeilla! Ja en voinut olla nauramatta riikinkukko!Ranskalle. FrUK on lahja taivaasta ja tykkäsin paljon kohdista, joissa sitä oli. Varsinkin se, kun Hollanti (♡) meni tarkistamaan, että onko hullu velhotar häipynyt ja palasi ilmoittaen, että saarella oli jotain pahempaa (anteeksi, en jaksa lainata näitä kohtia, niin joudun selittelemään tällain)

Iiiisot plussat myös Spamanosta. Sitä ei oo koskaan liikaa. Lovino oli ihana tässä, tykkäsin paljon siitä vankilasta pakenemiskohdasta. Varsinkin siitä, kun Lovinitomme (anteeksi Espanja) meni mafiapomon puheille ja esitteli itsensä kapteeni Vargaksena ilman mitään vaikutusta, mutta johan alkoi tapahtua kun kerrottiin toinen nimi. En edes tiedä, että mikä mua niin viehättää tuollaisessa "Minulla on toinenkin nimi" -jutussa. Hm.

Ja tietty plussaa myös Turkista ja Egyptistä. Jossain vaiheessa Turkki oli suorastaan mun inhokkihahmo, mutta nykyään pidän hänestä. Egypti on kanssa ihana! Häneen en oo kyllä turhan paljoa ficcimaailmassa törmännyt. Tää saatto olla jopa ensitapaaminen, en kyllä ole varma. Musta Egyptin ja tämän äidin suhde on jotenkin tosi mielenkiintoinen (okei mullahan ei oo mitään järkyttävää kiinostusta kaikkea muinaiseen Egyptiin liityvään, ehei..)

Hihittelin sisäisesti tai vähemmän sisäisesti lähes koko ajan. Kiitos tästä, tätä oli ilo lukea niinkuin nyt yleensäkin kaikkea mitä kirjotat.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2014 17:53:47 kirjoittanut Questacia »
Wer fremde Sprachen nicht kennt, weiß nichts von seiner eigenen.
~ Johann Wolfgang von Goethe

Vyra

  • Vieras
Kiitoksia taas kaikille~!

Questacia: Kiitos! Tämäpä oli iloisesti yllättävä kommentti! Mie ajattelin jo että tämä fikki on nyt loppu ja käsitelty, joten tällaiset "odottamattomat" kommentit ovat aina todella iso yllätys.
Mulla on sama vika. Mä luen fikkejä vasta kun ne ovat valmiita (eikä voi kyllä muitakaan syyttää siitä, ahkerammallakin fikkarilla on aina se joku juttu joka on vaan jostain syystä jäänyt kesken. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja joskus ei vaan ehdi kirjoittaa / jaksa / unohtaa mitä piti tapahtua ja sitten fikki jää kesken.) Lisäksi mie oon ihan uskomattoman nirso lukija... Mulla on nää tietyt parit joista tykkään ja sitten te loput kärsitte siitä kun mie tuputan niitä kaikille... Sori...

Lainaus
Tässä ficissä mulle tuli eniten mieleen Simbad, seitsemän meren sankari.
Se oli se, mihin tämä alunperin pohjautui! :D Näillä kaikilla on yksi "pääsatu" joista olen siis lähtenyt ja sitten muita vaan tulee mukaan. Kaunottarella se oli Kaunotar ja hirviö (tosi iso yllätys.), tällä se oli Sinbad (sekä se leffa että tuhannen ja yhden yön versio), Kerro, Kerro... perustuu Tähkäpäähän ja Kissanpäivä taas Aladdiniin. Ja mie aloin just pohtia, että jos vielä viittisin jossain välissä niin voisin tehdä jutun myös Saksasta ja Italiasta. Sellaisen one-shot tyylisen. Se luultavasti pohjautuisi Robin Hoodiin.

Oikeastaan mie aloin jopa miettiä, että jos mie koskaan jalostaisin mistään fikistäni originaalin tarinan, se olisi luultavasti tämä sarja.

Mutta kiitos kaikille ihanista kommenteista <3 Mie voisin nyt vaikka lopettaa tämän pölinän ja mennä kattomaan jos saisin Puolan ja Liettuan seikkailuun uuden luvun.

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
En uskonut, että tämä jatko-osa voisi vetää vertoja Kaunottarelle. Miten olinkaan väärässä. Tämä oli jopa vielä parempi!
Ihanasti olit sotkenut kaikenlaisia asioita keskenään, kuten nuo Antiikin Kreikan jutut ja Sinbad. Kreikan mytologia on niin kiinnostava, että olin ihan innoissani kun luin noita kohtauksia, joissa oli jotain siihen viittaavaa. :)

Mathiaksen lisäksi Antonio toimi sellaisena piristysruiskeena. Sait minut tykästymään Romanoonkin. Ja miten hienoilta Antonion ja Lovinon koko nimet kuulostavatkaan.
Lovinosta tuli myös mieleen Zorro, varsinkin siinä vankilakohtauksessa :D

En enää muista, missä luvussa, mutta jossain kohtaa Gilbertistä käytettiin nimeä Preussi. Oliko se laitettu sinne vain meitä lukijoita hämäämään? ;)
Toivottavasti Eliza ei tee mitään kamalaa Gilille :S ja Gilbird on todellakin mahtava :D

Voi Tino parkaa... Hyvä että sai näytettyä muille, kenen Berwald on. SuFin oli taas kerran todella söpöä ja onneksi he olivat mukana tarinassa. <3 Aavikkokaupungin rakkaudentunnustuskohtaus oli suloinen.

Vitsi, kaikki vaan muuttuu linnuiksi... Minäkin tahdon lentää! :(

Kuten jo alussa sanoin, pidin tarinasta. Se on varmaan toiseksi paras lukemani Hetalia-ficci. Ensitapaaminen on kuitenkin ykkönen. ;)
Sé onr sverdar sitja hvass!