Kirjoittaja Aihe: Päivä päivältä lähemmäs, S, osat 7/7  (Luettu 6203 kertaa)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Päivä päivältä lähemmäs, S, osat 7/7
« : 19.07.2009 16:48:33 »
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa Potter-universumin, en minä. En myöskään saa minkäänlaista korvausta hänen luomuksillaan leikkimisestä. Mutta herra Rasvadinin hahmo on omani.

Otsikko: Päivä päivältä lähemmäs
Kirjoittaja: Pics
Beta: -
Paritus: Harry/Ron
Ikäraja: S
Genre: Fluff, romantiikka, draama, huumori, raapaleet
Summary: Harryn päiväkirjaa seitsemänneltä lukuvuodelta.

A/N Päiväkirjahaasteeseen, myöhässä mutta taisin juuri ja juuri ehtiä aloittaa tämän. Ja osastohaasteessa Hunajaherttua. FF100-haasteessa sana 009. Kuukaudet. (Aiheena Harry, Ron ja Hermione.)

Minun on pitänyt aloittaa tämä jo ikuisuuden verran, mutta en ole ikinä saanut kelvollisia päivämääriä etsittyä, ja nytkin tämä saattaa olla totaalisesti viturallaan vuosiluvusta lähtien. Jos näin on, niin korjailen niitä myöhemmin. Tarkoituksena olisi kuitenkin lähteä kehittelemään vuotta Kuoleman varjelusten jälkeen Harryn päiväkirjan muodossa. KV:n tapahtumat ovat siis voimassa, mutta sen jälkeen tulee omaa sepittelyäni. Jokainen päiväkirjamerkintä on raapale tai tuplaraapale. En tiedä, miten paljon näitä tulee, mutta kirjoitan ja julkaisen näitä muutaman kappaleen seteissä. Pitemmittä puheitta, lukekaa ensimmäinen.



Päivä päivältä lähemmäs

2.9.1998 Ke

Tuntuu hyvältä olla taas koulussa, vaikka onkin vaikea käsittää, että koko se painajainen on nyt ohi. Tylypahka on tuntunut olevan ainoa kotini ja turvani, mutta silti täälläkin olen pelännyt aina. Voldemort varjosti kaikkia aikaisempia kouluvuosiani, ja nyt hänen poissaolonsa tuntuu kummalliselta. Vähän kuin katsoisin eteeni ja huomaisin, että varjoni on yllättäen kadonnut.

Eilinen meni nopeasti. Junamatka oli vähän piinallinen, koska noin kolme neljäsosaa kaikista oppilaista halusi käydä tervehtimässä minua, ja se yksi neljäsosa – kaikki luihuiset siis – halusi käydä pilkkaamassa minua. Ron ja Hermione olivat mahtavia. Haluaisinpa nähdä, miltä Goyle näyttää nyt, kun hänen paiseensa ovat puhjenneet. Tai ehkä en sittenkään... Se on taatusti kamalaa. Hän joutui heti sairaalasiipeen.

Tajusin oikeastaan vasta tänä aamuna, että olemme nyt samalla vuosikurssilla Ginnyn kanssa. Meillä on uusi tuvanjohtaja, Quintus Rasvadin. Hän on tutkija, joka on viettänyt viimeiset kymmenen vuotta jossakin Afrikassa opiskelemassa sikäläisiä otuksia ja menetelmiä, ja hän opettaa nyt suojautumista pimeyden voimilta. Joka tapauksessa hän jakoi lukujärjestykset, ja Hermione tietysti opetteli omansa ulkoa saman tien, ja sitten hän huomasi, että hänellä on samat tunnit kuin Ginnyllä. En tajua, miksen ajatellut sitä aikaisemmin. Viime vuosi jäi väliin, joten minun olisi pitänyt tietää.

En oikein tiedä, mitä Ginny ajattelee minusta nykyään. Tästä voi tulla tukalaa.



4.9.1998. Pe

Ensimmäinen Rasvadinin tunti oli tänään. Kun astuimme luokkaan, siellä oli melkein pimeää. Kaikki verhot oli vedetty ikkunoiden eteen ja hän oli sytyttänyt nuotion opettajankorokkeelle. Kukaan ei sanonut mitään istuutuessaan pulpetin ääreen. Vähän aikaa hän vain seisoi siinä näyttäen pelottavalta tulen loimussa, vaikka onkin niin pieni ja hintelä mies. Mutta hänessä on jotakin hirveän sitkeää ja jäntevää.

Pidettyään meitä jännityksessä hän otti lopulta esiin pienen nuken ja alkoi kertoa voodoosta. Olen aina luullut, että semmoista on olemassa vain niissä elokuvissa, joita Dudley tykkää katsoa, mutta hän uhkasi todistaa, että se toimii todella, kunhan olisi ensin puhunut siitä meille riittävästi. Toivottavasti ei.


5.9.1998. La

Jo ensimmäisen viikon jälkeen järjetön kasa läksyjä! En tajua. Ihan kuin kaikki opettajat yrittäisivät ottaa kiinni viime vuotta. Koulu oli silloin kuulemma täysin sekaisin ja opetus mitä sattuu, mutta silti tämä on vähän liikaa. Miten he luulevat meidän oppivan jotakin, jos joudumme kaikki sairaalasiipeen burnoutin takia? Vannon, että tänä aamuna näin Hermionen pään savuavan, kun hän luki muinaisia riimuja ruokapöydässä. Hän sanoi tekevänsä meille kaikille aikataulut S.U.P.E.R.-kokeisiin lukemista varten. Se on okei, niistä oli apua jo V.I.P:ien aikaan, mutta olin kyllä ajatellut aloittaa lukemisen vasta joulun jälkeen. Ron oli kanssani samaa mieltä, ja Hermione pahastui hiukan. Tai ehkä vähän enemmän...
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 02:09:21 kirjoittanut Kaapo »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #1 : 19.07.2009 23:34:43 »
Oi, olet saanut tämän aloitettua! Hienoa. Yllätyin ehkä hieman, kun tässä oli vain kolme raapaletta, ehkä olen turhankin tottunut siihen, että kirjoitat suunnilleen viisi kerralla. Mutta mukava välipala kyllä, innostuin Rarrysta luvattoman paljon! Mielenkiintoista katsoa, kuinka alat kehittelemään säpinää poikien välille, ja hyvää uutta kulmaa tuo henkilön pään sisältä kirjoittaminen.

Hermionen S.U.P.E.R. -aikataulujen suunnittelut ansaitsee erityismaininnan, ihana! Samoin myös uusi opettaja, erilaisia kulttuureja ei kyllä Tylypahkassa turhan paljon tuoda esille, vaikka Row onkin niitä kehittänyt.

Lainaus
että se toimii todella, kunhan olisi ensin puhunut kertonut kaikki faktat.
Olikohan tässä joku ajatuskuoppa, vähän tökkää.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #2 : 24.07.2009 01:58:50 »
Ihastuin tähän ficciin jostain syystä aivan täydellisesti, en tiedä kyllä miksi. En nyt yleisesti ottaen ole erityisemmin välittänyt päiväkirjaficeistä, vaikka muutamia olenkin lukenut. Johtuu kai siitä, että kirjoittajan pitää päästä niin hyvin hahmonsa sisään, että osaa kirjoittaa jotain mitä hahmo itse elämästään kertoisi.

Lisäksi en ole vielä kertaakaan törmännyt post-KV ficciin, jossa oltaisiin koulussa (kuinkas tämä ntonmahdollista), mutta aika oletettavaahan se on, että heidän tätyi se viimein vuosi käydä jossain vaiheessa. Vaikka kyllä varmaan on vähän outoa palailla takaisin koulunpenkille kun on tuossa käynyt pelastamassa maailman^^

No, niin siis, raapalemuoto toimii hyvin. En voisi kuvitella Harryä kirjoittamassakaan mitään romaaninmittaisia päiväkirjaentryjä. Toi oli musta hauskaa, että Harry ei tullut ajatelleeksi Ginnyn olevan samalla vuosikurssilla. Jotenkin harrymaista. Että hyvin olet hahmosi sisäistänyt.

Ja tuo uusi opettajakin on kiinnostava (tai siten minusta on vain hauskaa että jonkun nimi alkaa quulla ;D). Hermione on taas Hermione eikä muuksi muutu.

Toivottavasti kirjoitat näitä pätkiä vielä paljon.
Terkuin:jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #3 : 26.08.2009 18:32:45 »
Arte: Oho, oli tosiaan ihka aito ajatushärö, korjasin. Ei pitäisi yrittää ehtiä deadlineihin. Mutta joo, se vähän vaihtelee, miten paljon tulee kerralla kirjoitettua. Minusta oli hauska ajatus ottaa vähän erilaisempi opettaja mukaan, katsotaan mitä siitä oikein seuraa, en tiedä vielä itsekään...

jossujb: Päiväkirjoissa on kyllä omat kommelluksensa enkä ole kovin perehtynyt niihin, joten tätä on sen puoleen jännä kirjoittaa. Minäkään en oikein usko Harryn kirjoittavan kymmentä aukeamaa kerralla. Hyvä jos raapaleet toistaiseksi vörkkivät jotenkin.

Tässä muutama lisää, ja yritän olla vitkuttelematta näin paljon ensi kerralla. Kiitoksia kommenteista. <3


7.9.1998. Ma

Eilinen meni pitkälti suunnitellessa huispauskautta. Minut on nimitetty kapteeniksi ja minun on koottava joukkue. Tekisi mieli nimittää Ron ja Ginny heti, mutta Ginny sanoi että on parasta, jos he koelentävät niin kuin kaikki muutkin. Ehkä se on.

Kuhnusarvio on entisellään. Tänä aamuna hän käski meidän valmistaa taikajuomaa, jolla oli todella hankala nimi, joku grinbrerrouia tai joku, en usko että kukaan muu kuin Hermione kirjoitti sitä oikein. Joka tapauksessa sen on tarkoitus suojata ihoa vahingoittumiselta, tehdä haavoittumattomaksi. Olisipa minulla Kalkaroksen vanha liemikirja. Siitä olisi todella apua... mutta toisaalta on helpottavaa, etten enää ole suosikki. Kuhnusarvio kehui Hermionea ja Ginnyä puolet tunnista.



8.9.1998. Ti

Huispauksen koelennot pidetään torstaina. Toivottavasti Ronin hermot kestävät, hänestä tulee niin hirveän kömpelö hermostuneena. Olisi todella kiusallista joutua karsimaan hänet, mutta toisaalta, kaipa viime vuosi opetti meille kaikille kaikenlaista. Ron teki todella paljon kaikkea urheaa, koelento on pientä sen rinnalla.

Toisaalta pienet asiat ovat usein kaikkein hankalimpia. Kuten neljännellä luokalla, kun jouduin kolmivelhoturnajaisiin. Oli paljon pahempaa hankkia itselleen pari kuin ohittaa vihainen lohikäärme, joten oikeastaan se, että karsinta on pientä Voldemortia vastaan taistelemisen rinnalla ei vielä takaa mitään. Hermione rohkaisee häntä niin tarmokkaasti, että sitä on kiusallista katsella. En tiedä, mitä heidän välillään ihan oikeasti on nykyisin. Se on häiritsevää.



10.9.1998. To

Pakko myöntää, että olen karsintojen takia niin levoton, etten saa enää unta. Kello on vasta puoli kuusi aamulla. Makuusalissa on meluisaa, nukkujat kuorsaavat. Täällä on enemmän nukkujia kuin tapasi aikaisempina vuosina olla, koska minä ja Ron tulimme ryhmään tavallaan ylimääräisinä. Ehkä pahinta on se, että olen Colinin kanssa kaikilla samoilla tunneilla ja joudun nukkumaan hänen kanssaan samassa huoneessa. Eilen hän yritti tunkea vessaan samaan aikaan kanssani ja kysyi, saako ottaa valokuvan minusta pöntöllä. Kieltäydyin.

Colin varmaan yrittää huispausjoukkueeseen. Olin toivonut, että kiusallinen palvonta vähenisi iän myötä, mutta nyt se on pahempaa kuin koskaan voitettuani Voldemortin. Enkä edes tunne itseäni sankariksi.



11.9.1998. Pe

Koelennot menivät hyvin! Halukkaita kyllä oli aivan liikaa ja monia ei oikeasti kiinnostanut huispaus lainkaan, mutta he siirtyivät katsomon puolelle, kun olin huutanut heille vähän aikaa. Ärh, kokeilisivat joskus itse, miltä tuntuu kun pidetään jonkinlaisena näyttelyesineenä, jota voi tuijottaa niin paljon kuin vain mieli tekee. Se on nimittäin todella häiritsevää.

Ginny lensi hienosti ja pääsi tietysti jahtaajaksi, mikä on mukavaa. Mutta en tuntenut hänen lentämistään katsellessani sellaista lumoutumista kuin joskus kuudennella luokalla, kun olin häneen todella ihastunut. Kai minä viime vuonna vain kasvoin eri suuntaan kuin hän. Hänen seurassaan on kiva olla ja hän on nätti ja hauska, mutta en silti halua suudella häntä. Enkä ole varma siitä, haluaisiko hän, että suutelisin. Toivottavasti ei. Ainakaan hän ei ole sanonut mitään sellaista.

Pitäjäksi ei ollut kovin montaa halukasta, ja Ron oli heistä kirkkaasti paras. Hän oli ihan loistava. Eiköhän se marina siitä lopu, että hän olisi päässyt joukkueeseen vain siksi, että on minun ystäväni. Oli upeaa nähdä hänen torjuvan kaatoja samalla, kun laskeva aurinko muutti hänen hiuksensa entistäkin punaisemmiksi.

Huonompi asia on se, että innostuimme huispausasioista vähän liiaksikin. Ehkä puhuimme PVS:ssa vähän liian kovaa, koska Rasvadin antoi meille laiskanläksyä ja käski koota viikonlopun aikana omat voodoonuket. Hermione ei ihme kyllä moittinut.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Cherina

  • Täystuho
  • ***
  • Viestejä: 534
  • Eikö kaikissa ole ripaus hullua... minussa ainakin
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #4 : 29.08.2009 11:28:07 »
Tää oli tosi ihana.
Päiväkirjamuoto oli hyvin toteutettu ja kuulosti (näytti) hyvin Harrymaiselta. Voodoo-nuket ovat hauskoja ja huispaus karsinnat kivasti kuvailtu varsinkin se kohta Ronin punaisista hiuksista...
Ei kai sitten muuta, jatkoo vaan
Kiitos
TEAM SOLMIO

Dark and cloudy world, black and white, and it's all mine.

And it's TOTALLY AWESOME!

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #5 : 03.12.2009 14:49:54 »
Cherina: Päiväkirjamuoto tuntuu jostain syystä nyt tosi vaikealta toteuttaa, joten hyvä jos se kuulosti yhtään Harrylta. Kiitoksia, kun kommentoit. <3

Aagh, tämäkin on lojunut hyllyllä liian kauan. Yritän spurtata tässä ja saada tätä reilusti eteenpäin lähiaikoina.


13.9.1998. Su

Olen ikään kuin lirissä läksyjen kanssa. Sain tehtyä kaiken muun, mutta se nukke osoittautui vaikeaksi. Kirjassa kerrotaan vain siitä, miten niitä käytetään, ei ohjeita niiden kokoamiseen. Ehkä opettajat pelkäävät, että alkaisimme tehdä luokkatovereistamme nukkeja ja pistellä niihin neuloja. Ja ehkä siihen on syytäkin, koska minä ainakin tökkisin Malfoyn nukkea... siitäkin huolimatta, että hän on ollut aika vaisu tänä vuonna.

Tekisi mieli mennä kysymään Hermionelta, mutta minusta tuntuu ettei hän tällä kertaa auta. Hän ottaa koulunkäynnin entistäkin vakavammin, ehkä siksi ettei hänen tarvitse enää huolehtia Voldemortista. Voldemort sotki aikaisemmat vuotemme aika pahasti.

Toivottavasti Hermione ei auta myöskään Ronia. Se olisi tylsää.


(Myöhemmin)

Ronkaan ei ollut saanut sitä tehdyksi, vaikka oli kerjännyt apua Hermionelta. Ilmeisesti sillä on rajansa, miten paljon Hermione hänestä pitää, ja se on helpotus. En haluaisi, että he alkaisivat seurustella, vaikka he olivatkin toisiinsa ihastuneet. Ehkä olen mustasukkainen tai jotain, mutta minusta Hermione ei sopisi Ronille. Ron tarvitsisi jonkun rennomman eikä niin pikkutarkan. Jonkun sellaisen, joka ei kuittailisi teelusikan tunneskaalasta ja joka osaisi arvostaa hänen huumoriaan.

Kokosimme Ronin kanssa jonkinlaiset nuket oman päämme mukaan. Ne eivät varmasti ole sellaisia kuin pitää, mutta olemme ainakin yrittäneet. Luulen, ettei niihin olisi pitänyt käyttää vanhoja sukkia, mutta Ron väitti että ne antavat luonnetta.



14.9.1998. Ma

Se oli vielä kamalampaa kuin olin kuvitellut. Rasvadin ei peitellyt sitä, että oli pettynyt yritykseemme, ja kaikki nauroivat meille. Hermionekin nauroi niin, että melkein putosi tuoliltaan, ja Ron suuttui siitä. He eivät ole puhuneet sen tunnin jälkeen toisilleen ollenkaan. Liemien tunnilla Hermione vetäytyi suurieleisesti Ginnyn seuraan, ja he nauttivat koko tunnin Kuhnusarvion kehuja. Minä ja Ron murjotimme, ja onnistuin vahingossa haihduttamaan pikkusormeni läikyttämällä lientä sen päälle. Onneksi Kuhnusarvio sai sen kasvatettua takaisin. Se oli kummallista – vaikka pikkusormea ei kovin usein tarvitse mihinkään eikä sitä ajattele, niin olisi silti ollut kurjaa menettää se. Onhan se kuitenkin ollut minulla koko elämäni ajan.



17.9.1998. To

Minulta jää tänään huispausharjoitukset väliin, samoin viikonlopulta. Sen lisäksi sain kaksi iltaa jälki-istuntoa. Malfoy sai vain yhden illan eikä ollenkaan huispauskieltoa, ja se on ihan epäreilua! Minä en aloittanut. Hän se nimitteli Ronia aivan järkyttävillä nimillä. Paisutin hänet samalla tavalla kuin Marge-tädin silloin kerran. Näytti todella hauskalta, kun hän alkoi hitaasti leijua katonrajaan pallona, mutta Kuhnusarvio ei pitänyt sitä ollenkaan huvittavana.

Ron sanoi myöhemmin, että minä olin ’ihan hemmetin mahtava’, ja siitä tuli hassun lämpöinen olo. Sellainen, kun tietää kuitenkin toimineensa tärkeän ihmisen takia, vaikka ei ihan oikein. Joten kaipa minä tekisin sen uudelleenkin, vaikka tietäisin saavani vieläkin pahemmat rangaistukset.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #6 : 16.12.2009 18:46:32 »
21.9.1998. Ma

Viikonloppu oli kuolettavan tylsä, tein vain läksyjä Hermionen kanssa. Huispauskiellot ovat aina syvältä. Mutta ainakin tuli luettua kunnolla, ja jopa Hermione oli tyytyväinen aineisiini. Illalla Ron olisi halunnut kopioida ne, ja ensimmäistä kertaa en olisi halunnut antaa hänen tehdä sitä. Ehkä olin ärtyisä siitä, että hän oli päässyt huispaamaan ja minä en. Hän katsoi minua jotenkin hassusti, pää kallellaan, vähän kuin koira joka näkee jotakin mitä ei ymmärrä. Odotin, että hän sanoisi että minulle on kasvanut häntä tai jotain vastaavaa, mutta ei hän sanonut mitään. Se oli häiritsevää.

Tänään pääsin onneksi taas huispaamaan, mutta tauko tuntui. He olivat harjoitelleet uutta muodostelmaa viikonloppuna enkä ollut yhtään kärryillä heidän tekemisissään. Se kävisi suunnilleen päinsä, jos olisin pelkästään etsijä, koska minun ei pelin aikana tarvitse huolehtia kuin siepistä. Mutta minun pitäisi olla myös kapteeni, ja sen takia minun pitäisi pystyä antamaan heille neuvoja ja sen sellaista harjoituksissa. Minun pitää pyytää Ronia selittämään kuvio minulle ennen seuraavia harjoituksia. Jos hän suostuu eikä ryhdy kostamaan sitä, etten lainannut aineitani. Ei kai... hän haluaa kuitenkin, että joukkueemme voittaa.

Ron ja Hermione sopivat kiistansa, mutta eivät silti näytä kovinkaan läheisiltä. Hermione tarjoutui tarkastamaan Ronin läksyt, mutta Ron sanoi ettei hänen tarvitse. Se taisi olla ensimmäinen kerta ikinä.



23.9.1998. Ke

Äsken tapahtui jotakin todella omituista. Olin menossa suihkuun. Kuulin kyllä oven takaa, että siellä oli joku, mutta en välittänyt siitä niin kuin yleensäkään. Jos joku haluaa olla yksin, hän lukitsee oven. Nyt se oli kuitenkin auki, joten astuin suihkuhuoneeseen. Ron oli peseytymässä yhden suihkun alla, ja kun hän näki minut, hän punastui. Hän ihan oikeasti punastui! Enkä minä tajua, miksi, koska olemme nähneet toisemme ilman vaatteita varmaan satoja kertoja vuosien aikana. Eikä hän edes ollut tekemässä mitään yksityistä, kuten viihdyttämässä itseään. Se roikkui ihan tavallisesti alhaalla. Mutta hän peseytyi loppuun pikavauhtia ja tuskin edes kuivasi ennen kuin ryntäsi ulos. Kummallista.



24.9.1998. To

Muodonmuutokset käyvät jatkuvasti yhä vaikeammiksi niin kuin tietysti kaikki muutkin aineet. McGarmiwa on kuitenkin erityisen tiukka eikä silittele niiden päätä, jotka eivät opi yhtä nopeasti kuin muut. Omituista, mutta minäkin kuulun nyt tuohon joukkoon, vaikka yleensä olenkin pärjännyt aineessa hyvin. Ihmismuodonmuutokset ovat kuitenkin hurjan paljon vaativampia kuin eläimet ja esineet. Ihmiset ovat niin kauhean monimutkaisia.

Niin kuin esimerkiksi Ron. En ymmärrä häntä enää ollenkaan. Tänään Susie, yksi korpinkynsityttö, pyysi häntä seurakseen Tylyahoon viikonloppuna, ja hän kieltäytyi. Susie on aika söpö ja hänellä on tosi kauniit pitkät kastanjanruskeat hiukset. Miksi ihmeessä Ron kieltäytyi lähtemästä treffeille? Haikaileeko hän sittenkin vielä Hermionen perään?



26.9.1998. La

Tänään sataa niin järjettömästi, että meidän oli pakko peruuttaa huispausharjoitukset. Kukaan ei olisi nähnyt oikein mitään. Sade ei kuitenkaan estänyt meitä menemästä Tylyahoon, vaikka olimmekin siellä kuin uitettuja koiria.

Menin Ronin ja Hermionen kanssa, kenelläkään meistä ei ollut muuta seuraa. Niin kuin treffejä tai mitään sellaista. Tie oli pelkkänä mutavellinä ja kun pääsimme kylään asti, kaikkien kengät olivat kai kastuneet jo sukkia ja ihoa myöten – tai ehkä kosteus oli tunkeutunut jo ihon allekin, siltä minusta ainakin tuntui. Ei mukavaa. Ei varmaan ole yllätys, että päätimme saman tien mennä Kolmeen luudanvarteen juomaan kermakaljaa ja lämmittelemään.

Istuimme pöydässä ja hytisimme vähän, kun Ginny tuli sisään Anthony Goldsteinin kanssa. Hän heilautti kättään meille ja meni istumaan nurkkapöytään, ja Anthony istui aika lähelle häntä.

Ron ja Hermione katsoivat minuun kummasti, aivan kuin olisivat odottaneet minun alkavan riehua. ”Mitä?” kivahdin, kun he vain jatkoivat tuijottamista.

”Ei mitään”, Hermione sanoi ja käänsi katseensa kermakaljaansa. ”Minä vain... Sinä... Ginny...”

He kuvittelivat että kilahtaisin, kun Ginny on alkanut taas seurustella, tällä kertaa Anthonyn kanssa. Mutta minusta se on vain hieno juttu. Olen toivonut, ettei Ginny enää haikailisi minun perääni, ja ilmeisesti hän ei sitten haikaile, jos alkaa tapailla jotakuta. Anthony on ihan okei, toivon heille kaikkea mahdollista hyvää.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Manalatar

  • ***
  • Viestejä: 18
  • Manalan rajamailla
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #7 : 20.12.2009 20:15:48 »
Ihanaa saada tähänkin jatkoa, uskomatonta, että jaksat kirjoittaa näitä projektejasi näin vauhdikkaasti, etenkin, kun sinulla on niin monta juttua päällekäin. Arvostan!

Pidän tästä paljon, ihana arkisuus ja hidas eteneminen ovat mieleeni. Lisäksi rakastan kyseistä paritusta mielettömästi, pojat ovat niin söpöjä, vähän kömpelöitä, eivätkä kovin hyviä tunneasioissa, suloisia:)
Minä haluaisin tehdä maailmanparannusrunon,
sellaisen, joita kirjoitetaan sateissumuisena päivänä
bussiaseman kahvilassa ruuhka-aikaan,
silloin, kun niissä sai vielä polttaa

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #8 : 25.12.2009 16:18:36 »
Manalatar: Minulla kyllä tuppaa nämä etenemään aina hiton hitaasti juuri sen takia, että teen tuhatta juttua päällekkäin, mutta kun minua alkaa ahdistaa jos pitää väsätä vain yhtä. No, yritän nyt spurtata tämän kanssa, jotta saisin tämän pian kasaan ja jotakin siten valmiiksi. Tämä on ehdottomasti ihana paritus ja tavallaan myös vaikea, juuri sen takia, että kumpikin on täysi pahvi tunnejutuissa. Hyvä, jos olen tavoittanut siitä jotakin. Kiitos kommentista. <3

Jatkoa taasen seuraa.


27.9.1998. Su

Raadan taas PVS:n tehtäviä niska limassa. Viisi jalkaa zombeista. Luulin, että se olisi helppoa, koska olen tutustunut manaliuksiin liian hyvin, mutta ilmeisesti afrikkalaisilla on omia tapojaan käyttää kuolleita, vaikka yhtenevyyksiä onkin paljon.

Aihe ei ole mikään maailman hauskin. Se tuo mieleen asioita, joita olisin mieluummin muistamatta. Ajattelin illallisella sitä luolaa, jossa vale-hirnyrkki oli ja miten ne manaliukset nousivat veden alta, ja menetin ruokahaluni kokonaan. Ron kysyi, olinko kunnossa, ja Hermione alkoi tiuskia hänelle tyhmyydestä, koska tietenkään minä en kuulemma ollut kunnossa eikä se ollut ihme, kun tunneilla käydään läpi sellaisia asioita. Mutta ei Ron ole tyhmä. Hänhän huomasi, koska kysyi.



30.9.1998. Ke

Huomasin, etten ole kirjoittanut oikeastaan yhtään siitä, miten elämä sujuu ylipäänsä. Vain sellaisia juttuja, kun jotakin on tapahtunut. Ei mitään tavallista. Juuri nyt tuntuu, ettei siitä ole oikein mitään kirjoitettavaa, koska sehän pysyy aika samanlaisena päivästä toiseen. Mutta muistanko minä sitä enää joskus vuosien päästä, jos luen näitä ja muistelen, millaista silloin oli?

Se on oikeastaan aika huvittava ajatus. Että olisin kunnolla aikuinen ja tekisin oikeita töitä, ja sitten muistelisin kouluaikoja, jotka tuntuisivat hyvin kaukaisilta. En oikein osaa edes kuvitella sitä. Että istuisin töissä ja miettisin, miten huoletonta elämä silloin olikaan. Ehkä Voldemortin aikaansaamat asiat alkavat nekin tuntua vain pieneltä seikkailulta, kunhan niistä on kulunut riittävän paljon aikaa.

Ei. Jotenkin en osaa uskoa siihen. Se oli liian isoa. Mutta ehkä haavat umpeutuvat ajan kanssa hiukan.

Tai sitten eivät.

Mutta niin. Tällä hetkellä elämässäni ei varsinaisesti tapahdu mitään. Koulunkäynti on mielenkiintoista mutta raskasta, ja Hermione on todellakin toteuttanut uhkauksensa siitä, että tekee meille kaikille aikataulut S.U.P.E.R.-kokeita varten. Olen jopa yrittänyt noudattaa sitä välillä.

Minkäänlaisia tyttöjuttuja ei ole vireillä. Ginny näyttää olevan iloinen Anthonyn kanssa, mikä on mukavaa, ja alan myös olla aika varma siitä, ettei Ronin ja Hermionen välillä ole muuta kuin ystävyyttä. Elämä sujuu aika tasaisesti. Ihan uusi ilmiö minulle.



2.10.1998. Pe

Loitsuissa aloitettiin vaativa parityö taioista, joita voi käyttää, jos joutuu tukaliin tilanteisiin jästien läsnä ollessa. Jästinkarkoitusloitsut, muistiloitsut ja vastaavat. Minä ja Ron saimme hämäytyksen. Hermione on Ginnyn pari, ja he tutkivat uinutusta. Se on taika, joka saa nukahtamaan hetkeksi ja herätessä uskomaan, että koko juttu olikin vain unta. Se kuulostaa joissakin tilanteissa aika kätevältä.

Aloimme tehdä työtämme saman tien, koska meillä on liiaksikin kokemusta siitä, että aika sujahtaa helposti sormien lomasta, mikäli uskottelee, että sitä on vielä reilusti. Ennen kuin huomaakaan, työ onkin palautettava jo seuraavana päivänä, ja sitten sitä kootaan koko yö hirveässä paniikissa. Ei tällä kertaa, kiitos vain.



3.10.1998. La

Voisin kuolla väsymyksestä. Aamusta etsimme kirjastosta tietoa hämäytyksen historiasta, ja siitä ei ole olemassa mitään yhtenäistä kattavaa tietoa missään kirjassa – tai ainakaan emme ole löytäneet sellaista. Se täytyy koota pienistä viitteistä sieltä täältä. Ihan järjetön työ. Sitten menimme heti lounaan jälkeen huispaamaan ja harjoittelimme uutta puolustuskuviota, ja minä sain ryhmystä mahaan. Ron olisi välttämättä halunnut käyttää minua sairaalasiivessä, mutta kieltäydyin. Ei se niin vakavaa ole, joskaan minun ei tehnyt mieli syödä yhtään sen jälkeen, ajatuskin sai yökkimään. Jos se ei korjaannu huomenna, minun on ehkä pakko käydä Pomfreyn luona. Loppuillan teimme muita läksyjä ja nyt haluan vain nukkua ensi viikkoon.



5.10.1998. Ma

Ehkä minun pitäisi joskus oppia menemään suosiolla tarkastettavaksi, kun jotakin sattuu. Heräsin toissayönä pahaan vatsasärkyyn ja oksetukseen, ja kun olin vähän aikaa syljeskellyt verta pesualtaaseen, tajusin etten voi ihan hyvin. Ron oli herännyt liikkumiseeni ja lähti saattamaan minua sairaalasiipeen, vaikka olisin päässyt yksinkin. Hyvä juttu siinä oli kuitenkin se, että hän pakotti Colinin jäämään makuusaliin. Minä en olisi jaksanut tapella Colinin kanssa juuri silloin, mutta en liiemmin myöskään halunnut häntä mukaan kuvaamaan Pomfreyn tutkimuksia. Myöhemmin hän kyllä kävi sairaalasiivessä tuomassa suklaasammakoita.

Pomfrey oli äkäinen siitä, etten ollut tullut hoidettavaksi heti ryhmyn iskettyä, mutta sanoin että silloin olo oli vielä ihan hyvä. Hän sanoi, että totta kai se oli, koska vatsajutut alkavat usein tuntua viiveellä ja että jokaisen pitäisi tietää se. En minä ainakaan tiennyt. Hermione olisi ehkä sanonut, mutta emme kertoneet hänelle koko jutusta. Hänen mielestään huispaus on muutenkin liian vaarallista enkä kaipaa enää saarnoja aiheesta.

Joka tapauksessa Pomfrey juotti minulle kahta kamalaa lientä sekä teki jonkun taian, enkä silti päässyt pois ennen kuin tänä aamuna. Ron toi kirjani, jotta saatoin tehdä läksyt, mutta emme jaksaneet ajatella enää sitä parityötä vaikka hän viipyikin pitkään seuranani. Nyt olemme jo jäljessä sen tekemisessä. Lisää työtä taas tänäänkin. Onneksi olo on jo normaali.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #9 : 26.12.2009 00:25:57 »
Olen kauhean laiska kommentoimaan, kun pelkään aina, etten keksi mitään sanottavaa. Tahdon kuitenkin sanoa, että seuraan näitä raapaleita aina ilolla. Kirjoitat Harrysta näppärästi ja tykkään tästä päiväkirjatyylistä, toimii hyvin. Nuo kivat vihjaukset Rarryyn piristävät aina päivääni, aw että tykkään siitä parista. Pitäisi kai lukea enemmän. Raapalepituiset merkinnät ovat kovin poikamaisia ja tykkään lueskella Harryn ajatuksia.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #10 : 01.01.2010 19:00:08 »
Arte: Minusta on aina ilahduttavaa saada minkälaisia kommentteja vaan ja huomata, että joku on jaksanut lukea. Tämä on joo ihana pari, pitäisi kirjoittaa tätä enemmän. Kiitos. <3

Tässä taas lisää. Ja seuraava setti tulee hyvin todennäköisesti olemaan sitten viimeinen.


6.10.1998. Ti

Riitelin Ronin kanssa enkä edes tiedä, miksi. Se kuitenkin alkoi aamiaisesta. Minä en halunnut nakkimunakasta, jota Ron ojensi minulle päin, vaan aioin syödä pelkkää paahtoleipää. Jostakin syystä munakkaan haju yökötti, en tiedä, miksi. Ron kysyi, voinko hyvin, ja minä sanoin voivani. Niin kuin voinkin. En vain halunnut munakasta juuri tänään, ei se ole mikään merkki siitä, että olisin vielä loukkaantunut! Ei kukaan halua syödä samoja ruokia joka päivä. Vaikka minun onkin myönnettävä, että syön munakasta usein.

Joka tapauksessa meille puhkesi väittely siitä, pitäisikö minun tulla huispausharjoituksiin vielä tänään. Minun mielestäni ehdottomasti piti, mutta Ron sanoi että minun on vielä levättävä. Päädyimme melko pahaan kinaan emmekä lopulta edes puhuneet toisillemme. Olimme molemmat harjoituksissa, mutta emme todella läsnä siellä. Se oli varmasti muille joukkueen jäsenille hankalaa, mutta asialle ei voi mitään. Minä yritin keskittyä vain sieppiin ja siihen, että välttäisin tällä kertaa ne ryhmyt. Katselin Ronin pelaamista kauempaa ja hukkasin siepin sen takia kerran.

Harjoitusten jälkeen jupisin Hermionelle, että en ymmärrä Ronia, mutta hän ei näköjään puolestaan ymmärtänyt minua ollenkaan. Hän käski tehdä läksyt – sehän auttaa hänen mukaansa jokaiseen mahdolliseen vaivaan. Ja miettiä, enkö todellakaan keksinyt yhtäkään syytä siihen, että Ron menetti malttinsa. Minä ajattelin sitä, mutta mistä minä nyt sellaista tietäisin?



7.10.1998 Ke

Parityömme on aika pahassa kriisissä sen takia, että emme oikeastaan puhu toisillemme. Olemme ilmeisesti kuitenkin samaa mieltä siitä, että meidän on pakko tehdä työn suhteen jotakin. Minä heristin Ronille sitä pergamenttia, johon olimme suunnitelleet sitä työtä, ja sanoin jatkavani hämäytyksen keksijästä. Hän nyökkäsi ja sanoi jatkavansa tekniikasta. Sitten menimme kirjastoon, etsimme kumpikin tarpeellisia kirjoja hyllyistä, ja asetuimme työskentelemään aivan vastakkaisiin päihin kirjastoa emmekä enää puhuneet mitään. Mutta ainakin minä löysin ihan hyvin tietoa. Ehkä me saamme tämän kuitenkin valmiiksi. Me haluamme molemmat hyvän arvosanan loitsuista, mielellään Upean. Se on tärkeää, jos haluamme auroriopistoon Tylypahkan jälkeen. Ja minä ainakin todellakin haluan.



9.10.1998. Pe

En vieläkään tiedä, mistä Ronin pahantuulisuus johtui, mutta ainakin olemme sopineet. Tai ehkä sitä ei voi sanoa sopimiseksi, paremminkin olemme lakaisseet roskat piiloon maton alle. Mutta ainakin puhumme taas ja saimme parityön todella hyvään kuntoon. Yhdistimme ne tiedot, jotka olimme keränneet, ja tekstiä on jo melkein tarpeeksi. Enää tarvitaan jotain pientä sovellutuksista sekä lista niistä tilanteista, joissa loitsua on hyväksyttyä käyttää.

PVS:ssa alettiin käsitellä ihmisten kiroamista tanssimalla. En ole ikinä edes kuullut mistään sellaisesta. Se kuulosti niin huvittavalta, että useimmat oppilaat pystyivät vain hihittelemään pulpeteissaan. Ron sanoi, että se on varmaan tehokasta, koska vastustaja kuolee nauruun, ja olin vähällä tukehtua.



12.10.1998. Ma

Ron tuli makuusaliin juuri, kun olin saanut päiväyksen kirjoitettua. Hän kysyi, mitä minä kirjoitin, jotain tyttöjuttujako? Sanoin, etten katsele nyt ketään. Chon kanssa oli aika kamalaa. Ginnyn kanssa oli mukavaa, mutta sekään ei sitten toiminut, joten minkälaisen tytön minä sitten tarvitsisin? En usko, että mikään onnistuu...

Ron sanoi samaa omasta puolestaan, Lavenderista ja Hermionesta. Ilmeisesti hän ei oikeasti ajattele Hermionea. Hän sanoi, että voisi seurustella sellaisen kanssa, jonka seurassa ei tarvitsisi olla mitään muuta kuin oli ja miettiä vaikka, olivatko hiukset hyvin tai tylsistyikö toinen, jos puhui vain Kadlein Kanuunoista. Oli hienoa huomata, että joku muukin kuin minä ajattelee niin.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #11 : 03.01.2010 17:20:19 »
Sainpas tämän vihdoin valmiiksi. Oli tässäkin kyllä hommaa, vaikka pätkät ovatkin aina olleet lyhyitä. Inspakin katoili välillä kokonaan. Mutta joo, tällainen tapaus tällä kertaa. Olkaapa hyvät.



15.10.1998. To

Ehdottomasti hauskinta tässä päivässä oli se, että Colin kasvatti vahingossa itselleen pyrstön muodonmuutoksissa. Sellaisen kuin liskoilla. Se oli kirkkaanvihreä ja siinä oli tummemmanvihreitä raitoja ja se heilui huvittavasti ennen kuin McGarmiwa sai sen poistettua. Colinin olisi pitänyt saada siitä itselleen kuva.

Myöhemmin, kun viimeistelin Ronin kanssa sitä parityötä, tunsin hänen tuijottavan minua ja nostin katseeni tekstistä. Hän ryhtyi heti lukemaan suorastaan epäilyttävällä innolla, mutta myöhemmin tunsin sen taas, ja hän tosiaan katsoi minua. Jotenkin oudosti. Tuntuu etten tajua mistään mitään. Ymmärtäisin, jos olisin tyttö ja hän olisi ihastunut, koska sillä tavalla ihastuksia katsotaan, mutta en tätä. Eihän hän voi olla



(Myöhemmin)

Oho, minulta jäi näköjään lausekin kesken, kun ryntäsin yhtäkkiä oleskeluhuoneeseen etsimään Ronia. Mutta ilmeisesti hän voi olla. Oikeasti. Ihastunut minuun.

Kiskoin hänet liinavaatevarastoon, koska Neville teki läksyjä makuusalissa eikä siellä olisi saanut olla rauhassa. Hän näytti olevan melkein paniikissa, ehkä hän arvasi, että olin vihdoin aavistanut jotain. Joten töksäytin todella hienotunteisesti ja varovaisesti jotain sellaista kuin ”Tykkäätkö sinä minusta?” joskin taisin sotkeutua sanoissa pari kertaa.

Ron sotkeutui vielä pari kertaa enemmän ja änkytti, mutta onnistuin ymmärtämään sen tarkoittavan myöntävää vastausta. Hän toivoi, että se ei haittaisi minua kauhean paljon ja alkoi sitten selittää hyvin nopeasti jotain sellaista, että yrittäisi olla kuin niin ei olisi, että se ei häiritsisi ystävyyttämme. Hän näytti olevan niin hukassa, että tokaisin ettei se tietenkään haitannut yhtään, ennen kuin ehdin oikeasti edes ajatella, mitä sanoin.

”Eikö?” hän kysyi ihan epäuskoisella ja jotenkin hirveän toiveikkaalla äänellä, ja se oli jotenkin hellyttävää.

Ajattelin asiaa oikeasti ja tajusin, ettei se oikeasti haitannut. Ehkä minä alan jo tottua siihen, että minuun ihastutaan. Ginny, Romilda, tavallaan Colin myös... He ovat olleet ihastuneita minuun. Mutta ensimmäistä kertaa se oli joku, joka oikeasti tunsi minut ja tiesi, millainen olen ihmisenä, ja se tuntuu oikeastaan aika mukavalta.

Sanoin Ronille, että minäkin ehkä tykkään hänestä.



17.10.1998. La

Luulen, että minä oikeasti tosiaan tykkään Ronista. Olen miettinyt sitä nyt pari päivää ja kiinnittänyt huomiota siihen, miltä minusta tuntuu, kun olen hänen lähellään, ja se on mukavaa ja helppoa. Minun ei tarvitse olla varuillani minkään suhteen, niin kuin esimerkiksi Chon kanssa ei missään nimessä voinut puhua Cedricistä tai mistään siihen liittyvästä. Ja tiedän, että vaikka Ron suuttuisikin minulle jostakin, se ei ole kovin vaarallista, koska olemme riidelleet ja sopineet ja nähneet yhdessä niin paljon kaikenlaista, että tiedän, että lopulta kuitenkin sovimme. Se on tavallaan turvallista. Että vaikka lähtisi, tulee aina myös takaisin. Ja hän saa minut aina myös nauramaan.



18.10.1998. Su

Sain sanottua Ronille, että ehkä voisimme kokeilla yhdessä olemista. Se oli vaikeaa, mutta sanoin sen. Sitten seisoskelimme vaivaantuneina, kunnes hän otti pari askelta minua kohti ja halasi. Minä en ole juuri tottunut halailemiseen, Dursleyt olisivat mieluummin syöneet matoja kuin koskeneet minuun. Rouva Weasley halailee välillä, samoin Hermione jos on helpottunut selvittyämme jostakin älyttömästä.

Ronin halaus ei kuitenkaan saanut aikaan mitään paniikkireaktiota, että minun olisi ollut pakko päästä pois. Oikeastaan halusin, ettei hän irrottaisi pitkään aikaan.

