Kirjoittaja Aihe: Kadonnut meneisyys, S  (Luettu 2015 kertaa)

Claire Potter

  • ***
  • Viestejä: 25
Kadonnut meneisyys, S
« : 21.05.2009 11:36:04 »
// Alaotsikko: H/F Hr/R D/G Oc/Oc... K-13 Luku 5 on ilmestynyt

Kadonnut Menneisyys
Fandom: Hivenen kliseittä, ei todellakaan  HP DH spoileri, lapsen heitteille jättöä.
Genre: Action, het, romantiikka ja vähän muuta kivaa
Paritukset: Harry/Fleur   Ron/Hermione Ginny/Draco Giselle/Lance Mya/Ricky  Freddie/Minella
Ikäraja: S, Voi nousta // Scarlett muokkasi ikärajan vastaamaan uusia sääntöjä
N/C hahmot kuuluvat J.K Rowlinglille paitsi finin
Oma keksimät lapset
Traileri:
Synkkä Tulevaisuus:
`Teidän lapsillenne  on tehty ennustus ´
`Mitä en varmana  hylkää lapsia ´

Ikäviä Totuuksia:
` En varmana nai tuota ´
Kuolonsyöjät hyökkäävät

Kuusi lasta peitelty menneisyys:
`En tiedä edes itse kuka olen niin että pää kiinni siellä ´

Uusia ystäviä:
`Hei Mya Ja Ricky´
Ooh Kia  Ja Freddie

Rakkautta ja myös vihaa:

Minä rakas rakastan sua Gis
Freddy ja Akane ?
Minella odota
Vihaan Sinua
Vihaan sua saatanan paskiainen ja maailman ison runkku!

Uusia vihollisia:
Uusi pimeyden lordi nousee

Valheiden verho alkaa hajoamaan:
Sinä Kuolonsyöjä ?     
Aina ja ikuisesti
Vanhempanne

Viimein totuus:

Me olemme teidän lapsenne ?
Miksi jätitte meidät?
Luku 1 Rehtorin Kansiliassa
Kiitos, kun pääsitte näin lyhyessä varoitus ajassa. Totesi Albus Dumbledore hyvin
Hellään sävyyn.
No kutsuithan sinä meidät Harry sanoi yllättyneenä. Teetä keksejä Dumbledore
huiski ympäriinsä, kuin mikäkin hullu.
 No asiaan rehtori minä en istu koko päivää kuraverisen, potan Ja kahden köyhän Weasley
kanssa.  Draco Malfoy en hyväksy tuollaista kielen käyttöä muista oppilaista. Dumbledore Sanoi. No asiaa miksi kutsui teidät tänne niin on se professori Purnonomi on tehnyt teidän lapsistanne ennustuksen.  Mitä Harry, Hermione, Ron, Ginny ja Draco huusivat yhteen ääneen.
Siis lapsille on tehty ennustus Dumledore sanoi.
Mutta miksi Ron ja Ginny Ärjyivät tai Ginny
oikeastaan kiljui. No varmuuden vuoksi ja te kaikki  saate kaksi lasta.
Ron ja Hermione Weasley tulkaa tänne olkaa hyvä. Samoin Ginny ja Draco Malfoy tänne
olkaa hyvä. Silloin Ginny ja Draco huusivat yhtä aikaa En varmana nai tuota. Kenet minä nain Harry kysyi huolestuneena.
Aivan Harry hyvä, kun muistit Neiti
Delacour Tulisitko tänne. Dumbledore sanoi ja kaikki kääntyivät katsomaan Fleuria.
Harry ja Fleur Potter tulisitteko Tänne.
 Epäreilua Harry sai sexyimän tytön Draco ja Ron sanoivat. Ginny tahdotko ottaa Dracon  Aviomieheksesi ja toiste päin. Dumledore sanoi. Sama kysymys kaikille Dumledore Huusi kaikki sanoivat automaattisesti kyllä.
Silloin kuului Kova Pamahdus ja Dumledore sanoi nyt teidän pitäisi alkaa hommata lapsia.
Ehkäisy on sitten kielletty kaikilta paitsi Dracolta ja Ginnyltä. Pian Dumledore hyppäsi 
 ikkunasta luutien niin että helmat paukkuivat.
Muut tuijottivat ihmeissään kuin puulla päähän lyödyt.   
 
Luku 2  4 Vuotta Myöhemmin
Harry ? Niin Hermy ?
Kuolonsyöjät hyökkäsivät ja meidän on aika jättää lapset. 
Mitä nehän on vasta vaipoissa ei niitä voi jättää !
Harry vaikka Volde kuoli nyt on aika

Luku 3 10 vuotta myöhemmin
Gis odota !!!
Tule jo ei ole koko päivää aikaa Lanc meidän pitäis olla jo olla Minen luona !
Sanoi kuvakaunis veela kuuman Japanin auringon alla. Tytöllä, oli platinan väriset hiukset, lumenvalkea iho, smaragdin väriset silmät yllän hänellä, oli musta toppi revityt farkut ja pitkät mustat saappaat.
 Lanc Lance  maa kutsuu huhuili huolestunut
Giselle. Pian paikalle ilmestyi Minella, joka sattui olemaan Gisellen paras ystävä.
No pitäisi lähteä ostamaan ensi vuoden kirjat.
Että mennäkö? Selvä se .
Pian kolmikko huomasi lelu auton, joka, oli
Porttiavain. Pian ystävykset tarttuivat porttiavaimeen ja oli tuossa tuokiossa viistokujalla. Pian heitä vastaan tuli Freddie Weasley, joka virnisti paha entisesti. Kas mitäs täältä löytyy lupun ( Luihuis Puuskupuh)
 jäsenet Punapäinen Freddie Virnisti oma hyväisesti. Pää kiinni Freddie !
Nähdään Luput ! hyvää päivän jatkoa Weastly.
Sitä samaa pyhä trio !
Ai moi Kia!
Mo moi Minnella pieni Kia Weasley kuiskasi.
 
 Luku 4 Viistokujalla tapahtuu
Öhöm min kuka tämä Kia on ?
Ai Gis tämä on Kia hän aloittaa tänä vuonna.
Hei Kia minä olen Giselle mutta voit sanoa Gis tuo kundi on Lance tai Lanc miten haluat.
Moi minä olen Kia Weasley .
Mennäkö  Olivandersille vai, onko sinulla jo sauva ? On Mutta Minella eikö isäsi ostanut jo teille koulutarvikkeet ? Ööh joo mutta mennään teelle.
 Gisellen pov
No kun pääsimme en jaksanut kuunnella heidän keskusteluaan katselin ympärilleni ja
Katselin ympärilläni olevia perheitä kateellisesti. Mutta pian kuului kova kolina ja astioiden pauke ja tunsin jotain kuumaa jaloillani siinä meni teet totesin ja tarjoilija, oli Aivan punainen. hän pahoitteli mutta sanoi että ei ole hätää ja pyysin häntä menemään.
Lanc, oli niin järkyttynyt että, oli tiputtanut kakkunsa Minen päälle. Se selitti, miksi Minnellan tukka, oli veren punainen.
Päästyämme kahvilta vastaamme tuli koulun
Söpöläis pari Mya ja Ricky he olivat käsittääkseni olleet yhdessä ekasta vuodesta lähtien.  Moi Mya ja Ricky ! Ai hei Gis !

Luku 5 Mya ja Ricky
Moi mitä meidän söpöläiset ?
No hyvää tässä mä ja Rick tultiin ostoksille sanoi musta kiharahiuksinen, sinisilmäinen tyttö pinkki mekko ja hänen vieressään oli poika jolla, oli ruskeanhiukset, ruskeasilmät ja silmälasit suoraan 80 luvulta, päällään hänellä vihreä t-paita ja farkut. Mutta Gis katsoi huolestuneena tyttöä, joka vilkuili täynnä olevalle kadulle sekä kiviseen maahan. No meidän pitäisi mennä ei vielä poika sanoi ja vilkaisi tyttöystävänsä, joka mulkoili hänelle
mennäänkö  kolmen luudanvarteen ?
Mennään sanoi iloinen Kia. Pian nelikko, oli
Kolmessa luudanvarressa jossa, oli paljon velhoja kaikkialla, oli keltaista, ruskeaa ja oranssia syksyn kunniaksi. Nelikko istui syrjäisimpään pöytään moni tuijotti heitä uteliaasti mutta Myan mulkoilu riitti ilmaisemaan että ei tarvitse tuijottaa. Pian paikalle osui Tom. No mitä saisi olla Tom kysyi iloisesti. No kolme kahvia ja yks mehu.
Muuta ? ei tarvitse sanoi Lance. Mitäs tehän ote korpinkynnessä ? Joo kolmannella vuosikurssilla, kun koulu alkaa. Anteeksi minun pitää mennä vessan tyttö sanoi ja juoksi saman tien vessan selvästi ahdistuneesti ja pian vessassa hän katsoi käteensä jossa poltti punainen lohikäärme. Pian hän vilkaisi ympärilleen mustaan vessan jossa oli kahdeksan koppia, orkideaoja ja kuusi käsien pesuallasta pian hän kuuli askeilta oven suusta hän peitti kätensä ja meni ensimmäiseen koppiin ja kuiskasi hiljaa punaisten lohikäärmeiden on aika kohdata.


« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 14:26:53 kirjoittanut Scarlett »
H/D H/Hr H/C B/E B/Em T/G On Parhaat parit

Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Kadonnut meneisyys
« Vastaus #1 : 21.05.2009 12:20:51 »
Oletko ennen kirjoittanut fikkejä? Tämä fic on vielä aika vaiheessa, mutta jos olet aloittelija, se on ymmärrettävää. Haluaisin auttaa sinua tällä kommentilla, joten toivon, että luet tämän ajatuksella ja kehittyisit. Luultavasti saamme hiottua sinusta oikeian kirjoittajatimantin! Juoni ainakin on nimittäin (mielestäni) hyvinkin omaperäinen, eli jos saat oikeinkirjoituksen haltuun, tästä fikistä tulee varmasti oikein upea! :D


Jo alkutiedot -vaikka löytyvätkin- ovat sekavat, enkä meinannut ymmärtää niitä. Joten kannattaa muoksia niitä selvempään ulkoasuun, jotta meille vähä-älyisimmillekin paljastuu kaikki :). N/C  osa aukesi minulle kaikkein huonoiten. Mikä on N/C? Jos sillä meinataan author's notea (noinhan se menee??), se lyhennetään  A/N, eli kyseessä on siis kirjoittajan sana, jossa kerrotaan esim. miten fikki syntyi, miksi se haluttiin kirjoittaa tai vaikka huomautetaan, että fikki todellakin on AU, eli ei seuraa kirjan juonta. Sillä AU:han tämä on.

Ja traileri... Traileri olisi varmasti hyvin mielenkiintoinen, mikäli saisin siitä paremmin selvää. Kannattaa vähän ehostaa sen ulkomuotoa, jotta tulevat lukijatkin ymmärtävät millainen fikki on kyseessä.
Yritin vajavaisilla taidoillani korjata pätkän, jotta saisit vähän helpotusta muokkaukseen. Korjaukseni on tuossa alapuolella, voit ottaa mallia siitä, jos haluat.
----
Synkkä tulevaisuus:
"Teidän lapsillenne  on tehty ennustus."

"Mitä! En varmana hylkää lapsia!"

Ikäviä totuuksia:
"En varmana nai tuota!"

"Kuolonsyöjät hyökkäävät..." (Jos tämä on repliikki...)

Kuusi lasta peitelty menneisyys: (??)
"En tiedä edes itse, kuka olen, joten pää kiinni siellä!"

---

jotenkin noin. Muutin osaa kohtaa, jotta asia selventyisi.

Ensimmäinen luku. Siitä voi sanoa kaksi asiaa suurella huutomerkillä ja etsintäkuulutettu-tekstillä: Vuorosanat ja kuvailu!

Vuorosanoja ei kannata kirjoittaa noin, koska ne hukkuvat muun tekstin sekaan, eikä niistä silloin saa kunnon iloa irti. Pienoisella kahlaamisella ymmärsin kyllä niiden hienouden, mutta jotta se olisi helpompaa, haluaisin neuvoa sinulle vuorosanojen kirjoittamisen lainausmerkeillä.

Lainaus
Kiitos, kun pääsitte näin lyhyessä varoitus ajassa. Totesi Albus Dumbledore hyvin
Hellään sävyyn.
No kutsuithan sinä meidät Harry sanoi yllättyneenä. Teetä keksejä Dumbledore
huiski ympäriinsä, kuin mikäkin hullu.
 No asiaan rehtori minä en istu koko päivää kuraverisen, potan Ja kahden köyhän Weasley
kanssa.  Draco Malfoy en hyväksy tuollaista kielen käyttöä muista oppilaista. Dumbledore Sanoi. No asiaa miksi kutsui teidät tänne niin on se professori Purnonomi on tehnyt teidän lapsistanne ennustuksen.  Mitä Harry, Hermione, Ron, Ginny ja Draco huusivat yhteen ääneen.


Ei siis näin! Vaan näin, esimerkiksi. Lainausmerkkien lisäksi voi käyttää myös vuorosanaviivaa, mutta itse hallitsen paremmin lainausmerkit, joten neuvon niitä. Taaskin muutin jonkin asian ilmaisujärjestystä tai sanajärjestystä, koska esim. No, ja asiaan! sanoja käytettiin niin paljon, että siinä menee jo lukukerralla pää pyörälle. Asioita kun voi ja kannattaa ilmaista monella tapaa, jotta teksti olisi elävämpää. Sinne olen siis lisännyt hieman omia ehdotuksiani.

"Kiitos, kun pääsitte näin lyhyessä varoitus ajassa", totesi Albus Dumbledore hyvin
hellään sävyyn.
"No, sinähän kutsuit meidät!" Harry sanoi yllättyneenä.
"Teetä, keksejä?" Dumbledore kysyi ja huiski ympäriinsä kuin mikäkin hullu työntäen teetarjotinta nuorempia kohti.
"Asiaan, rehtori, minä en istu koko päivää kuraverisen, Potan (sehän on haukkumanimi!) ja kahden köyhän Weasleyn kanssa!"
"Draco Malfoy, en hyväksy tuollaista kielenkäyttöä muista oppilaista!" Dumbledore moitti. "No, asiaan. Miksi kutsuin teidät tänne? Syy siihen on se, että professori Punurmio on tehnyt teidän lapsistanne ennustuksen."
"Mitä?" Harry, Hermione, Ron, Ginny ja Draco huusivat yhteen ääneen järkyttyneinä. Ginny purskautti teet suustaan ja Harry takoi Ronia selkään, koska toinen oli tukehtumaisillaan suklaakeksiin.

Merkitsin punaisella huomioitavat korjaamani kohdat. Pilkku tulee lainausmerkkien ulkopuolelle, ja sen jälkeen lause jatkuu pienellä, kuten ensimmäisessä vuorosanassa näkyy. Huuto- ja kysymysmerkin jälkeen (nämä merkit tulevat pisteen (.) kanssa lainausmerkkien sisälle!) lause jatkuu myöskin pienellä, mikäli oikein muistan. Eli esim.:

"Mitä?" huudahti Harry.

"Ette ole tosissanne, rehtori!" Hermione uskalsi väittää.

huudahti- verbi tulee pienellä, mutta Hermione-nimi isolla. Pisteen jälkeen taas mennään näin:

Ron sanoi: "Professori huijaa meitä." Jopa Draco nyökkäili olevansa samaa mieltä.

Viimeisestä en ole niin varma kuin muista, mutta noin se taitaa mennä.


Ja aikahyppäykset olivat ikäviä, niissä ei meinannut keskivertolukija pysyä perässä! Ja katsopas tarkasti sitä kakkoslukua. Siinä on neljä riviä ja aikahyppäys, yhdistelmänä se toimii hieman huonosti. Voisit vähän kuvailla tuota luvun tapahtumaa, jotta se olisi jännittävämpi.

Mietin, että oletko aloittanut fikin niin suuren innostuksen vallassa, että olet unohtanut yhden asian. Ja se on, että vaikka sinä tiedätkin, kuinka epätoivoinen Hermione on kakkosluvussa ollut ja minkä värinen paita Harrylla on siinä päällä, me emme tiedä sitä. Vaikka haluaisimmekin, sillä se juuri olisi sitä kuvailua, joka on nautittavaa ja josta lukijat usein pitävät. Ja jos olet ollut niin innoissasi, ettet ole ehtinyt oikein miettiä lukijoiden kyvyttömyyttä tietää kirjoittamattomia asioita, niin se kielii onneksi myös siitä, että sinulla on todella mehukas idea! Se vain tulisi hieman upeammin esille, jos malttaisit kuvailla asioita. Lukijat lukevat mieluusti pitkiä lukuja, ja niihin kannattaa panostaa ajan kanssa, sillä upean luvun kanssa lukijat jaksavat odottaa pitkänkin tauon yli seuraavaa lukua.
 
Kannattaisi siis rakentaa jo tietämiesi kohtausten ympärille jotain, jotta fikki todella olisi fikki eikä vain kasa irtonaisia kohtauksia. Meillä ei ole hajuakaan lapsien menneisyydestä, eikä siitä miten he toisensa tuntevat, vaikka se saattaa olla todella tärkeää tulevaisuuden kannalta.  Tietenkin asiat saattavat selviytyä ensi luvuissakin, mutta pienoinen pohjustus olisi paikalleen, ettemme heti saa suurta tietoiskua niskaamme. Sekin on yksi asia, joka helposti sekoittaa lukijan ;)

Ja tuli mieleen, että jos Mya ja Ricky ovat ollet yhdessä ekasta vuodesta lähtien, he ovat aloittaneet seurustelun yksitoistavuotiaina! Seurustelevatko niin nuoret oikeasti? En voi uskoa sitä ;D
 
Jos haluat kirjoittaa tätä fikkiä, niin kuin luultavasti haluat, niin yritä muistaa, että lukijatkin haluavat lukea tätä fikkiä. Jos haluat auttaa lukijoita, niin kannattaa hieman korjailla jo ilmestyneitä lukuja ja panostaa tuleviin lukuihin oikein kunnolla! Tässä fikissä on jonkin verran korjailtavaa, mutta eipä kukaan ole seppä syntyessään!

Jos itseluottamuksesi on pohjamudissa, etkä usko pystyväsi hienoon suoritukseen yksin (kyllä pystyt, varmasti ;) ), voit etsiä myös betan itsellesi täältä Finistä. Hän auttaa kieliopin kanssa ja auttaa, jos inspiraatio on hukassa.

Toivottavasti ilmaisin itseäni selvästi, sillä todella uskon sinun kehittyvän. Tästä fikistä tulee pienellä työstöllä oikein hyvä!

//Lukihäiriö on ihan ymmärrettävä syy, ja hienoa, että kirjoitat siitä huolimatta. Ikävää, että betasi lopetti, mutta ainahan voit etsiä uuden. Eiköhän joku suostu, finiläiset ainakin ovat sen verran mukavaa porukkaa!

//ja muoksin kommenttini uuteen uskoon, jotta siitä saisi paremmin selkoa. Jos siis vielä jaksat jaarituksiani, voit lukea sen uudelleen :)
« Viimeksi muokattu: 21.05.2009 16:59:36 kirjoittanut Ansku-Ransku »
Ava by raitakarkki.

Claire Potter

  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Kadonnut meneisyys
« Vastaus #2 : 21.05.2009 13:32:56 »
Pyydän anteeksi kirjoitus virheit mut ne on pääasias mun lukihäiriö syytä :(  ja sen takia et beta otti loparit  >:( kutta kiitos komentista
« Viimeksi muokattu: 21.05.2009 17:27:33 kirjoittanut Claire Potter »
H/D H/Hr H/C B/E B/Em T/G On Parhaat parit