Kirjoittaja Aihe: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 22. osa+loppu/ valmis 16.9!  (Luettu 7219 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Nimi: Pandora
Kirjoittaja: Vyra
Fandom: Hetalia + kasa satuja, kansantarinoita ja kreikkalainen / lähi-idän mytologia
Genre: AU, huumori, draama ja seikkailu (slash)
Ikäraja: K-11
Päähenkilöt/paritus: Hollanti (Tim), Espanja (Antonio), Romano (Lovino), Suomi (Tino), Ruotsi (Berwald), Tanska (Mathias) ja Norja (Lukas) / SuFin & Spamano, vivahdus FrUK:ia ja PruHun:ia voi esiintyä.
Huom! Ihmisnimet käytössä.

Summary: Vuosi kirouksen purkautumisen jälkeen Tim van de Holland, kauppias joka pystyi myymään aivan mitä tahansa, joutuu myöntämään karun tosiasian; hänet on ryöstetty.

Eikä ryöstetty pieni lipas ole väärissä käsissä todellakaan hyvä asia, koska pelkästään sen aukaiseminen voi tuhota koko maailman. Mathias ja Lukas seuranaan Tim lähtee etsimään lipasta ja sen varastanutta varasta estääkseen mahdollisen maailmanlopun. Matkan varrella he saavat seuraa ja kaikkien vaikeuksien voittamiseen tarvitaan myös tiettyjen merirosvokapteenien apua.

Pystyvätkö sankarimme estämään tuhon huolimatta seireeneistä, merihirviöistä ja muista vaaroista? Riittävätkö pelkkä taikuus, rakkaus ja rohkeus tehtävän onnistumiseen ja mitä tapahtuu, jos Pandoran lipas aukeaa taas?


Traileri:

Olipa kerran kauan sitten kaukaisessa maassa…

”Missä se on?”

…Ryhmä sankareita.

”Meillä on mukanamme kaksi taitavaa soturia, noita oudon hevosen kanssa ja… Lux, missä sinä olet hyvä?”
”Pysymään poissa tieltä”
”Ja yksi jolla on maalaisjärkeä. Kuka muka pärjäisi meitä vastaan?

Joilla on tehtävä

”Sinä siis hukkasit jotain, joka voi aiheuttaa maailmanlopun?”
”Jep”
”Etkä tiedä, kuka sen vei?”
”Niin”
”Miksi se edes oli sinulla?”

Tarvitaan merirosvoja…

”Laskekaa aseenne ja luovuttakaa kaikki tomaattinne meille!”

…Taikuutta…

”Älä kysy, se toimii.”
”Miten?”
”Koska se on taikuutta. Se toimii aina.”

…ja hieman rohkeutta,

”Jos et nyt ole hiljaa, minä kerron Lukakselle mitä oikeasti tapahtui jouluna kolme vuotta sitten!”
”Et uskalla!”

koska matka on täynnä vaaroja…

”Te siis haluatte meidän laivamme, jotta voitte matkustaa maailman ääriin ja tehdä ties mitä ettekä edes itse tiedä, minne olette menossa ja luultavasti kuolette kaikki?”
”Niin minä jo sanoin.”
”Minusta se kuulostaa todella hyvältä.”

…ja outoja asioita.

”Tässä kohti ei pitäisi olla saarta. Ei ole ollut koskaan ennenkään.”
”Hm, sinä varmaan vain menit sekaisin. Minusta se on ihan oikea saari.”
”…Mistä vetoa, että se syö meidät?”
”Saaret eivät syö ihmisiä.”
”Ehkä tämä saari syö?”
”En usko.”

Tervetuloa mukaan!
”Kymmenen kruunua vetoa, että me kaikki kuolemme.”


A/N: Hei, tässä on Kaunottaren jatko-osa; Pandora! Pitkähkö summary varmaan kertoikin kaiken tarpeellisen, mutta kyseessä on siis multicrossover, koska en osannut päättää mihin satuun liitän tämän. Eniten tässä taitaa olla viitteitä kreikkalaisesta mytologiasta ja Tuhannen ja yhden yön tarinoista. Kaunottaren tapahtumista on kulunut vuosi ja kaikki muu sitten selviääkin tarinan edetessä.
Mulla on nyt valmiina jotain tyyliin seitsemän lukua. Laitan prologin ja ensimmäisen luvun sitten huomenna (jos netti toimii / ei pidä lähteä minnekään). Jos joku ihmettelee, miksi mä suollan näitä nyt tällaista tahtia, se johtuu siitä että mulla on enää vajaa kuukausi aikaa ennen kuin koulu alkaa enkä ole varma ehdinkö sitten enää kirjoittaa.

« Viimeksi muokattu: 22.06.2015 03:34:54 kirjoittanut Beyond »

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, traileri 6.7.-14
« Vastaus #1 : 06.07.2014 18:33:44 »
Rakastuin tuohon nimeen, Pandora<3<3<3

Tämä on muuten yksi suosikkini kreikkalaisista taruista. Vanha jengi koolla, kihisen jännityksestä en malta odottaa ensimmäistä lukua. traileri on todella hyvä ja olen jo koukussa vaikken olekkaan lukenut ficciä. traileri oli muuten myös todella hauska  ja sain jo maittavat naurut ;)
Juoni vaikuttaa mielenkiintoiselta ja herää monia kysymyksiä jo pelkästään trailerista.

”Laskekaa aseenne ja luovuttakaa kaikki tomaattinne meille!”
Ihana<3<3

”Älä kysy, se toimii.”
”Miten?”
”Koska se on taikuutta. Se toimii aina.”
Ihana yksinkertainen perustelu.

”Jos et nyt ole hiljaa, minä kerron Lukakselle mitä oikeasti tapahtui jouluna kolme vuotta sitten!”
Et uskalla!”
Jos ei lahjonnalla niin sitten uhkailulla ;D

”Te siis haluatte meidän laivamme, jotta voitte matkustaa maailman ääriin ja tehdä ties mitä ettekä edes itse tiedä, minne olette menossa ja luultavasti kuolette kaikki?”
”Niin minä jo sanoin.”
”Minusta se kuulostaa todella hyvältä.”
;D

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, traileri 6.7.-14
« Vastaus #2 : 06.07.2014 19:34:35 »
Heii!
Nyt mä kommaan alusta asti! Kerrankin!
Hauska traileri ja kuulostaa mielenkiintoselta :) Hollanti on mukana, jei!
Njoo, ootan jatkoa ^^

Menolly

PS. Tätä ei voi edes laskea kommentiksi :')

PPS.
”Kymmenen kruunua vetoa, että me kaikki kuolemme.”
Häviät kymmenen kruunua mitenpäin tahansa  ;D Ihana :D
« Viimeksi muokattu: 06.07.2014 20:35:53 kirjoittanut Menolly »

Slytherin cat

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, traileri 6.7.-14
« Vastaus #3 : 06.07.2014 20:47:53 »
Rakastuin jo traileriin. <3 Ja koska on kyseessä jatko-osa, niin totta kai tulen tätä seuraamaan! Tämä vaikuttaa trailerin perusteella todella hauskalta ja mielenkiintoiselta. (Hollanti ja Norja, <33)

Niin, Norja. Olen rakastunut siihen jo etukäteen. (Mikä varmaan onkin jo selvää...)

Nyt minulla on kiire kommentoida muita ficcejäsi (Luin sen Italia-perhe jutun, mutten jaksa erikseen kommentoida, niin sanon nyt, että se oli aivan loistava! :'D Vatikaani...) niin että morjens vaan!

(Ja hyvä että kirjoitat finiin, koska sillä tavoin minunkin ficcini saa lukijoita... Laumaeläimiä tosiaan. Muhaha. *pahis*)

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, traileri 6.7.-14
« Vastaus #4 : 07.07.2014 15:44:39 »
Kiitoksia kaikille kolmelle <3 Mä en osannut odottaa noin montaa kommaa pelkkään traileriin. Toivottavasti loputkin tarinasta on hyvä! Mulla oli tälle montakin nimiehdotusta, mutta Pandora voitti kirkkaasti. Se on tarpeeksi lyhyt ja ytimekäs ja kertoo kaiken olelliseni.

Unohtui muuten sanoa, että tässä on myös hieman vivahdetta Assassin's Creedistä, koska Ezio ja Edward on niin kovia jätkiä eikä piraatti-Lovinoa voi kirjoittaa ilman sitä.

Sitten pitemmittä puheitta~


Prologi: Kadonnut aarre

”Missä se on?” Tim mutisi itsekseen ja kaivoi vielä hieman syvemmältä vankkureittensa kätköistä. Hän oli etsinyt jo koko aamun ja pikkuhiljaa yleensä aina tyyni mies alkoi näyttää hermostuneelta. Hän työnsi säkkejä syrjään tieltään ja heitteli eteen sattuneita esineitä ulos saadakseen paremmin tilaa löytääkseen sen, mitä oikeasti etsi.

”Oliko tämäkin täällä?” hän kysyi itseltään saatuaan käsiinsä pienen öljylampun, jonka kuparinen pinta oli hienon pölyn peitossa. Tim ei kuitenkaan näyttänyt olevan niin kiinnostunut juuri siitä esineestä, joten hetken kummasteltuaan hän heitti sen olkansa yli ulos. Lux, joka oli hieman huolestuneena tullut lähemmäs katsomaan, nappasi lentävän öljylampun ilmasta ja katseli sitä tutkivasti.

”Älä vain hiero sitä”, Tim sanoi vankkureista ohimennen, ”sen sisällä on dzinni. Se on varmaan aika vihainen.” Lux nyökkäsi ja laski lampun huolella muiden sekalaisten esineiden kasaan.

”Onko jokin hätänä?” hän kysyi ja kurkisti vaunuun. Tim oli aina kerännyt paljon tavaraa mukaansa, mutta oli silti outoa että mies joutui etsimään näin pitkään jotain tiettyä esinettä.

”On”, Tim myönsi ja istui sitten hetkeksi alas hiuksiaan haroen, ”lipas. Minä en löydä sitä.”

”Millainen lipas?” Lux kysyi. Hän näki heti pienellä vilkaisulla ainakin kolme erilaista lipasta.

”Se on pieni”, Tim kuvaili ja näytti kädellään mallia, ”ja se on kultainen. Se on koristeltu kaiverruksin, mutta ne eivät oikeastaan tarkoita mitään.” Lux mietti hetken ja pudisti sitten päätään.

”Ainoa kultainen lipas, jonka minä muista, on se jonka annoit sille miehelle joka halusi naittaa tyttärensä kuninkaalle”, hän sanoi, ”mutta se oli paljon isompi ja siinä oli smaragdeja kannessa.”

”Se ei ollut se”, Tim mutisi ja hieroi leukaansa. Hän katseli epäilevänä ympärilleen, kun pieni mutta nopeasti kasvava pelko alkoi hiipiä hänen mieleensä. Hän ei kyennyt löytämään esinettä, jonka hän varmasti muisti laittaneensa juuri sinne. Lisäksi se ei ollut niitä esineitä, joita esiteltiin kaikille tai säilytettiin huolimattomasti, joten Tim ei hetkeäkään uskonut, että hän olisi vain laittanut sen väärään paikkaan.

”Minut on ryöstetty”, hän lopulta totesi päätyessään ainoaan mahdolliseen vaihtoehtoon, ”Lux, valjasta hevonen, minulla on asiaa Lukakselle ja Mathiakselle.”

Lux nyökkäsi ja lähti ripeästi noutamaan lähettyvillä laiduntavaa hevosta. Tim istui vaununsa perällä ja tuijotti synkästi maata. Hän ei tosiaankaan pitänyt siitä, että joku ryösti hänet, ja vielä vähemmän siitä kun se tehtiin hänen huomaamattaan.


Ensimmäinen luku: Merirosvoja ja aatelisia


Meri oli kaunis ja taivas kirkas, kun yllättäen ilman halkoi hätääntynyt huuto.

”Merirosvoja!” tähystäjä huusi hädissään ja huitoi taaksepäin, ”lähestyvät kovaa vauhtia!” Laivan kapteeni, jonka takin kauniit hopeanapit loistivat häikäisevän kirkkaasti aina kun auringonvalo osui niihin, kääntyi ja totesi kauhukseen tähystäjän olevan aivan oikeassa. Merirosvolaiva oli jo lähes saavuttanut heidät ja musta lippu näkyi selkeästi korkeimman maston huipulla.

”Miten he…?” hän kysyi hämmästyneenä sillä laiva ei missään nimessä ollut ollut lähellä vielä hetki sitten. Oikeastaan he eivät olleet nähneet toista laivaa kahteen päivään eikä missään lähellä ollut yhtäkään saarta, jolta merirosvot olisivat voineet tulla, ja ilma oli niin selkeä kuin oli mahdollista tehden mahdollisen laivan huomaamisen helpoksi. Toisin sanoen, laiva oli ilmestynyt tyhjästä.

”Aseisiin!” kapteeni huusi ja veti oman miekkansa vyöltään. Hänen ympärillään miehistö juoksi ja laivastoluutnantit huusivat ohjeitaan. Merirosvolaivan kannella järjestys näytti olevan paljon parempi ja kaksi miestä seisoi rintarinnan ruorissa.

”Puolustakaa!” kapteeni huusi, kun merirosvolaiva tuli vierelle ja pakotti toisen laivan hidastamaan samaan tahtiin. Ensimmäiset merirosvot hyppäsivät valloitettavan laivan kannelle käyttäen köysiä apunaan ja toiset löivät koukkuja ja lankkuja laivojen väliin kiinnittäen ne toisiinsa.

Toinen ruorissa seisseistä merirosvoista juoksi ja otti vauhtia laivansa kaiteelta hypätessään toisen laivan kannelle. Pitkä miekka toisessaan ja pistooli toisessa kädessään hän onnistui lähes yksin aiheuttamaan hämmennystä laivaston sotilaiden keskuudessa. Pian kansi oli täynnä taistelevia sotilaita ja merirosvoja ja miekkojen kalske sekä satunnaiset laukaukset olivat ainoa ääni.

Toinenkin merirosvokapteeneista oli liittynyt taisteluun ja valloitettavan laivan kapteeni piti häntä silmällä. Mies oli jo päihittänyt muutamat hänen parhaista sotureistaan, joten kapteeni varautui siihen että joutui itsekin pian mukaan taisteluun. Tähän asti hän oli seissyt turvassa pääkannella miestensä takana johtaen taistelua vain sanoillaan.

Kapteeni oli niin keskittynyt huutamaan ohjeitaan ja seuraamaan pelottoman merirosvokapteenin liikkeitä, ettei hän lainkaan muistanut toista miestä. Sitä, joka oli hypännyt hänen laivaansa ensimmäisenä ja hiipi nyt hiljaa vaanien mastopuulla hänen yläpuolellaan. Kapteeni ei edes huomannut, kun hahmo hiljaa tiputtautui alas ja löi kaksi hänen vartijoistaan tainnuksiin ennen kuin kumpikaan ehti huutaa varoitusta. Oikeastaan hän huomasi vasta, kun pistoolin metallinen piippu painettiin hänen ohimolleen.

”Käske heidän laskea aseensa”, tiukka ääni sanoi. Kapteeni ei uskaltanut kääntää päätään, mutta silmäkulmastaan hän näki nuoren miehen, jolla oli punaruskeat hiukset ja vakava ilme kasvoillaan. Hän nosti kätensä ylös hitaasti.

”Perääntykää”, hän käski miehiään ja muutaman minuutin kuluttua merirosvot olivat riisuneet kaikki sotilaat aseista ja keräsivät heitä yhteen.

”Maahan”, merirosvo käski kapteenia, ja mies totteli. Hänen aseensa potkaistiin kauemmas ja merirosvon ase osoitti edelleen tiukasti hänen päähänsä.

”Ah, Lovinito”, toinen ääni sanoi ja askeleet lähestyivät nopeasti, ”se oli hieno temppu!”

”Jeah”, Lovino mutisi ja tuijotti luovuttanutta kapteenia, ”mutta millainen kapteeni oikein jättää miehensä taistelemaan ja piilottelee heidän takanaan?” Hänen äänessään oli halveksuntaa ja kauhukseen kapteeni huomasi toisen merirosvon kumartuvan alas vierelleen.

”Aivan”, mies sanoi ja katsoi häntä tutkivasti, ”herra kapteeni, te olette unohtaneet kunniallisuuden.” Niin oudolta kun moitteet kunniallisuuden puutteesta merirosvon suusta tuntuivatkin, kapteeni oli enemmän järkyttynyt tunnistaessaan miehen. Hänellä oli ruskeat hiukset, vihreät silmät ja hän hymyili helpolla tavalla, joka tosin tässä tilanteessa tuntui hermostuttavalta. Hänellä oli sekä miekka että kaksi pistoolia vyöllään ja hän oli pukeutunut pitkään punaiseen laivastotakkiin, jonka oli varmasti varastanut, ja hattuun, jonka sulka liehui hieman tuulessa. Oikeassa korvalehdessä roikkui pieni timantti.

”Kap… Kapteeni Carriedo?” kapteeni kysyi kauhuissaan ja mies nyökkäsi tyytyväisen näköisenä. Sitten kapteeni käänsi katsettaan sen verran, että näkisi hänet alun perin vanginneen miehen.

”Kapteeni Vargas”, hän sanoi nyt varmana siitä, että hänen tuurinsa oli todellakin iäksi mennyttä. Lovino oli pukeutunut muutoin samalla tyylillä kuin Antoniokin, mutta hän oli hatun sijaan kietonut huivin hiuksilleen ja se oli taistelun aikana valahtanut hänen kaulalleen.

”Kyllä”, Lovino sanoi, ”ja nyt sinä luovutat meille kaikki tomaattisi.” Hetken oli täysin hiljaista.

”Mitä?” kapteeni lopulta kysyi varmana siitä, että oli kuullut värin.

”Idiootti”, Lovino sanoi, ”anna kaikki tomaatit meille.”

”Te ette siis halua kultaa?” mies varmisti ja Antonio hymyili leveästi.

”Voimme me ottaa nekin, jos sinä et halua niitä enää”, hän totesi iloisesti, ”mutta meiltä loppui tomaatit ja ne ovat erittäin merkittävä osa oikeaa pastakastiketta. Tämä on todella tärkeä asia.”

”Hengen tärkeä”, Lovino totesi kylmästi ja painoi aseensa varmistimen alas.

Myöhemmin kapteeni seisoi hämmästyneenä oman laivansa kannella ja katseli poistuvan merirosvolaivan perään. He olivat vieneet kaikki tomaatit, mutta jättäneet kaiken muun ja pitäneet vain kapteenille lyhyen puhuttelun velvollisuuksista ennen kuin olivat poistuneet. Vasta paljon myöhemmin kapteeni oli alkanut ihmetellä sitä seikkaa, että kahta merirosvokapteenia lukuun ottamatta kaikki muut hyökkääjät olivat olleet hieman outoja ja näyttäneet katoavan sillä hetkellä kun laivat erkanivat toisistaan. 

>><<<>>>><<

Tim astui ovesta sisään ja väisti kohti heitettyä pulloa, joka osui miehen sijaan ovenpieleen ja särkyi pieniksi paloiksi jotka kimmelsivät hetken auringossa ennen kuin katosivat. Sitten hän katsoi Lukasta moittivasti.

”Mutta en minä edes ole tehnyt mitään”, hän sanoi ja toinen mies kohotti olkiaan.

”Se oli refleksi”, hän selitti.

”Hei Tim!” Mathias huudahti iloisesti ja veti miehen sisemmäs, ”miten menee?”

”Huonosti”, Tim vastasi ja istahti alas yhdelle tuoleista edes pyytämättä lupaa, ”tarvitsen hieman apua.” Lukas katsoi häntä epäillen, mutta viittoi silti keijujaan siivoamaan aikaisemman loitsunsa jäljet ja istui alas kuuntelemaan.

”Mihin?” Mathias kysyi ja istui itse takan eteen.

”Minulta varastettiin jotain ja haluan sen takaisin”, hän myönsi ja kumpikin mies näytti hetken sekä järkyttyneeltä että yllättyneeltä.

”Sinulta varastettiin jotain?” Lukas lopulta kysyi, ”miten se on edes mahdollista?”

”En minä tiedä”, Tim mutisi silti ärtyneenä tapauksesta.

”Saanko kysyä jotain”, Lukas sanoi hetken päästä, ”mitä sinulta tarkalleen varastettiin?”

”Pieni lipas”, Tim vastasi, ”sain sen eräältä naiselta, jotta pitäisin sen turvassa hänen puolestaan.” Lukas henkäisi ja kalpeni äkisti.

”Älä vain sano, että sen naisen nimi oli Pandora?” hän pyysi, mutta Tim nyökkäsi lyhyesti. Sitten he kumpikin kirosivat hiljaa.

”Kuka on Pandora?” Mathias kysyi uteliaana.

”Oli”, Lukas korjasi häntä, ”hän oli nainen, jolle annettiin lipas täynnä murheita ja tuhoa. Hänen oli tarkoitus pitää se turvassa, mutta hän lankesi ja avasi sen jättäen vain toivon vahingossa sisälle.”

”Myöhemmin hän päästi toivonkin ulos”, Tim jatkoi, ”ja lipas on tyhjä. Tai sen pitäisi olla. Se on maaginen, joten se ilmeisesti kerää itseensä epäonnea ja vain odottaa, että joku aukaisee sen taas.”

”Mikä tarkoittaa sitä, että jos joku idiootti nyt aukaisee sen, hän saattaa vapauttaa kaaoksen maailmaan”, Lukas totesi ja huokaisi, ”mitä ajattelit tehdä?” Tim kohautti olkiaan.

”Ensimmäisenä haluan sen etsintäloitsun, jonka lupasit sitä Nahkaa vastaan viime vuonna”, hän sanoi, ”ja sen on parasta olla todella hyvä.” Lukas nyökkäsi totisena ja nousi ylös etsiäkseen tarvittavat välineet. Uhkaava maailmanloppu oli todella hyvä syy käydä työhön välittömästi.

”Pidä seuraa Mathiakselle”, hän sanoi ja keskittyi sitten loitsuunsa.

Lukas vietti pitkän tovin mumisten puoliääneen outoja sanoja ja piirtäen kynttilänvahalla riimuja pöydän pintaan. Välillä hän keskusteli keijujensa kanssa ja ne tekivät niin kuin hän pyysi. Mathias ja Tim seurasivat hänen työskentelyään hiljaa ja istuen paikoillaan sivummalla siltä varalta, että Lukas häiriintyisi heistä. Niin ei kuitenkaan käynyt ja lopulta mies pysähtyi ja pehmeän sininen hohde, jota hänen keijunsa olivat tehneet, hälveni.

”Siinä”, Lukas sanoi, kun Tim asteli lähemmäs. Hän oli piirtänyt pöytään hieman kompassiruusua muistuttavan kuvion, jonka ympärillä riimut kiersivät.

