Abarat, onko
Soturikissat -sarja tuttu?
Tullut
lukaistua kuunneltua jo kolme kirjaa tänä vuonna! Joulukuussa aloitettu
Jos olisit tässä (Jojo Moyes),
Nevermoor: Morriganin koetukset (Jessica Townsend) ja
Lupa (Sita Salminen). Noista paras on ollut Nevermoor, vaikka kuulin siitä juttua "Potter -kopiona", kun aiemmin vain tituleerausta tulevaksi "Potter -ilmiöksi", mikä herätti hieman vinoon katselemaan eri kohtauksia, ym. Pidin kuitenkin, vaikka onhan siinä paljon tuttuja elementtejä vaikka vähän eri ympyröissä kuin Viistokuja tai Tylypahka. Arvoin pitkään, jatkanko tuosta Jos olisit tässä -kirjasta suoraan kolmenteen osaan (Elä rohkeasti) vai Nevermoorin toiseen osaan Morriganin kutsumus. Päädyin lopulta tuohon Elä rohkeasti -kirjaan, joka on siis viimeinen (?) osa tuolle Kerro minulle jotain hyvää -avausosan sarjalle. En tuosta toisesta osasta niin välittänyt, mutta kolmosta vielä alkutaipaleella makustelen (sen sijaan ensimmäinen taisi viedä sydämeni). Se siis menossa parhaillaan ja "välipalana" kuuntelin aiemmin aloittamani Lupa -kirjan loppuun. Jos jotain opin, etten enää kuuntele eroottisia novelleja vaan ajattelin jatkossa lukea ne.
En muutenkaan välittänyt erityisesti kirjasta, kun alkuinnostus "Jee Sitan kirja!!" meni ohitse. Oli siinä hyviäkin puolia, mutta jäi vähän "meh" -fiilis.
Kun uusivuosi ja vieläpä 2020 iski päin näköä, onko teillä lukulistoja tai lukutavoitteita, tms.? Itse lähdin viime vuoden ~toukokuussa mukaan
Goodreadsin Reading challangeen ja lopulta nostin lukeman 20 kirjaan, josta luin 23. Nyt otin rohkeammin 35 kirjan tavoitteen, eikä se tunnu kovin pahalta, päinvastoin! Se jotenkin innostaa, mutta ei iske semmosta "painetta" suorittaa. Tulee vain se hyvä mieli luetusta kirjasta ilman painetta, tuleeko se luetuksi vai ei. Ja ehkä se vähän potkiikin, kun ilman tuota Lupa olisi ehkä jäänyt kesken.
Lukulistaa ajattelin ja kuulinkin hassuja hyviä ideoita, että jos lukisikin vuosikymmenittäin kirjoja, tms. ja erilaisia variaatioitakin taisi olla ja klassikkohaastetta, mutta ei vain riitä resurssit.
Olisihan se hauskaa pitää klassikoiden vuosi tai vastaava, mutta itselläni on niin mahdottomasti kiinnostaviakin kirjoja lukulistalla, etten saa edes niitä kaikkia luettua vuodessa (ellen yllätä itseäni positiivisesti!).
Mutta muutamia mainitakseni, että nyt on kirjana
Throne of Glass: Lasipalatsi (sain joululahjaksi♥) työn alla ja seuraavaksi todennäköisesti
Noituri #3: Haltiain verta. Kokeilin sitä muutaman minuutin äänikirjana, mutta kyllä Noituri iskee paremmin luettuna kuin kuunneltuna, luulen ma. Viime vuonna aloittelin taas Vain puoliksi kuningas -kirjaa ja pidin siitä, mutta se jäi kesken. Se - ja itseasiassa koko trilogia Särkynyt meri - olisi tarkoitus lukea, jos ensimmäinen iskee loppuun asti, kuten alkutaipaleellaan. Noituritkaan eivät lopu kolmanteen ja olen kuullut paljon kehuja ja innostunut Kaksoisauringot -sarjastakin. Sarjoja, sarjoja... vielä jos Lasipalatsin jälkeen haluan hypätä seuraaviin, ym. ja on niitä yksittäisiäkin opuksia, loppuu vuodesta päivät kesken, vaikka on vasta tammikuu! Mutta olkoon sitten niin, ensivuonnakin ehtii.
Pointti lienee intoilussa ja pinkoilussa: olen innostunut hurjasti lukemisesta ja se ei jäänyt "villitykseksi", kuten useimmat aikeeni ja aatokseni.