Kirjoittaja Aihe: Kaksosauringot: Tanssi, Corildon/Aleia, S, romanttinen ficlet  (Luettu 1237 kertaa)

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 605
Ficin nimi: Tanssi
Kirjoittaja: Thelina
Fandom: Kaksosauringot
Tyylilaji: Romance
Ikäraja: S
Paritus: Corildon/Aleia
Yhteenveto: Aleia kiskoi hänet ulos loosista ja veti mukanaan tanssilattialle.
Vastuunvapaus: Kunnia kaikesta Erika Vikin luomasta kuuluu hänelle.
A/N: Lisää Kaksosaurinkoja! Lupaan oikeasti kokeilla jossain vaiheessa jotakin muutakin paritusta, mutta tässä nyt vielä tätä Corildon/Aleilaa :) Tämä on vaihtoehtoinen kuvio ensimmäisen kirjan Jaiphireen sijoittuvalle kohtaukselle, jossa Corildon, Aleia ja Esme menevät Merenneitoon ja Esme tanssii Corildonin kanssa ja Aleia Mateon. Voitte unohtaa sen, tämä tanssi on nimittäin omistettu Corildonille ja Aleialle <3



Tanssi

Corildon ei tiennyt, miten oli saanut itsensä suostuteltua lähtemään Merenneitoon. Esmen sinnikäs taivuttelu ja Aleian loistavat silmät eivät kuitenkaan olleet antaneet mahdollisuutta kieltäytyä ja niin hän oli antanut johdattaa itsensä vaunuihin, joiden mukulakivillä koliseva kyyti oli muutamassa minuutissa kiidättänyt heidät perille. Esme esitteli ylpeänä uusinta paikkaansa ja Aleia oli lapsellisen innoissaan kaikesta, mitä näki. Tyttö käänteli päätään hymyillen puolelta toiselle, yrittäen kai tallentaa mahdollisimman monta kiehtovaa yksityiskohtaa verkkokalvoilleen.

Esme kehui, ettei koko Jaiphiresta saanut yhtä laadukkaita oluita, viinejä ja muita väkijuomia kuin Merenneidosta ja että heidän baarimestarinsa sekoittamat drinkit olivat vertaansa vailla. Corildon tarttui Aleiaa kevyesti käsivarresta ja seurasi Esmeä väkijoukon läpi kohti tiskiä. He voisivat yhtä hyvin ottaa jotakin juotavaa, nyt kun kerran olivat täällä.

”Samiriam!” Esme huudahti, ja kiersi tiskin taakse tervehtimään pitkää ja rotevaa naista, joka laski vihreää nestettä sisältävän pullon ja pienen kristallilasin käsistään. He vaihtoivat kevyitä poskisuudelmia ja Esme jatkoi: ”Tekisitkö ystävilleni, mitä he toivovat? Tässä ovat Corildon Ma’Bathae ja hänen seuralaisensa neiti Aleia Wyel.”

Samiriam hymyili leveästi ja lupasi yllättää heidät parhaalla sekoituksellaan.
”Ehkä neidille hiukan kevyempänä, vai mitä luulette?” hän kysyi sointuvan matalalla äänellään, tarttuen kauniiseen läpikuultavaan karahviin ja kahteen jalalliseen pikariin.
”Sopii”, Aleia sanoi. Corildon sen sijaan pyysi tuplana sen, mitä ikinä Samiriam olikaan tekemässä. Sekunnin ajan naisen kasvoilla viivähti yllättyneisyys, joka seuraavassa hetkessä kätkeytyi punattujen huulien lempeän hymyn taakse.

”Kuten haluatte, sir.”

He saivat pikarinsa, jotka oli täytetty kullankeltaisella, kevyesti pyörteilevällä cocktaililla. Aprikooseilta ja joltakin voimakkaalta alkoholilta tuoksuva sekoitus oli Corildonin pikarissa astetta tummempaa, vahvempaa. Corildon siemaisi lasiaan vajaammaksi, värähtäen juoman makeankarvaalle maulle.

”Etsitään istumapaikat”, hän sanoi ja lähti hitaasti kulkemaan kohti salin seinustaa. He löysivät tanssilattian lähettyviltä pienen loosin, jossa oli viininpunaisella kankaalla päällystetyt penkit ja pieni pöytä. Öljylamppu valaisi suojaisaa nurkkausta lepattaen. Aleia pujahti istumaan helmojaan keräillen, varoen läikyttämästä juomaansa. Corildon asettui häntä vastapäätä ja laski hetkeksi pikarinsa käsistään, kurottaen pienentämään lampun savuttavaa sydäntä hiukan. Esmeä ei näkynyt — nainen oli kai kadonnut takatilaan, tai jäänyt juttelemaan jollekin lukuisista tuttavistaan.

Kovaäänisestä kuului hidastahtista musiikkia, joka sekoittui ihmisten puheensorinaan, nauruun ja lasien kilinään. Corildon maisteli juomaansa vaitonaisena, tarkkaillen Aleiaa, joka yhä katseli ympäristöään. Tyttö oli kaunis tummansinisessä leningissään ja tämän ilosta hehkuva olemus sai Corildonin sydämen hypähtelemään. Hän ei sallinut itsensä ajatella, mitä he voisivat paraikaa olla tekemässä huoneessaan majatalossa, muiden katseilta piilossa. Tässä oli hyvä. Missä vain oli hyvä, parempi kuin kuukausiin tai vuosiin tätä ennen. Kunhan vain Aleia olisi siinä lähellä.

”Mitä sinä katsot?” Aleia kysyi kuiskaten, havahduttaen Corildonin ajatuksistaan. Tyttö ojensi kapeasormista kättään ja Corildon tarttui siihen pöydän yli. Aleian iho tuntui viileältä hänen lämpimänä hehkuvan kämmenensä alla, sen seleeseille ominaisen kuparivivahteen korostaessa tytön ruusuista vaaleutta.
”Sinua”, Corildon sanoi ja hymyili. Aleia puristi hänen kättään ja se sai Corildonin sydämen pusertumaan vasten rintalastaa, villinä ja levottomana.

Aleia kohotti pikarin huulilleen ja maistoi vaaleaa juomaansa.
”Hyvää”, hän sanoi. ”Mitäköhän tässä on?”

Corildon pudisteli päätään. Hänen asiantuntemuksensa rajoittui viskeihin, eivätkä Jaiphirelaisten suosimat Pohjois-Dwyriläiset alkoholijuomat olleet hänelle juuri lainkaan tuttuja. Corildon siveli Aleian kättä ajatuksissaan, eikä huomannut tanssilattialta kantautuvan musiikin vaihtaneen tahtiaan valssiin.

”Mennään tanssimaan”, Aleia sanoi. Corildon nosti katseensa. Havunvihreät silmät tuijottivat häntä niin intensiivisesti, että suuta kuivi ja käsi hänen kädessään tuntui yhtäkkiä kuumemmalta kuin olikaan.

”En minä osaa tanssia”, Corildon väitti, vaikka Ma’Bathaen poikana tanssitaitojen puuttuminen olisi lähinnä saattanut hänet (tai ainakin hänen vanhempansa) häpeään. Jokaisen heidän sukunsa nuorukaisen edellytettiin osaavan edes sen verran, että heitä kehtasi hyvillä mielin kutsua herrasmieheksi. Vaikka Corildon ei ollut enää lainkaan varma, miten hyvin sopi tuohon muiden määrittämään muottiin.

”Osaat”, Aleia sanoi. ”Tule nyt, Corildon. Minä haluan sitä.”

Sinä haluat sitä. Tietäisitpä, mitä minä haluan, Corildon mietti ja myöntyi lopulta huokaisten tytön pyyntöön. Aleia kiskoi hänet ulos loosista ja veti mukanaan tanssilattialle, jolla muutama pari jo pyörähteli pehmeäsointuisen kappaleen keinuvassa rytmissä. Corildon tarttui Aleiaa vyötäisiltä ja otti tämän oikean käden käteensä. Aleian toinen käsi laskeutui hänen hartialleen ja kun Corildon otti ensimmäisestä sopivasta tahdista kiinni, Aleia seurasi sulavasti hänen liikkeidensä mukana. Käsi tytön vyötäröllä liukui kevyesti selän puolelle, tapasi leningin korsettimaisen nyörityksen ja veti vaistomaisesti Aleiaa lähemmäksi, lähes kiinni hänen kuumana hehkuvaan vartaloonsa.

”Aleia”, Corildon kuiskasi käheästi ja painoi otsansa vasten tytön otsaa. He tanssivat lähekkäin ja Corildon melkein sekosi askeleissaan, kun Aleian käsi liikahti vaistomaisesti hartialta kohti niskaa, hipoen ihoa aivan paidankauluksen yläpuolelta. Corildon tunsi pulssinsa sykähtelevän.

”Älä”, Corildon pysäytti Aleian, ennen kuin sormet ehtivät kurottaa pidemmälle valkoisten kiharoiden alle. ”Säästetään tuo myöhemmäksi.”
”Anteeksi”, Aleia sanoi, vetäen kätensä pois. Hän hipaisi Corildonin poskea ja palautti kätensä hänen hartialleen. Pikkuhiljaa Corildon sai taas tahdista kiinni. Heidän askelensa sopivat saumattomasti yhteen, Corildon vei Aleiaa kevyesti kuin höyhentä ja musiikki kietoi heidät syleilyynsä, sitoen liikkeet yhdeksi katkeamattomaksi virraksi. Se tuntui niin upealta, että Corildonin sydämeen sattui.

Kun viimeiset tahdit päättivät kappaleen ja heidän askeleensa hidastuivat pysähdyksiin, tanssi tuntui sytyttäneen Corildonin sisälle liekin, jonka vain Aleia voisi sammuttaa.

”Haluatko sinä olla täällä vielä kauan?” hän kysyi karheasti, hyväillen varovaisesti Aleian hiuksia, jotka putosivat alas niskaan pehmeälle nutturalle.
”En usko”, Aleia kuiskasi.
”Hyvä”, Corildon sanoi. ”Jos tahdot juoda loput juomastasi, tee se nyt.”

Aleian tyhjennettyä lasinsa, Corildon malttoi vain vaivoin käydä hyvästelemässä Esmen ja Samiriamin. Kiesien takapenkillä hän suuteli Aleiaa, ajatellen, ettei Merenneidossa käyminen ollut sittenkään ollut niin huono idea.

Tanssiminen oli ehdottomasti ollut tämän arvoista.

Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 367
  • Lunnikuningatar
Kaksoisauringot-tuntemukseni perustuu täysin sun ficeillesi, joten vaikka jotkut ovatkin sitä mieltä, että Aleia/Matteo (?) on paras paritus, minullapa ei olekaan kokemusta kuin Corildon/Aleiasta. :D Hähää! On myös hirveän jännää rakentaa mielikuvia hahmoista tällaisten lyhyiden tekstien perusteella, kun tietää, että takana on kokonainen maailma kaikkea muuta.

Tämä oli kyllä selkeästi tällainen romanttinen tunnelmointishotti, joten hahmoista ei hirveästi selvinnyt, mutta olit kyllä kivasti ripotellut tuonne noita pieniä yksityiskohtia etenkin Corildonista. Aiemmasta tekstistäsi muistinkin jo hänen viskimieltymyksensä, ja tässä paljastui myös sukutaustasta! Mielenkiintoista!

Tanssikohtaus oli ihana! Tunteet ja intohimo välittyivät siitä, ja pystyin hyvin kuvittelemaan tämän kaksikon tanssimassa tavernassa maailman unohtaen ja siten, että omat tunteet pehmentävät ja kultaavat muistot tapahtuneesta vielä jälkikäteen. Tämä oli sellainen lempeän romanttinen ja onnellinen hyvänmielenfic. :) Kiitoksia!

 Seuraavaksi sitten jotakin surullisempaa Witcherin myötä...


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 605
Nevilla: Apua, nyt pelottaa minkälaisen mielikuvan olen näistä hahmoista ja tästä maailmasta sinulle syöttänyt :D Sitten jos (tai toivottavasti "kun") joskus luet kirjat, olet varmaan ihan ihmeissäsi, että wtf, eikös Corildonilla ja Aleialla olekaan mitään juttua keskenään :D Minun pitäisi kai kokeilla tuota mainitsemaasi Aleia/Mateota, joka tosiaan on enemmän kirjojen mukainen, mutta en ole keksinyt mitään huikeaa ideaa vielä.

Tässä on kyllä pieniä yksityiskohtia kirjoista ja hahmoista, mutta toki se pääjuttu oli tällainen ihana romanttinen kohtaaminen :) Tuo niskan hiplailun merkitys ei varmaan aukene kirjaa lukemattomalle, voin laittaa sen selityksen tähän, jos haluat katsoa, vai haluatko oppia sen kirjoista? Eipä tuo yksityiskohta kyllä juonta erityisesti spoilaa.

Spoiler: näytä
Corildon on siis rodultaan seleesi, ei ihminen. Seleesit ovat ulkonäöltään hyvin ihmisen kaltaisia, mutta heillä on usein hätkähdyttävän väriset silmät, joissa pystysuoraat pupillit ja lisäksi heillä on niskassaan ruston peittämä kalju alue, kuiskausluu, jonka alla tuntuu heidän ylimääräinen aistinsa "toinen pulssi". Toisen pulssin avulla seleesit voivat kanavoida mahtia ja käskeä elementtejä, kuten tuulta, tulta tai vettä. Kuiskausluun koskemista pidetään hyvin intiiminä ja tavallisesti vain hyvin läheiset perheenjäsenet saavat koskea siihen tai sitten oma rakastettu, sillä toisen pulssin tunnustelu ilman lupaa on hyvin loukkaavaa ja toisaalta jos rakkaan pulssin rytmi sopii yhteen omasi kanssa, sitä pidetään erityisen romanttisena ja eroottisenakin. Kuiskausluu pidetään aina peitettynä esim. hiuksilla.

Olipa kivaa kuulla, että tunnelma välittyi :) Kiitos kommentista!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Ai kamala, kun olen myöhässä kommenttini kanssa, hyi minä! Mutta jos nyt vaikka saisin muutaman sanasen sanottua tästäkin.

Uuuuuu, mitä tavaraa täältä löytyikään! :D En muista kovinkaan paljoa tuosta kohtauksesta kirjassa, mutta kyllä tämä näin oli varmasti parempi versio siitä, kun Aleia pääsi tanssimaan sen ainoan oikean kavaljeerin kanssa! :D Ripottelet mielestäni todella kivasti ja hienosti noita tuollaisia pieniä yksityiskohtia sarjasta näihin pätkiin, vaikka sitten muokkaatkin tarinaa ihan omaan tarinaasi sopivaksi. Se toimii hyvin eräänlaisena ankkurin tapaisena linkkinä siihen canoniin, jonka Erika Vik loi ja jota sinä muokkaat tuodaksesi näitä ihania palasia minun kulutettavakseni! :D Ihan parasta! ...vaikka olenkin selvästi huolestuttavan hidas reagoimaan näihin...

Kiitoksia tästä miellyttävästä lukuhetkestä! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 605
LillaMyy: Kiva kun kommentoit! Kirjassahan Corildon tanssi Esmen kanssa ja meni hänen mukanaan takahuoneeseenkin melkein tekemään ties mitä... Ja Aleia tosiaan tanssi Mateon kanssa (joka oli murtautunut sisään, vaikka lukon piti olla murtovarma :D). Minulla on nyt tuoreessa muistissa kirjojen tapahtumat, kun juuri luin ne uudestaan ja tykkäänkin juuri siitä, että voin tehdä vähän omia versioita kirjan kohtauksista ja pujottaa näitä Corildon/Aleia -hetkiä sinne canonin väliin. Kiva, kun tykkäät ja kiitos kommetista ♥
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Aaaws, tää on niiiiiiin söpöä ♥

Mun täytyy myöntää, että itellä on aikaa, kun olen Kaksosauringot -trilogian lukenut, ja kun sen tein, niin ei kyllä käynyt mielessäkään, että olisin tullut sen verran takaisin Finiin, jotta olisin tullut etsimään Corildon/Aleiaa, jota jäin hieman kirjoissa kaipaamaan. Koska usein, kun jostain parituksesta innostuu, niin etsitään kaikki fanficit käsiin ja ruvetaan lukemaan x) Nytkin satuin vain ohimennen huomaamaan Corildon/Sendalon ficisi tuolla Maailmankaukkeuden ekalla sivulla. En tosin edes ehtinyt avata sitä, kun Subben pienet aivosolut alkoivat raksuttaa mahdollisuudesta, että Finissä voisi olla enemmänkin ficejä fandomista, ja mikä parasta, parituksella Corildon/Aleia! Enkä pettynyt ;D Oikeastaan kävin kurkkaamassa, että sulla on niitä enemmänkin kirjotettuna, ja juku, heti kun vaan saan itselleni aikaa, niin aion lukea ne kaikki!

Mut joo, aaaws, tää oli ihana ♥ Myönnän, että itselläkin vähän oli muisti ruosteessa kohtauksen suhteen (ja on varmasti monen muunkin kohtauksen kohdalla xD), mutta kun luin tuon sun viimeisen kommentin, niin kyllä kirkastu taas. Vitsit, pitäisi kyllä lukea ne uudelleen ihan vain siksi, että muistaisi asioita taas pikkasen paremmin. Mutta siis niin, itse lämpenin kyllä myös tälle versiolle paljon enemmän ;D Onko mitenkään mahdollista, että saataisiin hieman uusiksi kirjoitettu trilogia? xD

Tätä oli kyllä jotenkin tosi kiva ja sujuvaa lukea, sitä vain uppoutui tuohon hetkeen ihan täysin... Niin ihana! Ja hahmot oli kyllä omia itsejään, ainakin itselle tuli ainakin Corildonista, et "Jep, tuo on hän!" ;D Siis mä niin haluaisin vaatia lisää tätä, mut samaan aikaan tuntuu, ettei mulla oo mitään varaa pyytää, kun mulla on viel viisi tekstiä tästä kaksikosta lukematta...

Iso kiitos tästä ♥

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 605
Subbe93, kylläpä yllätyin iloisesti kommentistasi ja siitä, että Finistä löytyy lisää Corildon/Aleia -faneja! Minullakaan ei tullut heti mieleen etsiä ficcejä tästä fandomista ja oikeastaan innostuin kirjoittamaankin vasta sitten, kun olin lukenut kaksi ensimmäistä kirjaa uudelleen! Ja heh, täytyy myöntää, että välillä luin niitä vähän sellaisten Corildon/Aleia - silmälasien läpi :D Nämä kaikki minun C/A -ficit taitaa olla sellaisia, että olen keksinyt kirjasta jonkin kohdan, johon voi vähän ujuttaa tätä paritusta canonin sekaan :D onpa kivaa, jos innostut lukemaan muitakin ja minulle kyllä tuli nyt pieni hinku kirjoittaa tällä parituksella pitkästä aikaa! Olen välissä taas innostunut muista fandomeista ja Kaksosauringoista taas viimemmäksi kirjoitellut sitä Corildon/Sendalonia (sekin paritus toimii erittäin hyvin, jos pitää slashista). Ihanaa kuulla, että tykkäsit tästä ja kiitos paljon kommentistasi!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