”Taidokas”, Tim mutisi arvostaen huolellista loitsintaa. Lukas ei kuitenkaan juurikaan välittänyt kehuista sillä hetkellä.

”Laita sormesi tuohon”, hän sanoi osoittaen kuvion keskustaa, ”ja ajattele etsimääsi asiaa. Älä missään tapauksessa mieti mitään muuta sillä voit hajota palasiksi ja minä en halua siivota sitä sotkua.” Tim nyökkäsi ja painoi sormensa miehen osoittamaan kohtaan.

Maailma tuntui venyvän hänen ympärillään ja yhtäkkiä Tin tunsi lentävänsä. Hän leijui ja näki kaiken ja ei mitään yhtä aikaa. Sitten näkymä tarkentui hieman ja hän tajusi kulkevansa hyvin nopeasti eteenpäin. Hän näki yksisarvisen metsäaukiolla ja ohitti sen nopeasti. Meri aukeni hänen allaan, mutta hän ei siltikään pysähtynyt. Vauhti vain jatkui ohi pienten saarien kunnes hän saavutti kaukaisen aavikon laitaman. Juuri sillä hetkellä, kun hänen jalkansa koskettivat hiekan pintaa, vauhti pysähtyi ja maailma pirstaloitui palasiksi jättäen miehen tipahtamaan tyhjyyden halki.

Tim hätkähti ja katsoi hämmentyneenä ylös kattoa kohden. Hän makasi selällään lattialla ja Mathias ja Lukas katsoivat häntä tutkivasti. Mies nielaisi yrittäen saada sydämensä sekä hengityksensä tasaantumaan ja tunsi ikävän päänsäryn alkavan.

”Mitä se oli?” hän kysyi oudon käheällä äänellä.

”Etsintäloitsu”, Lukas vastasi, ”tehokkain minkä tiedän. Näitkö sen?” Tim pudisti päätään.

”Olisit voinut varoittaa”, hän mutisi, ”näin reitin, mutta se katkesi kesken.” Lukas mutristi huuliaan pettyneenä ja vilkaisi pöytää, johon riimut ja loitsu kuvio olivat palaneet kiinni. Se loitsu oli aivan loppuun kulutettu eikä olisi enää minkään arvoinen.

”Sitten se oli liian kaukana”, hän vastasi ja Tim nyökkäsi.

”Minun täytyy silti lähteä”, mies totesi ja nousi varovasti istumaan, ”se on jossain meren takana.”   

”Minä tulen mukaan”, Mathias ilmoitti suoraan. Hän ei varmasti jättäisi tilaisuutta näin hyvään seikkailuun käyttämättä.

”Jos se on meren takana, on parasta etsiä paras laiva”, Lukas totesi ohimennen, ”minä kuulin, että kapteeni Carriedo on taas merillä.”

”Minä en pidä siitä miehestä”, Tim mutisi.

”Jos olet melkein tuhonnut maailman, sinulla ei ole varaa valittaa”, Lukas totesi takaisin, ”ai niin, ja minä tulen myös mukaan. En todellakaan aio jättää maailman kohtaloa teidän kahden vastuulle.” Hän tehosti sanojaan kutsumalla peikkoapulaisensa paikalle ja sen massiivinen hahmo kohosi hetkeksi hänen yläpuolelleen. Mathias hymyili leveästi selvästi tyytyväisenä siitä että sai veljensä kerrankin mukaan, mutta Tim pudisti päätään luovuttaneena.

”Hei, minä näin Luxin kylällä, mitä on…”, Eirikur sanoi astuessaan ovesta, mutta vaikeni nopeasti tuijottamaan lattialla istuvaa miestä ja veljeään joka seisoi tyynesti peikkonsa vierellä. Lisäksi ilmassa haisi aivan selvä loppuun palaneen loitsun haju ja Mathias näytti epäilyttävän tyytyväiseltä.

”Vai niin”, nuorukainen totesi ja sulki sitten oven taas.

><<<>><<>>><

”Lordi Oxenstierna”, lakeija ilmoitti saliin saapuvia portaiden yläpäässä ovien vieressä. Miehellä oli kantava ja hyvin arvovaltainen ääni sekä hieno puku päällä, mutta hän epäröi hieman seuraavan nimen kohdalla, ”ja… Tino Vaen…”

”Ei se haittaa”, Tino kuiskasi miehelle pahoitellen. Sama tapahtui joka kerta ja oli lakeija sitten kuinka hienostunut tahansa, hän ei vain osannut lausua Tinon sukunimeä. Sitä paitsi Tino ei ollut niin tärkeä vaan hänen vierellään seisova mies oli. Berwald oli kuitenkin aatelinen toisin kuin Tino, joka oli asunut koko elämänsä pienessä mökissä veljiensä kanssa ennen kuin oli päätynyt Berwaldin luo linnaan ja lopulta murtanut miehen kirouksen, jonka itse asiassa Tinon oma veli oli langettanut. Asia oli jälkikäteen aiheuttanut pienoisen perheriidan.

Kirouksen murtumisesta oli nyt kulunut vuosi ja hän ja Berwald olivat matkustelleet ympäriinsä noin puolet siitä ajasta. Suurimman osan aikaa heillä oli hauskaa ja he olivat nähneet monia asioita, joista Tino oli ennen vain lukenut. Lisäksi Berwald oli loistavaa matkaseuraa. Hän tiesi paljon asioita ja heistä kahdesta hän oli se joka yleensä sai rohkeimmankin maantierosvon miettimään kahdesti heidän ryöstämistään. Ei sillä, että Tinokaan olisi ollut sen huonompi. Hän kantoi nyt vyöllään sekä puukkoa että pistoolia, jota käytti harvoin mutta tarvittaessa.  Eränä iltana leiriittymisen jälkeen Berwald oli lähtenyt hetkeksi tutkimaan ympäristö ja palannut vain löytääkseen Tinon istumassa vieraan miehen kanssa leirinuotiolla. Ensi alkuun oli näyttänyt aivan siltä, että mies olisi vain kutsunut ohi kulkeneen kulkijan seuraan, mutta tultuaan lähemmäs Berwald oli huomannut tuntemattoman miehen olevan kauhuissaan ja Tinon hymyilevän hieman liian epätavallisesti.

Vielä tarkempi tutkiminen paljasti, että Tino oli yllättänyt miehen tonkimasta heidän laukkujaan ja ystävällisesti aseella uhaten istuttanut tämän alas. Sen jälkeen hän oli käyttänyt kymmenen minuuttia kertoakseen miehelle paljon asioita, joita Berwald muka teki rosvoille.

Mies-raukka oli lähes pyörtynyt nähdessään Berwaldin ensimmäisen kerran.

Tino ja Berwald yrittivät parhaansa mukaan pysyä poissa näköpiiristä ja heillä ei ollut mukanaan kuin kaksi hevosta ja pienet laukut, mutta jotenkin kummassa aateliset ja kuninkaalliset löysivät heidät aina ja kutsuivat linnoihinsa. Tino alkoi jo epäillä, että jalosukuisilla oli joku kuudes aisti joka auttoi tunnistamaan muut jalosukuiset. Niin monta kertaa oli ryhmä ritareita tai viestinviejä ilmestynyt lähes tyhjästä ja suorastaan vaatinut lordi Oxenstiernaa herransa puheille. Sitten heidät oli kiikutettu linnaan, vaatetettu hienoihin asuihin ja kutsuttu ties mihin juhliin.

Aluksi Tino oli ollut utelias ja kiinnostunut kaikista hienoista asioista ja paikoista, joihin Berwaldilla oli pääsy syntyperänsä vuoksi. Sitten hän oli pikkuhiljaa tajunnut, mihin kaikki lordit ja kuninkaat tähtäsivät kutsumalla Berwaldin luokseen ja sitten tunkemalla tyttärensä tai veljentyttärensä tai serkkunsa tai kenet vain naimaikäisen naissukulaisensa miehen lähelle. Mitä enemmän Tino katsoi naisten yrityksiä, sitä enemmän hän alkoi kyllästyä aatelisiin ja heidän juhliinsa.

Nytkin hän seurasi hieman sivummalta, kun Berwald jutteli muutaman naisen kanssa kohteliaasti. Tai pikemminkin kuunteli kohteliaan näköisenä sillä naiset eivät tuntuneet juurikaan antavan hänelle aikaa sanoa mitään. Tämänkertaisen juhlan järjestäneellä kuninkaalla oli ilmeisesti kaksitoista tytärtä ja hän alkoi olla hieman epätoivoinen heidän naittamisensa suhteen. Prinsessojen käytöksestä, syvään uurretuista kaula-aukoista ja liian tiukaan vedetyistä korseteista päätellen hekin olivat epätoivoisia jo.

Tinon olisi käynyt heitä sääliksi, jos häntä ei olisi ärsyttänyt niin paljoa. Mutta häntä ärsytti, joten hän vain siemaili liian makeaa boolia ja pani tyytyväisenä merkille, että naisten yrityksistä huolimatta Berwaldin silmät eivät kertaakaan eksyneet heidän leukaansa alemmas. Tino itse sai olla yleensä aivan rauhassa, koska hänellä ei ollut titteliä, joten hän ei ollut näiden ihmisten mielestä edes kiinnostava. Paitsi Berwaldin mielestä tietenkin hän oli salin mielenkiintoisin ihminen.

Tino kyllästyi hetken päästä katselemiseen, joten hän laski lasinsa takaisin pöydälle ja käveli matkakumppaninsa luo pelastamaan häntä. Hän hymyili tervehdykseksi kaikille ja asetti kätensä miehen olkapäälle.

”Berwald”, hän sanoi ja antoi kätensä liukua alas miehen käsivartta pitkin kunnes hänen sormensa jäivät leikkimään koristeellisen takin hihalla. Miehen kaikki huomio oli heti suunnattu Tinoon ja Tino tiesi olevansa epäreilu yritteliäitä naisia kohtaan, mutta Berwald luultavasti kiittäisi häntä myöhemmin pelastamisestaan.

”Ja?” Berwald kysyi ja tarttui kiinni Tinon kädestä.

”Ajattelin mennä käymään ulkona”, nuorempi mies sanoi ja Berwald nyökkäsi.

”Tulen mukaan”, hän sanoi ja nyökkäsi sitten lyhyesti naisille hyvästiksi ennen kuin lähti kävelemään Tinon kanssa poispäin. Tino melkein tunsi murhaavat katseet selässään, mutta hänen hymynsä ei värähtänyt ollenkaan.

He kävelivät ihmisjoukosta pois pienelle parvekkeelle. Yö ilma oli hieman viileä, mutta väentungoksen jälkeen se tuntui vain tervetulleelta. Tino nojasi kaiteeseen ja katseli taivaalle yrittäen erottaa tähtiä, vaikka ikkunoista loistava valo sokaisikin hiukan. Berwald tuli hänen vierelleen ja nojasi hänkin kaidetta vasten.

”Kiitos”, mies mutisi ja Tino hymähti.

”Ole hyvä”, hän vastasi, ”oletko ihan varma, että kukaan heistä ei ole sinun prinsessasi?” Tino vitsaili, mutta Berwald katsoi häntä kuitenkin hieman moittien.

”Sinä olet minun prinsessani”, mies lopulta vastasi ja painoi pienen suukon Tinon hiuksille.

”Minä en ole nainen”, nuorempi mies mutisi, mutta ei kuulostanut yhtään ärtyneeltä.

”Tiedän”, Berwald vastasi hieman tyytyväisen kuuloisena, ”haluatko lähteä?” Tino vilkaisi parvekkeelta alas ja totesi pudotuksen olevan vain hieman enemmän kuin metri. Se olisi juuri sopiva.

”Jos olet varma, että et halua seurustella enää”, hän sanoi ja Berwald mumisi jotain, mikä kuulosti todella kieltävältä.

”Nähdään tallilla”, mies sanoi ja käveli takaisin sisään hyvästelläkseen illan isännän ja luultavasti kaikki kaksitoista tytärtä. Tino sen sijaan kumartui ja kierähti parvekkeen kaiteen yli maahan. He olivat kerran kumpikin hävinneet yhdestä juhlasta näin, mutta se oli aiheuttanut liian suuren hämmingin, joten nyt Berwald joutui aina poistumaan virallisella tavalla, mutta Tino sai jättää pitkät kohteliaat hyvästit välistä ja mennä edeltä valmistelemaan heidän hevosiaan.

Berwald ilmestyi paikalle, kun Tino oli jo satuloinut kummankin hevosen ja vaihtanut hienot lainavaatteensa omiinsa, jotka soveltuivat huomattavasti paremmin päiviä kestävään ratsastukseen ja ulkona yöpymiseen. Hän oli laskostellut lainaamansa vaatteet huolella ja asettanut ne pöydälle, josta joku varmaan huomaisi ne aamulla.

Tino ojensi Berwaldille vaihtovaatteet ja mies otti ne vastaan samoin tyytyväisenä siitä, että sai vaihtaa juhlavat vaatteet taas omiinsa. Berwaldin pukeutuessa Tino kiinnitti heidän laukkunsa hevosten selkiin satuloiden taakse ja nousi itse jo ratsaille. Hänen rautias tammansa pureskeli kuolaimiaan, mutta odotti kärsivällisesti, että Berwald nousi oman ruunikkonsa selkään.

”Minne päin nyt?” Tino kysyi ja Berwald mietti hetken ennen kuin vastasi.

”Haluaisitko nähdä meren?” hän kysyi ja Tino nyökkäsi tyytyväisenä.


A/N: Ruotsilla on linna, Ruotsi on aatelinen.
Eikö piraatti-Espanja ja Lovino olekin hienoja? Mä oon niin kauan halunnut kirjoittaa tuollaista! Myöhemmin luvassa on myös pientä flashbackiä siitä, miten he päätyivät tuonne, mutta tämän ekan luvun tarkoitus oli lähinnä kertoa, mitä hahmoille kuuluu näin vuoden jälkeen. Hyvin näyttää menevän.
Tämän fikin suuri kysymys on: Kuka on varas?

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 1. osa 7.7.-14
« Vastaus #5 : 08.07.2014 14:10:38 »
Toinen luku: Jos metsään menet…

”…Ja muista lukita ovi yöksi”, Lukas sanoi Eirikurille, joka ei oikeastaan edes kuunnellut. Tim ja Mathias istuivat jo hevostensa selässä miekat ja laukut satuloihin sidottuina. Mathiaksen raskasrakenteinen sotaratsu haisteli jo ilmaa innostuneena siitä, että pääsi taas matkalle, ja kuopi maata kärsimättömästi.

”Etkä päästä ketään ylimääräistä sisälle. Et varsinkaan Gilbertiä, Elizabeta kertoi, että hän on taas juoninut jotain viime aikoina”, Lukas jatkoi, ”ja siitä tuli mieleen, jos tarvitset jotain tai tulee ongelmia, mene linnalle. He auttavat.”

”Bror”, Eirikur keskeytti, ”minä pärjään kyllä. Menkää jo.” Nuorukainen kuulosti kärsimättömältä ja Lukas katsoi häntä pitkään tutkivasti ennen kuin lopulta nyökkäsi.

”Ehkä”, hän totesi ja halasi sitten vastahakoista veljeään nopeasti, ”hei hei sitten.” Lukas nousi oman ratsunsa selkään. Se oli aivan pikimusta eikä kukaan ollut nähnyt sitä ennen. Oikeastaan Eirikur vannoi, että se oli edellisenä yönä noussut läheisestä lammesta Lukaksen kutsusta. Lisäksi sillä näytti olevan torahampaat ja hyvin ilkeä katse, mutta se kuitenkin pysyi jotenkuten aloillaan oudoilla merkeillä koristeltujen suitsien pitelemänä. 

”Hei hei”, Eirikur vastasi ja vilkutti lähtijöiden perään helpottuneena siitä, että he todellakin lähtivät. Hän ei olisi jaksanut kuulla enää kertaakaan, mitä kaikkea hän sai tai ei saanut tehdä veljiensä poissa ollessa. Eikä siitä ollut muutenkaan hyötyä, koska hän aikoi silti tehdä täsmälleen niin kuin itse halusi. Täydellinen kyky jättää kaikkien muiden ohjeet huomioimatta oli teini-iän suurimpia etuja.

>>>><><<<<

”Lovi on niin suloinen”, Antonio mumisi unissaan nojatessaan ruoria vasten, ”kuin pieni punainen tomaatti. Niin suloinen.” Tuuli ei ollut kovin voimakas ja laineet olivat niin pienet, että laivan liikkeet olivat tottuneelle merenkävijälle tuskin huomattavia. Antonio oli jotenkin onnistunut nukahtamaan seisaaltaan ja hän oli lähes lyyhistynyt ruorin päälle. Silti hän onnistui jotenkin edelleen ohjaamaan laivaa. Lovino katsoi häntä hetken miettien, miksi hän oli edes lähtenyt miehen mukaan, ja potkaisi sitten Antoniolta jalat alta.

”Lovi!” Antonio sanoi riemastuneena heti, kun oli herännyt sen verran, että osasi kohdistaa katseensa yläpuolellaan seisovaan mieheen. Lovino tuhahti ja nappasi nyt vapautuneesta ruorista kiinni ennen kuin heidän kurssinsa muuttuisi liikaa.

”Sinun piti ohjata laivaa, idiootti”, Lovino huomautti.

”Niin minä teinkin”, Antonio väitti hymyillen noustessaan istumaan.

”Et tehnyt”, italialainen sanoi tiukasti, ”sinä nukuit.” Antonio mietti hetken ja katseli ympärilleen laivan kannella. Kaikki laivan puuosat olivat vanhoja ja meriveden suolalla kyllästämiä, mutta silti asiansa palvelevia. Muutamissa purjeissa oli reikiä ja siellä täällä roikkui outoja riekaleita, jotka vain ilmestyivät tyhjästä, mutta Lovino ja Antonio olivat jo huomanneet että heidän laivallaan tapahtui silloin tällöin outoja asioita. Kuten esimerkiksi se, että ohjausta lukuun ottamatta laiva liikkui itsestään ja heidän miehistönsä oli suurimman osan aikaa näkymätöntä.

”Ai”, Antonio totesi hieman kummastuneena, ”se selittäisi sen, miksi olin selälläni enkä seisaallani.” Lovino tuhahti ja pudisti päätään.

”Minä en edes ymmärrä, miten sinä…”, hän mutisi, mutta loppu jäi Antoniolta kuulematta koska miehen ääni vaipui epäselväksi mutinaksi. Lovino otti paremman otteen ruorista ja alkoi ohjata espanjalaisen puolesta. Antonio katsoi häntä ylpeänä. Hän oli itse henkilökohtaisesti opettanut Lovinolle kaiken merenkäynnistä ja vain vuodessa mies oli tullut niin hyväksi, että näytti nyt seistessään aluksen kannella avojaloin ja hieman nuhjaantuneet vaatteet päällään aivan yhtä itsevarmalta kuin hän oli näyttänyt puku päällään hämärässä toimistossaan.

”Minä tarkistin ruuman”, Lovino totesi hetken päästä, kun Antonio oli asettunut paremmin istumaan rennosti selkä kaidetta vasten nojaten ja katseli maisemia. Itsestään liikkuvassa laivassa oli se hyvä puoli, että heillä oli paljon aikaa tehdä kaikkea muuta.

”Löysitkö ne kilpikonnat, joista minä puhuin?” Antonio kysyi ja Lovino pudisti päätään äkäisesti.

”Usko jo, siellä ei ole mitään kilpikonnia”, hän vastasi, ”ja meiltä alkaa vesi loppua.” Antonio nyökkäsi ja kaivoi sitten takkinsa taskusta moneen kertaan taitellun kartan ja harpin mittaamisen avustamiseksi. Hän mittaili hetken etäisyyksiä satamakaupunkeihin ja muutamiin saariin.

”Voimme mennä joko vakipaikkaamme tai sitten jonnekin ihan uuteen”, hän totesi.

”Vakipaikka”, Lovino valitsi, ”viimeksi, kun sinä puhuit uudesta paikasta, se oli laivaston linnoitettu tukikohta.”
 
”Mutta se oli hauskaa!” Antonio muistutti.

”Ehkä”, Lovino myönsi, ”mutta minä en jaksa nyt valloittaa mitään.”

”Ihan niin kuin Lovinito toivoo”, Antonio sanoi ja katsoi hymyillen italialaista, joka mutisi hetken äkäisesti lempinimensä vuoksi.

>>>>><><<<<<

”Ei sinne voi mennä”, kyläläinen sanoi päättäväisesti.

”Olet sanonut tuon saman jo viisi kertaa. Kerro jo, miksi?” Lukas sanoi kyllästyneenä. He seisoivat erittäin synkän näköisen metsän laidalla ja muutamat kyläläiset yrittivät sinnikkäästi estää heitä menemästä syvemmälle metsään. He olivat kulkeneet jo muutaman päivän Mathias, Tim ja Lukas ratsastaen ja Lux ajaen vankkureita kuten oli aina tehnyt. Matka oli sujunut suurimmaksi osaksi rauhallisesti Timin johtaessa joukkoa etsintäloitsun avulla näkemänsä reitin perusteella.

”Sinne ei vain voi mennä”, kyläläinen totesi, ”kukaan ei ole koskaan mennyt.” Mathias ratsasti hieman lähemmäs korkealla kohoavia puita ja katseli niitä uteliaana.

”Minä en näe minkäänlaista muuria”, hän totesi, ”enkä edes kieltomerkkejä.”

”Mutta sinne ei vaan voi mennä”, toinenkin kyläläinen liittyi mukaan aivan yhtä päättäväisenä.

”Miksi?” Lukas tivasi käyden yhä kärsimättömämmäksi.
 
”Siellä on vaarallista”, viimein yksi kyläläisistä sanoi, ”siksi.”

”Ja mikä siellä on niin vaarallista?” Tim kysyi sivummalta ja poltteli piippuaan ajankuluksi. Kyläläiset katselivat toisiaan hetken ennen kuin yksi heistä vaivautui vastaamaan.

”Emme tiedä”, hän sanoi, ”mutta kukaan ei ole koskaan mennyt sinne.”

”Jos kukaan ei ole koskaan mennyt sinne, mistä te tiedätte että siellä on jotain vaarallista?” Mathias kysyi ja taas seurasi pieni kyläläisten välinen sanaton keskustelu.

”Koska kukaan ei ole koskaan palanut elävänä sieltä takaisin”, yksi heistä totesi ja muut nyökkäilivät innokkaasti. Lukas sen sijaan painoi kätensä ohimoilleen aivan kuin olisi saamassa päänsäryn.

”Mutta kun kukaan ei ole kerta mennyt sinne”, hän mumisi itsekseen ja hieroi ohimoitaan, jos asiaan ei pian tulisi jotain järkeä, hän kiroaisi koko joukon. Vähät siitä, että Tino oli viime vuonna kieltänyt häntä kiroamasta enää ketään. Tino ei saisi koskaan tietää tästä. 

”Meillä on mukanamme kaksi taitavaa soturia, noita oudon hevosen kanssa ja…”, Tim aloitti ja keskeytti hetkeksi miettiäkseen, ”Lux, missä sinä olet hyvä?”

”Pysymään poissa tieltä”, Lux vastasi edes miettimättä ja käänsi sivua kirjasta, jota hän oli lukenut koko ajan istuen rennosti vankkureiden kuskinpenkillä ohjat polvien välissä. Vankkureiden vetohevonen laidunsi tyytyväisenä ja muut hevoset katselivat sitä kateellisena. Paitsi Lukaksen hevonen tietysti. Se silmäili puissa istuvia lintuja epäilyttävästi.

”…ja yksi, jolla on maalaisjärkeä”, Tim jatkoi, ”mikä tuolla metsässä voi olla niin pelottavaa, että me emme pelota sitä enemmän kuin se meitä?” Nyt kyläläiset näyttivät joutuvan todella miettimään. He kokoontuivat hetkeksi keskustelemaan otsat yhteen painettuina ja selät matkaajia kohden käännettyinä. Joukko odotti hetken kiltisti kunnes kyläläiset saivat hiottua tarinaansa tarpeeksi.

”Ihmissusia”, he lopulta ilmoittivat hieman ylpeinä.

”Oikeasti?” Mathias kysyi ja kyläläiset nyökkäilivät tyytyväisinä sekoittaessaan miehen innon peloksi, ”loistavaa! Mennään heti!”

”Siellä on vampyyreitä kanssa!” yksi kyläläisistä yritti vielä epätoivoisena, vaikka Mathias oli jo hyvää vauhtia katoamassa metsään Tim perässään.

”Yritämme muistaa kertoa terveisiä”, Lukas mutisi ja seurasi muiden perässä.

He olivat kulkeneet metsässä jo reilun tunnin ja Mathias oli pettynyt. Miehellä oli ollut kovat odotukset ihmissusien suhteen, mutta toistaiseksi he eivät olleet nähneet mitään muuta kuin yhden jäniksen. Eikä sekään ollut ollut kovin pelottavan näköinen ja Lukaksen hevonen oli syönyt sen.  Vampyyreitäkään ei näkynyt yhtään, vaikka Mathias yritti houkutella niitä selittämällä, että hänen verensä oli huippuluokka ja varmasti erittäin ravitsevaa.

”Tämä on ihan tylsä paikka”, hän mutisi lopulta ja mökötti hieman hevosensa selässä.

”Minä sanoin sinulle jo”, Lukas totesi, ”tässä metsässä ei ole mitään maagista. Se on vain iso ja synkkä.”

”Pieni tappelu olisi ollut mukava”, Mathias sanoi kaipaavalla äänensävyllä ja katseli silti aina välillä etsien polkua reunustavia varjoja. He jatkoivat vielä jonkin aikaa hiljaisuuden vallitessa ja ilman yhtään ihmissusihyökkäystä, kunnes he saapuivat pienen puron varteen. Rantatörmä näytti tarpeeksi leveältä, jotta he kaikki mahtuisivat hyvin leiriytymään.

”Jäädään tähän”, Tim ehdotti ja muut myöntyivät ilman vastaväitteitä. Tottuneesti he saivat leirinsä pystyyn ja kerääntyivät pienen nuotion ympärille syömään eväitään. Pimenevässä illassa vain pieni nuotio valoa tuomassa metsä näytti entistäkin synkemmältä ja varjot liikkuvan itsekseen. Kukaan ei kuitenkaan välittänyt puhua asiasta ja he söivät hiljaa. Syötyään he sopivat vahtivuoroista ja kaikki muut paitsi ensimmäiseen vuoroon valittu Mathias nukahtivat nuotion ympärille.

Mathias istui hiljaa selkä muita kohti ja kuunteli yön ääniä hieman tylsistyneenä. Hän oli kuitenkin istunut paikallaan jo jonkin aikaa eikä hän ollut kuullut yhtään ihmissuden ääntä. Mathia tosin ei tiennyt tarkalleen millaista ääntä ihmissudet pitivät, mutta hän oli aika varma että se oli hieman samanlainen kuin normaalien susien ääni.   

Yhtäkkiä jokin liikahti läheisessä pusikossa ja Mathias jähmettyi. Hän kuunteli tarkasti hetken ja, kun hän kuuli selvän oksan napsahduksen, hän nousi mahdollisimman hitaasti ja hiljaa ylös puristaen kirveensä vartta. Hän vilkaisi taakseen nähdäkseen, oliko kukaan muu havahtunut, mutta kaikki näyttivät olevan unessa. Vielä hetken hän epäröi lähteä tutkimaan pelkän äänen takia, mutta hän luotti siihen että muut olisivat kuitenkin turvassa.

Mathias eteni hiljaa ja yritti varoa kuiville oksille astumista. Hän ehti kävellä muutaman metrin matkan metsään, kun hän erotti ison hahmon. Puiden oksien lävitse hohtava kuunvalo oli juuri tarpeeksi vahva, että hän näki hahmon liikahdukset, muttei itse hahmoa kuitenkaan kunnolla. Pieni virne alkoi nousta miehen huulille ja hän kohotti kirvestään valmiina.

Muutaman juoksuaskeleen jälkeen hän iski, mutta kirveen terä kohtasi metallisen kalahduksen säestämänä miekanterän ja aseet lukkiutuivat paikoilleen. Mathias painoi kirvestään miekkaa vasten ja kumartui hieman eteenpäin nähdäkseen vastustajansa kunnolla. Näin lähellä hän erotti kasvonpiirteetkin huolimatta heikosta valaistuksesta.

”Sinä!” hän huudahti, ”minä luulin sinua ihmissudeksi.” Berwald murahti ja näytti itsekin pettyneeltä tavattuaan juuri Mathiaksen.

”Luulin, että sinä olit”, hän kuitenkin myönsi. Hetken miehet tuijottivat toisiaan haastavasti ja sitten kumpikin kohautti olkiaan ja perääntyi vain sen verran, että sai tilaa uudelle lyönnille. Tino, joka seisoi muutaman metrin päässä, katsoi miehiä hieman kummissaan, mutta laittoi kuitenkin pistooliinsa takaisin koteloon todettuaan tilanteen normaaliksi ja lähti kohti puiden välissä loistavaa leirinuotiota. Jos Mathias kerta oli täällä, Tino luultavasti löytäisi tuttuja leiristä.

Lukas, joka oli havahtunut siinä vaiheessa, kun Mathias ja Berwald olivat aloittaneet tappelunsa, ja todennut että nukkuminen ei onnistuisi enää kahden miehen riehuessa metsässä, istui nuotion äärellä ja näytti vain hieman yllättyneeltä, kun Tino käveli hänen luokseen. Tino sen sijaan oli paljon yllättyneempi.

”Lukas, mitä sinä täällä teet?” hän kysyi ja toinen mies kohotti kulmaansa.

”Noinko sinä tervehdit veljeäsi, jota et ole nähnyt puoleen vuoteen?” hän kysyi ja Tino hymyili hieman.

”Mathiasta minä en ehtinyt tervehtiä ollenkaan”, hän totesi ja istuutui sitten veljensä viereen. Lukas vilkaisi siihen suuntaa, josta taistelun äänet tulivat.

”Oletan, että hän löysi Berwaldin”, hän sanoi kuivasti ja Tino nyökkäsi, ”jotkut eivät sitten opi milloinkaan.”

”Ainakin heillä on hauskaa”, Tino sanoi, ”mutta oikeasti, mitä sinä teet täällä?” Lukas tuijotti hetken nuotiota ennen kuin vastasi. Mathias ja Berwald tuntuivat äänestä päätellen olevan silti vauhdissa, mutta Tim ja Lux nukkuivat aivan kuin mikään ei olisi oudosti. Ehkä he olivat tottuneita kaikkeen ja heräisivät vasta sitten, kun joku pitelisi miekkaa kurkulla, tai sitten he olivat vain erittäin hyvä unisia.

”Tuo”, Lukas sanoi ja nyökkäsi nukkuvaa kauppiasta kohti, ”hukkasi esineen, joka saattaa väärissä käsissä hyvin helposti aiheuttaa kaaosta, hävitystä tai maailmanlopun. Hän aikoo hankkia sen takaisin ja minä tulin varmistamaan, että kaikki sujuu hyvin.” Tino nyökkäsi aivan kuin hänelle olisi täysin normaalia ja jokapäiväistä kuulla mahdollisesta maailmanlopusta.

”Entä sinä, mitä sinä teet täällä?” Lukas kysyi ja tarkasteli veljeään hetken. Tino oli kasvanut hieman ja matkustamisella oli selvästi ollut hyvä vaikutus häneen, vaikka hänen vaatteensa olivatkin kuluneet ja hän oli hiustenleikkuun tarpeessa. Tyytyväisenä noita pani merkille, että ainakin Berwald oli pitänyt hänen veljestään huolta.

”Olemme menossa merelle”, Tino selitti olkiaan kohauttaen, ”ja tämä reitti tuntui hyvältä. Aateliset eivät koskaan käyttäisi tätä, jos ei lasketa niitä prinssejä ja prinsessoja, joilla on aina jokin tehtävä menossa.”

”Pakoiletko sinä aatelisia?” Lukas kysyi huomattuaan tietyn sävyn veljensä äänessä, ”en tahtoisi järkyttää, mutta sinun matkaseurasi on aatelinen.”

”Hyvin hauskaa, Lukas”, Tino totesi, ”mutta me pakoilemme heitä. Minä olen jo kyllästynyt katsomaan kuinka joka ikisellä aatelisella on ainakin yksi naispuolinen sukulainen, joka tarvitsee hyvät naimakaupat.” Lukas katsoi tarkkaavaisena veljensä nyt äkäistä ilmettä ja nyökkäsi sitten.

”Ymmärrän”, hän sanoi ja viittoi sitten metsän suuntaan, ”heillä menee varmaan vielä hetki, joten voimme ihan hyvin yrittää nukkua lisää.” Tino nyökkäsi ja nousi hakeakseen omansa ja Berwaldin hevosen muiden joukkoon. Sen jälkeen hän käpertyi nuotiolle Lukaksen lähettyville. Hän ehti torkkua jonkin aikaa kunnes heräsi siihen, että Berwald asettui makuulle hänen vierelleen. Tino hymähti tuntiessaan käsivarren asettuvan tutulla tavalla vyötäisilleen.

”Oletteko te kumpikin ehjiä?” hän kysyi unisena.

”Ja”, Berwald vastasi ja painoi hyvänyönsuukon Tinon otsalle.


A/N: Joka sadussa pitää olla ainakin yksi synkkä ja pimeä metsä.
Norjan hevonen on muuten kelpie (ei se koirarotu, se satuhevonen joka syö ihmisiä). Mä meinasin ensin antaa hänelle ihan normaalin hevosen, mutta sitten totesin että jos minä olisin hän niin minähän matkustaisin tyylillä ja sitäpaitsi mä en voi vastustaa kiusausta kirjoittaa lihansyöjähevosia mukaan tarinaan. Itseasiassa tolla hevosella on ihan esikuvansa tosielämässä. Se oli sellainen musta suomenhevosori, joka oli omasta mielestään koko maailman kingi. Me kutsuttiin sitä nimellä "Musta Mörkö" (ei ollut sen oikea nimi, se tuli siitä kun me katottiin kun se tuli talliin ekan kertaa komeasti kopista kahdella jalalla ja joku meistä totesi ääneen "minkä mustan mörön te tänne raahasitte?" Nimi jäi elämään.)

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 2. osa 8.7.-14
« Vastaus #6 : 08.07.2014 22:09:02 »
ja ficci alkaa heti seikkailun merkeissä :), tuo pandoran lipas sopii tarinaan ja juoneen hyvin. Voi mieleen nousee monia kysymyksiä, mutta eiköhän niihin saa vastauksen kun juoni etenee. Pidän todella paljon siitä miten hahmot esiintyvät ryhmissä ja kertoja vaihtuu, tämä luo juonesta yhä jännittävämpää.   

Noniin sitten vuorossa on tarinan hahmot: Voi Lukas huolehtiva veli hoitaa pikku veljeään, vaikka tällä meneekin ohjeet täysin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. No mutta, Lukaksen täytyy oppia kärsivällisyyttä jos mieleen nousee nopeasti ihmisten kiroaminen. No niin Lovino ja Antonio merirosvoina toimii, nauroin katketakseni tuolle ryöstökohdalle kenelläkään muulla ei kyllä toimisi ryöstä laivalta tomaatteja, tosin pojilla olikin tärkeä syy tälle ryöstölle.

Tino on aivan ihana, rakastuin todella. Hänen ja Berwaldin pakoilu muilta aatelisilta oli tikahduttavaa, samoin tuo aatelis tutka.Voi prinsessa parkoja, Berwaldin sydämmen valtias on kyllä vain ja ainoastaan Tino.

Tuo kelpie on kyllä ihana, hevoset ovat muutenkin. Olen myös tuon pimeän metsän kannalla, valoisat metsät olisivat suorastaan puuduttavan tylsiä.  Mitähän uusi luku tuo tullessaan? Ooh spamanoa <3<3

Kuolotar

Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 2. osa 8.7.-14
« Vastaus #7 : 09.07.2014 13:42:08 »
Kuolotar: Kiitos! Mä yritän parhaani

Kolmas luku: Viattomuus

Seuraavana päivänä Berwald ja Mathias olivat viimeisiä, jotka heräsivät. Lukas ehti viettää hyvä tovin kärsivällisesti odotellen ennen kuin meni potkimaan vanhinta veljeään kylkeen ja haukkui hänet idiootiksi samalla. Samaan aikaan Tino selitti ensin Berwaldille, mitä Lukas oli hänelle kertonut edellisenä iltana ja Tim täydensi sitten sen mitä oli jäänyt kertomatta.

”Eli olemme menossa tekemään jotain, joka voi sekä maksaa oman henkemme että koko maailman”, Tim totesi lopuksi. Tino kääntyi ja katsoi vieressään seisovaa miestä pyytävästi.

”Berwald”, hän pyysi ja mies nyökkäsi. Tino tahtoi lähteä hullulle maailmanpelastusmatkalle ilman edes varmaa suuntaa? Sen Tino saisi. Berwald muistutti itseään hiljaa että ottaisi vielä muutaman ottelun Mathiaksen kanssa. Ihan vain harjoittelumielessä, jotta olisi parhaassa kunnossa suojelemaan Tinoa.

Lukaksen hevonen mulkoili muita hevosia pahasti, kun he nousivat ratsaille ja jatkoivat matkaa. Synkkä metsä näytti edelleen synkältä myös päivänvalossa, mutta ihmissusia tai vampyyreitä ei edelleenkään näkynyt. Tim johti joukkoa edelleen Mathias perässään ja Lux joukon keskellä vankkureiden kanssa. Lukas ratsasti hänen perässään pitäen oman oudon hevosensa erossa muista elävistä asioista ja joukon viimeisenä tulivat Tino ja Berwald, jotka ratsastivat vierekkäin. Lukas, joka jutteli nuoremman veljensä kanssa olkansa ylitse samalla kun he kulkivat eteenpäin, huomasi helposti että kaksikko noudatti jo rutiiniksi muuttunutta omaa kaavaansa. Berwald tarkkaili ympäristöä ja piti aseensa lähellä käsiään, mutta Tino katsoi eteenpäin ja piti huolen suunnasta. Hänkin piti aseensa vyöllään, muttei ollut läheskään niin jännittynyt kuin Berwald oli. Lukas tiesi veljensä ja hän arvasi, että Tino hyökkäisi vain jos se olisi ainoa mahdollisuus.

Synkkä metsä jäi taakse jo ennen iltaa ja Mathias mutisi pettyneenä huonosta tasosta, mutta muut olivat vain tyytyväisiä kun näkivät taivaan kirkkaana taas. He jatkoivat matkaa pitkin yleistä tietä, mutta muita kulkijoita ei ollut paljoakaan liikkeellä, joten he saivat olla suurimmaksi osaksi rauhassa. Hetki ennen iltahämärää Tim pysähtyi tien vieressä olevalle aukiolle ja katsoi sitä pitkään.

”Minä näin tämän paikan”, hän sanoi, kun muut tulivat lähemmäs, ”mutta täällä oli yksisarvinen.”

”Yksisarvinen”, Tino sanoi ihailevalla äänellä ja Tim nyökkäsi.

”Ne ovat kummallisia olentoja”, hän totesi olkiaan kohauttaen, ”leiriydymmekö tässä?” Lukas, joka usein päätti tällaisista asioista, nyökkäsi ja laskeutui ratsunsa selästä sulavalla liikkeellä. Muut noudattivat esimerkkiä ja pian heidän leirinsä oli taas pystyssä.

”Me näimme kerran yksisarvisia yhdellä retkellä Timin kanssa”, Mathias sanoi Tinolle, kun he istuivat vierekkäin nuotiolla syömässä.  Hänen veljensä loi häneen hieman kateellisen katseen.

”Minä en ole nähnyt, mutta sellainen olisi kiva tavata”, hän sanoi, ”me näimme kerran lohikäärmeitä vuorilla. Ne olivat kaikki hurjia ja yksi niistä kertoi minulle, kuinka monta prinsessaa se oli jo kaapannut. Jostain syystä kaikki olivat kuitenkin lähteneet aina jonkun ritarin tai prinssin mukaan lopulta.” Matias nyökkäsi. Hän ei ollut koskaan käynyt niin kaukana vuorilla että olisi nähnyt lohikäärmeitä, mutta monet Timin asiakkaista tuntuivat olevan paljonkin tekemisissä niiden kanssa.

”Eikö Lukaksen hevonen näytä sinustakin hieman oudolta?” Tino yhtäkkiä kysyi ja katsoi mustaa olentoa, joka seisoi hieman syrjemmässä laiduntavista hevosista. Sekin söi, mutta nurmen sijaan se mutusti oravaa, jonka oli ilmeisesti napannut itse.

”Se ei taida olla hevonen”, Tim totesi Mathiaksen toiselta puolelta, ”minusta tuntuu, että se on demoni tai sitten keijuratsu, mutta jos se on keijuratsu, minä en halua koskaan tavata sitä keijua, joka jalosti sen.”

”Se on hieman pelottava”, Tino myönsi, kun hevonen viimeisteli ateriaansa.

”Älä vain ota katsekontaktia sen kanssa”, Tim neuvoi tyynesti. Lukas, joka oli ollut kauempana etsimässä jotain laukustaan, kääntyi ympäri ja tuijotti heitä hetken aivan kuin olisi arvannut, että he puhuivat jostain häneen liittyvästä. Kaikki vaikenivat viisaasti.

”Minä taidan lähteä hakemaan purosta vettä”, Tino totesi hetken päästä ja nousi ylös. Hän oli kuullut veden solinaa vähän matkan päästä ja raikas vesi maistuisi varmasti hyvältä muutaman päivän pulloveden juonin jälkeen. He voisivat myös täyttää leilinsä seuraavana aamuna ennen lähtöä.

”Ole varovainen”, Berwald sanoi ja Tino hymyili hänelle kävellessään ohi.

Muut jatkoivat nuotiolla jutustelua ja söivät iltapalaansa. Hetken päästä myös Lukas liittyi joukkoon ja kieltäytyi jyrkästi vastaamatta yhteenkään ratsuansa koskevaan kysymykseen, vaikka Mathias kuinka intti häntä vastaamaan. Berwald vilkuili vähän väliä suuntaan, johon Tino oli mennyt, mutta miestä ei näkynyt ja jonkin ajan päästä hän alkoi huolestua. Metsästä ei kuulunut yhtään ääntäkään, mutta puro ei toisaalta ollut kovin kaukana ja Tinon olisi pitänyt olla jo pian takaisin. Huolestuneena Berwald nousi ja otti miekkansa mukaan.

”Tino ei ole palannut”, hän sanoi ja Mathias ja Lukas kumpikin lähes pompparivat ylös tajuten samoin, että heidän veljensä vedenhakureissu oli venähtänyt. Sanomatta sanaakaan he nousivat myös ja lähtivät Berwaldin perään Mathias pidellen miekkaansa valmiina ja Lukas pidellen kohotetussa kädessään pientä hopeista valopalloa tuomaan lisää valoa pimenevään iltaan. Hetken mietittyään myös Tim nousi ylös ja viittoi Luxin odottamaan leirissä.

He seurasivat Tinon jälkiä metsään ja ensimmäisenä kulkenut Berwald pysähtyi hämmästyneenä nähdessään Tinon. Nuori mies istui puron reunalla nojaten koivun runkoa vasten, mutta se mikä sai muut todella hämmästymään, oli se, mitä hän piti sylissään.

Täysin vitivalkoinen yksisarvinen lepäsi miehen kanssa. Se oli asettanut päänsä Tinon syliin ja pitkä sarvi kiertyi sen otsalta hänen kylkensä viereen. Hopeiset pitkät jouhet sekoittuivat vihreän nurmen kanssa ja olennon kyljet kohoilivat rauhallisen hengityksen tahdissa. Yksisarvinen oli taittanut jalkansa osittain alleen, jottei Tino kannattelisi kokonaan sen painoa, ja puro virtasi aivan sen sorkkien ohitse. Tino istui hiljaa paikoillaan unohdettu vesisanko vähän matkan päästä. Hän silitti yksisarvisen kaulaa ja näytti juttelevan sille hiljaa jotain.

Siinä täysikuun pehmeässä valossa Berwald oli varma, että hän oli nähnyt juuri maailman kauneimman näyn. Sitten hän otti askeleen eteenpäin ja lumous särkyi. Yksisarvinen hypähti jaloilleen ja korskui kirkkaan siniset silmät ammollaan. Se ei kuitenkaan paennut vaan seisoi paikoillaan Tinon vieressä ja heilautti päätään aivan kuin tähtäisi sarvellaan.

”Älä”, Tino sanoi eläimelle pehmeästi ja nousi itsekin ylös, ”he ovat ystäviä. Ei ole mitään hätää.” Yksisarvinen näytti epäröivän, mutta sitten se käänsi päätään ja antoi miehen taputtaa itseään taas. Muut kävelivät varoen lähemmäs jotta eivät säikyttäisi eläintä uudelleen.

”Hienon ystävän olet sinä löytänyt”, Mathias sanoi hiljaa ja vihelsi. Tino hymyili hieman vaivautuneena ja piti kätensä yksisarvisen kaulalla.

”Se vain ilmestyi metsästä”, hän selitti, ”ja se on niin kaunis.”

”Sitä se on”, Lukas sanoi ja katseli yksisarvista tutkivasti, ”ne ovat yleensä täysin villejä, mutta ne luottavat viattomiin ihmisiin ja saattavat tulla luokse, jos tuntevat olevansa turvassa.” Tino kurtisti kulmiaan epäilevästi.

”Mutta en minä ole viaton”, hän sanoi, ”minä olen tappanut.” Hän sanoi sen suoraan, mutta pieni häivähdys surua ja katumusta äänessään.

”Tarkoitin sitä toisenlaista viattomuutta”, Lukas selitti ja vilkaisi sitten pitkää miestä, joka seisoi lähimpänä Tinoa, ”Berwald, te olette olleet vuoden yhdessä. Minä olen pettynyt.” Berwald murahti jotain itsekseen, mutta Tinon ilme pysyi hämmentyneenä kunnes hän alkoi pikkuhiljaa oivaltaa ja hänen ilmeensä alkoi vaihdella järkyttyneen ja nolostuneen välillä.

”Minä… Me…”, hän mutisi tietämättä, mitä sanoa, ”se on minun oma asiani!” Mathias kihersi lausunnolle ja Tim katseli hienotuntoisesti toiseen suuntaan, kun veljekset hoitivat välejään.

”Tarkoitat varmaan teidän asianne”, Mathias sanoi virnistäen, ”siihen tarvitaan vähintään kaksi henkilöä.” Tino punastui hieman ja nakkasi veljiään ensimmäisellä asialla, jonka sai käsiinsä, ja se sattui olemaan täysi vesisanko. Lukas väisti, mutta Mathias sai sekä sangon otsaansa että vedet päälleen. Yksisarvinen katsoi äkäistä ja silti punastelevaa miestä hämmentyneenä aivan kuin kysyäkseen pitäisikö senkin hyökätä.

”Minä vihaan teitä kahta”, Tino mumisi veljilleen ja Berwald silitti hänen hiuksiaan lohduttavasti samalla, kun Mathias naureskeli nyt läpimärkänä ja Lukas muuten vain näytti aivan liian tyytyväiseltä.

Yksisarvinen piti seuraa Tinolle koko yön ja se myös hyväksyi Berwaldin lopulta sen verran, että mies sai hellästi taputtaa sen kaulaa. Aamulla valkoinen eläin kuitenkin jäi metsäaukiolle ja hörähti pehmeästi hyvästiksi, kun he lähtivät. Tino kääntyi ympäri satulassaan nähdäkseen, kuinka yksisarvinen katosi takaisin kotimetsäänsä.

”Seuraavan kerran pysähdytään satamassa”, Lukas totesi ja Tino kääntyi taas eteenpäin.

”Mihin satamaan me olemme muuten menossa?” hän kysyi. Asia ei ollut tullut sen tarkemmin esille niiden muutamien päivien aikana, ”Tortugaan? Eivätkö merirosvot ole siellä?” Lukas vilkaisi häntä silmäkulmastaan ja pudisti päätään.

”Luuletko oikeasti, että minä veisin sinut sinne?” hän kysyi, ”ja ei. Me olemme menossa kauppasatamaan, koska kapteeni Carriedo on mitä luultavimmin siellä ja se on muutenkin Timin näkemän reitin varrella.”

”Minä vihaan sitä miestä”, Tim mutisi sivusta ja Lukas mulkaisi häntä kylmästi.

”Sinulla ei siltikään ole varaa valittaa”, hän muistutti, ”me tarvitsemme parhaan.” Mathias ratsasti lähemmäs kauppiasta, joka poltti piippuaan samalla kun ohjasi hevostaan.

”Miksi sinä muuten et pidä hänestä?” mies kysyi uteliaana. Tim oli hetken hiljaa, mutta otti sitten piipun suustaan ja huokaisi.

”Sanotaan vaikka niin, että hän osti minulta jotain vuosia sitten mutta ei koskaan maksanut sitä”, mies sanoi äkäisellä sävyllä.

”Eli toisin sanoen sinut on ryöstetty kahdesti”, Lukas totesi kuivasti, mutta Tim pudisti päätään.

”Se oli kauppaa, ei ryöstö”, hän sanoi, ”minä itse annoin sen reseptin hänelle.” Mathias nauroi ja Tim mulkaisi häntä pahasti.

”Mitä se mies sitten on sinulle velkaa?” soturi kysyi, ”ei kai vain esikoispoikaansa?”

”Kuinka monta kertaa minun pitää se sanoa, minä en halua kenenkään kakaroita”, Tim sanoi edelleen äkäisenä, ”hän lupasi tuoda minulle kolme mustaa helmeä.”

”Mikset kysynyt niitä häneltä viime vuonna?” Tino kysyi ja ratsasti myös veljensä ja kauppiaan vierelle, ”hän oli siellä myös, kun kirous murtui.” Timin ilme muuttui yhä vakavammaksi ja hän mutisi itsekseen puoliääneen ennen kuin työnsi piippunsa takaisin suuhunsa ja jätti vastaamatta. Hänen sijaansa Lux naurahti vankkureiden kuskinpenkiltä.

”Hän yritti kyllä”, nuorimies sanoi, ”mutta Emma kielsi häntä ja sitten se mies hävisi aivan yllättäen.” Asia näytti huvittavan Luxia suuresti ja Mathias nauroi samoin, mutta Tino vain hymyili ymmärtäväisesti mököttävälle kauppiaalle.


A/N: Miksi tässä on yksisarvinen? No... koska mä heräsin yksi aamu ja päätin, että mä todellakin aion kirjottaa yksisarvisen tähän. Siitä saa pari huonoa vitsiä ja veljesten välistä kinastelua on aina hauska seurata.
Seuraava luku onkin sitten kokonaan Lovinolle ja Espanjalle! Yay! Mulla oli todella hauskaa sitä kirjoittaessa. Mä lähen huomenna taas pois, mutta toivottavasti ehdin päivittää tämän ennen lähtöä.

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 3. osa 9.7.-14
« Vastaus #8 : 09.07.2014 16:05:07 »
Synkät ja pimeät metsät on hienoja paikkoja.
Ihanan hauska tarina. Nauroin melkeinpä koko ajan (en kyllä tiedä oliko se tarkoitus, mutt hauskaa oli)

”Tarkoitin sitä toisenlaista viattomuutta”, Lukas selitti ja vilkaisi sitten pitkää miestä, joka seisoi lähimpänä Tinoa, ”Berwald, te olette olleet vuoden yhdessä. Minä olen pettynyt.”
Lukas on miettinyt tätä asiaa yön pimeinä tunteina? Nauroin tolle vaikka kuin pitkään :D

Merirosvoja! Antonio ja Lovinito Lovino on ihania. Tekee mieli pastaa tomaattikastikkeella. Niillä on cool laiva ja cool miehistö. Ja seuraava luku kokonaan niille <3
Hänellä oli ruskeat hiukset, vihreät silmät ja hän hymyili helpolla tavalla, joka tosin tässä tilanteessa tuntui hermostuttavalta. Hänellä oli sekä miekka että kaksi pistoolia vyöllään ja hän oli pukeutunut pitkään punaiseen laivastotakkiin, jonka oli varmasti varastanut, ja hattuun, jonka sulka liehui hieman tuulessa. Oikeassa korvalehdessä roikkui pieni timantti.
<3

mutta toistaiseksi he eivät olleet nähneet mitään muuta kuin yhden jäniksen. Eikä sekään ollut ollut kovin pelottavan näköinen ja Lukaksen hevonen oli syönyt sen. 
Hui kamala O.o Jänö parka.

Mulla on aika monta arvausta varkaasta ^^'' Nyt jännätään, meneekö oikein

Menolly

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 3. osa 9.7.-14
« Vastaus #9 : 09.07.2014 23:37:53 »
Tino ja yksisarvinen, super söpöä <3!  Muutenkin tuo taru hevosten esiintyminen on todella ihana lisä tähän ficciin samoin kuin muutkin taru olennot. Ne sopivat aiheeseen vain niin hyvin, voi että veljesrakkaus on todella monimutkainen.

Voi Tim parkaa, kaikki olettavat hänen keräävän lapsia, vaikka näistä olisi takuulla enemmän haittaa kuin hyötyä. Varmasti asiakkaat jotka yrittävät jättää maksamatta ovat rasittavia, Ai jai, Antonio jonkun pitäisi antaa hänelle korvapuustia. Oih spamanoa luvassa, odotan innolla! 

Jatkoa odotan jännityksellä
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 3. osa 9.7.-14
« Vastaus #10 : 10.07.2014 13:05:22 »
Kiitos kummallekin! Tämä on aika hauska fikki kirjoittaa, kun mä oikeastaan vaan revin kaikkea mukaan aina kun tulee sellainen olo, että tuo vois olla kiva.

Tämän alku on sitten flashbackia.


Neljäs luku: Kuinka merirosvo sai laivansa


Lovino istui kiven päällä ja katseli tuimasti merelle päin. Hän halusi olla hetken yksin, mutta samalla sekin ärsytti häntä. Hän ei tiennyt edes itse mitä hän halusi.

”Typerä Antonio”, mies mumisi itsekseen, ”ja typerä Feli, miksi hän valitsi juuri sen miehen?” Linnaa vallinneen kirouksen murtamisen jälkeen myös Lovinon oma suunnitelma veljensä ja sen ärsyttävän miehen erottamiseen toisistaan oli kariutunut. Hän oli myös jättänyt joukkonsa. Natalia, joka pärjäisi ihan missä vain, oli nopeasti liittynyt toiseen ryhmittymään ja niitti nyt mainetta niissä riveissä, ja Vlad oli jättänyt laitapolut kokonaan ja oli ilmeisesti nyt jonkin kreivin hovimaagi. Mutta Lovino vain istui paikoillaan vailla minkäänlaista suuntaa.

Hän oli lähtenyt kulkemaan pian sen jälkeen, kun linnan kirous oli murtunut. Epäonnistuneet yritykset Mathiaksen saamiseksi pois pelistä olivat kaikki harmittaneet häntä ja hän päätti viettää jonkin aikaa ihan yksin. Kuitenkin Antonio oli seurannut hänen perässään kuin pieni uskollinen koiranpentu, pysyen aina näköetäisyydellä, mutta kuitenkin tarpeeksi kaukana. Ensin Lovino oli jättänyt miehen huomiotta ja huutanut hänelle vain, jos hän tuli liian lähelle.

Antonio vastasi aina hymyllä hänen huutoihinsa ja pysyi lähettyvillä. Muutaman kerran hän toi Lovinolle jotain, kuten palan kauriista jonka oli kaatanut tai makeisia joita oli ostanut. Sitten lähes huomaamatta hän alkoi tulla lähemmäs. Ensin hän alkoi vain kulkea hieman lähempänä ja sitten pystyttää leirinsä lähemmäs Lovinon leiriä niin, että italialainen kuuli kuinka hän lauloi itsekseen iltaisin. Viimein eräänä iltana Lovino oli löytänyt itsensä samalta nuotiolta miehen kanssa ja siitä lähtien he olivat kulkeneet yhdessä, vaikka Lovino silti tiukasti väitti että heillä ei ollut mitään tekemistä toistensa kanssa.

”Lovinito!” tutuksi käynyt ääni kutsui ja Lovino toivoi, ettei mies löytäisi häntä, ”ah, täällä sinä olet!” Se siitä toiveesta. Antonio istahti hänen vierelleen ja hymyili.

”Mene pois”, Lovino mutisi ja käänsi katseensa poispäin, mutta tietenkään mies ei lähtenyt.

”Lovi? Mikä hätänä?” hän kysyi ja hänen äänestään melkein kuuli kuinka hänen hymynsä hyytyi.

”Ei mikään”, Lovino tokaisi, ”jätä minut vain rauhaan.” Hetken oli hiljaista, mutta sitten lämmin käsi hipaisi hänen olkapäätään.

”Ei mitään hätää”, Antonio sanoi lempeästi, ”minä olen tässä. Älä itke, Lovi.” Lovino pudisti päätään. Ei hän itkenyt, hänellä oli vain roska silmässään. Sellainen, joka vaivasi todella paljon. Oikeastaan hänellä oli sellainen kummassakin silmässään.

Lovino ei sanonut mitään. Hän ei pystynyt, joten hän vain istui siinä paikoillaan kasvot käsivarsiensa alle piilotettuna. Antonio silitti ensin vain hänen selkäänsä, mutta veti sitten miehen syliinsä ja halasi häntä kunnes roskat Lovinon silmistä näyttivät huuhtoutuvan pois. Koko sen ajan Antonio hyräili hiljaa ja odotti kärsivällisesti.

”Oli se mitä hyvänsä, minä voin tehdä sen paremmaksi”, hän lupasi ja hymyili rohkaisevasti.

”En minä tarvitse apua”, Lovino vastasi, mutta hänen uhmakkaaksi tarkoitettu lausahdus latistui hieman, kun hänen äänensä ei toiminutkaan niin kuin piti.

”Et tietenkään”, Antonio vastasi, ”minun Lovinitoni on rohkea.”  Lovino mulkaisi häntä hieman, muttei kuitenkaan sanonut mitään.

”Mitä jos lähdemme merelle?” Antonio lopulta kysyi, ”minulla on ollut ikävä sitä elämää ja sinä pitäisit siitä varmasti. Minä voin opettaa sinulle kaiken!”

”Mistä me saamme laivan, typerys”, Lovino vastasi, ”me olemme rahattomia, jos et satu muistamaan.” Antonio naurahti hiljaa.

”Minulla on keinoni”, hän vastasi, ”mutta haluatko lähteä? Jos sanot kyllä, niin meillä on laiva ennen kuin tämä viikko on ohi.” Lovino mietti hetken ja kohautti sitten olkapäitään.

”Kai se voisi olla kivaa”, hän mutisi.

>>>><<>>><<<<

Antonio vei heidät satamaan. Se ei ollut kaikkein isoin satama valtakunnassa eikä varmaan edes virallinen päätelleen siitä millaista porukkaa siellä liikkui. Se oli likainen ja täynnä melua sekä ihmisiä joilla oli epäilyttävä tausta. Antonio kuitenkin näytti tuntevan sen ja johdatti Lovinon kapakan luokse. Hän piti tarkasti huolen, että nuorempi mies oli aina lähettyvillä, ja katsoi ympärilleen aivan kuin etsien jotain. Lovino oli vain kyllästynyt ja äkäinen. Miksi Antonio toi heidät tänne? Jos suunnitelma oli käyttää viimeiset lantit huonoon juomaan ja seuraa, Lovino lähtisi nyt välittömästi pois.

Antonion ei kuitenkaan ollut tarkoitus juoda. Hän katsoi ympärilleen ja hymyili löytäessään etsimänsä.

”Tuolla”, hän sanoi Lovinolle ja osoitti vanhan merenkulkijan näköistä miestä joka istui yksin nurkkapöydässä. Vaikka kapakassa oli muutoin hyvin meluisaa ja riehakas meno, miehen ympärillä näytti olevan tyhjä alue johon kenelläkään ei ollut asiaa. Hänellä ei ollut edes kolpakkoa edessään ja hän katseli kalvakoilla silmillään ympärilleen. Antonio käveli suoraan hänen luokseen.

”Kapteeni Decken”, hän tervehti miestä, joka katsoi takaisin tuimasti.

”Kuka kloppi sinä olet?” hän kysyi epäilevällä äänellä, mutta se ei Antoniota pysäyttänyt.

”Nimeni on Antonio Fernández Carriedo”, hän sanoi, ”mutta tärkeintä on se, että minä olen täällä auttamassa sinua.” Nyt viimeistään mies näytti epäilevältä.

”Minun sieluni on kirottu”, hän sanoi, ”kukaan ei voi minua auttaa, joten unohda se.” Lovino pysyi sivussa, mutta tarkkaili tilannetta huolellisesti.

”Mutta, jos tarina pitää paikkansa”, Antonio sanoi eikä tehnyt elettäkään poistuakseen, ”te vapaudutte, jos nainen jota rakastatte rakastaa teitä takaisin.” Hetken oli hiljaista, mutta sitten vanha kapteeni nyökkäsi.

”Se on totta”, hän myönsi, ”mutta sadan vuoden jälkeen rakkaus on turhaa.”

”Todellako?” Antonio kysyi ja katsoi suuntaan, johon vanhan miehen silmät olivat kiinnittyneet, ”hän näyttää silti kauniilta.” Mustahiuksinen tarjoilijanainen kiillotti laseja tiskin takana ja nauroi jollekin täysin tietämättä, että hänestä puhuttiin vain muutaman metrin päässä. Nainen oli pukeutunut hieman vanhan näköiseen mekkoon, joka oli paikattu jo useamman kerran, mutta hänen silmänsä olivat kirkkaat ja nauru herkässä.

”Niin näyttääkin”, vanha mies sanoi hiljaa ja katsoi sitten terävästi Antoniota, ”miten sinä tiedät hänestä? Tai minusta?”

”Olen vain nähnyt sinut ennenkin täällä”, mies vastasi.

”Vai niin”, kapteeni Decken vastasi ja käänsi taas katseensa naiseen, joka nyt kantoi tarjottimellaan likaisia astioita pois pöydistä.

”Pelkkä katsominen ei tuo sinulle mitään”, Antonio sanoi hieman kylmemmällä sävyllä kuin yleensä. Vanhan miehen ilme muuttui äkäiseksi ja hän oli sanomassa jotain vastaan, mutta yllättäen Lovino keskeytti hänet.

”Hän on oikeassa”, hän sanoi oudon hiljaisella äänellä, ”sinun pitäisi tehdä jotain.” Hetken kapteeni Decken epäröi, mutta sitten nainen nauroi ja hän huokaisi.

”Totta”, hän mutisi, ”olette oikeassa, mutta kuinka voisin? Kaikki vuodet olen vain katsellut. Minulle on annettu vain yksi päivä vuodessa, kuinka hän voisi rakastua minuun vain yhdessä päivässä?” Antonio hymyili hänelle.

”Me autamme”, hän sanoi.

Lovino ei siltikään tiennyt, mitä Antonio yritti, mutta he käyttivät koko päivän opettaen vanhalle kapteenille viettelyn jalon taidon ja etsien tälle uutta asua sekä sopivia lahjoja tarjoilijanaiselle. Viimein he olivat valmiina ja istuivat kahdestaan nurkkapöydässä seuraamassa kuinka hermostunut kapteeni Jones lähestyi ensimmäisen kerran naista, jota oli katsellut etäältä jo monta vuotta.

”Hänellä menee hyvin”, Antonio mutisi, kun mies seisoi naisen takana ja veti syvään henkeä ennen kuin puhui. He eivät kuulleet mitä hän sanoi, mutta nainen näytti hätkähtävän hieman ja kääntyi sitten ympäri. He kaksi katsoivat toisiinsa hiljaa ja näytti siltä, että he unohtivat kaiken muun. Sitten kapteeni Jones hymyili hermostuneena ja ojensi tuomansa kukat tarjoilijanaiselle, joka otti ne ällistyneenä vastaan.

”Oletko varma, että se onnistuu?” Lovino kysyi ja Antonio nyökkäsi.

”Katso nyt heitä”, hän kuiskasi ja vilkaisi pariskuntaa, joka oli nyt istahtanut vierekkäin penkille tiskin taakse ja näyttivät juttelevan keskenään otsat melkein koskettaen. Sitten Antonio vilkaisi nuorempaa miestä vieressään ja hymyili onnellisesti.

>><<

”En voi koskaan kiittää teitä tarpeeksi”, kapteeni Decken sanoi myöhemmin. Tarjoilijanainen seisoi hänen käsipuolessaan ja hymyili kahdelle muulle miehelle, vaikkei sanonutkaan sanaakaan.

”Minusta on vain hienoa nähdä onnellinen pariskunta”, Antonio vastasi hymyillen, ”mutta pyydän yhtä asiaa. Sinä et tarvitse laivaasi enää, niinhän?”

”En”, kapteeni vastasi, ”kirous on murtunut ja sieluni on vapaa. En halua sitä laivaa enää.”

”Voisimmeko me saada sen?” Antonio kysyi ja kapteeni katsoi häntä hämmästyneenä.

”Miksi sinä sen haluat?” hän kysyi, ”se on kirottu laiva, jolla on oma mieli. Siellä ei ole miehistöä, vain muistoja, ja sillä on omat oikkunsa. Hyvä laiva se tietenkin on, muttei kaikille.”

”Minä tiedän”, Antonio sanoi ja nyökkäsi, ”minusta tuntu, että se on juuri oikea meille.” Kapteeni mietti hetken, mutta nyökkäsi sitten.

”Jos laiva hyväksyy sinut, se on sinun”, hän lopulta sanoi. Antonio hymyili ja lähti katsomaan uutta laivaansa. Lovino jäi kapakkaan istumaan ja odottamaan häntä takaisin. Vanha kapteeni Decken ja tarjoilijanainen katosivat myös, mutta Lovino ei katsonut heitä tarpeeksi kauaa että olisi nähnyt kuinka he näyttivät vain haihtuvan pois katsoen toisiaan kunnes jäljellä ei ollut heistä enää mitään.

Antonio tuntui viipyvän ja Lovinon aika alkoi käydä pitkäksi. Hän oli tilannut itselleen yhden juoman, mutta se oli ollut paljon kamalampi kuin hän oli edes pelännyt, joten hän jätti sen pöydälle koskematta enää ensimmäisen maistiaisen jälkeen. Ajankulukseen hän katseli ympärilleen ja kirosi mielessään Antoniota, jota ei siltikään kuulunut takaisin. Kuinka kauan mies aikoi antaa hänen odottaa täällä.

”Kukas se tällä on?” joku kysyi aivan Lovinon viereltä ja hän kääntyi katsomaan juopunutta miestä, joka hymyili leveästi harvahampaista hymyään.

”Mene pois”, Lovino sanoi kyllästyneenä, mutta mies ei tietenkään kuunnellut. Hän iski nyrkkinsä pöytään niin että Lovinon hylkäämä kolpakko katui ja kaikki se huono olut valui lattialle.

”Kuules”, mies sanoi ja tuli aivan liian lähelle. Lovino katseli ympärilleen etsien pakotietä ja kirosi mielessään sitä ettei hänellä ollut edes asetta. Hän ei osannut taistella juurikaan, hän oli aina ollut parempi tekemään juonia ja suosi vihollistensa tuhoamista muilla keinoilla kuin tappelemalla. Tämä tilanne oli niin epäedullinen hänelle kuin koskaan voisi edes olla.

Yhtäkkiä jostain ilmestyi miekanterä, joka painautui kevyesti Lovinoa uhkaavan miehen kaulalle.

”Kehottaisin jättämään hänet rauhaan”, ääni sanoi kylmästi ja Lovinolta meni hetki ennen kuin hän tunnisti sen Antonion ääneksi. Hän oli kuullut sen vain lämpimänä eikä koskaan ennen uhkaavana, joten se kuulosti hänen mielestään hyvin oudolta.

”Kuka sinä muka olet?” mies kysyi ja työnsi miekan pois. Hän nousi kuitenkin pois Lovinon luota tarkastellakseen uutta tulijaa lähemmin. Myös Lovino tuijotti Antoniota. Mies oli vaihtanut vaatteensa ja näytti nyt hyvin erilaiselta. Jotenkin pitkä punainen takki ja korut sopivat hänelle hyvin ja tekivät hänestä paljon pelottavamman näköisen. Hän oli myös löytänyt jostain uuden miekan ja pistoolit vyöhönsä ja kantoi niitä tottuneesti. Ensimmäisen kerran koskaan Lovino alkoi todella uskoa, että mies tosiaan oli se sama Antonio jonka seikkailuista seitsemällä merellä hän oli kuullut. 

”Kapteeni Carriedo”, Antonio vastasi ja painoi miekkansa uudelleen miehen kaulalle, ”minä olen tullut takaisin.” Sitten hän hymyili ja se hymy tuntui kammottavan röyhkeää miestä hyvin paljon.

”Mut… Mutta”, mies sopersi, ”sin… Kuolit.”

”Minusta minä olen hyvin elossa”, Antonio vastasi kepeästi, ”mutta sinä et ole, jos et ala jo kävellä.” Mies totteli nopeasti. Oikeastaan niin nopeasti että kävelyn sijaan hän juoksi. Antonio oli nyt saanut kaikkien huomion itseensä, muttei näyttänyt välittävän siitä. Hän vaan kääntyi ja hymyili Lovinolle taas lempeästi.

”Mikä tuo esitys oli muka?” italialainen kysyi ja Antonio nauroi.

”Minä lupasin sinulle laivan”, hän totesi iloisesti, ”nyt meillä on se. Koko meri on avoin, joten minne haluaisit mennä, Lovi?”


>>>><<>><<<<

Lovino pyöritteli ruokaansa pitkin lautasta ja nojasi kyllästyneenä leukaansa kämmentään vasten. He olivat rantautuneet eilen ja käyttäneet koko päivän täydentääkseen varastojaan. Se oli kaikkein tärkeintä tehdä ensimmäisenä sillä muutaman kerran heille oli tullut äkillinen lähtö satamasta ja silloin oli todella ikävää, jos ruuma oli valmiiksi tyhjä.

He istuivat nyt tavernassa päivällisellä. Se oli hyvin siisti taverna, ei kaupungin parhaita mutta selvästi ei huonoinkaan. Se oli myös hyvin erilainen siitä paikasta, jonne Antonio oli vienyt Lovinon ihan ensimmäisellä kerralla. Asiakkaitakaan ei ollut niin paljoa ja ainut ääni oli astioiden kilinä, kun tarjoilijat kulkivat ohi, ja matala puheensorina.

”Mitä nyt, Lovi?” Antonio kysyi huolestuneena huomattuaan miehen ruokahaluttomuuden, ”eikö se ole hyvää?” Lovino kohautti olkiaan. Hän ei ollut oikeastaan maistellut, joten hän ei tiennyt.

”Minulla ei ole nälkä”, hän sanoi ja keskittyi katselemaan ihmisiä ympärillään. Hän oli aina tarkkaavainen, kun he olivat satamassa, sillä koskaan ei voinut tietää jos joku tunnisti heidät jostain. Lovinolla ja Antoniolla oli yhteisen vuotensa lisäksi kummallakin oma historiansa ja muutamia henkilöitä joita he eivät välittäneet tavata. Sitä paitsi tämä oli kauppasatama eli ei kovin ystävällinen paikka merirosvoille. He olivat nyt pukeutuneet yksinkertaisiin vaatteisiin ja piilottaneet aseensa näkyviltä, jotta heitä ei tunnistettaisi niin helposti. He olivat ennen käyttäneet omia vaatteitaan sekä laivalla että maalla, mutta Lovino oli vaatinut muutosta sen jälkeen kun oli kolmannen kerran pelastanut Antonion vankilasta. Lovino oli paljon nopeampi juoksemaan ja vikkelämpi, joten hän oli toistaiseksi välttänyt kaikki vankilareissut.

”Silloin vuosi sitten”, Lovino sanoi yllättäen, ”mitä sille miehelle muuten tapahtui?” Antonio vilkaisi häntä hieman yllättyneenä ja nielaisi suupalansa ennen kuin vastasi.

”Kapteeni Deckenille?” hän kysyi ja Lovino nyökkäsi, ”no, kirous murtui ja hänen sielunsa vapautui, joten hän kai meni taivaaseen tai paratiisiin tai minne kuolleet sitten menevätkään.”

”Eikö se ole aika surkeaa?” Lovino kysyi, mutta Antonio pudisti päätään.

”Miksi olisi? Hän odotti aika kauan”, mies totesi ja työnsi lisää ruokaa suuhunsa haarukalla. Hyvä juttu, että ainakin toisella heistä oli nälkä.

”Mutta hän tapasi juuri elämänsä rakkauden”, Lovino pyöräytti silmiään hieman sanavalinnalle, mutta ei osannut kuvailla sitä sen paremmin, ”ja sitten hän menee ja kuolee. Minusta se on surkeaa. Naisparka jäi taas yksin.” Antonio näytti hieman hämmentyneeltä ensin, mutta sitten hän näytti oivaltavan jotain ja naurahti.

”Mitä sinä nyt naureskelet?” Lovino kysyi äkäisesti.

”Sinä olet vain niin suloinen, kun huolehdit muista”, mies vastasi hymyillen ja Lovino mulkaisi häntä, ”huomasitko mitään erikoista siinä naisessa?” Lovino mietti hetken. Hän ei ollut juurikaan kiinnittänyt tarjoilijattareen huomiota, mutta hän yritti muistella sitä mitä hänelle oli jäänyt mieleen. Nainen oli ollut aika tavallisen näköinen ja pukeutunut hieman erilailla kuin muut tarjoilijat. Hän ei ollut jutellut kenenkään kanssa, mutta nauranut muutaman kerran.

”Hän ei puhunut”, Lovino lopulta sanoi alkaen hitaasti tajuta, mitä Antonio ajoi takaa, ”hän vain nauroi ja hän näytti hieman… Irralliselta.” Antonio nyökkäsi.

”Hän ei ollut elossa enää”, mies myönsi, ”en tiedä hänen tarinaansa, mutta ilmeisesti hänkin odotti.” Lovino pysyi hiljaa ja tuijotti nyt lautastaan taas. Tuntui oudolta, että joku olisi odottanut vielä kuolemansa jälkeenkin jotakuta tuntematonta ihan vain sen takia, että voisi rakastua. Se oli kai sitä tosirakkautta, josta hänen veljensä höpisi vähän väliä. Pieni ääni Lovinon sisällä ihmetteli, jos hänellekin olisi jossain sellainen, mutta hän tukahdutti sen ääneen ennen kuin se aiheuttaisi hänelle vain huonon mielen.

”Mutta on se surullistakin”, Antonio mutisi yllättäen, ”he odottivat sata vuotta, vaikka kaikki mitä tarvittiin, oli vain yksi katse.”  Lovino nyökkäsi hitaasti ja yritit maistella ruokaansa taas. Se ei kuitenkaan ollut yhtään niin herkullista kuin näytti olevan, joten pian hän työnsi sen edestään ja vain joi vettä lasistaan. Antonio vilkaisi häntä huolestuneena, mutta pysyi hiljaa ja loihti hymyn kasvoilleen aina kun toinen mies vilkaisi häntä.

He istuivat hetken hiljaa ja tavernan ovi kolahti saapuneiden asiakkaiden vuoksi. Lovinon selkä oli ovelle päin ja Antonio oli keskittynyt katsomaan seuralaistaan, joten he eivät huomanneet tärkeästi pukeutunutta miestä, joka seisahtui järkyttyneenä paikoilleen ja tuijotti heitä.

”Nuo miehet ryöstivät minun laivani!” hän huusi toivuttuaan yllätyksestä ja nyt kaksi merirosvoa hätkähti. Lovino hyppäsi ylös kiroillen ja etsi katseellaan pakotietä. Antonio toimi paljon harkitummin. Hän asetti haarukkansa lautasella ja pyyhkäisi suupielensä liinaan ennen kuin nousi täysin rauhassa ylös.

”Mehän vain lainasimme tomaatteja”, hän totesi tunnistaessaan miehen.

”Se oli hyökkäys!” kapteeni sanoi ja viittoi mukanaan tulleita miehiä pidättämään merirosvot.

”Ai niin, se olet sinä”, Lovino totesi ja rauhoittui tunnistaessaan miehen myös, ”se huono kapteeni.” Nyt kapteeni näytti entistäkin vihaisemmalta.

”Minä en salli arvovaltaani loukattavan noin”, hän sanoi raivoaan pidätellen. Hänen miehensä epäröivät käydä kahden aseettoman näköisen miehen kimppuun, joten he pysyivät sivummalla yrittäen keksiä ratkaisua.

”Minä juuri tein niin”, Lovino totesi ja huomasi sitten tien ovelle olevan vapaa. Hän viittoi Antoniolle nopeasti ja juoksi itse edeltä ulos.

”Anteeksi, neiti”, Antonio sanoi pahoitellen ja tarttui yhtä tarjoilijattarista kädestä. Hän pudotti muutaman kolikon naisen käteen ja nakkasi sitten hänet päin kohti tulevaa vihaista kapteenia, jotta pääsisi itse pakenemaan Lovinon perään.

 ”Tuollainen huuto muutamasta tomaatista”, Lovino mutisi juostessaan kapeaa kujaa pitkin ja Antonio naurahti hänen takanaan.

”Hän varmaan pitää niistä yhtä paljon kuin sinäkin, Lovi”, mies vastasi, ”ja me kuitenkin otimme kolme laatikollista.” Lovino ei vastannut vaan keskittyi juoksemaan. Kukaan ei kuulostanut lähtevän heidän peräänsä, mutta aina oli parempi pelata varman päälle näissä tilanteissa. He suuntasivat kohti laivaansa, joka oli samalla heidän turvapaikkansa. Se laiva oli kuitenkin kehittänyt jonkinlaisen tietoisuuden ja se tuntui pitävänsä kapteeneistaan, joten se piti heidät hyvin turvassa esimerkiksi kaikilta vihaisilta väkijoukoilta. Lovino ei täysin tiennyt, miten laiva teki kaikki temppunsa, mutta hän ei välittänytkään tietää. Jos se toimi, se oli hyvä ja se siitä.

Lovino kääntyi jyrkästi kulman ympäri ja lähes törmäsi sen takana seisoneeseen mieheen. Hän väisti täpärästi, mutta joutui pysähtymään, koska kuja oli täysin tukossa. Hän ei voisi myöskään kääntyä ympäri, sillä kadut olivat mutkikkaita, mutta ikävä kyllä hyvin pitkiä. Jos joku oli heidän perässään, he vain juoksisivat suoraan sitä tyyppiä kohti.

”Minä sanoin, että me löydämme heidät täältä”, yksi katua tukkivista miehistä sanoi ja Lovino siirtyi heti puolustavaan asemaan etsien pistooliaan takkinsa alta, koska sellainen toteamus ei koskaan kuulostanut hyvältä.

”Lovi”, Antonio kutsui kääntyessään itsekin kulman ympäri ja hän pysähtyi kumppaninsa vierelle, ”ai hei, mitä te teette täällä?”

”Etsimme teitä”, synkkä ilmeinen mies sanoi ja näytti siltä, että olisi halunnut olla muualla. Antonio hymyili leveästi aivan kuin olisi ollut vain rauhallisella päiväretkellä eikä pakomatkalla. Kaikki viisi miestä heidän edessään katsoivat heitä hetken ennen kuin ensimmäisenä puhunut avasi suunsa taas.

”Haluaisimme jutella yhdestä asiasta”, hän totesi. Hänellä oli vaaleat hiukset ja tyyni, mutta hieman kylmä ilme. Hän myös piteli kiinni oudon vihamielisen hevosen ohjaksista. Kaikki muut olivat jalan eikä Lovino nähnyt muita hevosia. Kaikilla ensimmäistä miestä lukuun ottamatta oli aseet vyöllään ja varsinkin kolme heistä näytti siltä että olivat tottuneita käyttämään niitä.

”Tunnetko sinä heidät?” Lovino kysyi ja Antonio nyökkäsi iloisesti.

”Sinäkin tunnet, Lovi”, hän sanoi, ”he ovat sieltä kylästä. Tino, Mathias ja Lukas ovat veljeksiä. Berwald on sen kirotun, anteeksi, entisen kirotun linnan isäntä, ja Tim on Tim.” Nyt Lovino muisti. Hän oli häipynyt silloin paikalta hyvin nopeasti, mutta hän tunnisti ainakin miehen, joka hänen olisi pitänyt hoidella Gilbertin pyynnöstä, sekä noita-miehen ja soturin, jotka olivat pitäneet Mathiaksen kunnossa.

”Ai. Kiva”, Lovino sanoi äänellä joka ei todellakaan ilmaissut mitään positiivista, ”meillä on nyt hieman kiire.”

”Niin, meitä ajetaan takaa”, Antonio sanoi iloisesti.

”Se ei ole hyvä asia, typerys”, Lovino muistutti häntä äkäisesti.

”Meidän asiamme on tärkeää”, Lukas sanoi tyynesti eikä kukaan tehnyt elettäkään antaakseen merirosvoille tietä, ”minä hoidan teidän takaa-ajajanne.” Hän katsoi ratsuaan hetken ja päästi sitten ohjista irti. Hevonen asteli Lovinon ohitse siihen suuntaan, josta hän oli tullut ja mies tunsi oudon kylmän kouraisun sisällään, kun hevonen ohitti hänet. Se meni kuitenkin nopeasti ohi ja Lovino unohti tunteen pian.

”Oliko tuo varmasti viisasta?” Tino kysyi huolestuneena.

”Älä huoli. Se ei satuta ketään”, Lukas sanoi ja he kuulivat pelästyneen huudon jostain sieltäpäin, minne hevonen oli mennyt, ”tai ainakaan tapa ketään.”

”Mistä te halusitte puhua?” Antonio kysyi.


A/N: Ei hätää, kelpiä ei kiusannut ketään. Pelotteli vain vähän.
Eli niin Lovino ja Antonio saivat laivansa ja päätyivät merirosvoiksi (Antonion tapauksessa taas). Joku ehkä tunnistikin, että tässä oli viittausta vanhaan merimieslegendaan (tai, minä taisin enemmän käyttää sitä ooppera versiota) Lentävästä hollantilaisesta. Miksi minä antaisin heille normaalin laivan, kun voin aivan totaalisesti hyväksikäyttää vanhoja tarinoita ja lykätä heille Lentävän hollantilaisen?

Slytherin cat

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 2. osa 8.7.-14
« Vastaus #11 : 10.07.2014 17:42:12 »
Luin tämän ficin viime yönä, enkä tiedä oliko ajankohdalla vaikutusta, mutta nauroin koko ajan...

Lukaksella on refleksi heittää jollain taikamikälie-pullolla Timiä, ja Islanti aikoo tehdä mitä huvittaa... Nämä kaksi on kyllä niin ihania.
Hollantikin on omalla tavallaan suloinen, kuten myös Lovi ja Antoniokin.

Norjan hevoseen minä rakastuin heti. (Rakastan kaikkea Norjaan liittyvää?) Voi pupu parkaa. *sadistista naurua*
Mathias on tietty pettynyt, kun metsästä ei löydy ihmissusia, ja kyläläiset varoittavatvaarasta metsässä, jossa kukaan ei ole käynyt... Tuolle kohdalle muuten hihittelin ja paljon... Täytyi lukea ääneen veljellekin...

”Tarkoitin sitä toisenlaista viattomuutta”, Lukas selitti ja vilkaisi sitten pitkää miestä, joka seisoi lähimpänä Tinoa, ”Berwald, te olette olleet vuoden yhdessä. Minä olen pettynyt.” Berwald murahti jotain itsekseen, mutta Tinon ilme pysyi hämmentyneenä kunnes hän alkoi pikkuhiljaa oivaltaa ja hänen ilmeensä alkoi vaihdella järkyttyneen ja nolostuneen välillä.


xD Eikäää!!! Hahahhahahah!! Tälle nauroin niiiin pitkään! Ja sitten kun lopetin nauramisen ja yritin nukkua, niin aina vaan se tuli uudestaan mieleen ja räkätys alkoi taas...

Jatkoa, pyydän. t. skskskskskskk ???? (siis, slytherinii, tai Puolakkahillo)

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 4. osa 10.7.-14
« Vastaus #12 : 14.07.2014 15:14:32 »
Slytherinii: Kiitos! Tän on tarkoituskin olla hauska, joten ihan hyvä jos muillakin kuin mulla on ollut hauskaa eikä mun tartte yksin nauraa huonoille vitseilleni

Tänään näyttää tulevan vain lyhyitä lukuja. Sori.


Viides luku: Viisi lippua, kiitos!

”Eli te haluatte, että me viemme teidät meidän laivallamme jonnekin todella kauas pelastamaan maailmaa?” Lovino kertasi ja kaikki nyökkäilivät, ”ei käy.” Antonio vilkaisi häntä ja Lovino tiesi todella hyvin, että mies oli erimieltä. Sillä hetkellä, kun hän oli kuullut sanat ”seikkailu”, ”kohtalo” ja ”lähes varma kuolema” Antonio oli ollut täysin mukana.

”Teillä on monta hyvää syytä suostua”, Lukas, joka näytti olevansa joukkonsa neuvottelija, sanoi.

”Nimeä edes yksi”, Lovino vastasi ja nojasi rennosti tuolissaan taaksepäin. He olivat nyt yhdessä sataman kapakoista ja istuivat juuri takahuoneessa, jonka kapakan omistaja vuokrasi kiskurihintaan. Se oli äänieristetty ja seinillä oli epäilyttäviä roiskeita. Lovino tunsi olonsa siellä jotenkin oudon kodikkaaksi, vaikka muutoin hänellä ei ollut erityistä halua viipyä sellaisessa ympäristössä.

”Antonio on Timille velkaa, sinä yritit vahingoittaa Mathiasta”, Lukas luetteli ja nosti yhden sormen joka kohdan jälkeen, ”minä hoidin teidän takaa-ajajanne ja me voimme maksaa.”

”Olenko?” Antonio kysyi hämmentyneenä samalla, kun Mathias pomppasi ylös tuolilta, jolla oli jo hetken melkein torkkunut.

”Joku yritti satuttaa minua?” hän kysyi yhtä hämmentyneen kuin Antoniokin, ”milloin?”

”Sinä et edes huomannut?” Lovino kysyi ja hautasi sitten kasvonsa käsiinsä epätoivoisena. Hän oli yrittänyt niin kovasti eikä hänen vaivannäköään edes huomioitu. Sellainen todella söi hänen ammattiylpeyttään, vaikka Antonio silitti hänen selkäänsä lohduttavasti ja kertoi hänelle, että hänen mielestään Lovinon työskentely oli ollut todella hienoa. 

”Se oli vuosi sitten”, Tim totesi ja lupasi selittää asian Mathiakselle myöhemmin, ”ja kyllä. Antonio on minulle velkaa.” Antonio näytti miettivän kovasti hetken ja Lovino toivoi, että mies ei rikkoisi aivojaan siinä samalla. Lopulta hän näytti muistavan jotain.

”Ne kolme mustaa helmeä!” hän huudahti riemastuneena muistaessaan asian viimein, ”minä luulin, että annoin ne jo. Haluatko ne nyt?” Tim tuhahti ja sytytti piippunsa taas.

”Se velka on kasvanut korkoa”, hän sanoi, ”kolme helmeä ei riitä enää.”

”Mutta tärkeintä on se”, Lukas sanoi keskeyttäen mahdollisesti alkavan metelin, ”että me tarvitsemme laivan ja te olette meille vähintään tämän palveluksen velkaa.” Lovino mietti hetken ja laskeskeli mielessään samalla kun tarkkaili miehiä pöydän ympärillä. Toisaalta hänellä oli hieman tylsää ja seikkailu voisi tehdä hyvää eikä maailman pelastaminen varmaan olisi kovin paha juttu.

”Ja te maksatte?” hän varmisti ja Lukas nyökkäsi.

”Hyvä on. Haluan tuhat kultakruunua”, Lovino sanoi ja Lukas nyökkäsi taas edes yrittämättä tinkiä.

”Sovittu”, hän sanoi ja ojensi kätensä. Lovino katsoi kylmäilmeistä miestä vielä hetken, mutta tarttui sitten ojennettuun käteen solmien heidän sopimuksensa.

”Meidän täytyy mennä nyt katsomaan, jos laiva hyväksyy teidät”, Antonio totesi iloisesti, ”jos se ei hyväksy, että pääse kyytiin.” Tässä vaiheessa Tino, Berwald ja Mathias loivat toisiinsa kummeksuvia katseita, mutta Lukas näytti siltä että ajatus laivan hyväksynnän saamisesta ei olisi mitään ihmeellistä, ja Tim hymähti kuivasti.

”Sinulla taisi olla jokin muukin syy pyytää kapteeni Carriedo mukaan kuin hänen taitonsa?” kauppias kysyi Lukakselta painottaen Antonion nimeä pienellä ivallisella sävyllä ja mies vastasi hänelle tuskin huomattavalla olkien kohautuksella. He nousivat ylös pöydän ympäriltä ja Tino sammutti tunnollisena kaikki kynttilät, vaikka kukaan ei ollut edes pyytänyt häntä tekemään sitä. Kapakan ulkopuolella Antonio kääntyi ja hymyili pienelle joukolle.

”Laivamme on ankkuroitu poukaman laidalle. Se on liian iso tuotavaksi laiturille, mutta pyytäkää vene lainaan joltakulta. Teillä on varmaan järjestelyitä tehtävänä, joten tapaamme myöhemmin laivalla sitten”, hän totesi, ”jos laiva hyväksyy teidät, voitte yöpyä siellä ja lähdemme välittömästi aamulla.”

”Mitä, jos laiva ei hyväksy meitä?” Tino kysyi uteliaana. Ajatus tietoisesta laivasta kiehtoi häntä kovasti ja hän ei malttanut odottaa sen näkemistä.

”Sitten te ette koskaan edes näe sitä”, Lovino vastasi ja lähti kävelemään poispäin Antonio perässään. He katosivat nopeasti pimenevään iltaan ja jäljelle jäänyt joukko teki nopean toimintasuunnitelman. Lux odotti heitä kaupungin ulkopuolella hevosten ja varusteiden kanssa, joten he menisivät kaikki sinne ja pakkaisivat mukaansa sen minkä tarvitsivat tai kuvittelivat tarvitsevansa. Lux oli jo ilmoittanut, että hän ei jatkaisi matkaa tämän pidemmälle vaan jäisi vahtimaan Timin vankkureita ja hevosia, joita ei voisi ottaa laivalle mukaan. Hänen helpotuksekseen Lukas kertoi, ettei hänen hevostaan tarvitsisi vahtia, hän vain lähettäisi sen sinne mistä se oli tullutkin.

”Lukas”, Mathias kuiskasi, kun he kävelivät takaisinpäin, ”meillä ei ole tuhatta kultakruunua. Meillä on ehkä kaksi hopeista, mutta siinä kaikki.” Lukas vilkaisi häntä tyynesti aivan kuin se ei olisi mikään ongelma.

”Sinun veljesi seurustelee lordin kanssa”, hän totesi, ”raha ei ole ongelma.” Tino, jonka ei ollut tarkoitus kuulla, mutta jolla oli ihmeen hyvä kuulo, käännähti ja katsoi veljiään pitkään.

”Me emme seurustele”, hän väitti tietäen hyvin, että puhe oli nimenomaan hänestä. Sitä ei ollut kovin vaikea arvata loppujen lopuksi.

”Sinä et huijaa ketään”, Mathias ja Lukas sanoivat yhtä aikaa eikä Tino ollut varma, olisiko hänen pitänyt olla hämmästynyt siitä että hänen veljensä olivat jostain näin samaa mieltä vai vihainen siitä että häntä ei otettu tosissaan.

”Ja poikaystäväsi näyttää hieman loukkaantuneelta”, Mathias jatkoi ja Tinon huomio oli heti muualla.

”Berwald, en minä tarkoittanut sitä niin”, hän sanoi ja tarttui miestä kädestä johdattaakseen hänet hieman kauemmas ärsyttävistä veljistään. Joskus Tino jakoi täysin miehen mielipiteen suvustaan.

Heidän valmistautumisensa kesti jonkin aikaa sillä Tino jutteli Berwaldin kanssa kahden hetken ja Tim vietti suhteellisen pitkän aikaa tonkien vankkureitaan. Lopulta hän ilmestyi taas iso musta laukku käsissään ja näyttäen suhteellisen tyytyväiseltä. Hän heilautti laukun olalleen ja asetti toisen käsivartensa sen päälle suojelevasti. Alun perin laukku oli selvästi ollut pelkästään kädessä kannettava, mutta Tim oli solminut siihen köydenpätkän, jotta saisi sen kätevästi olalleen ja kummankin kätensä vapaaksi.

”Näyttää hassulta”, Mathias kommentoi miehen laukkua samalla kun vyötti omaa miekkaansa paremmin ylleen, mutta Tim vain nyökkäsi lyhyesti myöntäen tosiasian.

”Se on hyödyllinen”, hän selitti tarkentamatta sen enempää millä tavoin se olisi hyödyllinen, ”sain sen eräältä naiselta.”

”Mitä annoit hänelle vastineeksi?” Tino kysyi kävellessään ohi. Hänen mielenkiintonsa kattoivat myös erikoiset kaupat, joita Tim teki ja hän kysyi aina tilaisuuden tullen, millaisia sopimuksia asiakkaat yleensä saivat. Mutta tällä kertaa mies vain kurtisti kulmiaan ja pudisti päätään sen sijaan, että olisi vastannut.

”En mitään”, hän vastasi, ”hänellä oli näitä kaksi, joten hän vain antoi minulle toisen. Outo nainen.”

”Oletteko jo valmiita?” Lukas kysyi kärsimättömänä ja jatkokysymykset jäivät välistä sillä kaikille tuli äkkiä kiire, jottei kylmäilmeinen mies vain jättäisi heitä matkasta. Lukas ei ollut juurikaan tarvinnut valmisteluita. Hän oli vain ajanut hevosensa tiehensä ja napannut oman laukkunsa mukaan. Hän ei vieläkään kantanut mukanaan muita aseita kuin pientä veistä, mutta toisaalta hän osasi tarvittaessa taikoa kaikki hyökkääjät sammakoiksi ja se tavallaan antoi hänelle pienen etulyöntiaseman.

Tunti myöhemmin he istuivat kaikki pienessä lainatussa soutuveneessä, jota Mathias ja Berwald soutivat. Miehet kyräilivät toisiaan ja ilmeisesti kisasivat siitä, kumpi souti nopeammin, koska sinä yönä rikottiin paikallinen poukaman päästä päähän soutu ennätys. He pysähtyivät vasta ison, mutta jollain karulla tavalla kauniin, laivan luokse. Sen purjeet lepattivat hieman ja lyhdyt loistivat kelmeää valoa tehden laivasta hyvin aavemaisen näköisen. Laivan keulakuva esitti enkeliä, jonka siivet ylsivät pitkälle laivan sivuja ja ojennettu käsi piteli lyhtyä. Köysitikkaat tipahtivat ylhäältä sopivasti tulijoiden ulottuville ja Lukas kiipesi ensimmäisenä ylös.

Kannella Antonio ja Lovino seisoivat pukeutuneena jälleen omiin vaatteisiinsa. Toinen heistä hymyili aurinkoisesti ja toinen piti tiukan ilmeensä ja käsivartensa ristissä rinnallaan. Omalla laivallaan he todella näyttivät kapteeneilta ja merirosvoilta kumpikin.

”Tervetuloa”, Antonio sanoi, kun viimeinenkin heistä oli kiivennyt kannelle ja tikkaat rullautuivat itsestään takaisin ylös, ”tervetuloa Lentävälle hollantilaiselle!” Antonio näytti erittäin ylpeältä, mutta Tim huokaisi syvään ja painoi kasvonsa käsiinsä miettien, miten hän oli edes päätynyt sinne.

”Kymmenen kruunua vetoa, että me kuolemme kaikki”, Lovino mutisi omat rohkaisevat tervetuliaissanansa.


A/N: Ja niin saatiin koko poppoo merille. Jee! Enkä mä saa tarpeekseni Mathiaksen ja Lukaksen Tinon kiusaamisesta. Isänmaallisuus on taas mulla huipussaan...
Mä olin vähän kahden vaiheilla, että jatkaisinko vielä hieman enemmän ilman Antoniota ja Lovinoa, mutta sitten ajattelin että tämä menee näin paremmin. Sitä patsi mulla on pieni idea kolmannesta osasta, joten siihenkin pitää säästää jotain hauskaa.
Sitten hyödytöntä lisätietoa: mä ajattelin, että tämä Lentävä hollantilainen on kaljuuna eli monikantinen ja siinä on useampi masto. Aluksi ajattelin fregattia, mutta siinä olisi ilmeisesti vain yksi tai kaksi kantta ja kaljuuna on parempi valtameripurjehdukselle sekä nopeampi.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 5. osa 14.7.-14
« Vastaus #13 : 15.07.2014 01:07:33 »
Spamano<3<3

Aivan ihana tuo nelosluku, jossa pääsi lukemaan flashbackin avulla miten Lovino ja Antonio päätyivät viettämään aikaa yhdessä ja kuinka he saivat laivansa. Lovino toimii niin merirosvona kuin mafiaheppuna, aivan ihana hän siis on. Lentävä Hollantilainen!!! toimii todella hyvin ja tuo tarinaan lisää jännitystä ja aivan uuden elementin. Jei merille päästiin, se luo jännitystä myös samoin se, miten tällä joukolla onnistuu tuo menoatuolla seikkailulla, tässä odottelen sitten jännityksellä miten tarina etenee. Silmäni sädehtivät tuosta mahdollisuudesta että tulisi vielä jatkoa<3<3, täytyy myöntää että mietityttää vähän mitä islanti puuhailee kun kaikki kolme isoveljeä on poissa ja hän on aivan yksin.Pidin siitä miten tämä joukku tapasi toisensa se oli niin sanottu yhteen törmäys.

”Ei mitään hätää”, Antonio sanoi lempeästi, ”minä olen tässä. Älä itke, Lovi.” Lovino pudisti päätään. Ei hän itkenyt, hänellä oli vain roska silmässään. Sellainen, joka vaivasi todella paljon. Oikeastaan hänellä oli sellainen kummassakin silmässään.
Voi Lovino kyllä aikuinenkin saa itkeä, sitä paitsi Lovino on suloinen itkiessään.

”Et tietenkään”, Antonio vastasi, ”minun Lovinitoni on rohkea.”  Lovino mulkaisi häntä hieman, muttei kuitenkaan sanonut mitään.
Awww ylisöpöä<3<3<3

”Olenko?” Antonio kysyi hämmentyneenä samalla, kun Mathias pomppasi ylös tuolilta, jolla oli jo hetken melkein torkkunut.

”Joku yritti satuttaa minua?” hän kysyi yhtä hämmentyneen kuin Antoniokin, ”milloin?”

”Sinä et edes huomannut?” Lovino kysyi ja hautasi sitten kasvonsa käsiinsä epätoivoisena. Hän oli yrittänyt niin kovasti eikä hänen vaivannäköään edes huomioitu. Sellainen todella söi hänen ammattiylpeyttään, vaikka Antonio silitti hänen selkäänsä lohduttavasti ja kertoi hänelle, että hänen mielestään Lovinon työskentely oli ollut todella hienoa. 
Tässä kohdassa löin facepalmin, tuo Antonion ja Mathiaksen reaktio oli hyvin sopiva mutta silti karkasi jotenkin turhautunut huokaisu. Voi Lovino parkaa
toinen yrittää parhaansa saadakseen palkkion sopimastaan työstään ja kohde ei huomaa mitään ;D

”Kymmenen kruunua vetoa, että me kuolemme kaikki”, Lovino mutisi omat rohkaisevat tervetuliaissanansa.
Positiivinen asenne seikkailulle lähdössä!

Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 5. osa 14.7.-14
« Vastaus #14 : 15.07.2014 13:19:43 »
Kuolotar: Oi, kiitos <3 Mulla on vielä myöhemmin toinenkin flashbacki Antoniosta ja Lovinosta odottamassa. Musta vain oli niin hauskaa kirjoittaa heidän seikkailuistaan


Kuudes luku: Merellä

Antonio ja Lovino vuorottelivat ruorissa ja heidän matkansa sujui joutuisasti ainakin aluksi. Lukas vetäytyi omiin oloihinsa jonnekin eikä edes Mathias häirinnyt häntä sillä vanhin veljeksistä näytti todella nauttivat olostaan ja vietti paljon aikaa kannella. Tällä hetkellä hän keikkui märssykorissa eikä näyttänyt olevan tulossa alas vielä pitkään aikaan.

Tim piti huolta, että heidän suuntansa pysyi oikeana ja välillä hän neuvotteli joko Antonion tai Lukaksen kanssa. Tino ja Berwald enimmäkseen viettivät vain aikaa yhdessä, sillä laivalla ei ollut tarvetta tehdä juuri mitään koska se hoiti itse itsensä. Joten aluksi Tino uteliaana tutki kaikki paikat alimmasta ruumasta märssykoriin ja, saatuaan tutkimusmatkansa päätökseen, vietti aikaa kannella raikkaassa meri-ilmassa. Berwald tietenkin seurasi häntä kaikkialle ja piti seuraa sekä ajoittain seurasi huolestuneena kun Tino kiipeili ympäriinsä.

”Miksi tässä laivassa ei muuten ole miehistöä?” Tino ihmetteli ääneen ja katseli aaltoja laivan kaiteen yli. Berwald kohautti olkiaan. Vietettyään itse viisi vuotta kirottuna omassa linnassaan, hän suhtautui varauksella kaikkiin kirouksiin ja taikuuteen yleensäkin. Hän jopa teki kaikkensa, ettei sattunut Lukaksen kanssa yksin samaan paikkaan, koska hän ei aivan luottanut noitaan. Ei vaikka Tino oli selittänyt hänelle monta kertaa, että Lukas oli toiminut vain hetken mielijohteesta ja ei yrittäisi kirota Berwaldia enää koskaan. Jos yrittäisi, hän vastaisi Tinolle siitä.

”Koska tämä on kirottu laiva”, Antonio vastasi aivan liian pirteällä äänellä aihetta ajatellen. Lovino oli juuri ottanut ruorin häneltä ja hän oli sattunut kävelemään ohi, kun Tino kysyi kysymyksensä.

”Millä tavalla se on kirottu?” Tino kysyi hieman huolestuneena. Hänkään ei pitänyt kirouksista.

”Tai oikeammin se oli”, Antonio korjasi hymyillen, ”tämän edellinen kapteeni teki jotain todella pahaa ja kirottiin sen takia kiertämään meriä ikuisesti. Hän kuitenkin sai rauhansa ja laiva jäi jäljelle, joten se on nyt meidän.”

”Mutta kuka tekee kaikki työt?” Tino sanoi ja vilkaisi purjeita, jotka näyttivät säätelevän itse itsensä.

”Laiva itse”, Antonio sanoi kohottaen olkiaan, koska hän ei ollut oikeastaan koskaan ottanut asiasta täysin selvää, ”joskus tarpeen vaatiessa täällä on myös miehistöä, mutta he ovat pelkkiä muistoja tai kummituksia, en tiedä kumpia. Eivät puhu, syö tai tee juuri mitään erikoista. Yleensä heitä näkee vain silloin, kun me hyökkäämme johonkin, tavallaan kuin harhautusjoukkoina.”

”Erikoista”, Tino mutisi ja katseli ympärilleen. Ajatus kummituslaivasta ei pelottanut häntä, mutta hänestä olisi ollut kiva tavata joku miehistön jäsenistä ihan itse.

”Hei tomaattipää, hilaa itsesi takaisin tänne!” Lovino huusi äkäisesti ruorin luota ja Antonio totteli välittömästi.

”Minä olen tulossa, Lovi!” hän huusi ja lähes juoksi toisen miehen luokse, mutta sen sijaan että olisi vain pysähtynyt Lovinon viereen ja kiltisti kuunnellut, mitä mies halusi sanoa, hän syöksyi suoraan kohti ja halasi häntä niin, että Lovino melkein päästi vahingossa ruorista irti. Tietenkin italialainen pyristeli heti irti ja säti Antoniota hetken, mutta hymyilevä mies näytti sanovan hänelle jotain mikä sai Lovinon vaikenemaan äkisti ja kääntämään katseensa toisen suuntaan.

”He sopivat hyvin yhteen”, Tino totesi ja hymähti hiljaa. 

”Todellako?” Berwald kysyi hämmentyneenä. Hän oli aina ajatellut, että Tino oli hieman sokea huomaamaan sellaisia asioita.

”Joo, katso nyt miten he käyttäytyvät toisilleen”, nuorempi mies totesi ja Berwald katsoi kiltisti Lovinoa, joka mutisi jotain ilmeisen äkäisesti, ja Antoniota joka vain hymyili ja nyökkäili. Jos Tino näki siinä jotain, Berwald ei todellakaan nähnyt sitä samaa.

”Niin kai”, hän kuitenkin mutisi. Oikeastaan häntä ei kiinnostanut muiden ihmisten suhteet niin paljoa. Hänellä oli tarpeeksi mietittävää omassaan. Mikä muistuttikin häntä siitä, että hänen pitäisi ottaa asia puheeksi Tinon kanssa.

”Pidätkö sinä minusta?” hän kysyi suoraan, koska kiertely ja hienotunteisuus eivät olleet koskaan olleet hänen vahvimpia puoliaan.

”Tietenkin pidän”, Tino vastasi heti ja alkoi sitten hieman nolostuneena takellella, ”tai siis. Pidän aika paljonkin… Ja… Tuota.” Hänen äänensä vaipui mutinaksi ja yhtäkkiä aaltojen katselu oli ilmeisesti hänestä todella hauskaa.

”Sinä suutelit minua silloin”, Berwald totesi, ”vuosi sitten.”

”Niin”, Tino myönsi.

”Tarkoititko sitä?” Berwald kysyi hieman surullisella äänellä ja Tino kohotti katseensa säikähtäneenä.

”Tietenkin!” Hän huudahti, ”ajatteletko sinä minua tyyppinä joka vain menee ja suutelee kaikkia? Tietenkin minä tarkoitin sitä.” Tino kuulosti hieman äkäiseltä, mutta yhtäkkiä Berwaldilla oli paljon parempi olo. Hän hymähti hiljaa ja nuorempi mies vilkaisi häntä epäillen.

”Mille sinä naureskelet?” hän kysyi.

”Olet suloinen”, Berwald vastasi ja painoi pienen suukon Tinon hiuksille. Mies salli sen, kuten oli sallinut kaikki Berwaldin pienet huomionosoitukset. Ehkä heillä sittenkin oli jonkinlainen suhde, Berwald mietti, Tino ei vain ollut ihan vielä sisäistänyt sitä. Se ei haittaisi. Berwald oli viettänyt viisi vuotta kirottuna yksinäisyyteen kunnes Tino oli vapauttanut hänet, joten hän voisi ihan hyvin odotella vielä hetken, että Tino saisi ajateltua kaikki asiat läpi.

”Pussatkaa jo kunnolla!” Mathias huusi ylhäältä ja nauroi päälle. Tino kääntyi katsomaan häntä ja pui nyrkkiään märssykorissa keikkuvalle veljelleen.

”Turpa kiinni tai minä kerron Lukakselle mitä oikeasti tapahtui jouluna kolme vuotta sitten!” hän huusi uhkauksensa ja Mathiaksen nauru lakkasi äkisti.

”Oho, pikkuveli pelaa kovilla”, mies totesi.

”Mitä silloin tapahtui?” Berwald kysyi, kun Mathias oli katsonut parhaaksi pysyä hiljaa ainakin hetken. Tino naurahti hiljaa ja pudisti päätään jollekin muistolle.

”Mathias sotki muutamia Lukaksen loitsuaineita ja kaatoi sitten koko seoksen Eirikurin päälle, kun hän nukkui. Hänen hiuksensa muuttuivat sinisiksi ja pysyivät sellaisina kaksi kuukautta”, Tino selitti, ”sitten Mathias väitti Lukakselle, että Eirikur oli itse unissaan sotkenut hiuksensa.”

”Vai niin siis oikeasti tapahtuikin”, kylmä ääni sanoi Tinon takana ja mies hätkähti hieman Lukaksen äkillistä ilmestymistä.

”Um…”, Tino aloitti, mutta Lukaksen huomio oli kiinnittynyt jo muuhun. Hän katsoi ylöspäin pää kenossa ja näytti lievästi sanottuna vihaiselta.

”Tino!” Mathias huusi toruvasti, mutta Tino pystyi vain hymyilemään pahoittelevasti.

>>>><<>><<<<

Illalla he pitivät jälleen neuvottelutuokion, mutta tällä kertaa tapahtumapaikka oli huomattavasti viihtyisämpi sillä he olivat kaikki kokoontuneet kapteeninhyttiin ja Antoniolla ja Lovinolla oli selvästi makua sisustuksen suhteen. Kuten yleensä laivoilla, kaikki tavarat oli joko naulattu kiinni tai suljettu tiukasti kaappeihin, jotta laivan liikkeet eivät heiluttelisi niitä edes takaisin. Tästä huolimatta hytti ei kuitenkaan ollut ankea. Seinillä roikkui kauniita kankaita ja kuvakudoksia, jotka olivat niin taidokkaasti kudottuja että niiden oli pakko olla ryöstösaalista, ja katto oli maalattu täyteen kauniita kuvia. Heti pöydän takana oli suuret ikkunat, jotka päivällä päästivät valoa sisään ja yöllä tarjosivat loistavan näkymän tähtitaivaalle. Kaikki ylimääräiset tavarat olivat kaapeissa, mutta ne kaapit olivat koristeltu kaiverruksin ja puu oli viimeistelty kauniisti. Muutoin huoneessa ei ollut erikseen huonekaluja, jos ei laskettu kahta katosta roikkuvaa riippumattoa.

Antonio oli levittänyt pöydälle ison kartan ja tutki sitä kulmat kurtussa samalla kun Tim osoitti hänelle maamerkkejä heidän tulevasta reitistään. Lukas seurasi myös heidän keskusteluaan, mutta Mathias istui ikkunan edessä arkun päällä ja katseli ulos. Hänellä oli pieni naarmu poskellaan seurauksena siitä, kun hän oli tipahtanut mastolta yrittäessään karkuun Lukaksen tieltä.

”Oletko varma?” Antonio kysyi, kun heidän reittinsä alkoi hahmottua. Tino ja Berwald olivat myös pysyneet sivussa, koska heillä ei ollut tarkkaa kuvaa matkasta, mutta nyt hekin havahtuivat taas. Lovino sen sijaan ei havahtunut. Hän jatkoi riippumatossa nukkumista, kuten oli tehnyt jo koko neuvottelun ajan.

”Tietenkin olen”, Tim vastasi hieman töykeällä sävyllä.

”Mutta tämä on seitsemän meren vaikein reitti”, Antonio sanoi ja osoitti sitten kartalta muutamaa kohtaa, ”tuosta me menemme seireenien rotkon läpi, tuolla asuu merihirviö, tuossa menee laivaston meritukikohdan raja juuri siitä mistä meidän pitäisi mennä ja siinä lähellä on muuten myös vuori, jolla asuu jättilintuja jotka joskus sieppaavat laivoja ja sitten tuolla jossain on myös merenneitoja. Hyvin harva laiva, joka tuolle reitille uskaltautuu, selviää takaisin.”

”Merenneitoja?” Mathias kysyi ja käänsi katseensa pois ikkunasta, ”he ovat mukavia.”

”Riippuu aivan siitä, oletko mukava niille ensin”, Tim mutisi ja katsoi sitten kysyvästi Antoniota, ”oliko vielä jotain, mistä pitäisi huolestua?” Merirosvo kallisti päätään ja mietti hetken.

”Toiset merirosvot, yliluonnollisen voimakkaat myrskyt ja kaikki normaali”, hän totesi ja Tim tuhahti. 

”Onko tämä kuolemanvaarallinen reitti jolta harva on palanut sitten liian pelottava sinulle?” hän kysyi, mutta Antonio vain hymyili leveästi.

”Ei”, hän sanoi iloisella äänellä, ”minä olen kulkenut sen jo kahdesti ennen.”   

”Nyt kun reitti on selvä”, Lukas keskeytti ennen kuin juttu alkoi mennä liian sivuun. He olivat kuitenkin kaikki jo päässeet yli siitä matkan kuolemanvaara-asiasta, ”puhutaan seuraavaksi määränpäästä.”

”Minä kerroin jo”, Tim vastasi, ”loitsu ei ollut tarpeeksi tehokas, jotta olisin nähnyt reitin loppuun asti. Tiedän vain, että se on jossain aavikolla.” Muut nyökkäilivät, he olivat tosiaan kuulleet sen jo.

”Mitään ajatusta siitä, kuka olisi voinut olla varas?” Lukas tarkensi kysymystään, ”toimiko hän yksin, onko hän myynyt lippaan ja millainen hän on?” Tim pudisti päätään jokaiselle kysymykselle.

”Minä en tiedä mitään enempää kuin sen minkä olen jo kertonut”, hän sanoi ja pureskeli huultaan. Hän liikkui niin paljon ja hänellä oli niin paljon asiakkaita, että oli vaikea sanoa, kuka olisi ollut heidän varkaansa. Sekin tieto, että Tim oli suojannut omaisuutensa tarkasti, kertoi että kyseessä oli joku erittäin erityislaatuinen ihminen.

Lukas myöntyi vastaukseen ja he keskustelivat hetken muista asioita. Antonio selitti, että ruumassa olisi tarpeeksi ravintoa ja vettä muutamaksi viikoksi, mutta heidän pitäisi silti pysähtyä jossain satamassa tai saarella jos mielivät aavikolle asti. Merirosvokapteeni kuitenkin myös lisäsi, että hän ja Lovino pitäisivät huolen siitä asiasta. He tunsivat meren ja löytäisivät hyvän täydennyspaikan.

Lopulta porukka alkoi hajaantua. Tino ja Berwald nukkuivat samassa hytissä aivan kuten Lovino ja Antonio nukkuivat yhdessä kapteeninhytissä. He olivat päätyneet tähän ratkaisuun sen jälkeen, kun Lovino oli ilmoittanut, että aavelaiva oli aivan liian hermostuttava paikka nukkua yksin, eikä Antonio ollut tietenkään vastustellut. Tim, Lukas ja Mathias olivat kaikki samassa hytissä. He eivät olleet itse tehneet nukkumajakoa, laiva oli tehnyt sen heidän puolestaan ja Tino oli hetken ihmetellyt mielessään miten se oli tiennyt, että hän nukkuisi mieluiten Berwaldin lähellä.

Antonio jätti Lovinon nukkumaan riippumattoon ja kiipesi itse takaisin ruoriin, jonka oli sitonut kiinni heidän neuvottelunsa ajaksi. Ilman erillistä käskyä laiva nosti ankkurinsa metallisen kalinan saattelemana ja levitti purjeensa, jotta hento yötuuli voisi tarttua niihin. Tuuli ei ollut kovin voimakas, mutta se veisi heitä kuitenkin eteenpäin. Antonio seisoi rennosti paikoillaan vain toinen kätensä ruorilla. Kuu valaisi merta ja laivan lyhdyt lisäsivät valaistusta kalvakalla valollaan. Antonio näytti olevan mietteissään, mutta sitten hän hymähti ja taputti ruoria vapaalla kädellään.

”Seikkailu ja suuri tehtävä”, hän totesi hymyillen, ”aivan kuin ennen vanhaan Franciksen ja Gilbertin kanssa.” Laiva narahti hiljaa vastaukseksi. Ehkä silläkin oli kyky muistaa ja se muisti edelliset suuret matkansa.


A/N: Ja taas Tinoa kiusataan.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 6. osa 15.7.-14
« Vastaus #15 : 15.07.2014 23:51:38 »

Jei uusi luku

Mukavaa lukea mitä tämä porokka touhaa tuolla laivalla, jännittävää oli myös se kun selvisi minne he ovat menossa tulee pakostakin mieleen että kuka se varas oikein on ja tapaavatko urheat seikkailijat uusi/vanhoja tuttuja hurjapäisellä seikkailullaan. Ymmärrän täysin Berwaldia, kuka nyt haluaisi viettää kaksin aikaa jonkun kanssa joka vei kirouksellaan viisi vuotta elämästä ja kirous olisi saattanut jäädä pysyväksi koko loppu elämäksi. Komppaan Tinoa täysin siinä että Lovino ja Antonio sopivat täydellisesti toisilleen, vaikka ovatkin hyvin vastakohtaisia se kai on se syy miksi he ovat niin viehättäviä yhdessä samoin toimivat usein kaikki muutkin vastakohta parit.
Kävi tavallaan sääliksi Tinoa että veli kiusaa suhde asiassa mutta toisaalta tämä tuo vain niin ihania kohtia ficciin ja moni niistä on hauska ettei minun sitten taidakkaan käydä sääliksi. Lopussa missä Antonio muisteli seikkailujaan oli myös mielenkiintoinen sillä molemmat mainitut henkilöt esiintyivät pikkuisessa kylässä.

”Erikoista”, Tino mutisi ja katseli ympärilleen. Ajatus kummituslaivasta ei pelottanut häntä, mutta hänestä olisi ollut kiva tavata joku miehistön jäsenistä ihan itse.
Tässä olen sillä lailla yhtä utelias kuin Tino, sillä jos laiva on täynnä muistoja ja aaveita. Niin sehän koostuu tarinoista ja kohtaloista ja on varmasti mielenkiintoinen.

”Turpa kiinni tai minä kerron Lukakselle mitä oikeasti tapahtui jouluna kolme vuotta sitten!” hän huusi uhkauksensa ja Mathiaksen nauru lakkasi äkisti.

”Oho, pikkuveli pelaa kovilla”, mies totesi.
Veljesrakkautta<3<3

”Mathias sotki muutamia Lukaksen loitsuaineita ja kaatoi sitten koko seoksen Eirikurin päälle, kun hän nukkui. Hänen hiuksensa muuttuivat sinisiksi ja pysyivät sellaisina kaksi kuukautta”, Tino selitti, ”sitten Mathias väitti Lukakselle, että Eirikur oli itse unissaan sotkenut hiuksensa.”

”Vai niin siis oikeasti tapahtuikin”, kylmä ääni sanoi Tinon takana ja mies hätkähti hieman Lukaksen äkillistä ilmestymistä.

”Um…”, Tino aloitti, mutta Lukaksen huomio oli kiinnittynyt jo muuhun. Hän katsoi ylöspäin pää kenossa ja näytti lievästi sanottuna vihaiselta.
Kenen pitäisi olla perheen isoveli ja huolehtia järjestyksestä?? Mathias ei kyllä sovi ihan tähän isoveli rooliin.
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 6. osa 15.7.-14
« Vastaus #16 : 16.07.2014 14:24:21 »
Kuolotar: Kiitos! Joo, Mathias ei todellakaan ole vuoden isoveli -palkinnon saaja. Suurin osa tästä tarinasta muuten menee merellä, jos ajatellaan että mä oon nyt kirjottamassa lukua 12:sta ja noi tyypit ovat vieläkin seilaamassa. Saattaa myös johtua siitä että tämän tarinan alkuperäinen työnimi oli "Antonio, merenkävijä"

Kiitokset myös teille kaikille, jotka kommentoitte Kaunottaren loppua! Mä en viitsi itse nostella sitä tuolta, mutta tiedätte nyt että olen lukenut jokaisen kommentin ja pidän niitä todella arvossa. Ne ovat ihania <3

Uusi luku! Yaya!


Seitsemäs luku: Seireenien ei-niin-hyvä päivä

”Mikä tuo on?” Tino kysyi, kun he lähestyivät suurten kallioiden muodostamaa rotkoa. Kalliot näyttivät nousevan terävinä suoraan merestä ja ne peittivät näkyvyyden hyvin. Kahden kallion keskeltä kulki kapea, juuri ja juuri laivan mentävä, railo, jota kohti Antonio ohjasi laivansa epäröimättä.

”Seireenien rotko”, Lukas totesi ja katseli näkyä edessään. Hän ei näyttänyt yhtään huolestuneelta, vaikka Tino olikin hieman hermostunut. Nuorempi mies keikkui kokkapuomilla ja vain kapea köysi, josta hän roikkui, esti häntä putoamasta mereen. Berwald ei oikein pitänyt hänen paikkavalinnastaan, mutta tyytyi olemaan vain valmiina hyppäämään perään, jos Tino sattuisi tipahtamaan.

”Eikö meidän pitäisi varautua jotenkin? Tino kysyi, kun he tulivat yhä lähemmäs ja ensimmäiset terävät kivet kohosivat laivan molemmin puolin, ”eivätkö ne ole niitä, joiden laulu houkuttelee miehiä tuhoon?”

”Samoja tyyppejä”, Tim vastasi aivan yhtä tyynesti kuin Lukas. Hänkään ei näyttänyt ottavan yhtään paineita seireenien takia.

”Minun taikuuteni suojelee minua”, Lukas totesi olkiaan kohottaen, ”seireenit tuskin kiinnostuvat Mathiaksesta ja Timillä on omat keinonsa. Noista kahdesta en tiedä, mutta Antonio on kulkenut tämän reitin ennenkin.” Hän vilkaisi kohti komentokantta, jolla Antonio ja Lovino seisoivat. Vanhempi mies tuntui selittävän jotain nuoremmalle ja, mitä se sitten olikin, Lovino vastusti ensin mutta antoi sitten lopulta periksi ja käveli äkäisin askelin sisälle kapteeninhyttiin.

”Entä minä ja Berwald?” Tino kysyi hieman hämmentyneenä siitä, että Lukas ei ollut edes huomioinut heitä. Hänen veljensä kuitenkin vain vilkaisi häntä ja tuhahti sitten hiljaa.

”Seireenit ovat kaikki naisia”, hän sanoi, ”te kaksi olette täysin turvassa.” Tinon teki mieli pyytää tarkennusta, mutta Lukas ei näyttänyt olevan kovin puheliaalla tuulella, joten hän vain vilkaisi kysyvästi Berwaldia, joka vastasi kohauttamalla olkiaan. Hän ei tiennyt asiasta tai sitten ei vain halunnut selittää sitä Tinolle. Itsekseen ihmetellen nuori mies kiipesi takaisin laivaan kokkapuulta ja tyytyi katselemaan maisemia vaihteeksi hieman turvallisemmalta paikalta.

Pian laiva lipui rotkoon ja Antonio ohjasi sitä huolella varoen osumasta kiviin. Ensin he eivät nähneet mitään. Kaikki vaikutti olevan täysin normaalisti lukuun ottamatta sitä seikkaa, että jyrkät kivirinteet estivät aurinkoa paistamasta rotkon pohjalle ja kaikki näytti hämärämmältä. Sitten sumu alkoi nousta. Ensin se vain lipui hitaasti veden pintaa pitkin, mutta sitten se sakeni kunnes Tino ei enää ymmärtänyt, miten Antonio näki ohjata. Laivan keulakuvan pitelemä lyhty näkyi vain heikkona eikä se valaissut juurikaan heidän tietään.

Sitten he kuulivat laulua.

Se oli sanatonta, mutta kuulosti aivan siltä, kun useimmat äänet olisivat laulaneet yhtä aikaa kuorossa. Siinä oli selkeä rauhoittava melodia ja se oli suhteellisen nättiä, mutta Tino ei oikeastaan tuntenut olevansa kovin lumoutunut. Jos tämä oli seireenien paras suoritus, hän oli hyvin pettynyt.

”Berwald?” hän kääntyi vierellään seisovan miehen puoleen, ”kuuletko sinä jotain?” Berwald nyökkäsi vakavana ja otti sitten Tinoa kädestä kiinni. Hänen otteensa oli lämmin ja tuttu, Tino huomasi vasta nyt että ilma oli kylmentynyt ja hän tärisi hieman. Ajattelematta sen enempää hän painautui kiinni toisen miehen kylkeen ja Berwald päästi otteensa siksi aikaa, että sai kiedottua käsivartensa hänen harteilleen sen sijaan.

Sumu oli niin sakea, että Tino ei nähnyt enää mitään muuta kuin Berwaldin ja pelkkä tunne hänen jalkojensa alla kertoi hänelle, että hän oli silti laivalla. Lukas ja Tim olivat hävinneet jonnekin sumuun ja hetken Tino oli huolissaan heistä, mutta muisti sitten että he olivat pitäneet ennenkin huolta itsestään ilman Tinon apua, joten hän keskittyi vain pysymään Berwaldin lähellä. Aavemainen kuorolaulu jatkui ja Tino oli näkevinään kapeita naishahmoja sumun keskeltä, mutta ne kaikki ohittivat heidät edes vilkaisematta.

Antonio muisti reitin edellisiltä reissuiltaan, joten hän suhtautui aivan tyynesti tapahtumiin. Sumu oli ehkä sakea, mutta nyt hänellä oli sentään laiva, joka auttoi häntä suunnistamaan kapeaa rotkoa. Viimeksi heillä oli ollut tavallinen laiva ja he olivat rikkoneet toisen mastoistaan ja naarmuttaneet kylkeä pahasti törmättyään rotkon seinämiin. Nyt kaikki oli melkein liian helppoa ja hänen täytyi vain kuunnella laivan ohjeita.

Sumu ympäröi hänet ja yhtäkkiä hieman kuultava naishahmo ilmestyi suoraan hänen eteensä ja nojautui ruorin päälle hymyillen viettelevästi miehelle. Hän lauloi koko ajan ja ojensi kättään kutsuvasti. Antonio soi seireenille sen verran aikaansa, että katsoi häntä hymyillen. Seireeni näytti aivan vedestä tehdyltä ja yliluonnollisen kauniit kasvot kutsuivat häntä. Olennon kynnet olivat kaarevat aivan kuin kotkalla ja huulien raosta mies näki terävät hampaat, jotka näyttivät sopivan hyvin raateluun. Silmätkään eivät olleet aivan normaalit, ne olivat viirut ja keltaiset, ja käsivarret näyttivät olevan pienten sulkien tai suomujen peitossa.

”Lovino on suloisempi”, Antonio totesi saatuaan tarkastelunsa päätökseen, ”olen pahoillani.” Seireeni vaikeni äkisti selvästi järkyttyneenä siitä, että mies ei vastannut hänen kutsuunsa. Sitten se kokosi itsensä ja päästi kirkaisevan ääneen syöksyessään nyt terävät kynnet iskuun valmiina kohti miehen kasvoja. Antonio ei väistänyt eikä liikahtanut. Hän vain iski toisessa kädessään valmiina pitelemänsä veitsen kohti Seireenin kylkeä. Terä viilsi hieman ihoa, mutta ei oikeastaan vahingoittanut olentoa. Seireeni kirkaisi vielä kerran korviavihlovasti ja syöksyi sitten vihaisena takaisin sinne mistä oli tullutkin todettuaan, että saalistaminen ei ollutkaan vaivan arvoista.

”Minä sanoin, Lovinitoni on suloisempi”, merirosvo totesi ja hymyili hieman haaveellisella tavalla työntäessään veitsensä takaisin vyöhönsä.

Lovino makasi selällään riippukeinullaan ja katseli hytin maalattua kattoa. Pieni öljylamppu roikkui seinällä ja sen valo keinui hieman laivan liikkeiden tahtiin, mutta Lovino oli jo tottunut siihen. Hän oli vihainen. Vihainen, koska Antonio oli suostutellut hänet sisälle siksi aikaa, että he läpäisisivät rotkon. Lovino oli eri mieltä, mutta oli antanut periksi ja se oikeastaan ärsytti häntä eniten. Antoniossa oli jotain, mikä sai hänet välillä antamaan periksi jopa aivan oudoista syistä.

Hyttiin hän ei kuullut seireenien laulua eikä tuntenut sakenevan sumun kylmyyttä, joten hän jatkoi katon tuijottelua toivoen, että idiootti saisi ohjattua laivaa ilman häntä. Hän todellakin huutaisi Antoniolle, jos laivan kyljessä olisi edes yksi naarmu. Katon maalauksen merenneidot tuntuivat liikkuvan valon ja varjojen leikkiessä ja ne heiluttivat pyrstöjään. Vihaisia ajatuksiaan pyöritellessä Lovino ei huomannut, kuinka sumu alkoi tunkea sisään oven alta ja kalpea naishahmo ilmestyi huoneeseen kauniit kasvot pyytävänä. Seireeni katsoi tulevaa uhriaan ja lipoi huuliaan terävällä kielellään ennen kuin alkoi laulaa.

Lovino kierähti nopeasti ympäri pysyen hädin tuskin riippumatossa. Hän nousi istumaan ja tuijotti seireeniä, joka lipui lähemmäs häntä, pitkät hiukset aaltoilen aivan kuin se olisikin vedessä eikä laivalla. Lovino pysyi vielä hiljaa ja paikoillaan silloinkin kun olento kohotti kätensä ja painoi sen miehen poskelle laulaen koko ajan.   

Siinä vaiheessa Lovinon ilme vaihtui varautuneesta vihaiseen ja hän vetäytyi taaksepäin. Seireeni oli ensin hämmentynyt, mutta sitten merirosvo painoi pistoolinsa varoittavasti sen leuan alle ja olennon ilme vaihtui raivostuneeksi.

”Peräänny”, Lovino käski parhaalla komentoäänellään ja seireeni totteli. Se oli saanut jo tarpeekseen tästä tyhmästä laivasta, joten se yksinkertaisesti vain hajosi sumuun ja häipyi paikalta välittämättä yrittää enää. Lovino katsoi sen perään ja työnsi sitten pistoolinsa takaisin vyöhönsä tyytyväisenä.

”Kukaan muu kuin Antonio ei koske minuun”, hän sanoi uhmakkaasti ja tajusi vasta sitten, mitä hän oli itse sanonut. Hän kirosi itsensä hiljaa ja päätti nukahtaa hetkeksi, jotta saisi tyhmät ajatukset pois päästään.

>>>><<>><<<<<
   
Pieni varjo oli ainoa merkki yössä liikkujasta ja sekin oli häilyvä eikä herättänyt juurikaan huomiota. Kulkijan etu oli aina ollut se, että kukaan ei kiinnittänyt häneen juurikaan huomiota joten hän sai mennä minne halusi. Nytkin hän oli helposti livahtanut suojelijansa luota ja lähtenyt tutkimaan ympäristöä itsekseen. Hän oli utelias, oli aina ollut, ja tämä uusi tuntematon maailma kiinnosti häntä niin paljon että hän katsoi tarpeelliseksi tehdä myös omia retkiään. Häntä ei kuitenkaan kaivattaisi ennen aamua ja hän palaisi pian.

Kuljettuaan hetken metsässä hän kuuli hiljaisen äännähdyksen ja pysähtyi hetkeksi. Ääni kuului uudestaan vaimeana ja kulkija tunnisti sen hevoseksi. Se ei kuitenkaan ollut yksi heidän omistaan sillä se tuli aivan toisesta suunnasta. Uteliaana hän hiipi lähemmäs varoen herättämästä huomiota. Häntä oli jo peloteltu sillä, mitä tapahtuisi jos joku näkisi hänet eikä kukaan olisi suojelemassa häntä, mutta hän jätti varoitukset omaan varjoonsa. Hän oli taitava pysymään piilossa ja yöllä metsässä tämä taito oli melkein turha.

Hän saapui nopeasti tielle ja näki sen viereen leiriytyneen pienen seurueen. Heillä ei ollut muuta kuin yhdet vankkurit ja kaksi hevosta, jotka kumpikin laidunsivat puuhun sidottuna. Hän katsoi hetken tarkkaavaisena, mutta ei huomannut mitään liikettä ja ainoat ihmiset, jotka hän näki, oli kaksi hahmoa jotka kumpikin nukkuivat hiipuvan nuotion vierellä. Todettuaan tilanteen turvalliseksi, hän asteli hiljaa lähemmäs. Ensin hän vain kulki nukkujien ohitse ja taputti hevosten turpia. Ne puhalsivat lämmintä ilmaa sieraimistaan hänen kasvoilleen ja olivat selvästi ihmeissään vieraasta tulijasta mutta eivät kuitenkaan nostaneet meteliä. Kulkija katsoi niitä ihmetellen. Ne olivat niin erilaisia heidän omista ratsuistaan, jotka olivat kevyempiä ja sirompia. Nämä hevoset olivat raskaita ja korkeampia, mutta niillä oli lempeä katse.

Taputeltuaan hevosia vielä hetken kulkija jätti ne omiin oloihinsa ja katseli kiinnostuneena vankkureita. Se oli kovin yksinkertainen ja ilman koristeltuja. Lisäksi se näytti siltä, että oli kulkenut valtakunnan halki ainakin parikymmentä kertaa. Sen ulkomuoto ei kuitenkaan ollut se mikä sai kulkijan kiinnostumaan.

Taikuuden tuoksu teki sen.

Vankkurit suorastaan tihkuivat makeaa tuoksua, jonka hän oli oppinut tunnistamaan taikuudeksi jo kauan sitten eikä hän voinut vastustaa kiusausta. Hänen olisi nähtävä, mitä vankkurit pitivät sisällään. Kevyin askelin hän hiipi lähemmäs ja raotti suojakangasta sen verran, että mahtuisi sisälle. Amuletti hänen kaulallaan lämpeni hetkeksi ja kulkija hymyili itsekseen koskettaessaan sitä. Hänen äitinsä oli lähtenyt pois niin kauan sitten, mutta naisen pojalleen antama amuletti toimi silti ja suojeli häntä.

Vankkurit olivat täynnä kaikkea, mikä oli loitsittu tai kirottua. Kulkija kuunteli hetken, mutta kumpikaan nukkujista ei näyttänyt havahtuvan, joten hän jatkoi tutkimistaan. Hän nosteli muutamia tavaroita ylös ja tutki niitä tarkemmin, mutta asetti jokaisen huolellisesti takaisin paikalleen. Yksi sormus kiinnosti häntä kovasti, mutta koska hän ei saanut mitään selvää sitä koristavasta tekstistä, hän asetti sen syrjään nopeasti. Seuraavaksi hän otti käsiinsä pienen lippaan, joka oli täysin kultainen ja koristeltu kaiverruksin. Se oli todella pieni ja sopi hyvin hänen yhdelle kämmenelleen, vaikka hänen kätensä eivät olleetkaan kovin isot. Lipas ei tuntunut olevan kovin maaginen, mutta sillä oli kuitenkin mielenkiintoinen tuntu.

”Huomenta, Lux”, joku mutisi unisella äänellä ja luvaton kulkija vankkureissa jähmettyi. Hän oli uteliaisuudessaan jättänyt ajankulun huomiotta ja unohtanut olinpaikkansa. Nopeasti hän tarkisti tilanteen ja totesi huomaamattoman poistumisen olevan silti mahdollista jos hän kiirehtisi. Hiljaa ja ketterästi hän kiipesi alas vankkureista ja syöksyi suoraan metsään. Kukaan ei huutanut hänen peräänsä, joten hän oletti pysyneensä salassa ja hiljensi tahtiaan jonkin matkan jälkeen.

Vasta myöhemmin hän huomasi puristavansa yhä pientä lipasta kädessään. Hän katseli sitä vielä hetken ja kohotti sitten harteitaan. Se ei ollut kovin kummoinen, joten kukaan tuskin kaipasi sitä vaikka hän sen ottaisikin.



A/N: Siinä meni meijän varas. Tästäkin voi jo arvata, kenestä on kyse.
Tämän luvun seireeni kohtaus oli saanut hieman vaikutteita siitä Sinbad animaatioleffasta.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 7. osa 16.7.-14
« Vastaus #17 : 17.07.2014 00:24:30 »

No niin, meri elämää on mukava viettää vaikka tosi asia onkin se että vaaroja on joka puolella. Täytyy sanoa että Seireenit ovat yksiä kiehtovampia tarujen myyttejä heidät kuvataan niin erilaiseksi, riippuu aina paljolti kertojasta/kirjoittajasta mutta siis välillä he ovat kauniita naisia/neitoja jotka viehättävällä ulkonäöllään ja laulullaan houkuttelevat merimiehiä. Sitten on vielä ne joissa on yhdistelty selvästi hirviön merkit eli torahampaat,raatelukynnet, naisen kasvot mutta muu keho on sekoitus jotain  yms, mutta laulu sokaisee kuuliansa( tuo on kumma ilmaisu).

Tuo kuvaus Seireenien Rotkosta oli jotenkin niin sopivan pahaenteinen, pidin siitä kuvauksesta kovasti. Varsinkin se kohta missä mainittiin ettei aurinkopäässyt paistamaan rotkoon loi jännittävää tunnelmaa,sopien hyvin ja hämyinen ja salaperäinen sumu luovat takaavat levottoman tunnelma. Ja tuo varkaan ensi esiintyminen oli niin kiehtova, tuli vähän sellainen ymmärys ettei tämä pikku raasu edes ymmärtänyt mitä varasti. Se myös rajasi jollain lailla minun epäiltyjeni listaa mutta vielä en voi väittää olevani varma varkaasta, pieni aavistus on silti.. mutta se saattaa juonen edetessä osoittautua vääräksi.



”Entä minä ja Berwald?” Tino kysyi hieman hämmentyneenä siitä, että Lukas ei ollut edes huomioinut heitä. Hänen veljensä kuitenkin vain vilkaisi häntä ja tuhahti sitten hiljaa.

”Seireenit ovat kaikki naisia”, hän sanoi, ”te kaksi olette täysin turvassa.” Tinon teki mieli pyytää tarkennusta, mutta Lukas ei näyttänyt olevan kovin puheliaalla tuulella, joten hän vain vilkaisi kysyvästi Berwaldia, joka vastasi kohauttamalla olkiaan. Hän ei tiennyt asiasta tai sitten ei vain halunnut selittää sitä Tinolle. Itsekseen ihmetellen nuori mies kiipesi takaisin laivaan kokkapuulta ja tyytyi katselemaan maisemia vaihteeksi hieman turvallisemmalta paikalta.
Repesin, onneksi tino on välillä niin viato ettei ymmärrä ;D

Sumu ympäröi hänet ja yhtäkkiä hieman kuultava naishahmo ilmestyi suoraan hänen eteensä ja nojautui ruorin päälle hymyillen viettelevästi miehelle. Hän lauloi koko ajan ja ojensi kättään kutsuvasti. Antonio soi seireenille sen verran aikaansa, että katsoi häntä hymyillen. Seireeni näytti aivan vedestä tehdyltä ja yliluonnollisen kauniit kasvot kutsuivat häntä. Olennon kynnet olivat kaarevat aivan kuin kotkalla ja huulien raosta mies näki terävät hampaat, jotka näyttivät sopivan hyvin raateluun. Silmätkään eivät olleet aivan normaalit, ne olivat viirut ja keltaiset, ja käsivarret näyttivät olevan pienten sulkien tai suomujen peitossa.

”Lovino on suloisempi”, Antonio totesi saatuaan tarkastelunsa päätökseen, ”olen pahoillani.” ”Minä sanoin, Lovinitoni on suloisempi”, merirosvo totesi ja hymyili hieman haaveellisella tavalla työntäessään veitsensä takaisin vyöhönsä.
Voi Seireeni parkaa ;D

Taikuuden tuoksu teki sen.
Aivan ihana ilmaus <3<3, tää oli loistava rakastuin tähän ilmaisuun taikuuden tuoksusta.


Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 7. osa 16.7.-14
« Vastaus #18 : 17.07.2014 14:04:56 »
Kuolotar: Kiitos! Mä pohdin hieman sitä, millaiseksi teen nuo seireenit, mutta tuo sitten tuntui kaikkein sopivammalta.


Kahdeksas luku: Älä jätä minua!

Lentävä hollantilainen lipui helposti rotkon viimeisten kivien välistä ja meri avautui taas aavana heidän edessään. Seireenit olivat nopeasti perääntyneet huomattuaan, etteivät saisi mitään irti laivasta, ja ne makasivat aaltojen alla vihaisina epäonnistumisen vuoksi. Luonnollisesti myös sumu katosi samalla ja aurinko paistoi taas yhtä kirkkaasti kuin ennenkin lämmittäen kannella seisovia.

Laivan päästyä turvallisen välimatkan päähän Antonio sitoi ruorin kiinni ja ryntäsi tarkistamaan, oliko Lovino kunnossa. Italialainen oli todellakin onnistunut nukahtamaan ja oli hieman äreissään, kun huolestunut merirosvo herätti hänet törmäämällä ryminällä sisään ovesta. Hän kuitenkin seurasi Antoniota kannelle ja hieroi silmiään äkillisen auringonvalon vuoksi.

Lukas katsoi ympärilleen ja tarkkaili kannelle kokoontunutta joukkoa.

”Kaikki siis selvisivät”, hän totesi tyytyväisenä nähtyään jokaisen joukon jäsenistä kunnossa. Tino seisoi silti Berwaldin vierellä miehen käsivarsi harteillaan eikä Berwaldilla näyttänyt olevan mitään kiirettä irrottaa otettaan.

”Miten sinä tiesit, että ne eivät välittäisi meistä?” Tino kysyi. Seireenit olivat tosiaan jättäneet kaikki hänet ja Berwaldin rauhaan eikä olentojen laulukaan ollut ollut hänestä kovin erikoista. Hänen ei ollut yhtään tehnyt mieli hypätä laivasta ja hukuttautua, vaikka hän oli aina kuullut, että olentojen laululla oli sellainen vaikutus.

”Koska…”, Lukas aloitti tyynesti, mutta Mathias katsoi tarpeelliseksi tarjota oman selitykseksensä ensin.

”Sinä et ole koskaan ollut kiinnostunut naisesta”, mies sanoi ja virnisti veljelleen, joka muuttui hieman punaiseksi joko vihasta tai nolostumisesta.

”Minä aioin sanoa, että koska sinä olet löytänyt tosirakkaasi jo”, Lukas totesi tiukasti, ”mutta Mathiaksen selitys käy myös aivan yhtä hyvin.” Nyt Tino ei todellakaan tiennyt, pitäisikö hänen olla häkeltynyt, vihainen vai nolostunut. Hänen veljensä olivat olleet todella ärsyttäviä viimeisten päivien aikana. Tämän takia hän oli matkustanut Berwaldin kanssa aivan yksin.

”Mitä… Miten… Te…”, hän sanoi tietämättä itsekkään mitä haluaisi sanoa tai tehdä. Hänen teki mieli nakata kumpikin veljensä laidan yli ja väittää myöhemmin kotona Eirikurille, että se oli ollut ikävä vahinko eikä hän ollut kyennyt pelastamaan heitä, mutta se ei olisi ollut kovin hyvä asia, joten sen sijaan hän kääntyi ja painoi kasvonsa Berwaldin rintaa vasten.

”Minä en pidä heistä”, hän mumisi ja Berwald silitti hänen selkäänsä samalla kun mulkoili varsinkin Mathiasta pahasti. Tässä tilanteessa Tinoa ei varmaan haittaisi, jos hän työntäisi miehen mereen. Lukakseen hän ei uskaltanut koskea, koska mies oli jo kerran kironnut hänet, mutta Mathias saisi hänen puolestaan mennä.

”Kuinka kaunista”, Tim mutisi sarkastisesti, ”voimmeko jatkaa jo matkaa?” Antonio, joka oli aina iloisena seurannut veljesten sananvaihtoa, nyökkäsi ja kysyi Lovinolta, josko hän haluaisi ohjata välillä. Italialainen nyökkäsi hieman unisesti ja asettui paikoilleen ruorin luokse. Antonio katsoi häntä hymyillen selvästi arvostaen näkyä. Lovino näytti niin kauniilta ja itsevarmalta seisoessaan ruorissa kädet vakaana, katse tarkkaillen merta ja avonainen takki hieman liehuen tuulessa. Hänen huivinsa oli valahtanut taas hiukan ja punaruskeat hiukset näkyivät sen alta. Antonio käveli hänen vierelleen ja välittämättä italialaisen äkäisestä vilkaisusta hän korjasi huivin asennon ja hipaisi hänen poskeaan hellästi ohimennen.

Heidän matkansa sujui rauhaisesti seuraavat kaksi päivää, jos ei lasketa sitä pientä onnettomuutta joka melkein sai Mathiaksen tipahtamaan mereen. Vain yksi purjeköysistä oli pelastanut miehen suolavesipesulta ja kaikki ”onnettomuuden” todisteet viittasivat siihen, että kyseessä ei ollut varsinaisesti onnettomuus. Berwald kuitenkin piti tiukasti pokeri-ilmeensä joka kerta, kun joku kysyi häneltä asiasta.

Toinen kahakka liittyi myös Mathiakseen, mutta sillä kertaa mies oli syyllinen eikä uhri. Lukas käytti luppoaikansa hyödyksi valmistelemalla loitsujaan pahan päivän varalle, mutta Mathias joka alkoi olla kyllästynyt tekemisen puutteesta, päätti seurata veljeään hieman liian läheltä. Tuloksena hän onnistui sotkemaan Lukaksen huolellisesti tekemät valmistellut kriittisellä hetkellä.

Mathias tietenkin tajusi hyvin nopeasti virheensä, hän oli tehnyt sen ennenkin, ja pakeni kiireesti. Lukas antoi hänen ensin juosta, mutta kutsui sitten peikkonsa jahtaamaan veljeään. Muutaman minuutin ajan kaikki muut laivassa olijat saivat seurata, kuinka Mathias juoksi ympäriinsä peikko perässään ja Lukas käveli hitaasti jäljessä, kunnes peikko sai miehen saarrettua. Silloin hän vain käveli tyynesti veljensä eteen ja katsoi häntä silmiin hetken ennen kuin napsautti sormiaan. Mathiaksen silmät pyörähtivät ympäri ja hän vajosi kannelle välittömästi.

”Kertakäyttöinen uniloitsu”, Tim totesi tarkasteltuaan tilannetta asiantuntijan tarkalla katseella, ”taidokasta. Kuinka kauan se kestää?”

”Tarpeeksi kauan”, Lukas vastasi ja häipyi jatkamaan keskenjääneitä loitsujaan.

Kolmantena päivänä Seireenien rotkon jälkeen pilvet alkoivat kerääntyä taivaanrantaan. Sää oli siihen asti ollut erittäin aurinkoinen ja vaihtelu tuntui aluksi tervetulleelta. Kuitenkin Antonio alkoi näyttää hieman huolestuneelta, kun pilvet vain jatkoivat kertymistään ja tuuli alkoi yltyä kiskoen purjeita. He neuvottelivat jonkin aikaa keskenään Lovinon kanssa ja sitten Antonio keräsi muut kannelle.

”Me joudumme kohta myrskyyn”, hän ilmoitti ja viittoi uhkaavaksi kasvaneita pilviä, ”joten pysykää kannen alla kunnes se on ohi.” Tietty sävy hänen äänessään kertoi kaikille, että hän oli tosissaan, joten väki uskoi häntä kerrasta ja hävisi turvaan kannen alle. Lopulta vain hän ja Lovino seisoivat yksin ruorin luona. Tuuli repi purjeita nyt jo kunnolla ja laiva alkoi laskea niitä valmistautuen myrskyn keskellä purjehdukseen. Antonio kietoi köyden vyötärönsä ympärille ja köytti sitten itsensä sillä ruoriin kiinni. Laiva osasi hoitaa kaiken muun itse, mutta se tarvitsi ihmisen ohjaamaan ja Antonio oli ennenkin seilannut myrskyssä, joten hän luotti itseensä.

”Lovi, mene hyttiin”, hän pyysi, mutta italialainen pudisti päätään ja sitoi itsensä nopeasti kiinni Antonion vierelle.

”Älä edes kuvittele!” hän huusi vastauksensa sillä tuuli oli käynyt jo niin voimakkaaksi, että se uhkasi viedä hänen äänensä mukanaan. Hän oli antanut periksi Antoniolle Seireenien rotkossa, mutta tällä kertaa hän ei antaisi.

”Tämä on vaarallista!” Antonio vastusteli, mutta Lovino loi häneen tuiman katseen. Merirosvokapteeni epäröi vielä, mutta antoi sitten periksi. Jos Lovino oli varma, sitten hän saisi seisoa kannella. Antonio kuitenkin tarkasti pikaisesti miehen sitomat solmut, jotta ne varmasti pitivät.

Aallot nousivat yhä korkeammalle ja taivas aukeni kaataen sateen heidän niskaansa. Lovino ajatteli tyytyväisenä sitä, että oli jättänyt aseensa hyttiin. Hän oli parissa minuutissa täysin märkä, joten metalli ja ruuti olisivat kärsineet sateesta todella paljon ja häntä olisi ärsyttänyt etsiä uusi toimiva ase itselleen.

Antonio piteli ruoria keskittynyt ilme kasvoillaan ja ohjasi laivan suoraan jokaista aaltoa vastaan. Ukkonen alkoi jyristä ja tuntui aivan kuin myrsky olisi ilmestynyt suoraan täydellä voimallaan heidän päälleen. Välillä aallot olivat niin korkeita, että ne saivat laivan nousemaan lähes kokonaan pystyyn niin että vain köydet ja luja ote estivät kahta miestä paiskautumasta mereen. Salamat välkkyivät taivaalla ja ne saivat laivan näyttämään kelmeältä ja vieläkin aavemaisemmalta.

Kaikki sujui suhteellisen hyvin kunnes he joutuivat ristiaallokkoon. Sateen lisäksi suolainen merivesi iski heitä vasten ja Lovinon oli vaikea nähdä enää mitään. Suola kirveli hänen silmissään ja nielussaan ja hän joutui kakomaan jokaisen laidan yli pyyhkäisseen aallon jälkeen. Kylmyys alkoi myös kangistaa hänet ja hän ei enää tuntenut sormiaan täydellisesti. Antonio yritti parhaansa, mutta ristiaallokossa laivan ohjaaminen suoraan kohti aaltoja oli vaikeaa eikä hän aina onnistunut.

Yhtäkkiä iso aalto iski voimalla suoraan laivan kylkeen kääntäen aluksen lähes kokonaan sivuttain. Muutoin tilanne olisi ollut siedettävä, mutta aalto ylsi myös kannelle ja yllätti Antonion. Hän ehti vain päästää yhden tukahtuneen huudahduksen, jonka tuuli vei mukanaan, ja sitten hänen otteensa ruorista herkesi ja hän kaatui selälleen. Köydet hänen ympärillään kiristyivät ja hän tunsi niiden antavan hieman periksi samalla kuin hän etsi hädissään jotain kiinteää, josta ottaa kiinni. 

Lovino sai pidettyä tasapainonsa ja hän siristeli silmiään yrittäessään nähdä jotain. Laiva kääntyi jyrkästi melkein kaatuen ja pelästyneenä italialainen katsoi ruoria, joka pyöri nyt vauhdilla ilman ketään pitelemässä sitä. Antoniota ei näkynyt missään, mutta nopeasti Lovino nappasi ruorin ja teki parhaansa ohjatakseen laivaa. Hän ei ollut kuluneen vuoden aikana koskaan joutunut näin kovaan myrskyyn ja hän selkeästi kärsi kokemuksen puutteesta Antonioon verrattuna.

”Antonio!” hän huusi ja yritti nähdä miehen, mutta sade sumensi hänen näkönsä tehokkaasti, ”Antonio!” Ukkonen jyrisi ja meri pauhasi estäen hänen ääntään kuulumasta, mutta hän kuitenkin jatkoi huutamista. Hän ei ollut niin vahva kuin Antonio ja hän tunsi jo nyt kuinka hänen käsivarsiaan alkoi koskea. Ruori tuntui haluavan liikkua omaa tahtiaan ja meri repi laivaa mukaansa eikä mikään muu kuin Lovino estänyt sitä tekemästä niin.

”Antonio!” hän huusi hädissään vielä kerran ja kakoi, kun aalto heitti suolavettä hänen suuhunsa.

”Tässä”, Antonio sanoi heikolla äänellä hänen takanaan ja ojensi kätensä miehen ohitse ruorille, ”kiitos, Lovi.” Hänen rintansa painautui italialaisen selkää vasten pitäen Lovinon paremmin paikoillaan ja hän piti ruorin aloillaan.

”Sinun on paras olla kuolematta”, Lovino sanoi. Hän ei ollut varma, kuuliko Antonio, mutta sillä ei ollut väliä. He olivat kumpikin läpimärkiä sateesta ja merivedestä, mutta ainakin he olivat siinä yhdessä. Lovinon sydän hakkasi eikä hän ollut aivan varma johtuiko se myrskyn aiheuttamasta jännityksestä vai siitä syvästä pelosta, jota hän oli hetken tuntenut ajatellessaan että meri oli vienyt Antonion.

>><<

”Tämä ei ole tavallinen myrsky”, Lukas sanoi hetken epäilemisen jälkeen. Kannen alla heidän olonsa oli hieman siedettävämpää kuin merirosvojen kannella, mutta laivan rajut liikkeet tuntuivat silti epämiellyttäviltä.

”Epäilen samaa”, Tim myönsi ja yritti pitää tasapainonsa nojaamalla seinään, ”seireenit ehkä nostattivat sen kostoksi. Ne olivat aika vihaisia.” Lukas mietti purren huultaan samalla. Myrsky oli aivan liian epänormaali ja, jos hän ei tekisi jotain, se luultavasti vain voimistuisi kunnes rikkoisi laivan ja hukuttaisi heidät.

”Tim”, hän sanoi vakavana, ”onko sinulla loitsuköyttä?” Tim nyökkäsi lyhyesti ja puoliksi käveli ja puoliksi kompuroi laukkunsa luo. Hän kaivoi nopeasti esiin lyhyen, noin kyynärvarren mittaisen pätkän karkeaa köyttä ja työnsi sen Lukakselle.

”Siinä”, hän sanoi, ”saat sen ilmaiseksi.”

”Kuinka avokätistä”, Lukas mutisi ja kietoi köydenpätkän nopeasti ranteensa ympärille, jotta ei hukkaisi sitä. Sitten hän lähti kulkemaan kohti ovea. Se oli yllättävän vaikeaa ja muutaman kerran hän paiskautui kipeästi seinää vasten äkillisten liikkeiden vuoksi.

”Lukas!” Mathias huusi vastustellen, kun mies työnsi oven auki ja melkein heittäytyi ulos. Epäröimättä hetkeäkään Mathias ryntäsi hänen peräänsä.

Ensimmäiseksi Lukas sai välittömästi ryöpyn suolaista merivettä kasvoilleen, mutta hän ei välittänyt siitä. Hakien tukea kaikesta, mikä vain oli kiinteää, hän suuntasi kohti päämastoa. Salamat löivät hänen yllään ja välillä laiva tuntui melkein kaatuvan hänen jalkojensa alla. Mathias huusi hänen peräänsä, mutta Lukas ei kääntynyt.

Hän oli päässyt maston luo, kun laidan yli noussut aalto melkein heitti hänet mereen ja vain Mathiaksen nopea toiminta esti Lukasta joutumasta vedenvaraan. Mies oli rynnännyt veljensä perään ja kietonut käsivartensa hänen vyötäisilleen juuri sopivasti. Toisella kädellään hän piti kiinni maston ympärillä olevista köysistä.

”Minä kielsin sinua menemästä!” Mathias huusi huolestuneena ja pelästyneenä.

”Pidä minusta kiinni”, Lukas vastasi ja Mathias totteli parantaen otettaan sekä köysistä että veljestään. Lukas irrotti lyhyen köydenpätkän ranteensa ympäriltä ja alkoi mumista puoliääneen oudolla kielellä. Samalla hän teki solmuja köyteen ja piirsi lyhyitä riimumerkkejä ilmaan.

Aluksi Mathias luuli kuvittelevansa, mutta mitä enemmän Lukas teki solmujaan, sitä varmemmaksi se tuli että myrsky vaimeni jokaisen solmun myötä. Viiden solmun jälkeen ukkonen oli loppunut ja seitsemän jälkeen aallot alkoivat tasoittua. Viimein yhdentoista solmun jälkeen meri rauhoittui, tuuli laantui ja pilvet alkoivat hälvetä. Lukas solmi vielä viimeisen solmun köyden päähän, ja sää näytti aivan siltä kuin mitään myrskyä ei olisi ollutkaan.

Mathiaksen ote Lukaksesta kirposi ja hän vajosi polvilleen kannelle. Antonio ja Lovino näyttivät kuoleman väsyneiltä ja he kumpikin nojasivat ruoriin raskaasti tuskin jaksaen edes liikkua.


A/N: Vaaroista huolimatta meidän maailmanpelastustiimillä on hilpeätä menoa.
Nuo tuulisolmut esiityvät muuten myös suomalaisessa tarustossa. Hieman eri muodossa vaan, jos oikein muistan. Mulla on sellainen hämärä muistikuva jostain tarinasta, jossa ruotsalaiset viikingit halusi suomalaisia laivalleen, koska suomalaiset osaa laittaa tuulta säkkiin ja siten hallita sitä. Ollaan me aika kovia tyyppejä.

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia multicrossover// Pandora, K-11, 8. osa 17.7.-14
« Vastaus #19 : 17.07.2014 20:56:20 »
Seireenejä! Kummituslaiva! Myrsky! Tykkäsin. Paljon tykkäsin.
Erityisesti seireeneistä ^^ Antonion ja Lovinon kohtaukset seireenien kanssa oli loistavia. Tino oli taas ihan pihalla, raukkaparka. Seireenien rotkon tunnelma oli kauheen jännä, vaikka se kohtaus oli oikeasti aika hauska. (Tuli mieleen se muumijakso, Majakka tai joku sen suuntainen. Siinä oli aavelaiva) Lovino oli kauhean kylmähermoinen, kun kävi vaan nukkumaan kohdattuaan seireenin. Eli tykkäsin paljon seireeneistä.

Olin hetken ihan varma, että Antonio hukkuu. Mutta sitten tuli Lukas ja tuulisolmut. Nyt vaan ootellaan, että joku avaa solmut vahingossa ja kaikki kuolee myrskyssä (eikö se jotenkin sillain menny, että sen tuulen saa takaisin. Luulisin)

Nyt mulla on jo vahvoja epäilyksiä varkaasta. Tälläisia juttuja on kiva arvata (Varsinkin jos arvaa oikein :') Harvemmin käy tuuri)

Menolly