^ Hyvin inhimillisen kuvan? Julianhan esitettii egoistisenä friikkinä. :DD Tai no, ehkä sana 'friikki' on liian julma, mut kyl siitä aika kauhee kuva annettiin. Lisäks siinä lopussa tuli ne tekstit, joissa väitettiin että SPOIL! Juliania olis syytetty raiskauksesta Ruotsissa SPOIL!, vaikka sitä ei ole syytetty yhtään mistään missäkään maassa. Et musta oli iha törkeetä laittaa vääriä syytöksiä leffaan, joka kuiteki perustuu tositapahtumien ympärille. Ne jotka ei vaivaudu ottamaan totuudesta selvää (mitä ironiaa tän leffan kohdalla), luulee että näin on oikeesti tapahtunut. Sen takia mä ymmärrän täysin, miks Wikileaks on tätä leffaa vastaan.
Aihe on joo kiinnostava, mut toi leffa tarjos just sen kuvan, mitä niissä kahdessa kirjassa oli. Niitä kirjoja kirjoitettaessa on valittu tietty näkökulma, tietynlainen totuus, joten minkäänlaista puoluettomuutta tässei ollu, mun mielestä. Mä pidin kyllä siitä, miten katsoja sai ite arvioida tekikö Julian moraalisesti vai ei, mut yhtä hyvin tätä juttuu vois pohtii muuteki Wikileaksin kohdalla; onko oikein että ne vuodattaa salaisia tietoja? Lisäks leffassa väitettiin että USA:n hallitukselle olis koitunut haittaa Wikileaksista, mikä ei myöskään pidä paikkaansa, USA:n hallitus on sanonut ettei Wikileaks oo aiheuttanut harmia yhdellekään ihmiselle (mistä leffa oli ihan eri mieltä).
Emmä tätä leffaa huonoks sano, mutta tää totuuspohja vaivaa mua iha hirveesti (mikä on faktaa ja mikä on fiktiota). Tykkäsin kyllä siinä lopussa olleesta SPOIL! Julianin puhuttelusta, tai siis kun siinä Julian ikään kuin puhui suoraan katsojalla SPOIL!, se oli tosi vaikuttava kohtaus.
// Eek, en muuten yhtään tienny mitä kohtia laittaa spoilerilla ja mitä ei, koska periaatteessa kaikesta voi "spoilaantua" kun nää jutut on oikeesta elämästä. Mut mut.