Kirjoittaja Aihe: Hetalia, Naistenilta, K-11 | K-11, osa 8/8 + epilogi. Valmis 3.4.  (Luettu 6748 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Nimi: Naistenilta
Kirjoittaja: Vyra
Fandom: Axis Powers Hetalia
Tyylilaji: Draama, jonkin verran myös huumori
Ikäraja: K-11
Päähenkilöt: Hetalian naiset eli Unkari, Taiwan, Belgia, Seychellit, Liechenstein, Ukraina ja Valko-Venäjä sekä heidän "miehensä"
Summary: Unkari järjestää naistenillan, mutta se tuleekin kestämään hiukan kauemmin. Miten miehet suhtautuvat asiaan?
Disclaimer: En omista Hetaliaa enkä yhtäkään mainituista valtioista.

A/N: Minä täällä taas uuden jatko-ficin kanssa. Tällä kertaa pääosissa on Hetalian naishahmot. Tosin heitä olisi oikeasti enemmänkin, Vietnam on kai nainen ja ilmeisesti pari muutakin ja Luxemburgista ei ole varmuutta vielä, mutta minä käytän nyt näitä joista on kerrottukin enemmän. Ja sitä paitsi seitsemässä päähahmossa on jo ihan tarpeeksi, miksi aina keksin vain sellaisia missä on paljon hahmoja? Osia tulee luultavasti neljä, ainakin kolmatta olen nyt kirjoittamassa. Noh, lukekaa ja kertokaa, mitä mieltä olette!


1.Osa: Ilta alkaa

Liechtenstein,

Ajattelin järjestää naistenillan huomiseksi, tulethan mukaan? Kutsuin kaikki muutkin tytöt. Vietetään kerrankin kokonainen ilta ihan rauhassa keskenämme. Tavataan minun luonani huomenna kuudelta, muista ottaa oma tyyny mukaan!

<3:llä Unkari



”Liechtenstein, haitko jo postin?” Sveitsi kysyi ilmestyessään huoneeseen ja tapasi sisarensa lukemassa korttia. Sen lähettäjä oli hyvin helppo arvata jo kaukaa, sillä kortin kuva esitti sinistä taivasta vasten liehuvaa Unkarin lippua.

”Kyllä, veli”, nuori nainen vastasi ja kohotti katseensa kortista, ”Unkari kutsui minut kyläilemään luokseen”.

”Ai, sehän hienoa”, Sveitsi sanoi tarkoittaen sitä todella. Liechtenstein oli vielä niin nuori ja hän varmasti tarvitsi naiskavereita, sillä Sveitsi ei edes uskonut ymmärtävänsä kaikkia tyttöjenjuttuja. Eikä hän oikeastaan edes halunnut ymmärtää niitä kaikkia.

”Haittaako, jos menen?” Liechtenstein kysyi äänessään innostunut sävy, ”olisin Unkarin luona yön yli”.

”Mene vain, jos haluat”, hänen veljensä vastasi samalla kun kävi läpi hänelle lähetettyjä papereita. Hän irvisti hiukan nähdessään päivän laskut.

”Kiitos, veli”, nainen kiitti hymyillen, ”menen valmistautumaan”. Liechtenstein kiiruhti omaan huoneeseensa pakkaamaan laukkuaan ja Sveitsi hymyili itsekseen keittiössä. Hänen sisarelleen tekisi varmasti hyvää viettää välillä aikaa muiden naisten kanssa.


”No niin”, Sveitsi sanoi ja laski Liechtensteinin matkalaukun lattialle, ”muistat, mitä minä sanoin ja soitat kun sinut pitää hakea. Matkalla on kuitenkin paljon epäilyttäviä tyyppejä, joten parempi jos minä tulen sitten vastaan”. Liechtenstein hymyili ja nyökkäsi. Myös Unkari ja Ukraina hänen takanaan hymyilivät.

”Kyllä, veli”, nainen sanoi, ”pärjääthän varmasti?”

”Totta kai”, Sveitsi vastasi. Hetken hän tunsi olonsa kumman painostavaksi kolmen naisen tuijottaessa häntä kuin odottaen miehen poistuvan mahdollisimman pikaisesti, ”minä taidan sitten lähteä. Nähdään huomenna, Liechtenstein. Muista soittaa”. Naiset vilkuttivat yhteistuumin, kun Sveitsi kääntyi pois ovelta ja lähti kulkemaan juna-asemalle päästäkseen takaisin omalle maalleen.

”Selvä”, Unkari sanoi, ”ihana, että pääsit tulemaan, Liechtenstein. Tule tänne niin näytän, minne voit jättää laukkusi”. Ruskeahiuksinen nainen johdatti Liechtensteinin talon läpi suureen huoneeseen, jossa Valko-Venäjä jo asetteli peitteitä ja tyynykasoja patjojen päälle.

”Taiwan, Seychellit ja Belgia eivät ole vielä tulleet”, Ukraina selitti. Hän oli pukeutunut yksinkertaisesti kuluneisiin farkkuihin ja t-paitaan. Toisin kuin sisarensa, joka oli laittanut päälleen tumman ja runsaasti koristellun mekon. Liechtenstein ihmetteli mielessään, miten nainen jaksoi koko ajan olla asettelemassa moninkertaisia hamelaskoksia. Hän itse oli Unkarin tavoin pukeutunut yksinkertaisesti lempiarkimekkoonsa. Ovikellon ääni kuului käytävältä ja Unkari kiirehti avaamaan ovea.

”Se on varmaan Belgia”, hän sanoi ja osui arvauksessaan oikeaan, sillä oven takana todellakin seisoi vaalea nainen reppu selässään ja tyyny kainalossa. Ja pian myös Seychellit ja Taiwan ilmaantuivat paikalle. Nuori tyttö hymyilevänä ja pirteänä mutta Taiwanin huulet olivat kaartuneet harmistuneeseen mutruun. Belgian rupatellessa iloisesti Valko-Venäjän ja Ukrainan kanssa sekä Unkarin valmistellessa naposteltavia Seychellit seuranaan, Liechtenstein lähestyi varovasti murjottavaa aasialaisnaista.

”Onko jokin hätänä?” hän kysyi. Liechtenstein ei ollut juurikaan ollut koskaan tekemisissä Taiwanin kanssa, jos maailmankokouksissa näkemistä ei laskettu, mutta toisen mököttäminen huolestutti häntä kuitenkin. Nainen katsoi häntä ensin tuimasti mutta huokaisi sitten ja ilme pehmeni huomattavasti.

”Itse asiassa on”, hän sanoi kädet puuskassa, ”miehet, varsinkin Kiina ja Japani”.

”Mitä he ovat tehneet?” Liechtenstein kysyi ja istui Taiwanin vierelle. Myös Belgia lähestyi kaksikkoa uteliaana kuultuaan aasialaisen sanat.

”Kiina yrittää määräillä minua ja Japani ei tee mitään!” Taiwan tiuskaisi, ”uskotko, että se mies väittää minun kuuluvan hänelle, vaikka asia on tasan tarkkaan toisin päin! Ja Japani vain myöntelee koko ajan kaikkia eikä tee yhtään mitään asioiden eteen”.

”Minulla on välillä samoja ongelmia oman veljeni kanssa”, Belgia sanoi liittyen keskusteluun, ”hän ei kykene hyväksymään minun ja Luxemburgin asemaa”.

”Ja minun veljeni ei suostu menemään naimisiin kanssani”, Valko-Venäjä tokaisi harmistuneena. Liechtenstein mietti hetken, miksi hän edes haluaisi mennä naimisiin veljensä kanssa, mutta ei ehtinyt kysyä sitä kun Unkari ilmaantui paikalle keittiöstä.

”Vai miesongelmia”, hän sanoi ja laski teetarjottimen pöydälle, ”minulla niitä on ollut ihan tarpeeksi, nimittäin Itävalta ja Preussi”.

”Ettekö te olleet naimisissa joskus?” Seychellit kysyi jakaessaan naposteltavia muille.

”Kyllä, minä ja Itävalta, mutta erosimme välillä”, Unkari vastasi, ”nykyään vain seurustelemme”. Muut naiset nyökkäilivät ymmärtäväisesti mutta Liechtenstein pohti asiaa edelleen pää hiukan kallellaan. Oli niin paljon asioita, joista hän ei edes ollut kuullut ennen.

”Mikä siinä on ongelma?” hän kysyi ääneen saaden muut naiset vaikenemaan ja kääntämään katseensa yllättyneinä häneen. 

”Eikö sinulla ole koskaan ongelmia veljesi kanssa?” Taiwan lopulta kysyi hämmästyneenä,
”minä olen aina luullut, että hän on aika ylisuojeleva”.

”Onhan hän vähän”, Liechtenstein vastasi, ”mutta Sveitsi ajattelee vain meidän parastamme”.

”Eli kieltää sinulta yksin liikkumisen?”

”Ei hän…!” Liechtenstein aloitti mutta hänen äänensä vaimeni nopeasti epävarmaksi, ”tai siis… Ehkä veli on joskus hiukan sellainen… Ylisuojeleva”.

”Niin minäkin arvelin”, Unkari totesi ja taputti Liechtensteinia lohduttavasti olalle, ”entä te, Ukraina ja Seychellit? Onko teillä ollut hankaluuksia miesten kanssa?” Ukraina vilkaisi platinahiuksista sisartaan ennen kuin vastasi.

”Tavallaan”, hän sanoi, ”Tahtoisin kovasti olla veljeni luona mutta hän pyytää aivan liikaa maakaasusta. Minulla ei ole kohta enää tarpeeksi rahaa muuhun elämiseen”.

”Ja minä”, Seychellit sanoi, ”kai tiedätte, että Ranska kasvatti minut mutta vietin aikaani paljon myös Englannin luona. Olen lopen kyllästynyt heidän jatkuvaan tappeluunsa! En voi ymmärtää, miten kaksi aikuista miestä käyttäytyy välillä niin lapsellisesti”. Muut naiset nyökkäilivät ymmärtäväisinä, he kaikki olivat nähneet kyseisen mieskaksikon riitelemässä tai kiistelemässä milloin mistäkin. Lähes joka kokoontuminenkin päättyi heidän tappeluunsa. Lopulta jokaisen naismaan kasvoille alkoi ilmaantua yhtä ärsyyntynyt ja vihainen ilme kuin Taiwanillakin oli ollut heti illan aluksi. Unkari huomasi uhkaavan tilanteen ja hän pyysi huomion itselleen taputtamalla käsiään kahdesti.

”Hyvät naiset”, hän sanoi topakasti, ”ehdotan, että unohdamme miehet vähäksi aikaa ja keskitymme vain itseemme. Lähdetään kylpylään!” Ehdotus sai selvän enemmistösuosion, joten naiset suuntasivat kulkunsa kaupungille Unkarin höpistessä samalla niitä näitä omasta maastaan tarkoituksena piristää tunnelmaa. Hän onnistui yrityksessään hyvin, sillä keskustelu alkoi pian kulkea kevyenä ja naisten heleät naurut kuuluivat Budapestin kaduilla.


”Sinulla on aivan ihanat hiukset”, Unkari kehui harjatessaan Valko-Venäjän pitkiä platinahiuksia, ”niin pehmeät ja tuuheat”. Kaikki seitsemän naista istuivat ringissä lattialla ja kokeilivat toisilleen erilaisia kampauksia. Liechtensteinin tuliaisina tuoma konvehtirasia kulki kädestä käteen ja Taiwan oli innostunut puhumaan aseettoman taistelun taidoistaan. Hän oli vakaasti päättänyt pitää muille lyhyen kurssin aiheesta, jotta nämäkin pystyisivät puolustamaan kunnolla itseään. Tosin Unkari oli ystävällisesti ilmoittanut kykenevänsä siihen jo hyvin, Preussin seura oli kuulemma toiminut hyvänä harjoitteena. Mutta Belgia kuunteli Taiwanin puheita erittäin tarkkaavaisena.

”Tämä on ollut aivan ihana ilta”, Ukraina kiitteli letittäessään Seychellien ruskeita hiuksia ja muut mumisivat myöntävästi, ”melkein toivoisin, että voisimme viettää toisenkin illan porukassa”. Naiset olivat käyneet kylpylässä, kuten olivat sopineetkin, ja kiertäneet pitkin poikin Budapestia. Palattuaan takaisin Unkarin talolle he olivat ensi töikseen yrittäneet kokata jotain, missä olisivat yhdistyneet kaikkien edustamien maiden ruokakulttuurit. Ateria oli ollut jotain hyvin erikoista ja lähes syömäkelvotonta, joten lopputuloksena naiset olivat nauraen tilanneet itselleen italialaista ruokaa läheisestä ravintolasta.

”Niin”, Unkari totesi miettivällä äänellä ja kasvoillaan pienoinen viekas hymy, ”mitä, jos jäisittekin vielä toiseksi illaksi?”

”Mutta huomenna on maailmankokous. Minun pitää olla siellä, jotta Alankomaat ei pilaa kaikkea”, Belgia vastusteli.

”Siksi minä sitä ehdotinkin”, Unkari vastasi, ”annetaan miehille pieni opetus, jotta he huomaisivat meidän arvomme ja lopettaisivat turhat asiat”. Muuta naiset katsoivat häntä hämmästellen, paitsi Taiwan ja Valko-Venäjä jotka tajusivat heti Unkarin sanojen taka-ajatuksen.

”Tarkoitat siis, että jäisimme tänne ja odottaisimme miesten reaktiota?” Valko-Venäjä kysyi ja ojensi samalla Unkarille violetin hiusnauhan, jotta tämä voisi sitoa hänen hiuksensa kiinni.

”Tavallaan”, nainen vastasi ja sitaisi hiukset kiinni rusetille, ”mutta me esitämme heille myös vaatimuksia. Jos he toteuttavat ne, me palaamme heidän luokseen. Sitä ennen he saavat pärjätä keskenään. Kokeillaan, mitä tapahtuu”. Seurasi hetken hiljaisuus, jonka aikana jokainen naisista pohti omaa asemaansa ja Unkarin ehdotusta sekä hiukan myös miesten mahdollisia ilmeitä jos he jättäisivät tulematta kokoukseen.

”Minä kannatan!” Taiwan huudahti ja nosti kätensä ylös.

”Ja minä myös”, sanoi Belgia nostaessaan oman kätensä, ”seuraan Unkaria tässä asiassa”. Ukraina ja Valko-Venäjä katsoivat toisiaan ja nostivat sitten kätensä yhtä aikaa, joten jäljelle jäivät Liechtenstein ja Seychellit. Nuori saaristovaltio pureskeli huultaan ja pyöritteli neuvottomana hiussuortuvaa sormensa ympäri.

”Olen pahoillani, mutta en tiedä vaikuttako minun läsnäoloni tai poissaoloni juurikaan”, hän sanoi pää painuksissa, ”kukaan tuskin edes tietää, missä Seychellit on, eikä kukaan miehistä hätäile minun takiani”.

”Voi, kultaseni”, Unkari sanoi hellästi, ”sinähän olet tärkeä osa. Etkö itsekin sanonut olevasi sekä Ranskan että Englannin kasvattama?”

”Kyllä, mutta…”

”Katsokaapas, yksin minun vastalauseeni ei liikuttaisi paljon muita kuin Itävaltaa mutta Ukraina ja Valko-Venäjä voivat vaikuttaa Venäjään, ja Taiwan Kiinaan ja Japaniin sekä Belgia Alankomaihin”, Unkari selitti, ”ja sinä voit vedota sekä Ranskaan että Englantiin, joten yhdessä me saamme mahdollisimman paljon huomiota aikaan”.

”Selvä…”, Seychellit mumisi miettiessään naisen selitystä, ”sitten minä olen mukana”. Naismaat alkoivat taputtaa ja kuiskutella keskenään miehille esitettävistä vaatimuksista, mutta Unkari keskeytti metelin yhdellä kätensä viittauksella ja kääntyi Liechtensteinin puoleen. Nuori nainen katseli epätietoisena muita ja hänen hymynsä oli muuttunut hämmentyneeksi.

”Minä… Minun kuuluisi varmaankin pysyä puolueettomana”, hän sanoi hiljaa. Unkari polvistui hänen vierelleen ja kietoi käsivartensa naisen olkapäiden ympärille.

”Emme tietenkään pakottaa sinua mihinkään, mitä et halua tehdä”, hän sanoi, ”mutta toivon, että pysyisit täällä meidän kanssamme. Rintaman täytyy olla vahva ja yksikin puuttuva jäsen heikentää meitä liiaksi, jotta voisimme voittaa taistelumme”. Liechtenstein kuunteli ja katsoi samalla vuorotellen jokaisen läsnä olevan naisen kasvoja. Kaikki kuusi katsoivat takaisin odottavin ilmein.

”En tahtosi aiheuttaa veljelleni huolta”, nuori maa lopulta sanoi ja kohotti oikean kätensä varovasti ylös, ”mutta… minä olen mukana”. Muut naiset kiljaisivat riemusta ja ryntäsivät halaamaan joukkonsa viimeisintäkin jäsentä. Seurasi koko loppuillan kestävä hetki, jonka aikana he laativat suunnitelmia ja punoivat yhdessä juonia miestensä päänmenoksi.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 23:03:18 kirjoittanut Yukimura »

Prunelli

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-7
« Vastaus #1 : 06.03.2010 19:55:50 »
Hehee!!! Vihdoinkin Hetalia-naisvaltioista kirjoitetaan stooria! :D

Tykkään ihan hirveästi alusta, sillä odotan nyt jännittyneenä, minkä suunnitelman he tekevät, ja miten se vaikuttaa miesvaltioihin! :D Juoni kulkee sopivaa vauhtia, ja luonteet ovat juuri osuneet kohdalleen jokaisen naisvaltion kohdalla!

Toivottavasti jatkoa tulee pian! <3

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Naistenilta, K-7
« Vastaus #2 : 07.03.2010 00:32:28 »
Alat pikku hiljaa pelottaa minua... ^^'
Aloitin nääs itse kirjoittamaan yhdessä vaiheessa samalla idealla fickiä... Keräsin naishahmot (tosin minä otin Vietnaminkin mukaan) ja laitoin heidät viettämään tällä tavalla iltaa. Tosin minun alkuasetelmani oli paljon erilaisempi, mutta... Heh heh, nyt kun sinä ehdit edelleni niin voin vain hyllyttää sen ja nauttia tästä. Noh, joka tapauksessa meillä oli sama ficki-idea... Pelottavaa... Yritä nyt tässä sitten olla vertaamatta sinun juonikarttaasi omaani... Noh, yrittänyttä ei lasketa! *virnn*

Olen todella iloinen kun saan taas lukea sinulta jotakin uutta. Sun juoni-ideas ja tapa jolla viet niitä eteenpäin on ihan omaa luokkaansa. Otat kaikki hahmot huomioon, mutta et tee sitä virhettä, että jokainen jäisi pelkäksi pintakosketukseksi. Myös hahmojen piirteet eivät huku vaikka joukkio koostuu (ainakin vielä) vain naisista. Liechtenstein on arka ja huolehtivainen tyttö, joka haluaa olla puolueeton. Seychellit on epävarma asemastaan, koska kovin moni ei tunne häntä. Jne.

Eikä miehiä voi sivuuttaa kun naiset kokoontuvat. Odotan todella innolla heidän reaktiotaan tähän naisten linnotautumiseen. Vaikka he luulevat pärjäävänsä, olevansa vakuuttavia ja päteviä johtajia sekä asioiden hoitajia, he eivät ole vieläkään oppineet, että kaiken takana on nainen. (;
Jatkoa siis ehdottomasti! (Tulipa kerrankin tällainen söpön lyhyt kommentti...)
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-7
« Vastaus #3 : 08.03.2010 12:01:21 »
Kiitoksia kumpaisellekin! Ja, Sinu, nyt minuakin alkoi pelottaa. Toimimmeko samalla aaltopituudella tai jotain, pelottavaa. Mutta noin, toivon onnistuvani tässä ettet sitten harmittele kun minä ehdin ensin ja pilasin koko jutun.

Nah, toinen osa. Tästä tuli aika pitkähkö ja tällä kertaa pääosassa ovatkin sitten miehet. Pyydän jo heti aluksi anteeksi, että jokainen ei oikein näy joukosta. Oli muutenkin vaikea kirjoittaa, kun tiesi että huone on täynnä miehiä joista kaikilla on ihan omat mielipiteensä asiaan ja osaa ei varmasti kiinnosta yhtään, joten muutamat hahmot vain nousivat paremmin esille joukosta. Niin, ja laitoin Kiinan puheenvuoroihin aru-loput, koska se vain on niin hauska.


2. osa: Maailmankokous, jota ei koskaan pidetty

”Ah, hyvää huomenta, Saksa”, Itävalta tervehti vaaleaa miestä, joka kahvikuppi kädessään etsi takkiaan olohuoneesta.

”Huomenta, Itävalta”, hän vastasi ja samalla kumartui katsomaan pöydän alle. Takki ei ollut sielläkään, ”paljonko kello on?”

”Yhdeksän”, kuului pirteällä äänellä vastaus Italia ilmaantuessa paikalle. Hänellä oli Saksan etsimä harmaa takki toisella käsivarrellaan ja toisella hän kannatteli täyttä voileipätarjotinta, ”huomenta Itävalta ja… Missä Unkari-neiti on?”

”En tiedä”, hän sanoi suoraan ja nappasi tarjottimelta yhden leivän, ”häntä ei ole näkynyt. Ehkä naiset valvoivat myöhään ja tulevat sitten yhdessä kokoukseen”. He kaikki tiesivät, että Unkari oli järjestänyt edellisenä iltana tapaamisen naisille. Hän oli pitänyt siitä sen verran paljon ääntä edellisinä päivinä.

”Tai sitten hän on vain vihdoin tajunnut, miten nössö olet ja päättänyt karata”, Preussi ilkkui ja varasti Italian tarjottimelta kokonaiset kolme leipää, ”minun mahtavuuteni verrattuna sinä oletkin pelkkä mustetahra historian kirjoissa, kirjoittajan ikävä pikku vahinko”. Itävalta tuhahti ja oli sanomassa jotain takaisin, mutta hän ei ehtinyt edes avata suutaan kun Saksa talon ovi potkaistiin voimalla auki.

Sveitsi rynnisti sisään kasvot vihasta vääristyneinä ja tarttui kiinni Itävallan paidan kauluksesta. Mies tömähti seinää vasten ja tajusi pian Sveitsin lähes kuristavan häntä ja pitelevän samalla aseen piippua hänen ohimoaan vasten.

”Mitä olet tehnyt hänelle!” Sveitsi huusi, ”kerro heti niin ehkä säästän kurjan henkesi”.

”Sveitsi!” Saksa huudahti tyrmistyneenä samalla kun Italia hiipi takavasemmalle ja Preussi yritti peitellä hekotustaan huonolla tuloksella. Hän nimittäin oli nähnyt ikkunasta erittäin vihaisen Sveitsin lähestyvän ja osannut odottaakin jotain tämän tapaista.

”Mitä tarkoitat?” Itävalta ähkäisi Sveitsin kuristavasta otteesta.

”Liechtensteinia”, hän vastasi edelleen vihaisena ja välittämättä mitään muista ympärillään, ”sinä estät häntä tulemasta kotiin, minä tiedän sen!” Saksa tarttui kiinni Sveitsin käsivarresta ja kiskoi hänet irti Itävallasta.

”Rauhoitu”, hän käski, ”minä en salli sinun häiriköidä tällä tavalla minun talossani”. Sveitsi rimpuili vastaan pyrkien käymään uudestaan Itävallan kurkkuun kiinni. Saksa ja Preussi, joka ei suhtautunut asiaan edelleenkään oikealla vakavuudella, joutuivat lopulta kahdestaan pidättelemään miestä ja takavarikoimaan häneen aseensa. Lopulta Sveitsi rauhoittui vasta, kun Saksa istui hänen rintansa päällä ja Preussi piteli jaloista kiinni. Italia ja Itävalta kumartuivat vangitun miehen puoleen. Itävalta uteliaana ja kaulaansa varovasti hieroen, ja Italia epäröiden mutta varmana siitä, että kaikki olisi hyvin niin kauan kun Saksa olisi paikalla.

”Onko Liechtensteinille tapahtunut jotain”, Itävalta kysyi pahojen aavistusten herätessä hänen mielessään, ”Unkariakaan ei ole näkynyt sitten eilisen”.

”Sille naiselle ei voi tapahtua mitään pahaa. Hän itse on paha”, kommentoi Preussi, joka oli tarpeeksi monta kertaa sattunut paistinpannun maalitauluksi. Muut ohittivat hänen sanomansa huomioimatta.

”Hän ei ole palanut kotiin tai soittanut, kuten sovimme”, Sveitsi vastasi. Hän näytti rauhoittuvan hieman, joten Saksa ja Preussi nousivat pois hänen päältään.

”Minä vannon, että en ole tehnyt sisarellesi mitään. En ole edes nähnyt häntä aikoihin”, Itävalta sanoi. Sveitsi mulkoili häntä vähän aikaa mutta sitten ilme lientyi vain normaalin ärtymyksen asteelle ja mies huokaisi.

”Jos sinä et ole tehnyt mitään, niin kuka sitten”, hän sanoi ja tarkasteli synkästi paikalla olijoita. Italia väisti katsetta mutta Saksa nosti kätensä sovittelevasti ylös.

”Meistä kukaan ei ole tehnyt mitään”, hän sanoi, ”olimme kaikki koko yön täällä”.

”Paitsi hän, joka juoksi taas kerran alueitteni läpi keskellä yötä”, Sveitsi korjasi kärkevästi ja osoitti Italiaa.

”Mutta hänestä ei olisi sieppaamaan ketään”, Itävalta totesi ja Sveitsi nyökkäsi myöntävästi.

”En minä häntä epäilytkään”, mies mutisi. Hänen äänensä oli muuttunut vihaisesta enemmän harmistuneeksi ja myös hiukan epätoivoiseksi, ”tahdon vain löytää Liechtensteinin”. Näin sanottuaan Sveitsi nousi lattialta, jonne hänet oli tyrmätty, ja paineli takaisin ovelle.

”Mistä aiot etsiä?” Saksan kysymys sai Sveitsin jähmettymään paikalleen, ”menetelmäsi tuntuu aika hakuammunnalta”.

”Pidä sinä huoli omista asioistasi!” Sveitsi ärähti takaisin.

”Sveitsi, eikö olisi järkevintä tulla kokoukseen. Ehkä naiset ovat vain nukkuneet myöhään ja tulevat paikalle yhdessä”, Itävalta sanoi. Asetta kantava mies jurotti hetken paikallaan mutta sitten hän myönsi mielessään muiden olevan oikeassa.

”Hyvä on”, hän tokaisi, ”mutta äkkiä sitten”.


Maailmankokouksen paikka vaihtui koko ajan. Osittain sen takia, että olisi ollut epäreilua jos se olisi pidetty yhdessä maassa joka kerta, ja myös sen takia, että näin tarjoilun ja majoituksen järjesteleminen ei ollut aina yhden henkilön vastuulla. Tänään kokous pidettäisiin Englannissa, Ranskan vastalauseista huolimatta. Mutta, koska Ranska vastusti aina kaikkea Englantiin liittyvää ja Englanti vastaavasti kaikkea Ranskaan liittyvää, kukaan ei välittänyt heistä.

Saksa kulki pienen joukkonsa edellä. Itävalta ja Sveitsi kävelivät hänen perässään yrittäen vältellä katsekontaktia toisiinsa ja Preussi hiippaili jonon hännillä. Hänen ei oikeastaan olisi edes tarvinnut osallistua, koska Saksa edusti veljensäkin puolesta, mutta Preussi oli vain seurannut muiden mukana. Italia oli jo lähtenyt etsimään omaa veljeään ja tämän mukana tullutta Espanjaa.

”Hyvää päivää”, Saksa tervehti ohi mennessään seinään nojailevaa Hongkongia. Hän ei ollut koskaan ollut kunnolla tekemisissä miehen kanssa ja siksi hän myös hieman yllättyi, kun tämä vastasi tervehdykseen.

”Samaa sinullekin”, Hongkong sanoi, ”hmm, oletteko nähneet Taiwania?”

