Kirjoittaja Aihe: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione  (Luettu 4551 kertaa)

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Kirjoittaja: Dria
Beta: -
Ikäraja: K-11

Genre: Synkistelyä ja draamaa
Pari: Hermione/Millicent, Hermione/Ron
Disclaimer: HP universumi ei ole minun ja lyriikat kuuluvat 51 koodille.
Haasteet: Rare 10, OTS 20 (Femme), Kovanonnenpyörä, Hahmokeräys (Millicent)

A/N: Kovanonnenpyörä arpoi Milly/Hermionea enkä pitkään aikaan keksinyt mitään. Inspiraatio iski yhtäkkiä, kun kuulin laulun, josta sain idean. Se oli ”Mustat sydämet” ja esittäjä 51 koodia. Minusta tämä on oikeastaan aika ahdistava ficci.


Meitä sitoo sanomaton lupaus,
Josta me puhutaan vain vaieten.


Ei ensimmäistä unohda



Millicent katsoi ruskeahiuksista tyttöä, jonka poskia tahrasivat kyyneleet. Varkain suupieleen painettu suudelma maistui katkeralta, koska molemmat tiesivät sen olevan viimeinen. Toivoton tilanne ei estänyt Millicentiä yrittämästä. Kenties, vain kenties, Hermione ei särkisi heidän haurasta sopimustaan jäähileiksi, jotka karkaisivat tuulen mukana Tylypahkan maille.

”Hermione”, luihuistyttö kuiskasi arasti ja värähti pöllötornin koleuden pistäessä kaavun läpi luihin asti. Vielä ei ollut liian myöhäistä, mitään ei ollut sanottu.

”Olen pahoillani, Millie”, Hermione nyyhkytti ja otti askeleen taaksepäin. Kohti linnan käytäviä, pois luihuistytön maailmasta. ”Rakastan häntä liikaa.”

”Olet  tosissasi”, Millicent totesi hämmentyneenä enemmän itselleen kuin Hermionelle tai uneliaalle pöllöyleisölle. ”Aiot jättää minut, koska kaikki odottavat, että rohkelikon mallioppilas nai pojan, joka ei edes tiedä, mitä tuntee sinua kohtaan. Valitset unikuvan todellisuuden sijaan.”

”Mikä on todellista, Millie?” Hermione huokaisi epätoivoisesti ja muutama kyynel karkasi silmäkulmista sotkien huolellisen ja huomaamattoman meikin.

Luihuistyttö katsoi hänen ruskeisiin silmiinsä vakavana. ”Minä olen.”

Millicent ei halunnut uskoa korviaan. Kuinka monesti Hermione oli itkenyt Weasleyn vuoksi, ja Millicent oli ollut paikalla punapään sijaan ja pyyhkinyt kyyneleet? Entä haarniskan katseen alla kuiskatut hellät sanat tai pölyisissä salakäytävissä sekä hämärillä käytävillä vaihdetut suudelmat?

Ilmeisesti ne eivät olleet merkinneet mitään Hermionelle. Millicent oli kuvitellut tupaennakkoluulot vain valheiksi, mutta sillä hetkellä hän oli varma, että luihuisten tuvassa kulkevat tarinat rohkelikoista oli totta. Lajitteluhatun mainostama lojaalius koski vain punaiseen ja kultaan pukeutuvia. Eivät hopeaa ja vihreää suosivat kuuluneet samaan maailmaan.

Millicent ei jäänyt odottamaan vastausta, jonka tiesi jo. Hän käveli rauhallisesti tytön ohi ja kuunteli tämän katkonaisia nyyhkäyksiä ja omia askeliaan, jotka kimpoilivat surullisesti kiviseinistä. Millicent ei itkenyt, ei nyt, ei koskaan.


Maatessaan sängyllään tunteja myöhemmin Millicent päätti, ettei uskoisi tulevaisuudessa rohkelikon antamaan lupauksen. Ei hän ollut kuvitellut, että he eläisivät elämänsä yhdessä ja onnellisesti loppuun asti, mutta Weasleylle häviäminen kirveli. Miksi Hermione ei ollut uskonut häntä, kun hän oli sanonut, ettei Ron ollut kelvollinen?


Vielä jonakin päivänä sinäkin
Myönnät itselles:
On kaikki mennyt pieleen.


Hermione katsoi sohvalla kuorsaavaa miestä ja tämän vieressä tuhisevaa Rosea. Hiljaisina hetkinä epävarmuus iski, ja hän mietti, oliko sittenkään valinnut oikein. He olivat muiden silmissä unelmaperhe. Menestyvä kirjailija ja aurori, minkä lisäksi he olivat yhdessä Harryn kanssa pelastaneet velhomaailman. Media oli onnistuneesti unohtanut, että sodassa Voldemortia vastaan oli ollut monia muitakin todella tärkeitä henkilöitä.

Vaikka Weasleyn suku oli vaurastunut ja kohonnut arvoasteikolla, oli turha toivoa, että vanhat velhosuvut hyväksyivät heidät. Toisaalta, Hermione ei enää kuullut puhdasveristen sanovan, että oli parempi olla kuraverta kuin Weasley.

Ron murahti unissaan. Miehen parta oli ajamatta ja muutaman päivän vanha sänki näytti naurettavalta. Silmien alla oli mustat varjot, sillä Rose ei ollut antanut vanhempiensa nukkua yhtämittaisesti edes kolmea tuntia.

Hermione ei ollut koskaan maininnut Millicentin syytöstä, että Hermione valitsi Ronin, koska niin odotettiin käyvän. Hän ei ollut koskaan edes maininnut luihuistyttöä, vaikka ajatteli tätä usein. Hermione oli usein palannut menneisyyteen, tuolle ruumiiden täyttämälle nurmelle. Harryn karkotaseet –huuto kaikui yhä korvissa, kun Voldemortin ruumis tömähti maahan. Hetken oli hiljaista, ja seuraavaksi huudot täyttivät koko linnan.

Miten maailma olisi muuttunut, jos hän olisi niinä sekasortoisina minuutteina etsinyt Millien ja pyytänyt – rukoillut – toista mahdollisuutta? Jos hän olisi kävellyt Suureen saliin puristaen luihuistytön kättä ja verhoutunut tämän rakkauteen juhlahumussa, kun kukaan ei kaivannut häntä? Myöhemmin hän olisi punonut kukkia Millien hiuksiin keväisellä niityllä ennen kun olisi esittänyt kysymyksen, joka kietoisi heidän elämänsä yhteen.

Sanottiin, että ensimmäistä ei unohtanut koskaan, ja Hermione oli usein miettinyt, muisteliko Millicent häntä. Kenties luihuistyttö vihasi häntä ja kirosi hänen nimeään. Luultavammin Millicent ei edes muistanut häntä.

Hermione katsoi Roniin ärtyneesti. Päätä särki univajeen vuoksi ja hän oli varma, että Rose heräisi samaa aikaa Ronin kanssa, jolloin hän ei voisi mennä nukkumaan, koska Ron ei osannut vahtia Rosea.  Joskus oli ihanaa paeta menneisyyteen, jolloin hänellä ei ollut sivistymätöntä moukkaa aviomiehenä taikka rääkyvää lasta hoidettavana.

Vaikka Hermione rakasti heitä, väsyneenä oli helppo unohtaa se, ja vihata miestä, joka ei ollutkaan satujen prinssi. Unikuva, kuten Millicent oli sanonut, harhaa. Ja lasta, joka oli sitonut hänet lopullisesti mieheen.

Hermione käveli keittiöön, istui tuolille ja nosti jalatkin tuolille. Hän käpertyi kerälle ja itki lohduttomasti. Hän itki sitä, ettei enää jaksanut. Ei Rosea, unettomia öitä, Ronia. Hän itki Millicentiä, mahdollisuutta, jonka hän oli heittänyt pois.

On kaikki mennyt pieleen.
Vielä jonakin päivänä sinäkin
Hautaat mustat sydämet
Syvälle mieleen.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012 20:53:44 kirjoittanut Dria »
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11
« Vastaus #1 : 26.09.2011 17:24:36 »
Ahdistavasta ja surullisesta tunnelmastaan huolimatta äärimmäisen kaunis tarina tämän hetkisestä OTP-femmeparista. Se, että ficcisi on uskollinen kirjoille, tuo lisäbonusta, vaikka kuinka aina haaveilen onnellisista lopuista.  ::)

Otsikko on onnistunut, se ei paljasta liikaa lopusta, vaikka onkin sen ydin. Tuon otsikon kun voi tulkita monella tavalla. Hahmot ovat kaikki niin omia itsejään, että aloin uskoa tämän olevan osa kirjoja, niitä poistettuja kohtauksia. Siihen voi tietysti vaikuttaa se, että toivoisin Millien ja Hermionen välille suhteen, kun omasta mielestäni sellaisen voisi hyvin lukea rivien välistä kirjoissa. (Kakkoskirjan kaksintaistelukerhon paini kohtaus ja kissankarva episoidin jälkeen Hermione menee ja ostaa heti seuraavana syksynä itselleen kissan, ilmiselvä viittaus johonkin elämää suurempaan. Luulisi sen liemionnettomuuden jälkeen karttavan kissoja lopun elämää;)

Käytit kauniita kielikuvia "särkisi heidän haurasta sopimustaan jäähileiksi", "uneliaalle pöllöyleisölle", "kimpoilivat surullisesti kiviseinistä" ja "verhoutunut tämän rakkauteen". Niiden seassa on ficeissä harvemmin nähtyä aitoa arkirealismia, jota ei ole yritetty kaunistella tai ihannoida. Nuo molemmat samassa tarinassa sekoitettuna kirjoista tuttuun tunnelmaan onnistuneesti on hieno saavutus, jolle on pakko nostaa hattua etenkin, kun lopputulos on luonteva, eikä pakotetun oloinen tai tekotaiteellinen. Tyylisi koukutti tehokkaasti.

Mulla oli kauheasti asioita, joita halusin palautteessa mainita, kun olen tämän varmaan jo viiteen kertaan lukenut, mutta en tietenkään muista niitä nyt tätä kirjoittaessa. Tyypillistä.

Pääasia on kuitenkin se, että ficcisi on erinomainen niin tarinaltaan kuin tyyliltään ja rakastan sitä. Enkä kertakaikkiaan ymmärrä, miksi tätä ei ole kukaan aiemmin kommentoinut ???

Minä kuitenkin kiitän surullisen suloisesta ja hienosta lukukokemuksesta. Kiitos  :-*

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11
« Vastaus #2 : 26.09.2011 20:09:04 »
koiranruusu mietin varmaan viisi minuuttia uskallanko lukea kommenttisi. Olen erittäin helpottunut, että pidit tästä. Sitten totesin, etten osaa vastata tähän mitään järkevää. Canonissa tykkään pysytellä, mikäli se on mahdollista ja vaikka itse pidän onnellisista lopuista, en vain osaa kirjoittaa niitä. Yleensä femme on minulle se angst-paritustyyli. Valitettavasti (?) tämä ei ole kirjoista.

Hahmojen pysyminen omina itsenään ja realistisuus ovat aika tärkeitä minulle. Etenkin olen iloinen, kun tykkäsit arkirealismista, jonka kirjoittaminen on aina yhtä hauska haaste. Kielikuvia olen yleensä pyrkinyt välttelemään, mutta ilmeisesti muutama eksyi joukkoon.  ;D

Ja ei niitä kommentoitavia asioita ikinä tunnu muistavan, kun aloittaa kommentin. Se tuntuu olevan jokin universaali sääntö.

Ai niin, Hermione hankki selvästi kissan, koska halusi tutustua Millieen.  :D
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Tundra

  • ***
  • Viestejä: 585
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #3 : 03.10.2011 11:49:29 »
Onhan tässä aika kliseinen ja käytetty idea, joku pakenee arkea ja kaipailee nuoruuden rakkauden perään, mutta ei musta silti tuntunut, että olisin lukenut tämän eri muodossa miljoonia kertoja aikaisemminkin tai että tämä olisi siksi ollut jotenkin tylsä. Jokainen kirjoittaja tuo kuitenkin tekstiin aina jotakin omaa ja samastakin ideasta saa tosi erilaisia juttuja. En tiedä mikä tässä on, että ajauduin lukemaan Harry/Ginny -kulissiavioliittoficin ja tämän peräkkäin - ehkä se, etten yhtään tykkää Rowlingin kirjoittamista parituksista? ;D Ron ja Hermione nyt tosin on yhdessä paljon söpiksempiä kuin Harry ja Ginny, mutta silti jotenkin ärsyttävän lässy valinta. Siksi tykkäsin, miten tässä pysyttiin mukana kirjan juonikulussa, mutta ikään kuin näytettiin juttuja, mihin kirjoissa ei puututtu. Mentiin kulissien taa.

Tää oli tavallaan tosi söpö, vaikka en tiedä, onko se väärin sanoa tällaisesta fikistä. Ehkä mä vaan oon tottunut lukemaan sellaista mättöangstia, että tämä tuntui tosi kevyeltä. Ei mässäilty sillä onnettomuudella, vaikka tunnelma hyvin välittyikin. Ja jotenkin sun kirjoitustyyli saa synkistelyn keskelläkin aikaan sellaisia aww-reaktioita, esimerkiksi juuri toi aiemmassakin kommentissa mainittu unelias pöllöyleisö, voi hellanlettas. Mun mielestä oli myös jotenkin tosi herttaista, miten Millicent jatkaa yrittämistä, yrittää ja yrittää, niin kuin kunnon kunnianhimoisen luihuisen kuuluukin. Ja sitten kuitenkin tyttö tajuaa, missä vaiheessa luovuttaa ja vaan kävelee pois tarpeeksi ajoissa menettämättä kasvojaan. Mulla ei ole mitään kunnon kuvaa Millicentin luonteesta, mutta ainakin tällainen Millicent vetosi muhun. Loppuun asti luihuinen, mutta se ei kuitenkaan selvästi tarkoita, etteikö luihuinenkin voisi rakastaa. Toimi ehdottomasti.

Tykkäsin myös siitä tupaerottelusta, joka tässä oli: että rohkelikkojen lojaalius koskee vain oman tuvan jäseniä. Osuvaa, ja samalla osittain ironistakin, kun mä kuvittelisin nimenomaan Hermionen olevan sellainen ihminen, joka pyrkisi lieventämään tupastereotypioita. Vaan eipä onnistunut.

Hermionekin oli mun mielestä tässä IC. Tuolla tavalla luulisinkin tytön toimivan, eikö Hermione aina pyri täydellisyyteen? Ron aviomiehenä ja pari lasta on sitä mitä kaikki aina odottivat, joten sen Hermione tekee. Ja stten tässä nähdään myös, miten tyttö kuitenkin kärsii valinnoistaan, vaan ei lähde. Musta oli hyvä, että tekstissä oli mainittu Hermionen rakastavan aviomiestään ja lastaan, koska muuten tästä olisi tullut sellainen liian katkera tunnelma, koska jossain vaiheessa Hermione kuvaili aviomiestään sivistymättömäksi ja sanottiin jotain rääkyvästä lapsestakin. Jotenkin kans tuo maininta siitä, miten Ronin parin päivän sänki näytti Hermionen mielestä naurettavalta, toi esille Hermionen ajatusmaailmaa: aika moneissa fikeissä (ja leffoissa ja ihan kaikkialla...) kun kuvaillaan huoletonta sänkeä seksikkääksi. Mutta ei, Hermione inhoaa arkea eikä nää siinä mitään glamouria.

Jeps, ehkä mä olen näiltä osin sanottavani sanonut. Mainitsen kuitenkin vielä uudestaan, että eniten nautin tässä nimenomaan sun kirjoitustyylistä, kun lauseista löytyy sellaisia keveän suloisia yksityiskohtia. Tai sitten se olen vain minä, joka löydän angstistakin söpöyttä. ::) Joka tapauksessa, kiitos fikistä!

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #4 : 04.10.2011 20:39:46 »
Lady Krum, tunnustan sortuvani kliseisiin silloin tällöin, koska pidän kliseistä, jos niihin saa jotain uutta ja erilaista. Itse kunnioitan canonia, vaikken aina ihan noudatakaan sitä saati, että pitäisin canon pareista. Kuolariparit ja Astoria/Draco menee, samoin H/G, mutta muut eivät oikein miellytä. Mä en ole koskaan lukenut yhtäkään ficciä Millicentistä, eikä mulla ollut mitään mielikuvaa hänestä. Kiva kun tämä tulkinta miellytti.

Rohkelikkojen lojaaliuus, no, eihän lajitteluhattu koskaan sanonut, kuinka pitkälle se yltää. Ja eihän Hermionekaan aina voi onnistua. Tupaennakkolulot on aika vahvat ainakin kirjoissa.

Hermione ehdottomasti pyrkii täydellisyyteen ja mitkään renttu-sänget ei varmaan vastaa mielikuvaa. Pitää olla siisti ja huoliteltu  :D Kirjoissa kuitenkin kävi (valitettavasti) ilmi, että Hermione rakastaa Ronia, joten hänen niin on parista viasta huolimatta.

Kiitos kommentoinnista. Et ole ainoa, joka löytää angstista jotain söpöyttä, koska mäkin löydän  ;)
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #5 : 06.10.2011 12:48:57 »
Tämä paritus on hyvin harvinainen, olen lukenu vaan yhden ainoan ficin sillä.
Mutta tää on kaunis, todella kaunis.
Enkä ymmärrä, miksi tätä kirjoitetaan niin vähän?

Siksikö, ettei ficcaajien mielikuvissa Millicent näytä hyvältä kun hän lihava, ilkeä ja muistuttaa peikkoa? :-\
Jaah...kyllä mä oikeastaan ymmärrän, mutta silti, virkistävät ja harvinaiset poikkeukset ovat loppujen lopuksi hyvin kauniita.
Kuten tämä<3

Luen muutenkin femmeä hyvin vähän, mutta harvainaisuuden vuoksi mielenkiintoni heräsi ;)
Vaikka ficci oli lyhyt, asia oli hienosti saatu noihin lauseisiin.
Mitään ei jäänyt puuttumaan eikä tullut epävarma olo :)

Ficin nimi on myös yksinkertaisuudessan hyvin kaunis ja kaiken kiteyttävä<3
Yleensä en osaa kuvitella Hermionen rakastamassa Millicentiä, kyllä mullekin herää ei-niin-ihkuja-mielikuvia.... :-[
Mutta tällänen ficci todistaa, miten välinpitämätön rakkaus on tuollaisissa asioissa<3

Ficci oli kirjoitettu kuten elävä elämä, hyvin todentuntuista, ei tyhjää sisältöä.
Plussaa toi myös se, ettet ollut lopusta kertonut, mitä Millicentille kuuluu...joka vain vahvisti Hermionen tunteita.
Hienoa, todella hienoa ;)

Eiköhän jokainen mieti joskus, olisiko se toinen ollut sittenkin hyvä tai oikea?
Olisiko kannattanut edes kokeilla?... :-\

Hermione käveli keittiöön, istui tuolille ja nosti jalatkin tuolille. Hän käpertyi kerälle ja itki lohduttomasti. Hän itki sitä, ettei enää jaksanut. Ei Rosea, unettomia öitä, Ronia. Hän itki Millicentiä, mahdollisuutta, jonka hän oli heittänyt pois.
Tässä on niin hirveän realistinen kuvaus, että rakastuin perin pohjin<333

Miten maailma olisi muuttunut, jos hän olisi niinä sekasortoisina minuutteina etsinyt Millien ja pyytänyt – rukoillut – toista mahdollisuutta? Jos hän olisi kävellyt Suureen saliin puristaen luihuistytön kättä ja verhoutunut tämän rakkauteen juhlahumussa, kun kukaan ei kaivannut häntä? Myöhemmin hän olisi punonut kukkia Millien hiuksiin keväisellä niityllä ennen kun olisi esittänyt kysymyksen, joka kietoisi heidän elämänsä yhteen.
Kaunista<3 Todella kaunista, lempikohtani olivat nämä kaksi.

Kiitos ihanasta ficistä, pisti miettimään valtavasti asioita omasssakin elämässä :-*
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #6 : 06.10.2011 21:13:02 »
Voihan, alkaa itseäkin itkettämään tämä surullinen tarina kahdesta ihmisestä, jotka eivät koskaan saaneet toisiaan lopullisesti, kun toinen meni tekemään virheen. Ja siihen yhdistettynä kappale, joka on rakkaus, ja hahmo, joka on myös rakkaus, ja jotka yhdessä tekevät sellaisen parituksen, josta on vain pakko tykätä. Ähm, ja tässä vaiheessa voisin sanoa, että inhoan yli kaiken Hermione/Ron -paritusta pääosassa. :D

Mitä tästä osaisi sanoa? Muuta kuin tämä oli ihan tajuttoman surullinen, muistutus siitä, että unikuvat ovat vain unikuvia, jotka särkyvät helposti. Huomasin myös sen, että tapasi kirjoittaa oli jotenkin keveän kuuloista, mutta omaa myös taidon kirjoittaa synkeämminkin - jälleen sellainen piirre, jota on vain pakko ihailla. Ja se, miten olit kertonut Millicentin ja Hermionen pienestä yhdessä olosta, oli jotenkin niin koskettavaa, että olin ihan oikeasti itkeä tässä. (Onneksi on koira.)

Huolimatta siitä, etten tykkää lainkaan Hrm/Ron -parituksesta, oli jotenkin tosi raastavaa lukea kohtaa, missä Hermione ajatteli menneisyyttä, mitä jos? -mahdollisuuksia ja nykyistä perhettään. Tosin en ihmettele, että hän ajattelee tuollaisia, sillä sait Ronin kuulostamaan niin inhottavalta kuin olla ja voi. Mutta tavallaan surettaa, että Hermione ei pääsekään enää koskaan olemaan Millien kanssa, koska on joutunut sitoutumaan Rosen kautta Roniin. Jos tämä olisi canonia, niin varmaan Hermione syyttää tytärtään siitä, että joutui sitoutumaan sellaiseen mieheen, josta ei pidä (avio)miehenän. Ja tässä vaiheessa todellakin toivon, että Hermione ja Millicent olisivat canonin mukaan pari. :3

Oi voi, meni taas omituiseksi löpinäksi ja varmasti löytyy toistoakin... Mutta olisi varmaan hyvä sanoa, että tykkään tästä ihan mielettömästi, ja haluaisin lukea tästä parituksesta vain lisää ja lisää... Nah, kiitos paljon tästä, oli tavallaan ilo lukea tätä. ♥
~Merrrí

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #7 : 07.10.2011 17:54:36 »
Kiitos kommentista, Resonanssi! Jep, tää taitaa olla aika rarea. En ole muistaakseni törmännyt tähän pariin... Musta Millie on vastakohta anorektikkoa muistuttavalle Daphnelle tai Pansylle. Ja meillähän on vain rohkelikkonäkökulma. Mä veikkaan, että se on liioiteltu, eli ei Millie mikään naispuolinen Dudley ole.

Olen varma, että kaikki miettivät, miten olisi käynyt, jos olisi valinnut toisin. Siihenhän tämäkin perustuu. Kiva, että tykkäsit siitä, että Millie jäi ainoastaan menneisyyden haamuksi, sellaiseksi, jota muistellaan, mutta nykyisyydestä ei tiedetä.

Ihanaa, että tämä sai miettimään  :D

Merrrí, mäkään en tykkää Hermione/Ronista. Se vaan on... sellainen. Emt, anyway, kappale tosiaan on ihana ♥ Tykästyin itsekin tähän pariin ja aloitin jo jatkisficciä tällä parilla, josta tulee luultavasti ikuisuusprojekti mutta ei se mitään...

Apua, musta on hurjaa, kun luin, että olit itkeä. Tarkoitukseni oli näes kirjoittaa vain kevyttä angstia.  :o Olen tosi otettu, että tykkäsit myös tavastani kirjoittaa.

En usko, että Hermione Rosea syyttää, vaikka onhan se mahdollistakin vaan sortui heikolla hetkeellän vihaamaan Ronia... toisaalta olisi ihan sikakiehtovaa kirjoittaa vaikka samalla parilla kymmenen vuotta tulevaisuuteen sijoittuva ficci, jossa Hermione vihaa Rosea... Ehkä joskus...

Kiitokset kommentista ja ideanpoikasesta.  ;)
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #8 : 09.10.2011 21:54:35 »
Giril, mäkin olin ennakkoluuloinen tän parituksen suhteen. Hienoa, että kohtasit ennakkoluulosi, ja et ilmeisesti saanut ikuisia traumoja. Piristi iltaani kuulla, että tykkäsit.  :)
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

AhmaBoy

  • Vieras
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #9 : 07.02.2012 13:38:58 »
Olisin tykännyt jos Hermione ei olisi ficin ensimmäisessä puoliskossa itkenyt. Se olisi tehnyt hänen viimeisen osion murtumisestaan vaikuttavamman ja jotenkin näin Hermionen käytöksen ooc:na. Tuohon tilanteeseen olisi ehkä sopinut paremmin hämmennys, itsepäisyys ja katumus tai muuta, suora itku ei aivan sopinut tuossa vaiheessa ficciin, minun mielestäni.  ;)

Muuten pidin tästä. Kuvailit Millicentin hyvin, hänen tunteistaan oli kiva lukea. Viimeisessä osiossa olisi ehkä ollut vähän hiottavaa, mutta hyvä idea paistoi silti läpi. Kiva teksti.  :-*

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 113
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Ei ensimmäistä unohda, K-11, Millicent/Hermione
« Vastaus #10 : 08.03.2012 07:13:56 »
Herkkää ja vaikkakin rarea, niin realistisen makuista.
Jotenkin olisin halunnut tietää Millienkin ajatukset tässä tulevaisuus osiossa.

Yhden pienen virheen löysin

Lainaus
-- hän oli varma, että Rose heräisi samaa aikaa Ronin kanssa, jollin hän ei voisi mennä nukkumaan, --

Tuolta puuttunee o-kirjain.

Kiitos tästä lukukokemuksesta. :)

-Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.