Kirjoittaja Aihe: Et voi tietää (K-11, Severus/Hermione)  (Luettu 2562 kertaa)

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Et voi tietää (K-11, Severus/Hermione)
« : 25.11.2010 17:44:26 »
Nimi: Et voi tietää
Kirjoittaja: YourAngel
Ikäraja: K-11
Genre: fluff, romance, angst
Paritus: Severus/Hermione
Varoitukset: tulkinnanvarainen seksiin pakottaminen ja alle 16-vuotias harrastamassa seksiä
Hahmot kuuluvat Rowlingille, minä vaan tykkään leikkiä niillä.

A/N: Osallistuu Shuffle II -haasteeseen. Severuksesta tuli joissakin osissa aika OOC. Ikärajasta en ollut aivan varma, joten laitoin varmuuden vuoksi K-13 tuon yhden tekstin takia. Mutta anyways, hope you enjoy!


   LAB – When Heaven Gets Dirty

”Hermione.”

”Severus, älä...”

Et tiedä kuinka paljon sinua haluan. En vain tahdo menettää sinua. Jos annat minulle uuden mahdollisuuden, voin hyvittää kaiken mitä tapahtui. Unohdetaan menneet. Jos vain annat anteeksi.


   Kate Voegele – Hallelujah

Olen kanssasi onnellinen. Mikä on jo melko suuri saavutus, kun minä olen kyseessä. Rakkaus on vaikea sana. Tai ainakin se on vaikea käsittää. Mutta nyt taidan tietää sen merkityksen.

Tulevaisuus kanssasi voisi olla parasta mitä minulle on tapahtunut. Et tiedä kuinka sinua rakastan. Haluaisin vajota sinuun. Olla yhtä kanssasi. Antaa himoilleni vallan. Olla kanssasi jotain kaunista.


   Lion King – Be Prepared

”Turha yrittää, neiti Granger. Minä hallitsen sinua nyt.”

”Professori, mitä sinä...”

”Voit valita. Joko alistut tai kärsit.”

”Hyvä on.”

”Niin sitä pitää, tyttöseni. Tiesin että olisit järkevä. No niin, sängylle siitä!”

”Hyvä on, professori.”


   Usher – DJ Got Us Falling In Love

Huomasin kauneutesi oikeastaan vasta viime talvena joulutanssiaisissa. Tajusin millainen oikeasti olet, vaikka välillä vaikutatkin ah-niin-täydelliseltä ja kaikkitietävältä neiti Hermione Grangerilta. Mutta totuus on toinen.

Pyörit tanssilattialla kiharat hiuksesi hulmuten sen Viktor Krumisi kanssa. Valehtelisin, jos yrittäisin kiistää tunteneeni pienen mustasukkaisuuden piston sydämessäni. Hiton Viktor Krum.


   Sean Paul ft. Keri Hilson – Hold My Hand

Hermione puristi Severuksen kättä. ”Severus?”

”Niin?”

”Pidäthän minusta kiinni niin kauan kuin elämme?”

”Totta kai. Mitä muuta kuvittelit? Luulitko, että  olisin yrittänyt viisi vuotta saada sinut vain päästääkseni irti? Enpä usko.”

Hermione virnisti. ”Hyvä, varmistin vain.” Hän painoi Severuksen vasten seinää ja suuteli tätä suoraan suulle.


   Enrique Iglesias – Hero

Antaisitpa minulle edes yhden mahdollisuuden. Todistaisin kuinka paljon sinua rakastan. Voisin olla sankarisi. Pitäisin sinua lähelläni aina, kun sitä tarvitset. Suutelisin juuri oikeaan aikaan. Voisin jopa nauraa. Saisit nähdä todellisen minäni, jota en muille näytä. Se olisi vain meitä varten. Sinua ja minua. En voi kiistää rakkauttani sinua kohtaan, vaikka joskus haluaisinkin.

Mitä ihmettä minä oikein tunteilen?! Minähän olen Severus Kalkaros! Minun ei kuulu olla tunteikas. Vaikka joskus tahtoisinkin... Hitto vie.


   Plan B – She Said

”Se-Severus, minä taidan rakastaa sinua.”

Muistan nuo sanat aina. Hän aloitti varovasti ja lauseen sanottuaan kyyristyi, ikään kuin pelokas kissa. Hän varmaan odotti että räjähtäisin. Typerä tyttö. Etkö ole huomannut mitään aiemmin? Miten on mahdollista, että kaikkitietävä Hermione Granger ei tajunnut? Tiennyt, kuinka rakastin sinua salaa. Olit kanssani hurjimmissakin fantasioissani. Aina.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 17:10:41 kirjoittanut Vanilje »


i lost my heart / my home is the ocean

ahoy

  • ***
  • Viestejä: 42
  • -Ahoy! The potion is gonna explode!
Vs: Et voi tietää, K-13
« Vastaus #1 : 25.11.2010 18:30:42 »
Kappaleiden yhdistäminen oli erikoinen ja hyvä idea! Olen aina tykännyt  be prepeared kappaleesta : D

Odotan jatkoa mielenkiinnolla!

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Vs: Et voi tietää, K-13
« Vastaus #2 : 28.11.2010 15:07:19 »
ahoy, kiva jos tykkäsit! (: Miustakin tuo Be Prepared on loistava biisi. : D

En tiedä vielä teenkö tähän jatkoa, alunperin kyllä ajattelin jättää tämän ihan vain tällaiseksi...

Mutta kiitos kuitenkin kommentistasi, tulin hyvälle tuulelle! :) ^^
« Viimeksi muokattu: 05.12.2010 23:31:05 kirjoittanut YourAngel »


i lost my heart / my home is the ocean

Malfoy..aww

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Et voi tietää, K-13
« Vastaus #3 : 06.12.2010 15:47:46 »
Oii!
Minäkin tykkäsin tästä! (:
Jatkoaa?? (8

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Vs: Et voi tietää, K-13
« Vastaus #4 : 06.12.2010 16:00:47 »
Oi, kommentti! Ihanaa, kiitoksia paljon Malfoy..aww! :-* Kiva jos tykkäsit. (:

Tähän nyt on tullu jo pyyntöjä tän jatkamisesta... Täytynee nyt sitten harkita asiaa, jos vaikka sais jossain vaiheessa aikaseksi jotain väsätä. ;)

Mutta kiitokset vielä kerran!


i lost my heart / my home is the ocean

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Et voi tietää, K-13
« Vastaus #5 : 23.08.2011 22:56:08 »
Teki mieli lukea näin illan päätteeksi jonkinlainen ficci suosikkiparituksestani, kiitos ihanaisen hakukoneen tämä löytyi. Ficci oli jotenkin tutunoloinen, olen kai kauan sitten tämän lukenut nopeasti läpi. No, toinen kerta ei haittaa koskaan :D Lyhennettynä ihan mukava kokemus, tätä paria onkin ollut jo vähän ikävä. Aika kevyt ficci joka sai kyllä ajatukset leijailemaan. Lyhyydestä huolimatta kertoi tarpeeksi, mitään sen suurempia virheitä ei silmiin myöskään osunut, ja otsikko sopi joidenkin pätkien tunnelmaan ja kokonaisuutenkin hyvin.

LAB – When Heaven Gets Dirty
Ensimmäinen kohta oli tunteiltaan aika selkeä; Severus selvästi katui jotain mitä oli tehnyt. Lukijana jäin miettimään, mitä. Mutta parempi vain, ettei sitä mitä toinen teki, kerrottu tässä. Jokainen päättäköön itse. Sanoista käy ilmi miehen tunteiden syvyys, varsinkin alun kaksi repliikkiä on aika helppo nähdä silmien edessä.

Kate Voegele – Hallelujah
Vähän pehmeämpi Severus, olematta kuitenkaan liian OoC. Se käy ilmi parissa ensimmäisessä lauseessa, ettei tunteiden äänen sanominen ole rakastumisesta huolimatta synkälle professorille helppoa. Juuri siinä piilee ainakin minulle se uskottavuus, myös voisi-sanasta teksissä tykkäsin, koska siinä ainakin kuvittelen näkeväni Severuksen realismia. Ja voi tuo viimeinen lause, aika kiva ja kauniskin.

Lion King – Be Prepared
Kahdessa ekassa pätkässä käy ilmi Kalkaroksen hellät ja romanttiset tunteen, päinvastoin kuin tässä. Mies on määrätietoinen ja haluava, olematta kuitenkaan sadistinen. Professori-sana viittaa selvästi Tylypahka-aikaan, lieneekö koko juttu sitten alkusysäys parin suhteelle... Tämänkin tilanteen saatan kuvitella, Hermionen alun hämmästys ja tietty halukkuus vähän myöhemmin sopivat hahmolle.

Usher – DJ Got Us Falling In Love
Hehe, tässä tuo viimeinen repla vähän nauratti. Mustasukkainen liemimestari, ei ihme että mies näyttää niin synkältä leffan tässä kohdassa ;D Pidin tuosta asian sisäistämisestä, siis kun Severus tajuaa millainen Hermione oikeasti on. Ihana, mutta silti aina joskus se neiti-kaikkitietävä. Tanssiaiset toki hyvä ajankohta tämän tajuamiseen, vaikka henk. kohtaisesti ajattelen hetken vähän myöhemmäksi.

Sean Paul ft. Keri Hilson – Hold My Hand
Tässä pätkässä annetaan jo pientä vinkkiä hahmojen iöistä (ei mitään tietoa miten taipuu, ikä siis kuitenkin), ainakin olettaisin Hermionen olevan tässä aikaisempia kohtia vanhempi. Kohta oli sinälläään aika klisee, mutta nehän on just kivoja. Hermionen päättäväisyys ja innokkuus näkyi ainakin itselle tässä, pätkä myös antaa toiveita mahdollisesta onnellisesta lopusta.

Enrique Iglesias – Hero
Tässä tulkintasi hahmosta on onnistunut hyvin. Ei Severus suoraan pysty tunteitaan myöntämään, varsinkaan Hermioneen. Pieni itsekamppailu asian kanssa sopi tähän oikein hyvin. Mielenkiintoista on, etteivät nämä pätkät ilmeisestikään kulje missään aikajärjestyksessä. Ollaanko taas neloskirjan tienoilla, vai missä... Vaikka joskus tahtoisinkin, siitä tykkäsin ihan älyttämösti. Mies todella tahtoo tuntea, vaikkei näytäkkään sitä ulospäin.

Plan B – She Said
Tämä oli kai sitten se suosikki näistä, tyksin Hermionen rakkaudentunnustuksesta kovasti. Juuri sellainen epävarmuus kuuluu minusta tähän tilanteeseen, myös "typerä tyttö" sopii Severuksen ajatuksiin kuin nenä päähän. Hyvin onnistuit tunteiden julkituomisessa, kuvauksessa ja siinä hahmotulkinnassa myös.

Einmal ist keinmal


Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Vs: Et voi tietää, K-13
« Vastaus #6 : 15.09.2011 21:36:16 »
Oh, olinkin jo melkein ehtinyt unohtaa tämän teksin olemassaolon. Kiitoksia kuitenkin kommentistasi Kuurankukka! Tosi hienoa kuulla että tykkäsit tästä tai no tarkemmin sanottuna kai näistä. En tarkalleen muista miten tämän aikajärjestyksen kirjoittessani mietin, todennäköisesti en mitenkään. :D Eli jokainen saa vähän oman päänsä mukaan mieltää mihin aikaan mikäkin sijoittuu. Tämä kun tosiaan meni tuohon spurttiraapaleeseen, niin nämä pätkät ovat kyllä todella tajunnanvirtaa vahvimmillaan. Nuo kaikki siun pohdinnat ja tulkinnat oli hienoja, ja kaikki oikeastaan ihan oikeita, vaikka näissä onkin paljon tulkinnanvaraa. Todella ihana kuulla että onnistuin ilostuttamaan sinua näillä, niin sinäkin ilostutit minua kommentillasi! : )


i lost my heart / my home is the ocean