Kirjoittaja Aihe: Twilight: Bella Swan: Before I Die K-11 | Ensimmäinen luku 2.1  (Luettu 6842 kertaa)

COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
//: ENSIMMÄINEN LUKU 2.1 ! Drama, Angst. Bella sairastaa tietämättään leukemiaa...
- Ficin nimi: Bella Swan: Before I Die
- Kirjoittaja: COLORRBLIND
- beta: ei ole, tulee jos joku tahtoo tulla :>
- Fandom: Twilight
- Ikäraja: K-11
- genre angst,  drama
- Paritus/Henkilöt Bella + Cullenit, mutta esiintyy myös muita, esimerkiksi Riley,Bree sekä Victor << eli kukaan heistä ei ole kuollut!
- Disclaimer Hahmot on Spethenie Meyerin, teksti minun. Ideaa antoi Jenny Downhamin kirja.
- Summary: Bella Swan sairastaa vielä tietämättään leukemiaa, mutta ehtii ennen tiedon saantia muuttamaan Forksiin, jossa käy hyvin, sekä huonosti. Loppuvatko nuoren tytön unelmat sinne tiedon jälkeen?

A/N: Idea tuli kun silmiini pisti kirja nimeltä Ennen kuin kuolen ja idea pääsi päähäni. Eli osa idea siitä. Mm... Bellan idea sairastumisen jälkeen. JA KAIKKI IHMISIÄ!

TRAILER

Bella Swan on 17 - vuotias, ja muuttaa Forksiin...
"Hei Isabella, pitkästä aikaa."
"Hei Charl-- siis, isä. Olen vain Bella, muista."
"Tietty, Bella."

...tutustuu uusiin ihmisiin..
"Hei Bella! Olen Alice, ja sinusta tulee minun ja Rosen paras ystävä!"
"Okeii?"
"..mutta ennen sitä viemme sinut ostoksille."

...ja ihastuu.
"Kuka tuo on, joka kävelee kohti?"
"Ai Edward? Hän on veljeni, ja veljesi paras ystävä."
"...RILEY!"

Miten yksi tieto voi pilata 17 - vuotiaan elämän?
"Isabella, milloin viimeksi olit lääkärissä?"
"Ehkä vuosi sitten..?"
"Hyvänen aika, kauanko sinulla on ollut..."

Tämä voi.
"Mikä?"
"Leukemia."
"Leuka mikä?"

Ficci uskollisuudesta
"Bella, emme jätä sinua ennen kuin kuolet."
"Kiitos kaverit.."

Isabella Swan tekee listan sadasta asiasta...
"Öh... tahdot poliisilaitokselle kuulusteluun?"

... minkä hän tekee, ennen kuolemaansa.
"Oletteko mukana?"
"KYLLÄ!"

Bella Swan:Before I Die.
"Sata asiaa... pitkä lista."
"Ei liian pitkä minulle."

TULOSSA TALVELLA 2011!
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 18:19:48 kirjoittanut Beyond »
avatar © haava

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #1 : 30.11.2010 19:26:23 »
Hmm. Tää vaikuttaa ihan kiinnostavalta. Leukemie Bellalla muistuttaa mua yhdestä toisesta ficistä, jonka mä olen lukenut, ja jossa Bellalla on myös leukemia, mutta ei se mitään, jään kuitenkin seuraamaan ihan mielenkiinnolla että mihin tämä kehittyy. ;)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #2 : 30.11.2010 19:29:57 »
Hmm... Vaikuttaa lupaavalta.
Ensiksi on aivan pakko sanoa, että vaikka idea on omalaatuinen eikä tällaisia ficcejä ole paljoa, Bella, joka sairastaa leukemiaa on suorastaan Klisee. Aina, kun Bellalla on jokin sairaus, se on leukemia. Olen myös lukenut ennenkin yhden tällaisen lista asioista, joita teen ennen kuolemaani -ficin, mutta kaikki olivat siinä vampyyreja, eivät ihmisiä. Toisaalta tämä on aivan uudenlainen eivätkä mainitsemani asiat haittaa luultavasti lukemista ellet lisää kliseitä ämpäritolkulla koko ficciin.

Traileri vaikutti mielenkiintoiselta. En löytänyt kirjoitusvirheitä, joten pisteet siitä. Odotan innolla jatkoa!!

~Classick
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #3 : 30.11.2010 19:43:35 »
Kiitos kommenteista (=

Ahaa, en tajunnut katsoa, oliko samanlaista, kun niin vähän aikaa olen majaillut, mutta katson sen vaikka läpi ja koitan olla laittamatta samoja asioita!
avatar © haava

Ragdoll

  • Tribute
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Friend. Lover. Victor. Enemy.
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #4 : 30.11.2010 20:46:51 »
Tää vaikuttaa tosi lupaavalta ja idea on tosi mielenkiintoinen.
Jään ehdottomasti seurailemaan. (=

- Ragdoll ♥
If heaven is up there, this is hell on earth.

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #5 : 01.12.2010 08:29:54 »
Kliseetä! Mikähän siinä on kun Bella sairastaa aina Leukemiaa. :P Noh, mitäs siitä. Traileri vaikutti todella lupaavalta ja mielenkiintoiselta. Kirjoitusvirheitäkään en löytänyt. Mun tulee nykyään luettua harvoin tvaikku -ficcejä, mutta tämä vaikuttaa niin lupaavalta, että tätä on pakko seurata. Odotan kyllä innolla ensimmäistä lukua ja sitä mitä tuleman pitää! :)

Kysymys. Onko Edward kumppanineen tässä ihmisiä? (:

/Hups. Niinhän siellä lukee.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2010 09:24:25 kirjoittanut Jonna-chan »

COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #6 : 01.12.2010 09:17:53 »
Kuka tietää? :D

Mutta joo on ihmisiä kaikki, tuolla se taitaa lukeakkin :)
avatar © haava

story^

  • Lattiaeläin
  • ***
  • Viestejä: 372
  • Billion dollar baby
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #7 : 03.12.2010 14:56:48 »
Idea vaikuttaa mielenkiintoiselta, jään seurailemaan ja odottamaan ensimmäistä osaa :)

-story^
The winter has passed
And the spring has come
We have withered
And our hearts are bruised from longing


ava by puolipro

camppu

  • ***
  • Viestejä: 23
  • Where is My Edward Cullen?
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #8 : 04.12.2010 22:57:40 »
Tosi hyvä idea!! Oon itsekkin lukenut tuon Ennen kuin kuolen ja se oli todella hyvä!
Jään kyllä seuraamaan innolla tätä :)

kyyhky

  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #9 : 07.12.2010 22:37:36 »
Ihana idea ;o En millään jaksaisi odottaa :o Joten ei, kun vaan ekaa lukua kehiin :     )


- Odottaen Kyyhky

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #10 : 26.12.2010 20:18:22 »
Oi, tämä kuulostaa hyvältä, haluan ehdottomasti lukea lisää!!! Joten jatkoa pyydän!

COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #11 : 26.12.2010 20:41:04 »
Tämä ilmestyy jossain vaiheessa Tammikuuta... :D Ja syy miksi ylipäätänsä sinä vuonna.
En ole lukenut kirjaa, ja sain sen jouluna, mutta kirjoitan silti aikaa jona Bella ei tiedä mitään, mutta osaan varautua reaktioihin ja oireisiin :)

xoxo, COLORRBLIND
avatar © haava

COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #12 : 02.01.2011 22:46:57 »
Prologi:

Niinhän se oli. Aina avioeron jälkeen lapsi pysyi äidin helmoissa, ja kävisi aina joka viikonloppu isänsä, ja usein tuon uuden perheen luona. Meillä oli eri asia. Me muutimme sateisesta Forksista aurinkoiseen Phoenixiin. Suoraan sanottuna, en ikävöi Forksia. Tuskin isoveljeni, Riley, on eri mieltä. Muutimme pois kun olin kymmenen, eli seitsemän vuotta sitten. Tosin pahin pelkomme tapahtui: Muutamme takaisin.

Kaikki alkoi tavallisena aamuna, oli Lauantai. Istuin baarijakkaralla keittiötason edessä, ja ryystin mukista kaakaonrippeitä. Selailin samalla päivän lehteä, ja tunsin kovan lyönnin selässäni. En edes kääntynyt, kokemuksesta tiesin kuka se oli.
"Huomenta, Riley"
"Huomenta systeri", isoveljeni sanoi, mennen suoraan jääkaapin luo. Hän otti sieltä tuoremehupurkin, ja meni istumaan minua vastapäätä.
"Missä äiti on?"
"Sinun pitäisi jo oppia, hän on Tannerien luona, kuulemma tärkeä juttu", sanoin. Bree Tanner oli perheen nuorin, ja minua ehkä juuri ja juuri vuoden nuorempi. Ei ikäero haitannut, olimme silti kuin sisarukset. Ja jos totta puhutaan, Riley on selvästi ihastunut Breen serkkuun, joka asuu heillä.

