Kirjoittaja Aihe: Varpaat irti hangesta, K-11  (Luettu 2949 kertaa)

Momo

  • *
  • Viestejä: 1
Varpaat irti hangesta, K-11
« : 27.12.2009 20:30:00 »
// Alaotsikko: Rose/Scorpius

Nimi: Varpaat irti hangesta
Kirjoittaja: Momo
Ikäraja: K-11 //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
Genre: drama & fluffy
Summary: Hieman ennen ja paljon jälkeen 19 vuotta myöhemmin -pätkän: toisen sukupolven kouluelämää Rose Weasleyn näkökulmasta
A/N: En mä osaa kirjoittaa kuin uudesta sukupolvesta. Kelmit, Harryn kouluaika? Liian monimutkaista. Kukaan ei voi tietää, miten elämä Kuoleman varjeluksista eteenpäin sujui, joten minä hoidan sen mielelläni.

Osa 1.

 Kesän viimeisinä päivinä aika äkkiä pysähtyi. Kirjat oli läpiselailtu ja kaavut laskostettu. Arkku oli lukittu, kun isä oli neljännen kerran saanut Rosen kiinni yrittämästä pakata siihen Jamesin vanhaa Nimbus 3000:sta. Rose oli alkanut nähdä toistuvia painajaisia, joissa piileskeli Hagridin mökissä milloin ylikasvaneelta mantikorilta, milloin Hagridilta itseltään. Hän ei kuitenkaan ollut ainoa, joka oli alkanut käyttäytyä hieman pakkomielteisesti.
       ”Albus ei ole syönyt aikoihin”, James kertoi hyväntuulisena heidän samoillessaan Hienojen Huispausvarusteiden hyllyjen välissä viikkoa ennen koulun alkua. ”Saati nukkunut. Hänellä on silmäpussit kuin Mundunguksella.”
       ”Äiti on huolissaan, muttei hänkään ihan kunnossa ole”, pikkuinen Lily puuttui puheeseen alavasemmalta. ”Eilen, kun juoksin päin hänen palkintohyllyään ja hänen maaliennätyspokaalistaan irtosi korva, hän vain hymyili minulle ja tuijotteli vanhoja valokuvia. Ihan kuin silloin Georgen ja Angelinan häissä, kun hän ja Fleur olivat juoneet liikaa hehkusimaa ja–”
       ”Lapset?”
       ”Äiti”, James hymyili aavistuksen liian aurinkoisesti naiselle, joka näytti juuri ilmestyneen heidän viereensä tutkimaan Fleetwoodin puolihimmeän kahvavahan tuoteselostetta.
       ”Me lähdemme nyt - kotiin”, Ginny sanoi uhkaa äänessään ja kahmaisi tytärtään kädestä. Lily ja James väläyttivät Roselle hämmentävän samanlaiset virnistykset ja katosivat aurinkoiselle kadulle. Rose seurasi heidän loittonevia selkiään apoteekille asti ja valahti sitten istumaan huteralle puujakkaralle ontto hymy edelleen huulillaan. Montako päivää lähtöön oli? Kuusi, vieläkin kuusi? Alle viikko, äiti olisi rauhoitellut. Yli viisi päivää, Hugo olisi ilmoittanut ylpeänä laskutaidostaan.  Elämän pituinen aika, Rose tiesi.
       Hän oli odottanut Tylypahkaan pääsyä siitä asti, kun Victoire oli tullut ensimmäisen kerran kotiin jouluksi. Hän muistaisi sen vielä kauan: Victoire ja hän Kotikolon ullakolla, ovi lukittuna ja paha henki häädettynä alakerroksiin. Victoiren tärisevä sauvankärki, Siipiirdium lentiusa, lettinauha, joka kieppui hiljaa ilmassa ja pienen tytön suuri kummastus. Victoiren laulava puhetapa, joka kertoi kynttilänvalossa opettajista, oppitunneista, Korpinkynnen oleskeluhuoneesta ja ihanasta Teddystä. Ja huispausotteluista, kaikkein eniten niistä, vaikkeivät ne kertojaa itseään olisi juuri kiinnostaneetkaan.
       Rose muisti itsensä jästien toppavaatteissa, joille George ja isä olivat piilossa nauraneet, leluluudanvarrella jalan korkeudella maasta. Muut olivat kohonneet korkeuksiin: viisikymmentä jalkaa, sata jalkaa, sataviisikymmentä jalkaa, ja Rosen saappaiden kärjet hipoivat edelleen hankea.
         Hän oli purrut hampaat yhteen ja heittänyt kaadon, se oli lentänyt kauas niitylle ja pyyhkäissyt mennessään ylenkatseellisen virneen Jamesin kasvoilta. Hän oli kuvitellut ylleen punaisen huispauskaavun ja äänen, jonka violetti taikamegafoni kantoi kaikkien korviin. ”Weasley, tunnetun huispaajasuvun nuorin vesa… valmiina ensimmäiseen otteluunsa… ja kaato on irti…”
       Nyt hän oli lähdössä. Hän oli valmiina olemaan ensimmäinen ensiluokkalainen tupansa huispausjoukkueessa, niin, kahteenkymmeneenviiteen vuoteen.

 ”Äiti! ÄITI! Missä minun sauvani on?”
”Keittiön pöydällä. Opettelisit pitämään siitä vähän parempaa huolta!”
”Hermione - Hermione! Missä minun sauvani on?”
”Keittiön pöydällä. Opettelisit pitämään siitä vähän parempaa huolta!”
”Entä missä minun sauvani on?”
”Keittiön…Hugo? Ei sinulla ole -”
”Onko meillä todella aikaa tällaiseen?”
       Rose alkoi todella hermostua. Hän oli aloittamassa opintiensä kahdenkymmenenviiden minuutin kuluttua, eikä kukaan näyttänyt edes huomaavan sitä. Ei menneiden muistelua tai itkukohtauksia, vain säntäilyä ympäri asuntoa autonavainten, taikasauvojen ja Hugon perässä. Kun äiti oli viimein kuullut tämän vaimeat avunhuudot ja räjäyttänyt vessan lukon, kello oli viittätoista vaille yksitoista.
       ”Nyt nopeasti autoon, meillä ei ole kovin paljoa aikaa”, Hermione huikkasi vetäen itkevää poikaa kädestä portaisiin. Hän imuroi taikasauvaansa laastin tämän hartioilta samalla, kun Ron veti Rosen matka-arkkua alakertaan. Tömps, tömps, tömps, tömps, tömps, narsk, tytön maallinen omaisuus vaikeroi.
Älä anna mittalasien olla alimpana”, Rose mutisi itsekseen viilettäessään kapeita puuportaita alas Viistokujalle.

