Kirjoittaja Aihe: Turtuneet tunteet, S  (Luettu 4400 kertaa)

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Turtuneet tunteet, S
« : 20.01.2009 11:12:33 »
// Alaotsikko: raapale. HG/SK, angst, S

Title: Turtuneet tunteet
Author: FractaAnima
Pairing: HG/SK
Rating: S
Genre: angst

Osallistuu haasteeseen FF100 sanalla 003.   Loppu.  aiheella Severus Kalkaros.


Raapale.


Turtuneet tunteet

Minä istuin tunnilla, katsellen maailmaa. Ensimmäistä kertaa vuosiin, en keskittynyt opetukseen. Silmäni olivat punaiset ja turvonneet. Edellinen yö ei ollut ollut parhaimpia. Kalkaros ei kiinnittänyt minuun huomiota. Parempi niin, sillä en tahtonut ongelmia tuvalle, vaikka minulla ei mennyt hyvin. Kalkaros... Ongelma olikin juuri hän. Miksi hän on  niin kylmä. Viikkoja kestänyt salaperäinen onnellisuus oli päättynyt ja edellisenä yönä kaikki oli viilentynyt, lähes jäätynyt. Mitä oli tapahtunut? En tiedä, mutta sen tiedän, että se mitä oli, ei tule enää koskaan olemaan. Minä rakastuin,  sitten minut petettiin. Ei, ei petetty, hylättiin. Severus Kalkaros, minä en ikinä anna tätä anteeksi.  En ikinä!

Anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012 07:12:25 kirjoittanut FractaAnima »


I'm into Herbology now u_u

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Turtuneet tunteet
« Vastaus #1 : 01.01.2011 14:07:47 »
Öhm. Miksi en ole aikaisemmin huomannut tätä raapaletta, onhan tämä sentään lempiparituksellani kirjoitettu. Pitäisi varmaan joskus oikeasti ihan kunnolla käydä lävitse muitakin osastoja kuin noita romanssi -ja draamapuolia. Silloin voisi oikeasti löytyä jotain sellaista luettavaa, jossa on se oma lempiparitus mukana.

Tuota noin niin. Raapaleita on aina niin kauhean vaikea kommentoida järkevästi, mutta ainakin yritys hyvä kymmenen, jos ei muuta. Vaikka Severusta ei pahemmin tässä mainittukaan, on hän hyvinkin IC:ksi kuviteltavissa. Hieman kylmä ja ehdottoman tunteettoman oloinen. Vaikka eihän hän oikeasti ole tunteeton, kyllä ihanalla liemimestarillamme on tunteet. Hän vain peittää ne harvinaisen hyvin kaikilta. Vain harvat oikeasti tietävät mitä hän tuntee sydämessään, sillä vain harvat uskovat, että hän edes omistaa sydäntä.

Hermione on hieman toisenlainen kuin kirjoissa on kuvailtu, en usko, että hän pysyisi tunneilla hiljaa, jos tietäisi asioista enemmän kuin muut oppilastoverinsa, mutta olisihan se aika outoa, jos hän käyttäytyisi kuin nirppanokkainen kaikentietäjä heti sen jälkeen kun hänet oltaisiin jätetty. Mahdotontahan se olisi.

Lainaus
Minä rakastuin,  sitten minut petettiin. Ei, ei petetty, hylättiin. Severus Kalkaros, minä en ikinä anna tätä anteeksi.  En ikinä!
Rakkaus on kummallinen asia. Toisinaan rakastamisesta seuraa vain ja ainoastaan surua. Severus on mies johon ei välttämättä kannattaisi rakastua, mutta omille tunteilleenhan ei tunnetusti voi mitään. Jos rakastuu niin sitten rakastuu. Silloin on vain pakko hyväksyä se tosiasia, ettei rakkaus välttämättä ole elinikäistä vaan se voi loppua ihan yhtäkkiäkin.


Kiitos tästä hienosta tekstistä. Oho, tulipa tästä itse ficciin verrattuna pitkä kommentti.
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Turtuneet tunteet
« Vastaus #2 : 10.02.2011 19:42:01 »
Sirina Black Kiitoksia kommentistasi. :) En itseasiassa muistanut itsekään tämän kyseisen raapaleen olemassa oloa. Raapaleena tilanne jää jokaisen omaan huomaan - mitä on tapahtunut, miksi ja mitä tulee tapahtumaan? Siinä sitä ajateltavaa. :)


I'm into Herbology now u_u

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Turtuneet tunteet
« Vastaus #3 : 11.02.2011 17:14:17 »
Joo, yhdyn Sirina Blackin sanoihin raapaleiden kommentoinnin vaikeudesta, mutta myös minä annan yritykselle tilaa.

