Kirjoittaja Aihe: Voltron: Yhteiseksi eduksi, S, Keith/Lance, oneshot  (Luettu 1975 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Yhteiseksi eduksi
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Voltron: Legendary Defender
Ikäraja: S
Paritus: Klance
Genre: Apea draama, ehkä ripaus angstia mukana

Spoilaa neljännen kauden tapahtumia!

Summary: Koko tiimin edessä hänen oli juuri ja juuri onnistunut säilyttää tyyntä jäljittelevä naamionsa, mutta yksin Lancea katsoessa se oli pirstoutua kokonaan. Jos hänen lujuutensa murtuisi, hän katuisi karvaasti päätöstään ottaa Marmoran Terän tehtävä vastaan.

A/N: Vaihtelun vuoksi vähän mollivoittoisempaa teemaa, höh. D: Canonissa Keith läksi tiimin luota välittömästi, mutta tässä ficissä on aikaa pienille hyvästeille erään henkilön kanssa.


 
***
 


Oli olemassa asioita, jotka oli tehtävä velvollisuudentunnosta. Sellaisten lisäksi oli asioita, joiden kohdalla oli pakko kerrata prioriteettejaan uudelleen, päättää mikä oli itselle tärkeintä ja myös seisoa sen päätöksen takana.

Yhteiseksi eduksi yksilön oli toisinaan tehtävä uhrauksia. Lopullisella päämäärällä oli suurempi merkitys kuin sillä, millä keinoilla se lopulta saavutettaisiin. Niitä lauseita Keithin oli kerrattava mielessään tuon tuosta.

Yhteisen hyvän vuoksi hän saattaisi olla poissa viikkoja, pahimmillaan kuukausia. Ajatus rutisti hänen keuhkojaan kasaan. Keith ei halunnut katsoa taakseen jokaisen askeleen viedessä häntä kauemmas tiimistään, mutta tutun äänen huutaessa perään hän pysähtyi ja kääntyi. Lancen kasvoilta heijastui sama raskasmielisyys kuin mitä Keith itse koki, mutta vihainen tämä ei ollut.

Lance oli vain surullinen.

Olisi ollut niin paljon parempi, jos tämä olisi raivonnut keuhkojensa pohjasta.

”Mä, tuota...” paladiini aloitti, muttei näyttänyt keksivän, miten jatkaisi. Tavallisesti Lance oli niin sanavalmis, että kontrasti senhetkiseen vaiteliaisuuteen oli hämmentävä.

”Yritätkö sä estellä mua?”

Se kuulosti liian hyökkäävältä siihen nähden mitä Keith oli tarkoittanut, mutta sanoista ei provosoiduttu.

”Me kaikki tuetaan sun ratkaisua”, Lance vastasi hänelle. ”Johan sä sen tajusit.”

”Mitä sä sitten haluat?”

Jälleen Keith kirosi raskaasti äänensävynsä tylyyttä, joka todella oli silkka vahinko. Hän oli niin sietämättömän huono jäähyväisissä. Koko tiimin edessä hänen oli juuri ja juuri onnistunut säilyttää tyyntä jäljittelevä naamionsa, mutta yksin Lancea katsoessa se oli pirstoutua kokonaan. Jos hänen lujuutensa murtuisi, hän katuisi karvaasti päätöstään ottaa Marmoran Terän tehtävä vastaan. Jos hän nyt antaisi henkilökohtaisille tunteilleen vallan, hän ei koskaan voisi lähteä. Lähteä ja jättää tiimiään.

Jättää Lancea.

”Mä halusin toivottaa onnea”, paladiini sanoi silloin kättään ojentaen. Keith nielaisi, tarttui käteen toverillisella puristuksella ja tajusi sitten vetäneensä tiimitoverinsa halaukseen. Lancen rutistaessa häntä kaksin käsin Keith aisti kirkuvan kirjon sanattomia vastalauseita, mutta tämä ymmärsi hänen tehtävänsä tärkeyden yhtä lailla. Se ei ollut kenellekään helppoa. Myös Lance joutui työntämään tunteensa taka-alalle.

"Mä pidän teihin yhteyttä", Keith sanoi irrottautuessaan syleilystä.

”Lupaatkin sen kanssa!”

”Mä yritän.”

”Hyvä. Ala sitten jo mennä.”