Emme ole vielä pussailleet tai mitään sellaista, mutta ei meillä ole mikään kiire. Ehkä meistä tulee joka päivä vähän läheisempiä, ja se kuulostaa mukavalta ajatukselta.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Manalatar

  • ***
  • Viestejä: 18
  • Manalan rajamailla
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #12 : 04.01.2010 10:06:24 »
Aaaw, tämä on niin ihana:) Ihanaa kevyttä fluffya näin aamutuimaan. Kiitos, Pics!
Minä haluaisin tehdä maailmanparannusrunon,
sellaisen, joita kirjoitetaan sateissumuisena päivänä
bussiaseman kahvilassa ruuhka-aikaan,
silloin, kun niissä sai vielä polttaa

Enemy

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #13 : 06.01.2010 18:29:14 »
Yritän täällä keksiä jotain järkevää kommenttia, mutta mielessä pyörii vain sanat "suloista" ja "ihanaa".

No siis tämä oli suloinen ja ihana. Ja kivaa kun tätäkin paritusta pääsee taas lukemaan, näitä kun vaan löytyy luvattoman vähän. Oli aika hauskaa, että tämä oli kirjoitettu päiväkirja muotoon, tavallaan jotain uutta...

Mutta siis kiva, että jaksoit kirjoittaa tämän ja kiitos päivän piristyksestä :)

- Enemy

sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #14 : 06.01.2010 18:59:36 »
Komppaan edellisiä ja sanon, että voi kun suloinen. :D Mikään intohimoinen Harry/Ron -fani en ole koskaan ollut, varmaankin lähinnä siksi, että olen varsin hoodeepakkomielteinen. Kuitenkin tässä ficissä tykkäsin parituksesta, koska se on niin hienovaraisesti toteutettu. (Kuulostipa hienolta. :D)

Päiväkirjamerkinnät ovat tosi hauskoja ja harrymaisia. Kaikki ihme pohdinnat pikkusormesta ja muista epäolennaisista jutuista olivat hupaisia. Harryn hahmo on mun mielestäni tosi onnistunut. Ihan erityisesti pidin lopusta, sillä tämä pysyi realistisena loppuun asti ja mielestäni halaus oli paljon parempi kuin että pojat olisivat hypänneet heti sänkyyn tai jotain.
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

Zino

  • Vieras
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #15 : 08.02.2010 18:23:29 »
Eilen sain viimein katsottua uusimman Potter -leffan ja sitten tuli kamala Harry/Ron nälkä (jälleen). Tämä oli mukavaa  mutusteltavaa siihen nälkään. Söpöä, eikä mitään yltiöpäistä draamaa ja angstia ja miljoonia sivuparituksia. : D Olit jotenkin onnistunut kirjoittamaan Harrysta enemmän Harryn, mitä se on vaikkapa kirjoissa. Todella loistavaa työtä! Ihanan realistinen lukukokemus, eikä missään vaiheessa tarvinnut lukea puoliksi silmät kiinni tätä, jos meno olisi mennyt liian lällyksi. Kiitokseni siis tästä! ;D

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #16 : 15.02.2010 16:31:30 »
Aika suloinen päiväkirja, jotenkin niin viaton ja aidon tuntuinen. Hahmotkin tuntuvat tutuilta, oikeanlaisilta.
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Palmu

  • ***
  • Viestejä: 14
  • ...in a castle far away where no one can hear you!
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13
« Vastaus #17 : 22.03.2010 19:16:53 »
Aws etten muuta sano : )

Päiväkirjamuoto oli hyvä keksintö, tää on ensimmäinen jonka olen nähnyt kirjoitettavan niin, ja se toimi tosi hyvin! Harry ja Ron olivat oikeanlaisia, ja mietin että Harry saattaisi tosiaankin raahata Ronin liinavaatekomeroon kuulustelua varten : D

Erittäin nautittavaa, on aina ihanaa lukea ficcejäsi!


-Palmu
May the Force be with you.

Fredu

  • Luihuisnörtti
  • ***
  • Viestejä: 1 010
    • Mieleni on maalaus
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13, osat 7/7
« Vastaus #18 : 03.08.2014 14:40:38 »
Lainaus
Se roikkui ihan tavallisesti alhaalla.
Melkein tukehduin Pepsiini, thanks for that. :D Tämän kohdan myötä myös päätin kommentoida, koska Harry on tässä niin Harry. Tyhmähkö jätkä, joka ei vaan tajuu.

Tämä päiväkirjamuoto on aika uusi muoto ficeissä, vaikkakin siihen on jo Prinsessapäiväkirjoja lukiessaan tottunut. Se sopi kuitenkin tähän, kun ei tarvinnut kirjoittaa hirveän yksityiskohtaista selontekoa ihan kaikesta. Sait vaan kirjoittaa pääkohdat ja sen takia se tuntuikin tosi sujuvalta, kun ainakin itse miellän tämän aika huolettomaksi tavaksi, koska ei tarvitse stressata tapahtumien välistä "tyhjää" osiota. :D

Lainaus
Ron sanoi, että se on varmaan tehokasta, koska vastustaja kuolee nauruun, ja olin vähällä tukehtua.
Niin Ronia. Niin aidon tuntuista Ronia että nauratti jo senkin puolesta. Näin sieluni silmillä Ronin nojaamassa rennosti tuolin selkämykseen kädet taskuissa ja vilkaisten Harrya virnistäen. Good job!

Tykkäsin paljon, kiituksia tästä! n_n
Avatar: Beauty Enchants
hiphei, hurraa, nyt ei surra! pienet on konstit nää: jos joskus täytyy huolia olla, tuntuu pahalta, itkettää, itke kyyneleet sovinnolla,
ei ne silloin sisälle jää
~*~
Hävisin pelin

räiskeperäinen sisulisko

  • kamelikuiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: Päivä päivältä lähemmäs, K-13, osat 7/7
« Vastaus #19 : 15.08.2014 18:27:51 »
Aws:3

Tää oli vähäeleisen hienosti kirjoitettu, ja seassa oli hauskoja pikkuseikkoja arjesta, kuten sukasta tehdyt voodoonuket. Minua kyllä häiritsi miten epäharrymaiselta tämä vaikutti, Harryn luonteessa on minusta hiukan enemmän särmää. En myöskään pidä tästä parituksesta, Harry on HETERO. Mutta tämän takia tykkäsin siitä ettei ryhdytty heti kähmimään ja pussailemaan vaan he halasivat lopussa vain silleen awww