Kirjoittaja Aihe: Star Trek: DS9: Provokaatio (K-11) Julian Bashir/Elim Garak, ficlet  (Luettu 2001 kertaa)

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Nimi: Provokaatio
Kirjoittaja: jossujb eli meikä
Fandom: Star Trek: Deep Space Nine
Genre: Romanssintapainen ficletti.
Ikäraja: K-11
Paritus: Julian Bashir/Elim Garak
Vastuuvapaus: Paramount omistaa kaiken, minä vain leikin tässä muiden leluilla ilman rahallista korvausta.
A/N: Teki mieli kirjoittaa jotain pikaista ja kivaa, koska Garak/Bashir on se ainoa ja oikea^^




Provokaatio

Yksi asia on varma, eli salaista agenttia tuskin saa vinkumatta lääkärintarkastukseen.

Mutta jos lääkäri sattuu olemaan paikalla kun pienen bajorilaisen ääriliikkeen mielenosoitus keskellä promenadilla riistäytyy cardassialaiseen vaatekauppaan kohdistuvaksi väkivaltaiseksi viharikokseksi, ei lupia hevin tarvitse kysellä.

”Kiitos lempeiden käsiesi olen kuin uusi mies, tohtori”, hymyili Garak kuin ei olisi ollenkaan tullut väkijoukon teilaamaksi. Hän näytti enemmänkin sädehtivän hehkuvalta, ottaen huomioon kuinka monta mustelmaa oli pois jo täytynyt hoitaa.
”Ja minä joskus ihmettelen minkä vuoksi meistä levitellään juoruja...” tohtori Bashir puuskahti parantaessa viimeisiä pintanaarmuja käsikäyttöisellä kudostenkorjaajalla. Hän olisi ehkä jättänyt virnistämättä pudistelun päätteeksi, ellei olisi tiennyt syyllisten makaavan nyt konstaapeli Odon putkassa odottamassa rikoskäsittelyä.

Jotenkin Bashirilla oli sellainen kutina, että Garak oli varmasti tehnyt jotain provosoidakseen väkijoukkoa, sillä vaikka moni bajorilainen olikin varsin herkästi käymässä ihan kenen tahansa cardassialaisen kimppuun, ei moni kuitenkaan Federaation siipien alla uskalla käydä tukkanuottasille. Ei ainakaan ihan heppoisesta syystä.

Tästä huolimatta Bashir oli kuitenkin ennen kaikkea tyytyväinen, ettei hänen suosikkiräätälilleen ollut käynyt mitään lievää aivotärähdystä kummempaa. Vaikka olipa siinä samassa rytäkässä moni muukin sivullinen kärsinyt niin fyysistä kuin materiaalistakin vahinkoa.

Jostain kumman syytä Garak oli silti mustelmineen yhtä hymyä ja pehmeän pastellisia äänensävyjä.
”Tiedätkös Julian, hyvä esimies pitää alaisensa kurissa. Jos et olisi niin lepsu, niin hoitajasi tekisivät töitään, eivätkä tunkisi neniään toisten asioihin”, hän moitiskeli leikkisään sävyyn, viitaten epäsuorasti kaikkiin niihin kuulopuheisiin, joiden mukaan cardassialainen rikollinen ja vakooja oli hurmannut naiivin vastavalmistuneen lääkärin sänkyynsä tiedonmurusten toivossa. Saman huhupuheen versioista se joka päättyy intohimoisen romanssiin ja särkyneeseen sydämeen oli suosituin.

Kaikkea sitä nyt puhutaankin.

”Mistä lähtien sinä olet muka sinutellut minua?” Bashir vastasi Garakille kuivasti heristäen sormeaan ja pyöritellen silmiään.
”Siitä lähtien kun suhteemme otti intiimimmän käänteen”, totesi Garak vain tyynesti  ja nousi potilasvuoteelta sutjakasti ryöstämään Bashirin huulilta oikein suukkojen suukon. Märkä läpikotaisuus korvasi sen mitä tohtorin yllättyneisyydestä johtuneessa vastavuorottomuudessa menetti.

Tästä äkillisestä invaasiosta intiimialueelle Bashir hämmästyi niin kovasti, että tiputti instrumenttinsa käsistään, meinaten sitten kompastua omiin saappaisiinsa. Se että Garak nyt pitkän ajan sinnikkään flirtin saattelemana teki siirtonsa ei sinällään ollut kovin yllätyksellistä, Bashir oli vain jotenkin olettanut ensisuudelman tapahtuvan joskus toiste kuin työaikana.

Ainakin olisi ollut hauskaa, jos olisi ollut aikaa valmistautua vähän enemmän. Nyt tuntui kuin hyvä suudelma oli valumassa harakoille Bashirin harmitellessa kyvyttömyyttään tehdä muuta kuin toljottaa lahnana ja ihmettellä kuuluukohan kaikkialla avaruudessa vakoojan perustaitoihin osata hurmurin elkeet kuin James Bond konsanaan.

”Sanovat, että Replimatissa on tänään tarjolla aivan erinomaista pippurivanukasta. Lounasta iltapäivällä Julian, rakkaani?” kysyi Garak suutelemasta päästyään, vaan ei jäänyt sen koommin kuuntelemaan vastausta – olihan hänellä koko joukko tekemistä laatiessa rikosilmoitusta varten vaateliikkeen tuhokartoituksesta kattava inventaario.

Garakin häivyttyä tohtori Bashir hoitajientodistuksen mukaan seisoi suu ammollaan niillä sijoillaan pitkälti toistakymmentä minuuttia ennen kuin sai aivonsa taas raksuttamaan. Ensimmäinen miete liittyi jotenkin epämääräisesti näihin bajorilaisiin mielenosoittajiin. Sitä voisi melkein kuvitella cardassialaisen ketkun jotenkin junailleen tämänkin päällekarkauksen ihan vain päästäkseen niskan päälle.

Todisteiden puuttuessa kuitenkin pitää uskoa kuitenkin syyttömyyteen kunnes toisin todistetaan.

FIN



« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 08:52:28 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Heippa! Bongasin sun ficletin tuolta uusien listauksesta ja pitihän sitä Bashir/Garakia päästä lukemaan. Pitkästä aikaa, viimeisin oli niin kovasti Garakia ettei Bashiria juuri edes näkynyt! Paitsi kaiken taustalla, tietty :P

Täytyy sanoa että LOL! Tää oli varsinaista ilotulitusta alusta loppuun. Välistä piti palata taemmas katsomaan, että täh, mitä siinä oikei tapahtui, mutta tulipahan luettua kerralla tää ainakin kolmeen kertaan :D

Alku oli kovin vahva ja myöskin ihan ensimmäinen kerta, jolloin jouduin kelaaman taaksepäin ja kertaamaan ja olin vähän "täh", toi toinen kappale on nimittäin pitkä ja polveileva. Mutta kun sen selvitin, niin sen kauneus rullautui auki oikein messevästi <3

Sävähdin ekalla kerralla kun mainittiin juorut. Mutta onhan se loogista, että rääväsuiset hoitsut keksivät kaikenlaista ::) kun komea tohtori ei näe muita kuin erään tietyn räätälin. Mä henkilökohtaisesti pyrkisin vakoilemaan niitä itse enkä puhumaan soopaa. Paljon innostavampaa olisi todistaa omin silmin, kun söpö tohtori sekä lipeväkielinen räätäli pääsisivät ihan tositoimiin! ;D

Lainaus
Jostain kumman syytä Garak oli silti mustelmineen yhtä hymyä ja pehmeän pastellisia äänensävyjä.
”Tiedätkös Julian, hyvä esimies pitää alaisensa kurissa. Jos et olisi niin lepsu, niin hoitajasi tekisivät töitään, eivätkä tunkisi neniään toisten asioihin”, hän moitiskeli leikkisään sävyyn, viitaten epäsuorasti kaikkiin niihin kuulopuheisiin, joiden mukaan cardassialainen rikollinen ja vakooja oli hurmannut naiivin vastavalmistuneen lääkärin sänkyynsä tiedonmurusten toivossa.
Helmi <3

Mutta aww, aivan ihana tää oli. Bashir, joka miltei kompastuu saappaisiinsa ja Garak, joka tuosta vain sinuttelee ja loikkaa sen viimeisen raja-aidan yli. Ja tietystikin junaili koko mielenosoituksensa ihan vain päästäkseen iholle. Oon siitä aivan varma!

Kiitos! :)
-Bbuttis
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Beelsebutt, et muuten arvaakaan kuinka onnelliseksi minut tekee se, että viitsit kommentoida näihin DS9-ficceihini uudestaan ja uudestaan. Ei sillä että kommentit merkitsis ihan kaikkea, mutta jotenkin on kuitenkin kiva fiilis tietää ettei näiden kirjottaminen mene ihan harakoille ja joku jaksaa lukea^^

Minä mietin kyllä työstäessä tosi kauan että pitäisikö noita lauseita lyhentää. Kun se mitä allekirjoittaneelle on äidinkielentunneista päähän jäänyt, niin sanoo että matolauseet ei miellytä ketään. Mutta sitten jotenkin kun luin noita lauseita uudestaan ja uudestaan tuli sellainen fiilis että fuck it, tartteeks kaiken aina olla niin kauheen helppoa :D Hyvä että kuitenkin selvää saa. Saattas toimia ääneen luettuna paremmin (pitäskö podficata?)

Juoruilu on kyllä tietämättä juoniklisee - varsinkin tässä fandomissa, kun sarjassa itsessäänkin käytetään juoruilua juonielementtinä. Mutta oli pakko. Garak on kyllä niin kettu <3 Niin, ja sitä sopii arvuutella järjestikö hän sen mielenosoituksen vai käyttikö tilaisuutta vain hyväkseen, siinä on niin monimutkainen kaveri että vaikea sanoa kumpi on totta.

Seuraavaan ficciin ajattelin kirjoittaa jotain korkeammalla ikärajalla... mutta katotaan nyt milloin se valmistuu^^

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Minä mietin kyllä työstäessä tosi kauan että pitäisikö noita lauseita lyhentää. Kun se mitä allekirjoittaneelle on äidinkielentunneista päähän jäänyt, niin sanoo että matolauseet ei miellytä ketään. Mutta sitten jotenkin kun luin noita lauseita uudestaan ja uudestaan tuli sellainen fiilis että fuck it, tartteeks kaiken aina olla niin kauheen helppoa :D Hyvä että kuitenkin selvää saa. Saattas toimia ääneen luettuna paremmin (pitäskö podficata?)
Elä lyhentele! Kun pistääpähän miettimään enemmän, kun joutuu hetken kelaileen :D

Ja kyllä, podficit! Mä oon aloittanut mun yhtä pitkää ficciä podaileen, muttakun prosessi on niin että handsfreella kännyyn -> prosessointiin koneelle, niin äänenlaatu on mitä on. Ja onhan se noloa omaa ääntään kuunnella x)

Mut nää vois olla jänskiä podeina, kyllä, kyllä! Mä kuuntelisin! ;D

// Mullakin oli omat väärässä paikassa :( mut onneksi ne on myös koneella tallessa <3
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012 11:18:08 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Mä voisin kyllä muuten podficata, olen joskus tehnyt sitä muiden fandomien kanssa, mutta en tiedä minne valmiit filet pitäisi laittaa että ihmiset saisi niitä latailtua.

Nimimerkillä, "hävitin kaikki podficcini lataamalla ne väärään pleissiin".

Tosin nyt ei pysty kyllä äänittelemään, on kurkku niin kipeä ettei ääntä lähde. Toiseksi, kämppis saattaisi ihmetellä.
Here comes the sun and I say
It's all right

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
KKsta huomenta! ;D

Täytyy kyllä sanoa, että tämän oli upea alusta loppuun. :D Garak + Bashir = <3
Tämä täytyi lukea pariin kertaan, että sai kaiken irti (mistä syytän Garakia, sen juonet ovat aina niin monikerroksisia!). Pitkät lauseet ovat tässä ehdoton ilo, sinun kielenkäyttölläsi ne olivat helmiä ja juhlahumua.

Hoitajien juoruaminen toimi tässä tosi hyvin. Se on jossain määrin klisee, mutta sarjassa sitä käytetään tosiaan niin paljon, että jotenkin juorut kuuluvat minun päässäni ehdottomasti kuvioihin.
Tämä sai minut virnuilemaan.
Lainaus
Garakin häivyttyä tohtori Bashir hoitajientodistuksen mukaan seisoi suu ammollaan niillä sijoillaan pitkälti toistakymmentä minuuttia ennen kuin sai aivonsa taas raksuttamaan.

Ja totta kai se on Garak joka käy tositoimiin! ;) Virnuilin ihan hulluna tuolle noiden kahden suudelmalle ja Bashirin reaktiolle. ;D Vakoojan perustaidot, todellakin. Garak on arvatenkin käynyt kurssin sarjahurmaamisesta (tai sitten hän on syntymälahjakas!)

Tämä oli riemua alusta loppuun. Lopun lounaskutsu oli aivan ihana (voisitko kirjoittaa siitä lounaasta jotakin? *fanityttöilme*) Tässä toimi kaikki ja tätä oli ilo lukea. Nämä kaksi olivat aivan omat itsensä ja niin suloiset juorujen, juonien ja totuuksien keskellä.

Kiitos tästä.<3
wooooop
Ava: Ingrid