Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli,- Minun tyttäreni, meidän tyttäremme, S, Katniss/Peeta  (Luettu 2765 kertaa)

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Nimi: Minun tyttäreni, meidän tyttäremme
Kirjoittaja: fan4ever
Ikäraja: Sallittu
Fandom: Nälkäpeli
Genre: Drama
Charecters: Katniss, Peeta, rouva Everdeen
Kuvaus: Katniss synnyttää lapsen
Hahmot kuuluvat Suzanne Collinssille. Osallistuu ficlet300- haasteeseen


Huusin tuskasta puristaessani lakanoita rystyset sinisinä. Tunsin kylmän lakanan laitettavan otsalleni ja yritin hengittää.

”Kaikki on hyvin, Katniss. Ei mitään hätää, Hengitä vain syvään”, kuulin äidin rauhallisen äänen ja yritin tehdä työtä käskettyä. Sydämeni pamppaili hullun lailla.

”Missä... missä Peeta... on?” kysyin puuskuttaen. Mahaani kouristi ja tunsin kuinka supistukset voimistuivat niin että jouduin irvistämään.

”Peeta on tulossa, Katniss. Hän on juuri tulossa töistä kotiin.” äiti sanoi. Näin hänen katsovan yläpuolelleni johonkuhun, mutten jaksanut kiinnittää henkilöön huomiota.

Yllättäen ovi aukeni ja Peeta astui sisään lähes juosten naama punaisena ja hiukset sekaisin. Hän tuli suoraan luokseni ja tarttui kädestäni kiinni.

”Katniss, Onko kaikki hyvin? Miten synnytys?” Peeta kysyi hädissään kääntäen katseensa äitiini.

”Tähän asti kaikki on hyvin, mutta uuden äidin täytyy nyt reipastua ja auttaa pikkuinen ulos” äiti sanoi antaen minulle pienen hymyn.

Sydämeni alkoi takoa entistäkin tiuhaampaan tahtiin ja aloin uikuttamaan pienesti tuskasta. Puristin Peetan kättä tiukemmin, jolloin Peeta kääntyi taas minuun päin. Hän hymyili ja kumartui sitten suutelemaan otsaani.

”Kaikki on hyvin, Katniss. Ei mitään hätää”, hän kuiskaili.

”No niin. Katniss. Oletko valmis?” äiti kysyi jolloin nyökkäsin.

”Ponnista.”

*****

En voinut uskoa sitä todeksi. Käsivarsillani oli pieni tyttövauva. Minun vauvani.
Nostin katseeni onnellisena Peetaan päin, joka hymyili minulle, suuteli huuliani ja sitten tyttäremme pientä otsaa. Olimme kaikki kolme samalla sängyllä, minä Peetaan nojaten. Lapsi huusi kovaan ääneen samalla kun silitin hänen pientä, herkkää ihoaan pehmeällä pyyhkeellä. Äiti saapui silloin huoneeseen tuoden mukanaan lämminvesi-sankkoa. Peeta uitti varovasti kätensä veteen ja alkoi pesemään tyttäremme päätä.

”Hän on aivan sinun näköisesi”, Peeta kuiskaa korvaani antaen heti perään suudelman otsaani.
Hymyilen leveästi. Tuska tyttöä synnyttäessä oli ollut kamala, mutta nyt tuntui kuin maailmassa ei olisi mitään muuta kuin minä, Peeta ja meidän vauvamme. Meidän tyttäremme.
 
« Viimeksi muokattu: 08.02.2015 12:19:54 kirjoittanut fan4ever »

ninagirl

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Ava by flawless
Awwww niin söpö!!

Aivan ihana Katniss/Peeta ficci ja muutenkin kiva ja iloinen pelastus päivään Muutenkin oli kiva lukea erilainen teksti.

Kiitän ihanasta luku kokemuksesta!

-ninagirl-

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Tämä oli tosi söpö pätkä. Katniss ja Peeta kuuluu yhteen. Sain itseasiassa luettua Matkijanärhen loppuun vasta pari päivää sitten ja yllätyin iloisesti siitä, että Katnissilla ja Peetalla oli lopussa perhe. Oli kiva huomata, että tänne oli ilmestynyt ficcejä kyseisestä parista. Kiitos ihanasta tekstistä. :)

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

Kiacissa

  • Ankka
  • ***
  • Viestejä: 82
  • Ava by: Vanilje
Söpöää. Mua ärsyttää kun nälkäpeli-ficcejä on niin vähän. Tämä oli jotain niin ihanaa luettavaa. Eteni ehkä vähän liian nopeasti, mutta kuitenkin tämä oli Katniss/Peeta niin tykkäsin. :)
Due to unfortunate circumstances, I am awake. 😴

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Kiitoksia kommenteista :) mukava kun piditte.

ninagirl: Mukavaa kun sain tehtyä jotain vähän erilaisempaa. Itselle tämä oli hieman pieni haaste ja olin hieman epävarma sen postittamisesta mutta kyllä kannatti :) Pitääpi katsella tuleeko niitä erilaisia tekstejä vielä enemmänkin.

Kiacicca & Tiara: Itse olen samaa mieltä teidän kanssanne siitä ettei nälkäpeli tarinoita ole kovin paljon ja olenkin osittain juuri sen takia niin innokas kirjoittamaan juuri nälkäpelistä.

Lirael

  • Poni, ei aasi <3
  • ***
  • Viestejä: 85
  • Valitseeko kulkija tiensä vai tie kulkijansa?
Johan oli suloinen :3 Kaunis. Ehkä hivenen nopea eteneminen, mutta ei se toisaalta haitannut :) Ja oli kiva silleen lukea ficci jossa Katniss todella synnyttää, että lapsi ei ole juuri syntynyt tai mahdollisesti syntyy joskus sadan vuoden päästä. Hän siis syntyi nyt :) Hienoa työtä! (y)
A secret makes a woman woman

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Tää oli tosi sulonen ja söpö ficci! Ihanaa lukee tällä parituksella ficcejä, niitä on niiiiiin vähän täällä finissä (mutta ei koskaan tarpeeksi tyydyttääkseni Peeta/Katniss nälkääni). Täytyy vielä sanoa, että Peeta oli niin oma itsensä tässä, ihanasti sait tuotua hänen hyvät puolensa esille :)

Huomasin pari pilkutusvirhettä, jotka sisäinen pilkunnussijani haluaa heti korjata, anteeksi :---D Tarkoitukseni ei ole olla tyly vaan auttaa sinua korjaamaan nämä virheet. Ensinäkin otsikossa paritukseksi on laitettu Katnissa/Peeta, vaikka paritus on Katniss/Peeta. (Jo tässä vaiheessa tunnen itseni hirviöksi, kun näitä alan luetella :---D)

Lainaus
”Kaikki on hyvin Katniss. Ei mitään hätää. Hengitä vain syvään”, kuulin äidin rauhallisen äänen ja yritin tehdä työtä käskettyä.
Tän kuuluisi mennä näin: "Kaikki on hyvin, Katniss. Ei mitään hätää, hengitä vain syvään." tai: "Kaikki on hyvin, Katniss. Ei mitään hätää. Hengitä vain syvään." mutta itse laittaisin pilkun tuohon hätää ja hengitä väliin pisteen sijaan. Pointti oli, että hyvin ja Katniss väliin kuuluu pilkku.

Lainaus
”Peeta on tulossa Katniss. Hän on juuri tulossa töistä kotiin.” äiti sanoi.
"Peeta on tulossa, Katniss. Hän on juuri tulossa töistä kotiin", äiti sanoi.
 Lisäks tässä mua häiritsee toi Katnissin nimen hokeminen. Edellisessä puheenvuorossa on se jo sanottu, niin musta sitä ei pitäis hokee heti seuraavassa. Plus se, että Katnissin äiti sanoo Peetan olevan tulossa ja seuraavassa lauseessa sanoo hänen olevan tulossa töistä kotiin on aika hämmentävää, jos ymmärrät, mitä tarkoitan :)

Lainaus
”Katniss. Onko kaikki hyvin. Miten synnytys?” Peeta kysyi hädissään kääntäen katseensa äitiini.
"Katniss, onko kaikki hyvin? Miten synnytys?" Peeta kysyi hädissään kääntäen katseensa äitiini.

Lainaus
Sydämeni alkoi takoa entistäkin tiuhaampaan tahtiin ja aloin uikuttamaan pienesti tuskasta. Puristin Peetan kättä tiukemmin jolloin Peeta kääntyi taas minuun päin. Hän hymyili ja kumartui sitten suutelemaan otsaani.

”Kaikki on hyvin Katniss. Ei mitään hätää”, hän kuiskaili.
Sydämeni alkoi takoa entistäkin tiuhempaan tahtiin ja aloin uikuttamaan pienesti tuskasta. Puristin Peetan kättä tiukemmin, jolloin Peeta kääntyi taas minuun päin. Hän hymyili ja kumartui sitten suutelemaan otsaani.
"Kaikki on hyvin, Katniss. Ei mitään hätää", hän kuiskaili.

Täytyy tähän vielä sanoa, että aivan loistava kohta! Peetan luonne tulee just tässä hyvin esille, täydellistä! :)

Lainaus
”Ponnista”
"Ponnista."

Lainaus
Käsivarsillani oli pieni tyttö vauva. Minun vauvani.
Nostin katseeni onnellisena Peetaan päin joka hymyili minulle, suuteli huuliani ja sitten tyttäremme pientä otsaa.
Käsivarsillani oli pieni tyttövauva. Minun vauvani.
Nostin katseeni onnellisena Peetaan päin, joka hymyili minulle, suuteli huuliani ja sitten tyttäremme pientä otsaa.

Viimeinen virhe! :) Pienellä korjauksella tästä saa aikaan loistavan söpön pienen ficceröisen (eikä nuokaan virheet, mitä luettelin olleet muita kuin pilkutusvirheitä :) )

Mutta täytyy vielä loppuun kehua sun kirjotustyyliä, aivan loistava! Tollasia sopivia pieniä lauseita, mutta väliin upotettuna kuitenkin pitkiäkin lauseita. Oon vasta heränny, joten musta ei saa mitään järkevää irti heti aamusta :-----D

Kiitos tästä ja kirjoitathan pian uudestaan Katniss/Peetaa, jooko? :)

<3: Lily
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Kiitoksia kommenteista ja mukava kun tykkäsitte :)

Ja APUAAA!!! Olet aivan oikeassa Lily-Rose. Tuo Katnissa oli aivan hirveä virhe. Nyt tuntuu itsestä niin pahalta että on saattanut kirjoittaakaan sen väärin.. Mukava myös kun jaksoit laittaa ylös noita virheitä esille. Ne kun eivät ole minun vahvin puoleni, mutta yritän kyllä ottaa opikseni.

Lähdenpäs nyt muokkailemaan tekstiä