Kirjoittaja Aihe: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale  (Luettu 3929 kertaa)

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« : 14.10.2008 00:00:54 »
Author: Juulia
Title: Hiljaisuus
Pairing: Draco/Hermione
Rating: S
Genre: angst ja vahvasti
Disclaimer: Row’n omistuksessa, muuten vain kohtelen heitä julmasti
A/N: Sain inspiraation viime yönä, ei auttanut kun yhden aikoihin alkaa tätä väsäämään. Sitä se inspiraatio teettää :D Aattelin sen nyt heti teidän iloksi tänne laittaa, Kertokaa ihmeessä mitä tykkäsitte
Osallistuu FanFic100:n sanalla  Sisäpuoli

Ja anteeksi, mielikuvitus ehtyi otsikon kohdassa.. -.-

Hiljaisuus

Loukkauksesi sinkoilevat minua kohtaan kuin nuolet:
”Luuletko todella olevasi jotain, kuraverinen?”
”Kuvitteletko ystäviesi välittävän sinusta? Olet väärässä. Jos merkitsisit, et olisi tässä
minun kanssani”

Kuuntelen hiljaa
minulla ei ole vastauksia kysymyksiisi

En tartu haasteisiisi
ja se saa sinut yhä raivoisammaksi

Yrität satuttaa minua sanoillasi

Et ymmärrä
että sydämeni on sinulle jo niin turta
etteivät pelkät sanasi voi murtaa panssariani

Sanat ovat heikkoja
ne eivät pysty tuhoamaan minua

Murtumiseeni ei tarvita kuin halveksiva katseesi
yksi inhon silmäys
ja tunnen kuinka pala sielustani katoaa

”Kuuntele minua!” huudat

Kyllä minä kuuntelen sinua
haluaisin kertoa sen sinulle

Kyllä minä kuuntelen
en vain halua vastata
Haluan pelastaa edes osan itsestäni

Haluan pelastaa palan sielustani
osan minuudestani
vaikka tiedän
että pelastautumalla
vajoan yhä syvemmälle pimeyteen
jossa on vain minä ja minun tuskani
ei rakkautta
ei iloa
ei onnellisuutta
vain kipua ja tuskaa

Sinä huudat yhä
haluan että olet jo hiljaa
ole hiljaa ja anna minun ajatella

Et anna minulle tarvitsemaani hiljaisuutta
jatkat vain loukkaamistani

Astun lähemmäs
vihdoin sinä hiljenet
hiljenet hämmästyneenä

Valitettavasti hiljaisuus ei kestä kauaa
hiljaisuus ei ole tarpeeksi pitkä
haluan enemmän

Hiljaisuus antaa minulle rauhan
minun täytyy saada hiljaisuus

Siksi huuleni kohtaavat huulesi
se ei ole suudelma
ei lähellekään
mutta se hiljentää sinut

Täydellisesti
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

neniainas

  • saniainen
  • ***
  • Viestejä: 113
  • ~
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #1 : 08.06.2009 12:35:06 »
Vaikka viimeisestä kommentista onkin aikaa, ajattelin, että pitäähän tähän jotain sanoa... :)
Siinä on sitten se ongelma,etten tiedä mitä sanoa. Jotenkin veti hiljaiseksi tämän tunnelma ja varsinkin Hermionen hahmo, joka siis taisi olla äänessä. Sisäpuoli on tälle todellakin täydellinen sana, kertoja on niin kääntynyt siisäänpäin ja yrittää pitää ulkomaailman, todellisuuden ulkopuolella ja toivoo, ettei toinen pääsisi satuttamaan. Draco taas oli kuumakallena hyvin IC, voin kuvitella, että toisen puolustautumisen puute raivostuttaisi häntä, kuin myös hänen sanojensa tehottomuus. Tässä oli hieno tunnelma, joka imaisi ainakin minut mukaan.
Minusta tuo nimi ei ollut lainkaan mielikuvitukseton vaan todella hyvä, sopii tähän ficciin hienosti.

Lainaus
Sinä huudat yhä
haluan että olet jo hiljaa
ole hiljaa ja anna minun ajatella
Tämä kohta tuntui jotenkin... hienolta. Harmione menee pelkästä selostamisesta ja haluamisesta käskemiseen. Hänen voimansa alkaa tulla esille ja saa lopulta hänet myös toimimaan.

Mainiota, kiitos. :)
"That's a moo point. A cow's opinion. It doesn't matter. It's moo."
Joey Tribbiani, Friends

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #2 : 08.06.2009 13:20:01 »
neniainas, minun täytyi katsoa oikein muutamaan kertaan, että kommentoiko tätä tosiaan vielä joku.
Kiitos sanoistasi. Pidän tästä runosta paljon, ja hiukan harmitti se, kuinka vähän tämä sai huomiota julkaisuvaiheessa. Nyt en jaksa siitä enää murehtia.
Olen iloinen, että tavoitit sen tunnelman, mitä tähän hain. Olet tulkinnut ruonoani varsin onnistuneesti ;)
Kiitos kommentistasi. Ja löysithän sinä varsin paljon sanottavaa :)

-Juulia
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #3 : 04.08.2009 16:52:07 »
Vaau, tämä oli uskomaton.
Dramione, dramione, dramione! * ihkutusta. *

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #4 : 04.08.2009 18:47:11 »
Ayos, Dramione vain on parasta, mitä maailmasta löytyy<3 Tykkään tästä itsekin hirmuisesti, tämä on.. pysäyttävä. Taitaa olla yksi harvoja runojani, jota oikeasti rakastan :D Kiitokset tästäkin kommentista<3
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #5 : 28.09.2009 16:35:21 »
Päätin alottaa Juulian ficit nimisen rumban.  :D Eli alan lukemaan suurinpiirtein siinä järjestyksessä sun ficcejäs kun ne löytyy tuolta sun ficcilistastas ja luen vielä ne ainakin melkein kaikki. Joten kohta varmaan jo revit hiuksiasi kun näät kommentin minulta.  ;) Varo vaan, mä oon varsinainen riesa.

Noniin, sitten asiaan, eli itse tähän mainioon ficciin, vai sanoisinko runoon? No, kuitenkin. Aivan mahtavaa työtä taas kerran!  :)

Virheitä ei tietenkään ollut ja meinasi tulla tippa linssiin tätä lukiessa. Vaikka tää onkin Dramionea (oih, Dramione makes me crazy), tää ei ole onnellinen 'ja niin he saivat toisensa' juttu vaan täähän on oikeastaan aika surullinen ja erittäin angst, kuten säkin olit tonne alkuun pistänyt. Vaikken aina ole suurin angstin ystävä (johtuen ehkä siitä, että reagoin siihen liian vahvasti...), tämä oli aivan loistava!

Kiitos Juulia, mulla tulee olemaan ihanaa kun luen näitä ficcejäs!  :)

♥ mmariaä

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #6 : 01.10.2009 22:03:20 »
Ah, ihanaa nähdä sun nimi kommentoijana<3 Ei pelkoa, et kyllä pysty olemaan riesaksi asti, et millään!

Kiva kuulla, että pidit, vaikket yleensä angstista tykkääkään. Ja herkistymisesi on suurin kehu, mitä voi saada<3 Se kertoo, että olen saanut tekstini elämään, ja herättämään tunteita.  Se onkin tavoitteeni, erityisesti näissä surullisissa teksteissä.

Kiitos<3
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #7 : 16.10.2009 23:55:57 »
KK-haasteesta hyvää myöhäisiltaa!  :)

Ekaksi täytyy tunnustaa, että pelästyin kun huomasin joutuvani lukemaan ajatuksella ja kommentoimaan Draco/Hermionea, koska se ei tosiaankaan kuulu lempiparituksiini. No joo, myönnetään, että inhoan dramionea.  :D

Otsikko ei tosiaan ole mikään mielikuvituksellisuuden huipentuma ja ehkäpä tätä ei ole kommentoitu kovin paljon tylsähkön otsikon takia. Se kuitenkin sopii itse ficciin hyvin ja tylsyydestään huolimatta otsikko on oikeastaan ihan hyvä, noin niin kun ficciä ajatellen.

En olekaan lukenut kovin paljon runomuotoisia ficcejä, mutta ei niitä kyllä taideta paljon kirjoittaakaan. Joka tapauksessa pidän runoista ja niiden lukemisesta ja pidin tästäkin. Luulen, että proosatyylinen dramione ei olisi ihan uponnut, mutta runona se ei kammottanut minua liikaa. Melkein tuntui siltä, että voisin sittenkin alkaa pitää parituksesta...  :D No ei nyt sentään.

