Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kuollut ruusu, K-11, oneshot, E/B, angst  (Luettu 7255 kertaa)

lähde

  • ***
  • Viestejä: 151
Author: minä eli lähde
Beta: Tuhisija, kiitos jälleen hänelle!
(Pairing: Bella/Edward)
Rating: K-11
Fandom: Twilight
Genre: angst
Disclaimer: Maailma, idea ja hahmot kuuluvat kirjailija Stephenie Meyerille, enkä minä saa tästä mitään rahallista hyötyä. Kirjoitan vain omaksi ja muiden iloksi. Stephenie Meyer omistaa kaiken tämän kirjoituksen vain juoni on minun ja saa vapaasti käyttää sitä omiin tarkoituksiinsa.
Summary: Bella käy hautausmaalla.
A/N: Taas tälläistä angstitekstiä multa. Tuli vaan inspis ja oli pakko kirjoittaa. Kommentista kiittäisin jälleen kauniisti. :)

Vedin syvään henkeä.  Astelin epävarmoin askelin kohti määränpäätäni. Nieleskelin kyyneleitä, jotka pyrkivät silmiini. Puristin silmäni kiinni. Hengähdin. Tärisevin käsin haparoin kohti porttia, joka narisi vanhuuttaan.  Sitä ympäröi vihreä, yön kylmyydessä kuolleiden ruusujen aita. Vedin portin auki ja astuin polulle, joka oli täynnä ruskean, punaisen ja kullanvärisiä lehtiä.

Kävelin suurten tammien alitse. Ne kuroutuivat kauniisti toisiaan kohti. Kuin rakastaja halajamassa rakastettunsa syleilyyn. Pysähdyin aloilleni. Vedin uudelleen syvään henkeä ja puristin käteni nyrkkiin. Minä selviäisin tästä.

Pidin katseeni polussa. Kuinka se oli jo ruohottunut reunoilta, kuinka näin kauas ei enää kukaan välittänyt kävellä. Vältin tarkasti katsomasta ympäröiviä kiviä. En halunnut ajatella mitään ennen kuin saapuisin päämäärääni.

Polku haarautui. Vaikka en ollut astellut sitä pitkin kuin yhden ainoan kerran, tiesin tarkalleen, kumman suunnan valitsisin.  Muistikuvani tuosta ainoasta kerrasta eivät suostuneet katoamaan. Käännyin siis vasemmalle, pitäen katseeni edelleen maassa.

Yksi askel kerrallaan. Paino laskeutui harteilleni. Sydämeni, joka oli pysynyt aloillaan niin kauan, sykähti kivuliaasti. Työnsin tärisevät käteni syvälle villakangastakkini taskuihin. Minä pystyisin tähän.

Kävelin eteenpäin. Yhä kauemmas ja kauemmas. Hitaasti. Askel askeleelta.

Pysähdyin. Käännyin oikealle ja suljin silmäni. Tarvitsin hetken aikaa.  Pienen hetken.

Vedin syvään henkeä ja avasin silmäni. Tummentuneiden, vanhojen kivien rivi löi vasten. Vangitsin värisevän huuleni hampaitteni väliin ja astuin askeleen eteenpäin. Ojensin käteni kohti kiven kaiverrusta ja pyyhkäisin sitä.

Masen

Nielin kyyneleitä. Ei vielä. Kaksi nimeä oli kirjoitettu tummalla tekstauksella. Ne olivat niin kuluneita, etten pystyisi kertomaan nimiä, jollen olisi nimiä kuullut. En halunnut ajatella. Ojensin uudelleen värisevää kättäni ja silitin kirkasta, kultaisella kirjoitettua nimeä.

Edward Anthony Cullen

Polveni notkahtivat ja vajosin haudan eteen. Kyynelet sumensivat silmäni ja valuivat pitkin poskiani.

Itkin hiljaa. Annoin kaiken surun kulkeutua lävitseni. En estänyt mitään tunnetta, joka minuun pyrki. Puristin kaikella voimalla käsissäni olevaa ruusua. Ruusua, jonka piikit lävistivät ihoni ja saivat vereni vuotamaan. Ruusua, jonka kauniit terälehdet alkoivat jo lakastua. Ruusua, joka muistutti minua aivan liian paljon elämästäni.

Avasin suuni ja suljin sen. Pyyhkäisin kyyneliä pois kasvoiltani ja avasin suuni uudelleen.

”Minä kaipaan sinua”, kuiskasin. Kyynel vierähti uudelleen poskelleni. Kaipuu särki jokaista kehoni osaa. Rakkaus ja suru, yhteen kietoutuneina, sykkivät tuskaisen kovalla voimalla sydämessäni.

