Kirjoittaja Aihe: Veljeni, typerys, S  (Luettu 1792 kertaa)

Fairy Feller

  • ***
  • Viestejä: 605
Veljeni, typerys, S
« : 13.09.2010 23:20:44 »
Author: Spider
Rating: S //zougati muokkasi ikärajan uusien ikärajojen mukaisiksi
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa kaiken, jonka tunnistatte Pottereihin kuuluvaksi. Tällä ficillä ei tahkota rahaa.
Genre: Dramangst
Summary: Reguluksen mietteitä veljestään ja valinnoista.
A/N: Tätäkin on taas pantattu koneen uumenissa jo kuukausitolkulla, joten saa tämäkin nyt nähdä päivänvalon. Osallistuu FF100:n sanalla 088. - Koulu.



Veljeni, typerys


Syyskuun ensimmäinen. Tylypahka alkaa. Sataa. Hytisen mustassa matkaviitassani ja vilkuilen tulenpunaista pikajunaa. Vanhempani hössöttävät ympärilläni kuin olisin yhä se yksitoistakesäinen pojannulikka, joka vasta aloittaa ensimmäistä vuottaan. Varmistavat, että olen muistanut kaiken. Käskevät lähettää usein pöllöjä. Sitä tavallista. Myöntelen, mutta tosiasiassa ajatukseni ovat muualla, etsin katseellani tuttua mustaa ja ylikasvanutta hiuspehkoa.

Tuolla – ei, ei tuolla. Mutta siellä. Siellä on Sirius. Tunnen ikävän vihlaisun rinnassani, kun näen hänen nauravan ja vitsailevan niiden ystäviensä kanssa. Rohkelikkoystäviensä. Kuinka minun isoveljeni saattaakaan olla näin yksinkertaisen naiivi? Naiivi ja typerä. Tiedät-kai-kuka riehuu tuolla ja murhaa ihmisiä, mutta yhä hän kuvittelee kykenevänsä välttämään väistämätöntä vain koulupojan pikku temppuiluilla. Kuinka hänellä onkaan niin suuret luulot itsestään? Tämä on Siriuksen viimeinen vuosi, viimeinen tilaisuuteni taivutella hänet muuttamaan mieltään, pelastamaan nahkansa.

Hänelle ei ole mitään hyötyä ihmisten kunnioituksesta tai tyhmänrohkeudestaan, kun madot kalvavat hänen mätänevää ruumistaan. Ei, haudassa hänelle ei ole mitään hyötyä, vaikka hänet tuhannesti tunnustettaisiin Brittiläisen imperiumin rohkeimmaksi velhoksi.

Kuinka typerä hän onkaan, kun kuvittelee Tiedät-kai-kenen kukistuvan vain hänenlaistensa säälittävien vastakirousten voimin. Ei. Tiedät-kai-kuka ei anna armoa, vaikka kuinka rukoilisi. Jos veljelläni olisi yhtään järkeä pörröisessä pikku päässään, liittyisi hänkin heihin, kuolonsyöjiin. Paljonpa hän hyötyykin niin kutsuttujen ystäviensä arvostuksesta, kun he ovat kaikki haudan ikuisessa levossa.

Veljeni, typerys.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2015 12:44:23 kirjoittanut zougati »
What does God mean with a starship?

Mortti

  • Vieras
Vs: Veljeni, typerys
« Vastaus #1 : 15.09.2010 17:41:06 »
Hauska, pidin.

Reguluksen ja Siriuksen suhteesta on aina kiva lukea. Viime aikoina olen kuitenkin huomannut, että useat tuppaavat kirjoittamaan veljekset liian herkiksi tai sitten Reguluksen liian synkäksi. Tämä oli kuitenkin mielestäni melko hyvin tasapainoitettu, erityisesti nautin Siriuksen ääliömäisyydestä, vaikka sitäkin on melko helppo liioitella.

Mielestäni se on hieman surullista, että Sirius petti perheensä kuten hän sen teki ja jätti veljensä perheensä mukana taakseen. Sirius on niin ajattelematon. Sekin oli mukavasti tässä esillä. Samaten Mustan vanhemmat. Et kirjoittanut heistä paljoa, mutta melko tyydyttävän kuvan heistä kuitenkin sain. Jäi mietittyttämään mukavasti että mitäköhän he 'perillisestään' ajattelevat?

Muutama kohta tekstissä jäi arveluttamaan. Miksi Regulus sanoi 'Tiedät-kai-kuka' eikä Pimeyden lordi? Hän puhui myöskin muutenkin aika ulkopuolisesti kuolonsyöjistä ja pimeän puolesta. Vaikka hän ei tässä vielä olisikaan ollut merkitty, niin hänhän periaatteessa kasvoi Pimeyden lordia ja tämän aatteita ihannoiden. Mikä on tosin kirjoissa hieman surullista kun ajattelee minkälainen petturi hänestäkin tuli.  :P Walburgan ja Orionin lapsista ei näemmä oikein kasvanut kunnollisia Mustia kirjoissa.

Toinen hassumpi juttu oli se kuinka Regulus ylisti veljensä rohkeutta ja kunnioitettavuutta melkoisesti.


Pidin tästä kuitenkin, oli hauska lukea veljesficciä.



M

Fairy Feller

  • ***
  • Viestejä: 605
Vs: Veljeni, typerys
« Vastaus #2 : 15.09.2010 17:57:40 »
Mortti, kiitoksia paljon kommentistasi. Hauska kuulla, että pidit.

Pistin Reguluksen sanomaan tässä Tiedät-Kai-Kuka, sillä hän on kuitenkin vasta viidennellä luokalla ja aika nuori. Kyllähän hän kuolonsyöjiä ihannoi, mutta ei itse kuulunut heihin vielä vuoteen.

Ja Siriuksen rohkeudesta. Ajattelin sen tähän vähän niin, että Regulus ei ollenkaan hyväksynyt Siriuksen päätöstä, mutta hieman ihaili hänen syitään tehdä kuten teki. Siitä huolimatta hän ei sitä hyväksynyt. Kunnioitettavuus, sitä en ajatellut Reguluksen itse tuntevan, mutta ennemminkin joidenkin Siriuksen ja kumppanien puolella olevien, ja Regulus epäilemättä sen tiesi.

Kiitän vielä kerran kommentistasi!
What does God mean with a starship?

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Veljeni, typerys
« Vastaus #3 : 11.06.2011 02:42:09 »
Oih, tykkäsin! :)

Sirrestä ja Registä on aina hauskaa lukea ficcejä. :) Tykkään jotenkin tarkkailla sitä, miten eri ihmiset kirjottaa niiden veljessuhteen, ja muutenkin sen, millaisia ne on. Niinku Mortti sano, niin useissa ficeissä Reg on todella synkkä, ja angstaava teini. :( Tykkäsin, että tässä kerrankin oli näin päin, että Regulus toisaalta ihailee Siriusta, mutta toisaalta ei. :)

Jotenkin mulle jäi sellanen fiilis, että Reg ois tässä enemmänkin ollut sitä mieltä, että Sirius on typerä. :) Tai, sehän on aika selvää. Mutta samalla mun väsyneet ja kiehuvat aivot alko miettiä, että ehkä Reg yrittää enemmän vakuutella ittelleen, että Sirius teki huonon valinnan ja se on petturi, koska sillon Regille itelleen on helpompi olla Sirren kans samassa koulussa ja nähdä sitä ym. Okei, tiiän, tää on väsyneen spekulointia.. :)

Lainaus
  Tuolla – ei, ei tuolla. Mutta siellä. Siellä on Sirius. Tunnen ikävän vihlaisun rinnassani, kun näen hänen nauravan ja vitsailevan niiden ystäviensä kanssa. Rohkelikkoystäviensä. Kuinka minun isoveljeni saattaakaan olla näin yksinkertaisen naiivi? Naiivi ja typerä.
Voih.. Ekana mua vähän nauratti tää kohta, koska Reg on tässä kuitenkin sen 15, ja Sirius 17. Totta kai ne on vielä vähän naiiveja ja typeriä, koska ne on lapsia. :) Sirius nyt ehkä sattuu oleen velhomaailman kirjojen mukaan täysi-ikäinen ja vaikka mitä muuta, mutta aikuinen se ei ehkä kuitenkaan vielä ole.. :)

Olit kyllä hyvin kirjottanut tän, ja tästä välitty selkeesti Regin fiilikset, vaikka kyllähän tää jätti omalla tavallaan pohtimaan tätä Siriuksen ja Regin veljessuhdetta. :)

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Fairy Feller

  • ***
  • Viestejä: 605
Vs: Veljeni, typerys
« Vastaus #4 : 11.06.2011 23:08:39 »
NeitiMusta, ui, pitkä kommentti, me likes! :3 Ensinnäkin iso kiitos taas siitä, että oot kommentoinut. Ja hienoa, että tykkäsit!

Ja saa toki spekuloida, musta ainakin on vaan hauska lukea, mitä lukijat on tekstistä ajatelleet ja saaneet irti. :)

Ja joo, itekin oon huomannut ton, että Reg angstaa hirmuisesti tosi monissa teksteissä. Munkin Reg on pikkuisen angstinen, mutta musta siinä on niin paljon muutakin, erilaisia puolia. Äh, vaikeeta selittää. :D Mutta siis silleen, että sen luonne on vähän monimutkaisempi kuin pelkkä angstiteini, jona se yleensä kuvataan.

Ite oon ajatellut asiat vähän niin, että Regulus ei oo koskaan oikeen pystynyt vihaamaan veljeään, vaikka välit aika huonot olikin, ei oikeasti. Ja myös, ettei Regille ollut ihan selvää, mitä se ajatteli, mikä on ihan ymmärrettävääkin. Toisaalta se oli kasvatettu tohon, että Voldemort on jees, Voldua pitää seurata, mutta toisaalta taas näki Siriuksenkin puolen asioista. Ja sitten lopulta päätyi tekemään niin kuin siltä odotettiin. Okei, en itekään oo ihan täysin selvillä siitä, mitä mieltä oon Registä, monimutkainen hahmo. :D Mutta ihana.

Ja kyllä, ne on vielä tosi nuoria molemmat. Mutta oon jotenkin aina ajatellut Reguluksen sellaseks, että se on vähän... en tiedä, "pikkuvanha" vois tavallaan olla hyvä sana siihen. Sellanen, että pitää itseään jotenkin aikuisempana ku muut ja kattoo muita vähän alas. Että vois hyvin ajatella noin jostakusta. Sellanen vähän percymäinen, niin kuin jossain kirjassakin (vitonen muistaakseni?) todettiin. :D
What does God mean with a starship?