Kirjoittaja Aihe: Darren Shan: Ainoa | K11, 8.Luku tullut 3.1.2011!  (Luettu 6748 kertaa)

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Ainoa 7.Luku ilmestynyt 16.9!!!!
« Vastaus #20 : 19.09.2010 18:39:18 »
Kuu_tamo: Kiitos kommentista, ja toi vesi-juttu tosiaan oli melkein suoraan kirjasta  :(  mut yritin kirjottaa siitä erilaisen ja muuta yhteistä ei sitte pitäs ollakkaan  :D
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Arrow

  • Vieras
Vs: Ainoa 7.Luku ilmestynyt 16.9!!!!
« Vastaus #21 : 14.11.2010 16:44:40 »
Aah, Darren Shania -elämäni tarkoitus!
Kuulostaa tosi jännältä ja pitääpä käydä lukees Pentuprinssiki  :) Darrenissa on vaan sitä jotain, vaikka Kurda ja Gavner onki parhaita  ;D Ja todella: MITEN CREPSLEY VOITIIN TAPPAA!!!!! Niin odotin Sielujen järvee, ja se oli kyllä niiiiin hyvä :) Kerranki joku kertoo KUNNOLLA suremisesta ja toi sopi jotenki tosi hyvin teemaan (olis ollu aika outoo, jos se olis vaan parkunu ja kirkunu ja Vanchuli olis vaan halaillu sitä...) Mut joo, takas ficciin: TYKKÄÄN EDELLEEN, niin kun sulle kerroin, kun en ollu vielä rekistöröitynyt tänne  :) Jatkoo vaan, kun saat kirjotettuu

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Ainoa 7.Luku ilmestynyt 16.9!!!!
« Vastaus #22 : 15.11.2010 18:37:28 »
Kiitos pikku arrow kulta! (Vanchuli...  ;D ) ja kaikki me järkytyimme tästä traagisesta menetyksestä, mutta koita kestää  :)
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Vs: Ainoa 7.Luku ilmestynyt 16.9!!!!
« Vastaus #23 : 05.12.2010 14:26:52 »
Ah, Darrenia ^^

Mielestäni kirjoitat ihan hyvin, mutta välillä kerronta tuntui hieman sekavalta ja tämä jäi ehkä kaipaamaan jotain... Mutta en tiedä mitä... Crepsley saa kyllä antaa pikku-Darrenille anteeks ku se vaan kaapattiin :'(
Eikä tähän oikein muuta nyt tähän hätään keksi ;D
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Ainoa 7.Luku ilmestynyt 16.9!!!!
« Vastaus #24 : 03.01.2011 15:15:38 »
A/N: Fairytale: Kiitos, koitan jatkossa kiinnittää enemmän huomiota. Arrow saa ruveta betaamaan tarkemmin  :P No ei nyt, hyvää työtähän se on tehny  :) Mutta tässä se kauan odotettu kahdeksas luku -toivottavasti seuraavan kanssa ei näin kauaa mene

8.Luku
Darren PoV
Matka takaisin vuoreen ei tulisikaan olemaan helppo. Olin kulkenut sinne vain kerran, silloinkin Crepsleyn kanssa, enkä tuntenut aluetta yhtään. Ei siis auttanut muu kuin seurata jokea ja ylhäällä etsiä lähin sisäänkäynti toivoen, että se olisi merkattu. Muuten en mitenkään löytäisi ylös saleihin.
   Loistavassa suunnitelmassani vain oli pari aukkoa.
   Ensinnä Kurdan vampaneesit vartioivat edelleen seutua. He tiesivät, etten tuntenut aluetta, joten he keskittyivät joenvarteen. Hitto.
   Toisena minulla ei ollut hajuakaan, missä sisäänmenoaukkoja oli. Tietysti voisin aina mennä ja koputtaa Kurdan luolan suuhun -tai en ehkä kuitenkaan.
   Kolmantena vampyyrit. Heidän sydäntä riipivä rakkautensa minua kohtaan palattuani saattaisi muodostua jonkinasteiseksi ongelmaksi.
   Synkää sarkasmia. Ei kuitenkaan auttanut kuin yrittää.
   Lumisateen loputtua pakkanen oli kiristynyt. Taivas oli pilvetön. Etenin lähinnä päivisin, kun vampaneesit eivät voineet pitää vahtia. Silloinkin etenin hitaasti, varoen jättämästä jälkiä.
   Kova pakkanen oli etuni; se jäädytti lumen pinnan minua kannattavaksi.  Vampaneesit taas jättivät syviä jälkiä monen kymmenen sentin lumikerrokseen. Takaa-ajossa minulla olisi selvä etulyöntiasema.
   Toisen yön jälkeen olin jo vuoren juurella.
    Jokea vartioimassa olin nähnyt kolme vampaneesia, täällä niitä ei näkynyt yhtään. Se teki minusta epäluuloisen, mitä peliä he oikein pelasivat? Olettivatko he minut niin varmasti kuolleen, vaikka olivat lähettäneet ainakin kolme vampaneesia etsimään minua joelta? Eipä minua suuressa arvossa pidetty.
   Pidin kuitenkin edelleen matalaa profiilia ja hipsin hiljaa lähemmäs. Kivikkoisessa ja muuten paljaassa maastossa se oli paljon vaikeampaa kuin metsässä; kivet olivat jäässä ja liukkaita ja niiden päällä oli petollista lunta. Jos nyt jättäisin jälkiä ja minut huomattaisiin, en voisi kuin palata metsään ja hypätä jälleen jokeen. Sitä kokemusta en tahtoisi uusia.
   Tutkin maastoa muutaman tunnin löytämättä jälkeäkään sisäänkäynnistä. Aurinko alkoi jo laskea ja minun olisi pian palattava takaisin metsän turviin tai löydettävä sisänkäynti. Vampaneesit voisivat yöllä kulkea alueella eikä kivikossa ollut juurikaan piiloja. Päätin etsiä vielä hetken ja palata sitten metsään lepäämään. Seuraavana päivänä palaisin jälleen ja olisi muutenkin viisaampaa levätä ennen vuoreen menemistä; siellä en saisi välttämättä nukkua vähään aikaan, sillä minun olisi varottava sekä vampaneeseja että vampyyreja ja samalla päästävä jonkun vampyyrin puheille.
   Kun en  löytänyt mitään, kiirehdin metsään ja kiipesin erääseen tiheään kuuseen, jonka oksilla nukuin levottomasti koko yön.
   Seuraavana aamuna taivas oli jälleen pilvessä ja lunta satoi hiljalleen. Pakkasessa kovettunut lumi oli saanut ohuen hahtuvaisen kerroksen pehmeämpää, johon jäisi jalastani jälki. Jättebra!
   Ei auttanut muu kuin hypätä alas ja hyväksyä jäljet -ja toivoa uuden lumen peittävän ne nopeasti! Olisin pulassa, mikäli ne jäisivät näkyviin, vaikka löytäisinkin sisäänmenoaukon!
   Jatkoin siitä mihin eilen jäin ja jatkoin maaston huolellista läpikäyntiä. Muutaman tunnin etsin turhaan, mutta lopulta puolenpäivän aikaan minua onnisti: jyrkän seinämän alapuolelta ison kiven takaa löytyi tunneli!
   Tunneli ei ollut kovin suuri; aikuinen mahtuisi nipinnapin kulkemaan sielä suorassa, mutta olin varma sen vievän vuoreen. Lähdin kulkemaan tunnelia pitkin ja huomasin sen viettävän hieman ylöspäin ja laajenevan, mitä pidemmälle kuljin. Pujottelin tunnelisokkelossa, mutta en pienten nuolien ansiosta eksynyt. Aina välillä jäin kuulostelemaan ääniä vampyyreista tai vampaneeseista, mutta ainoat seuralaiseni olivat hämähäkit, joita oli syvemmällä vuoressa paljon.
   Arvioni mukaan oli loppuiltapäivä, kun saavuin vartioidulle ovelle. Epäröin hetken sen takana, mutta päätin olla näyttäytymättä, ainakaan vielä. Nyt ei pitäisi tehdä mitään hätiköityä.
   Tunneli haaraantui parin metrin päässä ja lähdin seuraamaan toista haaraa. Se päättyi viidenkymmenen metrin päässä umpikujaan ja päätin perustaa sinne tukikohtani. Yöllä en aikakaan voisi tehdä  mitään, joten paneuduin nukkumaan. Illalla tekisin seuraavan siirtoni, mikä se sitten olisikin.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2011 22:09:43 kirjoittanut culliina »
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Vs: Ainoa 8.Luku tullut 3.1.2011
« Vastaus #25 : 03.01.2011 16:03:58 »
Ihan hyvin kirjoitettu luku, mutta kappalejakoihin voisi kiinnittää enemmän huomiota. Ja yhden k.virheen huomasin
Lainaus
Heidän sydäntä riipivä rakautensa minua kohtaan -
Yksi k puuttuu.

Mutta muuten siellä ei tainnut olla mitään erikoista huomautettavaa.
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Arrow

  • Vieras
Vs: Ainoa 8.Luku tullut 3.1.2011
« Vastaus #26 : 03.01.2011 22:18:17 »
Fairytale: Kiitos jälleen kerran (onkohan se yhdyssana?) ihanaa kun jaksat kommentoida ja varsinkin rakentavasta on paljon apua. Korjattiin juuri tuo pikku virhe.  Tietysti aina olisi mukava kuulla vähän tarkemminkin, mikä meni pieleen/hyvin, meistä siitä tuli hyvä, mutta seuraavassa luvussa sitten näköjään saadaan vielä ainakin kappaleiden kanssa petrata  :)


culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Ainoa 8.Luku tullut 3.1.2011
« Vastaus #27 : 03.01.2011 22:41:30 »
Jep, komppaan ihanaa betaani. Palaute todellakin on ihanaa ja minunkin puolesta kiitos Fairytale  :) Rakentavan pohjalta saadaan tehtyä tästä (entistäkin  ::) ) parempi ficci ja "kasvetaan itsekin kirjoittjina", noin hienosti ilmaistuna. Suomeksi siis se auttaa kirjoittamisessa.

Ja Arrow: ei, ei se taida yhdyssana, voin tarkistaa tonkin
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Kuukeiju

  • Vieras
Vs: Darren Shan: Ainoa | K13, 8.Luku tullut 3.1.2011!
« Vastaus #28 : 29.08.2011 18:20:27 »
Tämä on kiva  ;D Kirjoitat ihanasti, tuleehan jatkoa?

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Darren Shan: Ainoa | K13, 8.Luku tullut 3.1.2011!
« Vastaus #29 : 29.08.2011 18:25:24 »
Kuukeiju: Eih, joku lukee tätä! Mietin juuri Tampereen juhlamiitissä, että onneksi kukaan ei ole lukenut Ainoaa... Pitää nyt katsella. Ajattelin jo about puoli vuotta sitten lopettaa tämän, koska kröhöm. (En vain viitsinyt ilmoittaa siitä, ettei tämä pomppaisi ylös) Katsellaan nyt kumminkin. Luen vielä pariin kertaan itse läpi ja päätän, miten pohjanoteeraus tämä on. Lukujen pituus ainakin on päätähuimaavaa.

~Culliina
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah