Kirjoittaja Aihe: Weasleyn welhoficit, S  (Luettu 1765 kertaa)

Korppitassu

  • TRoWn jäsen, TTn yp
  • ***
  • Viestejä: 12
  • ^^Fantasian ja Kauhun yhteinen tanssi^^
    • Tuulentoive
Weasleyn welhoficit, S
« : 11.06.2016 10:04:16 »
Osallistuu haasteeseen Kerää kaikki hahmot

Molly Weasley
Ficin nimi : Willasukkia isolla W:llä, jumppereita pienellä j:llä.
Kirjoittaja : Korppitassu
Beta : -
Fandom : Harry Potter
Genre : Komedy
Ikäraja : S
Pairing : Molly/muut Weasleyt
Summary : Miksiköhän Weasleyn lapset saavat joka joulu äitinsä kutoman jumpperin...?
Varoitukset : -

Molly Weasley istui keinutuoliasa samalla kun kuunteli tiskien kolinaa pesualtaassa.
"Noista täytyy tehdä vähän hiljaisempia..." hän mutisi ja heilautti sauvaansa ilmassa. Sitten nainen palasi taas työnsä ääreen.
"Oikein, nurin, oikein, VÄÄRIN! Ei ole totta! Nyt minun täytyy purkaa koko homma ja aloittaa alusta! Voi minua... ja kun joulukin on niin lähellä" , punatukkainen nainen voihki. Sitten hänen päähänsä pälkähti idea. "Entä jos en kutoisikaan niitä kaikkia itse..."

Seuraavana päivänä oli joulun aatonaatto. Kaikki melusivat ja askartelivat koristeita. Arthur joutui olemaan vielä töissä, mutta kaikkien muiden koulu oli jo ohi. Ja pieni Ronald tuolla itki ja parkui. Molly huokaisi ja tömisteli alas.
"Fred! George! Kuinka monta kertaa joudun sanomaan tämän? ALAIKÄISET EIVÄT TAIO KOULUN ULKOPUOLELLA! Olen vaikka kuinka monta kertaa pelännyt että teidät erotetaan koulusta vieläpä ensimmäisenä vuonna! Nyt sauvat tänne ja sassiin! Illalla saatte kuunnella Taikaministeriön räyhääjien ilmoituksia, taas kerran! "
Ron oli lopettanut itkemisen mutta nyt olikin sitten Ginnyn vuoro itkeä.
"Charlie! Laita Ginervalle jotain mitä hän suostuu syömään", Mollie puuskaisi vanhemmalle pojalle joka oli tällä hetkellä kiinni veljensä Billin hiuksissa.
"Ja päästä irti HETI PAIKALLA!" Nainen karjui kyllästyneenä tähän jokapäiväiseen touhuun.
"Missä Percy on?" Tämä mietti mutta ei jaksanut ruveta etsimään poikaansa. Sen sijaan hän meni huoneeseensa tarkastamaan miten kutimet olivat hoitaneet hommansa.

"Äiti, minä en halua vihreitä sukkia", kuului ääni kun Molly avasi huoneensa oven. Tämä kihisi kiukusta ja muuttui helakanpunaiseksi.
"Percy nyt ulos täältä! Ja pidäkin huoli siitä etteivät Fred ja George tuhoa koko taloa!"
Poika ei kuitenkaan lähtenyt.
"Mutta kun minä en halua villasukkia laisinkaan. Jumpperikin olisi parempi", tämä tokaisi. Ennen kuin nainen ehti vastata tähän mitään, Percy oli jo lähtenyt.

"Huoh, nyt olen tehnyt jo kaikille sukat, mutta Percy haluaa jumpperin. Ei auta muu kuin heilauttaa sauvaa ja toivoa että niistä pidetään", Molly sanoi ja otti sauvan käteensä. "Ei kun menoksi."

Seuraavana päivänä oli jouluaatto. Lahjat löytyivät kuusen alta, ja Arthurkin oli kotona. Kun lapset heräsivät, he ryntäsivät heti repimään pakettejaan auki. Ensimmäinen valitus tuli Ronilta.
"Äää, en halua mitään tyhmää villapaitaa! Sukkia voi sentään esittää pitävänsä mutta tämä on ihan kauhea!"

Molly ei kuitenkaan kuullut tätä. Hän oli mennyt huoneeseensa, ja aloitti seuraavan vuoden jumppereiden tekemisen hyvissä ajoin. Käsin. Noissa hän oli nimittäin huomannut pienen ongelman. Puikot olivat kutoneet väärin päin. Nurin, oikein, nurin, oikein.


Tulossa:
Fred Weasley
***
« Viimeksi muokattu: 16.06.2016 21:51:18 kirjoittanut Korppitassu »
Älä koskaan jätä Fantasiaa omaan arvoonsa: kehu sitä yli äyräiden ja kuohuta se reunojen yli

Muistapa vilkaista myös tänne, sekä tänne. Myös tänne kannattaa kurkistaa!

Nava

  • Mostly Harmless
  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Weasleyn welhoficit, S
« Vastaus #1 : 15.06.2016 11:30:35 »
Ihanaa, jouluficci keskellä kesää! Just mitä kaipasin.

Lainaus
"Oikein, nurin, oikein, VÄÄRIN! Ei ole totta! Nyt minun täytyy purkaa koko homma ja aloittaa alusta! Voi minua... ja kun joulukin on niin lähellä" , punatukkainen nainen voihki. Sitten hänen päähänsä pälkähti idea. "Entä jos en kutoisikaan niitä kaikkia itse..."
Nauroin, nimittäin tää oli ihan niin kuin miusta kirjoitettu. :D Ei tarvitse sattua kuin yksi pieni virhe, ja ei kun purkamaan. Ja voi olla, että joskus oon saattanut ostaa osan joululahjasukista markkinoilta, kun on tullut kiirus... :>

Pikkulapsiperheen kiire ja hälinä kuvastui hyvin. Mollylla oli varmasti kova työ paimentaa lapsilaumaa, kun Ginny ja Ron oli vielä niin pieniä, isommat pojat olivat tulleet koulusta, eikä Arthur ollut vielä päässyt lomalle. Oli hauskaa, että pojat ensin valittivat sukista, mutta saivatkin jotain vielä pahempaa tilalle. Joskus kannattais tyytyä siihen, mitä on, nimittäin vaihtamalla ei aina parane. :D Puseroista tulikin sitten perinne, joka toistui joka joulu. Onneksi Molly ei kuullut Ronin valitusta, kun se oli niin rakkaudella tehnyt lapsilleen lahjat. Jäin miettii, minkä takia Molly uhosi, että kaksoset saa illalla räyhääjiä? Eikös se ois sama räyhätä naamakkain, kun saman katon alla olivat?

Pieniä muotoilullisia juttuja oli, jotka pisti silmään. Joissain kohti "tämän" paikalle ois miun mielestä sopinut paremmin "hän", ja Ginevrassa kirjaimet oli kääntynyt väärinpäin. Oliko tän ficin nimi siis Weasleyn welhoficit vai Willasukkia isolla W:llä, jumppereita pienellä j:llä? Jäi epäselväksi, kun toinen luki otsikossa ja toinen ficin alussa.

Oli kiva lukea tällaisesta arkisesta touhuamisesta. Weasleyt, joulu ja neulominen toimii miulle aina. Kiitos! :)
”Puhutaan vain jos on tarpeen.”  – Uppo-Nalle

inukii

  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: Weasleyn welhoficit, S
« Vastaus #2 : 15.06.2016 14:14:13 »
Pidin tästä paljon! Teksti oli sujuvaa, enkä löytänyt muita kirjoitusvirheitäkään kuin juurikin tuon Demuren mainitseman Ginervan. Olisin ehkä kaivannut hieman lisää kuvailua, mutta ei se nyt pahemmin häirinnyt lukiessa. Oli myös mukava yllätys, että Ron ja Ginny olivat vielä noin pieniä, kun alussa automaattisesti ajattelin, että tässä ollaan kirjojen ajassa. Mutta toisaalta niiden aikanahan heillä jo oli jumppereita. :D

Lainaus
Oliko tän ficin nimi siis Weasleyn welhoficit vai Willasukkia isolla W:llä, jumppereita pienellä j:llä?

Tätä myös mietin ja en tiedä kuvittelenko vain omiani, mutta muistan nähneeni tuolla jälkimmäisellä tavalla otsikoidun ficcin joskus finissä, eli miten oletko vaihtanut nimen otsikkoon jälkikäteen? Jos, niin miksi?

Mietin myös, miksi tuossa alussa luki erikseen Molly Weasley ja lopussa Fred Weasley?

Anyways, tää oli oikein mukava ja hauska ficci ja sai kyllä hyvälle tuulelle. Kiitos tästä! :)
« Viimeksi muokattu: 15.06.2016 14:19:00 kirjoittanut inukii »
Maybe it's not about the happy ending. Maybe it's about the story.

Korppitassu

  • TRoWn jäsen, TTn yp
  • ***
  • Viestejä: 12
  • ^^Fantasian ja Kauhun yhteinen tanssi^^
    • Tuulentoive
Vs: Weasleyn welhoficit, S
« Vastaus #3 : 16.06.2016 21:42:20 »
Juuh, kiitokset paljon kumpikin :)

Tuhon yleiseksi vastaukseksi vielä että tähän topiciin tulee kaikista weasleyn perheenjäsenistä yksi raapale tai sellainen, ja ajattelin että se selkeyttäisi jos laitan ne kaikki samaan. Topicin nimi on Weasleyn welhoficit,  ja tuon ensimmäisen raapaleen Willasukkia isolla W : llä, jumppereita pienellä j : llä.  Seuraava raapale on tekeillä Fredistä, siksi tuolla perässä nimi. Sen pitäisi valmistua pian :). Toivottavasti tämä  selkeytti :)
Älä koskaan jätä Fantasiaa omaan arvoonsa: kehu sitä yli äyräiden ja kuohuta se reunojen yli

Muistapa vilkaista myös tänne, sekä tänne. Myös tänne kannattaa kurkistaa!