Mä haluan tulla löpisemään aatoksiani, joskin varoitan että mun suhtautuminen tähän sarjaan on aika kaksipiippuinen. Toisaalta tykkään ja olen seurannut sarjaa todella pitkään, mutta toisaalta varmaan juuri sen takia on myös paljon mistä en pidä ollenkaan. Olen katsonut tuoreimmasta kaudesta vasta osan, joten en ole ihan kärryillä viimeisimmistä käänteistä. Katson nykyään kyseistä sarjaa aika laiskasti, koska musta se on mennyt aivan älyttömäksi ja sitä on venytetty ihan liikaa
Musta tuntuu että nykyään on tosi yleistä pilata sarjat tekemällä niitä liian pitkään, vaikka juonikuviot alkaa olla käytetty ja kaikki jo nähty. TVD:n lisäksi yksi mun lempparisarjoistani eli Supernatural, jota en jaksa enää edes katsoa, on tästä hyvä esimerkki. Mä tykkäsin TVD:n tokasta ja kolmannesta kaudesta, ensimmäinen oli musta liian Twaikkua ja nelonen/vitonen oli vielä suht hyviä, mutta sen jälkeen on musta menty hirmusti alaspäin koko ajan. Kurjaa. TVD on aina ollut mulle vähän guilty pleasure -sarja, koska musta se on aika suht huono nykyään, mutta parin hyvän kauden vuoksi on jäänyt seuraaminen päälle. Toivon, että vielä laatu kohenisi ja olisi hyviä jaksoja! On ikävää pettyä uusiin jaksoihin ja seurata vaan koska pitää silti saada tietää, että mitä tapahtuu. Vuosikausia olen kuitenkin sarjaa seurannut, joten uteliaisuus vie voiton ja koukuttunut olen. Onneksi vieläkin sarjassa on jonkun verran iloisesti yllättäneitä kohtia ja hyviä kuvioita, esim.
spoil Carolinen raskaus ja koko tämä perhekuvio hänen, Alaricin ja tyttöjen kesken.
Mun lempparihahmoja ovat Katherine ja Alaric. Katherinea rakastan yli kaiken, koska mulla on soft spot hiukan pahismaisille naisille, ja Katherinessa vaan on sitä jotain. Kiero, fiksu, häikäilemätön, luonteeltaan ihanan sähäkkä ja vittumainen. Ja ah, niin kuuma. Ja vaikka Katherine olikin pahisasemassa suurimman osan ajasta, niin hänessä oli selkeästi myös pehmeämpi puoli. Katherinen luonne vaan kaikin puolin iskee muhun. Rakastan sitä asennetta ja kieroilua ja vaan yksinkertaisesti kaikkea hahmon habitusta
Plus musta Ninan näyttelytaidot pääsevät parhaiten oikeuksiinsa juuri Katherinen takia. Elena on musta niin "hajuton ja mauton" ja vähän liian luonteeton ja tavishahmo, että varmaan pitäisin Ninaa aika keskinkertaisena näyttelijänä ellei kontrastia olisi antamassa Katherine ja muut doppelgangerit. Nina on niin loistava näyttelijä, että jo heti kun näkee hahmon niin tietää, kummasta on kyse. Kaikki eleet, ilmeet, olemus, tapa puhua yms. on niin erilaisia toisistaan - mutta ei väkinäisen vaan luonnollisen näköisesti. Ikään kuin kyseessä oikeasti olisi eri ihmiset. Ja ei pelkästään se, että katsoja erottaa Katherinen ja Elenan toisistaan helposti, vaan lisäksi esim. senkin että milloin kyseessä on "Elena" eli Katherine matkimassa
Koko sarja on musta loistavaa taidonnäytettä Ninalta.
Alaric taas on musta ihana hahmo ihan muusta syystä, niin jotenkin lämmin ja vahva hahmo. Niin viisas, badass ja lempeä heppu, ja niin oikeudenmukainen ja
hyvis kuin vain voi olla. Vaikka pahis!Alaric vaiheet sarjassa on kyllä kans olleet musta ihania
Klaus on kanssa musta kiinnostava ja todella hyvä hahmo luonteineen ja taustatarinoineen. Itse asiassa tykkään kaikista originalseista tosi paljon. Ketkähän mun vähiten suosikkejani olisivat... Varmaan Stefan, Elena ja Caroline, musta he ovat vähän tylsähköjä enkä oikein välitä mistään tämän yhdistelmän parituksistakaan. Jotenkin liian turvallista, helppoa ja tylsää. Siitä vaan puuttuu se semmoinen säpinä. Toisaalta Stefan ja alkusarjan Elena kyllä sopivat yhteen todella hyvin ja se kävi järkeen ja siinä oli todella paljon hyvää, mutta komppaan
niiina sua sen suhteen, että Elena on muuttunut sarjan aikana niin paljon, että Stefan/Elena vaan ei toimi. Kun taas Damon/Elena musta käy tosi hyvin järkeen ja siinä on sitä jotain. Hahmojen välistä kontrastia ja ihan erilaista paloa ja jännittävyyttä. Elenan muutoksesta kun oli puhe, niin Carolinen muutoksesta pidän kyllä tosi paljon! Hän ei ole muuttunut niin paljoa, mutta todella selkeästi kasvanut ja kehittynyt. Aikuistunut. Hieman eri tavalla hienoa hahmokehitystä.
Sitten haluaisin jutskata hahmojen välisistä suhteista, mutta tähän väliin spoilivaroitus.
Erityisesti inhoan Stefan/Carolinea, musta he eivät sovi yhteen ja heidän parisuhteensa on kirjoitettu sarjaan tosi huonosti ja pinnallisesti, sellaisena ällösiirappisena mukaonnellisuutena kun on pakko olla edes yksi "täydellinen" pari. Musta Alaricin ja Carolinen suhde oli ihanan uusi ja raikas ja mielenkiintoinen, ja tykkään hirmusti heidän perheestään ja tästä juonikuviosta että tytöt päätyivät Carolineen, ja musta oli sääli että tämä uusi ja kiinnostava ja musta toimiva kuvio hajotettiin ihan vaan että saatiin kaksi päähenkilöä yhteen ja romanssi-Stefanille morsmaikku
Stefan/Caroline on musta niin tylsää ja väkisin tehtyä. Etenkin se kosiminen ja yhteen muutto ja lapsien huone oli musta ihan yliällö ja tosi teennäinen kuvio. Bonnien ja Damonin ystävyys taas on mun lempparisuhde koko sarjassa, he sopivat niin hyvin toistensa sydänystäviksi ja heidän suhteensa kulku on musta ihana. Aina kun ruudussa näkyy Bonnien ja Damonin välistä ystävyyttä missään muodossa, niin mä fanityttöilen ihan huolella. Musta se vaan on niin osuva ja hyvä yhdistelmä, ja mä niin näen kuinka luonnollisesti se ystävyys ja side kehittyi. Bonnie/Enzo on musta kanssa aika tylsä, vähän väkinäinen paritus. Tuntuu että tässä sarjassa porukka on todella sisäsiittoista ja väkisinkin pitää änkeä kaikkien välille jotain romantiikkaa ja kuolematonta rakkautta. Sitten kun sitä tosirakkautta on ollut kymmenen kertaa eri ihmisten kanssa ja se on aina muka niin aitoa, niin hommasta alkaa kyllä mennä maku ja paritukset alkavat tuntua tosi teennäisiltä ja ylidramaattisilta. Stefanin ja Damonin suhdetta on musta kans vatvottu jo vähän liikaa. Veljeys ja vahva side ja blaablaa ja kumpi onkaan pahis ja kumpi tekikään kummalle paskasti satoja vuosia sitten ja meh, liian puhkikulutettu teema vieläkin jauhettavaksi.
Apua, miksi tää viesti on niin negatiivinen
Mä siis katson tätä sarjaa ja pidän siitä kyllä, mutta ehkä se alkaa jo olla aika nähty ja väkisin venytetty sarja. Oon todella iloinen siitä, että se loppuu jo. Koska vaikka sarja onkin ollut hyvää viihdettä ja oon tykännyt sitä katsoa, niin musta olisi ollut jo pari kautta sitten aika lopettaa. Viimeisimpien kausien sisältöä olisi voinut tiivistää ja juttuja karsia, tehdä mieluummin yhden hyvän kauden kuin monta keskinkertaista. Innolla odotan, että miten sarja huipentuu ja millaiseen skenaarioon se jää. Odotan viimeisiä jaksoja suuremmalla innolla kuin mitään jaksoja tästä sarjasta pitkään aikaan
Toivottavasti loppu on hyvä ja sellainen, että kaikki tuntuu kolahtavan paikoilleen. Haluaisin kovasti olla tyytyväinen lopetukseen. Odotan siltä paljon.