Jollain ilveellä Lancen onnistui hymyillä.

Hetken mielijohteesta Keith tarttui paladiinia niskasta ja painoi huulensa tämän otsalle. Se oli lupaus siitä, että hän palaisi takaisin heti tilanteen sen salliessa. Lancen yllättynyt henkäisy hyväili hänen korviaan, ja kun Keith seuraavassa hetkessä oli kävelemässä pois, paladiinin käsi hänen omassaan puristui niin tiukasti, ettei hän päässyt käsivartta kauemmas.

”Hei, mikä toi oli olevinaan?”

”Mä vain...” Keith aloitti, mutta mahdollinen selitys keskeytettiin.

”Ei tollanen riitä”, Lance äyskähti ja veti vuorostaan hänet kiinni itseensä.

Se oli heidän ensimmäinen suudelmansa.

Se oli alakulon ja kaipauksen tanssia, jossa kestämätön jano toista kohtaan loi pakahduttavan tunteen kylkiluihin uhaten musertaa hänet. Se oli jotain niin kaunista, ettei sille löytynyt sanoja. Keith kallisti päätään ja värähti Lancen sormien kietoutuessa hänen tummiin hiuksiinsa. Hänen sydämensä takoi rinnassa ja hengenvedot kävivät kiivaiksi. He olivat happea toisilleen. Siltä Lancen suuteleminen siis tuntui...

Ihan liian pian Keith iskeytyi kuulaalta taivaankaarelta takaisin kolholle maankamaralle. Hengittäminen tuntui jälleen vaikealta.

”Lance, mä...”

”Kerro myöhemmin. Nyt sun pitää ihan oikeasti jo mennä”, paladiini hymähti painaen otsansa hetkeksi hänen omaansa vasten. ”Etkä ala pillittää nyt, okei?”

Keith tiesi silmäkulmiensa käyneen kosteiksi, ja saman hän näki Lancen silmien musteensinessä. Hän ei yksinkertaisesti kestäisi nähdä Lancen kyyneleitä.

”Älä säkään”, hän sanoi viimeiseksi, antoi kätensä liukua paladiinin kädestä ja käänsi tälle selkänsä katsomatta enää taakseen.

”En mä ajatellutkaan”, Lance vastasi tavoitellen itsevarmaa sävyä, mutta viimeisen tavun kohdalla Keith kuuli särön tämän äänessä.

Hänen omat kyyneleensä odottivat vain hetken pidempään.

Yhteiseksi eduksi.

« Viimeksi muokattu: 21.07.2018 21:52:38 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Voltron: Yhteiseksi eduksi, S, Klance, oneshot
« Vastaus #1 : 04.01.2018 20:33:22 »
Oh. Oon tän jo salaa lukenut kiireessä kännyltä aiemmin (hys) mut nyt tälleen ajan ja ehkä ajatuksenkin kanssa (tosin kuumeaivot, joten en ole mistään vastuullinen!) uudelleen.

Voihan yhteinen hyvä! >: | Mut joo, ymmmäränhän mä, tulee vain niin Dumbledore mieleen, eikös sillä ollut vastaava hokema. Että keinoista viis, kunhan päämäärä saavutetaan :F ja pahus, jos se nyt vie Keithin pois, tai siis kun se vei Keithin pois muiden paladiinien luota niin johan nyt on! En tykännyt kyl yhtään tuosta juonikuviosta ja jos Keith ei palaa S5 takas niin nostan ÄLÄMÖLÖN :E

Joo. Sori ;D

Lainaus
kirkuvan kirjon sanattomia vastalauseita
Ihastuttava ilmaus! Niin kovin terävä ja sitten sellainen laaja. Niin. Eli siis kuvaava! ;D

Lainaus
Hetken mielijohteesta Keith tarttui paladiinia niskasta ja painoi huulensa tämän otsalle.
I see what u did there!

Aw. Ai siltäkö Lancen suuteleminen tuntui <3 miltäköhän Keithin suuteleminen tuntuisi? Oon jotenkin huomannut trendinä, että sulla on yleensä Keithin pov ikään kuin tassuissa eikä siinä mitään! Mut ois kiva lukea joskus toisestakin suunnasta, vink vink ;)

Mutta niin. Ah. Angstista huolimatta, ja ehkä johtuen siitä että tiedän Keithin selviävän. No, ainakin S4 loppuun, mieti jos ne tappaa sen S5? Eihän ne tekis sellasta? EIHÄN?! Niin. Siis. Köh. Kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siksi, tykkäsin tästä ihan tajuttomasti. Koska. Se ensimmäinen suudelma <3 oikein dramaattinen, niin ihanan elokuvafiilistelevän fantastinen että sydämeni suli <3_<3 ja kaiken tän ympärillä ne vain naljailee toisilleen loppuun asti, vaikka ääni säröileekin.

Oh, pojat <3


Kiiiiitos tästä! Lisää? <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Yhteiseksi eduksi, S, Klance, oneshot
« Vastaus #2 : 04.01.2018 22:05:06 »
Koin ihmeellisen repeämisen, kun hoksasin tuon Dumbledore-yhteyden. :----D Noh, se oli sentään yhteiseksi hyväksi ja tämä oli eduksi, joten edes pieni poikkeama HP-konnotaatioon..? Tosin kyseinen ajattelutapa kuvaa montaa asiaa etenkin jos kylkiäisenä on tarkoitus pyhittää keinot -politiikkaa, ja sitä voi yrittää tarkastella eri tahojen kohdalla siinä määrin, pitääkö se paikkansa vai ei. Voltron-tiimin yhteiseksi eduksi Keithin lähtö nyt ei ollut, hmph. D;

Katsos vain, minulla tosiaan näyttää olevan Keithin näkökulma dominoivampi. Tämä on ollut ihan tiedostamaton veto tarinoiden vain lähtiessä käyntiin jommankumman vinkkelistä! :D Tosin ainakin tämän tekstin kohdalla Keithin kipuilu lähtönsä kanssa toi ainakin itselleni luontevamman näkökulman. Sama oikeastaan myös bondailuficin kanssa, Lancen mokoma kun retkotti taju kankaalla suuren osan ficistä. Vaan eipä hätää, Lancenkin näkövinkkeliä ilmaantuu kyllä! ::)

Kiitoksia, Buttis! <3

- Ayu

PS: #otsapusut
« Viimeksi muokattu: 04.01.2018 22:29:03 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 626
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Voltron: Yhteiseksi eduksi, S, Keith/Lance, oneshot
« Vastaus #3 : 27.11.2023 11:13:39 »
Voiiih, haikeaa ja surkuakin :'( Kaikenlaiset erotilanteet ficeissä (ja kaikessa muussakin) on yleensä semmoisia, jotka vetää sydämen ryttyyn, ja niin kävi tälläkin kertaa 😭 Vaikka tietääkin ettei kaikki tähän lopu ja Keith palaa. En kyllä enää tarkkaan muista mitä tapahtui milläkin kaudella XD

Lainaus
Canonissa Keith läksi tiimin luota välittömästi, mutta tässä ficissä on aikaa pienille hyvästeille erään henkilön kanssa.
No tottahan toki sitä pitää olla aikaa hyvästeille eikä heti lähteä pois! Hyvä että korjasit tämän seikan!

Lainaus
Lance oli vain surullinen.
😭😭😭 Voiiiii vaavi 💔💔

Lainaus
Hetken mielijohteesta Keith tarttui paladiinia niskasta ja painoi huulensa tämän otsalle.
Otsan suukottaminen sopi tähän tosi hyvin! Samaan aikaan hienovarainen mutta paljon kertova ele :3 Ja ihanan herkkää. Mutta on se kyllä hyvä että perään sitten suutelivat vielä ihan kunnolla, koska kuten Lancekin toteaa, eihän pelkkä otsapusu riitä mihinkään ;D

Yhteisestä edusta mulle ei heti ekana tullut mieleen Dumbledore ja tämän suuret suunnitelmat, mutta kun Buttis sen kommentissaan mainitsi niin... totta muuten XD Mutta onhan sekin totta, että joskus on pakko panna yhteinen hyvä etusijalle eikä tehdä vain niin, mikä olisi itselle helppoa ja mukavaa. Vaikka sekin haastavaa onkin.

Kiitokset tästä! Kaikessa haikeudessaan ja kaipuussaan tää oli tosi ihana ♥ Sinä se aina kirjoitat niin hienosti :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中