Veljeni joi mehua suoraan tölkistä, mutten jaksanut valittaa. Hän oli 20, ja ei opiskellut tai mitään. Ikuinen kotipoika varmaankin. Pian kuitenkin ajatukseni keskeytti oven avaus, ja äiti käveli suoraan keittiöön. Kasvoillaan hänellä oli säälivä anteeksipyyntö hymy, joka tiesi pahaa.
"Kerro suoraan äiti", Riley sanoi, ja laski tölkin pöydälle. Katsoin äitiä odottavasti, ei mitään pahaa, eihän?
"No.. te kaksi... muutatte", äiti sanoi hymyillen hitusen enemmän. MITÄ?!
"Minä en lähde täältä mihinkään, en voi jättää Breetä!" huusin, ja Riley nyökkäili.
"Enkä ... minä ..."
"...voi jättää Victoriaa!" jatkoin, ja Riley vilkaisi minua aivan punaisena.
"Tiedän, siksi olin Tannerien luona. Päädyimme yhteisvalintaan..."

"MIHIN!?" kiljuin, ja kuulin oven avautuvan. En kuitenkaan avannut silmiäni. Hmh, miksi edes suljin ne?
"Bella.. älä kilju.. isä lähti töihin, mutta minä tahdon nukkua", isä? Töihin? Nukkua?
"Vastahan sinä heräsit.. ja isä on.." Ei ole totta. Avasin silmäni ja hyppäsin pystyyn. Kirjaimellisesti hyppäsin sängyn päälle seisomaan. Riley painoi valot päälle, ja katsoin häntä kuin olisin nähnyt aaveen.
"Löitkö pääsi nukkuessasi? Etkö muka muista, saavuimme tänne yöllä, vaikka sinä lähes nukuit koko matkan, eli saattaa olla ettet muista", voi että. Olipa veljeni hauska, kenties kantoi minut tahallaan väärään paikkaan nukkumaan. Aloin nauramaan, mutta se vihlaisi rintaani, joten kallistin päätäni.
"Hauska vitsi Riley, hauska vitsi", sanoin, ja hyppäsin maahan.

Ohittaessani Rileyn, huomasin seinän olevan erilainen. Uudet seinät?
Kävelin hiljaa keittiöön, ja tajusin siihen mennessä, ettei Riley ollut vitsaillut.
"...EI OLE TOTTA!"

A/N: Tuossa prologi, joka lähinnä keskittyi siihen muuttoon... :)
avatar © haava

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #13 : 02.01.2011 23:38:55 »
Jee vihdoin prologi tullut!

Aika lyhyt oli, mutta yritän saada jotain järkevää aikaiseksi. Ensinnäkin Bella tuntui jotenkin... pinnalliselta? Tai jotain, en mä oikein osaa sanoa. (Muuten, on tosi häiritsevää kirjoittaa jostain Twilight-ficistä kun pikkusisko kattoo vieressä Potter ykköstä ja kun kuulee ne kaikki vuorosanat ja muut ja sit tietää missä kohti se menee ja kaikkee... Älä kokeile tätä kotona. Ja ei, minähän olen tunnettu siitä että minä en offaa.) Juuh. Eli pinnalliselta sillä tavalla että se kiinnitti ensin huomiota seiniin... Tai siis joo, mihin muuhunkaan se olis kiinnittänyt huomiota, kyllä mä tajuan että se oli niin kuin tavallaan unihoureissa vielä (voiko niin sanoa?) ja että se ei olis oikeestaan halunnut mennä Forksiin ja että se oli just nähnyt unta siitä että ne muuttaisi Forksiin ja että se uni oli ollut painajainen. Mutta ehkä mä en vain ite olisi kiinnittänyt ensin huomiota seiniin, vaan esim siihen mitä siellä huoneessa oli. Tai äh, antaa olla. Unohda tää mun sönkötys. :D

Tosiaan ja sitten se että oli muuten aika epäselvästi se siirtymä unesta nykyhetkeen, tai miten mä sen selittäisin. Toivottavasti tajusit. Siihen vois laittaa jotain huomiota siitä että se heräsi tai jotain, koska mulla ainakin meni tosi kauan tajuta että mitä siinä tapahtui. :)

Mutta sitten vähän mukavampiin juttuihin. Kiva kun Bellan veljenä oli välillä joku muu kuin Emmett tai Jacob tai Seth, Rileystä ei ole mun mielestä ollut vielä yhtään velificciä (vittu näitä mun niityksiä...). Kiva kun siitä kerrotaan vähän enemmän. Siis toivottavasti kerrotaan. Se olis musta tosi kivaa.

En malta odottaa että Cullenit ja Halet tulee mukaan, siitä tulee niiiiiin mahtavaa. :D Jatkoa vaan kehiin!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #14 : 03.01.2011 00:01:56 »
(usko vaan, olen kokeillut kun isosisko kattoo vieressä jotain Disneyn prinsessaleffaa ja kirjotin tätä wordiin, en suinkaan kirjottanu sammakosta...)

Muttajoo, kiitos kommentista ! Ne seinät oli varmaan koska ekana kun se astui ulos ovesta, se näki vain seinän, ja kiinnitti sit hiema siihen huomiota. Bella on tosiaan näin aluks vähän pinnallinen, kun vasten tahtoaan joutui Forksiin, mutta ensiluvussa se on jo normaaliin päin :-)

Joo toi Riley, harmittaa kun sitä ei niinkään näy, ja se on mun suosikkini Bellan lisäksi! Ja ajattelin että siitä voisi tulla ihan hyvä isoveli.
Itekkin oon suunnitellu hieman miten Cullenit ja Halet tulee kuvioihin.. mutta se nähdään ensiluvussa!

xoxo, COLORRBLIND
avatar © haava

amorgirl

  • Vieras
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #15 : 03.01.2011 00:07:08 »
Oon tainnukki lukee aikasemminki ficin jossa Bellalla on leukemia. Mutta sehän ei haittaa mitään.

Mielenkiinnolla odotan mitkä on 100 asiaa jotka Bella haluaa tehä ennen kuolemaa ja haluasin myös tietää miks se haluu kuulusteluun.

Mielenkiintonen prolologi, musta oli kiva kun sait siihen sen muuton ni sit ekan luvun ei tarvi keskittyy siihen muuttoon. Että sitä odotellessa

♥:llä am

P.S sori huono komma.

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #16 : 03.01.2011 11:17:11 »
Tuo alku oli vähän epämääräinen, kun se yhtäkkiä vaihtu paikasta toiseen ja silleen.Uni kannattais ehkä laittaa kursiiviin tms, tai just kirjottaa sinne jotai "Säpsähdin hereille" -tyylistä.

Lainaus
Kaikki alkoi tavallisena aamuna, oli Lauantai
lauantai on mun muistaakseni pienellä..?

Lainaus
Bree Tanner oli perheen nuorin, ja minua ehkä juuri ja juuri vuoden nuorempi. Ei ikäero haitannut, olimme silti kuin sisarukset. Ja jos totta puhutaan, Riley on selvästi ihastunut Breen serkkuun, joka asuu heillä.
Sit nuo lauseet oli sellaset, mistä ei oikein saanu ekaks selvää. Tai siis... En mä osaa sanoo miks. Ja tuo ehkä on ylimääräinen, ainakin mun silmiin. Koska jos ne on parhaat ystävykset, niin eiköhän Bella tiedä aika varmasti kuinka paljon niillä on ikäeroa.

Kliseisyyttähän tässä on ilmennyt tavallaan aika paljon. Toi leukemia, isän luo muutto... Ja oon muistaakseni lukenut joskus jonkun ficin Bellan tekemästä listasta, että mitä se aikoo kokeilla ennen kuin kuolee.

Mutta jään seurailemaan tätä uteliaana.

Tom^^

ps.Ja mä en osaa kirjottaa ystävällisesti rakentavaa, että sry jos tää tuntuu haukkumiselta.
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

COLORRBLIND

  • ***
  • Viestejä: 17
  • Because the drugs never work
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #17 : 03.01.2011 14:33:02 »
Tom^^: Kiitos että huomauttelit asioista, se auttaa ensi luvussa sitten. Ja onhan melko kliseistä, mutta koitan saada jotenkin erillaisen kuin yleensä on näissä muuttojutuissa !

Kiitos siis kommenteista, ekaa lukua kirjoitellessa...

xoxo, COLORRBLIND
avatar © haava

Love 4ever

  • ***
  • Viestejä: 140
  • See you when the night comes
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #18 : 09.01.2011 15:56:38 »
vaikuttaa mielenkiintoselta..  ku luin trailerin ja siinä oli se leukemia- kohta, mulla tuli kyynelet silmiin ku mummo kuoli viime helmikuussa  4 vuoden taistelun jälkeen leukemiaan.... :'(
In the spreading darkness I exchange a pledge for the revolution
An evil flower that sprouted from love
With everything that'll happen after this
I can't let anyone interfere with it

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Bella Swan: Before I Die K-13
« Vastaus #19 : 09.01.2011 16:08:30 »
Hehei! Jatkoa! Ihanaa! Luin tämän ja tuntuu ihan kivalta, vaikka tapahtuman (paraskin puhumaan olen) tuntuivat vilisevän ohitse aivan liian nopeasti. Kuvailua oli mukavasti ja Bellan reaktio aivan loistava! Pidin. Haluun jatkoo, lisää! <3