”Eivätkö naiset ole vielä tulleet?” Itävalta kysyi ja pysähtyi. Hongkong pudisti päätään ja katseli mitäänsanomattomasti vastapäistä seinää. Mies näytti täysin menettäneensä kaiken mielenkiinnon heitä kohtaan, joten Saksa kohautti olkiaan ja jatkoi matkaa. Ehkä naiset olivat tosiaan nukkuneet enemmänkin kuin vain hieman myöhään.

Paikat pöydän ääreltä alkoivat täyttyä hyvään tahtiin. Pohjoismaat istuivat vierekkäin ja heidän vieressään olivat baltit ja seuraavana Aasia. Taiwanin paikka Hongkongin vierestä oli vielä tyhjänä, samoin Unkarin paikka Itävallan vierestä, ja Valko-Venäjän ja Ukrainan paikat Venäjän kummaltakin puolelta. Sveitsi istui jäykästi tuolillaan etsien koko ajan sisartaan katseellaan saapuvien joukosta ja näyttäen siltä, että voisi koska vain käydä jonkun kimppuun. Aikaa kului ja pian muutkin alkoivat huomata puuttuvat jäsenet.

”Missä Unkari on?”

”Onko kukaan nähnyt Belgiaa?”

Kuiskuttelu yltyi, kunnes Englanti tämänkertaisen kokouksen puheenjohtajan roolissa löi puisella nuijalla pöydän pintaa.

”Aloitetaan kokous”, hän ilmoitti ja istuutui alas paikalleen.

”Englanti, kaikki eivät ole vielä paikalla”, sanoi Japani ilmaisten kaikkien ajatukset ääneen, ”naiset näyttäisivät puuttuvan”.

”Missä he sitten ovat?” Englanti kysyi harmistuneena, ”kokouksiin pitää tulla ajoissa”. Miehet vilkuilivat toisiaan kysyvästi ja nopeasti selvisi, ettei kukaan heistä tiennyt vastausta.

****

”No niin tytöt”, Unkari sanoi reippaasti naisjoukolle, ”kello alkaa olla sen verran, että kokous on jo alkanut”. Kaikkien kasvoilla oli innostunut ja odottava ilme, paitsi Liechtensteinin joka näytti hiukan huolestuneelta. Mutta hän kuitenkin hymyili urheasti muiden mukana.

”Joko soitamme?” Belgia kysyi ja Unkari näytti tuumivan hetken.

”Odotetaan vielä hetki, jotta he ehtivät tajuta tilanteen kunnolla”, hän lopulta vastasi ja hymyili, ”ei tehdä tästä liian helppoa”.

****

”Tarkoitatte siis, että kaikki naiset ovat kadonneet ja teistä kukaan ei tiedä mitä on tapahtunut?” Englanti varmisti, ”onko kukaan yrittänyt soittaa heille?”

”Taiwan ei vastannut puhelimeen, aru”, Kiina sanoi

”Sitä minä en ihmettele. Te päädytte aina vain riitelemään”, Japani totesi tyynesti ja Kiina vilkaisi häntä harmistuneena mutta ei kuitenkaan sanonut mitään.

”Minun sisareni eivät myöskään ole vastanneet”, Venäjä sanoi ja viimeistään se sai kaikki huolestuneeksi. Venäjän sisaret olivat kuitenkin suhteellisen hyvissä väleissä veljensä kanssa ja tuntui oudolta, ettei kumpikaan heistä halunnut vastata puhelimeen.

”Nyt riitti!” Sveitsi ärähti ja nousi ylös niin rajusti, että tuoli kaatui rämähtäen lattialle, ”minä haen hänet takaisin”. Mies ei kuitenkaan ehtinyt ottaa kuin pari askelta ovea kohti kun puhelimen pirahtava ääni katkasi kaiken hälinän. Englanti epäröi hetken mutta nosti sitten luurin ja painoi sen korvaansa vasten.

”Englanti”, hän vastasi ja hetken kuunneltuaan laski puhelimen pöydälle, ”se on Unkari”.

”Hyvää huomenta kaikille”, naisen ääni toivotti kaiuttimesta, jonka Englanti oli kytkenyt päälle jotta kaikki kuulisivat asian kerralla, ”ihmettelette varmaan, missä me olemme”.

”Unkari, mitä tämä tarkoittaa?” Itävalta kysyi jähmeällä äänellä, ”lopettakaa tämä leikkiminen ja tulkaa tänne”.

”Me emme leiki”, naisen ääneen ilmaantui teräksinen sointi, ”olemme vain kyllästyneet teidän käytökseenne”. Miehet katsoivat toisiaan hämmästyneenä ja hetken hiljaisuuden jälkeen Unkari jatkoi: ”meillä on muutama vaatimus, jotka teidän pitää täyttää, ennen kun suostumme taas osallistumaan kokouksiin”.

”Mitä, jos emme tottele?” Englanti kysyi.

”Yksinkertaista, ette näe meitä enää koskaan”, Unkari vastasi, ”tahdotteko kuulla ehdot?”

”Kerro”, Itävalta pyysi.

”Selvä”, Unkari sanoi, ”Liechtenstein, ole hyvä”. Sisarensa nimen kuullessaan Sveitsi syöksyi puhelimen luokse.   

”Liechtenstein”, hän sanoi huolestuneella äänellä ja haparoi puhelinta käsiinsä aivan kuin voisi sitä kautta koskettaa sisartaan, ”missä sinä olet?”

”Veli…”, Liechtenstein vastasi epäröiden, ”minä tulen kotiin vasta kun teet, mitä pyydän”. Sveitsi epäröi hetken ennen kuin vastasi. Muut miehet katsoivat häntä odottavasti, sillä he tiesivät että järkähtämättömän Sveitsin ainoa heikko kohta oli hänen sisarensa.

”Minä teen ihan mitä tahansa”, hän lopulta myönsi.

”Minä… Minä pyydän, että sinä liityt kanssani Unioniin”, Liechtenstein sanoi nopeasti tukahdutulla äänellä, ”anteeksi, veli”. Sveitsi tuijotti järkyttyneenä puhelinta, josta kuului muutama kolahdus ja sitten uusi naisääni alkoi puhua.

”Kiina, oletko siellä?” Taiwan kysyi.

”Taiwan, mitä tämä pelleily on, aru?” Kiina vastasi. Sveitsi oli rojahtanut alas tuolille ja nojautui nyt pöytää vasten kasvot piilossa käsiensä takana.

”Kuuntele tarkasti”, nainen sanoi ohittaen kysymyksen, ”sinä saat jättää Japanin tästedes rauhaan kaikissa asioissa ja myöntää, että minä olen yhtä tasavertainen kuin sinäkin”. Kiina aukoi suutaan ja hänen kasvoilleen kohosi ärtynyt ilme, mutta ennen kuin hän ehti sanoa mitään, puhuja vaihtui taas.

”Ranska ja Englanti”, sanoi kepeältä kuulostava tytön ääni. Puhutellut miehet jännittyivät paikallaan ja tuijottivat puhelinta. Itse asiassa jokainen huoneessa olija oli viimeistään nyt keskittänyt huomionsa siihen. ”minun vaatimukseni on seuraava. Te kaksi saatte viettää kokonaisen päivän kahdestaan, ettekä saa poistua yli viittä metriä kauemmas toistenne luota sinä aikana”. Sekä Ranskan että Englannin kasvoille kohosi yhtä järkyttynyt ja vihainen ilme kuin Kiinallekin aikaisemmin Taiwanin puheista.

”Ai niin, ja ette saa tapella yhtään”, tämän sanottuaan Seychellit luovutti puhelimen seuraavalle. Belgia vaati Alankomaita luopumaan tulppaanin viljelystä ja Ukraina käski Venäjää laskemaan maakaasun hintaa. Pitkä mies ei välittänyt tästä juurikaan mutta Valko-Venäjän vaatimus sai hänenkin ilmeensä vaihtumaan kauhistuneeksi.

”Mene naimisiin kanssani”, nainen sanoi yksinkertaisesti lähes uhkaavan synkällä äänellä ja hetken hiljaisuuden jälkeen Unkari vastasi taas puhelimeen.

”Saatte käyttää niin paljon aikaa ehtojen toteuttamiseen kuin vain haluatte”, hän sanoi ystävällisen kuuloisella äänellä, ”hyvää päivän jatkoa”. Puhelu katkesi vaimean naksahduksen saattelemana.

”Tämä on järjetöntä, aru!” ärähti Kiina, joka sai ensimmäisenä äänensä taas toimimaan, ”miten he voivat vaatia jotain tuollaista?”

”Niin”, myönteli Ranska, ”ehdot ovat mahdottomia”. Kaikki muut, paitsi edelleen tuolillaan lamaantuneena retkottava Sveitsi, alkoivat äänekkään väittelyn ja syyttelyn. Lopulta meteli yltyi niin äänekkääksi, että Englanti joutui huutamaan ja lyömään nuijallaan pöytää saadakseen jonkinlaisen järjestyksen aikaan.

”Kysymys on se, mitä me teemme seuraavaksi”, hän sanoi muiden rauhoituttua hieman, ”naiset ovat jo kertoneet ehtonsa”.

”Ei tehdä mitään. Antaa naisväen olla keskenään”, Tanska ehdotti Pohjoismaiden joukosta, mutta hänet vaiennettiin nopeasti Ruotsin ja Norjan toimesta sillä Suomi oli huolestunut naisten vuoksi.

”Itävalta saa pyytää Unkarilta anteeksi. Koska hän tämän aloitti, niin sinun on täytynyt loukata häntä jotenkin”, totesi Ranska, mikä sai Itävallan nousemaan ylös paikaltaan.

”Minä en ole tehnyt mitään väärää”, hän sanoi jäykästi, ”ja, jos huomasitte, minulle ei saneltu ehtoja kuten teille, joten vian täytyy olla muualla”. Keneltäkään ei jäänyt huomaamatta hänen sanojensa taakse piilotettu tarkoitus ja se sai miehet taas väittelemään äänekkäästi keskenään.

”Julistetaan heille sota!” Amerikka huudahti. Hän oli tähän asti pysytellyt yllättävän hiljaa, mutta nyt hän onnistui saamaan kaiken liikenevän huomion itseensä kertaheitolla. Muut valtiot nimittäin tuijottivat häntä hämmästyneenä.

”Typerys, se ei ainakaan auttaisi asiaa”, Englanti tiuskaisi, ”meidän täytyy yrittää jotain hienovaraisempaa”.

”Niin, ja teistä kenestäkään ei olisi vastusta Unkarille”, Preussi totesi naureskellen. Hän näytti olevan ainoa joka nautti tilanteesta, aivan kuin tietäisi jonkin vitsin jota kukaan muu ei olisi tajunnut, ”hän pärjää jopa minua vastaan”. 

”Nyt teemme näin”, Saksa sanoi jämäkästi ja nousi paikaltaan. Jokainen katsoi vaistomaisesti häntä ja kuunteli tarkkaan, siis Preussia ja Sveitsiä lukuun ottamatta. Preussi siksi, että häntä ei huvittanut tai kiinnostanut kuunnella veljeään, ja Sveitsi siksi, että hän näytti vieläkin olevan kovasti poissa tolaltaan. Itse asiassa mies näytti sen verran epävakaalta, että Japani oli katsonut parhaaksi poimia kaikki aseeksi kelpaavakin pois hänen lähettyviltä.

”Jokainen saa aikaa viisi minuuttia. Sinä aikana päätätte, oman kantanne tässä asiassa, ja sen lisäksi ne, joita naisten vaatimukset koskevat, päättävät haluavatko toteuttaa omat ehtonsa vai ei. Aika alkaa nyt”, Saksa sanoi ja vilkaisi rannekelloaan, ”Japani, viitsisitkö auttaa minua siirtämään Sveitsin tuolle sohvalle? Hän ei näytä kovin terveeltä tällä hetkellä”.

Viiden minuutin kuluttua järjestettiin äänestys Saksan toimesta eivätkä tulokset yllättäneet ketään. Yksikään miehistä ei suostunut toteuttamaan asetettuja vaatimuksia, tosin Sveitsi ei ollut sanonut mitään mutta hänen äänensä ei olisi kuitenkaan muuttanut lopullista tulosta. Lisäksi yhteisessä äänestyksessä selvisi, että reilusti yli puolet oli sitä mieltä, että jotain pitäisi kuitenkin tehdä.

”Seuraavaksi päätämme, mitä aiomme tehdä tämän asian suhteen”, Saksa julisti luettuaan äänestystulokset ääneen häntä seuraavalle yleisölle.

”Vastaamme tietenkin samalla mitalla”, Amerikka ilmoitti lähes innoissaan, ”ja minä olen tietenkin tämän hankkeen johtaja”.

”Ole hiljaa”, Englanti komensi lyhyesti, koska hän ei jaksanut alkaa vängätä Amerikan kanssa asiasta, ”eikö ensin pitäisi keksiä, miksi naiset tekevät näin? Meidän on helpompi toimia, jos tiedämme heidän päämääränsä”.

”He tahtovat vain nolata meidät, aru”, Kiina mutisi kiukkuisesti, ”miksi muuten he vaatisivat näin mahdottomia asioita”. Seurasi jälleen pieni hiljainen hetki miesten pohtiessa asiaa.

”Miksemme lähettäisi jotakuta tarkkailemaan heitä”, sanoi Alankomaat, joka heilui kärsimättömänä paikallaan, ”eivätkö naiset kuitenkin ole Unkarin luona? Ainakin Belgia sanoi menevänsä sinne”.

”Eli lähettäisimme vakoojan ottamaan selvää, mitä naiset suunnittelevat?” Englanti varmisti ja Alankomaat nyökkäsi myöntävästi.

”Se olisi ehkä järkevintä”, Saksakin totesi ja katseli ympärilleen miettiessään, ”mutta, kuka olisi sopiva… Preussi”. Kyseinen mies oli juuri näpistämässä tomaatteja Romanon mukanaan tuomasta korista. Saksa ei tahtonut edes arvata, mitä hänen veljensä olisi niillä tehnyt, tai miten vihainen Romano olisi ollut huomattuaan eväittensä katoamisen.

”Mitä nyt, Länsi?” Preussi kysyi pettyneenä yrityksensä epäonnistumisesta. Myös Espanja nimittäin tajusi hänen havittelevan tomaattikoria ja siirsi sen taktisesti turvaan pöydälle eteensä.

”Tahtoisitko olla hyödyksi välillä?” Saksa kysyi, ”tämä on tärkeä tehtävä”. Preussi käveli lähemmäs ja kumartui epäilevänä veljensä puoleen katsoen häntä silmiin.

”Tässä on jotain ikävää takana”, hän sanoi, ”minä tiedän sen, joten en suostu”.

”Mutta sinä olet sopivin ehdokas”, Saksa vastasi, ”tunnet Unkarin talon ja osaat liikkua huomaamattomana. Lisäksi, Unkaria lukuun ottamatta, naiset eivät tunnista sinua”.

”En kuitenkaan suostu”, Preussi tuhahti, ”luuletko oikeasti, että haluaisin joutua tahallani sen hullun naisen paistinpannun kohteeksi? Hoitakaa itse omat ongelmanne”.

”Preussi”, Itävalta sanoi vakavasti liittyen keskusteluun ja käveli saksalaisveljesten luokse, ”sinä tiedät, miten vaikeaa minun on sanoa tämä, mutta sinä olet tällä hetkellä meidän ainoa toivomme”. Preussi tuijotti aristokraattista ja vakavaa miestä pitkään, mutta sitten hänen kasvoilleen nousi viekas hymy.

”Sano se vielä kerran”, hän pyysi. Itävalta huokasi, mutta kohotti sitten leukansa ylpeänä.

”Olet meidän ainoa toivomme”, hän sanoi, ”autatko meitä?” Hetken ajan oli hiljaista Preussin pidätellessä nauruaan, mutta lopulta hän ei enää kestänyt vaan romahti lattialle hekotellen kovaan ääneen. Miehen yrittäessä koota itseään huonolla menestyksellä, Itävalta loi Saksalle väsyneen katseen.

”Nyt toivon, että Unkari olisi täällä…”, hän sanoi ja Saksa ei voinut muuta kuin myöntyä.

”Hei, Länsi”, Preussi sanoi lattialta keskeyttäen naurunsa hetkeksi, ”minä suostun”. Sitten hän kömpi ylös hykerrellen edelleen itsekseen.

”Eli Preussi lähtee tarkkailemaan tilannetta Unkarin talolle”, Saksa ilmoitti muille, ”sitä ennen…”. Sveitsi keskeytti hänen puheensa ryntäämällä ylös sohvalta, jossa oli onnistunut pikkuhiljaa toipumaan järkytyksestään.

”Minä en salli hänen menevän lähellekään Liechtensteinia!” mies huudahti ja tapaili jo asettaan, jonka Japani oli onneksi siirtänyt parempaan talteen jo aiemmin.

”Huoh, menkää sitten vaikka kahdestaan, kunhan nyt asia vain etenisi johonkin päin”, Englanti huokaisi ja heilautti kättään välinpitämättömästi. Preussi ja Sveitsi mulkoilivat toisiaan vihaisesti.

”Eli Preussi ja Sveitsi lähtevät tarkkailemaan tilannetta Unkarin talolle”, Saksa korjasi.

”Ei hänen tarvitse tulla mukaan”, Sveitsi tokaisi.

”Te menette yhdessä”, Saksa vastasi, ”koska sinä et halua päästää Preussia yksin, mutta et kuitenkaan löytäisi itseksesi oikeaan paikkaan. Toisin kuin Preussi, joka on käynyt Unkarin luona ennenkin”. Sveitsi puri huultaan harmistuneena mutta joutui kuitenkin myöntymään perustelujen edessä. Myös Preussi, vilkuillen toista miestä halveksivasti silmäkulmastaan, nyökkäsi.

”Mahtavaa!” Ranska huudahti ja taputti vastentahtoisen vakoilijaparin muodostuttua, ”ja seuraavaksi teidät täytyy naamioida. Puola ja Espanja, saanko pyytää teitä tarjoamaan hiukan apuanne?” Jokin Ranskan sanoissa sai kylmät väreet kulkemaan sekä Sveitsin että Preussin selkää pitkin.

”Naamioida?” Sveitsi kysyi poikkeuksellisen hiljaisella äänellä, ja sai vastaukseksi vain Espanjan lämpimän hymyn miehen johdattaessa hänet sivuhuoneeseen.


A/N: Kaikki varmaan arvaa, minkälaista naamioitumista Ranska tarkoittaa. Hei, mutta oikeasti se on tärkeä ja olellinen seikka jatkon kannalta.

Prunelli

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #4 : 08.03.2010 19:00:05 »
”Naamioida?” Sveitsi kysyi poikkeuksellisen hiljaisella äänellä, ja sai vastaukseksi vain Espanjan lämpimän hymyn miehen johdattaessa hänet sivuhuoneeseen.

Minulla on paha aavistus, miten Ranska pukee heidät! 8D

”Se olisi ehkä järkevintä”, Saksakin totesi ja katseli ympärilleen miettiessään, ”mutta, kuka olisi sopiva… Preussi”. Kyseinen mies oli juuri näpistämässä tomaatteja Romanon mukanaan tuomasta korista. Saksa ei tahtonut edes arvata, mitä hänen veljensä olisi niillä tehnyt, tai miten vihainen Romano olisi ollut huomattuaan eväittensä katoamisen.

*Kops* Nauroin tuossa kohtaa kamalasti! xD Preussi on ihan paras! Mitäköhän hän olisi tehnyt niillä tomaateilla..? 8D

Luku oli juuri sellainen kuin toivoinkin: mukavan pitkä ja laadultaan tosi hyvä, ja ennen kaikkea hauska ja hahmojen luonteet olivat juuri osuneet kohdalleen palapelin lailla! Toivottavasti jatkoa tulee pian! :D

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #5 : 08.03.2010 23:16:12 »
Voin vaan kuvitella, mitä Ranska keksi naamiointikeinoksi.
Eipä käy Sveitsiä kateeksi, enkä kyllä haluaisi olla sen tilalla tässä. En kyllä Preussinkaan, sillä Ranskan ollessa kyseessä voi kaikki olla mahdollista. Eikä Sveitsillä muutenkaan tuntunut kovin helppoa olevan.
Tässä kyllä on hyvin kerrottu, kuinka ei edes maailman valtiot (miehet) pärjää ilman naisten apua. Tää sopi oikein hyvin luettavasti kansainvälisenä naistenpäivänä.
Hmm...tomaatit ja Preussi, mikä mielikuva. Ties mitä se niistä Romanon tomaateista olisi aikaan saanut.  ;D
Jatkoa odotellen,
~Fire  8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Naistenilta, K-7
« Vastaus #6 : 09.03.2010 15:45:05 »
Voi kuules, tämän luvun jälkeen ei yhtään kaduta, että ehdit edelleni. Tässä oli niin paljon tunnetta ja tyyliä, että sydämeni pamppailee vieläkin innostuksesta.
Sveitsissä oli jotakin todella siistiä. Agressiivisuus on asia, joka voi olla hyvin vaikea kirjoittaa ja kuvailla oikein. Mutta kun Sveitsi kävi Itävallan kurkkuun kiinni, oli myyty. Se oli ehdottomasti paras kohta koko luvussa! Sveitsi ja Itävalta ylipäätänsä on kaksikko, joiden toilailuista saan hyvät naurut. Liechtenstein on Sveitsin heikko kohta, mutta Itävalta on ainoa, jolla on kyky ajaa Sveitsi hulluksi, jo pelkällä olemassa olollaan. (Ämpäri päähän siis, Sveitsi-kulta...)

Hyvä, että juoni jatkoi etenemistään koko ajan. Toisen luvun heikkoutena on (yleisesti ficki maailmassa) se, että sorrutaan jaarittelemaan ensimmäisen luvun asioita. Hyvä siis, että toit myös naiset mukaan tähän lukuun, vaikka miesten näkökulmasta katsottiinkin.
Heh, miehet saavat todella tehdä parhaansa, jos meinasivat voittaa naiset hienovaraisuudessa. Täytyy tosin myöntää, että joidenkin naisten ehdot olivat aika kovia toteutettaviksi. Melkein kävi sääliksi Sveitsiä ja Venäjää.
Lainaus
Sveitsi siksi, että hän näytti vieläkin olevan kovasti poissa tolaltaan. Itse asiassa mies näytti sen verran epävakaalta, että Japani oli katsonut parhaaksi poimia kaikki aseeksi kelpaavakin pois hänen lähettyviltä.
Ihan viisas ratkaisu... *virnn*

Lainaus
”Preussi”, Itävalta sanoi vakavasti liittyen keskusteluun ja käveli saksalaisveljesten luokse, ”sinä tiedät, miten vaikeaa minun on sanoa tämä, mutta sinä olet tällä hetkellä meidän ainoa toivomme”. Preussi tuijotti aristokraattista ja vakavaa miestä pitkään, mutta sitten hänen kasvoilleen nousi viekas hymy.

”Sano se vielä kerran”, hän pyysi. Itävalta huokasi, mutta kohotti sitten leukansa ylpeänä.
Itävalta! Olet sankarini! Aina niin ylväs, muttei kuitenkaan koskaan liian ylpeä nöyrtyäkseen tarvittaessa. Lisäksi rakastan sitä kuinka hän asetelee sananasa (tai noh, sinähän ne asetat hänen suuhunsa...) <3
Preussikin on ihana tässä. Jotenkin omassa elementissään. Mahtaa olla mukavaa kun ei tarvitse kantaa maailman vastuuta harteillaan, vaan voi vain palloilla ympäriinsä. Olen iloinen, että juuri hän ja Sveitsi saivat jännittävän kunniatehtävänsä. Tosin jos Puola on mukana naamioinnissa, sen tietää kyllä mitä siitä seuraa. Muistuta Ranskaa ja Puolaa puolestani julkisesta siveellisyydestä...

Kiitos!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #7 : 10.03.2010 15:28:04 »
Prunelli: Kiitoksia kommentista. Preussi on tosiaan aivan paras (awesome!)

leofurioso: Kiitoksia. Olen aivan liian ilkeä Sveitsille, käypi jo itsekin sääliksi miesparkaa.

Sinu: Kiitoksia, onnistuit antamaan minulle aivan mahtavan insipiraation jatkon kannalta. (toivottavasti se ei nyt sitten ollut jotain ajatusvaihtojuttua tai muuta). Ja pidin kyllä herroille puhuttelun pukeutumiseen liittyen, vakoojan on kuitenkin käsittääkseni tarkoitus olla huomaamaton

Seuraavana kolmasosa, jossa... tuota taidan jättää selitykset loppuun, etten vahingossa pilaa mitään. Niin, ja en ole varma saanko koko lopun mahtumaan neljänteen osaan, joten osia saattaakin olla yhteensä viisi. Aina käy niin.


3. Osa: Taistelu... Naisia vastaan? 


”Anteeksi”, Liechtenstein kuiskasi Unkarin lopettaessa puhelun, ”minä en pysty tähän. Veli on…”. Hänen äänensä sortui hiukan ja hän vaikeni. Muut naiset katsoivat alakuloista Liechtensteinia hiukan säälien, mutta samaan aikaan he tunsivat sisällään innostuksen kipinän joka sinne oli syttynyt puhelun myötä.

”Ei hätää, Liechtenstein”, aina pirteä Seychellit sanoi, ”tuskin he kovin kauaa kestävät. Ennen kuin huomaammekaan, miehet ovat täällä pyytämässä meitä takaisin kotiin”. Nuoren tytön sanat eivät ikävä kyllä näyttäneet juurikaan piristävän Liechtensteinia, joka hymyili valjua hymyään ajatellessaan veljeään.

”Mitä nyt?” Taiwan kysyi Unkarilta käsiään venytellen. Toisin kuin Liechtenstein, hänestä oli tuntunut enemmänkin hyvältä sanoa kerrankin suorat sanat Kiinalle, ”odotammeko vain, mitä tapahtuu?”

”Emme voi muutakaan”, Ukraina totesi ja myös Unkari nyökkäsi mietteliäänä. Naiset katsoivat häntä odottavasti.

”Totta, seuraava siirto on miehillä”, hän sanoi, ”sitten on taas meidän vuoromme. Mutta miksemme nauttisi elämästä odotellessa? En ole vielä edes ehtinyt esitellä taloani kunnolla”. Se oli totta, Unkarin asunto oli nimittäin pikemminkin kartano kuin tavallinen talo.

”Liechtenstein”, Unkari pyysi ja laski kätensä nuoren naisen olkapäälle, ”voitko jutella hetken?” Hän nyökkäsi myöntävästi ja he jäivät Unkarin kanssa seisomaan suuren lasi-ikkunan eteen. Vastapäisellä seinällä oli iso maalaus, joka esitti sotapukuun pukeutunutta nuorta naista. Miekka lepäsi paljaana olkaa vasten ja pitkät ruskeat hiukset näkyivät jopa kypärän alta. Belgia vilkaisi kysyvästi jälkeenjääviä naisia, mutta Unkari viittoili häntä jatkamaan matkaa muiden kanssa. Liechtenstein odotti Unkarin puhuvan, mutta nainen avasi suunsa vasta kun muiden äänet olivat vaimentuneet tarpeeksi kauas.

”Miten voit, Liechtenstein?” hän kysyi huolissaan, ”jaksatko vielä?” Unkarin ystävällinen ääni ja huolenpito rohkaisivat nuorta naista.

”Kyllä minä pärjään”, Liechtenstein vastasi, ”olen vain huolissani veljestäni”. Unkari hymyili ja syleili toista naista lohduttavasti.

”Olen varma, että hänkin pärjää”, hän sanoi, ”ja kyse on korkeintaan vain muutamasta päivästä”. Liechtenstein nyökkäsi vakavana ja hänen katseensa eksyi maalaukseen Unkarin takana.

”Kuka hän on?” nuori nainen kysyi ja viittasi päällään taulua kohti. Maalauksen nainen näytti siltä kuin olisi valmis koska vain taistelemaan, mutta kasvojen päättäväisessä ilmeessä ja hymyssä oli myös ripaus lämpöä ja hellyyttä. Unkari naurahti ja astui lähemmäs taulua.

”Se olen minä”, hän sanoi ja siveli varovasti maalattua pintaa, ”kauan sitten…”. Hetken hän seisoi hiljaa paikallaan uppoutuneena menneiden aikojen muistoihin, mutta sitten nainen naurahti uudestaan ja kääntyi takaisin Liechtensteinin puoleen.

