Kirjoittaja Aihe: Narkomaanina sinusta K-11 (raapale)  (Luettu 1386 kertaa)

Miska Petruska

  • krooninen kusipää
  • ***
  • Viestejä: 296
Narkomaanina sinusta K-11 (raapale)
« : 15.09.2012 01:00:14 »
Kirjoittaja: Miska Petruska
Ikäraja: K-11
Genre: romantiikkaa hippusella angstia
Pairing: Severus/Lily (ainakin omassa päässäni)
Varoitukset: huumeiden maininta
Haasteet: Aakkoshaaste otsikolla

Narkomaanina sinusta

Vuoksesi olen tuhlannut satoja euroja. Vuoksesi olen elänyt aivan sopimattomasti, laittanut elämäni uuteen uskoon.

Vuoksesi olen saanut paheksuvia katseita. ”Tuoko se on, joka elämänsä heitti menemään rakkaudesta?”

Olet amfetamiinini, vapaaehtoisesti päästän sinut sisälleni enkä osaa lopettaa nautintoputkeani ennen kipua ja moraalikrapulaa.

Olet taikasieneni, otan riskejä saadakseni nauttia sinusta vielä vähän enemmän, kauemmin, intensiivisemmin.

Olet kannabikseni, saat minut kadottamaan ajan- ja paikantajuni kokonaan.

Olet nikotiinini, johon koukutuin jo ensimmäisestä savukkeesta ja jota ilman en enää osaisi elää puoltakaan päivää.

Olet kofeiinini, ilman sinua linnoittautuisin peittokasan alle nukkumaan vuosien mittaista untani.

Minulle vihjataan psykiatrien tasolta vieroitushoitoa.

Mutta olla kuivilla sinusta?

Ei ikinä.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015 05:50:08 kirjoittanut Kaapo »

Suklaamurukeksi95

  • Murustaja
  • ***
  • Viestejä: 103
  • "Ganska hurja juttu"
Vs: Narkomaanina sinusta K-13 (raapale)
« Vastaus #1 : 17.10.2012 14:30:21 »
Hmm tämähän menee ihan kaunokirjallisuudesta ;) En tiedä, sanoisinko tätä enää fanfictioniksi, vaikka onhan tuo helposti rinnastettavissa Lilyyn ja Seveen... ??? Joka tapauksessa vertauksesi ovat mainioita ja helposti ymmärrettävissä. Niiden ansiosta teksti ei ole liian sokerinen vaan maailman karuus näkyy selvästi.

Kun kirjoitat tyyliin 'olet jotain', kaksoispisteen käyttö voisi olla kieliopillisesti ehkä parempi. Olet amfetamiini: vapaaehtoisesti
Lainaus
Olet amfetamiinini, vapaaehtoisesti päästän sinut sisälleni enkä osaa lopettaa nautintoputkeani ennen kipua ja moraalikrapulaa.

Kursivointi on tehokas keino korostaa vastausta, joka oli hieno lopetus kokonaisuudelle.
Lainaus
Mutta olla kuivilla sinusta?
 
Ei ikinä.

Tällaisia luen oikein mielelläni, kiitos paljon :D
"I don't understand that reference."

Miska Petruska

  • krooninen kusipää
  • ***
  • Viestejä: 296
Vs: Narkomaanina sinusta K-13 (raapale)
« Vastaus #2 : 26.10.2012 02:07:22 »
Kiitos kommentistasi, Suklaamuru. :3 Tosiaan, en kyllä edes ajatellut, että voisin tämän laittaa toiselle osastolle, jotenkin päässä oli niin vahva visio tästä parista koko ajan.
Kiitos tuosta vinkistä tuon kaksoispisteen kanssa. Vierastan niiden käyttöä, mutta käytän vastaisuudessa rohkeammin. Olen otettu kehuistasi.

Kiitos vielä. ♥