Tulen tänne sekoilemaan, vaikka oon ihan "ulkona" kaikista hittisarjoista.
Ei nyt ehkä "hitti" ole oikea sanavalinta, mutta täällä vilisevät nimet sanovat korkeintaan Finin ficcien kautta jotakin, eikä ole itselle tuttuja. Sen sijaan olen oikeasti taas ihan anime & manga liekeissä kaikesta "vanhasta", mihin kai hitaasti kuljettiin ja nyt alkanut kipinöidä oikein kunnolla.
Minä vuosia lueskelin silloin tällöin jotakin, ehkä katsoinkin, mutta aika vähänlaisesti. Ficcailin jotakin, mutta en ole kokenut oikeen olevani sisällä manga- ja animeporukoissa tms., eikä se ole silleen haitannutkaan. Coneissakin vuosia hengasin (=tein duunia) 12h+ järjestyksenvalvojan liiveissä, eikä käynyt mielessäkään ohjelmat tms. ja jos vapaan järjesti Cosplay- tai AMV-kisoihin, olihan ne hienoja, vaikka hahmoista tai sarjoista ei tuntenut lähes tulkoon mitään.
Netflixin animetarjonta on kyllä ehdottomasti sytyttänyt taas kipinää! Ensin tuli katsoneeksi jo jonkun aikaa sitten tulleet
Death Noten ja
NGE:n, jotka oli lapsuudesta jo muistoissa olevia klassikoita ja ai että, miten hienoa oli nähdä ne suomitekstein. Sitten kumppanin kanssa katsottu mm. Kakegurui (2. kautta), Tokyo Ghoul (1. kautta) ja Blue Exorcist (kokonaan), Violet Evergarden (kokonaan) ja mitähän kaikkea, mutta nyt repesi into, kun ollaan katsottu
Food Warsia, joka iski sydämeeni ja ficcihampaaseeni lujaa.
Aivan huippu!
Myös
Kuroko no Basukea olen nyt katsellut 4 ensimmäistä jaksoa, kun sekin Netflixissä. Olen lukenut siitä joitain ficcejä muistaakseni ainakin
Beyondilta (?), mutta kieli- ja saatavuushaasteiden takia en koskaan tutustunut sarjaan. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, sillä myös KnB iskee lujaa. Tässä intoillessani olen myös lainaillut
Fruits Basketia kirjastosta, kun en koskaan nuoruudessani lukenut sitä loppuun tai edes katsonut alkuperäistä animea. Manga on pirun mahtava, ai että. Harmittelen, ettei Crunchysta voi katsoa sitä 2019 vuonna alkanutta animea.
Sieltä nyt kuitenkin katsonut
Yuri!!! on Icea, josta täällä taisin höpistäkin. Ehkä YoI oli yksi tekijä, miksi hurahdin taas anime- ja mangahommiin.Myös Finin yhteisö on pitänyt tätä intoa yllä, kun olen taas innostunut ficcaamaan japanilaisista fandomeista, olipa se mangaa/animea tai j-rockia. ♥
Tämä on varmaan kunnon avautumisviesti, mutta ai että, kuinka hyvälle tuntuu.
Vielä, kun olisi joku pieni "porukka", jonka kanssa sekoilla näitä tai coneja tai jotakin, mutta no.
Olen myös innostunut vanhoista rakkaista, kuten
NANA ja
One Piece. Myös
FMA kutkuttaa ja se ainakin vielä on Brotherhood -versiona Netflixissä, vaikka mangakin on kyllä kultainen! Myös muutamia uusia tutustumisia olen tehnyt, kun kirjoittelin erääseen blogiin juttuja "suomimangan avausosat testissä", jossa sattui hitti nimeltä
Patriootti Moriarty. Toistaiseksi olen kuitenkin lukenut vain avausosan. Olisihan tuossa myös odottamassa pari muutakin testattavaa, mm. aika vanha
Gunm. Tykästyin Alita -elokuvaan, joten tosi siistiä, että lukisi myös mangana.
En minä toki ihan "ulkona" ole animemaailmasta ollut, kun seurannut animeleffoja aika aktiivisesti, mutta sellaista fandomeihin sujahtamista ei niissä ole silleen tapahtunut.
Netflixissä kiinnostaisi aika monikin ja aivan mahtavaa, että sitä tarjontaa on ja ilmeisesti tulossa myös lisää. Jos vain tulisi
Attack on Titan, ratkeaisin ehkä liitoksistani...