Laskin ruusun haudalle ja sivelin jälleen rakkaani nimeä.

”En ole pystynyt jatkamaan elämääni. Sinä tiesit sen, tiedät sen. En voi…” Ääneni murtui, mutta annoin itseni purkaa kaikki patoutuneet tunteet. En aikoisi jatkaa elämääni tämän päivän jälkeen. ”En voi elää yhtä ainutta päivää ajattelematta sinua. En voi elää yhtä ainutta tuntia ajattelematta sinua. En voi elää yhtä ainutta minuuttia ajattelematta sinua.”

Vedin syvään henkeä, pyyhkäisin kyyneleet ja jatkoin.

”Nämä kolme vuotta olen yrittänyt. Olen yrittänyt niin kovasti. Mutta en voi unohtaa sinua. En saa muistaa, mutta en halua unohtaa. Joka ikinen yö olen nähnyt painajaisia. En ole nukkunut kolmeen vuoteen täyttä yötä.  En pysty syömään, en pysty elämään. En ilman sinua.”

Annoin käteni liikkua kevyesti pitkin hautakiven reunaa. Hellästi, kuin hyväillen. Puristin silmäni kiinni ja ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen annoin muistojen vallata mieleni.  

Kylmä käsi hiveli poskeani. Nojauduin kättä vasten ja vaiensin huokaukseni äänettömäksi. Kylmä vartalo kosketti ihoani, ja lempeät huulet liikkuivat kaulallani.

”Rakastan sinua”, kuului kuiskaus, joka sai ihoni kihelmöimään ja sydämeni hakkaamaan.   ”Olen ikuisesti luonasi”, tunteen tummentama ääni jatkoi. Lupauksien ja rakkauden karhentama ääni. Minun rakkaani ääni.


Ei. En pystynyt. Pyristelin pois muistosta, puistelin pääni tyhjäksi.  Hengitykseni oli kiihtynyt epätasaiseksi ja jouduin tasoittamaan sen ennen kuin pystyin jatkamaan.

”Huomaatko? Näetkö, mitä tämä kaikki minulle tekee?”  Ääneni murtuili, en pystynyt pitämään sitä tasaisena. ”En jaksa enää.”

Suljin silmäni hetkeksi. Annoin kaiken rakkauteni, joka ikisen pisaran siitä valua maahan.  Sekoittua mullan, vereni ja kyyneleitteni kanssa. Minusta tulisi osa tätä paikkaa, vaikka ruumistani ei koskaan löydettäisikään. Olisin ikuisesti osa tätä paikkaa ja tiesin, että nimeni kaiverrettaisiin juuri tähän kiveen, juuri Edwardin nimen viereen.

Painoin huuleni kylmää kiveä vasten. Väristykset kulkivat läpi kehoni, kun muistot, joita olin tiukasti estänyt valumasta tietoisuuteeni, iskivät mieleeni.  

Huulet kulkivat pitkin kaulaani, huohotukseni kuulosti kovaääniseltä jopa omissa korvissani…

Jäätävät huulet painoivat varovaisen suudelman omilleni. Niin hellä, niin tunteikas, että kyynel liukui poskelleni. ”Rakastan sinua”, ääni kuiski kerran toisensa jälkeen…
Nopea suukko poskelleni, ja hän juoksi jo pois. ”MINÄ MUISTAN TÄMÄN!” huusin tarpeettomasti perään vaikka nauroinkin itsekseni. Sydämeni sykähti, ja ilo porisi sisälläni…

Pelkäsin kammottavasti. Edwardin kylmät kädet hellivät kasvojani, huulet painoivat suudelmia iholleni. ”Me selviämme tästä. Kuten aina. Niin kauan kuin olemme yhdessä, selviämme kaikesta.”

Kyyneleet valuivat vuolaina poskilleni. En voinut, en pystynyt, en saanut. Ahdistus kasvoi sisälläni, suru paisui ylitsepääsemättömäksi. Painoin vapisevat huuleni, itkien lohduttomasti, kylmää, vihlovan kovalta tuntuvaa tuhkaruukkua vasten…


Puristin käteni yhteen. Nousin ylös ja suljin silmäni viimeiseen muistoon.

Kylmä keho painautui aivan lähelleni. Hän tiesi olevansa vaarassa. Kiedoin käteni hänen ympärilleen, en suostunut päästämään irti. Suutelin häntä hänen tietäessä tämän olevan viimeinen suudelmamme.  Maistoin siinä tuskan, surun, kaipuun ja menetyksen tunteen. Kietouduin vasten hänen ihoaan.

”Rakastan sinua.”


Nousin ylös. Annoin katseeni helliä maisemaa. Otin askeleen taaksepäin ja loin viimeisen silmäyksen tummaan kiveen.

”Minä tulen rakkaani.”

Astelin pois. Yksi askel kerrallaan, yksi muisto kerrallaan, suljin sydämeni.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 22:18:01 kirjoittanut NiNNNi »
Elämä ei jatkuisi. Kukaan ei voisi korjata rikottuja sydämiä, haudata puhjenneita suruja. Kukaan ei voisi unohtaa, mutta kukaan ei pystyisi muistamaan. Elämä ei jatkuisi. Vaikka mitä ikinä sanottiinkaan, rakkaus oli ikuista. Se kesti ja kärsi, se tuhosi ja rikkoi. Mutta todellinen rakkaus ei koskaan kuollut. Todellinen rakkaus oli ikuista.

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #1 : 13.11.2009 10:00:26 »
Tää oli hirveen kaunis... ja surullinen. En oikeen saa nyt mitään järkevää aikaan, mut tosi hyvin kirjotettu.
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #2 : 13.11.2009 11:05:40 »
Tää oli aivan älyttömän kaunis ja surullinen.
Sait mut itkemään  :'(
I'm ready to crawl on my knees to know it all

E_Bella

  • Vieras
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #3 : 13.11.2009 16:14:40 »
kauheen surullinen... ; (
melkein itkin (olisin itkenyt jos olisin lukenut
tän väsyneenä..)  :'(

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #4 : 13.11.2009 20:24:27 »
hirveen surullinen... mutta samalla niin kaunis..  :'(
Melkein aloin itkeen..
Tää vaan oli jotenkin niin ihana.. :)
Kiitos ♥
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Rainy

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Pikku Vampyyriprinsessa
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #5 : 19.11.2009 15:26:43 »
Voi eiii... Ihanan surullinen. Kirjoita lisää näitä 8'/

lähde

  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #6 : 22.11.2009 18:33:06 »
culliina: Kiitos kommentista. :) mukava että pidit.
anskuu: Kiitos sullekin kommentista. Ihana kuulla että ficci herätti tunteita. :)
E_Bella: Kiitos. Niin, joskus itkettää joskus ei. :)
NiNNNi: Kiitos. Ihana kommentti. ♥
Rainy: Niin, ehkä näitä joskus tulee samanlaisia lisää. Angstia kun on niin helppo kirjoittaa. :)
Elämä ei jatkuisi. Kukaan ei voisi korjata rikottuja sydämiä, haudata puhjenneita suruja. Kukaan ei voisi unohtaa, mutta kukaan ei pystyisi muistamaan. Elämä ei jatkuisi. Vaikka mitä ikinä sanottiinkaan, rakkaus oli ikuista. Se kesti ja kärsi, se tuhosi ja rikkoi. Mutta todellinen rakkaus ei koskaan kuollut. Todellinen rakkaus oli ikuista.

mai.

  • bakteerivaltias
  • ***
  • Viestejä: 90
  • 呼吸 空ろな体
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #7 : 26.11.2009 19:27:32 »
Tää on tosi nätti, ihmettelen että miksen oo kommentoinu aijjemin.
Alko itQettään ku luin, oikeesti kaunish.

Kiitän,
mai.

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #8 : 28.11.2009 00:55:45 »
tää oli todella kaunis, ja tässä oli hienoa kuvailua.
En itkenu mut oli aika lähellä!
oot kirjottanu tosi hienosti, kiitos siitä!
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

lähde

  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #9 : 10.12.2009 21:21:43 »
mai.: Kiitos. :) mukava kuulla että herätti tunteita. :)
Kotitonttu: Kiitos sullekkin. Kiva saada kommenttia. :) Ja mukava että herätti tunteita. :)
Elämä ei jatkuisi. Kukaan ei voisi korjata rikottuja sydämiä, haudata puhjenneita suruja. Kukaan ei voisi unohtaa, mutta kukaan ei pystyisi muistamaan. Elämä ei jatkuisi. Vaikka mitä ikinä sanottiinkaan, rakkaus oli ikuista. Se kesti ja kärsi, se tuhosi ja rikkoi. Mutta todellinen rakkaus ei koskaan kuollut. Todellinen rakkaus oli ikuista.

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #10 : 11.12.2009 13:19:28 »
Olipa kaunis teksti. Olit tosi hyvin kuvaillu ja mä melkein tunsin Bellan surun!! :D
Jos olisin lukenu tämän vielä vähän väsyneempänä, niin olisin varmaan vollottanut :D
Mutta siis aivan upea teksti! Kiitos!
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #11 : 11.12.2009 16:43:01 »
Sait mut sitten itkee :'(

Tosi koskettava. Kuvailu oli loistavaa ja teksti sujuvaa.

Mitä tähän nyt pystyisi sanomaan?

Ei ainakaan mitään järkevää.

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

MinaVaan

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #12 : 11.12.2009 16:56:40 »
Oi, olipas liikuttava ihan silmät kostu.
Olis ollu kiva tietää miks Edward oli kuollut, tai mihin oli kuollu.. :-[

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #13 : 11.12.2009 18:53:12 »
Sait mut itkemään!  :'(
Pystyin tuntemaan Bellan surun.

Ihanasti kuvailtu ja kirjoitettu.
Lisää tällaista  :D

Rainy

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Pikku Vampyyriprinsessa
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #14 : 17.12.2009 14:35:18 »
Sait mut itkemään!  :'(
Pystyin tuntemaan Bellan surun.

Ihanasti kuvailtu ja kirjoitettu.
Lisää tällaista  :D



Näimpä 8'-------------( Tahtoo tietää miten Edrakkaani kuoli.

lähde

  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #15 : 03.01.2010 23:58:58 »
katriqqq: Kiitos. :)
Hayles: Kiitos. Ihana että kosketti. :)
MinaVaan: Kiitos. Ikävä kyllä, Edwardin kohtalo taitaa jäädä pimentoon. :)
Lotazi: Kiitos sullekkin. :) Kiva kun kosketti, ja angstia multa kyllä saa odottaa. :D
Rainy: Samat sanat sulle. :) Kiitos.
Elämä ei jatkuisi. Kukaan ei voisi korjata rikottuja sydämiä, haudata puhjenneita suruja. Kukaan ei voisi unohtaa, mutta kukaan ei pystyisi muistamaan. Elämä ei jatkuisi. Vaikka mitä ikinä sanottiinkaan, rakkaus oli ikuista. Se kesti ja kärsi, se tuhosi ja rikkoi. Mutta todellinen rakkaus ei koskaan kuollut. Todellinen rakkaus oli ikuista.

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #16 : 04.01.2010 00:14:02 »
Tää oli kauheen surullista, mutta samalla niin kaunista  :'(
Tätä lukiessaan mulle tuli kauheen ahdistunut olo ja kyynel
vierähti poskelleni :'(
Lähde olet ihan mahtava kirjoittaa näit ficcei :)
Jatka samaan malliin ♥
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #17 : 05.01.2010 12:17:42 »
Ymmärrätkö sä, jos mä sanon että tää on vaikeaa tekstiä? Luultavasti.

Tätä oli vaikeaa lukea, koska se suru oli niin raskas ja hyvin kuvailtu, että mä melkein tunsin sen itsekin. Se ei tuntunut kivalta. Mutta se ei poista sitä että tää oli yks mun suosikki fic! Kiitos :)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #18 : 05.01.2010 13:17:07 »
Aluks en meinannu lukee koko ficcii ku oon saanu "tarpeeks" näist angsti ficeistä, mut huomasin et kirjottaja oli lähde ni pakkohan se oli tulla lukee. Ja hyvä niin! :)

teksti oli tosi kaunista ja surullista ja sai kyyneleen melkein vierähtää poskelle.  :'( Yritin taistella niitä vastaan koska just meikkasin :D mut kirjotat tosi upeesti ja selkeesti, ja ... hitto en osaa selittä :D mutta noi Bellan tunteet vaikutti tai niinku kuvailit ne sellasiks ku ne oikeestikki varmaa olis... ää en osaa nyt selittää mutta upea ja ihana ficci oli♥

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Smile^

  • Vieras
Vs: Kuollut ruusu
« Vastaus #19 : 05.01.2010 13:49:48 »
Sä teit sen taas. Sait mut melkeen itkemään :'(
Että mä rakastan näitä surullisia ficcejä. (ja niiden kirjottamista myös :)) Näitä on ihana lukea, ku suru on niin vahva käsite. Vaikka toki loppu on surullinen, mutta eihän kaikki voi päättyä hyvin, niinku siihen sun toiseen ficciin jo kommasinki :)

IHANA oli. kiitoskiitoskiitos tästä. Mä oon suorastaan sun fani :D Mahtavaa jälkeä, todella mahtavaa. One-shot taisi olla?
Lisää tälläisiä, mä kyllä luen! :)

Smile^ kiittää  :-*