Kirjoittaja Aihe: He sanovat ja minä valehtelen (K-11 Draco/?)  (Luettu 4571 kertaa)

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
He sanovat ja minä valehtelen (K-11 Draco/?)
« : 30.06.2011 22:36:00 »
Kirjoittaja: Smarou
Ikäraja: K-11
Paritus: Draco/(ei mainittu)
Genre: Drama, angst, (romance)
Summary: "Pelkään, ettei Draco kestäisi oikeaa elämää. Hän pärjää niin hyvin veitsen terällä, kun ei tiedä alla siintävien liekkien olevan oikeita."

Disclaimer: En omista enkä ole keksinyt itse Dracoa tai Malfoyn sukua, jästejä tai kidutuskirousta. En saa rahaa leikkimisestäni.

A/N: Inspiraatiopaketti -haaste toi tämmöisen koneelleni. Pakettini keräsi Hopeakettu, ja tähän inspiroi yleinen tunnelma, ja erityisesti lainaus;

“Some people are just born with tragedy in their blood.”
    -Gretchen Ross, elokuvassa Donnie Darko


He sanovat ja minä valehtelen


He sanovat, ettei Draco Malfoy tunne mitään.

Sanovat, että hänen sydämensä on samasta kivestä kuin kasvot. Yhtä kylmä kuin isänsä on julma. He eivät kuitenkaan kysy miksi. Sillä hän on Malfoy, heitä ei selitellä eikä heiltä kysellä. Malfoyt ovat jotain mikä taikamaailmassa vain on. Niin kuin jästeillä syöpä.

He sanovat, ettei Draco Malfoy räpäytä silmäänsäkään, kun näkee jonkun kuolevan.

Se ei ole totta. Draco ei tiedä niiden ihmisten kuolevan. Hänen maailmassaan ei ole kuolemaa.

Mistä sellainen poika, jolle ei ole koskaan opetettu oikeaa ja väärää, voisikaan värähtää nähdessään pahuutta. Hän on leikkinyt pimeyden kanssa kehdosta asti, se on hänelle kuin ystävä. Lapsi pelkää enemmän vierasta miestä siistissä puvussa kuin tuttua juoppoa, vaikka maailma näkee vain alkoholin runtelemat miehen jäänteet.

He sanovat, että Draco Malfoy ei pelkää satuttaa ketään. Mutta he eivät ymmärrä, ettei Draco tiedä mitä kipu on. Hän ei ole koskaan joutunut tuntemaan sitä.

Ja vaikka maailma maalaa hänestä välinpitämättömyytensä takia yhtä julmaa kuin isästään, en voi olla hänelle vihainen. Minun käy sääliksi prinssiä joka putosi valheiden maailmaan näkemättä ollenkaan sinistä taivasta. Mutta miten pelastaisin jonkun, joka ei tiedä tarvitsevansa apua?

Enkä voi moittia Dracon tapaa nähdä maailma, koska niin hänet on kasvatettu. Ei ole oikeaa ja väärää, on vain asioita. Enkä henno rikkoa hänen kuplaansa, koska pelkään ettei hän kestäisi sitä. Sillä hän on Malfoy, hän ei voi paeta niitä asioita. Ja jos niiden hyväksyminen on ainoa tapa selvitä, en voi ottaa sitä häneltä pois.

Pelkään, ettei Draco kestäisi oikeaa elämää. Hän pärjää niin hyvin veitsen terällä, kun ei tiedä alla siintävien liekkien olevan oikeita.

Jos hän on turvassa omassa maailmassaan, olkoon hän. Vaikka ilman minua.


***

He sanovat, ettei Draco Malfoy tunne mitään.

Mutta he eivät ehkä ole kuljettaneet käsiään hänen kyljillään, puhaltaneet ilmaa hänen iholleen, suudelleet hänen kaulaansa. He eivät ole nähneet hänen värähtävän kevyesti, tärisevän hallitsemattomasti ja huutavan oloaan.

He sanovat, ettei Draco Malfoy räpäytä silmäänsäkään pahuudelle. Ettei Draco Malfoy pelkää satuttaa ketään.

He eivät tiedä, että Draco on itse paholainen sille päälle sattuessaan. Kevyesti hän muuttaa yhteisen arkemme helvetiksi tahtoessaan. Hän ei ymmärrä kieltävää vastausta, hän muuttaa sen myöntäväksi suostutellen, lahjoen, kiristäen ja lopulta pakottaen. Vielä jonakin päivänä hän kiusaa minut hengiltä, ja silloin ruhjeeni ja mustelmani ovat pientä.

Dracon elämä on hyvin yksinkertaista ja turvallista kaikessa siinä kieroudessaan. Mikä muille on pimeyden voimia ja pahuutta, se on Dracon arkipäivää, sunnuntai-päivällinen perheensä parissa. Ja hän hallitsee sen niin hyvin, ettei hätkähdä enää mistään.

Eikä Draco Malfoy tarvitse enää kenenkään hyväksyntää. Siksi hänen maailmassaan hän on yksin, vaikka asun hänen kanssaan ja vannon ikuista rakkauttani, kun kidutuskirous lakkaa heittelemästä kehoani. Mutta hän näkee vain itsensä, eikä minulla ole niinkään väliä.

Draco ei tiedä, että minulla on toinen. Nuori mies, joka rakastaa minua sillä kaikella millä yritin rakastaa Dracoa. Mutta en uskalla jättää häntä, koska se voisi romuttaa jotain mikä hänet pitää kasassa. En uskalla tuhota hänen illuusioita itsestään.

Sillä Draco Malfoy ei voi olla heikko, tai hänet syödään elävältä. Jos minun valheeni pitää hänet hengissä, niin minä valehtelen.


***

He sanovat, ettei Draco Malfoy tunne mitään. Ettei hän pelkää satuttaa ketään.

Sanovat, ettei Dracon ilmekään värähdä nähdessään jonkun kuolevan.

Hän ei huomannut kun minä tein sen. Tein pitkään hidasta kuolemaa hänen silmiensä alla, mutta hän ei nähnyt sitä. Ei välittänyt katsoa minua.

Turruin hänen kylmyyteensä, kaiken yhdentekevyyteen. En minäkään enää tuntenut mitään.

En räpäyttänyt silmiäni sanoessani viimeisen valheen ennen poistumista. Ehkä toivoin, että se saavuttaisi kopean miehen mielen. Ehkä luulin voivani kerrankin satuttaa Dracoa, kuten minua on satutettu.

En rakasta sinua enää.

He sanovat, ettei Draco Malfoy juokse kenenkään perään.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2018 15:29:03 kirjoittanut Smarou »
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

Jakkisein

  • Plasmaperuna
  • ***
  • Viestejä: 13
  • I hurt myself because i jump to high!
Vs: He sanovat ja minä valehtelen (K-13 Draco/?)
« Vastaus #1 : 14.07.2011 01:52:03 »
mulla ei ole mitään muuta sanottavaa kuin:
yksinkertaisen kaunista.
~Jakkisein

Give me your hand and take me to your wondeland.

Brangwen

  • ***
  • Viestejä: 473
Vs: He sanovat ja minä valehtelen (K-13 Draco/?)
« Vastaus #2 : 14.07.2011 19:50:15 »
Hyvä teksti. En tiedä, käykö enemmän sääliksi Dracoa, joka selvästi on säälin tarpeessa, vai minä-kertojaa, joka ei pyydä sääliä itselleen. Joka tapauksessa, vahvaa tekstiä. Tässä pyritään ymmärtämään Dracoa, ei niinkään pahuutta, sillä Dracohan ei ole paha.

There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: He sanovat ja minä valehtelen (K-13 Draco/?)
« Vastaus #3 : 18.01.2012 21:01:46 »
Jakkisein - Ja yksinkertainenhan riittää, kun se kertoo tarpeeksi. Kiitos.

Brangwein - Olipa hieno ajatus siitä, kumpi sympatiaa ja sääliä enemmän tarvitsisi? Kiitos kommentasi.
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 488
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: He sanovat ja minä valehtelen (K-11 Draco/?)
« Vastaus #4 : 08.01.2016 18:12:26 »
Millaiseen helmeen törmäsinkään! Todella kaunista tekstiä, aijai tekee miltei kipeää lukea tätä, niin jotenkin riipaiseva tunnelma tässä on. Kieli on kaunista ja teksti menee sujuvasti eteenpäin ja tarina selvenee aina vähä vähältä lukijalle, kunnes lopetus kruunaa kaiken. Lopetus jotenkin kokoaa todella hyvin tekstin yhteen ja särki ainakin mun sydämen. Kaunista! Pakko muuten sanoo, et omasta mielestäni oli kiva, kun tätä nimeämätöntä hahmoa tarinassa ei ollut nimetty. Jokainen saa sitten itse kuvitella, millainen hahmo on tullut ja vienyt Dracon sydämen. Myös tekstin toistoelementti (He sanovat jne) toimii hyvin (ehkä koska itse olen jotenkin tykästynyt siihen tyyliin).

Tämä kommentti on ensin kiitos hienosta ficistä ja toiseksi upitus, että muutkin löytää tän! 
Hyppää lehtikasaan!

chitaur

  • Lukuholisti
  • ***
  • Viestejä: 227
Vs: He sanovat ja minä valehtelen (K-11 Draco/?)
« Vastaus #5 : 10.01.2016 15:46:07 »
Tämä oli kaunis, kuten kaikki muutkin ovat jo sanoneet. Se on kuitenkin melkein ainoa tapa kuvailla tätä ficciä. Tämä kuvaa hyvin käsitystäni Dracosta, Draco ei ole paha. Hän ei tiedä muusta. Kuten Grenade jo sanoikin, toistoelementti toimii hyvin, itsekin olen siihen tykästynyt.

Lainaus
En räpäyttänyt silmiäni sanoessani viimeisen valheen ennen poistumista. Ehkä toivoin, että se saavuttaisi kopean miehen mielen. Ehkä luulin voivani kerrankin satuttaa Dracoa, kuten minua on satutettu.

En rakasta sinua enää.

He sanovat, ettei Draco Malfoy juokse kenenkään perään.
Toistan itseäni; kaunista.

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: He sanovat ja minä valehtelen (K-11 Draco/?)
« Vastaus #6 : 15.01.2016 13:45:21 »
Grenade - Täytyykin kiittää upittamisesta, vaikka minun vastaamiseni kestikin kauan. :D Mukava kuulla että toisto toimi eikä ollut vain ... turhaa toistoa. Tunnelmakin syntyi melkein kuin itsestään ispirastihaasteen quotista. Kiitos kun jaksoit kaivaa näin vanhan tekstin ja kommentoida!

Chitaur - Draco kyllä on siitä herkullinen hahmo että häneen saa monenlaisia puolia, kylmää ja julmaa tai viatonta ja herkkää. Kiitos kommentistasi!
« Viimeksi muokattu: 31.10.2018 15:33:56 kirjoittanut Smarou »
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~