Desucon Frostbite oli ja meni, oli kivaa. Toki kuulin pari ikävämpääkin juttua, että ilmeisesti kävijäpuolella ei ole ollut sellaista yhteisön tuntua, mitä yleensä on coneissa saanut kokea vieraille juttelussa ym. Tämä toki oli yksittäisen henkilön mielipide, enkä voi itse tuumata samaa, kun minun yhteisöni on niin työvoimaan painottuva. Oli kyllä ihana nähdä työvoiman lisäksi yhtä vanhaa työvoimakollegaa, joka nyt kävijänä ja totta vieköön finiläisiä myös! <3 Työvoimassa oli myös kivaa, tuttuun tapaan ja saattaa oikeestioikeesti olla, että tulen kesädesuun ekaa kertaa ikinä! Työvoimahakemusta pitäisi toki rustailla.
En minä kävijäksi uskalla yrittää, kun liput vaa hujahtaa ja mistä minä saisin rajattomasti kahvia, jos en työvoimaetuna.
Suosittelen työvoimaa toki myös muille, kun kahvinjanoisille.
Se toinen juttu oli kyllä surkeampi, mikä nousi cosplaypiireissä myös keskusteluun. Rita Luodiko cossaajaa oli syytetty transfobian tukemisesta, koska J. K. Rowling. Itse en saanut tuntemattomilta (tai tutuiltakaan) kommenttia täydestä luihuisoutfitistä kaapuineen, neuleineen ja sen sellaisineen, mutta myönnän sen pelottaneen uskallanko mennä luihuisena, kun mm. kirjagramissa sain aikamoisen ryöpytyksen juuri saman casen tiimoilta. Jotenni surullista, että cosplaypiireissä tullut vastaan sitä kiusaa, kuka saa cossata ja mitä saa cossata kinaa, joka on ollut vissiin enemmänkin tapetilla muiden cossausten tiimoilta, mutta nyt myös Pottereiden, tai no, J. K. Rowlingin.
Luin vähän tuota cosplaykeskustelua, missä perusteltiin, mutta myös räkytettiin puolin ja toisin. Hyviä nostoja, hyviä perusteluita puolesta ja vastaan, mutta kyllä se kinaaminen sai lopettamaan lukemisen. Itsehän olisin halunnut tuon Rita-cossaajan kanssa yhteiskuvaa, mutta en edes pongannut häntä conista (oli ilmeisesti ollut asussa vain joitain tunteja öö lauantaina?). No, näin kuvan ja vaan ihastelin, mutta. Ei ole ollut kaikkien mieleen.
Positiivisiin ajatuksiin palatakseni, olen katsonut animea! Sain mm.
Yuri!!! on Icen joku aika sitten oikeasti loppuun, kun se oli varmaan 1,5 vuotta työn alla ne huimat 12 jaksoa.
Katsoin harvemmin kuin kerran kuussa tyyliin jakson, vaikka tykkäsin, jotenkin se katsominen aina jäi. Sitten etenin vähän
Kuroko no Basukessa, josta tykkään ja Netflixistähän se löytyy suomisubeilla, jes! Sieltä löytyy myös
Vinland Saga, josta oon tykännyt. Ollaan jossain kohtaa menossa, mutta ei ainakaan julkasutahdissa.
Mutta tiedä vaikka, saatasko julkaisutahti kiinni (julkaisua on joka maanantai). Onko joku muukin tykästynyt Vinlandiin?
Elokuvapuolella katsoin töissä
Nausicaän pitkästä aikaa. Se on kyllä huippu! Kyllä: minulle maksetaan kerran kuussa siitä, että vietän animeiltaa nuorten kanssa, leffan ja yleisen pöhinän sekä muun toiminnan merkeissä.
Ei huono! Lainasin kyseistä nuorteniltaa varten muita vaihtoehtoja kirjastosta, joten tulin napanneeksi itselle samoilla vauhdeilla
Bellen, joka voisi olla tänään katselulistalla.
Kumppani ehotti jo eilen, mutta minä pöhisin jotain ja kumppanilla oli pelirehvit sitten kuitenkin kaverin kanssa, kun olisin ollut katselumoodissa.
Älkää spoilatko, mutta tykkäsittekö, jos olette nähneet Bellen?
Ainiin, tuli vastaan otsikkotason artikkeli, että
Haoya Miyazaki palaa taas eläkkeeltä.
Se ei kyllä millään malta pysyä siellä, mutta eipä se minua haittaa.
Jos tämä oli kolmas eläke, eikö kolmas kerta jo todista, ettei eläke kannata.