Nimi on mielenkiintoinen valinta, kaunis ja houkutteleva. Pakko on kuitenkin myöntää, että sen tulkinta osaksi raapaletta tuotti ensin vähän vaikeuksia. En nimittäin saanut sitä yhdistetyksi Hermioneen, jonka tunnepuoli tuntuu olevan varsin angstisella tolalla, ei niinkään turta. Sitten aloin ajatella nimeä Severuksen kannalta, ja häneen se sopiikin sitten ihan hyvin, kun niin yllättäen heittäytyi kylmäksi Hermionea kohtaan. Pidän otsikon haasteesta, se sai ajattelemaan tätä vähän enemmänkin :)

Itse raapalekin oli pääpiirteissään mukavaa luettavaa, vaikka Hermione/Severus ei suosikkiparituksiini lukeudukaan. Hermionen hämmennys ja angsti on hyvin kuvailtu, ymmärrän kyllä, miksi hän ei halua sanoa mitään tunnilla tai kiinnittää huomiota itseensä. Severusta kuvaavat pätkät ovat myös toimivia, vähän jäi kyllä kaivertamaan, mikä herran sai heittäytymään niin kylmäksi.

Minua jäi vähän huvittamaan tuo Hermionen loppupätkän ajatusketju. Niin nopeassa tahdissa uhoa ja anteeksiantamattomuutta ja pian oma anteeksipyyntö. Luulen, että se viimeinen "anteeksi" on olennainen raapaleen aukeamisen kannalta, mutta ainakin toistaiseksi se tuntuu vähän irralliselta ja vaikealta linkittää itse tarinaan. Voiko olla, että Hermione pyytää anteeksi, koska Severuksen tuntemusten yllättävä kylmeneminen onkin hänen syytään? Vai pyytääkö vain anteeksi, koska ei itse voi antaa anteeksi? Hmm... Tätäpäs taidan jäädä pohdiskelemaan...

Lia

Mikaela Q

  • ***
  • Viestejä: 28
Vs: Turtuneet tunteet
« Vastaus #4 : 11.02.2011 17:49:46 »
Hahha, en-ikinä-varmasti-anna-anteeksi ja heti perään oma anteeksipyyntö, miksi tämä kuulostaa niin tutulta! Pystyn samaistumaan Hermioneen vähän liiankin täydellisesti :D

Raapaleeksi tässä tuntui olevan aika paljon asiaa. Lyhyitä lauseita ja aika vähän kuvailua. Tuli vähän sekava kuva, mutta toisaalta niin on fiiliskin tuollaisen teini-ihastuksen pyörteissä.

Otsikko on muuten kivaisa, todella sopiva Severukseen viitattaessa, sen verran hyvin se mies tunteensa piilottaa!

Stop Crying Your Heart Out

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Turtuneet tunteet
« Vastaus #5 : 13.02.2011 19:15:47 »
Miten ihmeessä olen missannut tämän? ???
Kuten Sirina sanoi, rakkaus on kummallinen asia.
Ihastuttava ja surullinen rappale ja minä pidin

Tutti frutti kiittää ja kumartaa


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Turtuneet tunteet
« Vastaus #6 : 13.02.2011 21:28:18 »
Oo, täällähän on oikein kommenttien vyöry. *iloinen*

Eulalia Ihan hyvinhän tuo kommentointi näytti sujuvan, pitkä on sinunkin vastauksesi. :) Paljon pohdittavaa, mutta päätökset teet sinä itse. ;) Kiitos sinulle.
Mikaela Q Samaistuminen oli tätä kirjoittaessani varsin sopiva sana. :) Kiiiitooos.
tutti frutti Kiitos paljon. :)


I'm into Herbology now u_u

RaistlinMajere

  • ***
  • Viestejä: 100
Vs: Turtuneet tunteet, S
« Vastaus #7 : 26.04.2012 13:32:02 »
Olipas harvinaisen angstinen Hermione : o Mutta sitten taas tavallaan se sopii sille tuollaisessa tilanteessa, eikä se sitä varmaan ääneen sanois : D Joo tää oli kiva, paljon ajatuksia pienessä tilassa ja nopealla tahdilla sai omankin ahdistuksen nostamaan päätään : >

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Turtuneet tunteet, S
« Vastaus #8 : 27.04.2012 09:10:02 »
RaistlinMajere Hmm, vanha vanha teksti. :) Hermione se vasta osaakin angstata, kun sille päälle sattuu. :D Kiitos taas kommentistasi. :)


I'm into Herbology now u_u