Kuten itse sanoit, tämä on pysäyttävä ja tosi tehokas runo täynnä tunnetta. Minä ainakin pystyin eläytymään tähän ja tätä lukiessa tuli itsellekin sellainen olo, että olisipa se jo hiljaa. Ensimmäisellä lukukerralla kuvittelin jostain syystä runon puhujan olevan Draco, mutta tokalla kerralla luin vähän tarkempaan ja tajusinkin sen olevan Hermione. Muutaman kerran luettuani runon minua alkoi mietityttää, että mitä tätä ennen on tapahtunut ja että onko Dracolla jotain lämpimiä tunteita Hermionea kohtaan. Hermionella nyt ainakin on tai on ollut sellaisia. Jäin myös miettimään sitä, että mitä tämän jälkeen tapahtuu. Useinhan romanceficeissä hahmojen suhde alkaa juuri tähän tyyliin suudelmasta jonkin kahnauksen keskellä (no, ainakin hoodeessä se on jo klisee). Hahmoista en näin lyhyessä ficissä osaa sanoa sen enempää kuin että kummatkin ovat IC:itä, mitä nyt ajattelisin Hermionen ehkä sanovan jotain vastaan.

Runo on hyvin kirjoitettu ja pysyy samassa tyylissä koko ajan. Runon rytmi tehostaa hienosti sisältöä, jos tajuat mitä tarkoitan.  :D Lopetus on tosi hyvä ja ahdistava tunnelma loppuu siinä pysäyttävään hiljaisuuteen. En oikeastaan keksi runosta mitään kritisoitavaa, olet onnistunut hyvin!  :)
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #8 : 20.11.2009 08:44:10 »
Hyvää huomenta näin hetkisen kommentointisi jälkeen.. :D

Uskon, että Dramione ei ollut miellyttävä yllätys, olen huomioinut, että luet/kommentoit/kirjoitat enemmän HooDeetä ja Severusta. Mutta sehän KK-haasteessa olikin niin hienoa, että saattoi joutua kommentoimaan jotakin, mistä on hirvittävät ennakkoluulot! (Minun olisi varmaankin pitänyt saada Snarry-ficci...)

Otsikko tosiaan on heikko lenkkini, en ole ikinä pitänyt niiden keksimisestä, ja jätänkin sen yleensä viime tinkaan, mikä tässä kostautuu hyvin paljon. Nyt olen kuitenkin jo tottunut siihen, ja kuten sanoit, se kuvaa runoa.

Hei, Dramionessa ei ole mitään vikaa! (Kuten ei tietenkään missään muussakaan parituksessa... ::)) Minä olen ainakin tämän vuoden aikana jopa lukenut Severus-ficcejä, vaikka ennen en kyseiseen herraan koskenut pitkällä tikullakaan! Että kyllä se mielipide parituksien suhteen voi muuttua... hitusen :P

Kiitos, että osoitit minun onnistuneen runossani: se sai sinut miettimään menneisyyttä ja tulevaa. Ja muutenkin kiitokset kommentistasi, KK-haaste availi kyllä monille uusia ovia, ja täytyy sanoa, että oli kiva kirjoittaa ja saada ajatuksella kirjoitettuja kommentteja. Toivottavasti näen sinut vielä kommentoimassa! ;)
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

Winifred

  • Nuorallatanssija
  • ***
  • Viestejä: 498
  • © Sara Sofia
    • Ad surdas auras canere
Vs: Hiljaisuus, S, D/Herm, tuplaraapale
« Vastaus #9 : 21.12.2009 18:17:17 »
KK-haasteesta, tervehdys : )

En varmaankaan ole ihanteellisin kommentoija tälle, sillä täytyy myöntää että en Dramionesta perustu. Suuntaudun enemmänkin Drarryn puolelle. Mutta yritän saada järkevän kommentin aikaan, mutta pahoittelen jo nyt sitä, että parituksesta en osaa oikein mitään sanoa, tämä taitaa olla neljäs Dramione mihin olen ikinä koskenut.

Minä pidän tuosta otsikosta. Se on yksinkertainen ja viehätti minua aluksi hyvin paljon. Otsikko ei siis itsessään karkottaisi ainakaan minua pois, hiljaisuus on kaunis sana ja yksinkertaisuudessaan se myös kuvaa todella hyvin itse ficciä. Herättäähän toki jokin todella mielikuvituksellinen otsikko monen huomion, mutta olen huomannut sen, että yleensä juuri ne, millä on yksinkertaiset otsikot ovat todella hyviä. Ei se otsikko kerro sitä, millainen teksti itsessään on (oliko traumaattinen kokemus kerran, kun otsikko oli mitä mielenkiintoisin ja itse teksti oli aivan kamala)

En ole lukenut runoja oikeastaan koskaan, tykkään enemmän proosatyylisestä tekstistä. Siksi ehkä aluksi epäröin aloittaa tämän lukemisen ja tämä kommentointi suorastaan pelotti, koska en ole runoja lukenut ja tämä on ensimmäinen runotyylinen ficci, jonka olen lukenut. En siis yhtään tiedä, osaanko kommentoida mitenkään järkevästi tätä niin, että saat tästä kommentistani jotain irti.

Kuitenkin, tykkäsin tuosta runomuodosta. Paritus tuntui jotenkin lievemmältä ja siedettävämmältä minulle, kun hahmot olivat ikäänkuin nimettöminä itse ficin aikana. Toki ajattelin sen Dramionena, koska se paritukseksi ilmoitettiin, mutta ehkä runomuodon vuoksi pidän tästä näinkin paljon kuin nyt. Draco on suorastaan ihanan IC, ai että pidän sitten Dracosta. Voin hyvin kuvitella Dracon huutamassa, haukkumassa ja pilkkaamassa Hermionea. Hermione taas minusta ei ollut niin IC - tai ainakaan en pystynyt täysin kuvittelemaan kirjojen Hermionea kertojan tilalle. Oikeastaan, minusta Hermione oli tässä paljon parempi kuin kirjoissa, jotenkin syvällisempi ja muutenkin sellainen näsäviisaus on jäänyt pois. Tykkäsin siis hahmoista, paritus toimi ihan hyvin. En kyllä siitä osaa hirveästi sanoa, olen pahoillani.

Minua jäi häiritsemään tämän tarina. Koska, jos oikein käsitin niin tässä kerrottiin yhdestä hetkestä ja minä olen suoraan sanottuna ihminen, joka haluaa tietää aina menneisyydet ja nykyisyydet. Ja jos niitä ei tarjota minulle, mielikuvituksellani on paha tapa kuvitella niitä. Joten luonnollisesti tämänkin kanssa mieleni laukkaa vieläkin, en voi olla miettimättä, paljastitko jotain Dracon ja Hermionen menneisyydestä tai annoitko minkäänlaista suuntaa tulevaisuudelle. Minusta on hyvä, että tämä sai minut ajattelemaan. Pidän siitä, että teksti saa minut ajattelemaan ja tuntemaan. Tämä herätti ajatuksia ja kernaasti haluaisin enemmän tietää. Olen kyllä iloinen siitä, että tämä jää ajatuksiin, sillä on turhauttavaa lukea ficcejä, jos niistä ei jää mitään päähän, etteivät ne herätä ajatuksia tai tunteita.

Kirjoitat todella hyvin, syvällisesti ja hienoin sanankääntein - ja kuitenkin niin, että tekstin ymmärtää ilman hirveää kulmien kurtistelua. Yksinkertaisesti ja kiehtovasti, noin kuvailisin tyyliäsi tämän runon kohdalla. Tykkäsin jo yksinään kirjoitustyylistäsi, sanavalinnoistasi ja tuosta, rytmistä?, joka tekstillä on. En tiedä, miksi kutsuisin tuota, sanotaan nyt rytmiksi tai temmoksi (en todellakaan tiedä näitä runoista käytettäviä nimityksiä). Kokonaisuudessaan tämä oli hieno teksti, josta pidin todella paljon ottaen huomioon ettei kyseessä ole lempiparitukseni. Sanoisin, että olet onnistunut tämän kanssa hyvin, kun sait minut pitämään tästä - parituksesta huolimatta. Tämän voisi lukea monta kertaa uudestaakin!

Lainaus
Siksi huuleni kohtaavat huulesi
se ei ole suudelma
ei lähellekään
mutta se hiljentää sinut
Tykkäsin tästä lopusta eniten. En osaa tarkkaan sanoa miksi - mutta tunne on vahvaa. Hienosti lopetus kyllä .

Kiitoksia lukukokemuksesta! : )

~W
Just keep your head to the sunlight so you won't see the shadows .

I'll be dancing with myself.