Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Bloggaaja (Sherlock/John, k-11)  (Luettu 1707 kertaa)

kia

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I've got an idea.
    • minun blogini
nimi: Bloggaaja
fandom: BBC!Sherlock
ikäraja: k-11
A/N: yksityiskohtia sieltä täältä 1. ja 2. kausilta. Aamuinen inspiraatio Johnin ja Sherlockin arkisesta dialogista... Toinen Sherlock-tekstini, kommentteja toivotaan!  :)



Bloggaaja

Sherlock katsoi sohvalla viruvaa toveriaan, eikä tiennyt, mitä sanoa. Tämä oli käyttäytynyt poikkeavasti siitä lähtien, kun oli saanut aamupostissa kirjeen, jota ei suostunut näyttämään Sherlockille.

»Sinun pitäisi hankkia itsellesi harrastus», Sherlock sanoi pitkän hiljaisuuden jälkeen.
John katsoi häntä poissaolevana. »Kirjoitan blogia.»
»Ei sitä lasketa. Kunnon harrastuksen.»
»Ei kiitos. En kaipaa lisää toimintaa, joudun ihan tarpeeksi sinun kanssasi kaiken maailman kahjojen ympäröimäksi.»
»Ei, ei, John. Tarkoitan harrastusta, jota tehdessä voit ajatella. Rentoutua.»
»Etkö soittanut klarinettia kouluaikanasi?»
John naurahti epäuskoisesti. »Sherlock, anna olla.»
»Ja pelasit rugbya? Kuulin että Blackheath etsii lisää pelaajia joukkueisiinsa.»
»Sherlock. Ei rugbyssa voi rentoutua. Sinun pitää juosta pallon perässä!»
»Jotain sinun pitää tehdä nyt, et voi jäädä siihen makaamaan.»
»Sinä makaat tässä toistuvasti.»
»Haen cluedon.»
»Ei! Olemme puhuneet tästä!»
Sherlockin huulille nousi hymy, ja John käänsi selkänsä tälle.

»Yrität saada minut vain puhumaan kirjeestä, tajuan.»
Sherlock kohautti olkiaan. »Minulla on jo omat arvaukseni keneltä se oli jo mitä se sisältää, mutta katsotaan, osuinko oikeaan.»
John puuskahti äkäisesti. »Sinä teet tästä niin hankalaa.»
»Jättikö Sarah sinut?»
»Voi luoja, anna olla.»
»Minun erheeni, olin vielä viime viikossa.»

John jupisi jotain ja nousi sitten sohvalta.
»Se on Mollylta. Hän kysyy minulta, lähtisikö Sherlock ulos.»
Sherlock jähmettyy. Hän oli ajatellut kirjeen olevan joltain Johnin tyttöystäviltä, Mycroftilta tai vaikka Johnin siskolta Harrietilta.
Molly...

»Tiedätkö kuinka hölmöltä tuntuu, kun minulle tulee viestejä Mollylta, ja minä joudun vastaamaan niihin?»
»Olen pahoillani, John, en tiennyt, että Molly kirjoittaa sinulle.»
»Et tiennyt? Onko olemassa oikeasti jotain, mitä et vielä tiedä?»
»John, rauhoitu -»
»Minulla ei ole nyt mitään sanottavaa.»
»Mutta minulla on.»
Sherlock hymyili merkitsevästi ja sai Johnin pysähtymään ovelle.
»Kysyit, onko olemassa jotain, mitä en tiedä. John, sinun pitäisi tietää, että olisin ihan hukassa ilman bloggaajaani.»
"Look at that, Mrs. Hudson. Quiet. Calm. Peaceful. Isn't it hateful?" -SH

Junipher

  • Vieras
Vs: BBC!Sherlock: Bloggaaja (Sherlock/John, k-11)
« Vastaus #1 : 25.11.2012 16:18:48 »
Heippa! Ajattelin kommentoida hyvää tekstiäsi. :)

Aloitat kivasti. Ensimmäinen lause on koukuttaa lukemaan juuri siitä systä, että harvemmimpa tulee vastaan sellainen tilanne, ettei Sherlock tiedä mitä sanoa. Harkitsisin ehkä poikkeavasti-sanan tilalla poikkeuksellisesti. En osaa selittää miksi, liekkö tuolla edes väliä :D

Dialogissa olet saanut hyvin esiin hahmojen luonteen. Muutamalle replalle pakko sanoa vaan aaaw! ^^ Kerrottakoon että repesin totaalisesti tuolle Cluedolle. :D Asiaan! Miksi ei "kunnon harrastuksen" sijasta vain kunnon harrastus?

"Sherlock jähmettyy."
^Miksi preesens vaikka muu teksti kirjoitettu imperfektissä?

Nojoo... Ihana teksti. Ajatuksena järjkeenkäyvä tuo että Molly kysyy Johnilta lähtisikö Sherlock ulos. Tavallaan olisit voinut korostaa sitä miltä Johnista tuntuu, kun likat tiedustelee Sherlockin asioita häneltä. Loppu oli suloinen <3 :)

Onnittelut hyvästä ficistä. Ehdottomasti haluan lukea sinulta lisää Sherlockia!

kia

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I've got an idea.
    • minun blogini
Vs: BBC!Sherlock: Bloggaaja (Sherlock/John, k-11)
« Vastaus #2 : 25.11.2012 21:10:22 »
Oijoi, kiitos kommentista! :)
hyviä huomioita, en itse huomannut esim. aikamuotovirhettä, (sorry), ja poikkeuksellinen kuulostaa kyllä sopivammalta!
Pitää siis julkaista lisää Sherlockia ;)
"Look at that, Mrs. Hudson. Quiet. Calm. Peaceful. Isn't it hateful?" -SH