Kirjoittaja Aihe: FMA: Vedonlyönti, S, oneshot  (Luettu 1227 kertaa)

Linne

  • ***
  • Viestejä: 718
  • Hämmentynyt pesukarhu
FMA: Vedonlyönti, S, oneshot
« : 03.05.2020 14:56:25 »
Ficin nimi: Vedonlyönti
Kirjoittaja: Satunnainen raapustelija
Beta: Maissinaksu
Fandom: Fullmetal Alchemist
Ikäraja: S
Mukana: Ed, Roy, Riza & muita
Genre: Slice of life, arkidraama

Summary: “Ei kai kukaan paljasta vetoa, jos sen sitten häviää, Edward.”


A/N: FMA-kausi ei osoita vieläkään loppumisen merkkejä :D

Disclaimer: En omista FMA:n hahmoja




Ed huokaisi syvään, paukautti sitten oven auki ja marssi esimiehensä toimistoon. Hän kuuli Alphonsen pahoittelevan takanaan, mutta ei jaksanut välittää. Hän oli nälkäinen, hikinen ja pahalla tuulella, eikä olisi jaksanut istua jälleen yhdessä turhanpäiväisessä kokouksessa.

“Älä paukuttele ovia, Teräs”, eversti sanoi nostamatta katsettaan papereista. Ed mulkaisi häntä ja lysähti sohvalle kersantti Fueryn viereen. Kaikki muut olivat jo paikalla, eikä kukaan kiinnittänyt huomiota hänen dramaattiseen saapumiseensa. Ehkä hänen pitäisi seuraavan kerran ratsastaa sisään elefantilla tai jotain.

“Kuten ehdimme todeta, ennen kuin Teräs armollisesti liittyi seuraamme, käskynjako on yksinkertainen”, eversti totesi. “Vänrikki Breda lähtee tutkimaan ishvalilaisten slummeissa tapahtuneita levottomuuksia -”

“Kyllä, sir”, Breda sanoi ja silmäili paperipinoa, jonka eversti ojensi hänelle. Tämä näytti innostuneelta. Ehkä slummeissa tapahtui enemmän kuin armeijan toimistoissa…

“Ylikersantti Fuery tutkii sitä salakuuntelujupakkaa -”

“Kyllä, sir”, Fuery sanoi. Hän roikotti kuulokkeita sormenpäästään.

“Vänrikki Havoc ja vääpeli Falman jatkavat yhteistyötä majuri Armstrongin kanssa. Minä ja luutnantti Hawkeye menemme puhuttamaan niiden kahden kadonneen upseerin perheitä. Ja sinä, Teräs -”

Edin syliin pudotettiin kasa papereita.

“Etsit ja tuot paikalle sen Tasapainoalkemistin.”

“Miten minä hänet löydän?” Ed murahti ja lehteili papereita. Tasapainoalkemisti oli yksi syy siihen, miksi hän oli niin huonolla tuulella. Nainen oli entinen valtionalkemisti, joka oli muutama kuukausi sitten hoksannut, että monet tahot maksoivat paljon armeijaa paremmin siitä, että syrjäytti tiettyjä ihmisiä tasapainosta. Ed oli jo kerran taistellut tätä vastaan ja viettänyt sen seurauksena yön sairaalassa.

“Käytä etsijäntaitojasi, Teräs”, eversti vastasi raivostuttavan tyynesti. “Siitä sinulle minun käsittääkseni maksetaan.”

“Ei minulle siitä makseta - hei, mitä tämä on?”

Ed tuijotti allekirjoitusta papereiden alanurkassa, käänsi sitten katseensa Mustangiin ja sitten taas allekirjoitukseen.

“Holhoojan allekirjoitus?”

“Vaaditaan jokaiselta armeijassa työskentelevältä alaikäiseltä”, Mustang vastasi tyynesti. “Lisäksi holhoojan on itse työskenneltävä armeijassa.”

Hän ojensi kätensä, ja Hawkeye pudotti siihen vastahakoisesti muutaman kolikon. Silmäkulmastaan Ed huomasi Falmanin kaivelevan taskuaan Bredan virnistäessä vahingoniloisesti.

