Kirjoittaja Aihe: Naruto/Harry Potter: Randomia ja lohikäärmeitä |k-11| Huumori, toiminta (Uusi osa 22.7)  (Luettu 995 kertaa)

firevulpix

  • ***
  • Viestejä: 5
Author: firevulpix

Fandom: Naruto & HP

Genre: Huumori, toiminta.

Rating: Enintään k-11

Paring: ei ainakaan yhtään tässä vaiheessa

Disclaimer: En omista Narutoa tai Harry Potteria, ainoastaan omat hahmoni, kuten Katsukin. Narakashi kuuluu kaverilleni, joka on kirjoittanut kaikki Narakashin näkökulmasta olevat katkelmat. Ja tietysti Reshiramin ja Zekromin nimet kuuluvat Nintendolle.

Summary: ”Hänhän on ollut ninjana vasta kaksi päivää, ajattele KAKSI PÄIVÄÄ! Ei hän ole voinut oppia vielä paljoa sen aikana. Sinä olisit siinä aikana ehtinyt vain pieraista! Sehän on ihan sinun syytäsi, kun kuikuilit koko ajan taaksesi, etkä katsonut eteesi!”

A/N: Eli keksin tämän kaverini kanssa. Katkelmat kertovat aina kyseisen henkilön näkökulmasta. Mutta toivottavasti pidätte ja kommentit ovat tervetulleita, risut ja ruusut, tämä on minun pisin ficcini. Ensimmäinen, jonka pistän tänne. Virheistä sitten vastaa minä ja kaverini :). Hahmot saattavat olla OoC:ita.
_____________________________________________________________________________________________________________________
                                                             
Randomia ja lohikäärmeitä:

Prologi:
Naruto oli löytänyt Harry Potterin matkallaan tehtävään (Joista tietysti oli AINA myöhässä- periaatteessa, koska Kakashi tuli vielä enemmän myöhässä.) Ryhmään oli liittynyt kaksi uutta jäsentä-  Katsuki ja Narakashi (jota kutsutaan lempinimellä Narid).

Luku 1 osa 1:
Katsuki:
 
Monta Narutoa juoksi aukiota kohti, varmaan ne olivat varjoklooneja. Naruto oli kaksitoistavuotias ninjaopiskelija, joka tykkäsi pilailla ja voittaa kilpailijansa Sasuken.
”Minne sinulla on hoppu? Ei Kakashi ole vielä paikalla!” huusi Sakura vierestäni. Sakura oli pinkkitukkainen ja avoin ninjaopiskelija, joka osasi muuttaa mielialaansa äärilaidasta toiseen. Esimerkiksi hän ensin saattaa ihailla Sasukea ja kohta suuttuu Narutolle jostain.

Naruton päästyä lähemmäs huomasin mustakaapuisen hahmon, joka oli niin suuren Narutolauman kannettavana.
”Mitä möykkyä sinä kannat, vaikka mitä minä sinun jutuistasi viis veisaan?” sanoi puolestaan Sasuke. Sasuke oli hyvin viileä tyyppi - aina fanilauman ympäröimänä. Sakura oli yksi noista faneista, joka yritti keinolla millä hyvänsä saada Sasuken itselleen - aina epäonnistuen.

”Sinä senkin! No, annan anteeksi tämän kerran, koska nyt on hätätilanne. Löysin mustakaapuisen pojan makaamasta tiellä!” huudahti Naruto hengästyneenä.

Narakashi:

Nousin nopeasti ja mulkaisin Narutoa vihaisesti.
”Oletko aivan järjiltäsi?” kysyin. ”Etkö tullut ajatelleeksi, että hän olisi vain pysähtynyt lepäämään?” jatkoin. En ollut juuri nyt juttu tuulella, enkä todellakaan siedä huutamista. Olen viettänyt lähes koko ikäni kuoleman metsässä. Siellä on hyvin rauhallista, tosin joskus kuului sieltä täältä vaimeita tuskan huutoja, kun jättikäärme tai joku chacraa syövä ötökkä-parvi sattuu jonkun onnettoman kulkijan reitille. Nyt kun vielä syntymättömät lohikäärmeeni osoittavat jonkin laista elämää, Naruto tulee ja pilaa niiden rauhallisen synnyin paikan mekastuksellaan.

Suuntasin Narutoon vielä yhden myrkkyä tihkuvan katseen ja nostin repun varovasti selkääni, sekä käänsin Narutolle selkäni, kun marssin kohti metsän rajaa.  Siellä kukaan ei voisi häiritä poikasten hiljaista kuoriutumista, ainoana kuuluvana äänenä murtuvien munankuorten hiljainen rapina. Kuinka väärässä ihminen voikaan olla?
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015 17:21:57 kirjoittanut Beyond »

firevulpix

  • ***
  • Viestejä: 5
Elikkäs tässä on osa 2 lukua 1.
Luku 1 osa 2:

Katsuki:

Tyyppi, jota tuskin edes tunsin, marssi metsään päin. Tuon tyypin nimi oli muistaakseni Narakashi, tai jotain? Minä käänsin katseeni kohti kauhusta kangistunutta Narutoa, sekä Sakuraa ja Sasukea, jotka olivat ottaneet mustakaapuisen hahmon maahan ja ihmetelleet tätä.

Kävelin hiljaa heitä kohti. Olen aina ujo aluksi, mutta tutustuttuani vasta alan rentoutua. Olin syntynyt Konohassa, äitini oli pitänyt minua
koko ajan sisällä, ei kai halunnut minun altistuvan vaaroille ninjana, tämän takia sainkin vasta äskettäin tietää olevani ninja.
Seuranani kotona minulla oli adoptioveljeni Kiba Inuzuka, joka oli minua 3 vuotta vanhempi, koiransa Akamarun kanssa. Äitini luotti, ettei Kiballe tapahtuisi mitään tai sitten vain luovutti, koska tämä tiesi jo ninjoista, koska hänen äitinsä ja isänsähän olivat kuolleet taistelussa Akatsukeja vastaan.
Äitini oli vannottanut Kiballe, ettei tämä saisi kertoa minulle ninjoista, mutta ulkopuolisesta maailmasta hän oli kuitenkin kertonut.
Muistan, kun katselin kaihoisasti ikkunasta ulos, mietiskellen Kiban kertomuksia siitä, miten oli ihanaa juosta kimmeltävän veden vierellä kilpaa Akamarun kanssa välillä pulahtaen viileään veteen. Miten lumi kutitti nenää laskeutuessaan naamaan ja miten lumiukkoja oli kiva tehdä… Kaikkea sitä minä en ollut kokenut. Yksin nurkassa välillä ikävissään nyyhkyttäen.
Muistan sen ilontunteen, jota tunsin hänen tullessaan kotiin. Rakastin Kibaa kovasti veljenä. Oli kulunut vasta 2 päivää, kun sain tietää olevani ninja. Kibalta oli lipsahtanut ja äiti sai raivokohtauksen.

Sasuke ja Sakura hieman säpsähtivät kun huomasivat minun olevan heidän takanaan. ”A-a-anteeksi ei ollut tarkoitus säikyttää.” sanoin
ujosti.
”Ai Katsuki, olimme unohtaa sinut. Anteeksi” Sanoi Sakura myötätuntoisella katseella.
”E-ei se mitään minä vain olin kiinnostunut”, vastasin ujosti.                                                                                                     
”Hei kuule Katsuki, ei sinun tarvitse ujostella. Emme me sinulle mitään tee” sanoi Sasuke ja minä hieman rentouduin.
Sakura katsoi minua lämpimästi, kunnes Naruto sanoi: ”Niin meidän seurassa ei tarvitse pelätä!” ja ilmestyi viereeni taputtaen minua päähän säikyttäen minut pahimman kerran saaden minut kiljahtamaan.

”NARUTOOO!” huusi Sakura juosten karkaavan Naruton perään. Me jäimme Sasuken kanssa kahden - minä jäykkänä ja pelokkaana, ja Sasuke pidätellen nauruaan, hetken päästä vedet silmissä nauraen.

Narakashi:

Kyykin kahden munan vieressä puun oksalla. Olin kyhännyt lämpimän pesän johon olin asettanut mustan ja valkoisen munan vierekkäin, kun Naruto juoksi tosi nopeasti ja äänekkäästi huutaen metsään ja juoksi suoraan oksani ali. Nyt saa riittää, Naruto ilmestyy joka paikkaan pilaamaan täydellisen rauhan jota tarvitaan kun lohikäärmeet kuoriutuvat. Hyppäsin maahan ja lähdin juoksemaan Narutoa kiinni.

Laskeuduin neljälle jalalle ja tein transform jutsun. Otin valtavan suden hahmon ja lähdin kirimään Narutoa kiinni, saavuttaen hänet nopeasti ja hyppäsin tämän niskaan. Naruto jäi puristuksiin alleni. Hän pihisi ja kiemurteli yrittäessään saada happea, mutta onnistui vain kiilautumaan etujalkojeni väliin.
Murisin uhkaavasti Narutolle, kun kumarruin tämän korvan korkeudelle ja kuiskasin suden äänelläni: ”Älä enää koskaan huuda pikkuisteni lähellä, tai puristan sinut hengiltä.”
”NARUTOOO!” Sakura karjaisi. ”Älä kerro minusta kenellekään tai uhkaukseni käy toteen”, kuiskasin ja hyppäsin pois näkyvistä.

Juoksin nopeasti pikkuisteni luokse, kuullessani vaimeita rasahduksia, purin jutsun ja loikkasin munien luokse ja ilokseni sain huomata poikasten yrittävän ulkomaailmaan.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2012 12:31:31 kirjoittanut firevulpix »

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Päivää vain. :P

Fanfiction on vaikea laji. Varsinkin alku tuppaa olemaan aina enemmän tai vähemmän vaikea. Haluaisin ohjeistaa näin hieman alkuun muutamissa pikkuseikoissa. Aloitetaan vaikkapa otsikosta: hyvä otsikko on tiivis ja informatiivinen. Napakampi otsikointi näyttäisi visuaalisesti miellyttävämmältä.
Voisit tiivistää otsikkosi esimerkiksi tällaiseen muotoon:
Naruto & Harry Potter: Randomia ja lohikäärmeitä | K-13 | huumori, toiminta

Voisit myös vähentää sulkumerkkejen käyttöä, sillä ne eivät hivele silmää tekstin seassa. Lukija kyllä ymmärtää niin sanotut by the way -kommentit ilmankin sulkumerkkejä. Huolelliseen asetteluun kuuluu myös se, että kaikki numerot yhdestä kymmeneen kirjoitaan kirjaimilla.

En tiedä, oletko seurannut Narutoa millä kielellä, mutta "shadowclone" on ainakin sellainen termi, jonka mielestäni voisi kääntää kylmästi "varjoklooniksi". Vierasperäiset ilmaisut eivät näytä kauniilta suomenkielisen tekstin seassa nekään. Tiedän, että jotkin Naruto-termit kuulostavat hassuhkoilta kotokielellä, mutta koeta siitä huolimatta välttää englanninkielisiä ilmauksia viimeiseen asti. Englanti suomen seassa tekee ainakin omasta mielestäni kovin sotkuisen vaikutelman.

Mitä sisältöön tulee, sitä voisi olla kappaletta kohti paljon enemmänkin. Keskity kuvailemaan ympäristöä, henkilöiden tuntemuksia ja välillä vaikkapa menneisyyttä. Lukija pysyy tekstissä mukana huomattavasti paremman, kun miljöö käy selväksi. Tekstissä on tärkeää selittävyys.

Älä kuitenkaan masennu näistä sanoista. Kirjoittamaan oppii nimittäin vain kirjoittamalla. :) Toivotan onnea ja menestystä ficcailun osalta! ^^
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

firevulpix

  • ***
  • Viestejä: 5
Beyond: Kiitos rakentavasta kommentista, yritän ottaa oppia virheistäni. Ja joo, olen sekä lukenut, että katsonut Narutoa englanniksi, joten en suomenkielisille termeille ole tuttu.

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 140
  • Kurlun murlun
Tuota tuota... Mistähän sitä aloittaisi?

Ehkä vikaa on lukijassa, mutta kulku tarinassa oli lievästi ilmaistuna erikoinen. Author notessa tuumasitte tehneenne tätä osittain kolmen aikoihin yöllä, ja puolustelitte mahdollisia epämääräisyyksiä sillä argumentilla. Sellainen ei ole kannattavaa - kun kerran lukijaa varoitetaan jo alkutiedoissa outouksista yms, suhtautuminen tarinaan muuttuu lähestulkoon automaattisesti välinpitämättömämmäksi, eikä sellainen tee kunniaa kenellekään. D: Olitte kuitenkin nähneet vaivaa ficin eteen, vai mitä?

Beyond tuossa otti esille asioita, joihin itsekin olisin palannut. Haluaisin kuitenkin huomauttaa kirjoitusvirheistä: niitä esiintyi monessa kohtaa. Onko teillä betaa? Kokemuksen puitteissa voin sanoa, että sellainen on hyvä olla olemassa. O:

Toivottavasti kykenin ilmaisemaan asiani ymmärrettävästi. :p
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

firevulpix

  • ***
  • Viestejä: 5
AyuHimeSama: Kiitos kommentista, ajattelin kyllä hankkia betan. No, joo tiedän sen tarinan olevan tosi sekava.

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 219
  • the gay ships are the yay ships
Mahtaakohan tää saada jatkoa? Kahden suosikkigandomin crossoverficci ois ihanaa luettavaa.

Mä kyllä tykkäsin näistä parista osasta mitä on ilmestunyt. Sakura on just sellainen kuin se canonissa on ja nuo NARUTOOOOOO-huudot on huvittavia koska tulee aina mieleen ne tilanteet missä se näyttää vähän raivostuneelta Kushinalta.

Muutamaa kohtaa en ihan hoksannut mutta ei se mitään, kokonaisuus oli kuitenkin mukava ja todellakin toivon tän jatkuvan :)
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti