Kirjoittaja Aihe: Yhdessä jälleen, one-shot, Ginny/Harry, romance,S  (Luettu 2343 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
//Alaotsikko: Jenni Vartiaisen kappale Mä en haluu kuolla tänä yönä, mukana

Nimi: Yhdessä jälleen
Tyylilaji: romance
Ikäraja: Sallittuhan tuo taitaa olla
Yhteenveto: Harry saapuu viiden vuoden pituselta työmatkaltaan.
Haaste: Osallistuu Kerää kaikki hahmot- haasteeseen Ginny Weasleyllä
Kappale/Laulaja: Mä en haluu kuolla tänä yönä, Jenni Vartiainen
Oma sana: Kappaleen valitsin sen takia, koska Jenni Vartiainen laulaa sen aivan ihanasti ja rakastan sitä kappaletta yli kaiken. Se vaan on niin tunnelmallinen ja silleen. En ole varma onnistuinko tekemään Ginnystä tässä samankaltaisen kuin Pottereissa, mutta ainakin yritin. Kai tämä ihan luettavaa on. (?)

Yhdessä jälleen

Pelkään panna silmät kiinni, jos ne eivät aukeekaan
 Aamulla kuin aina ennen jäisin siihen makaamaan
 Enkä voisi kättä nostaa, saati pystyy sanomaan


 Ginny Weasley seisoi Kotikolon pihan komeimman puun vieressä ja odotti. Hän oli pyytänyt Harrya tulemaan siihen paikkaan tasan kello seitsemän ja kello oli jo viisi minuuttia yli. Ginny huokaisi. Aina pojat olivat myöhässä.

Mä en haluu kuolla tänä yönä
Mä en haluu kuolla tänä yönä


Viimein Ginny näki Harryn tulevan. Kolmekymmentävuotias mies suunnisti häntä kohti hymy huulillaan. Kaukaakin Ginny erotti Harryn silmälasit ja niiden alla olevat vihreät mantelinmuotoiset silmät. Musta tukka erottui myös hyvin syksyn viimeisimmistä auringonpaisteista.
 Ginny juoksi Harrya vastaan ja halasi tätä. Se oli ihan normaalia, Ginny ja Harry eivät olleet nähneet toisiaan viiteen vuoteen. Harry oli näet lähtenyt työmatkalle ja jättänyt Ginnyn kotiin. Suoraan sanoen jättänyt nuoren naisen yksin lapsen kanssa. Ellei Ginny olisi tiennyt paremmin, hän olisi väittänyt Harrya pelkuriksi.

Olen kesken, en siis lainkaan valmis täältä poistumaan
 Juuri kun on meno käynyt elämältä maistumaan
Mulla olis yksi toive, yksi pieni pyyntö vaan


Harry halasi Ginnyä yhtä lujaa kuin tämä häntä. Sen jälkeen Harry painoi huulensa Ginnyn huulille. Ginny sulki silmänsä ja antoi koko sielunsa Harrylle. Harryn vietäväksi. Hänen sydämensä oli taas kotona. Se oli viiden vuoden ajan ollut Harryn mukana tämän matkalla. Nyt se oli taas hänen rinnassaan.
 Kumpikaan ei puhunut. Sanoja ei tarvittu. Tarvittiin vain he kaksi. Vain kaksi ihmistä. Puhua ehtisi myöhemminkin.

Mä en haluu kuolla tänä yönä
Mä en haluu kuolla tänä yönä


Ginny irrottautui Harrysta vastahakoisesti. Hänen silmistään vuotivat onnenkyyneleet, nyt olisi taas aikaa. Olisi aikaa olla kahdestaan. He ottaisivat takaisin menetetyn ajan. Ja rakastaisivat toisiaan enemmän kuin koskaan ennen.

Lupaan lukea Raamatun ja raitistun
Jos saan aikaa, se varmasti onnistuu
 Mut ei tänä yönä
 Jääköön taakseni syntinen entinen
 Pystyn muuttumaan vielä, mä tiedän sen
 Mut ei tänä yönä


Syksy tulisi olemaan Ginnylle siitä lähtien ihanin kuukausi. Ja vain hän ja Harry tiesivät miksi.
"Onko kaikki mennyt hyvin?" Harry kysyi hymyillen Ginnylle.
"Loistavasti. James kasvaa jo niin paljon ettet tunne häntä enää", Ginny sanoi, juuri kun viisivuotias poika juoksi ulos huutaen:
"Äiti! Äiti!"
 Ginny kaappasi Jamesin villiin syleilyyn ja selitti tälle, kuka tuntematon mies oli.

Annathan siis katsoo vielä, miltä näyttää huominen
Niin mä teen mun parhaani, et oisin hyvä ihminen
Tiedän, että kuulet tämän, pyyntöni mun rukouksen


"Isi", oli ainut sana, joka Jamesin suusta pääsi. Harry hymyili pojalleen ja sen jälkeen Ginnylle. Ginny iski silmää.
 Kuin käskystä Harry otti Jamesin syliinsä ja puristi tätä lujaa rintaansa vasten. Ginny hymyili onnenkyyneleet silmissään.
"Äiti itkee", James kuiskasi kauhuissaan.
"Itken onnesta, James", Ginny korjasi ja liittyi halaukseen. He halasivat toisiaan pitkään. Oli ihanaa olla taas yhdessä. Kaikki kolme.

Mä en haluu kuolla tänä yönä
Mä en haluu kuolla tänä yönä

 ---------------------------------------------------
Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 09.07.2011 22:33:52 kirjoittanut Miusamo »

prinessa

  • ***
  • Viestejä: 64
Vs: Yhdessä jälleen, one-shot, Ginny/Harry, romance,S
« Vastaus #1 : 09.07.2011 22:11:07 »
Miksi ihmeessä tällä ficillä on vain yksi kommentti? No minäpä korjaan asian...

 Rehellisesti;inhoan laulua Mä en halua kuolla tänä yönä mutta tämä ficci antoi sille, ihan uudenlaisen tarkoituksen. Kappale sopi hyvin tekstin kanssa yhteen vaikka samoin, kuin Zug:ia minäkään en tahotnut aluksi erottaa laulunsanoja. Tunnistin ne kyllä loistavasti, mutta oli häiritsevää lukea niitä pikkuisina ja ne tuntuivat jotenkin luisivan yli, jolloin monelle lukijalle käy usein niin, että hän hyppää tutun laulun sanojen yli ja jokin jää vajaaksi lukukokemuksessa. Näin minasi minullekkin käydä.

Hahmot olivat onnistuneita ja melko samanlaisia, kuin kirjassakin. Ginnyn alituinen itkun kuvaaminen oli ehkä hieman kliseistä, mutta toisaalta aivan ymmärrettävää.

Ginny kaappasi Jamesin villiin syleilyyn ja selitti tälle, kuka tuntematon mies oli.


"Isi", oli ainut sana, joka Jamesin suusta pääsi. Harry hymyili pojalleen ja sen jälkeen Ginnylle. Ginny iski silmää.
 Kuin käskystä Harry otti Jamesin syliinsä ja puristi tätä lujaa rintaansa vasten. Ginny hymyili onnenkyyneleet silmissään.
"Äiti itkee", James kuiskasi kauhuissaan.
"Itken onnesta, James", Ginny korjasi ja liittyi halaukseen. He halasivat toisiaan pitkään. Oli ihanaa olla taas yhdessä. Kaikki kolme.


Tuossakohdassa olisin varmaan muokannut niin, että Ginny olisi vain selittänyt, että isä on nyt tullut kotiin. Tuntuu oudolta, ettei James muka olisi koskaan nähnyt Harrysta yhtäkään kuvaa vaikka Harry on kuitenkin Ginnyn aviomies ja Jamesin isä.

Olisin ehkä toivonut enemmän monipuolisia sanoja eikä aina niin, että Harrysta ja Ginnystä puhutaan heidän nimillään eikä esimerkiksi aviomiehenä, vaimona, rakkaana tms.

Mitään kieliopillisia virheitä en löytänyt ja kokonaisuus oli muutenkin hyvä. Jäi semmoinen söpö olo, kun sain tämän luettua. James oli suloinen  :D

~prinessa (: