Kirjoittaja Aihe: Vai tanssitko toisen laulun tahtiin? [S, angst, tajunnanvirtaa]  (Luettu 1806 kertaa)

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Kirjoittaja: Gwenhwyfar
Otsikko: Vai tanssitko toisen laulun tahtiin?
Ikäraja: S
Genre: Angst, tajunnanvirtaa
yhteenveto: Täällä oli ennen paljon peilejä, kunnes hajotin ne kaikki.
Haasteet: Multifandom III

A/N: Tätä oli kiva kirjoittaa. Mulla on ollut tämä iso tukos mun inspiraatiokanavissa, mutta lopulta mä sain jotain aikaiseksi. Kiitokset First Aid Kitille ja heidän biisilleen Dance To Another Tune.


Vai tanssitko toisen laulun tahtiin?

Katsoisitko minua, katso kunnolla. Kerro sitten minulle, kuka oikein olen. Täällä oli ennen paljon peilejä. Niistä näin kasvoni. Väsyneet silmäni, jotka ovat nähneet liikaa, ja kylmästä viimasta rohtuneet huuleni. Kun sinä lähdit, minä hajotin kaikki peilini. Niitä oli kaikkiaan 28. Nyt näen vain vääristyneet kasvoni sirpaleista, vain palan surullista kokonaisuutta. Yksinäisen osasen tässä maailmassa. Olen hukassa, pyörin nopeammin kuin maapallo.

Niin, katsoisitko minua? Kerro minulle, mitä näet. Ja puhu totta, ole lähelläni, kerro että näytän kauniilta, enkä siltä väsyneeltä ihmisrauniolta, jonka näen peilinsirpaleista. Vai aiotko tanssia toisen laulun tahtiin? Eikö melodiani ole tarpeeksi hyvä, tarpeeksi täydellinen ja juuri sopivan kaunis. Tanssi toisen laulun tahtiin. Tee se ja potkaise alas taas yksi tiili sammaloituneista raunioistani.

”Auringon alla ei ole mitään uutta”, ne sanovat, ”se mitä tulee tapahtumaan, on jo alkanut.”

Näen sata samanlaista varjoa ihmisten kasvoilla joka päivä. Omat kasvoni on laskettu mukaan kolminkertaisena. Jonkun lapsi on kuollut, toisen rakas makaa koomassa lähimmässä sairaalassa. Yksi itkee väsymystään, toinen itkee kun ei ole muutakaan. Minä en itke, en sillä en pystyisi lopettamaan. Kaikki väsyvät toisiinsa loppujen lopuksi. Kaikki vanhenevat ja piilottavat salaisuutensa syvään maan alle.

Sinulta eivät ongelmat loppuneet. Kun yksi salaisuus paljastuu, olet hautaamassa jo toista. Tämä on salaisuus, toistaiseksi. Väität muille rakastavasi, vaikket todella edes jaksa katsekontaktia. Kerro jo, kuka olen. Katso minua kuin peiliä ja kerro kuka olen.

Vai tanssitko toisen laulun tahtiin?
« Viimeksi muokattu: 06.07.2014 21:24:13 kirjoittanut Gwenhwyfar »

Xin

  • ***
  • Viestejä: 58
En nyt jaksa lähteä tuota biisiä kuuntelemaan, että en tiedä kuinka se toimii tässä tekstissä tai miten tuo syvyyttä. Kiva pikku pätkä kuitenkin, mutta toisaalta mä olisin ehkä halunnut mennä syvemmälle. Nyt raapaistiin vain vähän pintaa, mutta ehkä se oli tämän tarkoitus.

Yhden kirjoitusvirheen bongasin:

Tällä oli ennen paljon peilejä.
Täällä

Lisäksi tämän korjaisin vähän korrektimpaan muotoon:
Auringon alla ei ole mitään uutta”, ne sanovat. ”Se mitä tulee tapahtumaan, on jo alkanut.”
uutta”, ne sanovat, ”se mitä

Pakko lainata pari lemppari kohtaa vielä:

pyörin nopeammin kuin maapallo
Pidän tosi paljon tästä ajatuksesta, sillä loppujen lopuksihan maapallo pyörii ihan tajuttoman hitaasti. Toki ny riippuu ajatteleeko sen pyörivän oman akselinsa vai auringon ympäri.

tiili sammaloituneista raunioistani
Tästä tykkään kanssa tosi paljon.

Kiitos.
Confess to yourself in the deepest hour of the night whether you would have to die if you were forbidden to write.
Dig deep into your heart, where the answer spreads its roots in your being and ask yourself solemnly -
must I write

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Kiitos todella paljon kommentistasi Xin. Ei tuon biisin kuuntelematta jättäminen nyt maailmaa kaada. Toki siitä tulee vähän enemmän sitä tunnelmaa, mutta ihan miten vain. Toivottavasti toimii ilmankin. Kiitti myös kirjoitusvirheen korjailusta ja muusta. Toivottavasti nautit (:

Gwen