Kirjoittaja Aihe: Kohta kuitenkin unohdan | S, raapale  (Luettu 1264 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Kohta kuitenkin unohdan | S, raapale
« : 13.03.2016 01:53:33 »
Nimi Kohta kuitenkin unohdan
Kirjoittaja Moray
Ikäraja S
Genre angst

Kohta kuitenkin unohdan

Keskipäivän jälkeen tunnit kuluvat nopeasti, kuin myös kello neljän jälkeen. Ja seitsemän.

Keskiviikon jälkeen päivät kuluvat nopeasti. Syyskuun jälkeen kuukaudet. Vuosista en ole varma.

Luulin, että ihmiset auttaisivat.

Hetket, jotka viettää muiden kanssa ovat niitä hetkiä, jotka lopulta merkitsevät jotain.

Luulin myös, että jos teen jotain, jonka voin sanoa olevan minun…

Luulin tosissani, että se auttaisi.

learn and create learn and create plus ne ihmiset

Toisaalta luulin myös, että kaiken kirjaaminen, minuutti minuutilta, auttaisi. En muista monta kuukautta jaksoin, mutta sillä ei ole väliä. En muista niitä kuukausia.

En kestä ajatusta siitä, että en tule muistamaan tätä päivää.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2016 02:12:58 kirjoittanut Moray »
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 488
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Kohta kuitenkin unohdan | S, raapale
« Vastaus #1 : 19.03.2016 14:36:26 »
Ensimmäisenä tuli mieleen, kuinka pysäyttävä tämä teksti oli. Raapalemaiseen tekstiin oli saatu paljon tunnetta ja rivien väleissä oleva tyhjä jotenkin jätti miettimään virkkeen sisältöä ennen seuraavaan siirtymistä. Ja kenties jopa miettimään, mitä rivien välistä voisi löytää, jotain sanomatonta kenties. Lopetus oli kaikessa painostavuudessaan miltei pelottavakin. Erittäin mielenkiintoinen teksti ja jätti mietityttämään pidemmäksikin aikaa. Siinä on myös jonkinlaista syvyyttä, ja kaikki mietteet tulee selviksi vasta useammalla lukukerralla.

Olen iloinen, että joskus tulee seikkailtua originaalipuolellakin, tämä oli hieno löytö! Kiitän tästä lukukokemuksesta ^^
Hyppää lehtikasaan!

chitaur

  • Lukuholisti
  • ***
  • Viestejä: 227
Vs: Kohta kuitenkin unohdan | S, raapale
« Vastaus #2 : 20.03.2016 09:24:08 »
Mä eksyn yleensä tälle osastolle etsimään jotain kevyempää luettavaa, mutta nyt tuli taas hyvä muistutus siitä, mitä täällä osastolla on oikeasti paljon - angstisia rapsuja. Tämä kuitenkin erottui hyvin joukosta. Luin tämän muutamaan kertaan, eikä se menettänyt tunnelmaansa tai ideaansa yrittäessäni pureutua (epäonnistuneesti) vähän syvemmälle tekstiin. Vaikka tekstissä ei varsinaisia kauhun elementtejä ollutkaan, oli se silti aika karmiva.

Lainaus
En kestä ajatusta siitä, että en tule muistamaan tätä päivää.
Koko ajan lukiessa tuntui siltä, että tekstiin lisättiin kierroksia virke virkkeeltä, mutta tämä oli kyllä oikeastaan vähän jysäyksen tuntuinen kun älysi, mitä siihen on kirjoitettu. Yritän keksiä jotakin hienoa tapaa sanoa tämän, mutta jos tekstin edetessä nostettiin kierroksia koko ajan, tässä ne vedettiin joko todella korkealle tai kokonaan sammuksiin.

(Sen verran seonnut kommentti, että ehkä en lue sitä enää läpi ennen kuin lähetän sen)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Kohta kuitenkin unohdan | S, raapale
« Vastaus #3 : 21.03.2016 20:01:03 »
Grenade, kiitos paljon kommentista! Huh, käytit aika vahvoja sanoja (pysäyttävä jne.) oon ilonen, jos onnistuin herättämään tollasia tunteita ja ajatuksia! Tervetuloa originaalipuolelle uudellenkin! :D

chitaur, kiitos sullekin! Tietty karmivuus oli tarkotuksellistakin siinä mielessä, että mua ainakin tällaset ajatukset jos ei nyt karmi niin ainakin kauhistuttaa. Hyvä kuulla, että kesti useammankin lukukerran (näin lyhyen tekstin ei kannata olla kertakäyttönen :D).
« Viimeksi muokattu: 28.03.2016 20:44:19 kirjoittanut Moray »
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess