Kirjoittaja Aihe: Twilight: Evening Glow K-11  (Luettu 6784 kertaa)

Virheellinen

  • Vieras
Twilight: Evening Glow K-11
« : 04.01.2010 14:31:57 »
Ficin nimi: Evening Glow K-13
Kirjoittaja: Virheellinen, ilmianto
Oikolukija: ilmianto
Fandom: Ficci on tavallaan jatkoa Aamunkoille
Tyylilaji: Vähän sieltä täältä, enimmäkseen romantiikka ja huumori
Ikäraja: K-11
Paritus/Päähenkilöt: Samat kuin Twilightissä, mutta katsellaan nyt miten Renesmeen ja Jaken juttu kehittyy ;)
Yhteenveto: Ficci kertoo Renesmeen ja Jaken tarinaa siinä vaiheessa kun Renesmee on vielä lapsi. Vähitellen juttu sitten kehittyy eteenpäin Renesmeen kasvaessa. Kaksi ensimmäistä kappaletta on Renesmeen näkökulmasta ja minun kirjoittamiani, mutta kolmannesta lähtee liikkeelle Jacobin näkökulma. Eli joka-toinen kappale on Renesmeen ja Jaken näkökulmasta.
Varoitukset: Kiroilua on paikoin ja astetta intohimoisempaa suutelua varmasti löytyy (myöhemmissä osissa). Spoilaa paikoin Aamunkoita.

Toivottavasti pidätte, ja kuten näette tämä on ensimmäinen ficcini ikinä, joten risut ja ruusut ovat tervetulleita. Ilmianto oikolukee tarinan ja kirjoittaa Jacobin osuudet.
+ kommentit ovat innostuksen alku ja juuri ♥

//Firdilien muokkasi fandomin otsikkoon


1. Koti

RePoV


"Etpä saakaan minua kiinni" kiljaisin ja ryntäsin juoksuun. Tuuli tuntui hyvältä marmorisella ihollani, oksat joiden piti vahingoittaa ihoani tuntuivat höyheniltä, niin kuin äiti sen oli kuvaillut. Viimeinkin sain juosta kunnolla, vapaana, kun ylisuojeleva äitini oli päästänyt minut Jaken kanssa kahden metsälle. En ollut pitkiin aikoihin tuntenut tätä tunnetta, sen jälkeen kuin Volturit olivat tehneet pikku retkensä tänne. Tappaakseen minut, sieluttoman, kuolemattoman lapsen. Mutta minä en ollut kuolematon, olin vain Renesmee. Vampyyrin siittämä, kuolevaisen synnyttämä. Havahduin mietteistäni kun näin noin viidenkymmenen askeleen päässä jyrkänteen reunan joka johtaisi suoraan jokeen. Yritin jarruttaa, mutta liian myöhään ja luisuin suoraan jokeen ja heilutin käsiäni, niin kuin muka voisin lähteä lentäen ilmaan. Loiskis.
"Nessie!", kuulin hämärästi äänen ja nousin pintaan nauraen makeasti
"Oletko kunnossa?", Jacob kysyi ja hyppäsi perääni jokeen.
Hymyilin. Tämän osan ihmisyydestä olin perinyt äidiltäni, kömpelyyden. Kosketin Jaken kaulaa ja näytin hänelle anteeksipyyntöni ja samalla kiipesin hänen selkäänsä.
"Typerä lapsi.." Jake mutisi ja lähti uimaan kohti rantaa ja olisin voinut vannoa hänen pyöräyttäneen silmiään. Niin, olinhan vasta kaksivuotias, oikeastaan. Kehityin nopeammin kuin ihmislapset. Isoisäni Carlisle mittasi minut päivittäin, tänään olin ollut jo 133,2cm pitkä ja näytin aivan viisivuotiaalta.
"Nessie, luuletko oikeasti että Bella päästää minua enää ikinä metsästämään kanssasi?" Jake aloitti ja päästi minut selästään "Eilenkin törmäsit puuhun!"
Kohautin olkapäitäni ja mutristin suutani. Jake yritti olla hymyilemättä. Tunsin ilman suhisevan ja katsoin metsään päin. La Pushin ranta oli aina tyhjänä joten ihmettelin kuka kumma voisi tulla tänne. Ainakaan nyt. Mieleeni tuli vain yksi, Alice-täti. Nuuhkaisin varovaisesti ilmaa. Jep.
"Jacob! Sinunhan piti olla lapsenvahtina eikä leikkitoverina? Joko olette syöneet?" Alice päästi äänen hiljaa suustaan ja katsoi intensiivisesti Jakeen. Hän oli varmaan nähnyt minun luisuvan kohti kallion reunaa. Kosketin Alicen kaulaa ja näytin tapahtuman uusinnan.
"Selvä, nyt kotiin. Bella alkaa olla huolesta sekaisin ja pelkään, että hän rikkoo kohta jotain. Olette olleet tunteja poissa." Alice puuskahti enkelimäisellä äänellään joka kuulosti aika helpottuneelta. Olin näyttänyt myös hänelle kun minä olin pyydystänyt ison puuman ja Jake oli saanut osakseen vain pienen hirven. Olin voittanut kisan, taas.
Hymyilin Jakelle ilkikurisesti ja hän tiesi mitä oli taas tulossa. Kisa siitä, kumpi ehtisi ensin kotiin. Pinkaisin juoksuun ja kuulin sekunnin päästä Alicen ja Jaken lähteneen seuraamaan minua. Tällä kertaa yritin väistellä parhaani mukaan puita. Esme, isoäitini, oli esittänyt minulle toiveen siitä etten harventaisi vastarannan puukantaa yhtään enempää. Se ei ollut enää yhtä kaunis olohuoneesta katsottuna. Jotkin puut olivat menneet poikki ja sojottivat vähän minne tykkäsivät ja osat puista olivat kuolleet pystyyn törmäyksen voimasta. Minä pärjäsin mahtavasti puuhun törmätessäni, kuin joku olisi heittänyt minua tyynyllä naamaan, mutta puille kävi huonommin.
Käytin kaiken keskittymisen puiden väistelyyn. Muutamat kuivat oksat saivat kyllä kyytiä marmorisen käteni osuessa niihin. Pystyin jo näkemään kakkoskotini joen toisella puolella. Otin kunnolla vauhtia ja hyppäsin aika vaivattomasti viisikymmenmetrisen joen toiselle puolelle. Olisin voinut vannoa näkeväni vampyyriäitini olohuoneen ikkunalla kädet puuskassa ja katsoen kauhuissaan hyppyäni. Oli hänelle vastoin luontoa nähdä kaksivuotiaan tyttärensä hyppäävän joen yli. Vaikka hyppy olisi jäänyt lyhyeksi, voisin silti vallan mainiosti.
Hiljensin vauhtia saapuessani pihalle missä isäni jo minua odotteli. Hän varmaan oli jo aikoja sitten lukenut ajatukseni ja hymyili nähdessään minun syöneen jotain. Tai oikeastaan juoneen.
"Hei kaunokainen." Isä naurahti minun hypätessäni hänen syliinsä. Hänen ihonsa tuntui kylmältä verraten minun lämpimään ihmislämpööni. Samassa huomasin äidin ilmestyneen vähän kärttyisen näköisenä viereeni, mutta hän alkoi silti hymyillä kun hän katsoin kasvoihini. Hymy kuitenkin hyytyi taas pian.
"Jacob. Kuinka hel-," äidin katse kävi minussa, "-unan monta kertaa minun täytyy sanoa sinulle että pidätte vauhdin hiljaisena?"
Jake oli vielä vajaan sadanviidenkymmenen metrin päässä äidistä, vielä susihahmossaan joen toisella puolen, äiti tiesi hänen kuulevan. Jake sanoo sitä susi-jutuksi kun kysyn häneltä siitä. Jake hyppäsi Alice perässään joen yli. Vasta nyt? Vau, olimpas minä ollut nopea.
"Niin totisesti olit. Oma nopsajalkani" isä kuiskasi korvaani ja antoi kevyen suudelman otsalleni. Hymyilin suloisinta hymyäni hänelle. Äiti vilkaisi isään mutta ei kysynyt mitään. Hän luultavasti tiesi mitä olin ajatellut. Vampyyrien päättelykyky oli omaa luokkaansa.
"Sori, Bella. En vain ehtinyt.." Jake aloitti, mutta jätti sen kesken tarraten hellästi käteeni ja laittoi sen äidin kaulalle
"Näytäthän sen hänelle, jooko? Päästä minut pinteestä?" Jake kuiskasi ja hymyili vinosti. Pyöräytin silmiäni ja näytin äidille uusinnan retkestämme. En oikeastaan edes ymmärtänyt miksi äiti oli niin näreissään.
"Ahaa." Äiti huokaisi ja näytti rentoutuvan. Hän oli varmaan huolissaan ruokailustani, he yrittivät vieroittaa minua luovutusverestä. Äiti myös yritti auttaa minua ihmisruoan kanssa. Se ei ollut kovin hyvää, mutta jostain syystä paistetut kananmunat maistuivat melkein yhtä hyvältä kuin puumanveri. Taas huomasin isän hymyilevän, mutta jätin kysymättä.
"Jazz haluaa varmaan metsälle. Hän on paastonnut jo kaksi viikkoa." Alice hymähti ja painui sisälle hakemaan setääni ja sekunnin kuluttua he jo juoksivat ohitsemme metsään. Isä, pääsisinkö alas? Asiaa Esmelle.
Sekunnissa pääsin alas, halasin nopeasti äitiä vyötäisiltä ja hymyilin. Sitten jo olinkin sisällä näyttämässä Esmelle kuinka en tällä retkellä tuhonnut ainuttakaan puuta.



 
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 13:01:11 kirjoittanut Beyond »

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #1 : 04.01.2010 15:19:22 »
VAU! muuta en osaa sanoa! ;) teit tosi nopeessa ajassa näin ihanan luvun :o ja mulla oli menny sen onnettoma räpellysficin tekoon monta tuntia :D rakentava kommentti juoksi karkuun, joten sellaista ei nyt tule! :D jatkoa odottelen innoissani! :)

ja vielä kerran VAU! kai se riittää kertomaan että oli mahtava luku, varsinki jos tää oli eka ficci ikinä! :)

minnjou♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #2 : 04.01.2010 16:24:26 »
Ilmoittaudun lukijaksi!

Rakastan Renesmee/Jacob ficcejä, täältä niitä löytyy harmillisen vähän... Mutta tämä oli aivan superihkuraksupoksu ficci, ja pyytäisin tähän mahd. nopeasti jatkoa...?

Rakastan tätä!!!!

Love: Hayles, jonka rakentava hautautui lumen alle...
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Smile^

  • Vieras
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #3 : 04.01.2010 18:09:06 »
Sä. Olet. Hyvä. Kirjoittamaan! :)
Mä en oo oikeen koskaan jaksanu lukee Nessie/Jacob parituksia, mut tää jotenki iski :D Upeaa jälkeä oli, mä kyllä seuraan jos jatkoa tulee(toivottavasti pian?)!
Joo.. Ei tässä oikeen muuta voi sanoa että VAU!  ;)
KIITOSTA TÄSTÄ!

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #4 : 04.01.2010 18:39:51 »
Nessietä ja Jakea ! Mukavaa lukea Nessietä pikkutyttönä, useimmat ficit kohdistuvat aikaan kun hän on täysikasvuinen  :)
Ihan hauska kokonaisuus, lukisin kyllä mielelläni jatkoa.

Aivan pakko liittää yksi kohta ;
Lainaus
"Nessie, luuletko oikeasti että Bella päästää minua enää ikinä metsästämään kanssasi?" Jake aloitti ja päästi minut selästään "Eilenkin törmäsit puuhun!"
Hihiih ;--D

Sitä jatkoa tulemaan !!
mouu
team Edward♥
Dramione♥

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #5 : 04.01.2010 21:22:28 »
Kiitos paljon kommenteista :D Siitä sain puhtia osaan numeron kaksi, ja tästä osasta lähtee käyntiin se, että minulla on oikolukija, ystäväni Milla (kiitos).
Mutta piteimmittä puheitta:

2.  Sasha

RePoV

“´No mutta päivää kiharapää, tulehan tänne!”, Charlie nauroi makeasti ojentaen kätensä minua kohti. Otin nopean, mutta inhimillisen, juoksuaskeleen kohti äidinisääni ja loikkasin tämän syliin. Hymyilin hänelle ja olin jo laittamassa kättäni hänen kaulalleen kertoakseni päivästäni, mutta viime hetkellä muistin, että niin ei saanut tehdä. Charlie oli ihminen, eikä halunnut tietää yhtään sen enempää yliluonnollisista jutuista, kuin me olisimme kertoneetkaan. Vetäisin käden pois ja katsoin hänen silmiinsä. Hän oli arvannut jo aikoja sitten, ensimmäisellä tapaamisellamme, että olin hänen biologinen tyttärentyttärensä, muttei ollut ikinä kysynyt, miten se oli mahdollista.
“Tyttö on kasvanut”, Charlie hymähti ja loi kysyvän katseen kohti Carlislea. Se jäi taas vain katseeseen, hyvä niin.
“Maistuisiko tee, Charlie?”, Esme kysyi aurinkoinen hymy kasvoillaan. Charlie nyökkäsi ja katsoi taas minuun.
“Isä! Mukava nähdä taas pitkästä aikaa. Mitä Forksiin kuuluu?”, äiti esitti hämmästynyttä Charlien tulosta, vaikkei todella ollutkaan. Äiti oli tiennyt hänen tulonsa jo siitä asti, kun Charlien poliisiauto oli kääntynyt valtatieltä tänne. Charlie naurahti ja halasi äitiä kömpelösti, olinhan minä sylissä.
“Forksiin kuuluu hyvää. Käyn Sue Clearwaterin luona joka päivä ruokailemassa. Se on uusi käytäntö“, keittotaidoton isoisäni vastasi. Äiti nyökkäsi tyytyväisenä siitä, että joku ruokki hänen isänsä.
“Hei Charlie, kuinka mukava nähdä”, isä sanoi lempeällä äänellä ja kätteli Charlieta. Hän oli jo tottunut perheemme kylmiin käsiin, poikkeuksena minä, eikä säikähtänyt isäni kättä.
“Niinpä niin, Edward, mukava nähdä”, Charlie murahti ja nosti minua vähän ylemmäs lantiollaan. En ollut mikään kevyt ihmisten kannettavaksi. En vieläkään oikein ymmärtänyt, minkä takia Charlie kohteli isää niin.. viilein ottein. Olin kysynyt siitä, mutta se teki isän vaivaantuneeksi, kummallista.
Kuulimme Esmen kutsun teelle yläkerrasta. Menisimme sinne kaikki, sillä äiti halusi Charlien luulevan, että syömme ja juomme ihmisruokaa. Ihmettelin aina, minne he sen teen heittäisivät. Isä ohjasi meidät ylös ja vaihdoin syliä Charlien sylistä Emmettin käsivarsille. Varmaan siksi, että hän näytti tarpeeksi vahvalta kantamaan minut portaat ylös. Naurahdin hiljaa muistellessa äidin ja Emmettin kädenvääntösessioita pari vuotta sitten. Emmett katsoi minua kuin pimahtanutta ja kutitti minua kainalosta, josta kumma kyllä, kutisin. Emmettin vieressä kulkeva kaunis tätini Rosalie nauroi minun suloiselle lapsen kikatukselleni. Hän ei itse voinut saada lapsia ja olin ollut hänelle aina kuin oma tytär. Rosalie oli minulle myös tärkeä, hänhän on se kaveri, joka antaa minun juoda luovutusverta.
Istuimme pöydän ääressä jutellen kaikesta mahdollisesta. Olin taas vaihtanut syliä, tällä kertaa olin Carlislen sylissä. Kosketin Carlislen kaulaa ja näytin hänelle Jacobin kuvan kysyvästi. “Missä Jacob on?”
“Hän on Billyn luona. Älä huoli, hän tulee taas huomenna” Carlisle kuiskasi niin hiljaa, ettei Charlie kuullut.
“Mitä Suelle kuuluu?”, äiti kysyi Charlielta ja sipaisi hiussuortuvan korvansa taa, niin kuin ihmiset tekevät. Huomasin myös Rosalien vaihtavan asentoa ja Jasperin laittavan kätensä niskan taa. Emmett taas selvästi laski sekunteja ja räpäytti silmiään aina viidentoista sekunnin välein. Oli hauskaa katsella mitä muut tekivät, minä taas tein niitä juttuja automaattisesti, kiitos äidin.
“Sue voi hyvin. Hän hankki kissan, koska Leah ja Seth ovat niin vähän kotona. Seuraksi”, Charlie vastasi ja lopetti olankohautuksella.
“Äiti, voidaanko me saada kissa?”, kysyin toivonpilke silmäkulmassa ja haaveilin omasta kehräävästä olennosta sylissäni, jota voisin hoitaa ja rakastaa.
“Kulta pieni, puhutaan siitä myöhemmin ”, äiti sanoi hampaidensa välistä ja yritti hymyillä.
“Ja mikä ettei? Eikös se opettaisi tytölle vastuullisuutta?”, Charlie kysyi kulmat koholla ja hörppäsi teetä.
“Minäkin olen hyvin vastuullinen, vaikka ainoa lemmikkini oli kaktus”, äiti vastasi naurahtaen ja huomasin Charlienkin hymähtävän hiljaa. Isäkin taisi nauraa itsekseen, luki varmaan Charlien ajatukset. Äiti oli toki vastuullinen, mutta se riippuu paljon siitä, mistä katsoo. Nyt naurahdin itsekin.
“Häh?”, äiti kysyi hämillään ja koko pöytäseurue kajahti nauruun äidin vielä miettiessä, mitä noin hauskaa hän oli sanonut.

“Kiitos käynnistä Charlie, oli kiva kun kävit”, Esme sanoi hymyillen ja halasi Charlieta pikaisesti. Charlie kiitteli Esmeä ja kääntyi sen jälkeen äidin puoleen.
“Käytä tyttö sitten minuakin katsomassa, ettei minun tarvitse aina tänne tulla”, Charlie naurahti ”Ei sen puoleen, hyvät tarjoiluthan täällä”, Charlie lisäsi äkkiä ja Esme nojautui hymyillen Carlislen kylkeen.
“Tottahan toki”, äiti sanoi hymyillen ja nosti minua lanteillaan parempaan asentoon. Olin aika uninen ja torkahtelin vähän väliä, mutta yritin pysyä kunnialla hereillä loppuun asti. Isä silitti hiuksiani, eikä se auttanut asiaa lainkaan.
“Kappas vain, meidän täytyy varmaan laittaa Renesmee nukkumaan. Raukka on touhunnut koko päivän”, äiti sanoi ja silitti poskeani. Olin jo näkevinäni perhosia lentelemässä Carlislen pään päällä, kun nojasin äidin olkapäähän unisena.
“Niinpä totisesti täytyykin. Oi, minähän jo oli aivan unohtaa, odottakaas hetki”, Charlie sanoi nopeasti ja juoksi autollensa ja palasi takaisin hetken kuluttua. Hän oli hengästynyt jo sen matkan aikana. Vanhuus ei tule yksin..
Raotin silmiäni ja näin edessäni Charlien joka hymyili hyvin leveästi ja hengästyneesti. Mielenkiintoni heräsi ja avasin silmiäni enemmän ja nostin päätäni. Charliella oli kädessään vaaleanpunainen pehmojänis.
“Ajattelin että tuota.. hrmh. Kun Renesmeellä on syntymäpäivät tiettävästi ylihuomenna ja minulla on silloin päivävuoro töissä ja en pääse niin..”, Charlie rykäisi ja ojensi pehmopupun minulle.
Katselin jänöä silmät loistaen.
“Kaunis”, sanoin ja rutistin sen rintakehääni vasten “Kiitos.”
“Ole hyvä tyttöseni. Kun näin sen kaupassa ajattelin että pitäisit siitä”, Charlien ääni oli muuttunut hempeäksi, jota en ollut ennen kuullut. Isälliseksi. Hymyilin hänelle leveästi ja katsoin jänöäni tarkemmin. Se ei ollut paljoakaan päätäni suurempi ja sen etukäpälät olivat pelkät pallot. Sen mahassa oli sydänkuviota ja silmät olivat syvän ruskeat, kuten minulla. Se oli hienoin lelu, jonka omistin ja minullahan niitä riitti mökillämme, joka sijaitsi keskellä metsää. Haukottelin makeasti.
“Kiitos Charlie”, isä kuiskasi hiljaa ja silitti taas hiuksiani.  “Mutta meidän on nyt laitettava Renesmee nukkumaan.”
“Ymmärrän. Tulkaa toki käymään taas”, Charlie kuiskasi takaisin ja lähti kävelemään kohti ovea.
“Sasha”, kuiskasin hiljaa ja raotin silmiäni. Kaikki kääntyivät katsomaan minua, kun rutistin jänöni taas rintakehälleni. “Pupuni on Sasha.”
Charlie hymyili minulle ja astui ovesta ulos kaikkien kuiskiessa hyvästejä hänelle. Silloin ummistin silmäni, enkä avannut niitä kahdeksaan tuntiin.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2010 16:09:57 kirjoittanut Virheellinen »

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #6 : 04.01.2010 23:35:25 »
Oi! taas ihana ja sulonen luku! :) hitsi oot kyllä nopee kirjottamaan! :D tykkäsin paljon siitä ku kuvailit sitä miten vampyyrit "esitti" ihmisiä, siis ne silmänräpäytykset sun muut :D

minnjou♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #7 : 05.01.2010 00:36:55 »
Oi, ihana, tykästyin :) Kuvailet aika hyvin, tosin yhessä kohtaa mie en tajunnujotain juttua, mutten muista missä.. Aika lyhyt luku,mut se ei paljoakaan haitannu:)
 Olis muuten kiva jos Renesmee sais jonkuu lemmikkieläimen :)

Ei ollut kovin rakentava viesti, mutta.. Viesti kuitenkin :)

Dra kiittää ja kumartaa, sekä toivoo jatkoa, mahdollisimman pian

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #8 : 05.01.2010 01:26:47 »
Ihaana<3 Söpö<3
Tos iha alus sai sen vaikutelma, ett nessie olis ollu vähä vanhempi, mut ei se mitää^^
Tykkäsin kuitenkin ja tää on hyvi kirjotettu ja näin^^
JATKOA<3

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Evening glow K-13
« Vastaus #9 : 07.01.2010 16:10:48 »
Renesmee on kaksivuotias, mutta on viisivuotiaan näköinen. :)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #10 : 07.01.2010 16:37:51 »
Oi! Ihanan söpöä : D
Tykkään tästä ja on tosi hyvä, että kirjoitat Renesmeen näkökulmasta, koska niitä ficcejä on aika vähän.
Odotan innolla Jacobin ja Nessien romanssia (;
Jatkoa!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #11 : 09.01.2010 14:55:54 »
Tämäpä oli hyvä. Renesmee todella suloinen tässä, kuinkas muutenkaan.

Joten uusi lukija ilmoittautuu.  :)
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #12 : 12.01.2010 17:32:14 »
Kiitos kaikille kommentoijille!
Tarinan on kynäillyt ilmianto.

Enjoy!


3.Näky muukalaisesta

JakePoV

Istua röhnötin keskellä valkoista sohvaa ja mutustelin jättimäistä suklaapisarakeksiä. Vasemmalla puolellani istuva Bella nyrpisti nenäänsä kohdatessaan keksin hajun. Renesmee pyöritteli omaa keksiään pienissä käsissään, muttei maistanut sitä. Kaikki tuijottivat häntä hurmaantuneina. Ainoastaan Alice ja Jasper puuttuivat. Alice oli välttämättä halunnut kaupungille, eikä kukaan muu ollut suostunut mukaan. Minua koko vaatetouhu nauratti, mutta Bella näytti oikeasti olevan hieman nyreissään. Samassa Renesmee taittoi keksin kahtia ja leikki syöttävänsä sitä Sashalle, vaaleanpunaiselle pehmopupulleen. Typerä hymy notkahti huulilleni. En voinut sille mitään. En tiennyt ainuttakaan yhtä suloista olentoa. Kuulin auton lähestyvän ja Bella ponkaisi ylös sohvalta ja ryntäsi ikkunalle.
“He tulevat!”, hän huudahti. Edward käveli vampyyrille hitain askelin hänen selkänsä taakse ja hymähti huvittuneen kuuloisena.
“Pidä varasi, koira”, Edward virnisti minua kohti ja nostin kysyvästi kulmakarvojani. Alice tempaisi oven auki. Hänellä oli käsissään kymmeniä kasseja ja takana seisova Jasper kannatteli huikeata pinoa pahvilaatikkoja.
“Me kävimme ostoksilla”, Alice sirkutti ja auttoi Jasperia laskemaan laatikot Cullenien olohuoneen lattialle. Tai oikeastaan asettelemaan ne. Aluksi en huomannut, että hän työnsi siroilla sormillaan yhtä pahvilaatikkoa lähemmäs minua. Edward nauraa hekotteli.
“Se on sinulle, Jacob”, Alice sanoi. Rypistin otsaani. Mistä lähtien vampyyrit olivat ostelleet minulle lahjoja?
“Mikä se on?”, kysyä töksäytin ja tuijotin Alicea.
“Ei mikä vaan mitä. Avaa se. Ostin sinulle hieman vaatteita. Luoja, että sinulle on mahdoton löytää housuja, hujoppi!”
“Vaatteita? Kuka sanoi minun tarvitsevan vaatteita?”, ärähdin.
“Edes minun mielikseni. Ei huvittaisi katsella sinua ilkosillasi”, Emmett virnuili. Pyörittelin hänen murjaisullensa silmiäni. Olin alkanut tulla juttuun vampyyrien kanssa, mikä tuntui uskomattomalta. Hajuunkin tottui. Mutta tämä oli hieman liikaa. Ei heidän kuulunut minulle vaatteita ostaa! Avasin kuitenkin laatikon tottelevaisesti. T-paitoja kalliilla merkeillä varustettuina ja kahdet oikeastaan aika upeat farkut. Ärsytykseni alkoi hävitä.
“Kiitos”, murahdin. Samassa Renesmee alkoi hyppiä riemuissaan. Hän oli saanut kaksi pahvilaatikkoa ja lisäksi kolme kassia.
“Ne ovat kaikki sinulle, kultaseni”, Alice sanoi ja silitti tytön pehmeitä kiharoita. Renesmee riuhtoi pahvilaatikoita auki niin vimmatusti, että jäljelle jäi vain ruskeaa silppua. Laatikoista paljastui kasoittain vaatteita. Vaaleanpunaisia, liloja, turkooseja.. Kaikki yhtä sieviä. Lisäksi Sasha sai pinkin t-paidan ja valkoiset kengät. Hänen ilonsa tarttui minuunkin, enkä voinut olla virnistämättä leveästi hänen kiikuttaessaan puettua pehmoleluaan luokseni.
“Se on oikein hieno”, sanoin. Painoin Sashan nenää ja sanoin: “Tööt.” Renesmee kikatti ja raahasi pupunsa seuraavaksi vanhempiensa luo. Kaikkien huomio kiinnittyi häneen. Jopa Alicen, joka oli unohtanut ostoksensa ja tuijotti Renesmeetä haltioituneena. Renesmee ryntäsi Edwardin ja Bellan luota Alicelle, joka nappasi hänet vaivattomasti hennoille käsivarsilleen. Renesmee näytti päivän tapahtumia aurinkoiselle tädilleen. Sen jälkeen tuli Jasperin vuoro. Bella mutisi jotakin käsittämätöntä kohdatessaan omat tuliaisensa.
“Missä minä näitä voin pitää?”, hän nurisi.
“Päälläsi”, Emmett lohkaisi ja avasi hitaasti omaa laatikkoaan. Bella tuhahti ja liu’utti kättään silkkihameen pinnalla. Se oli uskomattoman näköinen, vaaleanvioletti ja lähes läpinäkyvä. Muttei missään nimessä sellainen, joka päällä voisi kulkea Forksin katuja kuin tavallinen kaduntallaaja.
“Olen varma, että se sopii hiuksiisi täydellisesti”, Alice sanoi vakuuttavalla äänellä ja sitoi Renesmeen kiharoita kahdella punaisella nauhalla. Tyttö istui Jasperin sylissä ja katseli uteliaana äitinsä uusia vaatteita.
“Älä hauku hiuksiani”, Bella murahti, mutta kuulosti itsekin hieman huvittuneelta. “Ihan totta, minä hukun pian vaatteisiin.”
“Luulin sinun osaavan uida”, Emmett tokaisi.

Olin kai nukahtanut jossain vaiheessa, sillä kun seuraavan kerran avasin silmäni, ulkona oli pilkkopimeää. Renesmee nukkui vieressäni pieni hymynkare huulillaan. Emmett ja Jasper pelasivat nurkassa loputtoman näköistä shakkipeliä ja Esme piirteli jähmettyneen näköisenä. Rosalie katseli televisiota ja mulkaisi minua huomattuaan, että olin herännyt. Hän avasi suunsa kuin sanoakseen jotakin, mutta sulki sen nopeasti ja keskittyi jälleen televisioon. Kaikkia jäseniäni puudutti armottomasti. Yritin nousta sohvalta niin, ettei Renesmee herännyt. Se ei ollut vaikeaa, tyttö nukkui kuin tukki. Kuulin Emmettin hiljaisen murahduksen shakkilaudan ääreltä, kun Jasper oli tehnyt nerokkaan siirron.
“Paljonko kello on?”, kysyin karhealla äänellä.
“Noin yhdeksän”, Esme nosti katseensa lehtiöstään ja hymyili minulle herttaisesti. “Onko sinulla nälkä?”
“Sinä se taidatkin lukea ajatuksia, eikä Edward”, virnistin ja venyttelin käsiäni.
“Koirankeksejä on jääkaapissa alimmalla hyllyllä”, Rosalie mutisi ja surffasi läpi kaikkia niitä lukuisia maksullisia kanavia, joita Culleneilla näkyi.
“Voisin keittää teetä ja tehdä voileipiä”, Esme ehdotti ja laski lehtiön pöydälle. Piirros esitti korkeatornista ja koristeellista linnaa. Nyt vasta huomasin, ettei Alicea, Edwardia tai Bellaa näkynyt. Carlislekin oli poissa, ilmeisesti töissä.
“Huijausta!”, Jasper rääkäisi nurkasta. Emmett hekotteli päälle. Jotenkin minusta oli alkanut tuntua kotoisalta tässä verenimijöiden majassa. Oikeastaan käytin sanaa verenimijä nykyisin ainoastaan leikkimielessä. Niin paljon oli muuttunut niin pienessä ajassa. Katselin nukkuvaa Renesmeetä, joka oli rutistanut Sashan kainaloonsa. Pian keittiöstä kohosi ruoan tuoksua ja Rosalie irvisti inhoavan näköisenä.
“Ei riitä, että tuo koira löyhkää, myös sen ruoka haisee!”, hän valitti ja teki oksennuseleen minua kohden.
“Oi anteeksi, Barbie”, virnistin ja otin kiitollisena vastaan iltapalan, jonka Esme oli valmistanut. Alice liihotteli jostakin paikalle ja asettui vierelleni sohvalle. Kauan hän ei siinä ehtinyt istua, sillä Jasper rääkäisi jälleen. “Tuomari! Tuomari! Tuo siirto on mahdoton!”
Minä mutustelin leipiä ja hörpin teetä ja tunsin oloni kotoisaksi. Samassa myös Edward ja Bella liittyivät seuraamme. Molempien hiukset olivat sekaisin, enkä edes halunnut tietää, mitä oli tapahtunut.
“Sinä olet puolueellinen tuomari”, Emmett valitti Alicelle. Jasper hekotteli tyytyväisen kuuloisena, mutta alkoi yhtäkkiä ikään kuin haukkoa henkeä omituisesti. Se kuulosti vähän siltä, kuin ihminen olisi ollut tukehtumaisillaan. Käänsin katseeni kummissani heidän peliänsä kohti. Ei kai kukaan shakkia niin vakavissaan ottanut?
  Alice oli minuun selkäpäin, enkä aluksi ymmärtänyt mistä oli kyse. Emmett tuijotti häntä kuin olisi nähnyt aaveen ja Jasper oli kietonut kätensä hänen ympärilleen suojelevan näköisenä. Shakkilauta oli kaatunut. Aika tuntui pysähtyneen. Ainut ääni, joka huoneesta kuului oli Renesmeen hiljainen tuhina nukkuessa. Jasperkin oli lopettanut tukehtumisen.
“Voi luoja”, Edward henkäisi.
“Mitä nyt?”, kaikki huudahtivat yhtä aikaa. Alice oli kääntynyt kasvon meihin päin ja hänen silmänsä tuijottivat tyhjinä kuin jättiläismäiset lautaset. Hän ei sanonut mitään, mutta ilmeestä päättelin hänen nähneen jotakin. Se oli ilmeisesti jotakin pahaa. Värähdin ja loikkasin Renesmeen luokse sohvalle.
“Alice näki.. Tuntemattoman”, Edward sanoi ja näytti hämmentyneeltä. Tuntemattoman. Huoli kouraisi vatsaani ilkeästi. Minä pelkäsin Renesmeen puolesta. Sitten minut täytti kummallinen levollisuuden tunne, joka oli kuitenkin lohduttoman vilpillinen. Minun ei tarvinnut syylistä kaukaa etsiä.
“Olet oikeassa Jasper, meidän on rauhoituttava. Eihän tässä mitään hätää ole”, Alice sai viimein sanotuksi.
“Selitä hänelle, Alice”, Edward kehotti.
“Minä näin tuntemattoman vampyyrin. Hän on tulossa tänne, luoksemme. Muttei ilmeisestikään pahoissa aikeissa. Minä vain säikähdin”, Alice kertoi. Minut valtasi huojennus ja tällä kertaa se oli aitoa, ei Jasperin tekosia.
“Mitä tässä sitten oikein panikoidaan. Antaa vieraan tulla”, Emmett tokaisi ja nosti shakkilaudan takaisin pöydälle. Hän ja Jasper uppoutuivat taas peliinsä. Edward näytti levolliselta, mutta Bella tuijotti seinää kivettyneen näköisenä. Arvasin hänen pohtivan.
“Meidän pitää kertoa Carlislelle. Hänhän voi tuntea tulijan”, Esme sanoi.
“Totta”, Edward nyökkäili.
“Minkä näköinen hän oli?”, kysyi Rosalie yllättäen.
“Pitkä ja aika hennon näköinen vampyyriksi. Nuori mies, ehkä noin kaksikymmentävuotias. Sekaiset mustat hiukset ja voimakaspiirteiset kasvot”, Alice kertoi ja tuijotti hänkin kivettyneenä eteensä. Minua alkoi ärsyttää se patsastelu.
“Ei kuulosta tutulta”, Esme varmisti. “Entä teidän mielestänne?”
Rosalie pudisti heti päätään Emmett perässään. Jasper näytti miettivältä, mutta kielsi hänkin tuntevansa ketään sen näköistä. Hän ei myöskään ollut tuttu Edwardille, Alicelle tai Bellalle. Eikä edes minulle.
“Carlisle luultavasti tuntee hänet, miksi muuten hän tänne tulisi”, Esme sanoi levollisesti.
“Näitkö sinä syytä hänen tulolleen?”, kysyin Alicelta, joka pudisti päätään kysymykselleni. “Se oli omituinen lyhyt näky, mutta tiedän hänen tulevan tänne. Ja minusta tuntuu, ettei Carlislekaan tunne häntä”, hän sanoi hiljaa. Samassa hän repäisi sivun Esmen lehtiöstä ja alkoi piirtää vimmattua vauhtia. Paperille syntynyt muotokuva komeasta nuorestamiehestä oli kuin suoraan oikean taiteilijan hyppysistä, vaikka hän oli vain huitaissut sen nopeasti.
“Suunnilleen tältä hän näytti”, Alice sanoi ja antoi paperin kiertää vuoronperään jokaisella. Kaikki pudistelivat päätään ja Rosalie pysähtyi katselemaan kuvaa tarkemmin.
“Hän ei ole lainkaan hullumman näköinen”, hän vitsaili ja iski ilkikurisesti silmää Emmettille.
“Ehkä vieraasta tuleekin koiranruokaa, kuka tietää”, Emmett murahti muka äkäisesti.
“Kannatan ideaa, koira syö meidät muutenkin perikatoon”, Rosalie viittasi suurehkoon ruokahaluuni. Mielialani rauhoittui vielä enemmän ja epäilin sen johtuvan vitsailusta. Ainakin herra Tunteidenmuuttaja näytti viattomalta. Samassa värähdin ajatusta hänen viattomuudestaan. “Jasperille vegetarismi on ollut vaikeinta”,  joku oli sanonut.
“Meidän pitää vain odottaa Carlislea”, Edward toisteli Esmen sanoja. Ja niin me odotimme.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2010 17:35:20 kirjoittanut Virheellinen »

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #13 : 12.01.2010 18:02:25 »
Luin nämä kaksi lukua nyt yhteen ja ne olivat oikein hyviä. Ei tule tässä mitään suurempaa kommentoitavaa mieleen.

Jatkoa odotan innolla ;D

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #14 : 12.01.2010 19:35:40 »
Ohooooooh.<3
Tykkäsin. Meinasin revet tos ekalle lauseelle. Ku kuvittelin, ett se on tooosi iso. Semmone perhepizzan kokone :D
Joo^^ Jännää, kuka se tyyppi on. :)
Jatkoo...<3

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #15 : 13.01.2010 15:48:48 »
Ojoi! tykkään hirveesti (; Virheitä en löytäny ja kirjotustapasi on tosi kiva ja sujuva.
Vähän jännitystä...jatkoa!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Smile^

  • Vieras
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #16 : 13.01.2010 18:13:46 »
Jatkoajatkoa! Mä tykkäsin :)
Jännää, kuka on tuntematon? Ja pidin ku pistit RenesmeePoVin, en oo ennen sellaseen törmänny :)

Kiitos ja jatkoo<3

jacoblove

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #17 : 14.01.2010 14:13:46 »
Aaah, minusta on niin ihana lukea Nessiestä ja Jacobista. Tämä ficci vaikuttaa todella lupaavalta!

Tekstisi sisältö on todella hyvää, pidän tavastasi leikkiä sanoilla niin, että saat aikaan eläviä lauseita, lausahduksia ja mielikuvia. Erityisesti pidän kuvailustasi, saat monien hyvien kirjailijoiden tavoin lukijan näkemään kaiken omilla silmillään kuvaillessasi tapahtumia.
  Tosin minä löysin aika monia virheitä, esimerkiksi verbien aikamuodot hyppelivät välillä ja et käytä aina lainausmerkkejä ihan oikein ja muutamia pisteitä puuttui sieltä täältä. Ne häiritsivät, mutta tekstin elävyys sai minut unohtamaan nämä virheet. Annan sinulle muutamia vinkkejä noiden lainausmerkkien käyttämisestä:
  "Moi", hän sanoi.
  "Moi!" hän sanoi.
  "Moi!" Hänen äänensä kuulosti oudolta.
  Perusvirheesi oli noiden kanssa se, että kun tuli kysymys- tai huutomerkki, laitoit tuon pilkun silti tuohon, vaikka se ei silloin siihen kuulu. Myös ne pisteiden puuttumiset häiritsivät aika monesti. En nyt jaksa etsiä niitä kohtia tuolta kuitenkaaaaan.
  Riviväliä käytit mukavasti niin, että tekstiä oli helppo seurata. Kuitenkin pienet välilyönnit aina rivin vaihtuessa helpottavat sitä entisestään ja saavat tekstin näyttämäänkin paremmalta.
  Lukujen pituus on minusta hirveän lyhyt, itse suosin ficeissäni fontilla 12 minimissään kahdeksan sivun pituisia lukuja, koska silloin tarinaan kerkeää syventyä paljon paremmin ja henkilöhahmot tuntuvat vähemmän pinnallisilta. Sinulla ei kuitenkaan ollut tätä pinnallisuusongelmaa, vaan kuvailit loistavasti esimerkiksi Emmettiä ja Rosalieta. Minusta oli ihana kohta se, kun Rosalie mulkaisi Jacobia, kun huomasi että tämä oli herännyt haha. Ja sitten se koirankeksi kohta. Ja Emmettin uintiletkautus. Tässä on mukavasti huumoriakin. Äärettömän iso plussa siis hahmotulkinnoistasi. Edward oli myös todella suloinen vastaillessaan Nessien ajatuksiin. Tosin yksi miinus Edwardin dialogista; en osaa kuvitellakaan, että hän sanoisi "voi luoja".
  Tuo viimeinen luku loppui aika jännään kohtaan. Toivottavasti jatkoa tulee pian! Kirjoitusintoa ;)
« Viimeksi muokattu: 14.01.2010 19:21:52 kirjoittanut jacoblove »
Enjoy the little things in life, because one day you'll look back and realise they were the big things.

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #18 : 14.01.2010 16:21:27 »
Ai, tännehän on tullut uusi luku.  Lukaisin sen aika nopeasti, sillä uppouduin siihen niin totaalisesti.
Ja olen hieman erimieltä Jacobloven kanssa.

Itse en viittisi tehdä mitään noin pikkutarkkaa kommenttia YHDESTÄ luvusta. Monta lukua kerralla on asia erikseen. Mutta jokainen tehköön omanlaisensa. Ja hyvähän se on, jos jollain riittää rakentavaa.

Ja minusta tämä ei ollut todellakaan lyhyt! Oikeastaan juuri sopiva. Ja anteeksi jos loukkaan, mutta on suorastaan säälittävää mitoittaa luku aina johonkin kahdeksaan sivuun. Kyllä se 2-5 sivua on minusta ihan riittävä. Itse ainakin kirjoitan sillä sivumäärällä, ja se on oikein sopiva. Saa pidemmän osion tarinasta.

Ja sitten olen myös osittain samaa mieltä hänen kanssaan. Tämä tarina on erittäin jouhevaa, leikit sanoilla ihanasti, ja ne ovat eläviä.

Ja huumoria löytyi myös. Sait ne Emmettin välikommentit kirjoitettua sen ominaisella tavalla. Ja Rosalien myös!
Isot plussat siitä.

Ja anteeksi kun tämä kommaukseni meni lainaukseksi. Mutta ei ficciäsi voi kuvailla yhtään paremmin, kuin Jacobloven sanoilla.

Ja tälle repesin:
Lainaus
“Luulin sinun osaavan uida”, Emmett tokaisi.
Tuo on siis se aito, oikea Emmett.  ;)

Joten jatkoa niin pian kuin mahdollista!

Chew
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Evening Glow K-13
« Vastaus #19 : 14.01.2010 17:06:13 »
jes uus luku! ;) tykkään tosi paljon sun tyylistä kirjottaa! tätä on helppo seurata ja tykkään emmettin letkautuksista! jotenki niin emmett! :D ja sit kans se koirankeksi juttu minkä rose sano! :D virheitä huomasin vaa noissa vuoropuheluissa, mut Jacoblove kirjotteliki sulle niit esimerkkei miten ne pitäis kirjottaa! :) luvut oli ihan jees pitusii, mut ite henk. kohtasesti tykkään lukee enemmän pitkiä lukuja... (:

minnjou♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