”Mennään muiden luokse”, hän sanoi, ”tahtoisin näyttää teille yhden hauskan jutun”.

****

Samoihin aikoihin toisaalla miehet pohtivat omia asioitaan. Väkimäärä kokoushuoneessa oli vähentynyt selvästi, sillä osa maista oli poistunut jo paikalta, koska he eivät tahtoneet sotkeentua asioihin jotka eivät heille kuuluneet, ja Puola, Espanja sekä Ranska olivat sivuhuoneessa naamioimassa vakoilijakokelaita. Äänestä päätellen hyvin vastahakoisia sellaisia. Saksa oli edelleen paikalla, hän oli huomaamattaan tullut ylentäneeksi itsensä tehtävän johtohahmoksi. Myös Englanti oli läsnä sekä Itävalta, Alankomaat, Venäjä ja Italia. Itse asiassa kumpikin Italia, sillä Romano ei ilmeisestikään tahtonut lähteä ilman Espanjaa tai veljeään, joka taas oli päättänyt jäädä. Aasialaisista Kiina, Japani ja Hongkong jäivät, ja Pohjoismaista Suomi sekä Ruotsi. Suomi siksi, että hän tunsi jonkinlaista sukulaiskansasympatiaa Unkaria kohtaa ja Ruotsin syitä kukaan ei tiennyt. Ehkä hän ei vain tahtonut jättää Suomea yksin. Myös Liettua oli jäänyt paikalle odottamaan Puolaa.

”Hyvät naiset ja herrat…”, Ranska julisti mahtipontisesti ja ilmestyi takaisin huoneeseen, ”anteeksi, vain miehet. Saanko esitellä, neiti Sveitsi ja neiti Preussi!”

”Minä tapan sinut”, Sveitsi mutisi kaikkea muuta kuin naisellisesti hoippuessaan korollisissa saappaissaan Preussin perässä esille. Hänet oli puetettu vihreään polven alle yltävään hameeseen ja ruskeaan mokkanahkatakkiin, jonka kauluksessa ja hihansuissa oli tekoturkissomisteet. Ruskeat saappaat oli kiristetty nyöreillä kiinni ja vaaleat hiukset olivat nostettu pinneillä kiinni toiselta puolelta. Toiselle puolelle Ranska oli jollain keinolla onnistunut kiertämään otsahiukset pienille kiharoille, jotka laskeutuivat alas poskelle.

”Miten te saitte hänet suostumaan tuohon”, Englanti kysyi hämmästyneenä, ”ja mistä nuo vaatteet löytyivät?” Hän ei muistanut koskaan ennen nähneensä niitä ja tämä oli kuitenkin hänen talonsa...

”Sveitsi-kulta on tällä hetkellä täysin minun armoillani”, Ranska sanoi ohittaen jälkimmäisen kysymyksen ja laski kätensä tuttavallisesti miehen olkapäille, ”eikö vain rakas kultaseni?” Sveitsin ilme paheni ja oikea käsi puristui nyrkkiin.

”Minä tapan sinut”, hän sihahti uudestaan. Ranska vain naksutteli kieltään ja heilutti sormeaan miehen naaman edessä.

”Liechtenstein”, hän kuiskasi kuin taikasanan. Vaikutus olikin lähes samankaltainen, Sveitsin ryhti rentoutui vastahakoisesti ja hänen kasvoilleen kohosi ärtymyksen ja vihan tilalle ilmeettömän tunteeton naamio. Ranska naurahti ja taputti miehen poskea.

”Näettekö? Täysi hallinta”, hän totesi iloisesti kasvoillaan onnellinen ilme, aivan kuin pitkä aikainen unelma olisi toteutunut tai joulu tullut etuajassa.

”Joo, joo, voimmeko me nyt jo mennä”, Preussi tiuskaisi kärsimättömästi ja käveli korkokengillä ympäriinsä huomattavasti Sveitsiä tottuneemmin. Hänet Ranska oli Puolan ja Espanjan avustuksella pukenut pitkään mustaan laivastotyyliseen takkiin ja punaiseen nilkkoihin asti yltävään hameeseen. Jaloissa oli mustat korolliset nilkkakengät, mutta Ranskan suureksi pettymykseksi Preussin hiukset olivat aivan liian lyhyet minkäänlaiselle kampaukselle ja sitä paitsi niiden valkoinen väri oli aivan liian silmiinpistävä. Siksi he olivat jostain löytäneet mustan peruukin, jonka hiukset oli letitetty punaisella nauhalla, ja asetelleet sen miehen päähän.

”Tämä on liian ahdas”, Preussi valitti puoliääneen ja nyki takin miehustaa samalla kun hän käveli saattojoukon mukana ulos. Huoneeseen jääneet kuulivat vielä pitkään Saksan äänen, joka luetteli ohjeita ja käskyjä sekä Preussin yksiselitteiset, usein täysin päinvastaiset vastaukset.

”Puola”, Liettua sanoi varovasti, ”ymmärrän naamioitumisen, mutta miksi ihmeessä sinun piti vaihtaa vaatteita?” Puola katsoi häntä muka ällistyneenä ja kierähti pari kertaa ympäri, jotta Liettua näkisi varmasti kunnolla koko vaikutelman.

”Mutta tämähän pukee minua täydellisesti, Liet”, hän vastasi. 

****

”Voi, oliko hän oikeasti noin suloinen”, Ukraina huokaisi ja jopa hänen sisarensa katsoi Unkarin esittelemää piirrettyä kuvaa hempeästi.

”Kyllä, Ita-chan oli hyvin suloinen pienenä”, Unkari vastasi ja selaili kansiosta toisen kuvan, ”katsokaa tätä”. Seurasi lisää huokailua ja Seychellit kantoi teetarjottimen saliin. Kauempana Taiwan luennoi jälleen Belgialle taistelutekniikoista ja Liechtenstein istui ikkunan äärellä lukemassa aikansa kuluksi.

”Unkari, voisiko täällä jossain harjoitella vähän”, Taiwan kysyi, ”voisin näyttää Belgialle muutaman jutun kunnolla”. Unkari hymyili ja nyökkäsi.

”Sisäpihalla on harjoitusalue. Siellä on jopa varmasti sopivia harjoituskohteita valmiiksi, mutta olkaa ystävällisiä ja varokaa rikkomasta ikkunoita”, hän vastasi, ja Taiwan kiiruhti Belgia perässään ulos.

****

Sveitsi oppi hyvin nopeasti pari uutta asiaa. Ensinnäkin naisten vaatteissa oli lähes mahdoton liikkua kunnolla, ja toisekseen Preussilla oli käytössä ihan omat kulkureittinsä, jotka vaikuttivat lisäksi täysin järjettömiltä. He olivat jo lähes heti Budapestistä ulos päästyään hylänneet yleiset tiet ja polut ja siirtyneet kulkemaan lähes yksinomaan metsässä ja pusikoissa. Aina välillä Preussi jostain käsittämättömästä pysähtyi ja kuulosteli pitkään ennen kuin jatkoi matkaa. Sveitsin teki oikeasti mieli kysyä sitä asiaa, mutta tämänhetkinen lähes raivoisan hiljainen tilanne sopi hänelle mainiosti, eikä hän halunnut rikkoa sitä. Ainakin Preussi näytti toistaiseksi tietävän, minne oli menossa.

”Nyt ollaan perillä”, Preussi totesi ja kumartui yhden puskan taakse piiloon. Sveitsi sukelsi hänen vierelleen yrittäen varoa hamettaan.

”Miten niin?” hän ärähti, ”eihän tuolla ole kuin nurmikkokenttä”. Preussi tuhahti ja hiipi varovasti eteenpäin.

”Katso tarkemmin, poika”, hän vastasi pilkallisesti ja Sveitsi yritti malttaa mielensä, jottei olisi motannut miestä suoraan naamaan. Houkutus oli kylläkin aivan liian suuri ja lähes vastustamaton, mutta Sveitsi keskittyi kuitenkin tarkkailemaan kenttää pensaiden oksien välistä. Lopulta hän onnistui erottamaan katseellaan rakennuksia ja suuren päätalon kiiltävät ikkunat.

”Onko tämä Unkarin talo?” hän kysyi hämmästyneenä. Sveitsi oli kyllä saattanut Liechtensteinin eilen tänne, mutta etuportilta rakennus oli näyttänyt huomattavasti pienemmältä ja kätkenyt taakseen lisäsiivet ja tallirakennukset.

”Jep, hänen takapihansa”, Preussi vastasi lyhyesti, ”ole hiljaa, se hullu nainen voi olla jossain täällä”.

”Unkariko?” Sveitsi varmisti kun he hiipivät peräkanaa pusikoiden läpi suojaan yhden rakennuksen taakse. Preussi ei vaivautunut edes vastamaan hänelle vaan keskittyi tarkkailemaan ympäristöä ja hiippailemaan pihamaan poikki. Sveitsi katsoi parhaaksi seurata perässä ja lopulta he päätyivät istumaan kartanon sisäpihalle kasatun lautakasan taakse. Kyhäelmä näytti aika hataralta mutta se kuitenkin suojasi heidät, jos joku sattuisi katsomaan ikkunasta pihalle.

”Onko sinulla vielä suunnitelmia vai kyhjötämmekö täällä koko loppu päivän?” Sveitsi kysyi sarkastisesti kun Preussi alkoi asetella peruukkiaan paremmin hiusten suojaksi ja kaivoi taskustaan pienen peilin, josta pystyi peilaamaan itseään.

”Kuulepas, poika”, Preussi sanoi, ”sinuna varmistaisin valeasun viimeistään tässä vaiheessa. Unkari ei nimittäin ole tyhmä”. Sveitsi katsoi äkäisesti Preussia, johon hänen ilmeensä ei tehnyt juurikaan minkäänlaista vaikutusta. Toisin kuin kahden naisen äänet, jotka saivat kummankin miehen jännittymään ja hiljenemään.

”Näetkö, Belgia”, Taiwan sanoi ja heilautti toisen kätensä käsivarsi suorassa eteensä, ”kun pidät nyrkkisi näin, niin iskussa on enemmän voimaa mutta rasitus omaan ranteeseesi vähenee selvästi”. Belgia asetteli oman kätensä samalla tavoin ja katsoi tarkkaan mallia toiselta naiselta.

”Toimiiko tämä myös siinä liikesarjassa, josta kerroit?” hän kysyi tarkoittaen Taiwanin opettamaa lyhyttä ja yksinkertaista kolmen liikkeen sarjaa.

”Totta kai”, nainen vastasi innoissaan uuden oppilaansa kiinnostuksesta, ”minä voisin oikeastaan näyttää sen johonkin… Vaikka tuohon lautakasaan”. Hän osoitti kentän nurkassa nököttävää huterasti kyhättyä kassaa, joka sattui ikävä kyllä palvelemaan myös Sveitsin ja Preussin piilopaikkana. Miehet kyllä kuulivat Taiwanin sanat, mutteivät tajunneet niitä ennen kuin oli liian myöhäistä. Nainen kiljaisi ja hänen napakka potkunsa romahdutti laudat epäonnisten vakoilijoiden päälle.

”Upeaa!” Belgia huudahti ja taputti käsiään. Taiwan hymyili ja pyyhkäisi hiukset pois silmiltään.

”Ei tuo vielä mitään. Näkisitpä kun ottelen Hongkongia vastaan”, hän totesi, ”kutsun sinut joskus käymään, kun tämä on ohi, niin pidämme kunnon taistelunäytöksen”. Belgia oli vastaamassa jotain, mutta Sveitsin ilmestyminen romahtaneen lautakasan alta sai hänet vaikenemaan. Mies näytti hyvin vihaiselta kiskoessaan Preussia ylös kauluksesta vetäen.

”Tämä on sinun vikasi!” hän ärisi, ”ei olisi koskaan pitänyt suostua…”

”Äh, ole hiljaa”, Preussi käski kylmän viileästi, ”Liechtenstein”. Viimeisen taikasanan hän lausui kuiskaten, jotta heitä ihmeissään tuijottavat naiset eivät kuulisi sitä. Vaikutus oli kuitenkin sama kuin aikaisemminkin päivällä Ranskan lausumana.

”Keitä te olette?” Taiwan kysyi epäillen kun naamioituneet miehet kömpivät ylös sekasotkun keskeltä.

”Me olemme vain viattomia naissaksalaisturisteja”, Preussi selitti nopeasti painottaen huolellisesti nais-sanaa, ”eksyimme ryhmämme joukosta”. Taiwan ja Belgia näyttivät uskovan selityksen kerrasta, vieraat kuitenkin näyttivät saksalaisilta ja hieman eksyneiltä kuten turistien kuuluikin.

”Voi, se on ikävää”, Belgia totesi myötätuntoisesti, ”olemme pahoillamme tästä”.

”Niin, anteeksi. Jos olisin tiennyt, että olette siellä, en olisi romahduttanut lautoja päällenne”, Taiwan sanoi, ”tulkaa sisälle, niin tarjoamme teetä ja syötävää”.

”Ei tarvitse. Me pärjäämme kyllä…”, Sveitsi yritti estellä mutta Taiwan tarttui kiinni hänen käsipuolestaan ja Belgia Preussin.

”Meidän täytyy hyvittää tämä jotenkin”, Belgia vastasi, ”ja ystävämme osaa varmasti neuvoa, miten löydätte ryhmänne taas. Hän tietää hyvin tämän maan asiat”. Kumpikin miehistä arvasi helposti kenestä Belgia puhui, sillä kukapa ei tietäisi Unkarin asioita paremmin kuin Unkari itse. Alkoi vain olla liian myöhäistä perääntyä kun kaksi naisvaltiota lähestulkoon raahasivat heitä sisälle kartanoon. Matkalla Sveitsi loi Preussiin vihaisen katseen, joka ei todellakaan luvannut hyvää Preussin lähitulevaisuudelle.

Liechtenstein istui edelleen lukemassa ja Seychellit piirteli hänen vieressään jonkinlaista yksinkertaista maisemaluonnosta, kun naisiksi pukeutuneet miehet ja heidän saattajansa ilmestyivät huoneeseen saaden välittömästi kysyviä ja ihmetteleviä katseita muilta naisilta.

”Löysimme heidät pihalta. Ovat raukat eksyneet ryhmästään”, Belgia selitti ennen kuin kukaan ehti kysyä. Miehiin luodut katseet vaihtuivat kysyvistä myötätuntoisiksi, mutta Preussi oli enemmänkin helpottunut siitä seikasta, että Unkari ei ollut huoneessa. Sveitsi taas ei edes huomannut mitään sillä hän oli jämähtänyt tuijottamaan sisartaan, joka vastasi katseeseen uteliaasti.

”Siinä tapauksessa, tervetuloa”, sanoi Ukraina ystävällisesti ja asteli lähemmäs, ”Minä olen Yekaterina Braginskaya. Keitä te olette?”

”Gillian Weillschmidt”, Preussi vastasi nopeasti ja samalla hetkellä Unkari ilmestyi paikalle Valko-Venäjä perässään. Hän vilkaisi vain kerran vakoilijakaksikkoa ja sitten hänen huulilleen kohosi ystävällinen hymy.

”Olemme näköjään saaneet vieraita”, hän totesi, ”mukava tavata. Minä olen tämän talon emäntä Elizabeta Héderváry”.

”Romahdutin vahingossa kasan lautoja heidän päälleen”, Taiwan selitti, ”ajattelimme tarjota teetä korvaukseksi”. Jostain syystä Unkarin naurahti kuultuaan uusien vieraidensa jouduttua vahingossa Taiwanin kohteeksi, mutta hän peitti sen nopeasti myötätuntoisella hymyllä.

”Sehän ikävää”, hän sanoi, ”mutta totta kai tarjoamme juotavaa teille. Tulisitko auttamaan minua… Gillianko sinä oli?” Preussi nyökkäsi ja seurasi hiukan epäröiden Unkaria toiseen huoneeseen. Tosin valepuku oli toiminut hyvin tähän asti, joten se näköjään huijasi myös Unkaria. Se ajatus sai Preussin hykertelemään hiljaa itsekseen ja häneltä jäi huomaamatta Unkarin taakseen luoma tietävä katse.

****

”Anteeksi, en tainnut vielä kuulla sinun nimeäsi”, Liechtenstein sanoi valepukuiselle Sveitsille, joka edelleenkin katsoi sisartaan.

”Liechtenstein…” hän kuiskasi hiljaa.

”Anteeksi kuinka?” nyt nuori nainen nousi paikaltaan ikkunan äärestä ja käveli lähemmäs,
”mitä sanoitte?” Sveitsi tajusi samassa itsekin sanoneensa siskonsa nimen vahingossa ääneen ja kirosi itseään mielessään yrittäen samalla koota ajatuksiaan.

”Minä… tarkoitin, että olen kotoisin sieltä, Liechtensteinista”, hän sopersi pienoisen punan noustessa poskille. Sisar ei saisi saada selville, että hän oli alentunut näin alas, ”olen… minun nimeni on Zoë Schwyz”. Liechtensteinin kasvoille oli kuitenkin kohonnut iloinen hymy hänen kuultuaan vieraan olevan kotoisin hänen edustamastaan maasta.

”Todellako!” hän huudahti astuen vielä lähemmäs ja tarttui Sveitsiä kädestä, ”mutta… olen pahoillani, mutten muista sinua”. Sveitsi kirosi jälleen mielessään. Totta kai Liechtenstein tunsi ainakin ulkonäöltä lähes jokaisen maansa asukkaan ja varmaan ainakin puolet nimeltä.

”Minä, tuota, muutin vasta”, hän vastasi ja katsoi epäröiden sisarensa maannaisensa tapaamisen johdosta onnesta hehkuvia silmiä, ”asuin pitkään Sveitsissä”. Liechtensteinin kasvoille kohosi vieläkin riemastuneempi ilme hänen kuullessaan sen.

”Minun veljeni on sveitsiläinen”, hän kertoi, ”ehkä tunnet hänet. Hänen nimensä on Vash Zwingli”.

”Olemme tavanneet… joskus”, Sveitsi mutisi ja kirosi jo kolmannen kerran mielessään. Tämä kaikki oli Preussin vika. Sekä Itävallan, Saksan ja Ranskan, muistipa Sveitsi saman tien kirota Englanninkin samaan paikkaan muiden kanssa.

****

”No niin, Gillian”, Unkari totesi ja pysähtyi keittiön pöydän ääreen, ”vai pitäisikö minun sanoa Gilbert Beilschmidt!” Viimeisen sanan kohdalla nainen kiskaisi kaapin hyllyltä tutun paistinpannun. Pienen hetken Preussi huomasi ihmettelevänsä sitä, että Unkari säilytti oikeasti paistinpannuja keittiössään. Hän oli aina olettanut, että nainen piti niitä pikemminkin jonkinlaisessa asekaapissa tai makuuhuoneensa seinällä kuten koristemiekkaa.

”Älä hermostu”, Preussi sanoi, ”tämä oli Itävallan idea! Syytä häntä!” Unkari tuhahti mutta ei kuitenkaan uhannut miestä sen enempää.

”En minä uskokaan sinun älysi riittävän mihinkään tällaiseen”, hän sanoi ja astui lähemmäs tuijottaen tarkasti Preussin kasvoja, joilla oli kohonnut tuttu pilkallinen virne, ”onko sinulla huulipunaa?”

”Jep”, mies vastasi, ”ja poskipunaa. Se korostaa kauniisti poskipäitäni. Sinunkin kannattaisi kokeilla sitä”. Unkari huomasi piilotetun loukkauksen, hänen silmänsä välähtivät pahaenteisesti, mutta nainen ei kuitenkaan reagoinut siihen muuten.

”Kerro minulle, mitä he tekevät?” hän kysyi käskevästi.

”Ai, miehet vai”, Preussi sanoi kyllästyneenä, ”normaalia. Länsi yrittää pitää järjestystä yllä ja muut kiistelevät”.

”Niinpä tietenkin”, Unkari totesi kuulostaen hitusen harmistuneena ja laski paistinpannun pöydälle. Hän näytti hetken miettivän samalla kuin kaivoi jotain hameensa taskusta.

”Sinä saat olla viestinviejä”, hän lopulta sanoi Preussille, joka oli jo kyllästynyt odottamiseen ja etsi Unkarin jääkaapista jotain syötävää, ”sano miehille, että he eivät voi voittaa meitä tällaisilla keinoilla. Ja sinuna en koskisi siihen kakkuun. Se on myrkytetty”. Preussi vilkaisi häntä epäillen, mutta päätti kuitenkin jättää kakun rauhaan ja nappasi sen sijaan pussillisen lihapullia ja suklaaleivoksen mukaansa.

”Enpä tiedä. Viestinvieminen ei kiinnosta”, hän sanoi mutustellen varastettua leivosta. Unkari kohotti paistinpannuaan, mutta Preussi ei antanut sen hämätä itseään, ”uhkailu ei nyt ihan riitä”. Unkari huokaisi turhautuneena

”Hyvä on”, hän sanoi, ”saat yhden päivän. Lupaan sen päivän ajaksi sulkea silmäni kaikelta, mitä teet”. Preussi kuvitteli hetken mielessään lupauksen mahdollisuuksia. Hänellä oli useitakin ideoita, jotka kariutuivat aina Unkariin ja hänen paistinpannuunsa. Voi, siitä päivästä tulisi mahtava.

”Okei, minä suostun”, hän myönsi, ”mutta minä päätän sitten, mikä päivä se on”. Preussi nappasi vielä toisenkin leivoksen ja kääntyi lähteäkseen pois, mutta Unkarin ääni pysäytti hänet.

”Odota hetki”, hän pyysi. Preussi kääntyi ja kameran salama välähti kerran lähes sokaisten miehen. Unkari hymyili leveästi ja tarkasteli ottamaansa valokuvaa kameran näytöltä.

”Kiitoksia, nyt voit mennä”. Preussi katsoi parhaaksi paeta paikalta niin nopeasti kuin vain korkokengillä pystyi. Unkari kameran kanssa oli jopa pahempi vaihtoehto kuin Unkari paistinpannun kanssa. Hän kuuli naisen nauravan takanaan.

”Nyt meidän on aika poistua, tyttöseni”, Preussi sanoi ilmestyessään huoneeseen, jossa Sveitsi oli parhaillaan uteliaiden naisten piirittämänä. Miehen ilme oli lähes helpottunut, kun Preussi tarttui hänen käsivarteensa ja retuutti ulko-ovelle päin. Naiset katsoivat heitä hämmästyneenä ja vain Liechtenstein sai suunsa auki.

”Annatko tämän veljelleni, jos näet häntä?” nuori nainen pyysi ja painoi taitellun paperiarkin Sveitsin käteen. Mies ehti vain nyökätä lyhyesti ja mutista jotain myöntävää ennen kuin katosi paikalta Preussin kanssa. Naiset vilkuilivat toisiaan kysyvästi, kun Unkari ilmaantui huoneeseen samaa reittiä kuin Preussikin vähän aikaisemmin. Hän naureskeli itsekseen ja pyöritteli kameraa käsissään.

”Heillä tuli kiire ryhmänsä luo”, Unkari totesi ja iski silmää. Naiset katsoivat kaikki häntä, lukuun ottamatta Liechtensteinia joka istuutui hymyillen ikkunan äärelle, ja yksi kerrallaan kaikkien kasvoille kohosi epäuskoinen ilme.

”Tarkoitatko…?” Ukraina kysyi järkyttyneenä, mutta Unkari painoi sormen huulilleen ja viittoili onnellisen tietämätöntä Liechtensteinia kohti. Naiset tajusivat vihjeen ja alensivat hiukan ääntään.

”Sveitsi ja Preussi”, Unkari vastasi kuiskaten, ”tämä oli miesten siirto, seuraava on meidän”.


A/N: Anteeksi, Sveitsi... Hän on muuten huono keksimään salanimiä (tai siis minä olen) Schwyz on nimittäin yksi Sveitsin alueista, ja vielä se minkä mukaan koko maa on nimetty. Olinpas muka ovela. Ukrainalle en löytänyt virallista ihmisnimeä, joten käytin epävirallista. Toivottavasti pidätte!
 

FinlandGirl

  • Suomenajokoira♥
  • ***
  • Viestejä: 49
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #8 : 10.03.2010 16:22:05 »
Jee, Woman Power!
On kivaa saada välillä tarina Hetalian naisista,
kun heitä ei ole oikein mainittu missään.
Luonteet oot saanut tosi hyvin samoiksi.
Varsinkin Preussin, kun sille repeilin joka kohdassa xD
 Jatkoa pian  :)
« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 07:24:04 kirjoittanut FinlandGirl »
Olisi mukavaa, jos kommaisit Axis powers hetalia - ficciini ;)
Funny love ... or not even then[K15]

~

Jos kaikki elämäni kyyneleet saisi talteen pieneen huoneeseen minun istuessani siellä, minä hukkuisin.

Prunelli

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #9 : 10.03.2010 18:04:12 »
Jes!!! Uusi luku! =D

Tykkäsin tästäkin luvusta, vaikka odotin, että Preussi ja Sveitsi olisivat olleet pidempään naisten luona, mutta tykkäsin silti! :D

Toivostavasti jatkoa tulee pian! :D

Rindamon

  • finiholisti
  • ***
  • Viestejä: 201
  • Ja äkkiä!
    • Axis Powers Hetalia Finnish Fan Fiction
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #10 : 10.03.2010 20:55:19 »
Huh huh!  :D
Minä kuolen nauruun...
Tämä on ihanasti kirjoitettu ficci ja olet saanut huumorin mahtavaksi! En nyt lainaile mitään, etten lainaa koko ficciä...
Minä kiitän ja toivon jatkoa!
KESALOMALLA!

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #11 : 11.03.2010 10:10:02 »
Minäkin kuolen kohta, tällaista ei saa antaa minulle luettavaksi^^

Jatkoa?Tykkään ihan emmetin paljon, mahtavaa unkari, hyvä tytöt`!!!

Antaa mennä.
<3:llä
~myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #12 : 11.03.2010 16:09:25 »
Minä en pistäisi ajatusten vaihtoa pahakseni. *vinn* Hyvä vain jos minä inspiroin sinua, koska sinä ainakin inspiroit minua. (Ainakin olet saanut minut täysin koukkuun Hetalia-fickeihin ja niiden kirjoittamiseen...)

Ei tainnut ihan miesten suuri sotasuunnitelma toimia. Voi luoja! Mihin tämä voi enää tästä johtaa? Odotan suurella mielenkiinnolla naisten seuraavaa siirtoa.
Preussi tuntui olevan täysin omassa elementissään. Kaikki vain Itävallan syyksi, vaikka itse keikaroi mekossaan aika pahassa samaumassa.
Ja hyi Sveitsiä kun kiroaa noin paljon! Jos maailmassa on (Liechtensteininen lisäksi) yhtään kolkkaa joka säästyi niin olisi ihme.

Heh, tämä oli hauska luku. Hykertelin monessa kohdin ja päivittelin vakoojakaksikon tuuria. Hienotunteisuus ei todellakaan taida olla miesten vahva laji...
Unkarikin paljasti stalkkeriluonnettaan tuossa lopussa, kun otti valokuvan Preussista.Heh, uskon että sillä naisella on vielä ässä jos toinenkin hihassaan. Vaikkei hän ladellut ehtoja Itävallalle tai kellekään muulle, hän pistää vielä kapuloita rattaisiin. Olen melko varma siitä!
Jatkoa kiitos!
Jag tänker banka dig gul och blå!

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #13 : 13.03.2010 12:06:32 »
Hei, muuten, milloin laitat jatkoa lisää? Minä haluan lukea lisää, kiitos.<3
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #14 : 13.03.2010 12:22:09 »
Ou, noinko kovasti te siitä pidätte? Älkää olko huolissanne, neljäs osa on lähes valmis. Joten... Sanoisinko, että joko tänä iltana tai huomenna, viimeistään ylihuomenna. Näh, loma loppui just pahimoilteen ja työt alkoivat. Ja totesin eilen, etten mitenkään saa koko loppua yhteen osaan, joten tästä varmaan tulee kokonaisuudessaan viisi- tai kuusiosainen. Mutta en minä kesken aio heittää, jatkoa tulee ihan pian...

Kiitoksia kaikille kommenteista! Mutta älkää jookosta kuolko kuitenkaan, en halua murhasyytettä...

Vyra

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #15 : 13.03.2010 19:56:31 »
Olin reipas ja sain kuin sainkin tämän osan valmiiksi tänään. Kiitokset vielä kaikille. Kommentoimalla autatte minua kirjoittamaan (oikeesti, ei tätä viitsis tehdä, jos kukaan ei haluaisi lukea)

Tähän väliin pitäisi sanoa, jotain järkevää tulevasta tekstistä, mutta en nyt saa mitään päähäni. Sanon vain sen, että tämä oli hankala kirjoittaa, sillä moni asia muuttui matkalla ja se vaikutti koko tarinan loppuun ja yritin kirjoittaa tässä osassa hahmoja ulos (potkia pihalle, hähää) koska osia tuleekin oikeasti enemmän kuin oletin. Mutta lukekaa nyt vaan ja sanokaa sitten mielipiteenne.


4. Osa: Monta väärää päätöstä ja yksi oikea

Saksan johtama miesjoukko kuuli vakoojaparinsa takaisintulon paljon ennen kuin näkivät nämä, sillä Sveitsi purki äänekkäästi kiukkuaan Preussiin joka vastasi samalla mitalla takaisin. Saksa ihmetteli, miten he olivat kumpikin selvinneet edes hengissä ja vahingoittumatta takaisin. Oli selvästikin ollut enemmän kuin vain hyvä idea kieltää heiltä aseet tehtävän ajaksi.

”Onnistuitteko?” Englanti kysyi uteliaasti kaksikon päästyä lähemmäs, vaikka Sveitsin ja Preussin kiivaan keskustelun aihe ei luvannut hyvää. Preussi oli nakannut peruukkinsa jonnekin matkan varrelle, mutta muuten he olivat vielä valepuvuissaan, ja Sveitsi nilkutti hiukan sillä epäsopivat saappaat olivat hiertäneet hänen nilkkojaan kipeästi.

”Tuo typerys paljasti meidät”, Sveitsi ärisi vastaukseksi ja mulkoili Preussia, joka tuhahti ja potki omat kenkänsä huoneen nurkkaan ja nakkasi käyttämänsä takinkin niiden perään. Vakoilijoiden ollessa Unkarin talolla, muut miehet olivat siirtäneet tukikohtansa Englannista Itävaltaan ja he olivat nyt hyvin lähellä Unkarin alueiden rajaa.

”Se en ollut minä, vaan se hullu nainen”, Preussi tuhahti vastaukseksi, ”ja kuka oli se, joka vain tuijotti sisartaan typerästi koko ajan?” Sveitsi puristi kätensä nyrkkiin ja astui lähemmäs Preussia. Saksa katsoi tilanteen käyvän hyvällä vauhdilla turhan vakavaksi, joten hän siirtyi miesten väliin ja laski kätensä Sveitsin käsivarrelle.

”Rauhoittukaa”, hän käski, ”raportti, kiitos”. Sveitsi laski kätensä ja meni kauemmas vaihtamaan vaatteitaan jupisten samalla itsekseen, kun Preussi selosti tapahtumia veljelleen ja muille miehille. Kertomus tosin keskeytyi välillä, koska Preussi päätti alkaa kesken kaiken taas syytellä Sveitsiä siitä että Unkari oli nähnyt heidän valeasujensa lävitse. Ja, koska Japani ei ollut Saksan kehotuksesta vieläkään antanut Sveitsille hänen aseitaan takaisin, mies nakkasi paremman puutteessa Preussia kengällä ja olisi luultavasti aloittanut nyrkkitappelun saman tien, jos Saksa ja Englanti eivät olisi olleet tiellä.   

”Niin, ja Unkari lähetti teille viestin”, Preussi sanoi saaden raportointinsa vihdoin loppuun, ”se nainen käski sanoa, että te että voi voittaa heitä tällaisilla keinoilla”. Preussi virnisti Itävallalle saatuaan asiansa sanottua, mutta tämä ei edes vaivautunut huomioimaan sitä. Hän mietti Unkaria.

”Julistammeko nyt sodan, aru?” Kiina kysyi, ”minun olisi helppo valloittaa Taiwanin alueet, aru”.

”Ja minä otan mieluusti sisareni takaisin luokseni”, Venäjä myönsi hymy huulillaan, ”ja Baltian-maat myös, aivan kuin vanhoina hyvinä aikoina”. Liettua oli jo lähtenyt Puolan kanssa, kuten myös Espanja Italian veljesten seurassa, joten hän ei kuullut Venäjän sanoja mutta Suomi nousi ylös paikaltaan, jossa oli tähän asti istunut hiljaa tarkkailemassa tilannetta, ja käveli Venäjän luokse.

”Sinä et koske heihin”, hän sanoi päättäväisesti, ”valloittaminen ei ole oikea keino, joten minä vastustan sitä ja teen kaikkeni sinua vastaan jos aiot tehdä sen”. Venäjä hymyili nuorelle pohjoisen valtiolle.

”Sinähän voisit tulla ystäviesi mukana, eikö?”, hän sanoi hiljaa ja siinä vaiheessa Ruotsin silmät välähtivät pahaenteisesti ja hän siirtyi Venäjän eteen niin että Suomi jäi harkitusti suojaan hänen taakseen. Ruotsin ei tarvinnut sanoa mitään, kaikki näkivät jo hänen katseestaan että hän ei antaisi kenenkään koskea Suomeen saati sitten viedä häntä.

”Minustakaan sota ei ole oikea keino”, Itävalta myönsi ja katsoi muita kysyvästi. Ranska ja Englanti nyökkäsivät kumpikin unohtaen olla erimieltä keskenään, ja myös Alankomaat ja Japani näyttivät puoltavan Itävallan mielipidettä. Sveitsi, joka oli saanut vaihdettua normaalit vaatteensa päälle, luki sisarensa antamaa kirjettä kulmat kurtussa eikä välittänyt juurikaan muista ympärillään, ja Preussi keskittyi syömään Unkarilta viemiään lihapullia sekä suunnittelemaan jo palkkiopäivänsä ohjelmaa.

”Mikä on tiedustelun jälkeen seuraava vaihe?” Saksa kysyi ja katsoi vakavasti muita miehiä, vaikka tiesi jo itsekin vastauksen.

”Neuvottelu… Tai kauppasaarto”, Englanti vastasi, ”tai sitten jokin muu pakote, mutta sehän olisi jo lähes sodanjulistus”.

”Neuvottelusta ei taida kuitenkaan olla paljon hyötyä, jos emme halua toteuttaa naisten ehtoja”, Ranska sanoi ja värähti, päivä Englannin kanssa riitelemättä olisi jotain kestämätöntä. Myös britti kalpeni aavistuksen ajatellessaan sitä.

”Mutta, voimmeko oikeasti asettaa kauppasaarron?” Japani kysyi, ”eivätkö nykyiset säännöt kiellä sitä vai miten te Euroopassa ajattelette?”

”Se on kyseenalainen keino”, Saksa vastasi ja hieraisi leukaansa miettiessään, ”mutta meidän ei välttämättä tarvitse mennä aivan niin pitkälle vaan aloittaa uhkauksella ja jatkaa lievään kauppasaartoon. Naiset luultavasti luovuttavat pian uhkauksen alla”.

”Enpä olisi niin varma”, Preussi mutisi ja söi viimeisen lihapullansa, ”te ette tunne Unkaria”. Kukaan ei kuitenkaan kuunnellut häntä vaan kaikki miettivät Saksan ehdotusta.

”Minusta se tuntuu kelvolliselta idealta”, Alankomaat totesi, ”minä en halua lopettaa tulppaanien kasvattamista, mutta en halua myöskään antaa Belgialle periksi”.

”Ymmärrän”, Saksa sanoi, ”eli ketkä kannattavat naisten uhkaamista kauppasaarrolla?” Ranska, Englanti ja Venäjä kohottivat kätensä myöntymyksen merkiksi lähes välittömästi ja hetken mietittyään myös Kiina kannatti ehdotusta ja Japani seurasi hänen esimerkkiään.

”Te teette virheen”, Suomi sanoi lähes vihaisesti ja astui esiin Ruotsin takaa, ”minä en voi olla mukana tässä”. Muut katsoivat häntä, osa heistä olikin odottanut, että joko Sveitsi tai Suomi vastustaisi. Ja Suomi ehti ensin, sillä toinen valtio luki vieläkin Liechtensteinin antamaa kirjettä. Hän oli luultavasti lukenut sen jo useamman kerran, sillä nainen ei ollut ehtinyt kirjoittaa kovin pitkästi. Ranska, joka oli kerännyt Sveitsin hylkäämän valepuvun talteen parempaa käyttöä varten, lähestyi nuorta pohjoisen valtiota. Tosin Ruotsin äkäinen silmäys sai hänet hieman perääntymään viime hetkellä. Ankarakatseinen mies oli tällä hetkellä siinä mielentilassa, ettei häntä kannattanut turhaan ärsyttää.

”Älä sitten ole mukana”, Ranska sanoi turvalliseksi arvioimansa välimatkan päästä, ”nyt on viimeinen hetki valita puolensa”. Suomi puri turhautuneena huultaan ja vaikeni, mutta Sveitsi, joka oli nyt lopettanut lukemisen ja taitellut paperin siististi talteen taskuunsa, korotti vuorostaan äänensä.

”Jokainen, joka koskee Liechtensteiniin, katuu sitä koko lyhyen loppu elämänsä”, mies sanoi hiljaisen uhkaavalla äänellä ja kohotti asettansa näkyviin valmiina osoittamaan sillä ketä vain, joka keksisi sanoa jotain loukkaavaa hänen sisarestaan. Saksa katsoi kysyvästi Japania joka pudisti neuvottomana päätään, hän ei ollut edes huomannut, missä välissä Sveitsi oli vienyt takavarikoidut aseet.

”Haluatko sinä sitten liittyä Unioniin, kuten sisaresi vaati”, Ranska kysyi hilpeästi ja iski silmää, ”liittyä meihin?” Sveitsin asetta pitelevä käsi värähti hieman, mutta muuten hän ei näyttänyt järkytystään ulospäin.

”Se ei ole sinun ongelmasi”, hän äyskäisi ja Ranska naurahti, mikä sai Sveitsin vain ärsyyntymään entisestään.

”Kauppasaarto on toimiva vain, jos asetamme sen kaikille naisille”, Saksa sanoi, ”ja jos me kaikki olemme mukana. Suomea ja Ruotsia ei voi laskea, sillä asia ei koske heitä henkilökohtaisesti”. Ruotsi nyökkäsi Saksalle ja tarttui kädellään vielä epäröivän Suomen käteen.

”Mutta…”, nuori valtio sanoi mutta Ruotsi keskeytti hänet.

”Sinä et voi ottaa kaikkien ongelmia itsellesi”, hän sanoi ja katsoi miestä vakavasti, ”lähdetään kotiin”. Hetken Suomi vielä pohti asiaa epätietoinen ilme kasvoillaan, mutta sitten hän huokaisi ja vilkaisi totista miestä vierellään.

”Olet oikeassa”, hän lopulta myönsi hiljaa, ”me pysymme ulkopuolella tästä”. Viimeiset sanat hän osoitti Saksalle, joka nyökkäsi.

”Entä Sveitsi?” Saksa sanoi ja kääntyi hiljaiseksi muuttuneen miehen puoleen. Sveitsi näytti käyvän jonkinasteista sisäistä kamppailua, mutta lopulta hänen kasvonsa tyyntyivät ja hän hymähti, kuin olisi juuri tajunnut ratkaisun johonkin ongelmaan.

”Minä olen mukana”, hän sanoi ja sai Itävallalta ja Englannilta hämmästyneet katseet. He olivat olettaneet, että mies kieltäisi kaiken ja tappelisi vielä viimeiseen asti muiden mielipidettä vastaan. Hetken hämmennyksen jälkeen muut valtiot alkoivat jo suunnitella keskenään saarron toteuttamista, kun Sveitsi yllättäen jatkoi puhettaan, ”mutta tästä hetkestä eteenpäin Liechtensteinin alueet kuuluvat nimellisesti Sveitsin alueisiin ja katson velvollisuudekseni huolehtia niistä samoin tavoin kuin omistakin alueistani”. Tämän juhlallisen julistuksen jälkeen Sveitsi katsoi muita valtioita kevyt hymy huulillaan, hän oli juuri kiertänyt Liechtensteinin asettamisen kauppasaartoon ja hänen painostamisensa sillä.

”Onko tuo mahdollista?” Itävalta kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen ja Sveitsi nyökkäsi.

”Minä hoidan muutenkin sisareni ulkopolitiikan. Sota- tai hätätilan uhatessa voin ryhtyä tiettyihin erikoisratkaisuihin”, hän vastasi, ”vai onko joku tätä vastaan?” Äänensävy, jolla viimeinen kysymys lausuttiin, ei todellakaan ollut kysyvä vaan pikemminkin varoittava. Ja muiden valtioiden ilmeistä näki, ettei kenenkään tehnyt mieli tällä hetkellä alkaa väitellä Sveitsin kanssa asiasta.

”Olkoon sitten niin”, Saksa totesi kuin lopullisena päätöksenä, ”aloitetaan valmistelut kauppasaarron asettamiseksi naisten alueille, Liechtensteinia lukuun ottamatta. Muistakaa, että aluksi kyseessä on pelkkä uhkaus”.

****

”Su-san”, Suomi sanoi hiljaa heidän kävellessä kahdestaan pois miesten taktiseksi sotapäämajaksi muuttuneesta rakennuksesta. Ruotsi arvasi jo äänensävystä, että nuorempaa valtiota vaivasi jokin ja hän huokaisi arvaten jo, mikä se olisi. ”Minä tiedän, että meidän ei pitäisi sotkeutua tähän, mutta tämä ei ole oikein Unkaria ja muita naisia kohtaan”.

”Ja sinä tahdot tehdä jotain?” Ruotsi kysyi, vaikka tiesikin jo vastauksen.

”Kyllä”, Suomi vastasi suoraan ja katsoi toista miestä pyytävästi, ”tuletko kanssani Unkarin luokse?” Ruotsi tiesi hyvin, että Suomen idea ei välttämättä olisi hyvä heille kummallekaan, mutta hän ei myöskään voinut kieltäytyä rakkaansa toiveesta.

”Tulen”, hän sanoi, ”jos se lohduttaa sinua”.

****

”Katsotaanpas”, Unkari mutisi ja tarkkaili pöydälle levitettyjä karttoja Taiwanin, Belgian ja Venäjän sisarten kanssa, ”sijaintimme ovat hajanaiset mutta en usko sen olevan este tälle. Paljon tärkeämpää on, että miesten alueet ovat järkevien välimatkojen päässä”. Esillä oli sekä iso maailman kartta että yksityiskohtaisemmat kartat Euroopan ja Aasian maista. Naiset olivat asetelleet punaiset merkit omien maittensa päälle ja siniset miesten alueiden kohdalle. Sinisiä merkkejä oli enemmän kuin punaisia.

”Meidän pitäisi toimia mahdollisimman pian”, Ukraina sanoi, ”miehet voivat yrittää jotain radikaalia, jos annamme heidän odottaa”.

”Mutta tämä pitää tehdä huolella”, Taiwan vastusti, ”yksikin virhe ja kaikki on pilalla”.

”Mutta nopeus voi olla myös etu”, Valko-Venäjä totesi liittyen mukaan taktiikkakeskusteluun, ”meillä menee muutenkin koko päivä, jos aiomme käydä jokaisen miehen luona”.

”Paitsi, että he kaikki ovat luultavasti samassa paikassa tällä hetkellä”, Ukraina lisäsi. Unkari oli vaiennut hetkeksi, mutta nyt kumartui paremmin kartan ylle ja veti sormellaan kuvitellun viivan itsensä ja Itävallan välille.

”Heidän ei tarvitse olla paikalla kun käymme heidän luonaan”, Unkari sanoi, ”itse asiassa kaikki käy helpommin, jos he eivät ole paikalla”. neljä naista nyökkäsi mietteissään, ja Liechtenstein ja Seychellit kuuntelivat uteliaina vieressä. He kaksi pysyivät hiukan sivummassa suunnitteluvaiheessa, koska kumpikaan ei tuntenut sitä alaa omakseen ja antoivat mieluusti kokeneempien naisten hoitaa sen puolen. Varsinkin Unkari ja Valko-Venäjä osoittivat nopeasti taitonsa taktikoinnista.

”Unkari”, Seychellit kutsui varoittavalla äänellä, hän oli istunut ikkunan ääressä ja katsoi nyt siitä ulos hyvää vauhtia hämärtyvään kesäiltaan, ”tänne on tulossa joku”.

”Kuka?” Unkari kysyi ja kohotti päätään kartoista, ”näetkö kunnolla?” Nuori tyttö siristeli silmiään nähdäkseen lähestyvät hahmot paremmin.

”Kaksi miestä”, hän lopulta vastasi ja muut naiset vilkaisivat toisiaan, joko miehet nyt tekisivät uuden siirtonsa, ”kummallakin on vaaleat hiukset ja he näyttävät muutenkin eurooppalaisilta”.

”Onko toinen heistä hyvin pitkä?” Unkari kysyi aavistellen jo tulijoiden henkilöllisyyden ja siirtyi itsekin ikkunan luokse katsomaan, ”ah, he ovat Suomi ja Ruotsi”.

”Miksi he tänne tulisivat?” Belgia kysyi hämmästyneenä.

”En tiedä”, Unkari vastasi, ”mutta pianhan se selviää. Mennään heitä vastaan”.

****

”Unkari”, Suomi tervehti ja hymyili, kun nainen avasi oven hänelle ja Ruotsille, ”minulla on asiaa, saammeko tulla sisälle?”

”Tulkaa vain”, nainen vastasi ja päästi miehet ohitseen tilavaan aulaan. Muut naisvaltiot olivat myös paikalla ja Suomi tervehti heitä jokaista erikseen mutta Ruotsi vain nyökkäsi vaiti ja tarkkaili nuorempaa kumppaniaan.

”Mikä teidät tänne toi?” Belgia kysyi malttamattomana odottamaan, että jompikumpi miehistä ehtisi kertoa asiansa ääneen.

”Tuota… Minä halusin tulla kertomaan yhden asian”, Suomi sanoi ja hänen ääneensä ilmaantui pieni epäröivä sävy, joka kuitenkin katosi hänen jatkaessa puhumista, ”muut aikovat asettaa teille pakotteita ja he yrittävät saada teidät palaamaan koteihinne uhkaamalla kauppasaarrolla”. Mies vaikeni saatuaan asiansa sanottua ja vilkaisi pikaisesti Ruotsia aivan kuin tukea saadakseen. Naiset tuijottivat häntä järkyttyneinä kuulemastaan.

”Sehän tarkoittaisi sotaa!” Taiwan huudahti, ”ovatko he päästänsä vialla vai muuten vain poikkeuksellisen tyhmiä?” Myös Valko-Venäjä ja Belgia mutisivat vihaiseen sävyyn keskenään, mutta Ukraina näytti enemmänkin huolestuneelta kuten myös kaksi nuorinta naisvaltiota.

”Rauhoittukaa”, Unkari pyysi, kun naisten puheet alkoivat kohota liian kovaäänisiksi, ”tämä on pelkkää politiikkaa, ei muuta. Olivatko kaikki miehet mukana siinä suunnitelmassa?” Viimeinen kysymys osoitettiin Suomelle, joka seisoi aloillaan katsellen vihaisia ja huolestuneita naisia kasvoillaan samaten huolestunut ilme. Mies ei ollut varma, oliko hän tekemässä oikein vai vain pilaamassa kaiken.

”Olivat”, hän kuitenkin vastasi yksinkertaisesti.

”Jopa minun veljeni?” Liechtenstein kysyi hämmästyneenä ja hänen äänensä oli täynnä huolta. Unkari huomasi tämän ja laski kätensä naisen olkapäälle lohduttavasti ja Suomi hymyili hänelle varovasti.

”Tavallaan”, hän sanoi, ”olen pahoillani, Liechtenstein, mutta Sveitsi nimesi juuri äsken sinun alueesi kuuluvaksi omiinsa. Hän tahtoi suojella sinua”. Nuori nainen katsoi häntä kysyvästi, mutta samalla hänen epätoivoinen ilmeensä alkoi kuitenkin hiipua pois.

”Veljellä on siis kaikki kunnossa. Se on hyvä”, hän sanoi ja huokaisi helpottuneena. Liechtensteinia ei näyttänyt juurikaan haittaavan tieto siitä, että Sveitsi oli ottanut hänen alueensa tai että se merkitsi teoriassa sitä että häntä ei ollut tällä hetkellä olemassa.

”Sinua ei siis häiritse, että veljesi vei alueesi noin vain?” Belgia varmisti epäilevänä, ”minä suuttuisin lopullisesti, jos Alankomaat tekisi sen minulle”. Liechtenstein hymyili ja nyökkäsi.

”Ei ollenkaan”, hän vastasi, ”veljeni tahtoo vain tehdä kaikkensa meidän parhaaksemme, joten se on varmasti hyvä asia”. Naiset katsoivat hämmästyneenä Liechtensteinia ihmetellen hänen nähtävästi loputonta luottamustaan veljeään kohtaan. Lopulta Unkari avasi suunsa.

”Kiitoksia tiedoista, Suomi”, hän sanoi ja hymyili miehelle, ”tämä muuttaa huomattavasti meidän suunnitelmiamme”.

”Emme siis käy miesten taloilla?” Ukraina kysyi ja muutkin naiset katsoivat Unkaria odottaen hänen kertovan muutokset ääneen heille, mutta Unkari vain nosti sormen huulilleen ja nyökkäsi päällään Ruotsia ja Suomea kohti.

”Ei millään pahalla, mutta haluamme pitää tulevat ohjelmamme omana tietonamme”, hän sanoi anteeksipyytävästi Suomelle, joka taas nyökkäsi ymmärtävästi. Hän oli nyt kertonut asiansa ja kääntyi lähteäkseen Ruotsin kanssa ulos talosta. Unkari seurasi heidän perässään, mutta muut naiset katosivat paikalta jättäen heidät kolmistaan. Ovella Suomi vielä kääntyi heitä saattavan naisen puoleen.

”Tahtoisin olla avuksi, mutta Su-san on oikeassa”, hän sanoi vaimeasti, ”tämä asia ei kuulu meille”. Unkari nyökkäsi ja hymyili myöntävästi.

”Olen kiitollinen tiedoista, joita toit, mutta sinä autat tällä hetkellä parhaiten pysymällä poissa meidän ja miesten välistä”, nainen vastasi, ”ei kannata sotkea koko maailmaa meidän kiistoihimme”.

”Olet oikeassa”, Suomi myönsi vastahakoisesti, ”toivon, että sinä ja Itävalta saatte riitanne sovittua”. Hetken Unkari näytti todella hämmästyneeltä, hän ei ollut uskonut kenenkään tietävän hänen ja hänen poikaystävänsä väleistä.

”Miten… Kertoiko hän sinulle?” nainen kysyi yllättyneenä ja katsoi Suomea.

”Ei, minä arvasin”, mies vastasi ja naurahti kevyesti epäilyksiensä osuttua oikeaan,

”Itävalta näytti niin surkealta ja mietteliäältä koko ajan. Mutta, mikset sinä itse vain kerro hänelle, että olet suuttunut? Miksi yllyttää kaikki toisiaan vastaan?” Unkarikin naurahti ja hän halasi vaaleaa miestä pikaisesti. Sitten hän vilkaisi Ruotsia ja iski hänelle silmää.

”Se on vain yksi meidän suhteemme monimutkaisuuksista”, nainen sanoi, ”teillä ei onneksi taida olla samanlaisia”. Hänen äänensä kujeilevainen sävy sai Suomen punastumaan kevyesti ja Ruotsin hymähtämään vaimeasti. Sitten kaksi pohjoisen valtioita lähtivät kävelemään pois taloon johtavaa hiekkatietä pitkin ja Unkari seisoi pitkään ovella katsoen heidän peräänsä. Hän naputteli leukaansa mietteliäänä ja mutisi puoli ääneen sanoja, aivan kuin laulaisi jotain. Lopulta hän naurahti ja kääntyi sisälle ovelta.

”Hänellä on tosiaan kyky huomata asioita”, nainen totesi ääneen ja painoi oven kiinni perässään.

****

”Mitä siinä luki?” Preussi kysyi ja ilmaantui jostain Sveitsin vierelle. Toinen mies mulkaisi häntä vihaisesti mutta ei ainakaan välittömästi uhannut millään tai ajanut Preussia pois.

”Se ei kuulu sinulle”, hän vastasi äkäisesti. Jotenkin Sveitsi arvasi heti, että Preussi puhui lyhyestä kirjeestä jonka Liechtenstein oli Sveitsille antanut heidän vakoiluretkellään.

”Ei kuulukaan”, Preussi myönsi, ”mutta eikö siinä sanottukin jotain Itävallasta ja Unkarista”. Sveitsi pysähtyi äkisti ja tuijotti Preussia tuimasti.

”Sinä olet lukenut sen!” mies ärähti ja astui uhkaavasti lähemmäs. Preussi kohotti kätensä ylös estelevästi, muttei perääntynyt yhtään.

”Mitä jätät rakkauskirjeitäsi kaikkien nähtäville”, hän naureskeli, ”ole iloinen, että se olin minä eikä kukaan epärehellisempi henkilö”. Sveitsin asteikolla Preussi jakoi epäilyttävyydessä ja epärehellisyydessä ensimmäisen sijan Itävallan kanssa, joten hän ei todellakaan ollut kovin iloinen.

”En tiedä, miten sinä näit sen, mutta asia ei kuulu sinulle edelleenkään”, Sveitsi sanoi. Kirje oli koko ajan ollut joko hänen taskussaan tai hänen käsissään eikä mies muistanut Preussin edes olleen lähettyvillä missään välissä, kun hän oli itse sitä lukenut.

”Minua kiinnostaa vain yksi asia”, Preussi sanoi ja Sveitsi tuhahti jaksamatta alkaa enää tapella. Hän kääntyi ja lähti nopeaan tahtiin kävelemään poispäin.

”Miksi et sanonut sille aristokraatille, että Unkari on hänelle vihainen?” Preussi huusi Sveitsin perään. Mies pysähtyi hetkeksi, muttei kääntynyt katsomaan toista miestä.

”Koska Unkari tahtoo, että hän tajuaa sen itse”, Sveitsi sanoi ja jatkoi matkaansa, ”eikä minua huvita olla avuksi Itävallalle”.


A/N: En meinannut saada mitenkään Suomea pihalle... Hän varmaan palaa tarinaan vielä. Toivottavasti tämä ei ollut liian sekava luku(?). Seuraavassa kyllä sitten selviää moni asia. Ai niin, ja jokainen voi miettiä itse, mikä päätöksistä oli oikea ja mitkä vääriä, kuten otsikossa luki. Nyt pelottaa... Toivottavasti pidätte kuitenkin!

Rindamon

  • finiholisti
  • ***
  • Viestejä: 201
  • Ja äkkiä!
    • Axis Powers Hetalia Finnish Fan Fiction
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #16 : 14.03.2010 17:06:29 »
Ihanaa, jatkoa!
Minusta tämä luku oli hyvä, eikä sekava ja Suomihan voi valita menevänsä naisten puolelle kun itsekin on "melkein" nainen... :)
Kiitos
KESALOMALLA!

Girl -98

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #17 : 14.03.2010 21:03:07 »
Aivan ihana! Toivottavasti tähän tulee jatkoa!!  :D

Vyra

  • Vieras
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #18 : 14.03.2010 21:28:49 »
Ou, kiitoksia kumpaisellekin.

Jatkosta sen verran, että sitä tulee mutta voi mennä pitempi aika sillä viikkoni on aika täyteen tuupattu. Töiden lisäksi pitäisi päättötyö palauttaa ja esittää sekä käyttää varsa näyttelyissä (ja kouluakin käydä jossain välissä...). Joten kirjoittaminen vähän jää, mutta kyllä minä tämän tarinan loppuun vien. 

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Naistenilta, K-11
« Vastaus #19 : 20.03.2010 21:18:47 »
Hah, minäpäs tykkäsin tuostakin luvusta. Se oli tosi hyvä. Jos ekat neljä oli noin hyviä, mitä ei mahda tulla jatkosat? Ihanaa ilmeisesti.

Jatkoa, kiitos.
<3:llä
~myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