Kirjoittaja Aihe: Kuka käski mennä alasti nukkumaan? (K11) || Ron/Draco  (Luettu 2804 kertaa)

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Nimi: Kuka käski mennä alasti nukkumaan?
Kirjoittaja: Ruskapoika
Ikäraja: K11
Paritus: Ron/Draco (ne on vaan niin söpöjä<3)
Genre: AU, triplaraapale, romance, draama
Haaste(et): Satanen (094. Itsenäisyys.), spurtti vol.2 (sunnuntai 5.12.2010)

Vastuuvapaus: En valitettavasti omista ketään tutuista hahmoista, vaan he kaikki kuuluu muun Potterversumin kanssa jumalaiselle naiselle nimeltä J.K. Rowling. Minä ainoastaan leikin ja omistan juonen.

A/N: Yön outoja tuotoksia, johon olen jopa tyytyväinen. Se on sitten hyvin paljon eriasia mitä työ muut tästä olette mieltä, mutta itse pidän ja tässähän se on melkein tärkeintä, eikö ;) Kommenteilla saa ruokkia <3


Kuka käski mennä alasti nukkumaan?

Hän ei pitänyt huudoista
(ne soivat liikaa huoneiden seinissä).
Lautaset jäivät tiskaamatta,
ja ajatukset menivät myttyyn.
Ne olivat kuin likainen lankakerä, joka ei halunnut olla enää pallo.

Itsenäistyminen oli ollut Ronilla mielessä jo kouluaikoina, ja koko ajan se tuntui vain tarpeellisemmalta. Hän ei halunnut istua Kotikolossa suuren pöydän ääressä ja kuunnella aamuääniä, kun aurinko herätti muut uuteen päivään. Se ei ollut häntä varten.


Silti oman kodin ikkunat tuntuivat harmailta ja ajatukset aina vain sotkuisemmilta. Hän ei kuunnellut Hermionen ja Harryn mielipiteitä. Hän juhli jästiystäviensä kanssa (jästimaailmaan tutustuminen oli aina tuntunut omalta päätökseltä, ja siitä hän piti kiinni). Joi, teki tyhmyyksiä, joista sai toisinaan kärsiä omalta osaltaan enemmän tai vähemmän. Siltikään hän ei katunut sekuntiakaan.


Ei edes sitä, että onnistui yhden tavallisen illan päätteeksi päätymään sänkyyn harmaasilmäisen miehen kanssa (Ron oli aina pitänyt miehistä, joten se ei ollut ongelma tilanteessa), jonka tunnelma oli ollut räjähdysherkkä, sähköinen. Aamulla platinanvaaleat hiukset olivat näyttäneet tutuilta, mutta liian kauniilta tummaa lakanaa vasten. Tummat silmänrajaukset levinneet pitkin kalpeaa ihoa, silmien katse kylmän tuttu. Silti ei työnnä pois, katsoo silmiin ja kysyy äänettömästi: “miksi tässä ollaan? voidaanko vielä perua kaikki? kadutko?

Ron ei katunut.

Hän saattoi Dracon paidattomana (ei jaksanut laittaa päälleen, housut roikkuivat lantiolla vaarallisesti) ovelle. Katsoi kuinka tämä puki päälleen. Kuinka toinen oli muuttunut. Kasvoilta ei piiritetty nurkkaan tunteita, vaan unisuus ja yön tapahtumien kankeus näkyi liikkeissä. Ron tunsi tarvetta pujottaa kasvoille tanssimaan karkailevat hiussuostuvat takaisin korvan taakse, mutta ei viitsinyt: uskaltanut? Jollain tavalla häntä pelotti päästää toinen karkaamaan ovesta ulos (pelotti yhden yön jutun puolesta?). Pois näkyvistä, juoksemaan kauas niin, ettei hän enää ulottuisi koskemaan tämän posken huomaamatonta arpea – Ron ei edes tiennyt mistä toinen oli sen saanut.

Oven raossa Draco kääntyi häntä päin ja suikkasi hetken empimisen jälkeen nopean suudelman hänen suupieleen.

Hetken maailma hymyili, verho laskeutui pimeänä. Ron lupasi kohdata toisen vielä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 15:41:11 kirjoittanut Vanilje »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Kuka käski mennä alasti nukkumaan? (K11)
« Vastaus #1 : 10.03.2011 20:23:33 »
Aww. Vaikka kielen koukeroisuus tuntui paikoin liialliselta (mulle, mä olen suoremman tekstin ystävä) niin tästä ficistä jäi hyvä mieli. Ron on hahmona sellainen, jonka vain tarvii tehdä asiat itse. Seisoa omilla jaloillaan. Tykkäsinkin erityisesti, ettei Ron katunut vaikka joutuikin kärsimään virheistään. Siitähän sitä oppii ;)

Oot saanut sanottua paljon mukavan vähäeleisesti. Rivien välistä löytyy piii-iitkä tarina, vaikka sanoja onkin vähän. Kiitos tästä! :)


- Bbuttis
« Viimeksi muokattu: 11.03.2011 20:01:26 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Kuka käski mennä alasti nukkumaan? (K11)
« Vastaus #2 : 11.03.2011 13:13:14 »
Voi luoja, arvaa kauanko ootin sulta ficciä taas tällä parituksella? >:(

Otsikosta tuli mieleen se biisi...hmm...mikäs se nyt oli? ???
Ääh otsikko on ihana ja kuvailu aina vaan paranee ;)

Tää on melkeinpä sun paras D/R-ficci, oikeesti on :-*

Niin, miksi Ronin tarvitsisi katua, jos hän on Dracon kanssa onnellinen?
Riippumatta siitä, että he ovat olleet vihamiehiä.

Yhden virheen löysin: aamuääni-sanasta puuttuu lopusta ä

Oli jännä, ettei Ron välittäny ystäviensä mielipiteistä, vaan eli omaa elämäänsä.
Toisaalta niinhän sen kuuluu valitettavasti ollakin kun Malfoy ja Weasley ei voi olla ihmisten ajatuksissa yhdessä :(

Mielenkiintosta, että Ronjäi kiinni jästimaailman, kun ei aiemmin jästejä ymmärtäny :D
Kirjota joskus ficci siitä, kun Harry ja/tai Hermione saa tietää Ronin seurustelevan Dracon kanssa :D

Jos kirjotat niin pisti mulle linkkiä :)
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kuka käski mennä alasti nukkumaan? (K11)
« Vastaus #3 : 11.03.2011 15:06:45 »
Awww.

Mää tykkäsin tästä kovasti. Tuo otsikko oli jännä, mä ainakin tykkäsin.
Kuvailua oli mielestäni ihana ja tälleen.

Tykkäsin tuosta lopusta, se oli kiva :D

Alan koko ajan pitämään enemmän ja enemmän Draco/Ronista :) .
Mä en oikein keksi mitä pitäis sanoa :-[

Siis; tykkäsin kovasti

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Vs: Kuka käski mennä alasti nukkumaan? (K11)
« Vastaus #4 : 11.03.2011 17:58:04 »
Tykkäsin tässä siitä, että Ron tahtoi tietoisesti pois äitinsä syynäyksestä ja saada sitä itsenäisyyttä. Koska kirjoissa poika tosiaan on aika mammanpoika, mielellään äidin sapuskojen luona. Joten tällainen "kapina" kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. En vain pidä järin todennäköisenä sitä, että Ron lähtisi jästimaailmaan... mutta oon kyllä lukenut vaikka kenestä jästimaailmassa, että mikä tahansa on kyllä mahdollista. Ron vain ei tiedä heistä oikeastaan mitään. Voisin uskoa sen ehkä vanhemmalla iällä, elämää jo kokeneena (pohdin liikaa).

Ron aina pitänyt Malfoysta? Oon tainnut jo puhua aiheesta. :D Mutta tykkäsin tuosta, että kuvailit Malfoyn muutoksia ja sitä haastavaa asennetta. Erityisen hieno yksityiskohta oli vaatteiden huoleton pukeminen päälle - voin nähdä tuon tilanteen mieleessäni.

Tämä oli hyvänpituinen nätti välipala ja käytit kivaa kieltä. Jäi sellainen "jees, täähän oli ihan mukava" -olo.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman