Kirjoittaja Aihe: Doctor Who: Teetauko [S, 1. Tohtori ja... kuka?]  (Luettu 1178 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Teetauko
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Doctor Who
Tyylilaji: Ficlet
Ikäraja: S
Päähenkilöt: 1.Tohtori ja… kuka?
A/N: Koska vanhan ja uuden sarjan yhdistely on wibbly-wobbly timey-wimeyta! Piti alun perin kirjoittaa pitkä seikkailu, mutta en saanut sitä millään jatkumaan ja tämä idea taas kiehtoi päässäni…


Teetauko

Tohtori istahti alas tyhjän kahvilan pöydän ääreen ja nojasi kävelykeppiinsä huokaisten raskaasti. Nuori vaaleahiuksinen kahvilatyöntekijä katsoi häntä huulet hiukan auki, ja käveli hänen luokseen.

”Haluaisitteko jotain, herra?”

Tohtori vilkaisi nuorta naista ja sanoi: ”Hmph… kuppi teetä, kiitos.”

Nainen hymyili ja käveli tiskin taakse. Tohtori uppoutui hetkeksi ajatuksiinsa, kun nainen jo palasi hymyillen.

”Tässä on teenne. Tarjoamme jokaiselle kävijällemme tänään piparin, ja koska on kuitenkin jouluaatto ja minun viimeinen työpäiväni, ajattelin tarjota sinulle kaksi.”

Nainen hymyili jälleen ja Tohtori katsoi alas teekupposeensa, jonka vieressä lautasella oli kaksi sydämen muotoista keksiä.

”Kiitos. Ystävällisyytesi muistuttaa minua lapsenlapsestani Susanista. Hän on nyt ostamassa minulle joululahjaa, joten tulin tänne odottamaan.”
”Sepä on mukavaa, toivottavasti hän kuitenkin saa ostettua sen pian, jotta voi viettää kanssasi aikaa.”
”Hmph, eiköhän.”

Työntekijä lähti pyyhkimään tiskiä, ja Tohtori nautiskeli teestä ja pipareistaan. Sitten hän nousi ja käveli kahvilan ulko-ovelle, avasi sen, näytti mietteliäältä ja kääntyi katsomaan naista.

”Kiitos… mikä on nimesi, nuori nainen?”
”Rose Tyler.”
”Oli mukava tavata sinut, Rose Tyler. Hyvää joulua.”

Sitten hän astui taas ulos, kietoi kaulahuivin tiukemmin kaulaansa ja lähti etsimään lapsenlastaan.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan