Virheitä varmaan löytyy ja paljon, etenki kieliopillisia...
Luku. 4 PakoBpov
Heräsin aamulla Edwardin huoneesta, kello oli jo ainaikin yksitoista, olihan eilen tullut valvottua.
''Haluatko syödä jotain?'', Edward kysyi minulta, huomattuaan, että olin herännyt.
''Mmm, vaikka. Ei ole kyllä mikään pakko.'', vastasin.
''Bellaa.'', Edward naurahti ja lähti alakertaan.''Mitä halaut syödä?'', hän kysyi portaista.
Nousin mutisten ylös ja lähdin perään. Edward oli laittanut minulle hedelmiä aamupalaksi.
''Mmm.'', hymisin kun näin Edwardin luomukset, hän oli taiteillut hedelmät kauniisti esille. Istahdin pöydän ääreen syömään, pian sen jälkeen Emmett tulikin huoneeseen.
''Huomenta Bella!'', hän hihkaisi.
''Huomenta.'', sain sanottua suupalojeni välistä.
''Mitäs tekisimme tänään?'', Emmett kysyi ja siirsi katseensa minuun.
''Minä, Esme,Alice ja Rosalie lähdemme metsästämään, te loput jäätte kotiin.'', Edward kertoi ja katsahti minua.
''Mitä!'', suustani pääsi.
''Kyllää! Jäät minun ja Jasperin loistavaan seuraan.'', Emmett nauroi. Pystyin vain hymyilemään vastaukseksi, Jasper kumminin vain pitkästyy niinkuin aina ja Emmett kiusaa. No kai se on kestettävä, paitsi onhan Carlisle paikalla. Onneksi.
''No niin, eiköhän mennä!'', Esme huusi eteisestä, Edward tuli vielä antamaan suukon minulle ennenkun lähti.
Jasper ja Carlisle tulivat keittiöön Cluedo peli mukanaan.
''Voisimme vaikka pelata tässä ajan kuluksi.'', Carlisle sanoi, kun he istuvat.
''Joo.'', Emmett vastasi ja pisti pelin nopeasti kuntoon. Pelasimme samalla kun söin aampulahedelmiäni, tuhahtelin pitkin peliä.
''Bella, miksi tuhahtelet koko ajan?'', Carlisle kysyi samalla kun näytti jotain korttia Jasperille.
''Tämä on ihan toivotonta, näette nuo kortit kuitenin jollain super hyper vamppyyri näöllä.'', vastasin, Emmett nauroi minun muka hauskalle vastaukselleni.
''Emmett, olen tosissani.'', tiuskaisin.
''Joopa joo.'', Carlisle vastasi ja katsahti minuun.''Sinun vuoro.'', hän sanoi hymyillen. Nyt en enään jaksanut, jos vaikka arvaisin noita kortteja.
''Haluaisin epäillä.'', sanoin. Kaikki katsoivat minua epä uskoisesti.''Mitä? Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole?'',kysyin.
''Ei toki, noh mitäs sanot?'', Jasper kysyi ja otti murhaus kortit käteensä.
''Mmm, murha paikka on kasvihuone, murhaaja on Keltanokka ja murha väline on revolveri.'', sanoin niin rauhallisesti kuin osasin, Jasper katseli kortteija ja hymyili.
''Ja näin olemme löytäneet voittajan.'', hän ilmoitti.
''JES!'', huusin, olin niin innoissani, ensimmäinen kerta kun voitin vamppyyriä missään.
''Ei, ei tämä voi olla mahdollista.'', Emmett pudisteli päätään.
''No, kyllä se nyt on.'', Carlisle sanoi ja lähti peli kädessään yläkertaan.
''Mitäs sitten?'', Jasper kysyi, sitä emme kerenneet miettiä, koska Jasperin puhelin soi. Hän lähti yläkertaan, huoneeseensa puhumaan.
''Noh, mennään vaikka minun huoneeseeni.'', Emmett totesi ja lähdimme.
''Em, miten se kauhutarina loppuu?'', kysyin, kun olimme päässeet yläkertaan.
''En taida kertoa.'', hän vastasi virnuillen.
''Muista, että voin kysyä sen myös Ediltä.'', pistin takaisin hymyillen.
''Hyvä on, tumma hahmo veti taskustaan uutuuttaan kiiltävän avaimen.'', Emmett myöntyi. Katselin häntä tyrmistyneenä, avainta olin niin jännittänyt.
''Mitä siinä sitten tapahtui?'', kysyin.
''Hahmo avasi avaimella oven. Mutta mitäs me nyt tehdään?'', Emmett vaihtoi aihetta kepeästi.
''Jaa- a.'', vastasin ja katselin ympäri huonetta etsien jotain tekemistä.
''Ahaa.'', Emmett hihkaisi.
''No?'', kysyin.Emmett ei vastannut, hän kipaisi muutamassa sekunnissa laatikoilleen ja tuli luokseni. Hän istahti sängylle ja kirjoitti sulavasti.
En voi sanoa,mutta kirjoittaa. Carlisle ei saa kuulla, älä reagoi äänekkäästi. Ainoastaan nyökkää tai kirjoita OK? Emmett kirjoitti, nyökkäsin hänelle. Muuta en kerennyt tehdä kun, Jasper pöllähti huoneeseen.
''Ette tee sitä mitä ikinä olittekaan suunnittelemassa.'', hän sanoi tiukasti.
''Ja mitäköhän olimme tekemässä?'', kysyin hymyillen.
''Sitä Alice ei kertonut, mutta käski estää sen, ja etenkin olla menemättä mukaan.'', hän vastasi.
''No sitten ehkä kannataa poistua.'', Emmett sanoi.
''En, ennekun lupaatte olla tekemättä sitä.'', hän totesi.
''Hyvä on, me lupaamme olla tekemättä sitä, eikö niin Emmett?'', kysyin Emmettiltä.
''Kyllä, lupaamme.'', hän vastasi.
''Hyvä.'', Jasper totesi ja poistui.
Eli, me karkaamme. En jaksa tätä sisällä oloa, tulethan mukaan? Emmett jatkoi kirjoittamista, nyökkäsin hänelle.
Hyvä, avataan ikkuna ja sitten hypätään siitä? Hän katsahti minuun. Nappasin kynän häneltä ja kirjoitin.
Hypätään? Hulluko olet? En minä näin korkealta voi hypätä. Emmett nappasi kynän takaisin.
Ei kun minä hyppään, sinä tulet sylissäni. Sitten juoksemme riittävän kauas. OK? Nyökkäsin ja menimme ikkunalle, hän avasi sen hiljaa, kiipesin hänen isoon karhumaiseen syliin. Hyppäsimme, se oli pelottavaa, mutta pystyin kuin pystyinkin pitämään huudon sisälläni. Näin Jasperin pudistelevan päätään ikkunasta, toisesta huoneesta näin Carlislen joka oli syventynyt kirjaansa. Emmett oli hypännyt läheiseen puuhun, nyt hän kiipesi sitä nopeasti alas päin. Sitten juoksimme, tai oikeastaan Emmett juoksi.
''Nyt olemme riittävän kaukana.'', Emmett ilmoitti, kun laski minut alas.
''Tuota minne menemme ja millä?'', kysyin.
''Autolla johonkin.'', hän vastasi iloisesti.
''Öö, jos muistat meillä ei ole autoa.'', muistutin häntä.
''Ai niin, totta. Voimmehan juosta Seattlen autotalliin ja ottaa sieltä joku auto jolla sitten voimme lähteä?'', hän ehdotti.
''Joo, kuulostaa hyvältä.'', vastasin ja kiipesin hänen reppuselkään. Emmett pinkaisi taas juoksuun, hän juoksi reippaasti, tosin ei yhtä kovaa kuin Edward. Mutta ei se mitään, jonkun ajan jälkeen tulimme Seattleen.
''Odota tässä, haen auton.'', hän ilmoitti ja laski minut alas.
''Ok.'', istahdin kivelle ja jäin selailemaan kännykkää. Emmett oli poissa hetken, hän kaarsi eteeni punaisella Ferrarilla. Ovi lennähti auki, istuin autoon, juuri kun olin saanut oven kiinni Emmett ampaisi taas vauhtiin.
''No, mitäs pidät?'', hän kysyi naurahtaen.
''Voisitko hiljentää? Jos joudumme kolariin, kuolen toden näköisesti.'', pyysin häneltä.
''Hyvä on, ehkä vähän.'', hän myöntyi nähtyään pakokauhuisen ilmeeni, olin kiitollinen siitä.
''Et vastannut kysymykseeni.'', hän totesi käännyttyään kadulle.
''Niin, hieno.'', vastasin hymyillen.
''Nyt keksin!'', Emmett hihkaisi.
''No?'', kysyin.
''Mennään Meksikoon,.'', Emmett kertoi iloisesti.
''Meksikoon? Kai tiedät, että se on toisella puolen Amerikkaa?'', kysyin.
''Kyllä. Siellä on se uusi huvipuisto mennään sinne.'', Emmett vastasi.
''Selvä, kauanko sinne kestää ajaa?'', kysyin.
''Mmm, monta tuntia. Ainakin viisi.'', hän vastasi ja painoi kaasua.
''Okei, voinkin nukkua hetken.'', sanoin ja otin paremman asennon, nukahdin hetken kuluttua.
Cpov
Katsoin kelloa, kohta pitäisi lähteä töihin, missäköhän Esme ja muut ovat.
''Carlisle?'', kuulin alhaalta, ai he tulivatkin. Menin alas muiden luokse nopeasti.
''Missä Bella ja Emmett ovat?'', Edward kysyi nopeasti.
''Ylhäällä kai?'', vastasin.
''Oletko varma?'', Alice kysyi.
''En.'', sanoin ja katsoin häntä kysyvästi.
''He taisivat karata sinulta.'', hän kertoi, katsoin Jasperia.''Tiedätkö tästä jotain?'', kysyin Jasperilta.
''En.'',hän vastasi.
''Selvä.'', sanoin.''Missä he ovat?'', kysyin Alicelta.
''Eivät ole päättäneet minne menevät, kunhan ajelevat.'', Alice vastasi.
''Ajelevat? Millä?'', kysyin ja katsoin häneen.
''Ferrarilla.'', Edward vastasi.
''Hmm. No minun pitää nyt mennä töihin.'', sanoin ja annoin suukon vielä Esmelle.
''Selvä.'', he vastasivat, menin autotalliin ja lähdin kohti sairaalaa.
Sairaalassa menin aluksi ensiapuun, siellä oli hiljaista. Sitten minulla oli lounastauko.
''Thompson, siitä eilisestä. Olen todella pahoillani.'', pahoittelin eilistä.
''Joo, no teinit, minkäs niille voi.'', hän vastasi, toivottavasti hän antaa anteeksi.
''Kuka se kolmas tyttö muuten oli?'', hän kysyi.
''Edwardin tyttöystävä.'', vastasin.
''Ai jaa, hänkin on sitten löytänyt jonkun?'', hän kysyi, kehitellen jotain jutun aihetta meille ruokatunnin ratoksi.
''Jep, menetkö ensiapuun seuraavaksi?'', kysyin.
''Joo, taidankin tästä mennä sinne.'', hän totesi ja lähti, sain itsekkin hyvän syyn lähteä. Menin työhuoneeseeni, potilas tulisi kohta, potilas koputti oveen ja tuli sisään.
Bpov
Heräsin tökkimiseen.
''Bellaa, herää jo.'', Emmett naurahteli.
''Mhmm.'', mumisin ja olin kääntämässä kylkeäni.
''Bellaa. Olet nukkunut jo ties kuinka monta tuntia.'', hän sanoi.
''Mitä.'', järkytyin, kauanko olin jo nukkunut.''Kauanko olen nukkunut?'', jatkoin.
''Nelisen tuntia.'', hän vastasi.
''Okei.'', vastasin.''Onko vielä pitkäkin matka?'', jatkoin.
''Eei, ehkä tunti.'', Emmett vastasi.
''Selvä, onko heiltä tullut mitään?'', kysyin.
''On.'', hän vastasi.
''Mitä?'', kysyin.
''Nooh, Edward soitti ja raivosi jotain sinun takaisin tuomisesta tai jotain sinne päin. Mmm, ja sitten Rose otti puhelimen ja huusi minulle siitä, että minun pitäisi tulla takaisin.'', Emmett kertoi mietteliäänä.
''Okei, mitä vastasit heille?'', kysyin.
''No, sanoin, että aikanaan aikanaan ja sammutin puhelimen.'', hän vastasu iloisesti.Naurahdin vastaukseksi.
''Mitä?'', hän kysyi minulta.
''Ei mitään, Carlisle ja Esme eivät taida olla iloisia, kun palaamme?'', vastasin.
''Eivät, mutta eihän me siitä välitetä.'', Hän nauroi.
''Eipä kai. Olemmeko nyt perillä?'', kysyin kun näin kaupungin.
''Jep, katso, tuolla on huvipuisto johon menemme.'', hän kertoi iloisesti. Katsoin Emmettin osoittamaan suuntaan, siellä näkyi maailman pyörä, olen pienestä pitäen halunnut mennä sellaiseen.
''Kyllä, menemme myös sinne.'', hän sanoi naurahtaen, Emmett taisi huomata, että katselin maailmanpyörää. Perillä huvipuistossa, menimme ensiksi mailmanpyörään.Sitten kävimme jokaisen laitteen, tai ainakin melkein.
''Bellaa, mennään nyt vielä tännekkin.'', Emmett suostutteli.
''En uskalla.'', vastasin.
''Ei sinulle mitään voi tapahtua, hei mukana on vamppyyri.'', Emmett vitsaili.
''Hyvä on, lähdemmekö tämän jälkeen?'', kysyin.
''Melkein, saat syödä ensin.'', Emmett totesi ja meni laitteeseen, joka oli vuoristorata. Sen lisäksi, että se meni lujaa, siinä meni pää alaspäin.Menin nopeasti hänen viereensä.
''Oletko varma?'', kysyin kauhuissani.
''Olen, ei syytä huoleen.'', Emmett rauhoitteli, siirryimme lipun tarkastuksesta laitteeseen, laite lähti liikkeelle. Se oli kauheaa, laite syöksyili ja teki ties mitä silmukoita.
''No? Ei kai se nyt niin kauheaa ollut'',Emmett nauroi.
''Oli.'', sain vastattua.
''Hahah,mutta nyt, mitä haluat syödä?'', hän kysyi.
''En mitään, ei ole nälkä. Mennään nyt vain kotiin.'', sain sanottua.
''Bella,olet ihminen, sinun pitäisi syödä elääksesi.'', Emmett valitti.
''Joo, joo. Myöhemmin sitten.'', mutisin, lähdimme kulkemaan autolle. Kumpikaan ei ollut katsonut autolle päinkään, meidät yllätettiin.
''Enkös sanonut, että olette arestissa. Se tarkoittaa, että ette lähde MINNEKKÄÄN!'', Carlisle raivosi, säikähdin, yllätyin täysin.
''Taisit sanoakkin.'', Emmett naureskeli.
''Anna avaimet.'', Carlisle tiuskaisi. Emmett kaivoi taskustaan Ferrarin avaimet vastahakoisesti.
''Siinä.'', hän heitti avaimet.
''Edward, vietkö auton Seattleen, nähdään siellä.'', Carlisle sanoi ja heitti avaimet hänelle.
''Mitä? Miks Ed saa olla täällä mut et raivoo sille ja me ei?'', Emmett kysyi.
''No täytyhän mun nyt joku mukaan ottaa, millä me muuten Ferrari saatais Seattleen?'', hän kysyi.''Nyt, te kaksi.'', hän jatkoi ja osoitti meitä.''AUTOON!'', hän huusi, menimme nopeasti takapenkille. Edward kurvasi edellämme, pian häntä ei enään näkynyt.
''Mitä helvettiä te kaksi oikein ajattelitte?'', Carlisle raivosi meille, se ei ollut ollenkaan hänen tapaista.
''No, meille tuli tylsää sisällä, joten aateltiin mennä viihdyttämään itteemme.'', Emmett vastasi tyynesti, ei mitään vakavasti otettavalla tyylillään. Nyökyttelin päätäni myöntymiseni merkiksi. Matka meni jonkun aikaa hiljaisesti, huomasin Emmettin kyllästyvän taas.
''Bella, pelataan yhtä peliä.'', Emmett kerkesi aloittamaan.
''Nyt, te kaksi olette hiljaa, koko matkan.'', Carlisle tiuskaisi meille. Vaikenimme heti, katselin hetken ulos kunnes muistin, että laukussani on vihko ja kynä. Kaivoin ne laukustani ja näytin Emmettille, Emmett katsoi minua kysyvästi. Avasin vihon ja kirjoitin siihen.
Niin mikä se peli oli? Hän luki tekstin ja hymyili, ojensin hänelle toisen kynän.
1.Sovitaan mitä pitää nähdä esim. kumpi näkee ensin koiranpennun.
Heti kun näet sellaisen kirjoitat tähän hep! Tai jotain vastaavaa. OK? Nyökkäsin ymmärtämisen merkiksi.
2.Sitten merkataan pisteet. Kymmenenminuutin aikana tarkoittaa 3 pistettä, kahdenkymmenen minuutin aikana tarkoittaa 2 pistettä ja puolentunnin sisällä 1 pistettä, se kellä on eniten pistetitä lopussa voittaa, OK? Nyökkäsin taas ymmärryksen merkiksi.
No, mikä ekaksi? Kirjoitin kysymyksen.
Miten olisi valkoinen koiranpentu? Emmett kysyi.
Joo, loistavaa, eli siis hep,sitten kun näkee sen? Varmistin.
Jep. Käänsin katseeni ulos ikkunasta, pian näin sen. Valkoisen koiran pennun.
''Hep!'', huusin vahingossa, Emmett kerkesi juuri sopivasti nappaamaan vihon pois näkyvistä ennekun Carlisle käänsi katseensa minuun.
''Enkö sanonut, että olette hiljaa koko matkan?'', hän kysyi.
''Jep, se oli vahinko.'', sanoin.''Olen hiljaa loppumatkan.'', jatkoin.
''Niin oletkin.'', hän sanoi ja katsoi vielä meihin peilin kautta.
Sait 3 pistettä. Emmett kirjoitti vihkooni jonka oli ottanut taas esille.
Hyvä, se huuto oli vahinko. Surkuttelin.
Ei se mitään, pääasia, että hän ei huomannut vihkoa.Emmett lohdutti, pelasimme vielä jonkun aikaa kunnes kyllästyimme.
Tämä käy tylsäksi, mitä seuraavaksi? Kysyin kun olin jo totaalisen kyllästynyt peliin.
Mitä haluat? Voimme toki vain jutella, tai sitten keksiä joku toinen peli. Emmett totesi.
Hmm, en oikein tiedä. Vastasin ja yritin keksiä tekemistä.
Jos nyt aluksi vain jutellaan? Kysyin kun en keksinyt muutakaan.
Okei, no mitä veikkaat, mitäköhän saadaan rangaistukseksi? Emmett kysyi hytkyen.
Jaa- a, Hän ei ole ollut samanlainen viimeaikoina. Kirjoitin ja nyökkäsin Carlislea päin.
Eipä ole, ei. Mä veikkaisin lisää arestia, ei autoja, luottokortteja. EI MITÄÄN! Emmett kirjoitti, hän ei siltikään ottanut tätä vakavasti. Ehkä minunkin pitäisi ottaa huumorilla elämä.
Et siltikään taida ottaa tätä vakavasti? Kysyin.
En, miksi ottaisin? Ainoa mitä he voisivat tehdä on heittää minut pihalle, mutta en usko, että he tekisivät sellaista. Hän vastasi.
Totta, en minäkään usko. Vastasin.
Niinpä, ehkä sunki kannattas olla ottamatta. Hän ehdotti.
No, mun pitää tehä hyvä vaikutus, että Edward suostuu muuttaan mut. Kerroin.
Älä huoli, eiköhän joku sut kuitenkin muuta. Viimestään mää, haluun, että pysyt mun pikkusiskona, aina. Miten me muuten voitas karkailla? Emmett kysyi.
Naurahdin, hups! Ei hemmetin hemmetti, tälläkertaa Emmett ei kerinnyt piilottaa vihkoa.
''Emmett, anna se tänne.'', Carlisle käski.
''Mikä?'', Emmett sanoi, muka täysin tietämättömänä.
''Se vihko.'', hän tiuskaisi.
''Hmph.'', Emmett sanoi ja heitti vihon takakonttiin.
''Ei meillä mitään oo.'', sanoin.
''Bella, etkö luvannutkin olla hiljaa loppumatkan?'', Carlisle kysyi.
''Ai niin.'', sanoin, no voi voi. Jos emme voi kirjottaa vihkoon, sitten kirjotetaan käteen. Carlisle luovutti ja käänsi katseensa takaisin tiehen.
Kirjoitin käteeni.
Noh, mitäs nyt keksitään?Jaa-a. Tilakin loppuu tästä kohta. Hän kirjoitti ja nyökkäsi kättäni kohti.
Nyökkäsin, pakko keksiä jotain. Minua rupesi pikku hiljaa väsyttämään, toisaalta voisihan sitä ajankuluksi nukkuakkin. Nostin katsettani takakonttiin, se oli tyhjä, lukuunottamatta vihkoani. No kai sitä on pakko tässä kovalla nukkua.Nojasin päätäni oveen ja suljin silmäni, hetken päästä pimeni täysin.
Empov
''Emmett, nukkuuko hän?'', Carlisle kysyi, Bella oli juuri nukahtanut. Nyökkäsin, kuulin, kun Carlisle vastasi puhelimeen.
''Niin? Hän nukkuu. Mhmmh. Jep, pari tuntia.'', hän jutteli jollekkin.''Olin teille silloin ehkä liian ankara, annatko Esmelle. Hei rakas, olimme silloin ehkä liian ankaria. Annatko heille avaimet ja kortit? Kyllä olen samaa mieltä, joo, voit soittaa.'', hän jutteli, lopetettuaan puhelun hän katsoi minuun.
''Emmett, voin sanoa, että sinulla ja Bellalla on ainakin täydet yhdeksän päivää arestia, ei autoa,ei kortteja, ei puhelimia. Ei mitään. Onko selvä'', Carlisle kysyi vakavana.
''Mhmmhm.'', vastasin.
''Hyvä.'', Carlisle sanoi ja pisti selväksi, että parasta ollakkin hiljaa koko loppumatkan, ellet halua lisää rangaistuksia. Loppu automatka menikin hiljaisesti, kun Bellakin kerta nukkui. Siinä kohtaa sitä toivoi itsekkin, että pystyisi nukkumaan. Nojasin päätäni oveen ja suljin silmäni.
Auto hiljensi vauhtia, avsin silmät ja katsoin olimmeko jo kotona. Ei emme olleet, olimme Seattlen autotallilla. Edward seisoskeli huoltoasemalla, Carlisle pysähtyi hänen eteen. Edward hyppäsi autoon ja Carlisle jatkoi matkaa. Nojasin päätäni taas oveen ja suljin silmäni.
Auto pysähtyi, avasin silmäni ja huomasin, että olimme jo kotona. Nousin autosta ja näin Rosalien odottavan minua rappusissa, menin nopeasti hänen luokseen. Kaappasin hänet syliini ja juoksin yläkertaan. Yläkerrassa laskin hänet sängyllemme, menin hänen viereen ja annoin hänelle suudelman, toisen ja kolmannen.
''Em, mikä se karkaus idea oli?'', Rose kysyi.
''Jaa-a, ei me Bellan kanssa jaksettu täällä olla.'', vastasin.
''No mitä hyötyä siitä oli, jos nyt joudutte olemaan kuitenkin ja vielä kauemmin?'', Rose kysyi ennekun suuteli minua, kohautin olkiani vastaukseksi.
''No, minä tästä lähdenkin. Menemme elokuviin muiden kanssa.'', Rosalie hymyili ja nousi, katsoin häntä tyrmistyneenä.
''Rose, et sä mulle noin voi tehä.'', sanoin.
''Kyllä voin, olisit miettinyt ennen karkaamista.'', Rose hymyili ja lähti, samalla oven avauksella vihainen Edward tuli sisään.
''Mitä vittua sä aattelit, kun lähit tollein Bellan kans?'', Edward raivosi.
''Iha rauhas broidi, ei me mitään aateltu. Kuhan lähettiin.'', sanoin painottaen sanaa me.
''Ja sä väität et tää ei ois ollu sun idea?'', Edward kysyi.
''En.'', myönsin.
''Hmph.'', veljeni tuhahti ja lähti pois, varmaan sinne leffaan. Löysin jonkun kirjan pöydältä ja aloitin lukemaan sitä, kirja oli tylsä mutta kyllähän se siinä meni ajan kuluks. Luettuani kirjan päätin mennä alakertaan.
Bella istui keittiössä syöden.
''Mitä Bella?'',kysyin kun menin keittiöön.
''Jaa-a, entäs sä?'', Bella vastasi kysymykseen kysymyksellä.
''Hmmm, no mitä nyt pikkusen tylsää rupee tuleen.'', vastasin.
''Emmett, katokki et toi oli viimenen kerta kun karkaat tuollalailla.'', Esme sanoi ankarasti kodinhoitohuoneesta.
''Joo, joo.'', vastasin ja istahdin Bellaa vastapäätä.
''No, mitäs nyt keksitään?'', Bella kysyi.'' Kun muutkin lähti elokuviin?'', hän jatkoi.
''Ainahan me voidaan lähtee uudestaan.'', ehdotin iloisesti.
''Niinhän me voidaan.'', Bella myönsi.''Mutta ei ehkä kannata.'', hän jatkoi.
''Mennään uimaan.'', hihkaisin.
''Uimaan? Meidänhän ei kannata lähteä minnekkään.'', Bella kysyi.
''Ei, ei. Siis täällä meillä, alakerrassa on uima-allas.'', kerroin.
''Uima-allas? Minulla ei ole edes uikkareita.'', Bella vastasi.
''No eiköhän Alice sinulle jotkut lainaa.Soitat vain ja kysyt.'', sanoin ja katsoin häneen.
''Tuota, Emmett, milläköhän mahdan soittaa, jos Carlisle otti puhelimemme. JOS muistat.'', Bella tokaisi painottaen sanaa jos.
''Ai niin.'', myönsin, kävin nopeasti kaapilla josta otin paperia ja kynän.
Hmm, no jos mä harhautan ja sä kipität sinne ja soitat sitten kipität pois? Kirjoitin ideani, Bella nyökkäsi ymmärryksen merkiksi.
''Eiköhän mennä.'', sanoin ja menin alakertaan jossa allas sijaitsi.
''Carlislee!'', huusin yläkertaan.
''No!'', hän vastasi.
''Tuu käymään täällä!'', sanoin ja yritin keksiä jotain.Kuulin Carlislen lähtevän huoneestaan, hän olikin luonani.
''No?'', hän kysyi tympääntyneenä minuun.
''Mitäs sanot, punaiset vai vihreät verhot?'', oli ainut asia jonka keksin, hän katsoi minua tyrmistyneenä.
''Ja miksi kysyt tätä minulta, miksi ylensäkään mietit mitään tuollaista?'', hän kysyi.
''Koskaa..'', aloitin, kuulin Bellan alottavan puhumisen.''Nythän on hyvä aika vaihtaa verhot.'', sain lopetettua.
''Voi olla, mutta miksi sinä vaihtaisit verhoja?'', eikös joku tytöistä ylensä ole tehnyt sen?'', hän ei oikein uskonut selitystäni.
''On, mutta Alice pyysi minua.'', väitin vastaan.
''Niin varmaan.'', hän katsoi minua epäuskoisesti.
''Ei sitten, mutta tules katsomaan.'', sanoin ja nykäisin häntä ovesta peremmälle, uima-allas huoneeseen.
''Mitäs sanot jos remontoitais tämä paikka vaikka sellaiseksi meri aiheiseksi?'', yritin keksiä jotain joka pidättelisi Carlislen täällä siihen asti, että Bella pääsisi pois hänen huoneesta.
''Jaa-a, kysy Esmeltä.'', hän vastasi.
''Emmeett!'', Bella huusi ylhäältä
''Niin?'', huusin takaisin.
''Tuletko tänne!'', hän vastasi, jätin ihmettyneen mutta jotenkin vihaisen näköisen Carlislen alas ja menin Alicen ja Jasperin huoneeseen jossa Bella oli.
''Jep, mennään vaan!'', Bella hihkaisi.
''Sait siis ne?'', kysyin.
''Jep.'', hän sanoi ja hyppelehti Edin huoneeseen, menin itsekkin omaani ja vaihdoin vaatteet. Nappasin pyyhkeen ja menin hakemaan Bellaa.
''Valmis?'', kysyin.
''Joo.'', hän vastasi ja kipitti perässäni. Menimme uimaan, hetken uituamme Carlisle tuli huutaan jotain.
''Mitä helvettiä?'', Carlisle totesi nähdessään meidät uimassa.
''Hei Carlisle.'', sanoimme iloisesti.
''Emmett enkö ole kieltäny altaan käytön?'', hän kysyi.
''Ööm, olet'', vastasin.
''No mitä te siellä teette?'', hän kysyi.
''Uidaan.'', vastasin.
''Nyt ylös sieltä. Antaisin teille lisää arestia mutta siitä ei olisi mitään hyötyä.'', hän raivosi, kai sitä on pakko totella, ettei hän karkota minua.
''Ei sitten kauaa keretty.'', totesin kun olimme päässeet ylös ja vaihtaneet vaattet.
''Milloin Edward aloittaa remontin?'', Bella kysyi.
''Huomenna, ei me kyllä mukaan päästä. Mutta eihän se haittaa, mitäs muuten tehään?'', kysyin.
''Jos vaikka katottas leffaa?'', kysyin hetken mietittyäni.
''Joo, kunhan se ei oo kauhu,trilleri tai scifi.'', Bella asetti ehdot.
''Ok, mite ois huumori?'',kysyin.
''Jep.'', hän vastasi ja menimme alas katsomaan mitä katsottaisiin. Päädyimme johonkin vanhaan huumorileffaan.
Tässä tää nyt ois, kommailkaas mielipiteet