Automatka oli kuin suoraan Rosen pahimmista painajaisista, vaikkakin ilman mantikoria. Isä ei ollut hänestä kovin luotettava kuski, ja äidin ilme kiristyi minuutti minuutilta, täpärä väistöliike täpärältä väistöliikkeeltä. Kun isä viimein pysäköi King’s Crossin rautatieaseman eteen (hämäytettyään ensin kolme jästiä, jotka näyttivät huomanneen vaaleanvihreän Volkswagenin hypähtävän autojonon etumaiseksi ja kaksi, jotka sattuivat paikalle isän noituessa liikennevalot), Hugo ja Rose hurrasivat. Äiti töytäisi Rosen matka-arkun kärryihin ja työnsi sen laiturille. Hugo auttoi hymyilemällä hurmaavasti ohikulkeville jästeille sillä välin, kun hänen muu perheensä solahti läpi erittäin kiinteän näköisestä metallikaiteesta laiturien yhdeksän ja kymmenen välissä ja sujahti sitten itse perässä takapuoli edellä. He tähyilivät Pottereita ihmisjoukosta, kunnes jostain kaikui Lilyn kirkas ääni ja vilahti leiskuvan punainen tukka.
        ”…tahdon mennä nyt!”
       Rose tarttui äitinsä vapaaseen käteen ja he puikkelehtivat kohti tuttuja ääniä. Matka-arkku keikkui rattaillaan ja Rose oli kuulevinaan vaimean kilahduksen. Ei mittalaseja, hän ajatteli taas.
        ”Missä ne on?” Se oli Albus. Aikaa ei ollut enää paljon, kaikkialla heidän ympärillään halattiin, itkettiin ja noustiin viimein junaan. He pysähtyivät junan viimeisen vaunun eteen ja Hugo nousi turhaan varpailleen.
        ”Tuolla ne taitavat olla, Al”, Ginnyn ääni kuului usvaverhon takaa. Ensimmäisenä sumun puhkaisi Lilyn vihainen naama, korkeammalla kuin kenenkään muun. Hän istui isänsä olkapäillä ja takoi tätä päähän pienillä nyrkeillään.
       ”Moi”, Albus sanoi huolestuneen ilmeen kaikotessa hänen kasvoiltaan. Hän oli vielä jästivaatteissaan, ja Rose pakotti kasvoilleen iloisen hymyn. Olisihan vaatteet voinut vaihtaa junassakin, hän mietti. Mitä minä oikein ajattelin? Siksikö kaikki ihmiset katsovat meitä? Hän pakottautui keskittymään ulkomuotonsa sijaan isään, joka yritti juuri sanoa jotain hänelle.
       ”Jos et ole rohkelikko, me jätetään sinut perinnöttömäksi”, hän ilmoitti hymy suupielessään. Sekin vielä. Mitä jos hänet todellakin lajiteltaisiin jonnekin muualle? Jos hänestä tulisikin luihuinen, kuten James jaksoi lakkaamatta naljailla? Mitä äiti ja isä oikeasti ajattelisivat, ja serkut – Fred ja James ja kaikki olivat Rohkelikossa.
        Äkkiä Rosen huomio kiinnittyi vaaleaan mieheen ja poikaan, jotka seisoivat vähän matkan päässä heistä ja muistuttivat vahvasti toisiaan. Pojan katse käväisi Rosessa ja hän rypisti otsaansa. Rose käänsi katseensa ylhäisesti poispäin, mutta katseenvaihto oli kai ehtinyt jo kiinnittää vanhemman miehen huomion, sillä hän nyökkäsi kohti Rosen seuruetta ja patisti poikaansa nousemaan junaan. Rose tunsi, miten hänen korvannipukkansa punehtuivat ja kiitti onneaan siitä, että aamulla oli ollut kiire eikä hän ollut ehtinyt nostaa tummaa tukkaansa poninhännälle. Pojan ilmeessä oli jotain samalla tavalla kummallista kuin Albuksen silloin kerran, kun James oli lukinnut heidät piloillaan Kotikolon luutakaappiin.
       ”Näkemiin, kulta”, äiti sanoi syleillen Rosea. ”Kirjoita heti, kun pääsette perille.”
       ”Hei sitten, Rosie”, isä hyvästeli. ”Äläkä unohda, mitä sanoin Scorpius Malfoysta.”
       Rose nyökkäsi molemmille, vaikkei hänellä ollut edes aavistusta siitä, kuka oli Scorpius Malfoy. Hän kipusi junaan ja nojautui vielä ulos ikkunasta suutelemaan äitiään poskelle. Läpitunkeva vihellys kaikui veturista, juna nytkähti liikkeelle ja Lily juoksi sen vierellä vilkuttaen lähinnä vilkuttamisen ilosta. Kun asema jäi taa ja usvapilvi kaikkosi, Rose ja Albus istuivat viimein pehmeille penkeille.
      ”Tylypahka…” Albus mutisi kuin kokeillakseen sanan sointia.
      ”Täältä me tullaan”, Rose lopetti hymyillen.
      ”Ehdottomasti”, Albus vakuutti.
      Rosen vatsassa kipristi ja hän veti polvensa leukaa vasten. Kuka kumma oli Scorpius Malfoy, ja mitä piti muistaa?
       
A/N: Tiedän, että Rosesta ja Scorpiuksesta on jo kuultu, mutta älkää säikähtäkö. Lupaan yllättää!
« Viimeksi muokattu: 18.12.2014 16:34:40 kirjoittanut zougati »

Lady Evans

  • ***
  • Viestejä: 21
  • piece of my mind
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #1 : 28.12.2009 20:29:19 »
ihana alku, kirjota ehottomasti jatkoa pian!   :)     (sen rakentavampaa ja järkevämpää kommenttia ei ole tulossa ;) )

Ourii

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #2 : 02.01.2010 18:39:21 »
Jatka vain, mä ainakn luen mielenkiinnolla. :)

Rose Scorpius ficit aina kiinnostaa. :)

rrooooosa

  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #3 : 04.01.2010 22:04:38 »
Tää oli ihan kiva, ootan innolla jatkoa :')
<3

MinaVaan

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #4 : 05.01.2010 12:09:06 »
Tässä oli muutama okein loisto kohta mun mielestä, aloin täällä naureskeleen näytölle, vaikka en kyl tiedä oliko niitten tarkoitus olla hauskoja :D
Mut kuitenkin, toi kun Victoiren taikominen ja suuri kummastus :D
Kun George ja Ron naureskeli sen jästi-toppavaatteille :D, ressukka, osaan kyl kuvitella sen tapahtuman.
Ja Ron hämäytteli muita autoilijoita :D

Minä aijon ainakin seurata kuinka yllätät :)

Sevenripsi

  • Sisältä pehmeä
  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #5 : 08.01.2010 02:16:19 »
Vaikuttaa hauskalta! Olen huomannut viime aikoina etsiväni tarkoituksella seuraavasat sukupolvesta kertovia fikkejä, niitä on harmikseni vielä melko vähän. Luulisi, että aihe houkuttelisi kirjoittajia, kun ei tarvitse juurikaan välittää onko joku liian ooc ja millä lailla tapahtumat suhteutuvat kirjan tapahtumiin. Lisäksi nyt on vielä mahdollisuus olla vaikuttamassa siihen millainen mielikuva ihmisille syntyy siitä next generation -maailmasta (ketkä "kuuluvat" yhteen ja millaisia hahmot ovat).  Jatkoa odotellen ;D

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #6 : 09.01.2010 23:09:19 »
Siis jatkoa aivan ehdottomasti!! Tuskin maltan oottaa, miten Rosen käy.

Tulin kattoon tätä osittain siks, et tällä oli tollanen otsikko. En tiiä miks se kiinnitti mun huomion. Ja toinen on se, että tää oli Rose ja Scorpius. Yritän tutustua tähän kolmanteen sukupolveen. On tullu luettuu niin paljon Kelmeistä ja Dramionesta, että nyt on aika siirtyy tähän sukupolveen. :D

Elikkä, tykkäsin tosi paljon. :D Mun täytyy vaan yrittää pysyä mukana siinä, ketkä on kenenkin lapsia. :D

NeitiMusta. Kiittää ja kumartaa.
Ja anelee jatkoa mahollisimman pian. :D

Ai niin.. ja tykkäsin siitä, miten kirjotat. Eli siis kirjotustyylistä :D
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Amaril

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #7 : 18.03.2010 09:52:33 »
Toivottavasti tähän tulee jatkoa. Alku vauikuttaa lupaavalta. Aion ainakin itse seurata tätä.

Toivottavasti tulee pian jatkoa :)

Anne Lee

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #8 : 11.06.2010 18:38:10 »
Vaikuttaa lupaavalta, odotan innolla jatkoa. Toivottavasti sieltä tuleekin sitten jotain yllättävää =D

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #9 : 11.06.2010 23:54:05 »
Kuulosti todellakin lupaavalta. Jatkoa vaan kehiin!  :)

~Hp-Fani4EveR

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #10 : 12.06.2010 01:32:15 »
Juu kuulostaa hyvältä ja kirjoitat mainiosti. Kuvailet todella hyvin ja kaikki on tosi eläväistä, vai miten sen vois sanoa?

Silmät seisoo päässä, joten en ihmettele, ettei kommenttiin tule mitää muuta järkevää kuin seuraava  lause:
Jatkoa mahdollisimman pian!
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Audri

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Varpaat irti hangesta, K-13
« Vastaus #11 : 12.06.2010 18:49:27 »
Avasin tämän hirveällä varauksella, olen nimittäin lukenut aikas paljon next generationia in English, joten mulla on jo selkeät mielikuvat siitä, millaisia noi henkilöt on.. Yksi lemppariparituksistani on kylläkin juuri tuo R/S, siksi ehkä availin (+mielenkiintoinen nimi!).
Hihii, kyllä kannatti kurkistaa tämän, voin sanoa! Aivan ihanaa tekstiä: sujuvaa, hauskaa, raikasta. Hahmot ovat uskottavia, ja juonellisestikin alku on very nice. (: Taidan olla (olen) koukussa jo nyt, eli ehdottomasti seurailen, miten jatkuu. Lisämielenkiintoa tuo kommenttisi siitä, että R/S paritukseen liittyy ylläri... Odotan sitä innolla, tai oikeastaan varsin kauhunsekaisesti! :--D Jotenkin minulla on meinaan sellainen tutina, että saatat hyvinkin järisyttää next generation -maailmaani, ehkäpä ficcisi myötä tietyt, sisäistetyt mielikuvani henkilöistä muuttuvat... O-ou! :D
Yhdeksän kohtaloa, jotka sattuma yhdistää rajusti. Ja kun kaikki eivät selviä törmäyksesestä, kenen on syy?