Kirjoittaja Aihe: She was like a butterfly, Sallittu  (Luettu 2120 kertaa)

Mortti

  • Vieras
She was like a butterfly, Sallittu
« : 15.04.2009 17:25:26 »
alaotsikko:  Osallistuu Kolme ikärajaa -haasteeseen. ( Luna, Sallittu, one-shot )

Title: She was like a butterfly
Author: Mortti
Genre: One-shot ja draama, kun muutkaan eivät sopineet tähän...
Rating: Sallittu
Summary:Tuntui kuin hän voisi minä hetkenä hyvänsä lehahtaa lentoon herkillä siivillään. Aivan kuin tuuli voisi yllättäen napata hänet mennessään.
Disclaimer: Rowling omistaa HP-maailman hahmoineen.
A/N: Eli kuten jo otsikossa sanoin, tämä osallistuu Kolme ikärajaa - haasteeseen. Tämä on ensimmäinen kolmesta Luna ficistäni ja itse pidin tästä. Tämä on Lunan äidin näkökulmasta kuvattu, vain hieman ennen hänen kuolemaansa. Minusta Luna on aina ollut kiinnostava hahmo. Laulun sanoja olen hieman muunnellut tähän sopivaksi ja alkuperäinen kappale on Song for Sophie - Aura.
Kommentteja?

She was like a butterfly

Hän oli niin kaunis. Katselin kuinka valo leikitteli hänen vaaleilla hiuksillaan. Minun pieni tyttöni tuntui kasvavan silmissä. Ja minä halusin nähdä jokaisen hetken hänen elämästään. Halusin olla jokaisen hetken hänen luonaan. Katselin kuinka hän makasi mahallaan nurmikolla, välittämättä siitä, että hänen valkoinen mekkonsa värjääntyi vihreäksi.
Näin kuinka hänen kauniin siniset silmänsä kimaltelivat valon osuessa niihin. Hän näytti tavanomaisen unelmoivalta. Hänen katseensa oli laskettu pieneen kukkaseppeleeseen jota hän näperteli hiljaa hyräillen.
 Hän vaikutti niin pieneltä ja haavoittuvalta. Hän oli kuin perhonen. Tuntui kuin hän voisi minä hetkenä hyvänsä lehahtaa lentoon herkillä siivillään. Aivan kuin tuuli voisi yllättäen napata hänet mennessään. Minusta tuntui, että hän koitti kurotella siivillään ilmaa.
 Ja hänen herkkyytensä sattui minua sydämeen sillä, koska tahansa joku voisi tulla ja katkaista hänen kauniit siipensä poikki. Palauttaa hänet maan synkälle pinnalle. Eikä minun pieni tyttöni saisikaan koskaan lentää. Mutta sitä minä en sallinut. En halunnut pienen perhoseni menettävän siipiään. Ne olivat liian arvokkaat kadotettaviksi.
 Hän nousi viimein seisomaan, katsoi minua unelmoivilla silmillään. Silmillä jotka aina saivat minut tuntemaan itseni niin surulliseksi. Hän tanssahteli tuulen keinuttamana luokseni ja laski kukista tekemänsä seppeleen hiuksiini. Minä kiedoin käteni perhoseni ympärille ja annoin hänen kiivetä syliini. Hän painoi päänsä minun olalleni ja näin hänen katselevan sinistä taivasta.
 “ Äiti “, kuulin hänen kuiskaavan. “ Minä haluan lentää “
 “ Näetkö nuo perhoset? “, kysyin hellästi tyttäreltäni. Hänen katseensa hakeutui kukkien luokse joiden yllä kaunissiipiset perhoset kieppuivat. “ Sinä olet yksi niistä. Sinäkin osaat lentää “
“ Osaanko? “, hän kysyi ilahtuneena ja takertui lujemmin minuun.
“ Osaat “, sanoin hellästi ja silitin hänen hiuksiaan. “ Sinulla on siivet, Luna. Älä anna koskaan kenenkään rikkoa niitä “
 Hän ei sanonut mitään, mutta tunsin hänen nyökkäävän. Suutelin viimeisen kerran hänen hiuksiaan, ennen kuin päästin pienen tyttäreni menemään. Minä annoin tuulen viedä hänet mukanaan.


  She was always like a butterfly,
 in the air I never knew if she was flying or falling
 she was always like a butterfly, in my life.
 I hope she flies,
I hope she flies,
I hope she flies.

« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:08:03 kirjoittanut Pops »

Slytherin

  • Vieras
Vs: She was like a butterfly
« Vastaus #1 : 06.05.2009 17:55:16 »
Olipas suloinen ficci (:
Ja lyhytkin, sillä en olisi jaksanut lukea pitkää :D asiaan.

Kuvailu oli todella suloista. Käytit tosi hyvin ficissä sitä perhos-ideaa ja sen kuvaileminen oli söpöä :3 Eniten pidin tuosta
Lainaus
Tuntui kuin hän voisi minä hetkenä hyvänsä lehahtaa lentoon herkillä siivillään. Aivan kuin tuuli voisi yllättäen napata hänet mennessään. Minusta tuntui, että hän koitti kurotella siivillään ilmaa.
kohdasta, sillä siinä oli niin söpöt ja osuvat kuvailut.

Olipas oudot noi sun "-merkit :D Molemmat menee samaan suuntaan :o Miten sä nyt silleenne sait :D?

Laulu oli hyvin sovitettu ja itse laulukin oli ihana ja herkkä omalla tavallaan. Vaikka en tunnistanut sanaa butterfly laulussa, hänellä oli outo ääntäminen :D

Viimeinen lause oli myös todella hyvä, hyvä lopetus, sillä se liittyi aiheeseen ja teemaan (joo ei oo sama asia :D)

Kokonaisuudessa yllättävän ihana ja "täyttävä" näin lyhyeksi ficiksi, mutta toimiva jos haluaa lukea nopeasti hyvän ficin (:
Kuvailu oli tässä ficissä parasta ja voisi myös mainita osuvat sanavalinnat.

Kiitos lukunautinnosta (:

Mortti

  • Vieras
Vs: She was like a butterfly
« Vastaus #2 : 10.05.2009 14:59:42 »
Slytherin: Oi, kiitoksia!  ;D Mukavaa, että tätäkin kommentoidaan ja ihanaa ( olen ihanaa-sanan liika käyttäjä ), että pidit perhosteemasta. Itse olen aina yhdistänyt Lunan kukkiin ja perhosiin. Minäkin pidin tuosta Auran kappaleesta, mutta et varmaan huomannut, että alkuperäinen kappale meni näin:

Lainaus
She was always like a feather

Mutta minä muunsin sitä hieman tähän, mainitsin siitä muistaakseni alussakin  ;) Kiva kun pidit ja ihanaa kun päätit vielä kommentoidakin (: Kiitos.