“Mutta ethän sinä ole -”

“Itse asiassa olen”, Mustang vastasi ja laittoi Hawkeyen ojentamat kolikot taskuunsa. “Minä olen ollut holhoojasi koko sen ajan, minkä olet työskennellyt armeijassa, Teräs. Et vain ole koskaan lukenut ohjeitasi kunnolla.”

“Mutta... ethän sinä, eikä Al -”

“Sovin tästä rouva Pinakon kanssa heti kun aloitit”, Mustang sanoi nauttien selvästi tilanteesta suunnattomasti. “Mitä Alphonseen tulee, hän ei ole virallisesti armeijan palkkalistoilla, eikä siten tarvitse armeijassa työskentelevää holhoojaa. Sinä sen sijaan tarvitset.”

Ed tuijotti paperia. Toki hän oli nähnyt Mustangin tarpeettoman kiehkuraisen allekirjoituksen papereissaan ennenkin, mutta oli aina olettanut, että se oli vain esimiehen allekirjoitus. Hänen teki mieli hakata päätään pöytään. Aina pitäisi lukea se pienellä präntätty, eikö eversti itse ollut sanonut niin hänelle monta kertaa?

Samassa hän hoksasi, miksi huoneessa vaihdeltiin kolikoita.

“Löittekö te vetoa, milloin minä huomaisin?”

“Luutnantti oli täysin vakuuttunut, ettet huomaisi mitään ennen kuin ehtisit lopettaa tai täysi-ikäistyä”, eversti sanoi ja vilkaisi adjutanttiaan, joka puolestaan katsoi Ediä pettyneesti.
“Vääpeli taas uskoi sinun kestävän vielä vuoden”, eversti jatkoi. Falman mulkaisi Ediä, Breda taas virnisti hänelle ja kilisteli kolikoita taskunsa pohjalla.

“Eikä kukaan ole kertonut minulle mitään!”

“Ei kai kukaan paljasta vetoa, jos sen sitten häviää, Edward.”

“Veli, minä yritin kyllä sanoa...”

Ed nappasi paperinsa ja marssi Al perässään ovelle. “Tämä kokous oli tässä!”

“Teräs! Kunnioita holhoojaasi!”

“Turpa umpeen, everstinkutale!”
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 635
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: FMA: Vedonlyönti, S, oneshot
« Vastaus #1 : 15.09.2021 19:42:18 »
Tääki on silloin reilut vuos sitten mennyt kokonaan multa huomaamatta, mutta hyvä että nyt sun listausta tutkiessa tämän bongasin 🙏 Musta on aina ollut kiva lukea sun FMA-ficejä, tykkään sun tyylistä ja myös siitä, että sulla on tämmösiä hauskan kepeitä fandominmukaisia arjen palasia aiheena. On mukava myös lukea parituksettomia tekstejä :)

Tämä fici viihdytti ja huvitti mua suuresti, ja virnuilin vaa itekseni kuin olis jotai iha ääliöhuumorificiä lukenut :D Täs nyt ei sinällään sama meno ollut, mut... Kai se on vaa ku lykkää Royn ja Edin samaan huoneeseen, ja nään mielessäni Royn valmiina käymään ihan huvin vuoksi Edin hermoille (ja toistepäin), niin ei siitä voi seurata muuta kuin jotain hykerryttävää.

Lainaus
Kaikki muut olivat jo paikalla, eikä kukaan kiinnittänyt huomiota hänen dramaattiseen saapumiseensa. Ehkä hänen pitäisi seuraavan kerran ratsastaa sisään elefantilla tai jotain.
Ed kunnon draamakuningas ;D Ja mua kans nauratti Royn yksinkertainen kommentti "älä paukuttele ovia", en ees tiiä miks mut se oli suunnilleen parasta huumoria mun tähän iltaan :D

Ja siis voi Ed-parka ;D Onhan toi koko tilanne osin hänen syynsä, mitäs ei ole niitä papereita kunnolla lukenut, mutta... Kauheen reiluu ku muut vaa ovat lyöneet vetoa, milloin hän huomaa 😂 Ja naureskelin tässä taas lisää, kun mä niin voin ihan tuntea Royn kokeman vahingonilon ja miten se nauttiikaan tosta tilanteesta. Se ja Ed on kyllä aikamoinen parivaljakko.

Lainaus
Ed nappasi paperinsa ja marssi Al perässään ovelle. “Tämä kokous oli tässä!”
“Teräs! Kunnioita holhoojaasi!”
“Turpa umpeen, everstinkutale!”
Ja dramaattisuus jatkuu ;D No, mä kyllä ymmärrän Edia, koska jos joutuisin samanlaiseen tilanteeseen, niin en mäkää haluis jäädä paikan päälle ihmettelemään vaan mieluusti karkaisin paikalta. En ehkä noin suurieleisesti, mutta kuitenkin. Ja Roy tietty vielä nauttimassa tilanteen viimeisistä rippeistä, ai kauhee ku seki on niin kiero ;D

Tää oli kyl ihana piristys iltaani. Kiitän ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Linne

  • ***
  • Viestejä: 718
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: FMA: Vedonlyönti, S, oneshot
« Vastaus #2 : 15.09.2021 22:01:42 »
Larjus julkasin viime vuonna valtavan määrän ficcejä kerralla joten ei mikään ihme että yksi jäi huomaamatta. Ihana kuulla että tykkäät! Musta slice of life - tyyliset ficit on melkein aina parhaita ja FMA on fandominakin sellainen että ideoita vain pursuaa korvista.

Kyllähän tää vähän ääliöhuumorin puolellekin saattaa lipsahtaa :D musta kiukkuinen teini-ikäinen Ed ja lakoninen Roy on ihan saakelin hauska yhdistelmä ja olenkin niitä pari kertaa käyttänyt. Lisäksi dramaattinen Ed on hauska Ed ja sarjassa sekä Edin pituuskompleksi että teini-ikäisen kommellukset muodostavatkin hirmuisen kivan hahmon josta on helppo tykätä, vaikka pääpointti onkin siinä maailman pelastamisessa.

Kiitos kommentista, ihana kuulla että ficci piristi iltaa!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Karvis

  • Vieras
Vs: FMA: Vedonlyönti, S, oneshot
« Vastaus #3 : 16.09.2021 17:01:09 »
Mä todellakin pyörin liian vähän tällä osastolla, koska on mennyt varmaan hirveä määrä hyvää tavaraa ohi. FMA on parhautta. En itse osaa sitä ficata mut mielelläni luen. Haluaisin pitkästä aikaa kattoa sen uusiksi. Marvel on vienyt varmaan liikaa huomiota. Tää oli hauska. Täytyyhän nyt tuollaisista lyödä vetoa. Ed-parka ei ole ihan nopein hoksaamaan. LOL huoltajan allekirjoitus papereissa eikä se huomaa. Tykkäsin myös alun ovien paukuttelusta. Ed sopii todella hyvin huumorificceihin kun se on just kiukkuinen teini. Ei tää ole ääliöhuumoria. Tää on näppärää ääliötöntä huumoria.

Sori lyhyt kommentti mut kännykkä ja tärisevä bussi ei ole paras paikka kirjoittaa.

Linne

  • ***
  • Viestejä: 718
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: FMA: Vedonlyönti, S, oneshot
« Vastaus #4 : 18.09.2021 10:29:27 »
Karvis FMA on kyllä sellainen sarja joka kestää uudelleenkatsomista. Katso siis ihmeessä uusiksi!

Ed on siitä hauska hahmo että se on tavallaan tosi fiksu, mutta tällaiset jutut jää siltä helposti huomaamatta :D Ed kieltämättä sopii tälläisiin huumorificceihin hyvin ja huumori on sarjassakin loistavaa :D

Kiitos kommentista! On aina kiva kun joku kommentoi, oli se kirjoitettu missä tahansa :)
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä