Kirjoittaja Aihe: Twilight: Tallotut unelmat, ne jotka eheytyivät| ficletsarja | K-11 |7 /? 5.7.13 | Esme/Carlisle  (Luettu 7274 kertaa)

Selection

  • Vieras
Kirjoittaja: Minä, Vuorna Phione
Beta: neiti Syksy
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: Drama, romance
Fandom: Twilight
Paritus: Esme/Carlisle, Esme/Charles
Vastuuvapaus: En omista henkilöitä lukuunottamatta Charles Evensonin vanhempia jotka olen keksinyt itse. En saa rahaa tästä.

A/N: Tulee osallistumaan haasteisiin Multifandom II ja Yksilön elämänkaari. Multifandomhaasteeseen fandomilla Twilight ja Yksilön elämänkaareen Esme Cullen/Evenson/Plattilla. Prologi menee Yksilön elämänkaareen aiheella syntymä.

HUOM: Tämä elää tästä lähtien ficletsarjan elämää, sillä muuten luvuista tulisi sopimattoman lyhyitä tai julkaisutahdista luvattoman hidas.


Prologi



William Evenson, tavallistakin tavallisempi maanviljelijä Ohion Columbuksesta, vilkuili sen aamuista sanomalehteä ohimennen. Miehen ajatukset olivat täysin lähestyvässä sadonkorjuussa. Eipä sillä että heidän kotikaupungissaan olisi mitään tapahtunut. Mies ihmetteli missä hänen vaimonsa Marie viipyi, kun kahvia ei näkynyt mailla eikä halmeilla. Marie kun osasi laittaa niin jumalaista kahvia ettei William edes ryhtynyt yrittämään itse. Todennäköisin vastaus vaimon puuttumiseen oli se, että joku kaupungin naisista synnytti, sillä Marie toimi kätilönä.

Ovi kävi, ja Marie astui sisään.

"No, kukas se tällä kertaa sai lapsen?" William kysyi ilkikurisesti. Marie ei hymyillyt, vaan näytti tavallista synkemmältä.

"Plattin perhe sai kaksostytöt, joista toinen kuoli. Jouduimme nimeämään lapset heti niiden synnyttyä, sillä molemmat olivat ja ovat heikossa kunnossa. Vanhempi, se joka kuoli, sai nimekseen Iris Alda Platt, ja nuorempi taasen Esme Anne Platt. Hekin joutuvat nyt teettämään hautakiven pienokaiselleen." Marie päätti lauseensa surumieliseen sävyyn. Heidän vanhempi lapsensa oli kuollut muutamaa viikkoa aikaisemmin. William nousi pöydästä ja kietoi karkeat kätensä vaimonsa ympärille.

"Toivatko Plattit mieleesi meidän lapsemme? Älä huoli, Marie. Meillä on sentään vielä Charles."

"Niin. Plattit pyysivät minua sen eloon jääneen kummitädiksi, Ajattelin suostua." Marie jatkoi vaihtaen puheenaihetta.

"Mikäpä siinä. Ehkä siitä lapsesta kasvaa jonain päivänä sopiva vaimoehdokas meidän Charleksellemme."
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 00:46:59 kirjoittanut Kaapo »

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Hei! :)

Alku vaikuttaa hyvältä, en ole oikeastaan ennen lukenut paljoakaan Esme-ficcejä.

Jään innolla odottamaan jatkoa! :)

hiphei!!!
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

LittleLove

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I live in Owl City
Oi ihanaa! Esmestä ei hirveesti ficcejä kirjotella joten oli kyllä ihana huomata että tälläsen ficin oot alottanu! Tykkäsin siitä ajatuksesta et Esmellä ois ollu kaksonen  :) Joten minusta sait ainakin vannoutuneen lukijan ;) Jatkoa odotellessa!
We paint it red, to fit right in

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Hmm, todella mielenkiintoinen aihevalinta täytyy sanoa, Esmestä kun tosiaan harvemmin niitä tuotoksia näkee. Odotan jännityksellä, miten tulet kehittämään henkilöhahmoja ikärajan sallivuuden rajoissa - varsinkin, Charlesia, tällä kun on ne omat, synkeät taipumuksensa... Mutta joo, en osaa vielä kauheasti tähän hätään sanoa mitään, mutta ehkä sitten kun tämä tästä vähän enemmän pääsee etenemään.

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Selection

  • Vieras
hiphei!!! - Kiva että sinusta alku vaikuttaa hyvältä! Kiitos kommentista.

LittleLove - Totta, Esmestä ei liiemmin ficcejä löydy. Kiitos paljon kommentoinnista.

dramaqueen - Kiitos kun pistit minut ajattelemaan tarkemmin noita ikärajoja, se nousikin yhden pykälän K-13-tasolle. Kiitos kommentista.

A/N: No, ensimmäinen lyhyt osa tulossa. Osa on lyhyt, mutta seuraavassa jo tapahtuukin enemmän.



20. heinäkuuta 1901

Aamu sarasti jälleen kerran Ohion Columbuksessa. Kello ei ollut paljon, ehkä hädin tuskin seitsemän aamulla, mutta eräällä maatilalla kaupungin ulkopuolella oli jo täysi tohina päällä. Kahden ihmisen siluetit näkyivät ikkunasta. Siluetit kuuluivat talon omistajalle ja hänen vaimolleen,  Matthew ja Alda Plattille.

"Matthew, puhu hiljempaa tai Esme herää." Alda sihahti aviomiehelleen, joka oli erehtynyt puhumaan hiukkasen liian kovalla äänellä.

"Eiköhän hänenkin olisi aika herätä, kultaseni." Matthew naurahti vaimonsa suojelunhaluisuudelle. Toki se oli myös ymmärrettävää, olihan Esme heidän ainoa lapsensa, ja niillä näkymin näyttäisi myös ainoaksi jäävän. Esmellä oli alunperin myös kaksoissisko, joka oli kuitenkin kuollut heti synnyttyään. Sen kokemuksen pelästyttäminä Matthew ja Alda olivat päättäneet Esmen riittävän heillä kahdelle oikein hyvin.

"Pyhä Isä sentään, Matthew! Tyttö on vasta kuuden, ja sinä yrität opettaa häntä jo nyt aamuvirkeäksi. Minä en anna sinun tehdä hänestä mitään poikatyttöä, kuulitko!" Alda saarnasi miehelleen. Hän ei antaisi Matthewin tehdä Esmestä poikamaista. Pitihän tytön päästä joskus naimisiinkin.

"Ei häntä tarvitse miksikään opettaa, Alda hyvä. Tuossahan tyttö jo on", Matthew huomautti ja osoitti ovensuussa seisovaa tytärtään. Alda huokaisi teatraalisesti ja koppasi Esmen syliinsä.

"Huomenta, Esme. Sinäpä olet aikaisin hereillä", Alda kommentoi tyttärelleen ja tytön unisille kasvoille.

"No, oikeastaan minä heräsin jo aika pitkän aikaa sitten, kun näin painajaista." Esme totesi kasvot mutrulla.

"Voi ei. Minkälaista painajaista?" Alda uteli. Esmen kasvot vääntyivät miettivään ilmeeseen.

"No, siinä taisi ainakin olla joku poika, joka kysyi minua naimisiin. Se oli ihan hirveä uni, äiti!" Alda naurahti hyväntahtoisesti tyttärensä painajaisille.

"Lupaa kuitenkin äidille yksi juttu, kulta pieni. Lupaathan että menet joskus naimisiin, joohan ?" Moraalisesti Aldan kysymys oli väärin, sillä kukapa kuusivuotias tajuaisi mitä lupaus oikeasti tarkoittaisi.

"Lupaan, äiti." Esme lupasi kuusivuotiaan suurella elämänkokemuksella. Alda pörrötti vastaukseksi tyttärensä kinuskinvärisiä kiharoita ja laski lapsen maahan. Kyllä Alda tiesi, että siihen kysymykseen ei voinut vedota enää vähän päälle kymmenen vuoden kuluttua, kun Esme olisi tarpeeksi vanha menemään naimisiin.

Alda kuitenkin uskoi Esmestä kasvavan hienostunut nuori nainen - aivan kuin äidistäänkin.

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Oih, joku vihdoinkin kirjoittaa jotain pidempää Esmestä ja Carlislesta sillä lailla, että he ovat pääosassa! AIvan loistavaa, he kun ovat lempihahmoni tästä fandomista!

Oi, tämä alkoi lupaavasti, odotan jatkoa mielenkiinnolla. Tämä nyt oli tälläinen viesti jotta muistan seurata tätä tekstiä ^^

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
"No, siinä taisi ainakin olla joku poika, joka kysyi minua naimisiin. Se oli ihan hirveä uni, äiti!" Alda naurahti hyväntahtoisesti tyttärensä painajaisille.

"Lupaa kuitenkin äidille yksi juttu, kulta pieni. Lupaathan että menet joskus naimisiin, joohan ?" Moraalisesti Aldan kysymys oli väärin, sillä kukapa kuusivuotias tajuaisi mitä lupaus oikeasti tarkoittaisi.

"Lupaan, äiti." Esme lupasi kuusivuotiaan suurella elämänkokemuksella. Alda pörrötti vastaukseksi tyttärensä kinuskinvärisiä kiharoita ja laski lapsen maahan.

 Aww. :-* Jotain niin suloista, että. Koko osa loi todella ihanan lämminhenkisen tunnelman ja sai virnuilemaan hyvin idioottimaisesti.  Kiitos siitä! Piristi kummasti mun päivää. Jatkoa kiitos?

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Selection

  • Vieras
dramaqueen, jatkoa tulee heti kun vain saan sen yhden kohdan kirjoitettua loppuun. Kiitos kommentista.

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
jee, jatkoa!

oli taas tällasta ihanaa pientä, Pikku-Esme on söötti ;) :-*

Lainaus
"No, siinä taisi ainakin olla joku poika, joka kysyi minua naimisiin. Se oli ihan hirveä uni, äiti!"
Voi, kun söpöä ♥ No oishan se aika hirveetä, jos joutuis meneen naimisiin ;)

Eipä taida tulla nyt mitään parempaa, mutta kiitoksia tästä ja jatkoa odotellan ;)

♥hh
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Olen todella harvoin nähnyt ficcejä Esmestä ja Carlislesta yhtään missään tai kuullut kenenkään koskaan puhuvankaan niistä, joten mikä iloinen yllätys tämä olikaan! Olen lukenut prologin jo kahdesti ja luin eilen tämän ensimmäisen osan ja pidän tästä todella. Jatka ihmeessä, Cleru ilmoittautuu vakiolukijaksi, koska Carlisle on ehdoton suosikkini Twilightissa.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Selection

  • Vieras
hiphei!!!, miellän itse aina Esmen sellaiseksi, joka oikeasti osaa väittää vastaan eikä vaan myönnellä perässä. Vielä sitä ei nähty, mutta tullaan taatusti näkemään. Ja joo, pikku-Esme on todella ihana.

Clearwater, olen itsekin sitä mieltä, että Esme/Carlisle-parituksella tehdään ihan liian vähän tekstejä, joten mikä olisikaan parempi tapa korjata asia kuin tehdä itse sellainen? Totta kai jatkan, kiitos kommentista. Itse pidän enemmän Esmestä, mutta on Carlislekin <3

Selection

  • Vieras
A/N: Kommenttien voima ei ihan oikeesti oo yliarvostettuja. Kiitos kaikille kommentoijille, tässä osa 2. Tämä fic ei jatku mitenkään suorina osina, vaan tämä osa kertoo Esmestä kuudentoista ikäisenä. Tästä tulee oletettavasti noin kahdeksanosainen, mutta en lupaa vielä mitään. Huomatkaa se, että tämä toinen osa on noin tuplasti ficletin kokoinen, joten olkoon se nimitykseltään tuplaficlet.

Niin, ja Milgia, kiitän kommentista sinuakin!




Loppukesä vuonna 1911

"Esme, kuinka monta kertaa sinulle pitää sanoa että hienot naiset eivät kiipeile puissa", Alda napisi huomatessaan kuusitoistavuotiaan tyttärensä puunoksalla - jälleen kerran.
"Hyvin monta kertaa", Esme mutisi nenäkkäästi, onnekseen kuitenkin niin hiljaa, ettei tytön äiti sitä kuullut. Alda puisteli päätään kädet lanteilla näyttäen tunnollisen äidin perikuvalta. Esme huokaisi hyvin kuuluvasti ja lähti laskeutumaan alas puusta. Päästyään noin kaksi oksaa alemmas, hän laski vahingossa jalkansa sivuun seuraavasta oksasta, ja putosi alas.

"Oletko kunnossa?" Aldan hätääntynyt ääni tunkeutui Esmen tajuntaan vasta muutamaa minuuttia myöhemmin. Hän oli pudotessaan taittanut jalkansa ja lyönyt kaiken kukkuraksi päänsä. Hänen olonsa oli hieman hutera ja jalkaan sattui hyvin paljon.

"Matthew! Tytön jalka on murtunut", Alda huudahti jonnekin talon suuntaan. Esme pyöräytti silmiään ja katui tekoaan heti, sillä se sattui arkaan päähän. Tietenkin juuri hän oli onnistunut murtamaan jalkansa ja joutumaan erittäin typerän tohtori Mariewoodin hoiviin. Ei miehessä mitään vikaa ollut, mutta sukupuolestaan huolimatta mies oli tunnettu juorukello, ja alta aikayksikön ympäri Columbusta leviäisi tieto Esme Plattista, tytöstä joka kiipeili puissa ja oli siis huonoa vaimoainesta. Ei se Esmeä itseään haitannut, mutta Aldan suurin toive oli saada tyttärensä naitettua. Monta kertaa Esme oli toivonut, että hänellä olisi sisko, joka olisi voinut olla se perheen prinsessa. Kun hän oli tyhmyyksissään maininnut asiasta äidilleen, äidin ilme oli muuttunut radikaalisti, ja hän oli kieltänyt Esmeä mainitsemasta sisaruksista enää koskaan. Esme oli tietenkin totellut, mutta oli luonnollisesti ihmetellyt asiaa.

"Katsopa tyttöä. Hänhän käyttäytyy kuin paraskin poika", Matthew naureskeli tultuaan ulos. Esme ja Alda mulkaisivat kummatkin miestä samaan aikaan. Matthewin virne tasaantui nopeasti tilanteeseen sopivalle tasolle. "Hyvä on, minä kutsun lääkärin."

Muutamaa minuuttia myöhemmin Matthew tuli synkän ilmeen kera takaisin puun luo.

"Mariewoodia ei ole nähty sitten toissapäivän, minne lienee lähtenyt. Lähettivät kuitenkin jonkun toisen lääkärin." Esmen oli pakko kääntää päänsä toisaalle, sillä hän oli alkanut väkisinkin hymyillä. Hän selviäisi jalan murtumasta ilman tulevaisuuden pilaantumista.

"Mutta kenet?" Alda kysyi huolestuneena.

"Joku Cullen se taisi olla. En minä tiedä. Vakuuttivat kuitenkin, että osaa asiansa", Matthew puuskahti. Esme pyöräytti uudelleen silmiään, ja katui myös tälläkin kertaa. Se oli juuri hänen isälleen tyypillistä epäluuloa vieraita kohtaan, vaikka luultavasti miltei kuka tahansa lääkäri olisi parempi kuin Mariewood.

"Tuleeko hän tänne?" Alda jatkoi kyselyä. Matthew nyökkäsi.

"Tulee. Meidän pitää viedä Esme sisälle", hän jatkoi ja nosti tyttärensä varoen maasta käsivarsilleen. Vaikka Esmellä oli ikää jo kuusitoista vuotta, hän oli edelleen siro ja hoikka olemukseltaan, aivan toista maata kuin äitinsä joka oli pitkä ja rehevä nainen.

Sisällä Esme laskettiin oleskeluhuoneen sohvalle makuuasentoon, mutta hän kiemurteli istuvaan asentoon, että näkisi jotain muuta kuin huoneen rumanvalkoisen katon. Typerä katto ja typerä puu, josta piti katketa oksa. Ehkä syy oli siinä, että puu oli vanha, istutettu joskus Matthewin isoisän isän aikoihin, ja se oli varmasti jo hiukkasen laho. Esme kuuli isänsä uhoavan keittiössä sitä, että hän kaataisi kyseisen puun, vähät siitä vaikka se olikin ollut siellä kauan ja oli osa Plattien maatilan perinnettä.

Ovi kävi, mutta se ei Esmeä liikuttanut. Hän tiesi kyllä sen, että lääkäri oli tullut, mutta miksi se häntä olisi kiinnostanut. Lääkärit kun tuppasivat yleensä olemaan kuin samasta muotista. Ylipainoisia, päälaelta kaljuuntuvia ja suunnilleen yhtä kiinnostavia kuin kuollut kala. Ei sillä, etteivätkö kuolleet kalat olisivat olleet kiinnostavia. Esme muisti hyvin sen yhden kerran kun hän oli löytänyt nimenomaan kuolleen kalan, hän oli tutkinut sitä hyvin kiinnostuneena. Mutta ei kuolleista kaloista kyllä paljon iloa ollutkaan. Esme epäili joutuvansa tylsistymään seuraavien tuntien aikana kun lääkäri yrittäisi tehdä jotain hänen jalalleen.

Kaksi minuuttia myöhemmin Esme joutui myöntämään itselleen, että oli väärässä epäilyineen. Kyseinen lääkäri, nimeltään Carlisle Cullen, ei ollut lähelläkään sitä lääkärin perusolemusta mihin Esme oli elämänsä aikana tottunut. Cullen oli arviolta kolmenkymmenen ja ehdottomasti komein mies kenet Esme oli ikinä nähnyt.
"Minä putosin puusta." Esme vastasi lääkärin hetkeä aikaisemmin esittämään kysymykseen, siihen perinteiseen, eli miksi hänen jalkansa oli murtunut. Carlisle virnisti lämpimästi, vaikka kaiken järjen mukaan hänen olisi pitänyt torua Esmeä. Tai niin ainakin tohtori Mariewood olisi tehnyt.

"Kerronpa sinulle salaisuuden. Minäkin olen kiipeillyt puissa." Tohtori Cullen naurahti ja kaivoi jostain salkkunsa uumenista jotain, mitä Esme ei nähnyt.

"Te olettekin mies. Minä olen nainen, joten minun on käyttäydyttävä kunnolla, että pääsen vielä joskus naimisiin. Tai niin minun äitini ainakin sanoo." Esme puhui nopeasti, koska hän oli hieman hermostunut. Kukapa ei olisi vastaavassa tilanteessa.

"Älä turhaan teitittele, minä olen Carlisle. Taidat puhua asiaa. Äitisi kuulostaa hyvin voimakastahtoiselta naiselta." Carlisle hymähti ja aloitti lastoittamaan Esmen jalkaa. Esme tuijotti Carlislea hieman hämmentyneenä. Ei ihan joka päivä nähnyt lääkäreitä tai ylipäänsä ketään vanhempaa ihmistä, jota olisi saanut sinutella suunnilleen neljän minuutin tuntemisen jälkeen.
"Hän todella on hyvin voimakastahtoinen, vaikka tietenkin tekee kaiken vain minun parhaakseni. Minä olen Esme, hauska tutustua." Pienen harkinnan jälkeen Esme jatkoi keskustelua. Pitihän tilaisuudesta ottaa kaikki irti.

"Kaunis nimi sinulla. Sinun jalkasi ei ole kovin pahasti murtunut, joten laitan siihen vain lastan. Sinun pitää vain luvata, että et kiipeile puissa ennen kun jalkasi on kokonaan parantunut." Carlisle sanoi, ja sujautti tarvikkeensa takaisin salkkuunsa.

"Missä tohtori Mariewood on? Sinä olet ilmeisesti hänen tilallaan, etkö olekin?" Esme huomautti vetäessään itsensä ylemmäs sohvalla.

"Tohtori Mariewood on lähtenyt muutamiksi viikoiksi pois. Minä sijaistan häntä sen aikaa." Carlisle vastasi ja nousi ylös tuoliltaan. "Muista olla rasittamatta jalkaasi ainakaan kovin paljoa. Lastan saa ottaa pois noin kuukauden päästä, ja uskoisin, että tohtori Mariewood on siihen mennessä palannut takaisin. Joten näkemiin, Esme."

"Näkemiin." Esme päätti keskustelun.

***
Kun Esmen jalasta sai ottaa lastan pois, tohtori Mariewood oli palannut hermolomaltaan, aivan kuten Carlisle Cullen oli ennustanut. Esme ei tietenkään näkisi Carlislea enää koskaan, mutta silti sen lyhyen hetken aikana mies oli tehnyt häneen syvän vaikutuksen.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2013 21:34:10 kirjoittanut Vuorna »

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Oujee,eka kommentoija!!!!! ;)

Ihana, pitkä osa! ♥
Voi, Esme on ihana, kun kiipeilee puissa ilman äitin lupaa  :D

Aaaaws, Esme♥Carlisle. Oon aina rakastanu Carlislea, kun se taistelee vampyyrinhalujaan vastaan että vois parantaa ihmisiä. Se on vaan jotenkin niin ihailtavaa. ;)

Lainaus
Ylipainoisia, päälaelta kaljuuntuvia ja suunnilleen yhtä kiinnostavia kuin kuollut kala. Ei sillä, etteivätkö kuolleet kalat olisivat olleet kiinnostavia. Esme muisti hyvin sen yhden kerran kun hän oli löytänyt nimenomaan kuolleen kalan, hän oli tutkinut sitä hyvin kiinnostuneena. Mutta ei kuolleista kaloista kyllä paljon iloa ollutkaan. Esme epäili joutuvansa tylsistymään seuraavien tuntien aikana kun lääkäri yrittäisi tehdä jotain hänen jalalleen.
Voi, mitkä ihanat mietteet ♥ Tosi sopivaa hienolle naiselle, kuolleitten kalojen tutkiskelu nimittäin.  ;D

Aivan ihana osa, kiitoksia. Oon jo ihan täpinöissäni  ootellen seuraavaa.
Kiitos!

♥:hh
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Tämä alkoi kyllä hymyilyttää aivan valtavasti! Kuusitoistavuotias, hiukan kapinahenkinen Esme, joka kiipeilee puissa - aih, söpöä! Mahtavaa!
Ja mitä tulee tähän Carlisleen, niin voih: ajatuskin nostatti hymyn huulille ja oli itse pakko virnistää, kun tekstissä luki, että hän virnisti :D En tiedä, miksi.
Komppaan hiphei!!!'tä tässä, että Carlisle on todella ihailtava persoona ja tässä myös. Rakastuin täysin <33
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Ah ihana Carlisle, kuolisin ihastuksesta jos Carlisle sijaistaisi mun omalääkäriä :D Niin joo, jotain kommenttiakin, hmmm... hauska ensitapaaminen täytyy myöntää, etenkin kun Esme on noin jukuripäinen nuori nainen.

Jatkoa!

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Eliza

  • ***
  • Viestejä: 5
Ihanaa että joku kirjoittaa suomeksi Esme/Carlislea ja vielä näin hyvin! Odotan innolla josko tähän tulisi jatkoa....
Mutta eikös Carlisle ole ruumiiltaan jotain päälle 20? Joka tapauksessa molemmat henkilöt ovat erittäin "todellisia" ja on kiva että olet panostanut myös sivuhenkilöihin jotka aivan liian usein tuppaavat olemaan persoonattomia ja tylsiä. Teksti on helposti luettavaa, jatka samaan malliin. ;)

Selection

  • Vieras
hiphei!!!, kiitos paljon kommentista.
Clearwater, nuori Esme joka kiipeilee puissa on todella jotain mikä hymyilyttää valtavasti. Kiitän kommentista oikein kovasti.
Milgia, eipä se paljon haittaa jos kommentit on tasan pelkkää kuolaamista Carlislen perään. Kommentit on silti kivoja!
Eliza, erityisesti kiitän sua, sillä sun kommenttisi sai mut jatkamaan ja saamaan kolmannen osan valmiiksi. Carlisle on ruumiilliselta iältään 24, mutta pitää muistaa, että hän on oikeasti tallannut maanpintaa jo sellaiset kolmisensataa vuotta. Se saisi kenet tahansa vaikuttamaan vanhemmalta. Kiva että pidät!

A/N: Joo painun sinne häpeänurkkaan ihan kohta. Puoltoista kuukautta on liian pitkä aika odoteltavaksi. Anteeksi.



"Minä en mene naimisiin", Esme sanoi, tai olisi ainakin halunnut sanoa niin. Ei hänellä tosielämässä ollut rohkeutta sanoa niin. Hän vain myönteli äitiään kiltisti kun Alda toi uusia aviomiesehdokkaita heidän kotiinsa. Onneksi Esmen isä sentään tiesi, mitä tytär oli oikeasti mieltä avioliitosta. Hän puolusteli tytärtään Aldalta löytämällä yhä uusia vikoja miehistä. Esme tiesi, ettei isä jatkaisi sitä loputtomiin.  Joskus tulisi se hetki, kun isä ei enää löytäisi vikoja miehistä eikä hän itse pystyisi puolustautumaan.

Oli jälleen kerran aurinkoinen päivä, mutta Esmen mieliala oli lähinnä lumimyrskyn tasolla. Uusi sulhasehdokas tulisi tänään taas käymään. Unohtamatta myöskään sitä, että jos hän ei suostuisi, monta mieltä pahoittuisi. Hänen kummitätinsä Marie tulisi käymään poikansa Charlesin kanssa. Esme tiesi, että hänen ja Charlesin avioliittoa oli suunniteltu jo pidemmän aikaa, heti siitä lähtien kun hän oli pyytänyt vanhemmiltaan lupaa lähteä länteen opettamaan. Jopa siinä asiassa isä oli pistänyt vastaan. Sen keskustelun jälkeen Esmen äiti Alda oli tehnyt suunnitelman, jonka tarkoituksena oli saattaa tytär naimisiin. Suunnitelma oli vedenkestävä. Esmen kummitädin Marien poika Charles, kolmenkymmenen ikäinen sotilas, naitettaisiin Esmelle. Esme ei tietenkään voisi kieltäytyä, olihan Marie hänelle tärkeä, ja kummitäti loukkaantuisi varmasti, jos hän ei suostuisi. Joten siinä hän istui, olohuoneen sohvalla odottamassa kuin kunnon kummityttö ja vaimokandidaatti ainakin.

Esme istui selkä suorana katse kohti ikkunaa. Ikkuna oli putipuhdas, kuten aina. Alda oli pakkomielteinen siivousasioissa, etenkin jos vieraita oli tiedossa. Ja tämä päivä mitä todennäköisimmin muuttaisi Esmen elämän lopullisesti.

"Oletko sinä nyt säädyllisen näköinen", marmatti Alda hyöriessään ympäri huonetta hysteerisin liikkein. Esme huokaisi syvään ja katsoi äitiään silmiin.

"Kyllä, äiti. Minä olen erittäin säädyllisen näköinen", hän vastasi.

"Ymmärräthän sinä Esme rakas, että sinun on suostuttava. Marie suuttuu kovasti jos hylkäät Charlesin kosinnan." Alda huolehti vakavan näköisenä. Esme tiesi asian itsekin. Hänen oli suostuttava, tai perheen maine olisi mennyttä. Kovinkaan moni naimaikäinen mies Columbuksesta ei naisi Esmeä, jonka tiedettiin olevan rasavilli luonteeltaan. Charles oli kuin lottovoitto hänen kaltaiselleen ihmiselle, joka ei luultavasti muita saisi. Olihan Charles sentään mies, eikä Esmen tarvitsisi tuottaa äidilleen sitä häpeää että jäisi naimattomaksi. Aldan suurin toive kautta aikain oli saada ainoa tyttärensä kunniallisesti naimisiin.

"Älä turhaan huolehdi, kyllä minä suostun." Esme pakotti hymyn kasvoilleen ja yritti olla onnellinen, mutta jostain kumman syystä hänestä tuntui hyvin lohduttomalta. Kuin hän olisi tehnyt juuri päätöksen, joka pilaisi hänen elämänsä. Esme työnsi ne tunteet syrjään, kun huoneen ovelta kuului varovainen koputus.

"Sisään!" Alda huudahti äänellä joka oli täysin rauhallinen. Kuitenkin kun Esme katsoi äitiään, hän näki Aldan silmissä puhdasta hermostuneisuutta. Ovi avautui ja ensimmäisenä sisään astui luonnollisesti Esmen isä Matthew, joka loi tyttäreensä kannustavan katseen. Seuraavana sisään saapui sulhasehdokas Charles. Mies oli komea, ei samalla tavalla kuin esimerkiksi tohtori Cullen oli ollut, vaan Charlesissa oli erilaista komeutta. Sitä oli vaikea ymmärtää ja vielä vaikeampi selittää, mutta mies ei näyttänyt mitenkään luotaantyöntävältä. Kuitenkaan mies ei tehnyt Esmeen minkäänlaista vaikutusta. Charles Evenson oli vain mies miesten joukossa, kuin kuka tahansa muukin.  Charles oli myös mies jonka kanssa hän viettäisi loppuelämänsä.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Puolitoista kuukautta on ansaittava odotusaika, kun tietää, millaista odottaa : D Esme on todella suloinen tässäkin, jälleen. Jotenkin alkaa Esmen puolesta kammottaa ajatuskin pakotetusta avioliitosta. Eih, hei, kukaan ei voi olla samalla tavalla komea kuin tohtori Cullen :D
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

LittleLove

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I live in Owl City
Hei, ihanaa! Odotus palkittiin kyllä taas :) Miten ossaatkin kirjottaa noin hyvin? Uskon kyllä Esmeä tuossa, että Carlislelle ei kukaan vedä vertoja :) Muutenki tää oli tosi kiva ja sait ton Esmen persoonan kivasti esille. No niin, mää en nyt keksi mitään rakentavaa joten pitäs varmaan lopettaa. Jatkoa odotellessa!  :D
We paint it red, to fit right in

Eliza

  • ***
  • Viestejä: 5
Siis mitä? Tiedän kyllä että sillä on väliä mitä sinä kirjoitat mutta minulla ei pitäisi olla mitään väliä... Mutta hienoa että tähän on tullut jatkoa, toivottavasti tulee pian uudestaankin. Pidän kyllä kovasti ;)