Kosmik:Mä vietin nuoruuteni outona ja hulluna Sormusten Herra -fanina. Mulla ja veljillä oli omia inside-juttuja Sormusten herraan liittyen ja me aina leikittiin Frodoa, Merriä ja Pippiniä, missä ikinä oltiinkin. :'D
Aaa kuulostaa niin tutulta tuo huuma
olin itse 11-13v kanssa aivan Lotrin lumoissa, kun se oli silloin ajankohtaista, ja kirjoitettiin vuosien ajan sellaista spin-off jatkosarjaa ihan käsin vihkoihin kaverin kanssa. Ihan samaa mieltä olen siitä, että jotenkin LOTR kyllä näinäkin päivinä saavuttaa sen kirjan tunnelman, ja se on suuri, vakavasti otettava elokuvateos ja ennen kaikkea kaunis.
Sitä en tule ymmärtämään, että miten Peter Jackson on voinut tehdä Hobitista niin täysin erilaisen, vai johtuuko tämä ihan siitä, että tuotantotiimissä on ihan eri ihmisiä kuin aiemmin, vai mikä mättää... Toisaalta Jacksonhan ei alun alkaenkaan edes halunnut ryhtyä noita leffoja tekemään, vaan otti sen harteilleen Guillermo Del Toron luovuttua suunnitelmasta.
Yh, miksi ei haluttu lähteä lähestymään elokuvaa kirjalähtöisesti, miksi se pitää tunkea täyteen kaikkea muutakin, joka vie pois alkuperäisteoksen ydinsisällön ja sanoman? Ymmärrän kyllä sen, miksi Tauriel haluttiin ottaa elokuvaan mukaan, kun Hobitti kuitenkin on täynnä pelkkiä mieshahmoja, mutta ei se mua ainakaan olisi haitannut, vaikka elokuvassa ei olisi yhden yhtä naista vilahtanut.
Jep - minä taas korostan sitä mitä olen aiemminkin sanonut, että en ymmärrä miten ne on yrittänyt tehdä siitä niin ylieeppistä, kun kirja keskittyy pienen hobitin suureen matkaan, ja siihen lämpöön ja uusiin kokemuksiin sen sijaan että siellä koko ajan jotkut örkit jahtaa miljoonine action-kohtauksineen. Elokuva olisi kirjan henkeä noudattamalla onnistunut varmasti paljon paremmin, ja saisi Lotrin lailla unohtumattoman maineen.
Ja mitä tulee Taurieliin, joo ei minuakaan olisi haitannut jos leffassa ei olisi ollut sitä kiintiönaista
Sukupuolella ei ole väliä, jos kirjassakaan ei ole ollut naishahmoja. Miksi pitäisi olla, jos kirjoittaja ei ole niin päättänyt? Ei se minun mielestäni ole syrjintää, enkä itse kaipaa mitään samaistuttavia naishahmoja (varsinkin kun Tauriel nyt ylipäätään jää niin pinnalliseksi, ja esim. Kilin ja Taurielin kohtaus oli täsmälleen sama kuin Arwenin ja Frodon
) Mutta ymmärrän kyllä miksi leffan suosion kannalta halutaan joku nainen sinne, mutta äh, en vain itse ole oikein noin bisnesmielinen että hyväksyisin tuollaisten vapauksien ottamisen noin vain.
//
On Hobitissa hyvääkin, ainakin kääpiöt näyttää veikeiltä ja olen kiitollinen siitä, että mukana on pari vähän ns. komeampaakin kääpiötä.
Niin joo ja piti vielä tähän kommentoida. Samaa mieltä, että tasapuolisuuden nimissä olen tyytyväinen, että ainakin yhdestä kääpiöstä on ihan selkeästi tarkoituksella tehty komea, koska tämähän huomioi naiskatsojat varsin hyvin
(itselleni sillä ei henk.koht ole väliä, mutta tuleehan siitä nyt hyvä fiilis että ei olla haluttu tehdä kaikista hahmoista epäviehättäviä ja ainakin muille on silmänruokaa!)