Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes: Aamu joka ei valjennut [S, Holmes/Watson raapale]  (Luettu 1566 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Aamu joka ei valjennut
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Sherlock Holmes
Tyylilaji: Draama, raapale
Ikäraja: S
Paritus: Holmes/Watson
A/N:  Idearoll-haasteeseen sanalla 55. Vanhuus ja FF50 sanalla 027.Näkö.


Aamu joka ei valjennut

Kun heräsin ensimmäistä kertaa täydessä mustuudessa, en meinannut uskoa että oli aamu. Hamusin pöytälamppuani ja käynnistin sen… mutta mustuus ei lähtenyt. Yritin uudestaan saada sen toimimaan, mutta pimeys pysyi.

”Watson, mitä sinä teet?” Holmesin ääni kuuluu vierestäni ja kuulen hänen nousevan istumaan sängyssä.
”Holmes… minä en näe yhtään mitään!”

Hämärä oli hiipinyt jo pitkän aikaa silmiini. Päivä päivältä olin nähnyt vähemmän.

”Olen hyödytön tohtori, kun en saa pidettyä omaa näköäni kunnossa”, mutisen.

Hän kietoo kätensä ympärilleni.
”John…” hän kuiskaa ja rauhoitun. Ei minulla ole mitään hätää, vaikka en näe. Minulla on hänet.
Kosketan hänen kasvojaan. Tästä lähin näkisin hänet sormillani.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 18:18:13 kirjoittanut jossujb »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Hei ei. Ihanan hirvittävä tai siis semmoinen hieno mutta raastava. Tästä oli aistittavissa se tuska, joka Watsonin sisällä mylläsi.
Silmät ovat kuitenkin lääkärillä hyvin tärkeä väline (vaikka olisi vanhakin ja eläkkeellä) ja en kestä tuota tuskaa... tästä voisi tulkita, että olet onnistunut tässä raapaleessa niin kuin pitääkin. Olet onnistunut herättämään tunteita lukijassa. Ja vau kuinka hienosti olet saanut näin paljon tunnetta näin lyhyeen tekstiin jossa on vain yksinkertaisia sanoja ja lauseita.

Kiitos

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Heipohei,

oon aika samoilla linjoilla Milgian kanssa, tämä oli todella hirvittävä ja raastava hienolla tavalla. Pidin siitä, kuinka olit saanut näin lyhyeen tekstiin ahdettua niin paljon tunnetta ilman että se tuntui täyteenahdeltulta, vaan juuri sopivalta. Watsonin sokeus tuli pahana shokkina, mikä tehosti hyvin tunnelatausta, jossa oli mukana pelkoa tulevaisuudesta, katkeruutta, ahdistusta, onnellisuutta ja rakkautta, kaikkia samassa paketissa.

Mmm, jostain syystä pidin siitä, ettei Sherlock ollut kamalasti esillä. Tietysti näin lyhyessä tekstissä on vaikea ehtiä keskittymään moneen henkilöön yhtä aikaa tai peräjälkeenkään, mutta joka tapauksessa onnistuit hyvin pitämään Watsonin ajatusmaailman yms. tekstin kohteena. Minä-kertojalla oli siinä tietysti oma osansa, mutta vaikka Watson Sherlockia niin paljon rakastaakin, se ei silti kiinnitänyt huomiotaan pelkästään siihen, vain ajatteli sitä sokeutensa kautta (voisin sanoa taiteellisemmin, että se näki sen sokeilla silmillään vain osaksi elämäänsä ilman näkökykyä, mutta en sano, koska se saisi mut kuulostamaan joltain runolliselta nörtiltä, jonka puheista ei saa kukaan mitään selvää). Kysy jos et tajunnut, mitä yritän tässä selittää : D

Tästä naputtaisin, puuttuu ää
Lainaus
omaa näköäni

Tiivistelmä selkokielellä: hieno oli ja tykkäsin tosi paljon, hyvin kirjoitettu ja toimiva kokonaisuus.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Oi voi. Olipas se. Surullinen. Voi Johnia! Menettää nyt näkönsä... Näinkin lyhyeen raapaleeseen olet saanut aika paljon tunnetta mukaan, koska voi, kyllä tästä tuntee sen ahdistuksen, mitä John tilanteessa tuntee. Sitten taas muutaman vikan virkkeen tunnelma oli jo toivekkaampi ja ikään kuin hyväksyvämpi, sillä:

Lainaus
Tästä lähin näkisin hänet sormillani.
Tämä oli jotenkin niin ah. Onneksi Johnilla on Sherlock tukenaan ja apunaan! ♥ Ihana. Toimi tällaisena lyhyenä rykäisynä tosi hyvin. Nimikin oli niin osuva ja koskettava ja hyvä! Kiitos!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman