Kirjoittaja Aihe: Liisa Ihmemaassa: Parhain tilaisuus [S, Irvikissa/Hatuntekijän hattu]  (Luettu 2200 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Parhain tilaisuus
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa
Tyylilaji: Ficlet
Ikäraja: S
Paritus: Irvikissa/Hatuntekijän hattu
A/N: Kun Nukkis saa randomin idean, hän yleensä toteuttaa sen.


Parhain tilaisuus

Irvikissan silmät kiiluivat Hatuntekijän vieressä ja se ilmestyi näkyviin hymyn saattelemana. Sellin hämärä valaistus sai sen raidat hohkaamaan turkoosina.

“Koska lopetat tuon tekemisen?” Hatuntekijä kysyi.
“Olen aina ihaillut tuota hattua”, kissa vastasi pehmeällä äänellä ohittaen Hatuntekijän kysymyksen täysin.
“No hei Irvis...”
“Kun sinä et tarvitse sitä enää, voisitko harkita sen testamenttausta minulle?”

Hatuntekijä muuttui punertavaksi: “Kuinka sinä kehtaat? Se on virallinen teloitus, haluan näyttäytyä parhaimmillani!”

“Minä niin rakastan tuota hattua… pukisin sen päälleni parhaimmissa tilaisuuksissa.”

Hatuntekijä nyrpisti nenäänsä, huokaisi ja ojensi hatun Irvikissalle.
“Jos sinä lupaat olla huomenna… päätön, niin lupaan lainata tämän sinulle. Täksi yöksi.”
“Minä sanoisin että tarvitsen kaksi yötä. Tämä yö ja yö päättömyyden jälkeen. On raskasta rakentaa itselleen uusi pää.”

Hatuntekijä huokaisi, mojautti hatun päin Irvikissan leveääkin leveää hymyä ja käänsi sitten katseensa. Irvikissa katosi hattu mukanaan ja leijui kohti erästä suojaista puuta lähistöllä, jonka tummanvihreiden lehtien varjossa se tunsi olonsa kotoisaksi.

Irvikissa asetti hatun oksalle ja haistoi sitä syvään. Miten erikoinen mausteinen ja sammaleinen tuoksu siinä olikaan… toki Hatuntekijän haju oli taas pilaamassa sen täydellisyyttä. Irvikissa puski itseään Hattua vasten ja nuoli sen karheaa pintaa poistaakseen Hatuntekijän löyhkän siitä. Sitten se pöykkäsi sitä hellästi vielä päällään ja asettui sen sisään.

“Minä rakastan sinua hattu”, Irvikissa sanoi ja kehräsi. Pian se vaipui jo onnelliseen uneen.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Talviomena

  • ***
  • Viestejä: 264
Tää oli jotenkin tosi söpö. : D Ymmärrän Irvikissan tunteet hyvin, sillä onhan tuo Hatuntekijän hattu aika eeppinen. Nauroin tuolle "Se on virallinen teloitus, haluan näyttäytyä parhaimmillani!" kohdalle. :D En muista ennen törmänneeni verbiin pöykätä, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.


Listaukseni

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Komppaan talviomenaa tämä oli söpö ja suloinen. Irivikissa ja Hatuntekijä ovat ehdottomasti punaisenkuningattaren lisäksi lempihahmojani liisa ihmemaassa fandomissa. Otsikko oli oivasti keksitty ja sopi tähän mainiosti tilaisuus todellakin oli mitä parhain leveästi virnuilevalle irvikissalle. Tuo hänen rakkautensa hullunhatuntekijän hattuun on kyllä aika samaistuttava onhan se upea hattu jolla on oma tarina kerrottavanaan.

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!