Kirjoittaja Aihe: K-11 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco  (Luettu 1784 kertaa)

Larppa

  • Vieras
Author Syvä Miete
Rating K-11
Pairing Harry/Draco
Genre Mpreg, romance
A/N Kirjoittamiseen meni alle tunti, ja lyhykäinen oneshotti koska sopi tuo loppu niin hyvin. Itse pillahdin itkuun, mutta en suinkaan tämän ficcin takia vaan ajattelin Lokia ja hänen surullisia kohtiaan elämässään.. :'( Mutta. Mua pelottaa muuten aina kun modet kattoo mun aiheita  >:( En tiedä, ylistän heitä liikaa - mutta luin tämän läpi ja en löytänyt töksähteleviä kohtia. Kommentteja jos saan pyytää?

"Jos se kulkee suvussa"

Rakastin todella kumppaniani. Rakastani. Hänen platinanvaaleita hiuksiaan heilumassa tuulessa, sotkeutuen ja liimautuen ihoon rankimmankin seksin aikana. Hänen siroja piirteitään, kauniita kylkiluitaan. Harmaita silmiä jäätämässä terävää seinää. Hänen ihania ja suorasukaisia tapoja kertoa asiat, niin kuin ne olivat. Hänen puhetyyliään, hänen juoksuaskeliaan. Hänen flirttailuaan, vihjailuaan. En voinut saada ikinä tarpeeksi siitä.

Olin maailman onnellisin, kun tapasin hänet. Harmi vain, ettei alku mennyt miten piti. Mutta nyt hän on kumppanini, aina ja ikuisesti. Rakastin hänen mustia sotkuisia hiuksiaan tuulessa, niiden kurittomuutta. Hänen lihaksiaan ja sanojaan. Vihreitä silmiä kasvattamassa kasvin luomani seinän ympärille. Hänen huispaustyyliään ja liikuntaansa. En voinut saada ikinä tarpeeksi siitä.

Oli se päivä, se onni, kun katsoin ikkunasta ja näin vaalean miehen tarpomassa asuntoni luokse. Tunsin miehen heti. En ollutkaan nähnyt häntä pitkään aikaan, koulun jälkeen. Halusin koskettaa tätä, olla tämän kanssa ikuisesti. En valehdellut.

Nyt, vuosi oli mennyt ja asuimme yhdessä. Emme voisi olla onnellisempia. Riitoja oli, mutta ne loppuivat aina rauhaisaan lemmiskelyyn. Yksi päivä ei kuitenkaan ollut rauhassa. Se sotkettiin musteella ja punaisella värillä.

"Draco, olisi asiaa." Kutsuttu poika nosti katseensa tabletiltaan sulkien sen ja nousten ylös tuoliltaan.
"Mitä kulta?" Mies ripusti kätensä Harryn niskan ympärille ja suuteli tätä korvaan.
"Minä vain... Muistatko viime riidan?"
"Kyllä, mutta en halua puhua siitä. Sen jälkeisistä minuuteista olisi kyllä kiva... keskustella", blondi vihjaili. Harry huokaisi.
"Siitä minun pitikin puhuaah!" Tummaverikön sana venyi kun tunsi Dracon polven koskettavan haaraväliään. Harry työnsi käsillään toisen pois kimpustaan.
"Sinusta tulee isä."

Draco keskeytti lähentymisensä ja jähmettyi.
"Isä..?"
Harry antoi vinon hymyn miesystävälleen.
"Mahdotonta!" Vaaleaverikkö protestoi ja huokaisi samalla. Hän katsoi Harrya, jonka silmistä paistoi täysi totuus.
"Hyvä on sitten... Miten?"
Harry risti kätensä rinnalleen ja vaihtoi painonsa oikealle jalalle. Hän jätti vastaamatta ja tarttui tiskiharjaan tiskatakseen tiskit.
"Harry! Miten?"
"En tiedä."
Draco puri huultaan.
"Onko tämä ok?"
Harry hymyili hiukan väkinäisesti ja vältti katsomista kumppaniaan.
"On. Sinulle?"
"Minullekin, mutta jokin on nyt vialla Harry. Mikä?"
Harry ei voinut mitään itselleen, vaan vilkaisi surun silmillään Dracon huolestuneisiin.
Brunette jähmettyi, kunnes paiskasi tiskiharjan altaaseen ja käveli olohuoneeseen Dracon seuratessa (joka kylläkin seurasi omasta tahdostaan). Harry istui nojatuoliin ja painoi päänsä käsiinsä. Hänen silmänsä kimmelsivät ylikirkkaina.

Draco istui Harryn viereen ja otti toisen kädet tämän päänsä edestä.
"Kerro, mikä on vialla."
Harry huokaisi ja halasi yhtäkkiä toista miestä, joka vastasi mielellään halaukseen.
"Vanhempani. Muistan, kun he kertoivat minulle tarinan kun olin ihan pieni. He sanoivat jotain, että siitä lähtien kun äiti oli raskaana, oli pahimmat hetket tapahtuneet."
Draco huokaisi myötätunnosta, ja alkoi hahmottaa miten se liittyi heihin.
"Ja kun olin lapsi, he kuolivat. Sama voi käydä meille.. Jos se kulkee suvussa."
Sitten Harry parahti itkuun Dracon olkapäällä.
"E-en halua lapsellemme.. Käyvän niin kuin.. Minulle", Harry änkytti ja Draco tunsi paitansa kastuvan kyynelistä. Hän alkoi itsekin herkistyä, mutta pysyi vahvana. Kuitenkin ajatus pienestä Harrysta yksin kamalien sukulaisten rääkättävänä sai senkin vahvuuden särkymään.

Viisi minuuttia kului heidän halatessa toisiaan.
"Ei niin käy. Lupaan sen", Draco lohdutti yhä surullista Harrya. Toinen vain pudisteli päätään.
"Et voi."
« Viimeksi muokattu: 11.10.2016 19:43:07 kirjoittanut Arte »

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #1 : 31.08.2014 00:19:46 »
Kommenttikampanjasta iltaa/yötä!

On varmaan sulaa hulluutta yrittää nyt saada jokin järkevä kommentti aikaiseksi, kun muutenkin väsyttää, mutta muuten tämän kuitenkin unohdan. Pyydän siis jo etukäteen anteeksi laadutonta kommenttiani.

Jostain syystä mpreg edelleen tökkii, vaikka olen itseäni siihen yrittänytkin siedättää ja jopa itsekin kirjoittanut pari mpreg-ficciä. En siis tiedä, mikä siinä oikein tökkii eikä se todellakaan ole millään lailla sinun vikasi. Kaipa halusin kuitenkin taas siedättää itseäni vähän lisää ja nappasin siksi tämän xd

Drarry on mun suosikkiparitus ja siitä lukeminen on aina ihanaa. Niin myös nytkin. Rakastuin noihin kahteen ensimmäiseen kappaleeseen, kerrassaan ihania! Jotenkin ne silti tuntuivat tosi irrallisilta verrattuna muuhun ficciin, kuin olisivat olleet ihan eri ficistä.

Täytyy myöntää, että olisin kaivannut jonkinlaista selitystä sille, miten Harry voi olla raskaana, varsinkin kun Dracokin sitä selvästi kaipasi. Aika hyvin kuitenkin molemmat raskauteen loppujen lopuksi suhtautuivat, mikä tavallaan vähäsen yllätti.

Harryn reaktio tuntui ihan luonnolliselta, hänellä itsellään kun ei todellakaan ollut mitenkään onnellisin lapsuus. Kuitenkin tuo Harryn ajatus kirouksesta tuntuu hivenen kaukaahaetulta, mutta tuskinpa Harry sellaista paniikissa ollessaan ajatteli.

Tykkäsin kyllä tästä ficistä ja oli oikein sujuvasti kirjoitettu:)

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #2 : 03.09.2014 15:15:23 »
Jaksan vaan edelleenkin ihmetellä miten sun kirjoitustyyli on niin muuttunut. Ihn uskomatonta.
Oih, alku oli ihana awawww <3<3<3
Jotenkin vähän hämmennyin kun näkökulma vaihteli mutta heti kun hiustenväri mainittiin niin olin taas mukana.
Mpreg on mullekkin aika jotenkin.. Ei ihan ykkösvaihtoehto. Mutta onneksi sutä ei täsdä kuvailtu sillain,  joten kyllä meni.
Kamala ajatus Harrylta, hyi sentään. Niidenhän pitäisi olla onnellisia..
Itekkin olin ihan itku silmässä tuossa lopussa :'(
Ooooi Draco <3 Rakasrakas ja suretti samalla kun hän ajatteli lastaan jossain ilkeiden jästien armoilla D':

« Viimeksi muokattu: 09.04.2015 18:23:10 kirjoittanut Otaku »
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Larppa

  • Vieras
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #3 : 03.09.2014 15:32:16 »
Marioxoxo, kiitos kiitos! En ruvennut selittelemään, en edes muista miksi mutta :)

No kun äiti käski, thanks! Mutta rupeepa listaamaan niit virheitä kun se on taas nii, ärsyttävää kun ei ole niitä ;D Mutta kiitus.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #4 : 14.09.2014 11:28:01 »
Tunnustan valinneeni tämän juuri mpregin vuoksi. Sitä kirjoitetaan suomeksi todella vähän tai en ainakaan ole törmännyt siihen kovin usein. Nyt kun sitten luen, teen varmaan tikustakin asiaa, mutta toivottavasti se ei haittaa. Tämä oli kaunis ja surullinen samaan aikaan.

Lainaus
Rakastin todella kumppaniaan.

Tämän pitäisi varmaan olla muodossa Rakastin todella kumppaniani, koska tuossa nykyisessä muodossaan lause tarkottaisi sitä, että kertoja rakastaa jonkun toisen kumppania ja nähdäkseni niin ei ole.

Lainaus
Hänen platinanvaaleita hiuksiaan heilumassa tuulessa. Niiden sotkeutuen ja liimautuen ihoon rankimmankin seksin aikana. Hänen siroja piirteitään, kauniita kylkiluitaan. Harmaita silmiä jäätämässä terävää seinää.

Tuossa tuo lause Niiden sotkeutuen ja liimautuen ihoon rankimmankin seksin aikana on jotenkin oudossa muodossa verrattuna edeltävään ja sitä seuraavaan lauseeseen, vaikka lauseen sisällön ja merkityksen kyllä ymmärtää. Tuon voisi silti tekstin rytmin ja sisällön kannalta muokata samanlaiseksi kuin sitä edeltävän lauseen, jolloin se menisi näin Sotkeutumassa ja liimautumassa ihoon rankimmankin seksin aikana. Lause viittaa siis platinanvaaleisiin hiuksiin eikä nähdäkseni tai kuullakseni tarvitse sanaa niitä, niiden välttämättä, kun asiayhteys on selvä.

Jännä ja mukava kerrontatyyli, jossa kertoja vaihtuu ja jossain oli myös me-kertoja, jonka saattoi ajatella, että sitten puhuttiin yhdestä suusta, vaikka voihan se olla, että se oli vain toisen ajatusta. Joka tapauksessa tosi kaunista ja romanttista. Kertojamuoto muuttuu dialogissa kolmanteen persoonaan. Mielenkiintoinen ratkaisu, että eri kerrontamuodot on laitettu samaan, mutta se toimii eikä edes tee tekstistä sekavantuntuista.

Lainaus
Nyt, vuosi oli mennyt ja asuimme yhdessä. Emme voisi olla onnellisempia. Riitoja oli, mutta ne loppuivat aina rauhaisaan lemmiskelyyn. Yksi päivä ei kuitenkaan ollut rauhassa. Se sotkettiin musteella ja punaisella värillä.

Muhun tehoaa aina se, kun riidat loppuvat lemmiskelyyn, vaikka ei kai riitaisin suhteen pitäisi tuntua paremmalta kuin rauhallisen. Fiktiivisesti siinä on kuitenkin aina enemmän potkua. Tosin lukijana olisin myös kaivannut pitemmälle menemistä ja siitä kertomista, mutta ei sitä aina tarvita. ;D Pidin tosi paljon myös dialogista, joiden suhteen tuppaan olemaan tosi nirso. Se oli lyhyttä ja ytimekästä ja seksuaalisväritteistä kunnes päästiin keskusteluun siitä, että Dracosta tulee isä.

Keskustelu oli siitä eteenpäin todella tunteisiin vetoava ja toi Harryn pelko, että se kulkee suvussa (ja selitys nimen valinnalle. Luulin ilman muuta ennen tekstin lukemista, että tekstin nimi viittaa siihen, että miesraskaus kulkisi suvussa, joten olin yllättynyt, kun tajusin olleeni väärässä. ;D) Loppu oli jotenkin tosi surullinen, mutta niinhän se juuri on. Ei sitä voi kukaan luvata, ettei niin käy. Se vaan jää nähtäväksi, mutta jään itse toivomaan, että niin ei käynyt ja Draco ja Harry kasvattivat yhdessä lapsen ja elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.

Larppa

  • Vieras
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #5 : 14.09.2014 11:34:40 »
Karvis, uu! Kiitos kun korjasit nuita, :) Olin seonnut näemmä hiukan.. Mutta kiitos!

Taelia

  • Vieras
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #6 : 14.09.2014 19:31:11 »
Mäkin avasin tämän koska mpreg. En ole lukenut mpregiä varmaan koskaan, ehkä korkeintaan joskus 12-vuotiaana, kun en vielä tuntenut termiä, ja traumatisoitunut loppuiäkseni. :D Mulla kuitenkin sattui olemaan tylsää ja olen muutenkin lukenut tänään paljon sellaista, mitä en ehkä muuten tulisi lukeneeksi, niin menkööt nyt sitten. Drarryakaan ei ole tullut luettua vuosikausiin, joten tää on nyt sitten aika eksoottinen lukukokemus mulle.

Pidin tuosta alusta, siinä oli kiva kerrontatyyli. Ensin kyllä vähän hämmennyin siitä, kenties kertojan vaihtumista olisi voinut korostaa esimerkiksi kursiivilla tai sitten ihan kerronnallisin keinoin tehdä lukijalle selväksi, että kertoja vaihtuu.

Jäin myös kaipaamaan kovasti vähän lisäpohjustusta sille, kuinka Harryn (ainakin ymmärsin, että kyse oli Harrysta :D) raskaus oli ylipäätään mahdollinen. Olisi ehkä voinut myös kuvitella, että Dracon reaktio olisi ollut järkyttyneempi. Tekstissä hän hyväksyy asian aika nopeasti. Olisi myös ollut kiva saada tietää, että kuinka asian laita oli paljastunut Harrylle, kun ei se Hartsa oikein voi havahtua raskauteen siitä, että menkat on myöhässä. Käsittääkseni. :D

Vähän töksähti myös tuo kohta, jossa Harry kertoo vanhempiensa kertomista asioista ihan ficin lopussa. Harry oli vanhempiensa kuollessa 1-vuotias, joten hänen ei ehkä pitäisi pystyä muistamaan noin yksityiskohtaisia asioita. Tuo sitä seurannut Harryn pohdinta toki oli mukavan realistisen tuntuista ja Dracon reaktio siihen mieltä lämmittävä. Aww!

Sitten kieliasuun. Jostain muista ketjuista olen ehtinyt muodostamaan käsityksen, että haluat mahdollisimman suoraa palautetta, ja koska mulla on tylsää, niin voisin vaikka viilata sitten pilkkua ihan pitkän kaavan kautta. :D

Lainaus
Hänen ihania ja suorasukaisia tapoja kertoa asiat, niin kuin ne olivat.

Tässä lauseessa 'tapoja'-sanaan kuuluisi mukaan omistusliite, eli tuossa pitäisi olla 'tapojaan'.

Lainaus
"Siitä minun pitikin puhuaah!" Tummaverikön sana venyi kun tunsi Dracon polven koskettavan haaraväliään.

Repliikin jälkeinen lause kuulostaisi paremmalta, jos tuonne väliin lisättäisiin yksi hän. 'Tummaverikön sana venyi kun hän tunsi Dracon polven koskettavan haaraväliään'. Saman asian voisi ehkä vähemmän tönkön kuuloisesti ilmaista myös 'Tummaverikön sana venyi hänen tuntiessaan Dracon polven koskettavan haaraväliään', mutta nämä taas ovat ihan makuasioita minusta. :)

Lainaus
Harry hymyili hiukan väkinäisesti ja vältti katsomista kumppaniaan.

Tuonne on lipsahtanut pieni typo. 'Katsomista' tulisi olla 'katsomasta'.

Lainaus
"Minullekin, mutta jokin on nyt vialla Harry. Mikä?"

Tuolta puuttuu pilkku. 'Minullekin, mutta jokin on nyt vialla, Harry. Mikä?' toimisi paremmin.

Lainaus
Harry ei voinut mitään itselleen, vaan vilkaisi surun silmillään Dracon huolestuneisiin.

Tässä on mun mielestä vaan jotain outoa. En tiedä, oletko muotoillut tämän lausen aivan tarkoituksella näin, vai kuuluisiko sunkin mielestä tonne väliin, öö, jotain? :D Muotoilisin tämän itse vähän eri tavalla, mutta tämäkin on varmaan ihan makuasia, kuitenkin tämä vähän töksähti mulla.

Lainaus
Brunette jähmettyi, kunnes paiskasi tiskiharjan altaaseen ja käveli olohuoneeseen Dracon seuratessa (joka kylläkin seurasi omasta tahdostaan).

Lopun sulkeet ja niiden sisältö tuntuvat vähän turhilta tai irrallisilta tässä yhteydessä.

Lainaus
Draco istui Harryn viereen ja otti toisen kädet tämän päänsä edestä.

Tuolla taas on omistusliite väärässä paikassa. 'Päänsä' tulisi olla 'pään'.

Lainaus
"Vanhempani. Muistan, kun he kertoivat minulle tarinan kun olin ihan pieni. He sanoivat jotain, että siitä lähtien kun äiti oli raskaana, oli pahimmat hetket tapahtuneet."

Viimeisen pilkun jälkeen tuleva 'oli' pitäisi olla muodossa 'olivat'. Näin sivuhuomiona, mä jostain syystä yhdistin koko Harryn repliikin siihen, että James ja Lily ovat tilittäneet 1-vuotiaalle pojalleen Lilyn raskauspahoinvoinnista tai jotain vastaavaa. :D

Lainaus
"Ja kun olin lapsi, he kuolivat. Sama voi käydä meille.. Jos se kulkee suvussa."

Tuolta puuttuu kolmas piste. 'Sama voi käydä meille...'. Kolmas piste puuttuu muutamasta muustakin paikasta.

Lainaus
Sitten Harry parahti itkuun Dracon olkapäällä.

Tästä tulee nopeasti lukaistuna sellainen mielikuva, että Harry on joku Dracon olkapäällä istuva papukaija. :D Selkeämpää olisi kenties korjata tuohon 'olkapäällä' > 'olkapäätä vasten' tai jotain vastaavaa.

Gaah, kaikkien näiden quotejen jälkeen kuulostaa inhottavalla tavalla siltä, että kommentin tarkoituksena olisi ollut vain pointtailla virheitä, mutta kyllä mä virheistä huolimatta ihan pidin tästä lyhykäisestä ficistä! Että kiitos vain kirjoittajalle maailmankuvani avartamisesta tällaistenkin ficcien suhteen. :) Lempikohdakseni muodostui tuo ihan loppu. Usein musta tuntuu, että varsinkin lyhyet ficit loppuvat jotenkin, no, liian lyhyeen. Tuo oli oikein hyvä ja ytimekäs, kuten myös samaan aikaan koskettava ja raadollinenkin lopetus tekstille. Se on niin surullisen totta.

Korostan nyt vielä, että tarkoitukseni ei ollut missään tapauksessa dissata tai tuottaa sulle pahaa mieltä, vaan antaa mahdollisimman rakentavaa palautetta! :) Sanottakoon kuitenkin, että oikolukijasta voisi olla sulle paljon hyötyä, jos sulla ei vielä sellaista ole (alkutiedoissa ei ainakaan mainittu). Kiitoksia vielä lukukokemuksesta!

Larppa

  • Vieras
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #7 : 14.09.2014 19:38:45 »
Trauma, stalkkasin sua ja odottelinkin kommenttiasi. Kiitos! Korjaan virheet joku päivä.. Ja kuule, mä ihan nauroin parille kohdalle esim tolle papukaija jutulle sun neksuissa jutuissa..
Eli älä kuitenkaan lyttää, mutta vaikka juuri näin! Kiitos! Ja kolmesta pilkusta vielä, käytän vaan kahta usein. Se vaan on tapani, mutta voin korjata senkin.

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #8 : 09.04.2015 17:56:38 »
Uusi vanha finiläinen ilmoittautuu lukijaksi. En ole enää niin hirmuinen Potter fani mutta ajattelin tulla katsomaan millaista täällä oikein on muutaman vuoden tauon jälkeen

muistan lukeneeni joskus että Draco olisi raskaana, mutta tämä oli hyvä kun olikin Harry :)

Toivottavasti tämä ei ole vain Oneshot, sillä minusta tuntui että loppu oli hiukan töks.. (ei millään pahalla) mielestäni keskustelu jäi jotenkin kesken.

Mutta tykkäsin erityisesti alusta tosi söpösti kirjoitettu :)

-L-
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

Rainbow Light

  • Vieras
Vs: K-15 | "Jos se kulkee suvussa" | mpreg | Harry<>Draco
« Vastaus #9 : 09.04.2015 18:06:22 »
Joo moi Luihuinen_89. On tän tekstin kirjottamisesta melekein vuosi vierähtänyt joten.. Saatan ehkä jatkaa tätä, vaikka potterfanisuus on mennyt ohi. Luen toisaalta taaksepäin,joten voisin kirjoittaa jatkoa siis tähän. Oli aikamoinen shokki saada kommari näin suoraan sanottuna paskaan, mitään tarkoittavaan ja huolimattomasti tehtyyn tekstiin. Mutta kiitti kommarista!!